ئىگىسى: turditohti

باراۋەرلىك ئىستىكى   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-31 16:45:45 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
royharry يوللىغان ۋاقتى  2013-7-31 16:16
ئىنسان تۇغۇلۇپ يەككە ئىندىۋىتقا ئايلانغاندىن تارتىپ  ...

توپنىڭ رازى بولۇشنى سىز قۇرۇق گەپ دەپ قارىغان ئىكەنسىز،بۇ توپنىڭ باراۋەرلىك ئىستىكىمۇ مەۋجۇت ئەمەس دەپ قارىغىنىڭىز بىلەن باراۋەر ئۇقۇم دەپ چۇشھنسەك،ئۇنداقتا بۇ مەسىلىنى ئىككىمىزنىڭ دە-تالاش قىلىشىمىزنىڭ ھاجىتى قالمايدۇ.
كۆچۈرۈڭ،قېرىندىشىم.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-3 20:22:58 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(13)
ئىنسانلار ئۆزلىرى ئاپىردە قىلغان سىياسى تۈزۈم-ھاكىمىيەتلەر ئىنسانلارنىڭ ھەقىقى باراۋەرلىكىنى ئىشقا ئاشۇرالمىدى.شۇنىڭ بىلەن ئىنسانلار دۆلەت ئاتلاپ ئىتىپاقلىق تۈزۈپ،جەمىيەتنىڭ ھەقىقى باراۋەرلىكىنى ئىشقا ئاشۇرۇش ئۈچۈن بىرلىشىشنىڭ زۈرۈرلىكىنى ھىس قىلىشتى،ماھىيەتتە بۇنداق بىرلىك ئىستىكىنىمۇ، ئىنسانلاردىكى باراۋەرلىك ئىستىكى ئاپىردە قىلغان بۇلۇپ،بىرلىك ئىچىدە باراۋەر بۇلۇش بولسا كىشىلەرنىڭ ھەقىقى ئۈمۈدى بۇلۇپ قالدى.
ئىنسانلارنىڭ بىرلىك چۈشەنچىسىنىڭ ئوخشاش بولماسلىقىغا قاراپ،بىرلەشكەن ئىنسانلاردىكى باراۋەرلىك چۈشەنچىسىمۇ ئوخشاش بولمىدى.شۇنىڭ بىلەن ئىنسانلار بىر-بىرگە تۈپتىن قارمۇ-قارشى بولغان ئىجدىمائى پورماتسىيەلەرنى مەيدانغا چىقىرىپ،ئىنسانىيەت دۇنياسىدا ئەزەلدىن كۆرۈۇپ باقمىغان بىر قېتىملىق قارمۇ-قارشىلىقنى ئىنسانلار ئۆزلىرى نامايەن قىلىپ،بارەۋەرسىزلىك پاتقىقىغا پېتىپ قالدى.
ئىنسانلار ئويلىغان بىرلىك ئۇقۇمى ئىنسانلارنىڭ قانلىق تارىخلىرىنىڭ شاھىدى بولۇپ قالدى.بۇ قانلىق تارىخلار بىرلىشىشنى تەشەبۇس قىلغان سىياسويۇنلار ئېيتقاندەك ھەقىقى باراۋەرلىكىنى يانىلا ئىشقا ئاشۇرالمىدى.
ئىنسانلارنىڭ بىرلىش شۇئارى قېدىمدىن ھازىرغىچە داۋاملىشىپ كەلگەن بولسىمۇ ئۇ ھەقىقى يۇسۇندىكى بىر پۈتۈنلۈكنى ئىشقا ئاشۇرالمايلا قالماي ئىنسانىيەتنىڭ ئىدىيەسىنى خىلمۇ-خىل نوقتىلاردىن كۆنتۇرۇل قىلىپ،ئىنسانلارنى بىر-بىرگە دۈشمەن ھالىتىدە نامايەندە قىلدى.
بىرلىكىنىڭ خىللىرى كۆپ بولسىمۇ ئاساسەن تۈۋەندىكى نوقتىلاردا  كونكىرىتنى ئىپادىلەندى.يەنى- بىرسى ئىلاھى ئىدىيەلەر بىلەن ئىنسانىيەتنى بىرلىشىشكە چاقىرىپ،ئىنسانلارنىڭ ھەقىقى باراۋەرلىكىنى ئىلاھ ئارقىلىق ئەمەلگە ئاشۇرۇشنى ئۈمۈت قىلىش،لىكىن يارتىشتا باراۋەر ياراتقان ئىلاھ ئىنسانلارنىڭ ياشاش جەريانىدىكى پالىيىتىنى باراۋەر قىلىشتىن ئىبارەت مەسئۇليەتنى زادىلا ئۆز ئۈستىگە ئالمايتتى.ئىنسانلار بۇ نوقتىنى زادىلا ھىس قىلمىدى.ياراتقۇچى بۇنداق مەسئۇليەتنى ئۈستىگە ئېلىۋالسا،ئۆزى ياراتقان دۇنيانىڭ مۇكەممەللىگىنى ئىشقا ئاشۇرۇشقا نوقسان يەتكۈزگەن بولىدۇ،كىشىلەر ئىزدەنمەيدۇ،ھەممى ياراتقۇچىغا يۈكلەپ قۇيىدۇ.بۇنداق رىياللىق بىرقانچە دىنلارنىڭ بىرگە مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرۇشتەك ۋەزىيەتنى شەكىللىنىپ،دىنلار ئارىسىدىكى زىدىيەتنى ئۆتكۈرلەشتۈرۈپ ، ھەر خىل دىنغا ئىشانگۈچىلار ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىكلەرنىڭ مەنبەسى بۇلۇپ قالدى. دىننىي بىرلىكمۇ ئىشقا ئاشمىدى.
يانا بىرسى بولسا سىياسى مەقسەت بىلەن كىشىلەرنى بىرلىشىشكە چاقىرىش ئىدى.بۇ سىياسى ئويۇنمۇ بىرلىشى چاقىرىقىنى چىقارغان بىلەن بىرلىشى باراۋەرلىكىنى ئىشقا ئاشۇرالمىدى.چۈنكى سىياسى بىرلىك چاقىرىقىنىڭ ئارقىسىغا غايەت زور ھىيلە-مىكىر يۇشۇرۇنغان ئىدى.مەسىلەن :ماركىسىنىڭ‹‹پۈتۈن دۇنيا پۇرۇلتارياتلىرى بىرلىشىڭلار››دىگەن ھۈكۈمىنىڭ ساختىلىقىنى پۇتۇن دۇنيا پۇرۇلتارياتلىرىنىڭ بىرلىشەلمىگەنلىكى،بىرلەشكەن قىسىمدىكى مۇستىبىتلىكلەر ئىسپاتلاپ تۇرىدۇ.ئۇنىڭدىن باشقا ياۋرۇپا بۇيۈك ئىنقىلاۋىنى مىسالغا ئالساقمۇ،ئىنقىلاب غەلبە قىلغاندىن كىيىنكى رىياللىق بىزگە ھەممىنى چۈشەندۈرۈپ بېرىدۇ.قانداقلا چۈشەندۈرمەيلى بۇناق بىرلىكلەر ئۆزىنىڭ مەقسىدىنى ئىشقا ئاشۇرالمىغان چاغلاردا ئۇ بىر غېرىپلىقىنىڭ،مەقسىدىنى ئىشقا ئاشۇرغان چاغدا بولسا بىر قارا نىيەتنىڭ قۇللىرىغا ئايلىنىپ قالدى.
يۇقاردىكى نوقتىلاردا فىرانسىيەنىڭ مەشھۇر پەيلاسوپى-لوئىس.پىروۋېل مۇنداق بايانلارنى ئوتتۇرىغا قۇيۇدۇ‹‹قارا نىيىتى قۇتراپ تۇردىغان سىياسىيۇنلار ھەمىشە ئاممىۋى پاراۋانلىق ۋە دۆلەت مەنپەتى دىگەن بايراقنى كۆتۈرۋالىدۇ.ئۇلار توختىماستىن ئومۇم ئۈچۈن  جان پىدا قىلىمىز دەپ شالىنى چاچسىمۇ،بىراق بۇلارنىڭ نىشانى ئەمىليەتتە ھۇقۇقتۇر››{7} بۇنىڭدىن ئۇمۇم ئۈچۈن(بىرلىك ئۈچۈن)دىگەن شۇئارىدىنمۇ، سىياسىيۇننىڭ قارا نىيىتىنى ئەمەلگە ئاشۇرۇشتىكى بىر خىل تاكتىكىسى ئىكەنلىكىنى كۆرۋېلىش تەس ئەمەس.
يۇقارقىلاردىن شۇنداق نەتىچىگە ئىرشىمىزكى بىرلىك شۇئارىنىڭ بىر غايە ئىكەنلىكىنى،ئىنسانىيەتنىڭ بىرلىككە كەلگەن مۇقەددەس ئىدىيە ئاستىغا توپلىنىشىنىڭ مۇمكىن ئەمەسلىكىنى،بۇنداق مۇمكىن بولماسلىقنىڭ ئاخىرقى ھىساپتا يانىلا كىشىلەردە باراۋەرسىزلىكتىن ئىبارەت ئازابلىق رىياللىقنى پەيدا قىلىپ،كىشىلەردە يېڭىچە بىر باراۋەرلىك ئىزدايدىغان ئاڭىنى يىتىشتۈرۈپ بېرىدىغان ھەقىقەتگە يۈزلىنىمىز.
ئىنسانلار باراۋەرلىكنى بىرلىك ئىچىدە ئەمەلگە ئاشۇرالمىغاندىن كىيىن تېبىئى ھالدا مىللى باراۋەرلىكىنى تاشەببۇس قىلىشىپ،مىللەتلەر ئارىسىدىكى مەۋجۇت مەسىلىلەرنى ھەل قىلىپ،ئۆزلىرى ئىستىۋاتقان باراۋەرلىكىنى تېپىشنى تولىمۇ ئۈمۈت قىلىشىدۇ.بىراق مىللى مەسىلىنىڭ ھەل بۇلىشى كىشىلەرنىڭ ئۈمۈدى  بۇيۇچە بولدىغان ئۇنداق ئاددىي مەسىلە ئەمەس ئىدى.

UID
20698
يازما
66
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
66
تىزىملاتقان
2011-12-29
ئاخىرقى قېتىم
2015-3-17
توردا
60 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-3 22:16:16 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
باراۋەرلىك بىر غايى يۇكسەك ئۇقۇم.ئۇ تەڭپۇڭزى ،ئوزگۇرشچان مادىېۋى-مەنىۋى زامان ،دەۋەر،ۋاقىتنىڭ سوبىكتىپ،ئوبىكىت تەسىردە باراۋەرلك ۋە باراۋەرسىزلك ئۇقۇمنى شەكللەندۇردۇ.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-10 14:01:25 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(14)
كىشىلەر دۇنياۋى بىرلىك سېسىتمىسى ئىچىدە بولسۇن ،ياكى مەلۇم توپ بىرلىگىدە بولسۇن باراۋەرلىكتىن ئىبارەت بۇ غايىنىڭ ئەمەلگە ئاشمايدىغانلىغىنى،شۇنىڭ ئۇچۇن مىللەتلەر ئەرىسىدىكى ئىناقلىقنى ئىشقا ئاشۇرۇپ،باراۋەر ياشاش پۇرسىتىنى يارتىشىنىڭ زۇرۇرلىكىنى يۇقىردا دەپ ئۆتكىنىمىزدەك ھىسى قىلىشىپ،مىللى باراۋەرلىك ئىستىكى ئۈچۈن ئىزدىنىشكە باشلىدى.
باراۋەرلىك غايىسىنىڭ تۇرۇتكىسىدە نۇرغۇنلىغان كىشىلەر دۇنياۋى بىرلىكتىن ئىبارەت بۇ چوڭ تەنزىدىن ۋاز كىچىپ،رايۇنلارنى بىرلىك قىلغان دۆلەت ھاكىمىيىتى مەسىلىسى تۇنۇپ يىتىپ،بىر ۋە بىرقانچە مىللەتلەرنى بىرلىگىنى ئاساس قىلىپ،دۆلەت ئاپىراتلىرىنى قۇرۇش ئىنقىلاۋىنى قوزغاپ،ئىمپىريەلەرگە ۋە پۇتۇن دۇنيا بىرلىشىش توغرىسىدكى غايىلەرگە رەددىيە بىرىپ،دۆلەت قۇرۇش،دۆلەت ئارقىلىق ئۆزىنىڭ ياشاش ئىسىتىكىنى قاندۇرۇشتىن ئىبارەت ماكان سويگۈسى چۈشەنچىسى ئارقىلىق،ئۆزىنىڭ كىندىك قېنى تۆكۈلگەن ئانا ۋەتىنىنى ئاساس قىلغان سىياسى ھاكىمىيەتلەرنى قۇرۇپ چىقىشىقا ئۆزلىرىنىڭ ھاياتىنى تەقدىم قىلىشتى.
مۇشۇنداق تىنىمسىز ئىزدىنىشلەر ئارقىلىق دۇنيادىكى 2000دىن ئارتۇق مىللەت 200دىن ئارتۇق دۆلەت ۋە رانۇنلار ئىچىدە بىرلىككە كىلىپ،شۇ دۆلەت ئىچىدە ئۆزىنىڭ ئىجدىمائى ۋە سىياسى ھاياتنى داۋاملاشتۇرۇشتەك رىياللىقنى بارلىققا كەلتۈردى.دۆلەت ھاكىمىيىتىنى ئىگەنلىگە گورۇھ(مىللەت) باشقا مىللەتلەرگە يىتەكچىلىك قىلىپ،بۇ ئېزىزى زېمىندا بىرلىكتە ياشاشقا باشلىدى.ئۇلار مىللەتلەر مەسىلىسىنى ھەل قىلىش ئۈچۈن تۈرلۈك سىياسەتلەرنى تۈزۈپ،تۈرلۈك-تۈمەن ۋەدىلەرنى بىرىپ،دۆلەتتىكى بالىق مىللەت كىشىلىرىنىڭ باراۋەر ياشىشىنى ئىشقا ئاشۇرىدىغانلىغىنى ئوتتۇرىغا قۇيۇشۇپ،مىللەتلەرنىڭ كۆڭلىنى خاتىرجەم قىلىشقا ئۇرۇنۇشتى.
دۆلەت بارلىققا كەلگەن دەسلەپكى ۋاقىتلاردا يۇقارقى سىياسەتلەر ئۆزىنىڭ رولىنى ئازراق جارى قىلدۇرغان بولسىمۇ،دۇنيادكى دۆلەتلەردە ھاكىمىيەت ئىگەنلەپ تۇرغان مىللەتلەرنىڭ بارا-بارا چوڭ مىللەتچىلىك خاھىشى روشەنلىشىشكە باشلىدى.
دۇنيادا بارلىققا كەلگەن دۆلەتلەرنىڭ خارەكتىرىدىن قارىغاندا ئۇلار سوتسىيالىستىك تۈزۈمدىكى،كاپاتالىستىك تۈزۈمدىكى،پاتىشاھلىق تۈزۈمدىكى،پاتىشاھلىق ئاساسى قانۇنلۇق تۈزۈمدىكى دۆلەتلەر ئاساسىدا خارەكتىرلەنسىمۇ بۇلاردىكى ئاساسلىق ئوخشاشلىق بۇلارغا يىتەكچىلىك قىلۋاتقان مەلۇم مىللەتنىڭ بولغانلىغىدا ئىدى.بۇ مەلۇم مىللەت جەمىيەتنىڭ تەرەقىيادىغا ئەگىشىپ ئۆزىنىڭ تۆھپىسىنى ھەممىدىن يۇقىرى ئورۇنغا قۇيۇشتەك چوڭ مىللەتچىلىك پاتقىقىغا پېتىپ قېلىپ،شۇ دۆلەتتە ياشاشۋاتقان باشقا مىللەتلەرگە نىسپەتەن مەڭسىتمەسلىك پوزۇتسىيەسىنى تۇتۇپ،مىللەتلەر ئارسىدىكى ئازارچىلىقنى كەلتۈرۈپ چىقاردى.بۇ ئازارچىلىقلار كىشىلەرنىڭ باراۋەرلىك ئىستىكىنىڭ ئەمەلگە ئېشىشىدىكى ئاساسلىق توسالغۇ بولۇپ قالدى.
مەيلى قانداقلا تۈزۈمدىكى دۆلەتلەر بولمىسۇن چوڭ مىللەتچىلىكىنى تۈگىتىمىز دەپ ۋەدىلەر بەرگەن بولسىمۇ،بۇ ۋەدىلەرنى ئەمەلگە ئاشۇرۇشقا ئاجىزلىق قىلىشتى،چۈنكى ھاكىمىيەت بېشىدا تۇرغان ئىنسانلار ئاشۇ باراۋەرسىزلىكىنى ئۆزلىرى پەيدا قىلغان ۋە ياكى پەيدا بولىشىغا يول قويغان.مەيلى ئىلاھى ئەھكاملارنى تۈزۈلمىسىنىڭ قايدىسى قىلغان دۆلەتلەر بولمىسۇن،مەيلى،ئاساسى قانۇنى بەلگىلىمە قىلغان دۆلەتلەر بولمىسۇن،مەيلى دىن بىلەن دىمۇگىراتىيەنى مۇۋاپىق بىرلەشتۈرگەن دۆلەتلەر بولمۇسۇن بۇ مەسىلىنى زادىلا ھەل قىلالمايتتى،چۈنكى ھاكىمىيەت بېشىدىكى كىشىلەر بولسا مەلۇم مىللەتنىڭ تەۋەلىكىدىكى كىشىلەر ئىدى.
يانا بىر نوقتا جەمىيەت باشقۇرۇش ئىشلىرىدا ھاكىمىيەت بېشىدىكىسىنىڭ توغرا،باشقىلارنى خاتا بولۇشتەك بۇ ھاكىم مۇتلەقلىق بولسا دۆلەت ئىچىدىكى باراۋەرلىكنىڭ زادىلا مۇمكىن بولمايدىغانلىغىنىڭ ئىنكاسى ئىدى.مەسىلەن ئامرىكىدىن ئىبارەت بۇ دىمۇگىراتتىك دۆلەتمۇ بۇرجىئا دۆلەت مەنپەتىگە قارشى چىققان ھەرقانداق كۇچنى باسۇرىدۇ،ھەرقانداق كۇچنىڭ دۆلەت مەنپەتىگە تەسىر كۆرسىتىدىغان قارىشىنى خاتاغا چىقىرىدۇ...مانا بۇ دىمۇگىراتتىيەگە ئىگە ھازىرقى دۆلەتلەرنىڭ ئاساسلىق ماھىيىتى .
يۇقارقى خارەكتىردىكى دۆلەتلەر ئۆزلىرىنىڭ بۇ خىلدىكى ماھىيىتىنى يېپىش ئۈچۈن ھەرقايسىلىرى ئوخشىمىغان ھالەتتتىكى مىللەتلەر باراۋەرلىكى سىياسىتىنى ۋە تۈزۈملىرىنى تۈزۈپ چىقىپ،ئۆزلىرىنىڭ ھاكىمىيەت يۈرگۈزۈش جەريانىدىكى ھەقىقى ئەپتى-بەشىرىسىنى يېپىشقا تىرشىتى،كاپاتالىستىك تەرەققى قىلغان دۆلەتلەر ئادەم تۈغۇلغاندىن كىيىن ئادەم بەھرىمان بولدىغان بارلىق ھۇقۇقلاردىن بەھرىمان بۇلۇشى كېرەك دەپ قارىسا،سوتسىيالىستىك مىللەتلەر مىللەتلەرنىڭ ئىتىپاق، ئىناق بولۇشىنى ھەددىن زىيادە تەكىتلەشتى،ئىلاھى قانۇننى ئۆزىنىڭ تۈزۈلمىسىدىكى ئاساسلىق سىياسەت قىلغان دۆلەتلەر بولسا تەقدىرچىلىكنى تەشەببۇس قىلدى.نىمىلا دىمەيلى ھۆكىمىران ئۆزىنىڭ ھۇقۇقىنى تېخىمۇ مۇستەككەملەشنى ئۈمۈت قىلىپ،نۇرغۇنلىغان سىياسى ئويۇنلارنى ئورۇنلاشتۇرغان بولسۇمۇ،بۇ كەم-كۈتىسىز بولمىغان ئويۇنلار بىر يەرلەردىن چېنىپ قېلىپ،مىللەتلەر ئارىسىدكى ھەقىقى باراۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرۇشقا توسقۇنلۇق قىلدى. بۇنىڭ بىلەن ئانا ۋەتەن ئىچىدە بىرلىككە كىلىش،دۆلەت ئارقىلىق باراۋەرلىككە كاپالەتلىك قىلىشتىن ئىبارەت بۇ شۇئارلارمۇ ئۆزىنىڭ رولىنى دىگەندەك جارى قىلدۇرالمىدى.
يۇقارقىدەك رىياللىق ئاساسىدا بىر تەرەپتىن دۆلەتلەر مىللى مەسىلىنىڭ ئۇزاققىچە مۇۋجۇت بولدىغانلىغىنى ئېتىراپ قىلىشقا مەجبۇر بولسا يانا بىر تەرەپتىن باراۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرۇش ئۈچۈن چۇقۇم تەرەققىياتنى ئىشقا ئاشۇرۇشنىڭ زۇرۇرلىكىدىن ئىبارەت بۇ مەسىلىنى ئوترىغا قۇيۇپ،كىشىلەردىكى باراۋەرلىك چۈشەنچىسىنى ئورتاق گۈللىنىش تەرىپىگە يىتەكلەپ،ھاكىمىيەتنىڭ مەڭگۈلۈك بولىشىنى ئارزۇ قىلىشتى.بۇنىڭلىق بىلەن يانا مەسىلە ئۈزۈل – كىسىل ھەل بۇلۇپلا كەتمەي يانا يېڭى-مۇناسىۋەتلەر شەكىللىنىشكە،يېڭى يۇچۇقلار پەيدا بۇلۇشقا باشلىدى.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-15 00:29:31 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(15)
مىللى مەسىلىنى ھەل قىلىشتىكى سىياسەتلەرنىڭ مىللى مەسىلىنى تۈپ يىلتىزدىن ھەل قىلالمايۋاتقانلىقىنى تۇنۇپ يەتكەن ھەر قايسى ئەل ھۈكۈمەتلىرى مىللى مەسىلىنى بىر خىل تەرەقىياد مەسىلىسى دەپ قاراپ،كىشىلەرنى ماددىي ۋە مەنىۋى جەھەتلەردىن تەرەققى قىلدۇرۇپ،ئۆز دۆلەتلىرىنى قۇدرەت پاقۇزۇش ئارقىلىق كىشىلەرنىڭ باراۋەرلىكىنى ھەقىقى يۇسۇندا ئىشقا ئاشۇرۇپ،كىشىلەرنى بىخەتەرلىك تۇيىۇسىغا ئىگە قىلماقچى ۋە ھەقىقى باراۋەرلىكتىن بەھرىمان قىلماقچى بۇلۇشۇپ،دۆلەت سىياسەتلىرنى تەڭشەشكە تەرەدۇت قىلىپ،ئىقدىسادى خىزمەتنى ھەممە خىزمەتنىڭ ئاساسى دەپ قاراشتى.
دۇنيا مىقياسىدا ئىقدىسادى تەرەقىياتىنىڭ مەرگىزى خىزمەت بۇلۇش يۇزلىنىشى، ھەقىقەتەنمۇ دۇنيا ئىقدىسادىنىڭ تەرەققى قىلىشنى بارلىققا كەلتۈرۈپ،ئىقدىسادى جەھەتتى زور تەرەققى قىلغان دۆلەتلەر ۋە تەرەققى قىلىۋاتقان دۆلەتلەر مەيدانغا كىلىپ،ئىقدىساتنىڭ يادۇرۇلۇق ھالىتىنى كىشىلەرگە ھىس قىلدۇردى.تەرەققى قىلالمىغان دۆلەتلەر بولسا ئىقدىساتنىڭ مۇھۇم رولى تۇنۇپ يەتكەن بولسىمۇ لىكىن ھەقىقى يۇسۇندا ھىس قىلىپ يەتەلمىگەندەك،ئۆزلىرىنىڭ چىقىش يۇلىنى تاپالمايۋاتاتتى.
تەرەققىيات ئىنسانلارغا ھەققى باراۋەرسىزلىكنىڭ تەمىنى تۇنۇتۇشقا باشلىدى.بۇلۇپمۇ تەرەققى قىلالمايۋاتقا دۆلەتلەردىكى كىشىلەرنىڭ ئەڭ تۈۋەن چەكتىكى قوساق تويغۇزۇش ئېتىياجى قانمايلا قالماي،ئاچلىقتىن ئۆلۈپ كىتىۋاتقان كىشىلەرنىڭ ئېچىنىشلىق ھالىتى بۇ دۆلەتلەرنىڭ ئەڭ زور بەخىتسىزلىكىنى ئىسپاتلاپ تۇراتتى. بۇ ئېچىنىشلىق ھالەتكە دۇنيا خەلقى تىنىمسىز ياردەم قولىنى سۇنىۋاتقاندەك كۆرۇنۇشلەر ئادەمنى خۇشال قىلسىمۇ ،لىكىن ئۇ خەيرىساخەۋەت ھىچنىمىنى ھەل قىلالايدىغاندەك ئەمەس ئىدى. بۇ دۇنيا تەرەققىياتىدىكى بىر رىيالنى ھادىسە ئىدى.بۇ رىياللىق دۆلەت ئۇقۇمىدا بىرلىككە كەلگەن كىشىلەر ئارىسىدىكى پەرىقلەرنى چوڭايتىپ،دۆلەت ئۇقۇمى شەكىلىدىكى باراۋەرسىزلىكنىڭ ئاساسى بولۇپ قالدى،ھەم چوڭ دۆلەتلەر ۋە تەرەققى قىلغان دۆلەتلەرنىڭ ھەقىقى مەقسىدىنىمۇ ئاشكارلاپ ئۈلگۈردى،ئۇلاردا ئاجىزلارنىڭ نېنىغا شىرىك بولۇش ئىستىكى كۇچلۇك ئىدى.
دۆلەتلەرنىڭ ئىچكى قىسىمىدىن تەھلىل قىلغاندا تەرەقىياتنىڭ ئۇمۇمى يۈزلۈك بولماسلىق،شۇنداقلا رايۇنلارنىڭ ئىچكى قىسىمىدىكى ئىقدىسادى شارايىتىنىڭ تەگىشسىزلىكى،دۆلەتلەرنىڭ سىياسىتىنىڭ رايۇنلارغا نىسپەتەن تەكشى رول ئوينىيالماسلىقى،بۇلۇپمۇ يىتەكچى،باشقۇرغۇچى ئورۇندا تۇرغان كىشىلەرنىڭ مىللەتچىلىكى ياكى شەخسى مەنپەئەت پەرەسلىكى قاتارلىق ئامىللارنىڭ تۈرۈتكىسىدە،مىللىتلەرنىڭ ۋە رايۇنلارنىڭ تەرەقىيادى تەكشى بولماسلىقتەك رىياللىق مەيدانغا كەلدى.ھەتتا كەسىپلەر ئارىسىدىكى تەقسىماتچىلىقى ئوتتۇرىسىدكى پەرقلەرمۇ زور بۇلۇپ،كىشىلەردە بىر خىل باراۋەرسىزلىك تۇيغۇسىنى بارلىققا كەلتۈردى.
دۆلەتلەرنىڭ ئىچكى قىسىمىدىكى تەرەققىيات ئىقدىسادى تەرەقىياتنىڭ تۈرۈتكىسى ئاستىدا غايەت زور نەتىچىلەرنى قلغا كەلتۈرۈپ،نۇرىۇنلىغان دۆلەتلەرنىڭ ھەر قايسى جەھەتلەردىكى تەرەقىياتلارنى قولغا كەلتۈرگەن بولسىمۇ،يۇقىرىدا بىز كۆرسۈتۈپ ئۆتكەن سەۋەپلەر تۈپەيلىدىن يانا نۇرغۇنلىغان پەرىقلەرنىمۇ مايدانغا كەلتۈردى.
رايۇنلار ئارا،مىللەتلەر ئارا،كەسىپلەر ئارا،شەخسىلەر ئارا تەرەقىياتتا زور پەرىقلەرنىڭ پەيدا بۇلۇپ تۇرۇشىغا،تۈرۈتكە بۇلۇش بىلەن بىرگە يانا ھەر قايسى رايۇن ،ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ مەدىنىيەت جەھەتتىكى پەرىقلەرنىمۇ مەيدانغا كەلتۈردى.
ئىقدىساتنىڭ تەرەققى قىلىشىنىڭ مەدىنىيەت ساھىسىگە كەلتۈرگەن ئەڭ زور تەسىرى بولسا،كىشىلەردىكى زامانىۋىلىققا يۈزلىنىپ،ئەنئەنىنى كېرەك قىلماسلىق خاھىشىنى يۇقىرى باسقۇچقا كۆتۈردى،بۇنىڭ بىلەن كىشىلەرنىڭ ئەنئەنىدىن ياتلىشىش ئىستىكى كىشىلەرنى ئەخلاقى چۈشكۈنلۈككە گىرىپتار قىلىپ،كىشىلەردىكى مىھرى مۇھابەتنى سۇسلاشتۇرىۋەتتى،كىشىلەر ئاساسەن ئىقدىساتىنى ئادىمىگەرچىلىكنىڭ ئۇستىگە قۇيۇشتەك رىياللىقنى قۇبۇل قىلىشقا مەجبۇر بولدى.بۇنداق مەجبۇرلۇقنى ئۇلار ھىس قىلىشسىمۇ لىكىن بۇنىڭدىن ۋاز كىچىشكە جۇرئەت قىلالمىدى.بۇنداق ۋاز كىچىشكە جۇرئەت قىلالماسلىق بولسا كىشىلەر ئارىسىدا ئادەم قۇبۇل قىلالمىغۇدەك دەرىجىدىكى پاسسىقلىقلارنى مەيدانغا كەلتۈردى.كىشىلە ئىقدىساتنى دەپ،نۇمۇستىن ۋاز كەچتى،ئىقدىساتنى دەپ،ئادىمىگەرچىلىكىنى يوق قىلدى،ئىقدىساتنى دەپ،بىر-بىرى بىلەن دۈشمەنلەشتى.قىسقىسى ئىقدىسات مەدىنىيەت ئامىللىرى ۋە ئادەم تەبىيىتىگە نىسپەتەن بىر قورقۇنۇشلۇق رىياللىقنى ئاتا قىلدى.
ئىقدىسادى تەرەقىياتنىڭ ۋەسۋىسىدە قالغان كىشىلەر ئۆزىنىڭ مەنئەتى ئۈچۈن قىزىلكۆزلىشىپ،باشقىلارنىڭ نىمە بولىشى بىلەن كارى بولمىدى،ئىقدىسادى مەنپەئەتنى دەپ،يۇقىرىنى ئالداپ،ئاۋامنى باستى.بۇ ھەلەتلەر ئاۋام ئىچىدە بىر خىل بۇرۇختۇملۇقنى كەلتۈرۈپ چىقىرىپ،ئۇلاردا بىر خىل باراۋەرسىزلىك تۇيغۇسىنى ئاتا قىلدى.بۇ خىل باراۋەرسىزلىك تۇيغۇسى بولسا كىشىلەردە يېڭىچە بىر خىل باراۋەرلىكىنى ئىزدەيدىغان ئىستەكنى مەيدانغا كەلتۈردى.ئاۋام يۇقىرى قاتلاملاردىكىلەر بىلەن ياتلاشتى،چۈشىنىش ھاسىل قىلىشنى ئويلىغان ئاۋام قانداق چۇشىنىش ھاسل قىلدىغانلىقىنى بىلەلمىدى،بىلگەندىمۇ چۈشىنىش ھاسىل قىلىدىغان ئورگەن ۋە كىشىلەرنى نەدىن تېپىشنى بىلمەيتتتى.
ھۇقۇق بىلەن ئىقدىساتنىڭ خوجايىنلىرى يەنە كىشىلەرنىڭ ئەنئەنىسىنى زورلاپ ئۆزگەرتىش،زورلاپ زامانىۋى مىللەت كاتىگورىيەسىگە كىرگۈزۈش،زورلاپ باشقا مەدىنىيەتنى تېڭىشتەك خاھىشلار بىلەن ئاۋامنىڭ كۆڭلىگە زاقا بىرىپ،ئۆزلىرىنىڭ نەتىچىلىرنى نامايەن قىلىشقا تىرىشتى،بۇ خىلدىكى زورلاشلارنىڭ پايدىسىدىن زىيىنى كۆپ بولۇپ،بۇنى بىلىپ تۇرغان كىشىلەر(ھۇقۇق ۋە ئىقدىسات ئىگىلىرى) بۇنداق مەن-مەنلىكتىن يانىلا قول ئۈزمىدى.بۇ ھالەتلەرمۇ باراۋەرسىزلىك تۇيغۇسىنى كۈچەيتىپ،كىشىلەردە باراۋەرلىك ئىستىكىنى قوزغاشقا تۈرۈتكە بولدى.
تەرەقىيات يۇقىرقىدەك نەتىجە ۋە سەۋەنلىكلەرنىڭ ئاساسچىسى بۇلۇپ،كىشىلەر ئارزۇسىدىكى باراۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرۇشقا ئىمكانىيەت يارىتالمىدى.شۇنداقلا بۇنداق ئىمكانىيەتسىز ھەركەت ئاخىرقى نەتىجىدە يانىلا تەرەققىياتقا توسقۇنلۇق قىلىپ،ئۇنىڭ ھۈكۈمەتنىڭ مەقسىدىنىڭ ئىشقا ئېشىشىنى ئاستىلىتىپ قويدى.بۇنىڭ بىلەن ھەر دەرجىلىك ھۈكۈمەتلەر پۇقرالارنىڭ مەدىنىيەت سەۋىيەسىنى ئۆستۇرۇپ،تەرەققىياتقا ماسلىشالايدىغان يۇقىرى ساپالىق كىشىلەرنى مەيدانغا كەلتۈرۈپ،ھەقىقى باراۋەرلىكنى،ھەقىقى تەرەقىياتنى ئىشقا ئاشۇرىمىز دەپ،تۈرلۈك سىياسەت ۋە تۈزۈملەرنى ئوتتۇرىغا چىقاردى.بىراق بۇنىڭلىق بىلەنمۇ ھەقىقى باراۋەرلىكىنى ئىشقا ئاشۇرۇش ئاسان ئەمەس ئىدى.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-21 18:56:53 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قېرىنداشلارنىڭ يانا بىرئاز ۋاقىت بىرىشنى سورايمان،ۋاقىت پاقەتلام چىقمايۋاتىدۇ،چۇقۇم تىرشىپ،قىسقا ۋاقىتتا تاماملايمان.
سىلەردىن ئۆزرە سورايمەن!

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-22 19:59:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(16)
كىشىلەرنىڭ ساپاىسى ھەقىقەتەنمۇ جەمىيەتنىڭ تەرەقىيادىنىڭ تەلىۋىگە ماسلىشالماسلىق ھالەتلىرى يۈز بىرىپ،جەمىيەت تەرەقىيادىغا توسقۇنلۇق قىلىدىغان ھالەتلەر شەكىللەندى.بۇ ھالەتنى چۈشەندۇرگەنلەر تەرەقىيادىنىڭ تەگىشسىزلىكىنى كىشىلەرنىڭ ساپاسىنىڭ ئوخشاش بولماسلىغى كەلتۈرۈپ چىقارغان دەپ قاراپ،كىشىلەرنىڭ ساپىسىغا چەك قۇيۇشتەك تۈرلۈك تەبىرلەرنى قوللىنىپ،مائارىپ تەرەقىيادىنى تەكىتلەپ،مائارىپ ئارقىلىق كىشىلەرنىڭ مەدىنىيەت سەۋىيەسىنى ئۆستۈرۈپ،تەرەققىيادىنى تىزلەتمەكچى بولۇشتى.بىراق مائارىپنى تەرەققى قىلدۇرۇشتا مائارىپ ئادىللىغى،تەربىيلىنىشتىكى باراۋەرلىك،مائارىپ بايلىقلىرنىڭ تەقسىملىنىشى جەھەتتە كۆرىنەرلىك نەتىجىلەرنى قولغا كەلتۈرەلمىدى.
مائارىپتىكى بۇ خىل باراۋەرسىزلىك كىشىلەرنىڭ ساپاسىنىڭ تەگىشسىزلىكىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىپ،تەربىلىنىش جەھەتتىكى باراۋەرسىزلىكىنى شەكىللەندۈرۈپ،كىشىلەردە ياخىش شارايىتتا تەربىلىنىشنى ئىستەيدىغان تەربىلىنىشتىكى باراۋەرلىك ئىستىكىنى قوزغاتتى.
مائارىپ ئارقىلىق تەرەققى قىلدۇرۇش مەسىلىسىنى تۈۋەندىكى ئۇمۇملۇقتىن كونكىرىتلىققا قاراپ چۇشەندۈرۈشكە توغرا كەلگەندە تۈۋەندىكى تەرەپلەردىن چۈشەندۈرۈشكە توغرا كېلىدۇ.
خەلقئارالىق نوقتىدىن تەھلىل قىلغاندا مائارىپ ئىنسانىيەتكە ئورتاق ھادىسە بۇلۇش پۈسپتى بىلەن ھەرقايسى دۆلەت ۋە رايۇنلاردىكى تەرەققىيادى تولىمۇ تەگىشسىز بۇلۇپ،ئىنسانىيەت ئۆزىنىڭ ئەڭ يۈكسەك ھۇقۇقى بولغان تەربىيلىنىش پۇرسىتىتىدىن ئورتاق بەھىرلىشتەك بۇ ئارزۇسىغا يەتەلمىدى.تەرەققى قىلغان دۆلەت ۋە رايۇنلار ئاللىقاچان ھاممىلە باسقۇچتىكى مائارىپتىن ئىبارەت تەربىلىنىشنىڭ ئەڭ يۇقىرى چىكىگە يەتكەن بۇلۇپ،ئادەمنىڭ تەربىيلىنىش ئېتىياجىنى ئاساسى جەھەتتىن قاندۇرۇشقا ئاساس سالسا،تەرەققى قىلالمىغان رايۇن ۋە دۆلەتلەر بولسا ئاساسى مائارىپتىن ئىبارەت تەربىلىنىشنىڭ ئاددىي پۇرسىتىنىمۇ يارتىپ بېرەلمىدى.ھەتتا دۇنيانىڭ نۇرغۇن جايلىرىدا مائارىپ ئۇقۇمى نۇرغۇن كىشىلەرنىڭ زادىلا ئىرىشكىلى بولمايدىغان ئىلاھى ئۇمۇم دېرجىسىدە مەۋجۇت بولۇپ،نۇرغۇنلىغان كىشىلەر قوساق غىمىدىن باشقىنى قىلالمايدىغان ھالەتلەر مەۋجۇت بولدى.بۇنداق دۇنياۋى باراۋەرسىزلىك،كىشىلەرنى باراۋەر تەرەققى قىلدۇرۇش ئارزۇسىغا جەڭ ئېلان قىلىپ،نۇرغۇنلىغان خەلقئارالىق تەشكىلاتلىرىنىڭ كاللىسىنى ۋە مائارىپ ئۈچۈن ئوت بۇلۇپ كۆيىۋاتقان كىشىلىرىمىزنىڭ ئارزۇسىنىڭ ئەمەلگە ئېشىشىدىكى غايىسىگە توسقۇنلۇق قىلىپ،ئارزۇنىڭ ئەمەلگە ئېشىشىدىكى  كۈچلۈك توسالغۇغا ئايلاندى.
تەربىلىنىش-مائارىپ مەسىلىسىنى دۆلەت ئۇقۇمى بىلەن چۈشەندۇرگەندە،ھەر قايسى دۆلەتلەر مائارىپ تۈزۈلمىلىرىنى ئوتتۇرىغا قۇيۇشۇپ،مائارىپ ئارقىلىق دۆلەتنى گۈللەندۈرۈش ئارزۇلىرىنى كاپالەتكە ئىگە قىلىش ئۈچۈن تىرىشقان بولسىمۇ،ئامما دۆلەت ئىچىدىكى شارايىتىنىڭ ئوخشىماسلىقى،مىللەتلەرنىڭ مەدىنىيىتىدىكى پەرىقلەر ۋە مائارىنى باشقۇرغۇچى ئورگانلارنىڭ قاتماللىغى،جەمىيەتنىڭ مائارىپقا كۆڭۈل بىلىش دەرىجىسى قاتارلىقلارنىڭ تەسىرىدە مائارىپنىڭ ئورنى تۈۋەن بۇلۇشتەك رىياللىقتىن قۇتۇلالمىدى،شۇنىڭ بىلەن مائارىپ كىشىلەرنىڭ ئېڭىدىكى بۇيۇكلۇك ھالىتىدىن مەھرۇم قېلىپ،شەكىل ئىچىگە كىرىپ قېلىشتەك رىياللىقتىن قۇتۇلالمىدى.
دۆلەتنىڭ ئىچكى قىسىمىدىكى مائارىپ تۇزۇلمىسىنىڭ تەسىرىدە مىللەتلەرنىڭ ئۆز خارەكتىرىگە ئۇيغۇن كېلىدىغان،مىللەتلەرنىڭ مەدىنىيىتىنى ئەكىس ئەتتۈرۈپ بېرىدىغان،شارايىتىقا قاراپ ئۇقۇتۇش ئېلىپ بارغىلى بولمايدىغان قاتمال ھالەتلەر بارلىققا كىلىپ،مائارىنىڭ كۆپ خىللىشىشىنى ئىشقا ئاشۇرۇش قىيىن بولدى.بۇنىڭ بىلەن ماس كەلگەنلەر ئىلگىرلەيدىغان،ماس كەلمىگەنلەر تىڭرىقاپ قالىدىغان ھالەتلەر شەكىللىنىپ،تەربىيلىنىشنىڭ باراۋەرلىكى ۋە ئادىللىغىدىن سۆز ئاچقىلى بولمىدى.شۇنىڭ بىلەن مائارىپتىكى باراۋەرسىزلىك،ھەر قايسى دۆلەتلەر ئوتتۇرىغا قويغان مائارىپ ئارقىلىق دۆلەتنى،ئىنسانىيەتنى تەرەققى قىلدۇرۇش شۇئارلىرنىڭ ئەمىللىشىش ئىنتايىن ئاستا قەدەمدە ئىلگىرلەشكە مەجبۇر بولىدى.
مىللەت نوقتىسىدىن تەھلىل قىلغاندا مىللەتلەرنىڭ مائارىپ ئىدىياسىنىڭ ئوخشاش بولماسلىغى،شۇنىڭغا مۇناسىپ ھالدا مىللەتلەرنىڭ ئىچكى قىسىمىدىكى كىشىلەرنىڭ مائارىپ ئېڭىنىڭ ئوخشاش بولماسلىغى قاتارلىق ئامىللار مىللەتنىڭ ئىچكى قىسىمىدا تۈرلۈك مەسىلىلەرنى پەيدا قىلىپ،مىللەت كىشىلىرىنىڭ مائارىپ تەرەققىيادى،كىشىلەرنىڭ ساپاسىغا قاراتا تۇنۇشى ئوخشاش بولمىدى.بۇنداق ئوخشاش بولماسلىق مىللەتنىڭ روھى تەرەقىيادىغا بىۋاستە تەسىر قىلىپ،مىللەتنىڭ ئىچكى قىسىمىدىكى مەدىنىيەت،بىلىم،ساپا تەگىشسىزلىكىنى كەلتۈرۈپ چىقاردى،مىللەت مەدىنىيەت قاتلىمىنىڭ ئوخشاش بولماسلىقى-مىللەتنىڭ تەربىلىنىش تەگىشسىزلىكىنى كەلتۈرۈپ چىقاردى.
مائارىپ بايلىقىنىڭ تەقسىملىنىشى جەھەتتىن قارىغاندا تېخىمۇ تەگىشسىزلىك يۈز بىرىپ،مائارىپنىڭ باراۋەر بۇلۇش پىرىنسىپغا ئېغىر خىرىسلارنى ئېلىپ كەلدى(بۇ نوقتا ھەمىيەلەنگە ئايان بولغاچقا كۆپ توختالمايمەن)
ئۇقۇتقۇچىنىڭ روھىدىن قارىغاندا ئۇقۇتقۇچىلارنىڭ مائارىپقا ئوزىنى بېغىشلاش روھىنىڭ ئوخشىماسلىقى،كىم ئۈچۈن؟ نىمە ئۈچۈن؟ تەربىيلەش چۈشەنچىسىنىڭ ئوخشىماسلىقى،كىمنى؟ تەربىيلەش مەسىلىسىدىن ئىبارەت بىر بۇيۇك ئارزۇغا بولغا تۇنۇشنىڭ ئوخشىماسلىقى ،كەسپىي قۇرۇلمىسى،پىسخىك ساپاسى،ئەڭ مۇھىمى ئۇقۇغۇچىنى ئادەم قاتارىدا كۆرۈش ئەھۋالىدىكى نوقسانلارنىڭ باش كۆتۈرۈشى قاتارلىقلار ئۇقۇغۇچىلارغا بېرىلىدىغان مىھرى-مۇھابەتنىڭ سۇسلىشىشنى كەلتۈرۈپ چىقىرىپ،ئۇقۇتقۇچىلاردا ياخشى ئۇقۇغۇچى،ياۋاش ئۇقۇغۇچىنى ياختۇرۇپ،قالغانلىرىنى يەكلەش،ھاتتا ئادەم قاتارىدا كۆرمەسلىكتەك ئېغىر خاھىشنى پەيدا قىلىپ،ئۇقۇغۇچىلارنىڭ باراۋەر تەربىيە ئېلىشىغا بىۋاستە تەسىرلەرنى كۆرسەتتى.بۇنىڭ بىلەن ئۇقۇغۇچىلار باراۋەرسىزلىك ئېڭى كۈچىيىپ،ئۇقۇتقۇچىدىن،مەكتەپتىن بىزار بولۇش ھالەتلىرى شەكىللەندى.
مەيلى قانداقلا بولمىسۇن مائارىپتىن ئىبارەت بۇ مەڭگۈلۈك ئۇقۇم،ئىنسانلارنىڭ ئىنۋىرسال ساپاسىنى ،باراۋەر يىتىشتۈرۈشكە قادىر بولالمىدى.بۇنداق قادىر بولالماسلىقنى مائارىپتىكى ‹‹ياخشىنى تاللاپ ئۇقۇتۇش›› ئالاھىدىلىكى تېخىمۇ گەۋدىلەندۇرۋاتتى،بۇ ھال بەزى ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئورلەپ ئۇقۇشىغا زادىلا ئىمكان بەرمىسە،يانا بەزى مەكتەپلەرگە كىرىپ ئۇقۇشنى خىيال قىلامايدىغان ھالەتكە چۈشۈرۈپ قويدى.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-26 16:43:36 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(17)
خاتىمە ئورنىدا

يۇقىرىدىكى تەرەپلەردىن شۇنداق بىر ھۈكۈمنى خۇلاسىلاش مۇمكىنكى باراۋەرسىزلىكنى باشقا بىرسى ئەمەس دەل ئىنسانلارنىڭ ئۆزلىرى پەيدا قىلغانلىغى ئۈچۈن ئىنسانلار باراۋەرلىكتىن ئىبارەت بۇ غايىغا مەڭگۈ يېتەلمەيدۇ.ئىنسانلاردا يانا شۇنداق بىر تۈپكى ئالاھىدىلىك باركى ئىنسانلار ئىرشەلمىگەن نەرسىسى ئۈچۈن مۈمكىنچىلىك ئىزدەيدۇ،ئاسانلىقچە ۋاز كەچمەيدۇ،ئىرشىش ئىستىكىدە تۈرلۈك ھەركەتلەردە بۇلۇپ،ئىرشىشنىڭ يوللىرى ئۈستىدە ئىزدىنىدۇ،ئىرشىشى ئۈچۈن بەدەللەرنى تولەيدۇ-بۇ دەل ئىنسانلاردىكى ئالغا بېسىش ،تەرەققى قىلىشتىكى ئىچكى ھەركەتلەندۈرگۈچى كۈچ،شۇنىڭ ئۈچۈن ئىنسانلار باراۋەرلىك ئۈچۈن بەدەللەرنى تولەيدۇ ھەم ئۇنىڭغا ئىرشىشتىن ۋاز كەچمەي ئاداققىچە تىرشىشدۇ.مۇشۇ نوقتىدىنمۇ  باراۋەرلىكنىڭ مەڭگۈلۈك تىما بولۇش سۈپىتى بىلەن مەڭگۈ ئەمەلگگ ئاشمايدىغان غايە ئىكەنلىگىنى كۆرۋېلىش تەس ئەمەس.
بۇ يەردە شۇنىمۇ تەكىتلەپ ئۆتۈشكە توغرا كېلىدۇ،ئىنسانلاردىكى ئاشۇ ۋاز كەچمەسلىك ئىدىيىسى ئىنسانىيەت دۇنياسىنى تېخىمۇ تەرەققى قىلدۇرۇپ،گۈزەللىكلەرگە چۈمدۈرىدۇ.ئەشۇ ۋاز كەچمەسلىك ئىنسانلارنى ئۆزى ئۈستىدە ئويلىنىش پۇرسىتىگە ئىگە قىلىپ،كىشىلەرنىڭ روھىنى ئادىمىلىك بىلەن باغلاپ،ئىنسانلاردىكى مىھرى-مۇھابەتنى يارتىدۇ.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-9-6 00:07:50 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
پايدىلانمىلار:
{1}مۇھەممەد ئەھمەد زەئد موللا(سۈرىيە) ‹‹قۇئانىدىكى قىسسەلەر››1-بەتكە قاراڭ-شىنجاڭ خەلق نەشىرياتى 2000-يىلى نەشىرى
{2}  فۇزېيۇيجى (ياپۇنىيە) ‹‹ئىلىمگە دالالەت›› 1-بەتكە قاراڭ – مىللەتلەر نەشىرياتى 2008-يىلى نەشىرى
{3} ژان ژاك روسسو (فىرانسىيە) ‹‹ ئىنسانلار تەڭسىزلڭكنڭنە مەنبەسى›› 3-بەتكە قاراڭ – مىللەتلەر نەشىرياتى  2012-يىلى نەشىرى
{4} مورىس مىترلىنىك (بېلەىيە) ‹‹پاراسەت ۋە تەقدىر›› 1-بەتكە قاراڭ – شىنجاڭ خەلق سەھيە نەشىرياتى 2008-يىلى نەشىرى
{5}{6}لوئىس.پروۋېل (فىرانسىيە) ‹‹سىيسىنىڭ رەزىللىگى›› 1-134- بەتلەرگە قاراڭ – شىنجاڭ خەلق نەشىرياتى 2004-يىلى نەشىرى
----------------------------------------
كەينىگە تۇلۇقلاپ قوياي دىسەم،تەھرىرلىييالمەي،ئايرىم يوللاشقا مەجبۇر بولدۇم،كوچۇرۇڭلار

تولۇقلىما مەزمۇن (2013-9-6 00:39):
(بېلگىيە)،‹‹ئىنسانلار تەڭسىزلىكنىڭ مەنبەسى››دەپ تۈزۈتۈپ ئۇقۇڭلار

تولۇقلىما مەزمۇن (2013-9-6 00:41):
‹‹سىياسىنىڭ رەزىللىكى››«6»

UID
55710
يازما
494
تېما
59
نادىر
0
جۇغلانما
494
تىزىملاتقان
2013-9-24
ئاخىرقى قېتىم
2014-10-19
توردا
164 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-11-5 11:56:11 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەك ياخشى تەييارلاپسىز، خېلى كۆپ بىلىمگە ئىگە بولدۇم! تېخىمۇ تىرشىڭ.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

葡京赌场 游戏赌博平台 那个网上娱乐城最好 万达国际tt娱乐城 欧洲杯球衣正品专卖 永利博网上娱乐城 超级大玩家下载 爱博彩社区论坛 云鼎娱乐场 信誉最好的娱乐城 博彩网址导航 苏州国际影视娱乐城 金盛国际娱乐城 九龙国际娱乐城 澳门赌场玩法 五湖四海是什么意思 娱乐城 88娱乐城 盈丰时时彩平台 欧洲杯澳门足球盘 永利博网上娱乐城 水经注软件 澳门威尼斯人 娱乐城哪家好 胜负彩比分 qq欢乐斗地主下载 永利博网上娱乐城 网上娱乐城排行榜 英皇娱乐城英皇国际 永利博网上娱乐城 在线娱乐城天上人间 利澳娱乐城天上人间 欧洲杯决赛专题 哪家网上花店最好 欧洲杯澳门即时盘 澳门新葡京官网 422488 鱼雨大乐透13036 88娱乐城 信誉最好的娱乐城 哪家网上药店最好 澳门威尼斯官网 乾讯网网址 国际十大博彩娱乐城 娱乐城天上人间 百家乐玩法 京城娱乐城 金沙国际娱乐城 血洗唐人街 皇冠假日 高尔夫网球频道 bet365官方网站 网上现金棋牌 菲律宾太阳城娱乐网 银河娱乐场 利来国际娱乐 网上娱乐城排行榜 球探网比分 澳门赌场有那些玩法 喜达博彩真钱娱乐 百利宫影城 娱乐城去澳门 a8娱乐城看天上人间 今晚欧洲杯 红桃k说明书 脉动棋牌 真龙香烟价格英皇国际 网上娱乐城哪家最好 澳门利澳娱乐城 圣淘沙娱乐天上人间 金山海上皇宫 德甲球队队徽 太阳城娱乐城管理网 2012最新电影网址 娱乐城内部管理制度 太阳城集团 鸿运国际娱乐城 竞彩篮球比分直播 百博国际娱乐城 澳门金沙娱乐场 22555官方网 鸿运国际娱乐城 百利宫娱乐城 永利博网上娱乐城 88娱乐城 苏州国际影视娱乐城 中华娱乐城影讯 娱乐城哪家好 娱乐城天上人间 韩国华克山庄赌场 网上娱乐城排行榜 澳门永利 网上娱乐城 必赢国际 鸿利会娱乐城 澳门巴比伦娱乐城 娱乐城 京城国际娱乐城 吟唱新乐园 网上娱乐城排行榜 太阳城娱乐城管理网 菲律宾欢乐谷娱乐城 娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 淘金盈娱乐城 kk娱乐城天上人间 亿博国际娱乐城 新浪娱乐首页 明升娱乐城 88娱乐城 88娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 欧洲篮球比分直播 九龙国际娱乐城 kk娱乐城天上人间 360大乐透胆拖 tt娱乐城官网 苏州国际娱乐城 tt娱乐城 博九网娱乐城 在线娱乐城天上人间 德国比利时 皇冠娱乐城开户 百乐娱乐新澳博 皇冠即时水位 皇冠足球论坛 篮球即时比分 体彩投注站 网上娱乐城哪家最好 博彩通评级 环球娱乐城天上人间 澳门博彩网上投注 博久娱乐城 娱乐城去澳门 88娱乐城代理tlyd 2012欧洲杯pptv直播 皇冠开户网 博坊娱乐城天上人间 五湖四海指什么 博坊娱乐城天上人间 国际十大博彩娱乐城 kk娱乐城天上人间 美国大西洋城 0点直播吧 2012年欧洲杯qq直播 88娱乐城 国际足球新闻 娱乐城天上人间 京城国际娱乐城 皇冠网址 欧洲杯决赛博彩开盘 街拍 微博 澳门星际 美女斗地主 娱乐城内部管理制度 88娱乐城天上人间 永利高平台 至尊国际娱乐城 越豪门之娱乐后宫 利来国际娱乐城 娱乐城去澳门 tt娱乐城 新加坡圣淘沙度假村 威尼斯人赌场 澳门金沙娱乐场网址 尊龙国际娱乐城 e世博官方网站 博e百娱乐 e世博yjsol 足彩网 大乐透那个台开奖 赢钱专家粤语 澳门威尼斯人官方网 娱乐城天上人间 湖北棋牌游戏平台 北京天上人间后台 宝马会国际娱乐会所 红桃k集团 网上最大娱乐城 英国布莱顿天体海滩 博彩通首页 新加坡圣淘沙 网上棋牌室 星际娱乐场 网上娱乐城 网上娱乐城哪家最好 今天有没有欧洲杯 讯盈比分 娱乐城天上人间 大发888娱乐场下载英皇国际 浙江体彩网11选5 优博娱乐城天上人间 乐百家国际娱乐城英皇国际 足球 大西洋城赌场 希尔顿酒店集团 360大乐透杀号定胆 tt娱乐城 百丽宫影城 富国天合基金净值 九龙国际娱乐城 澳门金沙官网 澳门葡京赌侠诗 新豪娱乐城天上人间 足球小将国语版全集 北京太阳城医院 网上娱乐城哪家最好 bet365备用主页器 宝马会全讯网 玩老虎机技巧 利来国际娱乐城 太阳城管理娱乐网 bet365备用网站 京城国际娱乐城 皇冠代理25900 波恩利vs诺丁汉森林 甘肃云鼎集团 利澳娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城哪家最好 皇冠足球 tt威龙电源怎么样英皇国际 88娱乐城天上人间 皇冠开户网址 网上最好药店 九龙国际娱乐城 网上赌城@黄金城 东方太阳城 88娱乐城天上人间 天朝博彩论坛 爱博彩论坛 邯郸市 金赞娱乐到天上人间 新澳门娱乐城 网络赌博 澳门新葡京娱乐城 欧洲最大的博彩公司 棋牌游戏网站 舟山星空棋牌 娱乐城哪家好 博彩论坛bozhidao 金宝博会不要给钱 赛尔号谱尼在哪 圣淘沙娱乐天上人间 娱乐城天上人间 百博娱乐城 娱乐城天上人间 娱乐城 新乐园娱乐城 a8娱乐城看天上人间 网上娱乐城 国际赌场 上海电视台劲爆体育 利澳娱乐城天上人间 福建大乐透开奖结果 2012澳门葡京赌场 大乐透专家预测单注 三国志网页游戏 万达国际tt娱乐城 上海中超地板 博彩网推百拉好吗 太阳城 网上娱乐城 海上皇宫大酒店菜单 百丽宫影城 国贸店 万达国际tt娱乐城 粤海之星 娱乐城 环球娱乐城天上人间 开彩票投注站 网页版足球游戏 tt娱乐城 阳城贴吧 环球娱乐城天上人间 欧冠足球吧 利澳娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 人气最高的棋牌 吧吧在线 欧洲杯决赛亚洲指数 澳门哪个赌场好 澳门赌场娱乐城视频 沙龙国际娱乐城网站 澳门赌场新葡京 皇冠足球论坛 环球娱乐城天上人间 在线娱乐城天上人间 百家博 立即博娱乐城 棋牌游戏注册送10元 尊龙国际娱乐城 葡京国际娱乐城 现金流游戏 球探篮球即时比分 新宝投注 威尼斯人多少钱一晚 bet365去澳门娱乐城 bet007篮球 澳门彩票 皇冠足球投注平台 红9娱乐城 娱乐城注册送体验金 博彩网去澳门 必博娱乐城 宋代足球小将2全集1 御龙在天群英会喝酒 博彩网 网上娱乐城排行榜 苏州国际影视娱乐城 明星斗地主官网 球探篮球即时比分 斯科尔斯告别赛 最新皇冠网址 宜昌海上皇宫 利澳娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 狮威亚洲娱乐城 娱乐城哪家好 百博娱乐城

娱乐城博彩
娱乐城博彩网站排名
娱乐城代理
娱乐城鼎盛
娱乐城管理
娱乐城管理制度
娱乐城金沙国际权威
娱乐城金赞
娱乐城开户
娱乐城开户送
娱乐城开户送彩金
娱乐城开户送钱新澳博
娱乐城开户送钱英皇国际
娱乐城乐放
娱乐城哪家好
娱乐城内部管理制度
娱乐城排行榜
娱乐城棋牌
娱乐城去澳门
娱乐城去澳门
娱乐城去英皇开户吧新澳博
娱乐城去英皇开户吧英皇国际
娱乐城体验金
娱乐城天上人间
娱乐城网址
娱乐城韦德亚洲
娱乐城新澳博
娱乐城新澳博好
娱乐城新锦江6544
娱乐城新锦江xjj665
娱乐城信息资讯网
娱乐城信誉排行榜
娱乐城英皇国际
娱乐城英皇国际在线
娱乐城游戏机
娱乐城云鼎好
娱乐城注册
娱乐城注册送
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
天上人间国际娱乐城
天上人间娱乐城
天天乐娱乐城
天天乐娱乐城新澳博
天天乐娱乐城英皇国际
万博88娱乐城
万博娱乐城
万达国际tt娱乐城
万达娱乐城
万豪娱乐城
万豪娱乐城怎么样
网络娱乐城
网上 娱乐城
网上澳门赌场
网上博彩娱乐城
网上欢乐谷娱乐城
网上信誉最好娱乐城
网上娱乐城
网上娱乐城代理
网上娱乐城老虎机
网上娱乐城老虎机新澳博
网上娱乐城老虎机英皇国际
网上娱乐城哪个好新澳博
网上娱乐城哪个好英皇国际
网上娱乐城哪家最好
网上娱乐城哪家最好新澳博
网上娱乐城哪家最好英皇国际
网上娱乐城那个最好
网上娱乐城排行榜
网上娱乐城排名
网上娱乐城是真的吗
网上娱乐城是真的吗新澳博
网上娱乐城是真的吗英皇国际
网上娱乐城网站
网上娱乐城新澳博
网上娱乐城英皇国际
网上娱乐城注册
网上真钱娱乐城
网上最大娱乐城
百家乐必赢法
百家乐必赢法视频
百家乐彩
百家乐策略
百家乐策略技巧
百家乐大小技巧
百家乐代理
百家乐代理加盟
百家乐代理开户
百家乐代理哪里好
百家乐的玩法
百家乐的下注技巧
百家乐斗地主
百家乐改单
百家乐高手打法
百家乐高手看路
百家乐高手论坛
百家乐合作
百家乐会员开户
百家乐技巧策略
百家乐技巧打法赌博技巧
百家乐技巧大全
百家乐技巧公式论坛
百家乐技巧在那里
百家乐技巧之写路
百家乐交流群
百家乐开户
百家乐开户就送现金
百家乐看路
百家乐路
百家乐路单软件
百家乐路纸
百家乐论坛
百家乐论坛在线
百家乐论坛在线提供
百家乐免费试玩
百家乐免费在线开户
百家乐哪家好
百家乐哪里开户
百家乐牌技群
百家乐平台
百家乐破解
百家乐破解的方法
百家乐破解方法
百家乐破解秘籍
百家乐棋牌
百家乐群
百家乐试玩
百家乐试玩得真钱优惠
百家乐太阳城开户
百家乐投注技巧
百家乐投注开户在哪里比较好
百家乐玩法
百家乐玩法百科
百家乐玩法技巧
百家乐玩法揭秘
百家乐玩法介绍
百家乐玩法秘诀
百家乐玩法与规则
百家乐网
百家乐网上真钱娱乐城
百家乐下注策略
百家乐线上开户
百家乐线上游戏
百家乐赢钱的秘籍
百家乐赢钱技巧
百家乐用品
百家乐游戏的致胜玩法
百家乐游戏攻略
百家乐游戏规则
百家乐游戏规则是怎么样的
百家乐游戏机
百家乐游戏机破解
百家乐游戏技巧
百家乐游戏哪里比较好
百家乐游戏哪里玩好
百家乐游戏哪里有
百家乐游戏平台
百家乐游戏破解-皇冠投注
百家乐游戏软件
百家乐游戏下载
百家乐游戏有技巧吗
百家乐游戏有什么技巧
百家乐游戏真人真娱
百家乐游戏桌租赁
百家乐有什么必赢的绝技
百家乐娱乐城
百家乐娱乐城真钱游戏
百家乐娱乐官方网
百家乐园
百家乐怎么作弊
百家乐真人游戏娱乐城
百家乐注码法
百家乐庄闲必胜打法
百家乐最高概率打法
百家乐作弊
百家乐怎么玩
百家乐怎么玩才能赢钱

چوققىغا قايتىش