روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 1329|ئىنكاس: 7
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

مائارىپىمىزدىكى ‹‹نوقتا›› ۋە باشقىلارغا ئىزاھات

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   nawruz0997 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-5-27 21:20    d+ {/ \% h. e; t' `% L* Dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

' N* B: u2 l9 S' Y7 R. hمائارىپىمىزدىكى ‹‹نوقتا›› ۋە باشقىلارغا ئىزاھات+ c; k& {0 ^/ V, t. c, a$ Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئابدۇرېھىم ئابدۇۋەلى(ئاسۇق)6 u4 m% J) t* k+ e: [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1 e8 o% R) n( sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھەممىمىزگە ئايان باللىرىمىز مەكتەپ يېشىغا يەتكەن ھامان ئاشۇ ئارزۇلۇق پەرزەنتىمىزنى بىر ئامال قىلىپ ‹‹نوقتىلىق››مەكتەپنىڭ ‹‹نوقتىلىق››سىنپىغا كىرگۈزۈش ئۈچۈن قىلمىغىنىمىز قالمايدۇ. ھازىر بىر بالىنى ‹‹نوقتىلىق››مەكتەپكە ئالدۇرۇش بىزنىڭ ئەينى يىللىرىدىكى ئالىي مەكتەپكە ئۆتكۈزۈشتىنمۇ تەس بولۇپ كەتتى. يۇقۇرسى شەھەر-ناھىيە رەھپەرلىرىنىڭ ئاددىسى مائارىپ ئىدارسىدىكى مەلۇم رەھپەرنىڭ ئىمزاسىنى قويدۇرۇپ ئاشۇ ‹‹نوقتۇلۇق››مەكتەپنىڭ ‹‹نوقتىلىق››سىنىپىغا ئالدۇردىغان بوپ كەتتۇق. مەخسەت ئىنتايىن ئاددى ‹‹باللىرىمىزنى ياراملىق ئادەم قىلىش، كەلگۈسدە ئۆزىنىڭ نېنىنى تېىپىپ يىيەلەيدىغان قىلىش......››ۋەھاكازالار.......
2 I) e5 m% c% e- K مائارىپ ئۆز مەنىسىدىنلا ئادەم تەربىيەلەشنى نىشان ۋە ئاداققى ۋەزىپە قىلغان خىزمەت رايۇنى. بۇ مۇنازىرە تەلەپ قىلمايدۇ. ئەمما ئادەمنى تەبىقىگە ئايرىپ ئوقۇتۇش ئادەمنىڭ ھېچ ئەقىلىگە سىغمايدۇ. ئاتالمىش ‹‹نوقتىلىق››سىنپتىكى ئۇقۇغۇچى قانداق ئوقۇغۇچى؟ ‹‹نوقتىسىز›› سىنپتىكى ئوقۇغۇچى قانداق ئوقۇغۇچى؟ ھەتتا بۇ ئىككى سىنىپقا دەرىسكە كىرىدىغان ئوقۇتقۇچىمۇ تاللاندى ھەم شاللاندى. بۇ توغرۇلۇق نۇرغۇن پىكىر ۋە مۇنازىرلەر بولدى، ئەمما بىردەك تىڭشايدىغان ۋە بۇ توغرۇلۇق مۇنازىرە قىلىپ ئەۋلاد ھەققىدە ئويلۇندىغان ئادەم چىقمىدى. ھەق راست  ئويلۇندىغان ئادەم چىقتى ئەمما بۇ مەسلىنى يىغىن سۈپىتىدە ئوتتۇرغا قۇيۇپ مۇھاكىمە قىلدىغان رەھپەر چىقمىدى.
2 x% x9 n0 [( G; [% |% o. sئاخىرغا بېرىپ بۇ ئاتالمىش ‹‹نوقتىلىق›› سىنىپقا ھەر خىل يول بىلەن ئوقۇغۇچى ئېلىنىۋېرىپ ئاز دىگەندىمۇ 50-60دىن ئېشىپ كېتىشتەك تەڭپۇڭسىزلىق كۈرۈلۈپ ئەسلىدىكى كۆزلىگەن مەخسەت ئىشقا ئاشمىدى. ھەتتا مەكتەپ مۇدىرمۇ بۇ ئاتالمىش ‹‹نوقتىلىق›› سىنىپ ئوقۇغۇچىسىنى ئوقۇغۇچى سانى كۆپىيىپ كەتكەنلىكى ئۈچۈن باشقا سىنىپقا تەڭشەشكە ئامالسىز قالدى. چۈنكى ئۇ ئوقۇغۇچىنىڭ قولىدا ناھايتى يوغان بىر باشلىقنىڭ ئىمزاسى بار تۇرسا.......* {- Y! e$ {- l# x" oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مائارىپىمىزدا بۇنداق نۇرماسىزلىق خېلىلا زور سالماقنى ئىگەلەيدىغان بولۇپ قالدى. مەسلەن ئەڭ ئاددىسى ئادەمنىڭ غەزىپىنى كەلتۈردىغان بىر ئىش: ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتۇش ئەندىزىسى تۇنجى يول قۇيۇلغان يىلى ھەتتا تۇللۇقسىزدىمۇ ‹‹قوش تىل›› لىق سىنىپ قۇرۇلدى. توۋا .....باشلانغۇچنى پۈتتۈرگىچە ئاتالمىش ‹‹قوش تىل››تەربىيسى قۇبۇل قىلمىغان ئوقۇغۇچى تۇللۇقسىزغا چىقىپلا ‹‹قوش تىل››ئوقۇتۇشىنىڭ ‹‹مارۇدا››سىغا ئايلاندى. ئۇ بىر تۈركۈم ئۇقۇغۇچى ئاشۇ ساراڭلارچە ئېلىپ بېرىلغان خاتا تەشەببۇسنىڭ قۇربانى بوپ كەتتى. دىمەك بۇ ئاز بولغاندىمۇ 5 يىل شۇنداق بولدى. 5يىلدا پۈتۈن ئاپتۇنۇم رايۇنىمىز بويىچە قانچىلىك ئوقۇغۇچى بۇنىڭ زىيىنىغا ئۇچۇرغاندۇ سىزچە ؟ بۇ نۇپۇسى ئاران 10مىليۇن كىلىدىغان ئۇيغۇر مىللىتى ئۈچۈن ئادەتتىكى سان ئەمەس. ئەمما مىڭ ئەپسۇس   پىكىر ئالىدىغان ، ئاڭلايدىغان ئادەم چىقمىدى.........يەنە شۇنداق تۇرۇپ ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىنىڭ ساۋادىنى چىقىرالمىغان ۋە ياكى دەرىس بىلدۇرەلمىگەن....دىگەندەك ئۇرۇنسىز ئەيىپلەشكە دۇچ كەلدى. تېخى بۇنى ئاز دەپ ‹‹قانداق قىلغاندا ئوقۇتۇش سۈپىتىنى يوقۇرى كۆتۈرگىلى بولىدۇ›› دىگەندەك تېمىدا ماقالە ياز دەپ ئورۇنلاشتۇرۇلدىيۇ ئەمما ما ئوقۇتقۇچىنىڭ دىگىنى ئورۇنلۇقتەك قىلىدۇ مۇشۇنداق قىلايلى ياكى بۇنىڭغا مۇنداق بىر لايھەنى قوشۇپ ئىجرا قىلىپ كەتكۈزۈپ قويغان تەرەپنى تۇللۇقلايلى دەيدىغان بىر ئىنسان يەنىلا تۇغۇلمىدى. ئۆزىمىزنى ئەۋلاد ئۈچۈن ‹‹ئىچ كۈيەر››چاغلىغانلىرىمىز كېچىللىرى ئۇخلىماي بۇ ئاتاللمىش ‹‹ماقالە››نى يېزىپ پۈتتۇردۇق، مۇھاكىمە سورۇنلىرىدا ئاغزىمىزدىن كۈپۈك قاينىتىپ سۆزلىدۇق. ئەمما مىڭ ئەپسۇس سۆزىمىز سۆز پېتى قالدى. يازغان ‹‹دېتسىرتاتسىيمىز ››يەنىلا تۈرلۈك ئارخىپ خالتىللىرىىنى تولدۇردىغان ‹‹ماتېريال››غا ئايلىنىپ كەتتى. 4 l! o4 F) O% p4 y1 F" {& yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
يەنە شۇ ‹‹قوش تىل››لىق سىنپمۇ ‹‹نوقتا›› ئايرىلدى. ‹‹قوش تىل››دەپ ئېنىق تۇرسىمۇ ئاق-قارىنى پەرىق قىلمايدىغان ، يۇقۇرغا خوشامەت قىلىشنى بىلمەيدىغان بەزى ئادەملەرنىڭ قارغۇلارچە بۇيرۇقۋازلىقى بىلەن چۇقۇم خەنزۇ تىلىدا دەرىس سۆزلەش تەلەپ قىلىنىپ ئانا تىل ئوقۇتۇشى كۆپ ھاللاردا قايرىپ قۇيۇلدى. بۇنىڭغىمۇ تۈرلۈك پىكىرلەر بېرىلدى .ئوخشاشلا ئاڭلايدىغان ھەم ئويلۇندىغانلار يوق دىيەرلىك بولدى. بۇنىڭ سەۋەبىدىن ئەيىنى يىلدىكى قارغۇلارچە ئېلىپ بېرىلغان كونا يېزىقتىن يېڭى يېزىققا كۈچۈش ئاندىن  يېڭى يېزىقتىن كونا يېزىققا كۈچۈش ھەركىتىنىڭ قۇربانى بولغان سانسىز ساۋاتسىزلارغا ئەگىشىپ ھەتتا تۇللۇقسىزنى پۈتتۈرگەندىمۇ ئانا تىلدا ساۋاتسىز قېلىشتەك ئېچىنىشلق پاجىئە يۈز بەردى. بۇنى پاجىئە دىمەي تۇرالمايمىز. : X  e% k( H' m/ F+ e$ ?4 Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇنىڭ بىلەن كەڭ خەلىق ئاممىسىنڭ بۇلۇپمۇ ئەزەلدىن مائارىپقا سەلبى قاراپ كەلگەن بەزى دېھقان ئاممىسىنىڭ مائارىپىمىزغا جۈملىدىن ئوقۇتقۇچىلارغا بولغان سەلبى قارىشى كۈندىن كۈنگە كۈچىيىپ كەتتى. بۇنىڭ بىلەن ئوقۇغۇچى مەكتەپكە كەلمەيدىغان ۋە ياكى ئاتا-ئانىسى قەستەن ئەۋەتمەيدىغان ،مەكتەپ ياكى ئوقۇتقۇچى بىلەن قارشىلىشىدىغان ناچار كەيپىيات كىلىپ چىقتى. ئەمما بۇنىڭ زىيىنى يەنىلا ئاشۇ گۇناھسىز ئەۋلاتلارغا بولدى ھەم بولىۋاتىدۇ. ) b  p* W! \5 G! j9 Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ ئەلۋەتتە ھەر بىر ئاتا-ئانا بولغۇچىنىڭ ئەقەللىسى بىر ۋىجدان ئىگىسىنىڭ چۇقۇم ئويلاشقا ھەم ئويلۇنۇشقا تىگىشلىك مۇھىم مەسىلە. بۇ ھەم ھوقۇقى بار ئەۋلاد ئۈچۈن مائارىپ ئۈچۈن ھەق سۆزلىيەلەيدىغان ۋىجدانلىق رەھپەرلەرنىڭ جىددى قارىشىغا ، دەرھال تۈزتىش كىرگۈزۈشىگە تىگىشلىك تارىخى ۋەزىپە .
: P, [6 Q$ K9 v/ v! N$ aگېپىمىزنىڭ باشتىكى ئابزاسقا قايتۇرساق ئەجىبا بىز ئاتا-ئانا بولغۇچىمۇ  نىمىشقا ئويلانمايمىز؟ ئاشۇ ‹‹نوقتىلىق››مەكتەپ ياكى‹‹نوقتىلىق››سىنىپ پەرزەنتىمىزگە زادى قانچىلك نەپ بېرەلەر؟ : ?; V+ a7 }: e1 _; [( L. ?* Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىز پەرزەنتىمىزنى  ‹‹نوقتىلىق››مەكتەپ ياكى‹‹نوقتىلىق››سىنىپقا ئەكىرىپ قويۇپلا پەرزەنتىمىزنىڭ كەلگۇسى خەرىتىسىنى سىزىپ بولدۇقما؟ باللىرىمىزنى مەكتەپكىلا ئىتتىرىپ قويدىغان ، مەكتەپ چۇقۇم ‹‹ھەممىنى ئۈگۈتۈدىغان ›› كۆز قاراشنى قاچانغىچە ئۆزگەرىتمەيمىز؟
; _' ]3 W/ i( [9 i8 \# S' R+ dبۇ خىل خاتا قاراش بىر زامانغا كەلگەندە ئاندىن بىلىندۇ .ئۇ چاغدا بىر قېرىيمىز، باللىرىمىز ئاللاقاچان ئاشۇ خاتالىقىمىزنىڭ قۇربانى بولۇپ بولغان بولىدۇ. ) G/ h0 ]/ R$ B9 Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

. o0 s. B/ a# y  r2014-يىلى 27-ماي 4 i3 B8 i& w9 q: B2 R5 y. {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6-دىۋىزىيە (ۋۇجىياچۈ) كوممونىستىك ياشلار ئىتتىپاقى تۇئەن مەكتىۋېىدە يېزىلدى.
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ۋاقتى: 2014-5-27 21:15:45 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دىمىسىمۇ بۇ ئەھۋاللار يىلسىرى ئېغىرلىشىپ كېتىۋاتىدۇ. مۇشۇ " نۇقتىلىق سىنىپ" مەسلىسىلا مائارپ ئادىللىقىنىڭ ئېغىزدىكى گەپكە ئايلىنىپ قالغانلىقىنى چۈشەندۈرۈپ بېرىدۇ. شۆھرەتپەرەس، قاپاقباش مەكتەپ مۇدىرلىرى بىلەن نىيىتىنى توغرا، ئەمما ئابرويپەرەس ئائىلە باشلىقلىرى بۇ شامالنىڭ ئەڭ ئاكتىپ ئىجراچىلىرى ۋە قوللىغۇچىلىرىغا ئايلاندى. ئاتا-ئانىلارنىڭ كۆڭلىنى توغرا چۈشىنىشكە بولىدۇ، بىراق ئاشۇلار  پەرزەنىتلىرىنى نابۇت قىلىۋاتىدۇ. 2 T1 T2 K. k! u4 Y9 _3 h) W, Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
نەۋرۇز ئەپەندىمنىڭ قەلىمى  ھارمىغاي.

باھا سۆز

ئاجايىپ بىر زاماندا ياشاپ تۇرۇپتىمىز نۇرلان ئەپەندى ......ئىست.....  ۋاقتى: 2014-5-27 21:21
راستىنى دېسەم مەن مۇشۇ قوشتىل مائارىپى يېزىمىزدا دەسلەپتە يولغا قويۇلغان مەزگىللەردە بەك ئارزۇ قىلاتتىم قوشتىل سىنىپىغا يۆتكىلىشنى. منا قوشتىلدا ئوقۇمايمۇ قوشتىلدا ئوقۇغانلاردىن ياخشىراق يۈرىۋاتىمەن ا
ۋاقتى: 2014-5-28 05:41:13 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
5.28
8 {: P: j) W& G6 C- B+ n' SAndroid  يانفۇندا يوللانغان
ۋاقتى: 2014-5-28 05:42:12 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
- C( y5 `5 A2 x2 a+ Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
Android  يانفۇندا يوللانغان
15276940615 يوللىغان ۋاقتى  2014-5-28 05:41# g! p* Y# \1 vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5.28
1 n' l2 }0 U, |& A  [1 S0 F0 v7 NAndroid  يانفۇندا يوللانغان
5 |8 @. V9 _/ uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سىزگە ئىنكاس يېزىش خوشياقمامدۇ؟ ياكى بۇ ساندا ئالاھدە مەقسەت بارمۇ؟ مۇنبەردە بۇنداق ئىنىقسىز ئىنكاس يازماڭ!

باھا سۆز

دىمىسىمۇ راست دەيسىز. مۇشۇنداق ئىنكاسنىمۇ تەستىقلاپتۇ زاڭلىق قىلغاندەك  ۋاقتى: 2014-6-1 22:33

ئېنگىلىزچە كىرگۈزۈش ھالىتىگە ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl بىلەن K كۇنۇپكىسىنى بىرلەشتۈرۈپ بېسىڭ، يەنە بىر قېتىم مۇشۇنداق باسسىڭىز ئۇيغۇرچىغا ئالمىشىدۇ .

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

تاقاش

ئالاھىدە تەۋسىيەئالدىنقى /1 كېيىنكى

كەلگەن قەدىمىڭىزگە مەرھابا، سىز تېخى مۇنبەرگە ئەزالىق نامىڭىزدا كىرمەپسىز مۇنبەرگە كىرىڭ ياكى ئەزا بولۇڭ

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى ( 新ICP备10200892号 )

GMT+8, 2015-4-24 09:24

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش