روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 3676|ئىنكاس: 9
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

بالامنى قايسى مەكتەپتە ئوقۇتىمەن؟

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
2215154tlxt5mxx5925tx5.jpg
7 M$ f* c( a' X& [$ P 2215242irlg5ijjzl3jrh5.jpg . a; k& h# j4 Y& {, ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

. W3 J+ P$ Z+ J ناۋايدا ناننىڭ گىپى، قاسساپتا گۆشنىڭ گىپى، بالىسى بار ئادەمدە باللىرىنىڭ گىپى بولىدىكەن. بۈگۈن بىر نەچچەيلەن تاماق يەۋاتقاچ بالىلارنى قانداق ئوقۇتۇش ھەققىدە ئىختىيارسىز پاراڭغا چۈشۈپ قالدۇق. گەرچە بالام تىخى تايتاسلاپ مىڭىپ، ھەجىۋىي سۆزلەپ يۈرسىمۇ، كۆزنى يۈمۇپ ئاچقۇچە يەسلى يىشىغا توشىدىغانلىقى ئېنىق ئىدى. باشقىلارنىڭ ئوتتۇرا مەكتەپتە، باشلانغۇچتا ۋە يەسلىدە ئوقۇۋاتقان باللىرىنىڭ ئوقۇش ئەھۋاللىرى ۋە ئوقۇش يىشىغا توشمىغان باللىرنى ئوقۇتۇش ھەققىدىكى پىلان، كۆز قاراشلىرىغا ياندىن قاتناشتىم. جەمىئەتتىكى نۇرغۇن ئەپسۇسلۇق ئىشلارغا ئوخشاش بىر توپ مائارىپچىنىڭ ئۆزلىرىنىڭ باللىرىنىڭ ئوقۇش ئەھۋالى ۋە ئۆزلىرىنىڭ خەقنىڭ باللىرىنى ئوقۇتۇش ئەھۋالى كىشىنى ئويلاندۇراتتى.
( a  M' N  g2 Y' E    كۆرگەن، ئاڭلىغان نۇرغۇن مەكتەپ مۇدىرلىرى ۋە ئوقۇتقۇچىلار ئۆزلىرىنىڭ باللىرىنى ئۆزلىرى مەسئۇل بولىۋاتقان ياكى ئىشلەۋاتقان مەكتەپلەرگە بەرمەيدىكەن، چۈنكى كۆپ ساندىكىلىرى ئۆزلىرى ئىشلەۋاتقان مەكتەپلەرنىڭ ئوقۇتۇش سۈپىتىدىن نارازى ئىكەن. يېزا مەكتەپلىرىدە ئىشلەۋاتقان ئىشچى، خىزمەتچىلەر جۈملىدىن ئوقۇتقۇچىلار ئۆزلىرى ئىشلەۋاتقان يېزا مەكتەپلىرىنىڭ ئوقۇتۇش سۈپىتىنىڭ ناچارلىقىدىن بىر ئاماللارنى قىلىپ، باللىرىنى ئوقۇتۇش ئۈچۈن شەھەرلەرگە ئاقىدۇ، ئارقا ئىشىك قىلىپ، ئەمەلدارلارغا يىلىنىپ، ئىشقىلىپ كارغا كىلىدىغان بارلىق چارىلەرنى ئىشقا سىلىپ يۆتكىلىشنىڭ كويىغا چۈشىدۇ. ھىچ بولمىسا ئۆينى بازار، شەھەرلەرگە يۆتكەيدۇ، باللىرى شەخسىي يەسلىلەردە،ياكى بالا باققۇچىلارنىڭ قولىدا. ئۆزلىرىنىڭ باللىرىنى ئوقۇتۇش ئۈچۈن تارىتقان جاپاسى بىلەن ھېسابلىشىپ ئولتۇرمايدۇ. شەھەرلەردىكى ئاق ياقىلىقلار ، جۈملىدىن مائارىپچىلار  باللىرىنى نامى چىققان بىرەر نۇقتىلىق باشلانغۇچ مەكتەپ ياكى ئوتتۇرا مەكتەپكە بىرىشىدۇ، نەچچە ئون باشلانغۇچ مەكتەپ ئىچىدىن بىر- ئىككىسى، بىر نەچچە تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپتىن بىرەرى « ئەتىۋارلىق» مەكتەپلەرگە ئايلىنىپ قالىدۇ. شۇنىڭ بىلەن شەھەر، ناھيىلەردىكى باللىرىنىڭ كەلگۈسىدىن ئەنسىرەيدىغانلار باللىرىنى ئاشۇ مەكتەپلەرگە بىرىشكە تىرىشىدۇ. تولۇقسىز ئوتتۇرنى پۈتتۈرگەندىن كىيىنچۇ؟ ئاڭلىساق بىر قىسىم پۇلى بار ۋە يولى بار، « پىشانىسى كەڭىرى» بەندىلەر پەرزەنىتلىرى تولۇق ئوتتۇردا ئوقۇيدىغان ۋاقىتتا ناھيىمىزدىكى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپنى ياراتماي، قوشنا ناھىيلەرگە ۋە ۋىلايەت مەركىزىگە ھەتتا ئۈرۈمچىدىكى نۇقتىلىق ئوتتۇرا مەكتەپلەرگە ئاپىرىپ بىرىدىكەن. بۇ خىل ئەھۋال كىشىنى ئويلاندۇرماي قويمايدۇ؟
. W3 d; G9 Y+ z2 Q     ھەربىر كەنىت، يېزا، ناھىيىدىكى يۇرىت كاتتىلىرى، ئەربابلار، ئەمەلدارلار، مۇدىرلار، ئوقۇتقۇچىلار شۇ جاينىڭ مائارىپغا ئىگە بولىشى، يۈز كىلەلىشى لازىممۇ ئەمەسمۇ؟ مائارىپتا ئادىللىقنى قولغا كەلتۈرۈش_ مەركەز 2010-يىلى ئوتتۇرغا قويغان خەلق ئىگىلىكىدىكى «يەتتە چوڭ مەسىلە» نىڭ بىرى.   پۈتۈن مەملىكەتتە بىيجىڭ بىلەن ناھيىمىزنىڭ ئىشىخشۇ يېزىسىدىكى باشلانغۇچ مەكتەپلەرگە قويۇلغان تەلەپ، يولغا قويۇلغان دەرس ئۆلچىمى ئوخشاش، تەلەپ ئوخشاش بولغان بىلەن شارائىت ئوخشاش بولمايۋاتىدۇ. شۇنىڭ بىلەن بىر مەكتەپ ئىچىدىكى سىنىپلار، بىر يېزا تەۋەسىدىكى ھەتتا بىر ناھىيە تەۋەسىدىكى مەكتەپلەرگە قىلىنغان مۇئامىلە، سىلىنغان مەبلەغ، ئىختىساس ئىگىلىرى ۋە باشقا جەھەتلەردىكى قوللاش، ئىتىبار بىرىش ئوخشاش بولماي كەلدى. شەكىلەن جەھەتتىن ئوخشاش ئىشلار، مەزمۇن جەھەتتىن ئوخشماس، سان جەھەتتىن ئوخشاشتەك قىلغان بىلەن مەزمۇن جەھەتتىن پەرىقلىق بولۇپ قالدى. مەكتەپ مۇدىرلىرى، ئوقۇتقۇچىلار ۋە ئوقۇغۇچىلارمۇ پەرقلىنىپ قالدى. شۇنىڭ بىلەن ئۆزىمىز باشقىلارنىڭ باللىرىنى ئوقۇتىدىغان ئەمما ئۆزىمىزنىڭ باللىرىمىزنى ئۆزىمىزنىڭ سىنىپىدا، ئۆزىمىزنىڭ مەكتپىدە، ئۆزىمىزنىڭ ناھيىمىزدە ئوقۇتۇشتىن ئەنسىرەيدىغان ھالغا چۈشتۇق. شۇنىڭ بىلەن مەكتەپ تاللاش جىڭىگە چۈشتۇق.  
  V3 q  y& F/ P$ p+ M- J) x8 `- بۇ مەكتەپنىڭ ئوقۇتۇشى بەكلا ناچار ئىكەن. . N* x4 Z$ b6 N; Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
- بۇ مەكتەپتە ئوقۇغۇچىلارغا ئەخلاقى تەربىيە بەرمەيدىكەن، باللىرى بەك ناچار جۇما.( _6 p8 d) i1 @! h+ I1 A7 V5 X. rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
- ئۇ مەكتەپتىكى پالانچى ئوقۇتقۇچىدا سەۋىيە دىگەن يوق ئىكەن، ئۇنىڭدا ئوقۇتمىسام بولارمىكىن.
+ d% I% ^9 s" y- _-تاپشۇرۇقنى كۆپ بىرىپ بالامنى ساراڭ قىلىۋەتتى.
/ m, p2 J( ]1 @  l4 D" A- بالام بەك روھىي چۈشكۈن، تۈگىشىپلا كەتتى، ئوقۇتماي دىسەم تىخى.
9 ^4 s: Q( t/ @7 L( _-...$ Q3 N2 t, f& _* g1 ?5 V1 r9 V: Cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
   مائارىپ ساھەسىي- سىياسىيئونلارنىڭ نەتىجە يارىتىدىغان بەيگە مەيدانىغا ئايلىنىپ قىلىۋاتىدۇ. ئوبراز قۇرۇلۇشىدىن باشقا ئىش يوق. 1 ~1 o2 r$ G- Z. Q& f, E6 Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
  مائارىپ ساھەسى- ئىختىسادشۇناسلارنىڭ تەتقىقات ۋە تۈر مەبلىغى سىناق نۇقتىسى بولۇپ قىلىۋاتىدۇ. , X! x" A0 c! Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
   مائارىپ ساھەسى- نەقپۇل ئىشلەپچىقىرالمىغاچقا، جەمىئەتنىڭ نەزەرىگە تولۇق مۇيەسسەر بولالمايۋاتىدۇ. . L! t# J! I6 iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
   لىكىن مەن ئۇزۇن مۇددەت مائارىپنىڭ كۈچى ۋە رولىغا ئىشىنىپ كەلدىم، ئۇ شەخسنىڭ بەختى ئۈچۈن بىرىلگەن ئالتۇن تەنتەك، ئۇنى ھىچكىم ئىلىۋالالمايدۇ، ئۇ دۆلەتنىڭ زامانىۋىيلىشىشى، خەلقنىڭ باياشاتلىقى، ئىنسانىيەت مەدەنىيتىنىڭ يۈكسىلىشىنى ئىشقا ئاشۇرۇشتىكى بىرىنجى نۇمۇرلۇق ماتور، ئۇنىڭ رولىنى ھىچنىمە باسالمايدۇ.
0 ^; H2 o! n5 B7 w0 x* P, C    ئۇنداقتا ئەنە شۇنداق مائارىپ، مائارىپچى ۋە مەكتەپ نەدە؟ ئەنە شۇنداق يەرنى بىرلىكتە بەرپا قىلساق باللىرىمىزنى شۇ يەردە بىر قوللۇق ئوقۇتساق، بىزنىڭ جەمىئەت ئالدىدىكى بۇرچىمىز، باللىرمىز ئالدىدىكى قەرزىمىز ئادا بولمامدۇ؟!
) v7 o8 X5 v2 K9 ~  J* ^     شۇ تاپتا سىزنىڭ بالىڭىز قانداق ئوقۇۋاتىدىكىن بىلمىدىم، لىكىن ئۈچ ياشقا كىرىش ئالدىدىكى بالامنى قايسى يەسلىدە؟ قايسى مەكتەپتە؟قانداقراق ئوقۇتۇش مەسىلىسى كاللامنى چىرمىۋالدى. بالامنى زادى قايسى مەكتەپتە ئوقۇتسام بولا؟
4 s7 [" d4 E$ e) ?* j7 dمەنبە؛پىېشىۋا مۇنبىرى
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ۋاقتى: 2014-4-27 15:05:59 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىمكان قەدەر ئانا تىلنى ئاساس قىلىدىغان يەسلى ۋە مەكتەپتە ئوقۇتۇڭ.

باھا سۆز

مۇشۇ گەپنى بۇرۇنراق سىز ئويلاشسىڭىز بولاتتى...  تەپسىلاتى ئىنكاس ۋاقتى: 2014-4-28 18:34
مەن بۇ پىكىرنى قۇللايمەن ھازىر بەزى ئاتا ئانىلار بالىسغا دۆلەت تىلىنى پۇختا ئىگەللىتىش ئۇچۇن خەنرۇچە مەكت  تەپسىلاتى ئىنكاس ۋاقتى: 2014-4-28 00:08
ۋاقتى: 2014-4-28 00:08:37 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   سارسان تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-4-28 01:23  - G# m, H) M5 \% h& W. X5 k  f: w5 Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
arkinjuma يوللىغان ۋاقتى  2014-4-27 15:05; \  t5 ^5 J8 N7 H/ gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىمكان قەدەر ئانا تىلنى ئاساس قىلىدىغان يەسلى ۋە مەكتە ...

2 K% g: h0 U% w5 l/ E6 i, j; d# \/ {
4 ~& Q6 e/ s) R. S+ Z2 Dمەن بۇ  پىكىرنى قۇللايمەن   ھازىر بەزى ئاتا ئانىلار بالىسغا  دۆلەت تىلىنى پۇختا ئىگەللىتىش ئۇچۇن خەنزۇچە مەكتەپلەرگە بەرمەكتە   شۇنىڭ بىزنىڭ بەزى بالىلار ئۆز مىللىتىنڭ مەدەنىيىتىدىن  ئايرىلىپ  ھەتتا ئانا تىلنىمۇ راۋان سۆزلىيەلمەيدىغان بۇلۇپ   ھەتتا ئۇيغۇرچە  سۆزلارنى چۇشنەلمەيدىغان  بۇلۇپ قالماقتا     ھازىر بىزنىڭ ئانا تىلدىكى مەكتەپلەرمۇ  بۇرۇنقىغا قارىغاندا خىلىلا تەرەققي قىلىپ قالدى    مەكتەپلەرنىڭ شارائىتىمۇ  بار بارا ياخشىلىنىپ كىتىۋاتىدۇ   پەرزەنلىرىمىز ياخشى بىلىم  ئالسۇن دەيدىكەنمىز   مەسۇلىيەتنى مەكتەپكىلا يۇكلەپ  قۇيماي   بىز ئاتا ئانىلارمۇ    قۇللاپ قۇۋەتلەپ  ئۇلارنىڭ سەۋەنلىكلرىنى تۇزۇتۇشكە ياردەم قىلىمىشىمىز ئائىلىدىكى تەربىيلەشنىمۇ ياخشى ئىلىپ بىرىشىمىز كىرەك
ۋاقتى: 2014-4-28 18:34:30 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
arkinjuma يوللىغان ۋاقتى  2014-4-27 15:05
5 X' B. v% p$ |' Q4 K. w) w8 J; yئىمكان قەدەر ئانا تىلنى ئاساس قىلىدىغان يەسلى ۋە مەكتە ...

& d* Y6 r  F  l3 q/ L6 O" p! {مۇشۇ گەپنى بۇرۇنراق سىز ئويلاشسىڭىز بولاتتى...

باھا سۆز

بوپتۇ ئىبرەتلىك تەجىربىلەرنى سۆزلىگەن ئوخشايدۇ ئەمسە. شۇڭا ئەركىن ئەپەندىنىڭ سۆزىنى ئاددى قارماڭلار باشقا ق  تەپسىلاتى ئىنكاس ۋاقتى: 2014-4-29 21:54
ۋاقتى: 2014-4-29 21:54:21 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەرىپەت يوللىغان ۋاقتى  2014-4-28 18:34
& i* {$ y8 e; @9 H5 J7 dمۇشۇ گەپنى بۇرۇنراق سىز ئويلاشسىڭىز بولاتتى...

6 V' b2 J, K* L5 R3 n8 ?  |, hبوپتۇ ئىبرەتلىك تەجىربىلەرنى سۆزلىگەن ئوخشايدۇ ئەمسە. شۇڭا ئەركىن ئەپەندىنىڭ سۆزىنى ئاددى قارماڭلار باشقا قېرىنداشلار!
ۋاقتى: 2014-5-1 18:38:57 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
% g! d; u' R7 B8 vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
Android  يانفۇندا يوللانغان
ۋاقتى: 2014-6-14 01:04:16 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھەي  ئەڭ ياخشىسى  بالىڭىزنى  ئۇيغۇر تىلىنى ئاساس قىلىدىغان+ D( V& I& @9 F/ @0 Z1 Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
来自安卓客户端
ۋاقتى: 2014-6-14 01:18:03 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
يەسلىلەرگە بىرىڭ ئاندىن كىيىن ياخشى مەكتەپلەرگە بىرىپ  دۇلەت تىلىنى مەكتەپتە ئۇگەنسە سىز ئۆيىڭىزدە ئانا تىلنى ئۇگىتىڭ.
2 X' g: X0 e, R% U  Uئاخشام بەك بىر ئىشقا بەك ئەپسۇسلاندىم قاراڭ.   بىرنەچچە مەن بىلەن پاراللىل ئوقۇيدىغان  قوش تىل  سىنىپنىڭ ئۇيغۇر بالىلىرى بىلەن پاراڭلىشىپ قالدىم.  پاراڭلىشىش جەرياندا قىززىق قىلىپ ئىدىئومدىن بىرنى دىدىم يەنى چىغ  تۇۋىدىن ھوشۇر باي   يۇگىرىپ چىققاندەك گەپ قىلماڭە دىسەم ئۇلار  گىپىمنى چۇشەنمەي ماڭا قاراپلا قالدى.  بىردەم تۇرىۋىتىپ بىزنى تىللىماڭ دىۋىدى مەن تۇرۇپ مەن سىلەرنى تىللىمىدىم  بۇ  دىگەن  بىر  ئىدىئۇم دىسەم   يەنە تۇرۇپ كىتىپ  ئىدىئۇم دىگەن  نىمۇ  ئۇ  دەپ  سورىدى.  مەن تۇرۇپ سىلەرگە ئۇيغۇر تىلى ئەدەبىيات ئۇتمەمدۇ دىسەم بىزگە ئۇنداق چۇشىنىكسىز گەپلەرنى ئۇگەتمەيدۇ دەپ جاۋاپ بەردى.  ھەي  ئەپسۇس تولىمۇ  ئەپسۇس مەن ھازىرغىچە  ئۇيغۇرچە سىنىپتا ئوقۇپ ئانا تىلىمنى بولسىمۇ بىلىدىكەنمەن.  لىكىن  11 يىل قوش تىل ئوقۇپ بىر  ساپ  ئۇيغۇرچە گەپنى ياكى ئىدىئومىنى چۇشەنمىگەن ئاتالمىش <<قوش تىل>> نىڭ باللىرىغا قاراپ بەك ئەپسۇسلاندىم.2 B  b) n0 `. h  x/ o, q. G6 X2 \" qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
来自安卓客户端
ۋاقتى: 2014-6-14 13:34:53 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۆز ئەسلىنى تۇلۇق چۈشەنمىگەن ئادەم باشقىلار ئالدىدا مەڭگۈ بېشىنى كۈتۈرەلمەيدۇ .
1 M5 a3 `3 j# P) K" u4 Q7 q( Jشۇڭا بالىڭىز ئاۋال ئۆز ئەسلىنى تۇنسۇن ،ئاندىن باشقىلارنىڭكىنى ئۈگەنسۇن ،بولىمسا "تام يىرتىلىپ كىتىپتۇ" دىگەندەك گەپلەرنى قىلدىغان بۇلۇپ قالىدۇ .
ۋاقتى: 2014-9-17 18:51:43 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۇشۇ ئانا تىل مەكتەپتە ئوقويدىغان ئوغوللار بىلەن ئانا تىل مەكتىپىدە ئوقۇمايدىغان بالىلارنىڭ مىجەز خۇلقى قەتتى ئوخشىمايدۇ دىسە......ھەييييييي...!

ئېنگىلىزچە كىرگۈزۈش ھالىتىگە ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl بىلەن K كۇنۇپكىسىنى بىرلەشتۈرۈپ بېسىڭ، يەنە بىر قېتىم مۇشۇنداق باسسىڭىز ئۇيغۇرچىغا ئالمىشىدۇ .

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى

GMT+8, 2016-9-11 14:57

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش