روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 1198|ئىنكاس: 1
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

تۇرمۇشقا يېقىنلاشتۇرۇش ئىدىيە-ئەخلاق دەرسىنىڭ جېنى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
تۇرمۇشقا يېقىنلاشتۇرۇش ئىدىيە-ئەخلاق دەرسىنىڭ جېنى- r. m- ^( ?  ^8 q4 {1 L  tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

( A& b! ?! M5 ?1 a  l, ^بىر ئادەمنىڭ ئىدىيە-ئەخلاقى تۇرمۇش ئەمەلىيىتى داۋامىدا تەدرىجى شەكىللىنىدۇ. تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپ ئىدىيە-ئەخلاق دەرسى دەل ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۈنسىرى كېڭىيىۋاتقان تۇرمۇش تەجرىبىلىرى ئاساسىدا ئۇلارنىڭ ئۆزىنى توغرا تونۇپ شەخىس، كوللىكتىپ، دۆلەت ۋە جەمئىيەت بىلەن بولغان مۇناسىۋەتنى ياخشى بىر تەرەپ قىلىش ۋە ئىدىيە-ئەخلاق جەھەتتە ساغلام تەرەققى قىلىشىغا زۆرۈر ياردەم بېرىدىغان دەرستۇر. تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ تۇرمۇش دائىرسىنىڭ تەدرىجى كېڭىيىشىگە ئەگىشىپ ئۇلار بىر تەرەپ قىلىش زۆرۈر بولغان تۈرلۈك مۇناسىۋەتلەر بارغانسىرى كۆپىيىدۇ. شۇڭا ئۇلارنى ئاممىۋى تۇرمۇشقا ئاكتىپ قاتنىشىش، تۇرمۇشقا ماسلىشىش تەربىيسى ۋە مۇئەييەن تەجرىبىگە ئىگە قىلىش ئۈچۈن ئىدىيە-ئەخلاق ئوقۇتۇش ئەمەلىيىتىنى تۇرمۇشقا يېقىنلاشتۇرۇشنى تەدرىجى ئىشقا ئاشۇرۇش كېرەك. 8 D2 s* p7 S: j! Y* @1 I( ~; Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
7 G1 R5 U9 V$ H; u+ d" A. k/ B7 z* Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتۇش پائالىيىتىنى تۇرمۇش ئەمەلىيىتىگە بىرلەشتۈرۈش نۆۋەتتىكى دەرس ئىسلاھاتىدىكى بىر مۇھىم نۇقتا شۇنداقلا تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپ ئىدىيە-ئەخلاق ئوقۇتۇشىنىڭمۇ ئاساسىي تەلىپى. ئوقۇتۇشتا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزىدە بار بولغان تۇرمۇش تەجرىبىلىرىنى قېزىش ۋە يېتەكلەش ئاساسىدا مول مەزمۇنلۇق رېئال ئىجىتمائى تۇرمۇشقا يۈزلىنىپ ئۇلارنىڭ ئىجىتمائى تۇرمۇشتىكى تۈرلۈك تەلەپ ۋە قائىدىلەرنى دەسلەپكى قەدەمدە چۈشىنىش، ئىگىلەش، جەمئىيەتكە ماسلىشىش ئىقتىدارىنى ئۆستۈرۈش تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپ ئىدىيە-ئەخلاق دەرسىنىڭ مۇھىم نىشانلىرىدىن بىرى. شۇڭا ئوقۇتقۇچىلار بۇ جەھەتتە ئوقۇتۇش داۋامىدا تۇرمۇش ئەمەلىيىتىگە يۈزلىنىشنى ئىشقا ئاشۇرۇشى ھەمدە بۇ جەھەتتىكى ئىزدىنىشنى قولدىن بەرمەسلىكى لازىم.
' f  u  B1 u# g4 E5 ?; [
4 B  o4 i5 M9 `) Y  Wئۇنداقتا ئىدىيە- ئەخلاق ئوقۇتۇشىنى تۇرمۇش ئەمەلىيىتىگە قانداق يېقىنلاشتۇرۇش كېرەك؟ بۇ جەھەتتە تۆۋەندىكىلەرنى قوللىنىپ كۆرۈشكە بولىدۇ. : E! a' e8 @# E5 C8 z5 g, Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 ^2 P, ?  }6 \" I+ A- ^  U- ^( |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(1)              ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزىدە ئەسلىدە بار بولغان تۇرمۇش تەجرىبىلىرى ئارقىلىق بىرلەشتۈرۈش.  w$ k1 }- i5 Z& P- e6 n* mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
9 S3 U/ M- g! e% Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىدا بەلگىلىك دەرىجىدە كۈندىلىك تۇرمۇش، ئائىلە تۇرمۇشى ۋە مەكتەپ تۇرمۇش تەجرىبىسى شۇنىڭدەك دوسىت تۇتۇش، باشقىلار بىلەن ئالاقىلىشىش قاتارلىق جەھەتلەردە تەجرىبىسى بولغان بولىدۇ. مانا بۇ تەجرىبىلەر دەل ئوقۇتۇش جەريانىدا ئوقۇغۇچىلارغا ئىدىيە-ئەخلاق تەربىيىسى ئېلىپ بېرىشتىكى مۇھىم بايلىق بولۇپ ھېسابلىنىدۇ. دېمەك ئوقۇغۇچىلاردىكى بۇ خىل تەجرىبىلەرنى ئاكتىپ يۆنىلىشتە يېتەكلەش ئاساسىدا بىۋاستە تەجرىبىلەر ئارقىلىق ۋاستىلىك تەجرىبە ( بىلىش ) گە ئېرىشكىلى بولىدۇ. شۇنداقلا جەريان ئارقىلىق ۋاستىلىك بىلىمنى ئىگىلەش مەقسىتىگە يەتكىلى بولىدۇ. ئەمما ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزىدە بار بولغان بۇ خىل تەجرىبىلەرنىڭ بەزىلىرى ئاكتىپ ( پايدىلىق )، بەزىلىرى پاسسىپ ( پايدىسىز ) بولىدۇ. بەزىلىرى ئاشكارا، بەزىلىرى يوشۇرۇن بولىدۇ. بۇ يەردە ئوقۇتقۇچىنىڭ رولى شۇكى ئاكتىپ تەجرىبىلەرنى مۇئەييەنلەشتۈرۈش ۋە جارى قىلدۇرۇش، پاسسىپ تەجرىبىلەرنى ئاكتىپ يۆنىلىشكە بۇراش ھەمدە يوشۇرۇن تەجرىبىلەرنى قېزىپ چىقىپ ئىدىيە-ئەخلاق ئوقۇتۇشىنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىدىيە-ئەخلاقىنى شەكىللەندۈرۈش، تەرەققى قىلدۇرۇش جەريانىغا ئايلاندۇرۇشتىن ئىبارەت.
2 b7 s% \% j  K3 o4 |4 |1 c/ _) c# i9 G* S% pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2)              ئوقۇتۇش ماتىريالىنى قىتىرقىنىپ تەتقىق قىلىش.  J+ N0 _, t) ~% Q5 u; `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 \. Y3 j( x/ [3 Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتقۇچى ئوقۇتۇش مەزمۇنىنى ئەستايىدىل تەتقىق قىلىپ دەرس ئۆلچىمى، ئوقۇغۇچىلارنىڭ كونكىرىت ئالاھىدىلىكى ۋە ئوقۇتۇش ۋاقتىنىڭ ئورۇنلاشتۇرۇشى بۇيىچە ئوقۇتۇش مەزمۇنلىرى، قۇرۇلمىسىغا قارىتا بەلگىلىك ئىسلاھ قىلىش، پىششىقلاپ ئىشلەش ئېلىپ بېرىش ھەمدە كونكىرىت ئەمەلىيەت ۋە رايۇن ئەمەلىيىتىگە ماسلاشتۇرۇش ئارقىلىق ئۇنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىدىيە-ئەخلاقىنىڭ شەكىللىنىش قانۇنىيىتى، قوبۇل قىلىش ئىقتىدارى ۋە پىسخىكىلىق تەرەققىيات ئالاھىدىلىكىگە ئۇيغۇنلاشتۇرۇپ ئوقۇتۇش پائالىيىتىنى تۇرمۇش ئەمەلىيىتىگە يېقىنلاشتۇرۇشى كېرەك.3 i/ d& A7 n8 J5 wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
& |4 {) j+ w7 iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3)              كىتاب سىرتىدىكى، دەرسخانا سىرتىدىكى تۇرمۇشنى دەرسخانىغا باشلاپ كېرىش.
/ q1 ^/ b5 [' ]) D: b4 F- {$ }! Q9 R6 @
7 B" h7 R& \3 V: g# B, w( Iئىجىتمائى تۇرمۇشقا ئوقۇغۇچى نۇقتىسىدا تۇرۇپ نەزەر سېلىپ تۇرمۇشتا قىممىتى ۋە ئەھمىيىتى بار ئىشلار، ئادەملەرنى مۇۋاپىق تاللاپ دەرسخانىدا ئوقۇغۇچىلارنى مۇزاكىرىگە، سۆھبەتكە تەشكىللەش، مۇۋاپىق شارائىت ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلارنى جەمئىيەت تەكشۈرۈش، زىيارەت قىلىش، ماتىريال توپلاش پائالىيەتلىرىگە ئاكتىپ تەشكىللەش ئارقىلىق ئوقۇتۇشنى تۇرمۇشقا يېقىنلاشتۇرۇش كېرەك. قىسقىسى ئوقۇتقۇچى تەشەببۇسكارلىق بىلەن دەرسخانىدىن چىقىپ رېئال تۇرمۇش ئەمەلىيىتىدىن تەربىيلەش مەنبەسى تېپىىپ چىقىپ ئۇنى ئوقۇتۇش ئۈچۈن خىزمەت قىلدۇرۇشى كېرەك.
4 `! q6 ~9 w, n/ @1 D& j0 j9 x' H( E! m. uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(4)              ئوقۇتقۇچى ئۆز ئورنى ۋە رولىنى توغرا تونۇشنى ئىشقا ئاشۇرۇشى كېرەك. ) c; U& t7 _% r7 j3 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

4 Q, [; U+ e( P$ m! zئىدىيە-ئەخلاق ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ ئىدىيە-ئەخلاق ئوقۇتۇشىدىكى ئورنى ۋە رولى شۇكى ئوقۇغۇچى ئاساسىي گەۋدە، ئوقۇتقۇچى ئاساسىي يېتەكچى ئورۇندا، ئوقۇتقۇچىنىڭ ئاساسلىق رولى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ساغلام ئىدىيە-ئەخلاق شەكىللەندۈرۈشىگە يېتەكچىلىك قىلىش ۋە ياردەم بېرىش، ھەرگىزمۇ تەلىم-تەربىيە ئەمەلىيىتىدىن ئايرىلغان  ھالدىكى قۇرۇق ۋەزخانلىق ئەمەس. دېمەك ئوقۇتقۇچى ئۆز ئورنى ۋە رولىنى توغرا تونۇغان چاغدا تەدرىجى ھالدا ئوقۇغۇچىلارغا يېقىنلىشالايدۇ دە ئۇلارنىڭ تۇرمۇشىغا سىڭىپ كېرىپ تۇرمۇشنى دەرسخانىغا قايتۇرۇپ كېلەلەيدۇ.
8 O% C* D1 ~/ _( g7 D
6 t' J/ G  P4 s6 j! V5 h7 O: i4 ^(5)              دەرس ئۆلچىمىنىڭ كونكىرىت تەلىپىنى ئەستايىدىل ئىگىلەش ۋە دەرس بايلىقلىرىدىن ئىجادى پايدىلىنىش كېرەك.
0 f* I. T, J* M7 z3 Q
8 u2 ^' C& A9 U6 f7 hئىدىيە-ئەخلاق ئوقۇتۇشىنى تۇرمۇشقا يېقىنلاشتۇرۇشتا دەرس ئۆلچىمىنىڭ روھى ماھىيىتىنى چۇڭقۇر چۈشىنىش ئاساسىدا كونكىرىت تەلەپلەرنى ئەستايىدىل ئىگىلەپ ئوقۇتۇش مەزمۇنلىرىدىن ئىجادى پايدىلىنىش لازىم. دەرس بايلىقىنى قېزىش ۋە تەتقىق قىلىشقا ئەھمىيەت بېرىپ رېئاللىقتا يۈز بېرىۋاتقان ئىشلار، ئوقۇغۇچىلار كۆڭۈل بۆلۈۋاتقان ئىشلارنى مۇۋاپىق تاللاپ ئۇنى ئوقۇتۇش ئۈچۈن خىزمەت قىلدۇرۇش كېرەك.
, \; X/ h$ V' e7 N. r( I9 B! j( Q8 Q7 b5 Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئومۇمەن تۇرمۇش ۋە ئەخلاق ئەمەلىيىتىدىن ئايرىلغان نوقۇل ھالدىكى تەربىيلەش، ھاياتى كۈچىدىن مەھرۇم قالىدۇ ياكى ئۆز رولىنى يوقىتىدۇ. ئىدىيە-ئەخلاق ئوقۇتۇشىنى تۇرمۇشقا يېقىنلاشتۇرۇش دەرسنىڭ ماھىيەتلىك ئالاھىدىلىكى ۋە جېنى شۇنداقلا ئىدىيە-ئەخلاق تەربىيسىنىڭمۇ مۇھىم يولى. شۇڭا ئوقۇتقۇچىلار بۇ جەھەتتە دەرسخانىنى تۇرمۇشقا يېقىنلاشتۇرۇپ ئوقۇغۇچىلارغا ئىدىيە-ئەخلاق يېتىلدۈرۈش ۋە جەمئىيەتكە ماسلىشىش ئىقتىدارى يېتىلدۈرۈش جەھەتتە كەڭ بىر سەھنە ھازىرلاپ بېرىشى كېرەك.
' \2 l. E% w' _, ?! @8 s5 q3 Q
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى
  • تېخىچە نادىر تېما يازمىغان ئوخشايدۇ ...
مۇناسىۋەتلىك نادىر تېمىلار
ۋاقتى: 2014-4-23 21:35:19 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىدىيە-ئەخلاقنى : ئەخلاقىي پەزىلىتى دەپ ئالساق قانداق بولار؟
4 a4 v9 {! l1 U, m' q9 }" gيوللانمىڭىزغا تەھمەت.

ئېنگىلىزچە كىرگۈزۈش ھالىتىگە ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl بىلەن K كۇنۇپكىسىنى بىرلەشتۈرۈپ بېسىڭ، يەنە بىر قېتىم مۇشۇنداق باسسىڭىز ئۇيغۇرچىغا ئالمىشىدۇ .

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

تاقاش

ئالاھىدە تەۋسىيەئالدىنقى /1 كېيىنكى

كەلگەن قەدىمىڭىزگە مەرھابا، سىز تېخى مۇنبەرگە ئەزالىق نامىڭىزدا كىرمەپسىز مۇنبەرگە كىرىڭ ياكى ئەزا بولۇڭ

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى ( 新ICP备10200892号-9 )

GMT+8, 2015-5-18 16:27

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش