روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 3040|ئىنكاس: 9
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

مۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراغ

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   koktugh تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-5-24 09:39  / E/ q& \% v% O* u5 J) Z4 |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

9 ~/ t3 Y: \/ j" S( @* iمۇنبەرلەرگە يازما يوللىماسلىق نىيىتىدە يۈرگىلىمۇ خېلى ئۇزۇن بولغان ئىدى .بۈگۈن روھلان قاتارلىق بەزى توربەتلەردە  "مۇئەللىمنى تىللايمەن "ناملىق بىر غەيۋەتنى كۈرۈپ قالدىم (شېىر دىيىشكە تىلىم بارمىدى .چۈنكى شەكىل جەھەتتىن  خېلى پۇختىدەك كۈرۈنسىمۇ ئەمما ئوتتۇرغا قۇيۇلغان ئاساسى مەزمۇن ، ئىدىۋى يۈلىنىش جەھەتتىن خېلى چەتنىگەن ئىدى.)ئاپتۇرغا شۇنى دىگۈم كەلدى ؛سىز مۇئەللىمنى تىللاشتىن ئاۋال ئۇيغۇرلاردا نورمال بولغان مائارىپ بارمۇ دەپ سوراپ بېقىڭ. ئىككىنچى بۇلۇپ ھەقىقەتەن بەزى مۇئەللىملەردە سۈپەت جەھەتتە مەسىلە بار .ئەمما شۇنداق كەمچىلىكلەر بار  مۇئەللىملەرنى باشقۇرىۋاتقان مۇدىر ، مۇدىرلارنى شۇ خىزمەتكە قويغان ھەر دەرىجىلىك مەمۇرى ئورگانلاردا زادى مەسىلە يوق دەپ قارامسىز ؟زادى شەخسىلەرنىڭ خاراكتىرىنى ،پەزىلىتىنى بەلگۈلەۋاتقان جەمىيەتتە قانچىلىك مەسئۇلىيەت بار دەپ قارىمامسىز ؟ئۇنداقتا مەسىلىنىڭ ماھىيىتىنى تىللامدۇق ياكى ھادىسىسىنىمۇ؟  ئىشەكنى بېشىدىن باغلامدۇق ياكى قۇيرىغىدىنمۇ ؟  مىنىڭچە بۇزۇلۇشنى كەلتۈرۈپ چىقىرىۋاتقان مەنبە تۈزەلسە مۇئەللىم   ئۆزلىگىدىن  تۈزىلىدۇ .ئەمدى مۇئەللىملەرنىڭ قانداق دەردى باركىن ئاڭلاپ بېقىڭ  / l3 C9 N* {9 }/ @9 K6 Iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1 H2 W9 j2 N$ o5 A4 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراغ
5 H% Z" w+ v% K+ z3 d) P       ئەزىز ئەيسا
  a2 x: r$ F2 D5 N% ?: t3 R9 p: |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۇستازمەن ،نامىم شام نۇرلىرى چاقناق ،
7 c- M) |, T) C' V. Mنۇرۇمدىن نادانلىق قاچىدۇ يىراق ،
0 r' o, w+ Q5 J! U/ z; {خىزمىتىم شەرەپلىك جاپالىق ھەرۋاق ،1 q# k( T# X. d; {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سېرىق تال بۇ ھالىم ئوسۇلدۇر  بىراق،
0 {2 h$ h/ U1 V; x; @مۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراق." y4 r# N4 ?8 r: K, P( g3 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

5 L5 F$ \% h7 C/ s) Tئەل-ۋەتەن بەختىگە يېنىشىم كېرەك،2 F, g3 T* Y4 n. ]3 w; @( |# yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئەۋلاتقا ئەقىل-كۈچ بىرىشىم كېرەك ،, y# N1 t9 ^- Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
يانماققا ئاۋۋال ماي تېپىشىم كېرەك ،+ ~  L/ n/ y! Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھەي ئسىت ئامالسىز سۆزلىشىم كېرەك،
: M/ p5 t! x1 r. V( X1 H# x7 v  I! N1 q6 ~مۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراغ.
! Z4 V6 x/ s9 S0 {' P1 ?
/ y% D% H/ e; zبىزلەرگە قاتتىقتۇر ئىنتىزام-تەلەپ ،2 P" Y' L! ^+ f) }# n4 ?بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ۋە لېكىن نېسىۋە كىپەكسىز ھەلەپ ،8 r; h) d6 N% k& v+ X9 Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دەرىسخانە،ئشىخانە كونا، زەي، رەپ-رەپ،; O  J/ y6 R3 X* O5 fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سانالدۇق يېڭىدىن سېسىق توققۇز دەپ،: H; {2 m, G4 R, c- ~0 L2 U: f, wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراغ2 i- z7 n3 P9 j$ x) Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

1 u1 }! {7 D3 e! D. c9 {5 q! Aيانچۇقلار قۇرۇقتۇر تاماقلار مايسىز،5 ^6 D, S6 r$ P$ N" q! x  ^7 Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قۇرساقلار گۈلدۇرلەپ تاراقلار مايسىز ،
, K  k1 S) B9 L  D# d" H, e/ p9 Bخۇتۇنلار گاداي دەپ ۋالاقلات مايسىز ،
% u. J4 A4 T+ u, Q& V- Kيۈزلەرنى بىر ئالدى قورۇقلار مايسىز ،' v  Z- c7 ]: s. [  Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراق." R& b2 b/ W% _# I# J0 T' M/ Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
+ l3 R; k  m! f# i+ s# vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

% r" o! H; P) X6 ^- ]; {" [" j) e6 rتېلىۋۇزۇر ،گېزىتتە دەيدۇ؛<< ھۆرمەتلىك >>،
0 o" B8 x4 `3 I<<پۇلى جىق كۈنلىرى خۇشال ئامەتلىك >>،
  o$ B4 V4 R$ `" Gبىلىنەر بۇ سۆزلەر ئاچچىق مىننەتلىك 6 W9 K5 e. c: D! i- l- c, qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئاتالدۇق <<چۈپەي،ھەم قۇرۇق سۆلەتلىك >>،
0 h+ ?& W4 N! ?مۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراغ.
, a  s( T$ ]- M1 J8 C2 Z6 Q/ |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
باشقىلار ئىش  ھەققى  ئۈسىدۇ   پىنھان ،
! [& _  j8 }3 [& U3 ]+ j, aبىزلەرگە قۇشۇلسا   چىقىدۇ    بۇران ،! }) G& D8 c1 V3 ]- D) qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
<<ئىئانە>>،<<ياردەم>> لەرتۇش تۇشتىن شۇئان،: z  A; m: P$ E( Dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مەجبۇرى قول سۇزۇپ ئۈلگۈرەر ئاران ) w) _- e) W0 i; ]7 T; [. _  W: Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراق.
8 V# U( u# n9 {. i/ x# }5 L/ d
# n/ g* k4 ^2 s& Zھالىم نە بارى-بىر يېنىشىم كېرەك * Q. g0 o9 P" F' }  Y8 [2 T5 Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كۆرسەتكۈچ نۇمۇرغا يىتىشىم كېرەك
! Q! T! K/ W$ Q  m  Zنۇمۇر دەپ ئەۋلاتنى گوللىشىم كېرەك   |2 T) Q4 E; c/ lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
باش تارتسام پاكەننى تۈلىشىم كېرەك
( c+ ]; E( N, ?' Wمۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراق  Q9 ~7 S& Z2 \0 ^! ?1 Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
" i4 c7 v! A9 x) S+ }! G0 iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىزلەردىن ئەۋلادلار رازىمۇ ھازىر ؟
3 v7 l0 a3 u$ l0 N& C( l) Kياق!بولغاچ ئوقىماي لوبەن، مىليونىر4 a; W& A0 l1 F8 o- f3 O; |, kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
خارلاشتى زىيالى ئاتىلىپ<< زىغىر >>
- A) R* X9 f) b8 Q, `3 l" lشۇمۇ ھە؟!ئىلىمگە ھۆرمەت ۋە مېھىر!!
0 |- {0 L. n! tمۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراغ
- V0 [/ X# @5 x  h6 ]7 `* h0 O  |0 V  g) @. I$ H$ A6 o2 j/ u3 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىلىمىز، ئەۋلاتتا سۇپەت ئۆسمىدى . h* M! Z4 P1 q* |2 jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سەۋەبكى يەرلىكتە غەيرەت ئۆسمىدى
# n4 r3 }. c: i0 k. Kخەلقتە كۆزقاراش مەدەت ئۆسمىدى
3 @/ x. m9 ]# P, d& Sئىلىمگە، ئالىمغا ھۆرمەت ئۆسمىدى
9 Q" T" p0 a0 H; Q% w0 B/ i7 Jمۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراق
' Z# L) p6 d5 C. `' K9 e/ W* r
$ b5 J' c3 U. w5 P) ^; a6 Gقانۇننى بىر ئوبدان تۈزگەنتى مەركەز 8 T1 S$ |: z$ `5 ~4 ^0 k/ c8 jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ۋە لېكىن ئىجراسىز بولدى ئاق قەغەز* z: p" T* E4 g' y% I/ K6 c( M$ s; Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پۇل تاپتۇق ئاي-ئايلاپ چۆلىشىپ كىۋەز
- e8 ^. m; E' Q) qبۇ سەپنى قاپلىدى ساختىلىق- مەرەز
& H" U) }$ G: P$ }% R3 p& wمۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراق
% b. v( w, h. [& {/ I) q! N
& _% ^! k; M0 q7 r" uئۆمەكلەر سەپ تارتىپ كىلەر تەكشۇرۇپ ( H6 }1 r# C; C5 p' Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سىياسى ئۆلچەمدە بەكمۇ چىڭ تۇرۇپ / E5 _: u. A5 ~# Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كۈن ئۈتەر تەسىرات خاتىر تولدۇرۇپ % m9 b. y, L0 ?& l* sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سۈپەتنى سۆزلىمەس بىرسى قىستۇرۇپ
! [1 f- \" E% H! ^9 C! ?) tمۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراق
5 X& ~3 {2 Z# M1 l. M% j) ]! N) `6 n! H# `3 [5 u) }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ ھەقتە پەلەككە يەتتى دات-پەريات
+ i3 \) v0 I# f, u; N% X8 Gرەھبەرلەر بىلمەسمۇ ؟كۇرۇندۇققمۇ يات* U+ q9 x! m1 ?& \  vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىش تامام بۇلارمۇ بىلەن تەشۋىقات
$ M, U9 D. s& t" J- @( oئىدىيە قايسى كۈن بۇلىدۇ ئازات؟؟
8 U( J6 A+ B) _, U" E  F1 X5 U& gمۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراق. }& D6 V6 |9 Z, B- @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
& G0 d- ^! Y" ]/ I, G/ a" v6 A( A" kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھەي ئىسىت بۇ كەسىپ ئۇلۇقتى ئۇلۇق !- J5 g( f0 Z6 }6 y$ o- Q* }  gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ۋەتەن ۋە مىللەتنىڭ ئۈمۈدى تولۇق ،" {; F0 B) M: l' |0 Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوخشىغاچ مازارغا ئۇماچسىز قۇرۇق ،  ^7 R3 d2 j) Z" ], S6 f5 ?بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تېلىققان كۆزلەرگە كۆرۈندى سوغۇق ،
# {! t: e" }, p6 L, f  w( U: Mمۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراغ.7 \" I5 G4 V% k2 U. nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

) x6 l! q$ @7 B0 }خەلقىمگە قىلغايمەن شۇنداق بىر خىتاپ،( x* Q4 u2 I* N8 w! qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئەتىنىڭ ئۈمىدى –ئۇستاز نۇر ئاپتاپ،
, ?+ @0 d6 B( g$ rقانچىلىك يانىدۇ بۇ شام مايسىراپ ،; \$ f0 k7 C) y0 Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۆچسە شام قىيامەت كەلمەمدۇ قاپساپ؟،
  W( ]) g4 p( m4 v0 lمۇئەللىم –مايسىراپ يانغان شام-چىراق.
$ i1 n8 o7 H: V7 o, J1 r 2001-يىل ماي ئاقسۇ/ X6 [5 J; X1 x% p0 G% \7 v/ u  a7 gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ۋاقتى: 2014-5-23 18:59:24 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم ھۆرمەتلىك «كۆكتۇغ» ئەپەندىم؟+ I( q$ r1 R# e2 `* n9 v4 c0 i, gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سىز مەزكۇر تېمىڭىزدا «مۇئەللىمنى تىللايمەن» ناملىق تېمىغا قارىتا ئۆز كۆز قارشىڭىزنى قويۇپ ئۆتۈپسىز. سىز بۇ تېمىنى «مەزمۇندىن چەتنىگەن» دەپسىز. ئەھۋالدىن قارىغاندا شۇ تېمىنى ھەم تېمىغا بېرىلگەن باشقا ئىنكاسلارنىمۇ تازا زېھىن قويۇپ كۆرمىگەندەك قىلىسىز، سىزنىڭ بۇ تېمىڭىزنى كۆرۈپ، بۇ ھەقتە بىر مەيدان بەس- مۇنازىرە بولىدىغان ئوخشايدۇ دەپ ئويلاپ قالدىم. چۈنكى، مەيلى بۇ تېمىڭىزدا ئىلگىرى سۈرۈلىدىغان مەقسەت بولسۇن ياكى «مۇئەللىمنى تىللايمەن» دېگەن تېمىدىكى ئىدىيە بولسۇن پەقەت مەقسەت بىرلا، ئۇ بولسىمۇ ئەۋلادلارنىڭ تەقدىرىگە، مائارىپنىڭ ساغلام يۈنۈلۈشىگە كۆڭۈل بۆلۈش. سىز دېگەندەك، قىسمەن ئوقۇتقۇچىلاردا بەزىبىر كەمچىلىك بولسىمۇ بىراق شۇ ئوقۇتقۇچىنى يېتەكلەۋاتقان مەمۇرى ئورگانلاردا، يوليۇرۇق بېرىپ، خىزمەتلەرگە يېتەكچىلىك قىلىۋاتقان رەھبەرلەردە مەسئۇلىيەت بار. بۇنى سىز ئەمەس باشقىلارمۇ تونۇپ يېتەلىشى مۇمكىن. بىزدە، «قىزىم ساڭا ئېيتاي كېلىنىم سەن ئاڭلا»، «بالا يىغلىمىسا ئانا ئەمچەك سالماپتۇ» دېگەن ماقال- تەمسىللەر بارغۇ. شۇڭا مەيلى سىز يوللىغان مەزكۇر تېما بولسۇن ياكى سىز نىشاندىن چەتنەپ كەتتى دەپ قاراۋاتقان «مۇئەللىمنى تىللايمەن» ناملىق تېمىدا بولسۇن ئوخشاشلا شۇ خىل ئىدىيە- نىشان مەۋجۇت. ئادەم بولغان ئىكەن ئۇنىڭدا كەمچىلىك بولماي قالمايدۇ، ئەشۇ جاپاكەش ئوقۇتقۇچىلارمۇ، يوقۇرى رەھبەرلىك ئورگىنىدىكى باشلىقلارمۇ ئوخشاشلا ئادەم. سىزچە بولغاندا «مۇئەللىمنى تىللايمەن» دېگەن تېما يەنىلا نىشاندىن چەتنەپ كەتكەن تېمىمىكەن، ھەممىمىز بىرلىكتە ئويلىنىپ، مۇلاھىزە قىلىپ باقايلى. مەيلى بىز بولايلى ياكى ئەشۇ «تىللاش ئوبېكتى بولغان مۇئەللىملەر» بولسۇن مەقسەت، ئەۋلادلارنى ياخشى، سۈپەتلىك تەربىيەلەپ، كەلگۈسىدە ياراملىق ئىزباسار قىلىپ يېتىشتۈرۈپ چىقىشتىن ئىبارەت. شۇنداققۇ- ھە {:6_269:}
ۋاقتى: 2014-5-24 00:33:07 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
جام ئەپەندىنىڭ پىكرىگە قوشۇلىمەن.
 ئىگىسى| ۋاقتى: 2014-5-24 09:57:11 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   koktugh تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-5-24 09:58  5 |7 a+ t: @3 S) tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
# n( I" K. A; K# \* ]4 f1 r& Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
جام ئەپەندىگە ئىنكاس .! I/ u8 y9 r2 m: @( F& uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئەجىبا مەن "مۇئەللىمنى تىللايمەن "دىن  "ئەۋلادلارنى ياخشى، سۈپەتلىك تەربىيەلەپ، كەلگۈسىدە ياراملىق ئىزباسار قىلىپ يېتىشتۈرۈپ چىقىشتىن ئىبارەت"ئاساسى ئىدىيەنى قەستەن كۆرمىدىممۇ ياكى  بۇ ئىدىيەنى سىز   بەك چۇڭقۇر  ھېس قىلدىڭىزمۇ  ؟  ئەمىسە شۇ ئىدىيە ئەكىس ئەتكەن مىسرانى  مىسال قىلامسىز ؟سىزچە مائارىپتا ،سۈپەتتە مەسىلە بولسا  پەقەت مۇئەللىمنى تىللاش كىرەكمۇ؟   ئۇيغۇر مائارىپ  تارىخىدا  مائارىپقا  ،ئۇقۇتقۇچىغا سوغۇق قاراش، ئۇقۇتقۇچىنى پەس كۈرۈش،تىللاش   ...1943-يىلدىن 52-يىلغىچە يەنە 1966-يىلدىن 79-يىلغىچە خېلى ئېغىر  بولغان ...ئەمدى 1998--يىلىدىن بۇيان  يەنە  خېلى باش كۈتۈرۈپ قالدى  .پىكىرىمنى خاتا  دىسىڭىز    ئەمىسە  تىللاڭ  ،كىسەل ئىت   قۇيرۇقىنى تالايدۇ دىگەن گەپ بار .ئۇقۇتقۇچىنى مائارىپنى پەس كۈرۈپ تىللاپ كۆرگەن كۈنىمىز مۇشۇ شۇ  غۇ ئاخىر .يەنە    ئىنكاسقا ئەمەس  شېئىرغا   ئىنكاس يازارسىز  
ۋاقتى: 2014-5-24 17:45:58 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
koktugh يوللىغان ۋاقتى  2014-5-24 09:571 I5 _" v3 B6 G+ w( ]) d7 @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
جام ئەپەندىگە ئىنكاس .
' D& J7 N: K) O9 zئەجىبا مەن "مۇئەللىمنى تىللايمە ...
6 j: I7 Y- Q3 N8 H* Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىنكاسىڭىزدىن قارىغاندا يەنىلا مەقسەتنى چۈشەنمىگەن ئوخشايسىز، مەن بۇ ئارقىلىق مۇئەللىمنى تىللاشنى قوللاش ئەمەس بەلكى ئوقۇ- ئوقۇتۇش خىزمىتىدە، جۈملىدىن ئەۋلادلارنى تەربىيەلەش جەريانىدا يۈز بىرىۋاتقان قىسمەن خاتا ئۇسۇللارنى تۈزىتىشكە تۈرتكە بولار دېگەن قاراشتىمەن. ئەنە سىزمۇ دەپ ئۆتۈپتىكەنسىزغۇ مائارىپ تارىخىمىزدىكى بىرقانچە دەۋرلەرنى. شۇنى بىلىڭكى، مەنمۇ ئىلگىرى بىر مەزگىل ئوقۇتقۇچىلىق قىلغان، ھەم ئوقۇتقۇچىنىڭ پەرزەنتىمەن. ئەشۇ سىز يوقۇردا دەپ ئۆتۈپ كەتكەن 1998- يىللاردىن باشلانغان ‹مائارىپنى تىللاش دەۋرى› نى سىزمۇ بىلىدىكەنسىز بولمىسا. مەنمۇ دەل شۇ دەۋرنىڭ شاھىدىمەن. 1997- يىلى ئەتىيازدا دەرس مۇنبىرىگە قەدەم بېسىپ كۆپ ئۆتمەي (1998- يىلى) رايونىمىز مائارىپىدا ‹ئىككى ئاساسەن› نى يوقۇرى دەرىجىلىك ئورۇنلارغا ئۆتكۈزۈپ بېرىش خىزمىتى باشلىنىپ كەتتى. ھەممىمىزگە مەلۇمكى، شۇ ۋاقىتتىن باشلانغان ئوقۇ- ئوقۇتۇش خىزمىتى ئۇنىڭدىن بۇرۇنقى يىللاردىكىگە ھەتتاكى تۈپتىن ئوخشىماي قالدى. سان قوغلىشىش- سۈپەتتىن ياتلىشىشتەك ئېغىر خاتالىق ئارقىمۇ- ئارقا يۈز بېرىۋەردى، شۇ ۋاقىتلاردىكى مەلۇم بىر يىغىندا ھەتتا مەلۇم بىر باشلىق ئوچوق قىلىپ، قولىنى شىلتىپ تۇرۇپ: ‹ھەرقانداق باھانە- سەۋەب ھەرقايسىڭنىڭ زىممىسىگە يۈكلەنگەن ئىشلەكلەرنى تەلەپ بويىچە، ۋاقتىدا ئىشلىمەسلىككە سەۋەب بولسا بولمايدۇ...› بۇنىڭلىق بىلەن ئوقۇتۇش سۈپىتى يىلسېرى تۆۋەنلەۋەردى (دەپتەر- ئىشلەكلەردىكى سان ئەكسىچە يوقۇرى كۆتۈرۈلىۋەردى)، سىنىپلاردا ئەشۇ سەبىي غۇنچىلار مۇئەللىمنىڭ يولىغا ئىنتىزار، بىچارە مۇئەللىملەر بولسا ئاللىقانداق ئايىقى چىقماس ‹ئىككى ئاساسەن› كۆرسەتكۈچ جەدۋەللىرىنى ئىشلەشتىن  بىزار! ........... مانا يوقۇرقىدەك ئامىللار سەۋەبىدىن جەمئىيەتتە بىر مەھەل سانغا ئەھمىيەت بېرىش نەتىجىسىدە ساپا تۆۋەنلەش ھادىسىسى كۆرۈلدى، تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپنى پۈتتۈرگەن بىر ئوقۇغۇچى ئۆزىنىڭ ھەتتا ئىسىمىنىمۇ يازالمايدىغان ئېچىنىشلىق ئەھۋال كۆرۈلدى. بۇ نېمە ئۈچۈن؟ مەكتەپتە توققۇز يىل ئوقۇپ، ئۆزىنىڭ بىرقانچە ھەرپتىن تۈزۈلگەن ئسىمىنىمۇ يازالمىسا، شۇ ئوقۇغۇچى يەنە كېلىپ ئەشۇ ئوقۇش ھاياتىدا ‹پىئونېر›، ‹ئىتتىپاق ئەزاسى›.... بولۇپ، ئاخىرىدا ئوقۇش پۈتتۈرۈش دىپلومى (ئاتا- ئانىلىرىمىز پەخىرلىنىپ تۇرۇپ تىلغا ئالىدىغان شاھادەتنامە) ئالسا، بۇنى ئەمدى كىمدىن كۆرۈش كېرەك؟ كۆپىنچە كىشىلەر، بولۇپمۇ جەمئىيەتتىكى مەلۇم ساندىكى كەڭ ئامما بۇ سەۋەنلىكنى ئەشۇ گۇناھكار ئوقۇتقۇچىدىن كۆرىدۇ. ئەجەبا شۇ ئوقۇتقۇچى ئۆزى ئوقۇتقان ئوقۇغۇچىسىنىڭ شۇنداق بولۇپ قېلىشىنى خالامدىكەن؟! مەن، مەرھۇم دادام ئىككىمىز بىر مەكتەپتە ئىشلەيتۇق، شۇ ۋاقىتلاردا مىنىمۇ، دادامنىمۇ ئەشۇنداق بىرقىسىم سەۋەبلەر بىلەن تىللىغانلار، يۈزمۇ- يۈز تۇرۇپ ھاقارەتلىگەنلەر بار! دەپ كەلسەم دەرت جىق، گەپ جىق. شۇڭا ئۆزۈمنى يەنىلا تۇتىۋالاي. بۇ ئارقىلىق ‹ئىككى ئاساسەن› نى ئومۇملاشتۇرۇش دەۋرىدىكى مائارىپنى، شۇ تۈپەيلىدىن ئېلىپ بېرىلغان خىزمەتلەرنى تۈپتىن خاتا دېمەكچى ئەمەسمەن. يوقۇرقى مەكتەپ پۈتكۈزگەن بالىنىڭ ساۋاتسىز قېلىشى بۇ قىسمەن ئەھۋال، مەرھۇم دادام ئىككىمىزنىڭ بالىلارنىڭ ئاتا- ئانىسى تەرىپىدىن ئانچە- مۇنچە تىل ئىشتكىنىمىز بۇمۇ قىسمەن ئەھۋال. ئاۋۇ ‹مۇئەللىمنى تىللايمەن› ناملىق شېئىردىكى كۆرسىتىپ ئۆتۈلگەن خاتالىقلارمۇ قىسمەن ئەھۋال. بۇ ئومۇميۈزلۈك ئىش ئەمەس. ھەممىمىزگە مەلۇم (مائارىپنى چۈشىنىدىغانلار، مائارىپ ساھەسىدە ئىشلەۋاتقانلارغا مەلۇم) كى، ‹ئىككى ئاساسەن› خىزمىتىنىڭ نىشانى توغرا، بىراق شۇ نىشانغا بېرىش جەريانىدىكى بېسىلغان (بېسىلىۋاتقان) مۇساپە يۈنۈلۈشىدە قىسمەن خاتالىق مەۋجۇت. ئەمدى بۇ ھەقتە كۆپچلىككە بۇنىڭدىن ئۆزگە باشقا گەپ قىلىشىم ھاجەتسىز.2 J1 L6 V) c/ K5 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇئەللىم ھەقىقەتەن ئۇلۇغ ئىنسان، جاپاسى كۆپ، ھالاۋىتى ئاز. مەن ھازىر گەرچە ئوقۇتقۇچىلىق قىلمىساممۇ بىراق ئۆزۈمنى ھەر جاي- ھەر ۋاقىت ئوقۇتقۇچى دەپ ھېسابلايمەن ھەم ئۆزۈمنىڭ بىر ئوقۇتقۇچىنىڭ پەرزەنتى بولغانلىقىمدىن، ئۆزۈمنىڭ بىر مەھەل ئوقۇتقۇچى بولۇپ ئىشلىگەنلىكىمدىن پەخىرلىنىمەن. ئەينى چاغدا سىنىپ مەسئۇلى بولغان، دەرس بەرگەن بالىلار بىر يەرلەردە ‹ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم مۇئەللىم› دەپ ئەھۋال سورىغاندا ئۆزۈمدىن شۇنداق ئىپتىخارلىنىپ كېتىمەن. ھازىرمۇ دائىم دېگۈدەك ئوقۇتقۇچىلار بىلەن بېرىش- كېلىش قىلىمەن، ئەھۋاللىشىمەن، مەكتەپلەرگە تۈرلۈك سەۋەبلەر بىلەن دائىم بېرىپ تۇرىمەن. بۇ جەرياندا مەكتەپ خىزمىتىدە بولۇۋاتقان ئىشلارنى سۈرۈشتۈرىمەن، كونا- يېڭى، ھەرخىل سەۋىيەدىكى ئوقۇتقۇچىلار بىلەن قىزغىنلىق بىلەن ئەھۋاللىشىمەن. دېمەك، ماڭا مائارىپ ساھەسىدە بۇرۇندىن تارتىپ ھازىرغىچە بولۇۋاتقان ئىشلار بەش قولدەكلا ئايان. شۇڭا مەن يەنىلا شۇنى دەيمەنكى، ئەۋلاد تەربىيەلەش- تەخىرسىز ئىش. ئەۋلاد تەربىيەلەشتە نوقسان بولغان ئىكەن ئوتتۇرغا قويۇش كېرەك. ھۆكۈمەت ھېلى قوپۇپ مائارىپ كەسپىدە ئوقۇغانلارنى باشقا بىر يەرگە، نەدە بىر چارۋىچىلىق، ئورمانچىلىق كەسپىدە ئوقۇغانلارنى مائارىپ ساھەسىگە، يەسلىلەرگە تەقسىم قىلىپ بەرسە، ئۇلار خىزمەت جەريانىدا شۇ خىزمەتنى خاتالىقسىز ئىشلەپ كېتەرمۇ؟ ئەھۋال شۇنداق ئىكەن بىز ئەمدى بەزىبىر تىللاشلارغا تەن ئالمىساق بولمايدۇ- دە. بۇ ئارقىلىق داۋاملىق تىللاۋىرىش، ھەممە مۇئەللىمنى تىللاش دېگەنلىك ئەمەس. تىللاش دېگەن بۇ سۆز گەرچە سەل قوپال، قاراتمىلىقى كۈچلۈك بولغان بىلەن ئەشۇ شېئىرنىڭ مەزمۇنى، ئەكس ئەتكەن ئىدىيىسىدىن ئالغاندا بۇنى نوقۇل تىللاش ئەمەس تەكلىپ- پىكىر دەپ چۈشەنسەك قانداق بولار؟ خاتالىق بولسا تۈزىتىش كېرەكقۇ؟ بىراق ئورۇنسىز تىللاشلارغا، مائارىپنى كەمسىتىشكە مەن ھەممىدىن بەك ئۆچ، بولۇپمۇ يوقۇردىكى بىرقىسىم پوق قۇرساق باشلىقلار يىغىن ئاچسا ئېغىزىغا ئالغۇسىز قوپال، سەت گەپلەر بىلەن ئەشۇ ‹گوناھكار› ئوقۇتقۇچىنى، مەكتەپ مۇدىرلىرىنى تىللاپ كېتىدۇ، ھە دېسىلا مائارىپ ئۇنداق، مائارىپ بۇنداق دەپ كېتىدۇ. بىرقىسىملارغا مەلۇم ياكى مەلۇم ئەمەس بولۇشى مۇمكىن، ئۆتكەن يىلىدىن باشلاپ جەمئىيىتىمىزدە بىرقىسىم ئىدارە- ئورگانلاردىمۇ ‹ئىككى ئاساسەن› نى يوقۇرى دەرىجىلىك ئورۇنلارغا ئۆتكۈزۈپ بېرىش خىزمىتى باشلاندى، بۇ ئىش باشلىنىۋىدى، مائارىپ ساھەسىدىن باشقا ئورگانلاردا مائارىپتىكىلەرنى تىللايدىغانلار كۆرۈنەرلىك ئازايدى ياكى توختاپ قالدى. چۈنكى، ئۇلارمۇ ‹ئىككى ئاساسەن› نىڭ تەمىنى تېتىدى ئەمەسمۇ...
( x  X  p6 `% e+ v9 }! r3 qئەمدى دەپ بېقىڭە ھۆرمەتلىك ‹كۆكتۇغ› ئەپەندى، سىزچە مەن يەنىلا بىرسى مۇئەللىمنى تىللىسا قاراپ تۇرىدىغانلاردىنمەنمىكەنمەن؟' ?: x* i9 g. T1 W2 H- kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(شېئىرغا ئەمەس ئىنكاسقا ئىنكاس يېزىپ قويغانلىقىمدىن ھەم كۆپ سۆزلەپ ۋاقتىڭىزنى ئېلىپ قويغانلىقىمدىن ئۆزرە ئېيتىمەن).
ھەقىقەتنى -ئەملىيەتتىن ئىزدەش كېرەك!
 ئىگىسى| ۋاقتى: 2014-5-25 01:21:46 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
باغداش توربېتىدىغۇ -دەيمەن ،بەزى تورداشلار يەنە ھە دىسە ئۇقۇتقۇچىغا ھۇجۇم قىلىدىغان ئەھۋال كۈرۈلگەن.ئۈزۈم ھازىرقى ئەھۋالغا ئەپسۇسلانغۇچى ،ئېچىنغۇچى چارىسىز مۇئەللىم  بولغاچقا  شۇڭا مۇشۇنداق سۆزلەپ قالدىم
ۋاقتى: 2014-5-25 01:50:58 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەنمۇ جام ئەپەندىنىڭ پىكىرىگە  قۇشىلىمەن
ۋاقتى: 2014-5-25 09:54:26 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئوقۇتقۇچىنىڭ  ھازىرقى  ئەھۋالىنى  ئوقۇتقۇچى  بولغانلارنىڭ  ھەممىسى  چۈشىنىدۇ ....
ۋاقتى: 2014-5-25 21:26:29 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسلىي مەقسەت: قىزىم ساڭا دەي، كېلىنىم سەن ئاڭلا.& g! |8 W: p# \  R" t7 dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
گەپ تامام.{:6_264:}
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى

GMT+8, 2016-8-19 04:45

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش