ئىگىسى: turditohti

باراۋەرلىك ئىستىكى   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
6825
يازما
647
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11908
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-4
توردا
514 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-15 17:12:56 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(9)
كىشىلەر ئىلاھى قانۇنىيەتلەرنىڭ باراۋەرلىك ئالاھىدىلىكىنى ئۆزلىرى بۇزۇپ،كىشىلەر ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىكلەرنى كەلتۈرۈپ چىقارغاندىن كىيىن يانا ھەممە ئادەم باراۋەر بۇلۇپ ياشاشيدىغان بىر خىل ئۇسۇلغا ھامىلدار بۇلۇپ،بۇ خىل ئۇسۇلنىڭ تىزراق رولىنى جارى قىلدۇرۇپ،كىشىلەر ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىكنى تۈگۈتۈشنى ئىستەك قىلىشتى ھەمدە ئاشۇ ئىستەكنىڭ يىتەكچىلىكىدە ئۆزلىرى ھەممە ئادەمنىڭ ھۇقۇق مەنپەتىنى باراۋەر گەۋدىلەندۈرۈدۇ دەپ قارىغان قانۇندىن ئىبارەت دۆلەتنىڭ زورلۇق كۈچىگە تايىنىپ ئىجرا قىلىدىن ھەركەت مىزانى-قايدىسىنى ئۆتتۇرىغا  چىقىرىشتى.بۇنى ئىنسانلار ‹‹قانۇن ئارقىلىق ئىدارە قىلىش›› دەپ ئاتاپ‹‹ قانۇن ئالدىدا ھەممە ئادەم باپ-باراۋەر››دىگەن تەشەبۇسنى ئوتتۇرىغا قۇيۇپ،كىشىلەرنىڭ ھەركىتىنى تەڭشەشەكە ئۇرۇندى.كىشىلەر ئۆزلىرى تۈزۈپ چىققان‹‹ قانۇن ئارقىلىق ئىدارە قىلىش›› ئويۇنىنىڭ ئاجىزلىقلىرى قانۇننى يولغا قۇيۇش جەريانىدا مانا مەن دەپلا ئاشكارلىنىشقا باشلىدى،ئۇنىڭ مۇكەممەللىشىشىگە تولىمۇ ئۇزاق ۋاقىت كەتەتتى ياكى باشقىچا قىلىپ ئېيتقاندا قانۇننىڭ ئەجەللىك ئاجىزلىقى ئۇنى ئىجرا قىلىدىغان كىشىلەر بولسا يانىلا ‹‹باراۋەرسىزلىكىنى ئۆزىلىرى پەيدا قىلغان ئىنسانلار ئىدى››شۇنىڭ ئۈچۈن بۇ مەككار مەخلۇقلار قانۇننىڭ ئاجىزلىقلىرى ۋە يۇچۇقلىرىنى ئىزدەپ ۋە ئۇنىڭدىن ناتوغرا ئۇسۇللار بىلەن پايدىلىنىپ،كىشىلەر ئارىسىدىكى نارازلىقلارنىڭ سەۋەبكارلىرىغا ئايلىنىپ قالدى.
قانۇن دىگەن بۇ ئۇقۇمنىڭ مەنا قۇرۇلمىسىنى تەتقىقى قىلىپ كۆردىغان بولساق،بۇ ئۇقۇمنىڭ ئۆزىدىلا باراۋەرسىزلىكىنىڭ مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرۇشىغا يول قۇيۇلغان.چۈنكى ئۇنىڭ تۈزۈلۈشتىكى مەقسىدى باراۋەركىنى ئىشقا ئاشۇرۇش جەريانىدىن ئىبارەت بولسىمۇ لىكىن ئۇ ئاخىرقى ھىسابدا ھۆكىمىران سىنىپنىڭ ئىرادىسىنى چىقىش قىلىدۇ.ھۆكىمىراننىڭ ئىرادىسىنى ئەكىس ئەتتۈرىدىغان بۇ قۇرال قانداق قىلىپ،ئۆزىدىكى بۇ باراۋەرسىزلىكىنى ئامىللىرنى تۈگۈتۈپ،باراۋەرلىكتىن ئىبارەت بۇ غايىنى ئەمەلگە ئاشۇرالىسۇن!
بۇنى ئاددىي قىلىپ چۈشەندۈرسەك قانۇن ھۇقۇقنى ئىگەنلىگەن گورۇھنىڭ ئىرادىسى، جەمىيەت تەرەقىيادى،كىشىلەرنىڭ ياشاش ھۇقۇقى،تەرەقىياد ھۇقۇقى...قاتارلىق كىشلىك ھەم سىياسى ھۇقۇقلىرىنىڭ ئېتىياجىغا ماس كەلسىمۇ،ماس كەلمىسىمۇ قانۇن شۇ ھۈكىمىران سىنىپنىڭ ئىرادىسىنى ئىمكانىيەتنىڭ يىتىشىگىچە ئەكىس ئەتتۈرۈدۇ،قوغدايدۇ،ھاكىمىيەت بېشىدا بولمىغان گورۇھنىڭ ئارزۇسى جەمىيەت تەرەقىيادىنىڭ تەلىۋىگە ماس،ئىلغار بولسىمۇ قانۇن بۇ گۇرۇھنىڭ بۇ خىل ئارزۇسىنى ھەرگىزمۇ ئەكىس ئەتتۈرمەيدۇ.مانا بۇ دەل قانۇندىكى باراۋەرسىزلىك ھالقىسىدۇر.
قانۇن شەخسى ئېتىياچ تۈپەيلى ئۆزىنىڭ رولىنى جارى قىلدۇرغاندا يەككە بىلەن يەككە ئوترىسىدىكى باراۋەرلىكنى قوغداپ ھەقنى ھەق،ناھەقىنى ناھەق قىلىپ،ھەقنى قوغداشتەك مۇقەددەسلىكنى تەشەبۇس قىلغان بولسىمۇ،كىشىلەر ئارىسىدىكى مەنپەئەت ئۆتكىلىدىن ،كىشىلەر ئارىسىدىكى ھۇقۇق ئۆتكىلىدىن،كىشىلەر ئارىسىدىكى بارادەرچىلىك ،ئۇرۇق-تۇقانچىلىق ئۆتكىلىدىن زادىلا ئۆتەلمەي،ھەقىنى ناھەق قىلىدىغان ئاستىن-ئۈستۈنلۈك مۇناسىۋىتىنىڭ مەۋجۇت بولىشىغا يول قۇيدى.قانۇننىڭ بۇ تەرەپتىكى  ئاجىزلىقى جەمىيەتتە زور يالغان،ساختا،ئۇۋال بولۇنغان دىلولارنىنىڭ مەيدانغا كىلىشكە سەۋەپچى بولدى.
قانۇن بىلەن باراۋەرلىك ئىزدىۋاتقان خەلق قانۇننىڭمۇ بىر پۈتۈن مۇقەددەسلىككە ئىگە ئەمەسلىكىنى تۇنۇپ يەتتى. بۇنىڭ بىلەن قانۇنغا،قانۇن ئىجرا قىلغۇچىغا بولغان نارازلىق كەيپىياتلىرىنى ئوترىغا قۇيۇپ،ئۆزلىرىنىڭ باراۋەر ياشاش ئىستىكىنىڭ ھەقىقى يۇسۇندا ئەمەلگە  ئاشمايدىغانلىغىنى چۈشۈنۈپ يەتتى.شۇنا ئۇلار ئەپسۇسلانغان ھالەتتە ‹‹قانۇننى ئىجرا قىلىدىغان يانىلا ئادەم ئىكەن ئەمەسمۇ››دىگە نادامەتنى چىكىشكە مەجبۇر بولدى.بۇنداق نادامەت چىكىش بولسا كىشىلەرنىڭ قانۇن يول قويغان باراۋارسىزلىك ئىچىدىن يەنە بىر خىل يۇسۇندا باراۋەرلىك ئىستىگىنى ئىزدىگىنىدىن ئىبارات  ئىدى.
قانۇن تەرەققى قىلىدۇ،زامانمۇ ماس تەرەققى قىلىدۇ،بۇنىڭغا مۇناسىپ ھالدا زاماننىڭ نىممەتلىردىن سانىلىدىغان ئادەملەرمۇ قىزىلكۆزلىشىپ بارىدۇ.قانۇن ھەرقانچە مۇكەممەل بولسىمۇ بۇ قىزىل كۆز مەخلۇقلار قانۇننىڭ ئاجىزلىقىنى ھامان بايقاپ،ئاشۇ يۇچۇقلاردىن پايدىلىنىپ،ئۆزلىرىنىڭ كۆمىچىگە چوغ تارتىشىپ،قانۇننىڭ ئابرۇيىغا داغ تەككۈزۈدۇ.يانا بىر تەرەپتىن  قانۇن تەرىققى قىلىپ نوقسانسىز ھالەتكە كەلدى دەپ قارىغاندىمۇ ئۇ ئۆزىدىكى باراۋەرسىزلىك ماھىيىتىنى قەتتىئى ئۆزگەرتەلمەيدۇ.ئۇ- يانىلا ھۈكۈمىران سىنىپنىڭكىنى ھەقىقەت دىگەن قاراشنى مەڭگۈ قوغدايدۇ.مانا مۇشۇنداق غايەت زور كۈچ ئاستىدا شەكىللەنگەن قانۇننىڭ باراۋەرسىزلىك ماھىيىتى ئۆزگەرمەيدىكەن،قانۇن ئارقىلىق بارەۋەر بولۇش زادىلا ئەمەلگە ئاشمايدۇ.چۈنكى ھۆكىمىران ئۆز ئىدىيىسىگە مۇخالىپ بولغان ھەرقانداق ھەركەتنى مەنپەئەتىمىزگە،ھۇقۇقىمىزغا چېقىلدى دەپ،ئاددىي مەسىلىلەرنى سىياسى تۈسكە كۆتۈرۈپ،ئۆزىنىڭ ھاكىمىيىتى قوغدايدۇ.بۇ ھاكىمىيەت قوغداش قۇرالى قانداق قىلىپ ئىنسانلار ئارىسىدىكى باراۋەرلىكىنى ئىشقا ئاشۇرالىسۇن.
دەل يۇقارقىدەك ھالەت ئىنسانلارغا بىر مۇكەممەللىك ئىچىدىن باراۋەرسىزلىكىنى كۆردىغان ئېقىل كۈزى ئاتا قىلغان بۇلۇپ،بۇ كۆز نۆۋىتىدە بۇ مۇكەممەللىك ئىچىدىن يەنە باراۋەرلىككە ئىرىشكىلى بولىدىغان يوللارنىمۇ ئىزدەيدۇ. بو ئىزدەش جەريانىدا كىشىلەر بەلگۈلۈك دەرجىدىكى ھەقىقەت-باراۋەرلىكنى  ۋۇقۇتقا كەلتۈرگەن بولسىمۇ،يانا كىشىلەر ئۆزىلىرى ياراتقان شۇ باراۋەرلىك ئىچىدىن باراۋەرسىزلىكلەرنى ئۇزىمايلا بايقايدۇ.
قىسقىسى باراۋەرلىك باراۋەرسىزلىككە،باراۋەرسىزلىك باراۋەرلىككە ھامىلدار بولغان بۇ خىل دەۋرىلىنىشنى قانۇن ئارقىلىق توسۇپ قېلىش مۇمكىن ئەمەس.قانۇن ھەقىقەتەن توسۇپ قالالايدىغان قۇدرەتكە ئىگە بولسا ئۇ چاغدا ئىنسانىيەتنىڭ سۇبىكتىپ پالىيەتچالىقى خىرەلىشىپ،ئۇلارنىڭ ئەقلىيىتىگە ھۈجۇم قىلىپ،ئىنسانلار جەمىيىتىنىڭ ھالاكىتىنى تىزلەتكەن بولىدۇ.

UID
6825
يازما
647
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11908
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-4
توردا
514 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-19 12:40:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(10)
بىز سۆزلەپ كەلگەن باراۋەرسىزلىك ۋە باراۋەرلىك ئىستىكى توغرىسىدىكى مەسىلىلەر ھەقىقى تەھلىل قىلغىنىمىزدا بۇ يەردە يۈز بىرىۋاتقان مەسىلىلەرنىڭ يادرۇسىنىڭ ھوقۇق مۇناسىۋىتى ئىكەنلىگىنى كۆرۈۋىلىش تەس ئەمەس.مۇنداقچە دىگەندە ئىنسانلاردىكى ھۇقۇق چۈشەنچىسى ۋە ھوقۇق ئىگەللەش ۋە ھوقۇق يۇرگۈزۈش جەريانى،ئىلاھى باراۋەرسىزلىك چۈشەنچىسىدىن باشقا بارلىق باراۋەرسىزلىكنىڭ ئاساسلىق نىگىزى ھىساپلىنىدۇ.
ئىنسانلاردا ھوقۇق چۇشەنچىسى ئۆز مەنىسىنى يوقۇتۇپ،ھوقۇق-ھۈكۈمرانلىق،ھوقۇق-ئىقتىساد،ھوقۇق – باشقۇرۇش،ھوقۇق_يۈز – ئابرۇي،ھوقۇق-كەلگۈسى،ھوقۇق ھەممە چۈشەنچىسىگە بېرىپ تاقالدى.ھوقۇق تۇتۇۋاتقان مىللەت ياكى ھوقۇق تۇتىۋاتقان شەخسىنىڭ جەمىيەتتە تۇتقان ئورنى باشقىلارنىڭكىدىن يۇقىرى بۇلۇپ،ئاۋام خەلقنىڭ مەنپەئەتىنى چىقىش قىلىشنى تەشەببۇس قىلىپ،مەيدانغا كەلگەن ھوقۇق،ئاخىرقى ھىساپتا ئاۋام خەلقنىڭ مەنپەئەتنى ئۆزىنىڭ مەنپەئەتى ئۈچۈن خىزمەت قىلدۇرىدىغان رەزىللىك بىلەن ئالماشتى.بۇ ھال ھۇقۇقدارلار بىلەن ئاۋام ئوتتۇرىسىدىكى ھاڭنى پەيدا قىلىپ،ئۆز-ئارا بىر بىرگە ئىشەنمەيدىغان ھەقىقەت بىلەن ساختا كۆرۈنۈش ياساشقا مەجبۇر بولدى.بۇ ساختىلىق ماھىيەتتە باراۋەرسىزلىكنىڭ پەردە ئارقىسىغا يۇشۇرۇنغان ھەقىقى كۆرۈنىشى بۇلۇپ،ئاۋام بۇ ساختا باراۋەرلىك ئىچىدىن يەنىلا ھەقىقى باراۋەرلىكنى ئىزدەپ،باراۋەرلىك ئىستىكىنى نامايەن قىلىشقا ۋە ئۇنى ئەمىلىيەتكە ئايلاندۇرۇشقا تىرىشتى.مۇشۇنداق ساختا مۇناسىۋەت دۇنيا تارىخىدا يۈز بەرگەن بارلىق ئۇرۇشلارنىڭ ھەقىقى جىنايەتكارلىرى،ئۇرۇش قىلىشتىكى مەقسەت بولسا ھوقۇق ئىگەللەش بۇلۇپ،بىگۇنا قان ئاققۇزغان كىشىلەر بولسا باراۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرغۇچى ياكى ھوقۇقنى قوغدىغۇچى سۈپىتىدە بىئەجەل ئۆلۈپ كەتكەن،قايتا نامايەن بولىدىغان باراۋەرسىزلىكلەرنىڭ قۇربانلىرىغا ئايلىنىپ كەتتى. بىز بۇلارنى ئەسكە ئالغىنىمىزدا ھەققانىيەتچىلەر ۋە ھەققانىيەتكە قارشى تۇرغۇچىلار دىگەن ئىبارىلەرنى ئىشلىتىپ،ئۇلارنىڭ ھەم ئۆزىمىزنىڭ كۆڭلىگە تەسەللى ئېيتىشتۇق.لىكىن ئۆلۈپ كەتكەنلەرنىڭ ھايات قالغانلارنىڭ چىقارغان خۇلاسىسىدىن كۆڭلى ئاغرىسا ئاغرىدىكى ،كۆڭلى تەسەللى تاپقۇدەك باراۋەرلىك ئەمىليىتىنى ئۇ دۇنيادا تۇرۋاتقان روھىمۇ ھىس قىلالمىدى. چۈنكى ئۇلار تۆككەن قان ھەقىقى ھالدا ئۇلار ئويلىغان باراۋەرلىكىنى ئىشقا ئاشۇرالمايلا قالماي،يەنە بىر تۈركۈم ھوقۇقدارلارنىڭ ھوقۇق تۇتۇشىغا ئىمكانىيەت ھازىرلاپ بەردى.
مىللەتلەر ئارىسىدىكى ھوقۇق مۇناسىۋىتىدە ھۆكۈمران ئورۇندا تۇرۋاتقان مىللەتلەر پۈتۈن زىھنىنى سەرىپ قىلىپ،مىللەتلەر ئوتتۇرىسىدكى ھوقۇق باراۋەرلىكىنى تەشەببۇس قىلۋاتقان بولسىمۇ،لىكىن بۇ تەشەببۇسنى ھەقىقى ئىشقا ئاشۇرۇدىغان ئىمكانىيەتنى شەكىللەندۈرەلمىدى.ھۆكۈمەت قانچە كۈچىسىمۇ ھۈكۈمران مىللەتنىڭ ئىچكى قىسىمىدىكى ‹‹مۇتلەق ھوقۇق›› چۈشەنچىسى زادىلا يوقىماي،مىللەتلەر ئارسىدىكى ھوقۇق باراۋەرسىزلىكىنى كەلتۈرۈپ چىقاردى.بارغانچە چوڭ مىللەتچىلىكتەك خارەكتىر ئۇلاردا روشەنلىشىپ،ئۇلارنىڭ ھەق،باشقىلارنىڭ ناھەقتەك كۆرنۈۇشلەر ئۆزىنى ئاشكارلىدى.مەسىلەن: ئامرىكىدىكى ئېرقى كەمسىتىش،ئىسلام ئەللىرىدىكى مەزھەپلەر توقۇنۇشى... قاتارلىقلارنىڭ ھەممىسى ھوقۇق باراۋەرسىزلىكى كەلتۈرۈپ چىقارغان ئامىللار بۇلۇپ ھىسابلىنىدۇ.
يۇقاۇقى ھۇقۇقدار مىللەت چۈشەنچىسىنى فىرانسىيەلىك مەشھۇر پەيلاسۇپ،ژان ژاك روسسونىڭ تۆۋەندىكى ھۈكۈمىدىن كۆرۈۋالماق تەس ئەمەس‹‹بىرەر ئەلنى شۇ يەردە تۇغۇلۇپ ئۆسكەن ھۆكۈمران بىلەن يات ئەلدىن كەلگەن ھۆكۈمران بىللە باشقۇرىمەن دىسە ،ئۇلار ھوقۇقنى قانداق بۆلۈشمىسۇن،ئىش قىلىپ ئۇلارنىڭ ئاۋام پۇقرانى گەپكە كىرگۈزۈپ،ئەلنى ئىدارە قىلمىقى مۇمكىن ئەمەس››{3}
روسسونىڭ يۇقۇرىدىكى ھۆۈكۈمىدىنمۇ شۇنداق بىر نۇقتا بىزگە ئايان بولۇدىكى ، ھوقۇق قانچە ئۇلۇغ نىشانلار ئاساسىدىمۇ مىللەتلەرگە باراۋەر بولماي،باراۋەرسىزلىكلەرنىڭ مەنبەسى بولۇپ قالىدۇ. مانا بۇ باراۋەرسىزلىك ئاۋامنىڭ ‹‹گەپكە كىرمەسلىك»تەك ھەقىقەتنى ئاشكارىلايدۇ.بۇنداق گەپكە كىرمەسلىك ماھىيەتتە ئاۋامدىكى باراۋەرلىك ئىستىكى ئىدى.
بىلگىيەلىك مورىس مىتىرلىنك يەنە مۇنداق بىر مەشھۇر سۆزنى ئۆتتۇرىغا قۇيۇپ،ئادالەتسىزلىككە ئۇچرىغان كىشىلەرنىڭ ھىسىياتىنى ئىپادىلەپ بەرگەن،ئۇ ‹‹ئادالەتسىزلىككە ئۇچرىغاندا غايىۋى ئادالەتكە ئىنتىزار بولىمىز.نەپرەت ھەم تەڭقىسلىق شۇنچە روشەن تۇرسىمۇ،ھامان سۆيگىۈى ئىزدەيمىز››{4}
يۇقۇرىدىكى ھۆكۈمدىن ئادەم يوقاتقان نەرسىسىنى ئاداققىچە ئىزدەيدىغانلىق ھەم ئۇنى قولغا كەلتۈرۈش جەريانىدا تىرىشىدىغانلىغى،شۇ نەرسىگە ئىنتىلىدىغانلىغىنى چۈشۈنۈۋىلىشقا تامامەن بۇلۇدۇ.بۇ  كىشىلەر يوقاتقان نەرسە،ھەم قايتا ئېرىشىپ ئۆزىنىڭ سۆيگۈسىنى ئىپادىلىمەكچى بولغان نەرسە دەل باراۋەرلىك،ئادالەتسىزلىكتىن ئىبارەت بۇنداق پاجىئەنى كەلتۈرۈپ چىقارغان نەرسە ھوقۇقتىن ئىبارەت ھۆكۈمرانلىقنىڭ مەۋھۇم بەلگىسى،ياكى ھوقۇق ئارقىلىق رول ئويناۋاتقان زوراۋانلىق ماشىنىسىدۇر.
مەيلى قانداقلا چۈشەندۈرمەيلى ھوقۇق تۇتقۇچىلار ئۆزلىرىنى خەلىقنىڭ خىزمەتكارلىرى دەپ شۇنچە چالۋاقىسىمۇ خەلق بۇ نوقتىنى ھەقىقى چۈشىنىپ يەتمىدىمۇ،ياكى بۇنداق خىزمەتكارلارنىڭ خىزمىتىدىن ھەقىقى رازى بولمىدىمۇ ، بۇلارنىڭ بۇ ئۇلۇغ نىشانلىرىدىن باراۋەرلىكنى ھەقىقى ھىس قىلىپ يىتەلمەي ئۆزلىرى ئارزۇ قىلغان باراۋەرلىكنى تېخىمۇ چۇڭقۇر مەنىسى بىلەن ھىس قىلىشقا باشلاپ،باراۋەرلىك ئۈچۈن يېڭى شۇئارلارنى توۋلاشقا باشلاشتى،بۇ شۇئارلار يەنە نۇرغۇنلىغان كىشىلەرنىڭ جېنى بەدىلىگە ھوقۇقىنى باشقا بىر گۇرۇھقا يۈكلەپ،ئۇ كەلتۈرۈپ چىقىردىغان باراۋەرسىزلىكىنى كۈتۈۋېلىشقا تەييار بۇلۇشتى.
ئىش قىلىپ،ھۆكۈمرانلار ھوقۇق كەلتۈرۈپ چىقارغان باراۋەرسىزلىكلەرنى پەردازلاش ئۈچۈن نۇرغۇنلىغان سىياسەتلەرنى تۈزۈشكە ۋە يولغا قۇيۇشقا مەجبۇر بولدى.ئاخىرقى ھىساپتا بۇ سىياسەتلەرمۇ باراۋەرلىكنى ھەقىقى ئىشقا ئاشۇرىدىغان قۇدرەتلىك قورالغا ئايلىنالمىدى.
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   bargiya تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-7-22 10:14  

UID
10525
يازما
586
تېما
29
نادىر
0
جۇغلانما
3796
تىزىملاتقان
2011-4-1
ئاخىرقى قېتىم
2015-4-10
توردا
323 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-20 13:46:11 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
   ھەممە ئىشتا ئادىللىق تەلەپ قىلىش ئاجىزلارنىڭ ئىشى ...

باھا سۆز

altuntarim09  قايسى ھۆكۈمەتنىڭ تەشۋىقاتىكەن بۇ؟  يوللىغان ۋاقتى 2013-11-6 22:15:00

UID
6825
يازما
647
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11908
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-4
توردا
514 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-20 14:06:16 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
koygandengiz يوللىغان ۋاقتى  2013-7-20 13:46
ھەممە ئىشتا ئادىللىق تەلەپ قىلىش ئاجىزلارنىڭ ئىشى ...

ئادىللىك تەلەپ قىلىشنىڭ ئۆزى ،ئادىللىق پەلەپ قىلغۇچىنىڭ ئاجىز ئەمەسلىكىنى بىلدۇرىدۇ.سىز ماقالىنى تۇلۇقى بىلەن ئۇقىمىغان ئوخشايسىز.
پىكىر بەرگىنىڭىزگە رەھمەت،بولسا تەپسىلى كۆرۈپ،ئاندىن قاراشلىرىڭىزنى ئوتتۇرىغا قۇيۇنە،ئوراقلىشامىز!

UID
10525
يازما
586
تېما
29
نادىر
0
جۇغلانما
3796
تىزىملاتقان
2011-4-1
ئاخىرقى قېتىم
2015-4-10
توردا
323 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-20 14:37:55 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
turditohti يوللىغان ۋاقتى  2013-7-20 14:06
ئادىللىك تەلەپ قىلىشنىڭ ئۆزى ،ئادىللىق پەلەپ قىلغۇچى ...

    « شەبنەم » مۇنبىرىدىن تارتىپ يازمىلىرىڭىزنى ئەستايىدىل ئوقۇپ كېلىۋاتىمەن ، پىكىر يۆلىنىشىڭىزنىڭ قانداقلىغى ماڭا ئايان ، يازمىڭىزنى كۆرۈپ چىقتىم ، يۇقۇرىدا يازغىنىم قانداقتۇر يازمىڭىزغا بېرىلگەن  پىكىر ئەمەس ،  باھا تېخىمۇ ئەمەس ، پەقەت ئويلىغىنىمنى شۇنداقلا دەپ قويدۇم ...

UID
6825
يازما
647
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11908
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-4
توردا
514 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-21 00:29:58 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
koygandengiz يوللىغان ۋاقتى  2013-7-20 14:37
« شەبنەم » مۇنبىرىدىن تارتىپ يازمىلىرىڭىزنى ئەستاي ...

كۆچۈرۈڭ مەن مەخسىدىڭىزنى  چۈشىنەلمەپتىمەن،يازمىلىرىمنىڭ بۇرۇندىنلا سىزنىڭ نەزىرىڭىزگە ئىلىنگەنلىكىدىن خۇرسەن بولدۇم،يازمىلىرىمنىڭ سەۋىيەسىنىڭ تۈۋەنكەنلىكى ئۆزۈمگىمۇ ئايان،قانداقلا بولمىسۇن قاراشلىرىمنى قېرىنداشلار بىلەن  ئورتاقلىشالىنىغىنىمدىن خۇشالمەن.
سىزگە سالامەتلىك تىلەيمەن!

باشقۇرغۇچى

مەن زادى كىم؟؟

Rank: 8Rank: 8

UID
1929
يازما
1056
تېما
45
نادىر
1
جۇغلانما
35018
تىزىملاتقان
2009-5-24
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-6
توردا
166 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-21 04:27:29 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
باراۋەرلىك مەڭگۈلۈك تىما بولۇش سۈپىتى بىلەن،ئۇ- مەڭگۈ ئەمەلگە ئاشمايدىغان غايە-
بۇ بىر جۈملە ئۆزىگە سىغدۇرغان چوڭقۇر مەناسى بىلەن مېنى تەگسىز خىياللار قوينىغا ئەسىر قىلدى.
تۇردى توختى مۇئەللىم، ئېغىزغا ئېلىنىش ئىمكانىيىتى يوق ئورنىدا بولۇۋاتقان ،دىلدا بار ،تىلدا يوق ،ئەمىلىيەتتە يوق بولغان باراۋەرلىك ئىستىكىنى نۇرغۇن نۇقتىلارنى چىقىش قىلىپ تۇرۇپ ئوبدان شەرھىيەلەپ بىزدە نىمىنىڭ كام نىمىنىڭ بولۇشقا تېگىشلىك بولۇۋاتقانلىقىنى سۆزلەپ بېرىۋاتىسىز  .ماقالىڭىزنى ئوقۇپ تۇرۇۋاتىمەن. ئوقۇغانسىرى باراۋەرلىك ئىستىكىنىڭ ھەممەيلەن قەلبىدىكى ئومۇمىيلىق تۈگەنچىسى ئىكەنلىكىنى ھىس قىلىۋاتىمەن .ماھىيەتتە بىز دەۋاتقان تۇغۇلۇش-ئۆلۈش ئارلىغىدىكى ۋاقىت چۈشەنچىسى(باراۋەرسىزلىك)-ئىنسانىيەتنىڭ ئۆزىنى يېڭىلاش،ئۆزىنى تەرەققى قىلدۇرۇش،ئۆزىنى قۇتقۇزۇشتىكى ھەقىقى باراۋەرلىك ئىدى.بۇ جۈملىلەردىن چوڭقۇر ئىلھام ئالدىم. ماقالىڭىزنىڭ ئاخىرىنى كۈتىمەن.
بەرگىدىكى شەبنەم چىرايلىقمۇ؟

UID
6825
يازما
647
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11908
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-4
توردا
514 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-21 20:14:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
bargiya يوللىغان ۋاقتى  2013-7-21 04:27
باراۋەرلىك مەڭگۈلۈك تىما بولۇش سۈپىتى بىلەن،ئۇ- مەڭگۈ ...

بەرگىيە ياخشىمۇ سىز؟
ئەرزىمەس ماقالىنى ئۇقۇپ،ئۇنىڭغا ياخشى باھالارنى بەرگىنىڭىزگە رەھمەت،مەن بۇ ماقالىنى يېزىشتا ئاساسلىقى ئۆزەمنىڭ كۆز قاراشلىرىمغا تايىنىپ،مەسىلىلەرنى ئوتتۇرىغا قويغان، ۋە ئوتتۇرىغا قويغان مەسىلىلەر ئاساسىدا ئەقلى خۇلاسسە چىقارغانلىغىم ئۇچۇن ماقالىنىڭ مەزمۇنى،قۇرۇلمىسى،بىر قىسىم نوقتى-نەزەرلەردە چۇۋۇلچاقلىقنىڭ بولىشى ئۆزەمگىمۇ ئايان،شۇڭا قېرىداشلارنىڭ تەنقىدى پىكىرلەرنى كۆپراق ئوترىغا قۇيۇپ،ماقالىنى ئوڭۇشلۇق تاماملىشىمغا ياردەملىرىنى ئايىماسلىقىنى تولىمۇ ئۈمۈت قىلىمەن!
سىزگە ۋە قېرىنداشلارغا ئاللاھنىڭ سالىمى بولغاي!
سىزنىڭ يېزىۋاتقان ئەسەرلىرىڭىزنىڭ مۇۋاپىقىيىتىنى تەبرىكلەش بىلەن سىزنىڭ،ئىجادىيىتىڭىزگە ئۇتۇقلار تىلەيمەن!

UID
6825
يازما
647
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11908
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-4
توردا
514 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-24 18:03:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(11)
ھۇقۇق مۇناسىۋىتى ئۆزىنىڭ ئىمكانىيىتىگە يارشا باراۋەرلىكتىن ئىبارەت بۇ ئۇلۇغ شۇئارنى توۋىلاپ،باراۋەرلىكىنى ئىشقا ئاشۇرۇشتا تۈرۈلۈك ئىجابىئى يوللارنى بېسىپ ئۆتكەن بولسىمۇ يانىلا ئۇنىڭدىكى بەزى بىر ئىللەتلەر جەمىيەتنىڭ باراۋەرلىگىگە تەسىرلەرنى كۆرسۈتۈپ،ھۇقۇقدارلارنىڭ باراۋەرلىكىنى ئىشقا ئاشۇرۇش ئارزۇسىنى يوققا چىقاردى.قانداقلا بولمىسۇن ھۇقۇق ئىنسانىيەتنىڭ ئىجدىمائى پورماتسىيەسىنىڭ قانداق رەڭدە بارلىققا كىلىشتىن قەتتىئى نەزەر بىر خىل ئىمتىياز سۈپىتىدە نامايەن بولغانلىغى ئۈچۈن، ھۇقۇق دىگەن بۇ باراۋەرسىز بەلگەنىڭ قولىدىن، باراۋەرسىزلىكىنى يوقۇتۇش مەڭگۈگە كەلمەيتتى.چۈنكى ھۇقۇق ئۆزىلا ئادەملەرنى تەبىقىگە ئايرىشتا تۈرۈتكىلىك رول ئوينايدىغان ھاكىمىيەت ئامىلى.مەسىلەن تۈرۈلۈك تۈزۈلمىدىكى دۆلەتلەرنىڭ ھاكىمىيەت بېشىدىكى كىشىلەر ئۆزىنى ‹‹دۆلەتنىڭ يۇقىرى قاتلام كىشىلىرى››دەپ ئېتىراپ قىلىپ،تاراتقۇلاردا بۇنى داستان قىلۋاتىدۇ.يۇقۇرى قاتلام بار يەردە ئوتتۇرا قاتلام،تۈۋەن قاتلام ھەتتا قاتلامغا چۈشمەيدىغان قاتلاملارنىڭ بۇلىشى تېبىئى ئەمەسمۇ؟ بۇ قاتلاملار ئوترىسىدىكى ھۇقۇق مۇناسىۋىتىدە ھەرگىزمۇ باراۋەرلىك مەسىلىسى مەۋجۇت بولمايدۇ.
يۇقىرى قاتلامدىكى كىشىلەر ئۆزلىرىنىڭ ھۇقۇق ھۈكۈمىرانلىغىنى پەردازلاش ئۈچۈن ھۇقۇقنى باراۋەرلىك نوقتىسىدىن چۈشەندۈرىدىغان يانا تۈرلۈك سىياسەتلەرنى ئوتتۇرىغا چىقىرىشىپ،ئىنسانلارنىڭ باراۋەر ئىكىنلىگىنى تۈرلۈك يۇسۇندا شەھرىلەپ،ئىنسانلارنىڭ كۆڭلىنى ئاۋۇندۇرۇش ئۈچۈن تىرشىچانلىقلارنى كۆرسۈتۈشۈپ باقىدۇ.بۇ تىرشىچانلىقلارنىڭ قانچە كۆپ كۆرسۈتۈلىشى ماھىيەتتە جەمىيەتنىڭ،ئىنسانلارنىڭ تۈرلۈك ئورنىنىڭ باراۋەرسىز ئىكەنلىگىنى بىزگگە شۇنچە ئىپادىلەپ بېرىدۇ.بۇ يۇچۇق قانچە كۆپ بولسا ياماق ئورنىنىڭمۇ شۇنچە كۆپ بولدىغانلىغىدىن ئىبارەت ھەقىقەتنى بىزگە ئەسلىتىدۇ.
ئىنسانلارنىڭ قانۇننى شەھرىلەپ چۈشەندۈرۈشى،تۈرلۈك قايدە تۈزۈنلەرنى تۈزۈپ چىقىشى... ھۇقۇقىنى شەھرىلىشى،ھۇقۇقنى تەقسىملەش،كىرىمنى تەقسىملەش چارسى... دىگەندەك بەلگىلىمە ۋە قايدىلەرنى تۈزۈپ چىقىشى سىياسەت ئارقىلىق ئادەم باشقۇرۇش،دۆلەت باشقۇرۇشنىڭ باراۋەرلىك چۈشەنچىسى بۇيۇچە  ئىزاھلىنىشى بۇلۇپ،ئۇ كىشىلەر ئارىسىدىكى مۇناسىۋەتلەرنى تەڭشەشتە بەلگۈلۈك دېرجىدە رول ئوينىغان بولسىمۇ يانىلا ئۇ شۇنى بەلگىلەيدىغان،تۈزىدىغان كىشىلەرنىڭ مەنپەئەتنى بەكراق گەۋدىلەندۈردى،ياكى شۇنى تۈزگەن كىشىلەر بۇ سىياسەت خارەكتىرلىك چۈشەنچىلەرنى ئۆزىنىڭ مەنپەئەتىگە پايدىلىق قىلىپ ئىزاھلىدى،ياكى شۇ سىياسەتتىن ئۇلار كۆپرەك نەپ ئالدى.
سىياسەتنىڭ يۇقىرقكىدەك ئىپادىلىنىشى بولسا جەمىيەتتىكى باراۋەرسىزلىكلەرگە ئۈنۈملۈك زەربە بەرەلمەيلا قالماستىن،سىياسەت تۈزگۈچىنىڭ ئورنىنى تېخىمۇ مۇستەككەملەپ ھەم يۇقىرى كۆتۈرۈپ،بىر ئادەم كوللىكتىپقا ۋەكىللىك قىلىشتەك شەخسىگە چۇقۇنۇشنىڭ ئۈلگىسىگە ئايلىنىپ،شەخسىنى نامايەن قىلدىغان ئەپچىل چارە بولۇپ قالىدىغان رىياللىقنى بارقىققا كەلتۈردى.
سىياسەتنىڭ يانا بىر خىل رەۋىشتە ئىپادىلىنىشى بولسا يوليۇرۇق شېكىلدە ئىپادىلىنىۋاتقان ھەر دەرجىلىك رەھپەرلەرنىڭ سوزلىرى بۇلۇپ،بۇ سوزلەر نۇرغۇنلىغان ئادەملەر توپى ئىچىدا ئاساسى قانۇندىن يۇقىرى ئىمتىيازغا ئىگە بۇلۇپ ،ھاكىممۇتلەقلىقىنى بارلىققا كەلتۈرگەن يانا بىر ساختا باراۋەرلىكتىن ئىبارەت بولۇپ قالدى.
مەسىلەن: ئېلىمىزنىڭ ناھيىنى بىرلىك قىلىپ باشقۇرۇش تۈزىمىدە،پارتىكومنىڭ سېكرىتارلىرىنىڭ ھۇقۇقىغا ھىچقاندا چەك كويۇلمىغان بۇلۇپ،ئېلىمىزدە ھەر بىر ناھيە بىر كىچىك ‹‹خانلىق›› قا ئوخشاپ قالغان. بۇ بىرلىكتە پارتىكومنىڭ باشلىقنىڭ سوزى ھەقىقى قانۇن سۈپىتىدە رول ئوينايدىغان بۇلۇپ،بۇلارنىڭ ‹‹چىشىغا تىگىش››گە ھەرقانداق ئادەم جۇرئەت قىلالمايدۇ.ئۇ ھەتتا ناھيىنىڭ ھاكىمى بىلەن تەڭ دېرىجىدىكى رەھپەر بولسىمۇ(ھۇقۇق دېرىجىسى جەھەتتىن) تۈرلۈك تاراتقۇلا ناھيە ھاكىمىنىڭ ھۇقۇقىنى مۇئاۋىن سېكرىتار ھۇقۇقىدىن تۈۋەن ھالەتتە ئىپادىلىۋاتىدۇ.بۇنداق خاھىشقا  ھىچقانداق بىر قانۇن يول قويمايدىغان ئىش يوق،ئەكسىنچە قانۇنلاشتۇرۇش يولدا ئىزلىنىدۇ..ئۇلار تەپ تەرتىماي‹‹ ناھيىنىڭ مۇئاۋىن سېكرىتارى،ناھيىنىڭ ھاكىمى››دەپ  ھاكىمنىڭ ئورننى مۇئاۋىن سېكىرتاردىن تۈۋەن ھالەتكە چۈشۈرۈپ ناھيە سېكىرتارنىڭ ھۇقۇقىنى تېخىمۇ مۇتلەقلەشتۈرۈشكە تىرشىدۇ.
يۇقىراقىدەك ھالەت ئىنسانلارنىڭ تۈرلۈك پورماتسىيەلىرىدە ئورنىنى تاپقان بۇلۇپ،يوليۇرۇق ھەممىنى بەلگىلەشتەك سىياسەت خارەكتىرلىك ئەندىزە باشقۇرۇش،قانۇن ئارقىلىق باشقۇرۇشنىڭ ئورنىنى ئىگەنلەپ كەتكەن،شۇنىڭ ئۈچۈن ئىنسانلار قانۇن ئارقىلىق باشقۇرۇشنى ئۈمۈتمۇ قىلىشىپ ئۇلگۈرۈشكەن.
يۇقىرقىلار شۇنى چۈشەندۈرۈپ بېرىدىكى ھاكىمىيەت ئۆزىنى پەردازلاپ،ئادلەت دەپ چۈشۈرگەن تۈرلۈك تۈزۈم،يوليۇرۇقلارمۇ ئىنسانلار ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىكنى يۇقۇتىشقا قادىر بولالمايتتتى.شۇنىڭ كىشىلەر ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىك يانا شۇ پېتى مەۋجۇت بۇلۇپ،نۇرغۇنلىغان كىشىلەرنىڭ جەمىيەتتىن نارازى بۇلۇش كەيپىياتىنى قوزغاپ،كىشىلەردىكى باراۋەرلىك ئىستىكىنى تېخىمۇ ئۇرغۇتۇپ،ئىنسانىيەتنىڭ بىر قېتىملىق ئۆزنى قايتا تۇنىشىغا تۈرۈتكە بولاتتى.
بۇ سىياسەتتە ئىپادىلەنگەن باراۋەرسىزلىك ماھىيەتتە كىشىلەرنىڭ تۈزۈلمىگە،ھاكىمىيەتكە بولغان چۈشەنچىسىنى تېخىمۇ چۇڭقۇرلاشتۈرۈپ،ھاكىمىيەت يۈرگۈزۈش يوللىرى ئۈستىدە ئىزدىنىش شارايىتىنى ياخشىلاپ، ئۇلاردا سىياسىغا بولغان تۈنۇشنى تەدرىجى شەكىللەندۈرۈپ،ھاكىمىيەتنىڭ مۇكەممەل بولغان بىر سىياسى تۈزۈم بۇيۇچە باشقۇرۇلىشىنى ئارزۇ قىلىشتەك،مۇكەممەل دۆلەت چۈشەنچىسىنى،كىشىلەرنىڭ باراۋەرلىك چۈشەنچىسى بىلەن بىردەكلەشتۈرۈشتە ئاكتىۋال روللارنى ئويناپ،ئىنسانلارنىڭ ھاكىمىيەتنى،سىياسىنى چۇشىنىش دېرجىسىنى يانا بىر بالداق يۇقىرى كۆتەردى.
دۆلەت،ھاكىمىيەت،سىياسى دىگەن ئۇقۇملارنىڭ كىشىلەر قەلبىدە مەۋىج ئۇرۇشى ماھىيەتتە كىشىلەردە ئىپادىلەنگەن يېڭىچە بىر باراۋەرلىك ئىستىكى ئىدى.بۇ چۈشەنچىنىڭ چۇڭقۇرلىىشىش ۋە مۇقەددەسلىشىشدە كىشىلەرنىڭ ئۆزىنى مەرگەز قىلغان سىياسەت ۋە ھۇقۇق يۇرگۈزۈش ئامىللىرى تۈرۈتكىلىك رول ئوينىغان.

UID
6825
يازما
647
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11908
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-4
توردا
514 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-25 13:48:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(12)
سىياسى-ئىقدىساتنىڭ مەرگەزلەشكەن قىسىمى. ماركىسىنىڭ بۇ ھۈكىمىنى شەھرىلىسەك تۈۋەندىكىدە يەكۈنگە ئىرشىمىز.
سىياسىغا بىرىلگەن بۇ تەبىر سىياسىنىڭ مەنا قاتلىمىدىن قارغاندا ئۇ دۆلەت،سىياسى تۈزۈم ۋە ئىقدىسادى تۈزۈمدىن ئىبارەت كۆپ قاتلاملىق مەنىگە ئىگە بۇلۇدۇ.بىر سىياسى پارتىيە ھاكىمىيەت بېشىغا چىققاندىن كىيىن چۇقۇم ئالدى بىلەن سىياسى تۈزۈم(يول)مەسىلىسىنى ئويلىشىش بىلەن بىرگە،يانا دۆلەت ئىقدىسادىنى كۆونتۇرۇل قىلىپ،سىياسى تۈزۈمنىڭ خارەكتىرىنى ئىپادىلەپ بېرەلەيدىغان ئىقدىسادى تۈزۈمنى بارلىققا كەلتۈرىشى ،شۇ ئاساستا پەيدىن – پەي ھاكىمىيىتىنى مۇستەككەملىشى كېرەك.بۇنىڭدىن شۇنى كۆرۋېلىشقا بولىدىكى  سىياسى ئۇ ھاكىمىيەتنىڭ جان تۇمۇرى بۇلۇپ،باراۋەرلىك ۋە باراۋەرسىزلىكنىڭ بارلىققا كىلىشتىكى يادۇرۇ.تۈزۈلمىنىڭ مۇستىبىت،ياكى دىمۇگىراتتىك بولىشى كىشىلەر ئارسىدىكى باراۋەرلىك ۋە باراۋەرسىزلىكنىڭ مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرىشىدىكى ئاساسى ھالقىلاردۇر.
سىياسى دىگەن بۇ ئاتالغۇنىڭ  سوز مەنىسىدىن قارىغاندىمۇ ئەزەلدىنلا كىشىلەرگە ھاكىمىيەت،ھۇقۇق،پۇل،باشقۇرۇش،تېخنىكا دېگەن جەمىيەتنىڭ ئاساسنى تەشكىل قىلدىغان مۇھىم تەرەپلەردىكى مەنالارنى ئۆز ئىچىگە ئالدىغان ئۇقۇم ئىكەنلىكىنى كۆرۋېلىش تەس ئەمەس.
ئىنسانلار ئۆزلىرىنىڭ باراۋەرلىك ئىستىكىنى مانا مۇشۇنداق ھەم ھۇقۇق،ھەم كۈچ،ھەم ئىقدىسات،ھەم تېىنىكاغا ئىگەن بولغان غايەت زور بىر سىياسى كۈچ-دۆلەتكە تايىنىپ ھەل قىلىشنى تولىمۇ ئۈمۈت قىلىشتى.
ئەمىليەتتە سىياسى كىشىلەر ئويلىغاندەك ئۆزىدىكى ئالاھىدىلىكلەرنى مۇجەسسەملەپ،باراۋەرسىزلىككە قارشى تۈرۈش شۇئارىنى ئوتتۇرىغا ئاتقان بولسامۇ يانىلا ئىجدىمائى جەمىيەتتە باراۋەرسىزلىك مەۋجۇت بۇلۇپ تۇردى.ھەتتا كىشىلەر ئۆزلىرى ئارزۇ قىلغان باراۋەرلىكىنى،ئىنسانلار ئۆزلىرى  باراۋەرلىكى ئۈچۈن كۈرەش قىلىپ،قانلار تۆكۈپ،قولغا كەلتۈرگەن ئاشۇ ھاكىمىيەت-سىياسى تۈزۈم،ئاخىردا قان كىچىپ كۆرەش قىلغان ئاشۇ كىشىلەرگە ئۆزلىرى ئارزۇ قىلغان باراۋەرلىكنى بېرەلمەيلا قالماي،شۇ قان توككەن كىشىلەرگە ئادالەتسىز مۇئامىلىلەرنى قىلىشتى.
فىرانسىيەلىك مەشھۇر پەيلاسۇپ،لوئىس.پروۋېل مۇنداق دەپ يازىدۇ ‹‹نەچچە مىڭ يىللاردىن بۇيان ئىنسانلار ئۈزلىكسىز تۇردە ئۆزلىرىنىڭ ھۈكىمىرانىنى ئىزدەپ كەلدى.بىراق ئۇلارنىڭ ئىزدەپ تاپقىنى،ھەمىشە ئادەم ئۆلتۈرسە كۆزىنى چىمچىقلىتىپ قويمايدىغان قاسساپلار،جاللاتلار،تەلۋە،بۇلاڭچى،ساختىپەزلەر،ۋەيران قىلغۇچىلار،ساراڭلار،ئەخلاقى بۇزۇلغانلار ۋە رەزىللىك تارقاتقۇچىلار بولۇپ چىقتى.››{5}
ئىنسانلارنىڭ شۇنچە ئۇزاق ۋاقىت ئىزدىگەن باشقۇرغۇچىسى باراۋەرلىك ، ھۆرلۈككە كىشىلەرنى يىتەكلەيدىغان،خەلىقنىڭ تۈرلۈك ھۇقۇقلىرنى باراۋەر يۈرگۈزۈشكە شارايىت يارتىپ بېردىغان،خەلقنىڭ چاكىرى بۇلۇپ،ھەممىدە خەلقنى ئويلايدىغان بىر سىياسى ھاكىمىيەت ئىدى.بىراق ئۇلارنىڭ شۇنداق كۈرەشلەرنى شۇنداق ئۇزۇن ۋاقىت داۋاملاشتۇرۇپ ئىرىشكىنى ئوخشاشلام بىر باراۋەرسىزلىك بىلەن تويۇنغان ئىجدىمائى تۈزۈم بولدى.ئىنسانلار ئاشۇ ئىجدىمائى تۈزۈم ئىچىدىن باراۋەرلىكىنى ئىزدەپ نۇرغۇنلىغان كۈرەشلەرنى قىلىپ،يېڭى بىر ھاكىمىيەت بەرپا قىلسا  ئۇنىڭ ئاتا قىلغىنى ئوخشاشلا يانا باراۋەرسىزلىكتىن ئىبارەت بولدى.بىز لوئىس.پروۋېلنىڭ يۇقىردىكى ھۈكىمىدىن شۇنداق خۇلاسسە چىقارساق خاتالاشمىغان بولىمىز ئەلۋەتتە.
بۇ يەردە باراۋەرسىزلىكنىڭ شۇنداق بىر رولىنىمۇ تەكىتلەپ ئۆتۈش كېرەككى،ئۇ ئۆزىنىڭ رولىنى قانچە قاتتىق جارى قىلدۇرغانچە،ئىنسانلاردىكى باراۋەرلىك ئىستىكى ئۆزىنىڭ غەلىيانىنى شۇنچىكى قاتتىق قوزغاپ باراۋەرسىزلىككە قارشى ھەركەتلەر بىلەن شۇغۇللاندى.بۇ ھەركەتلەر ئىنسانلارنى باتۇر،قەيسەر،ئېقىللىق،بەرداشلىق بىرىش كۈچى كۈچلۈك،زامانغا ماسلىشى ئېڭى يۇقىرى،سۇبىكتىپچانلىغى ئوتكۈر... بۇلۇشتەك سۈپەتلەر بىلەن سۈپەتلەپ،ئىنسانىيەت جەمىيىتىنىڭ تىزدىن تەرەققى قىلىشنى قولغا كەلتۈردى.ھەر قېتىلىق ھەركەت جەريانىدا ئىنسانلار ئۆزىنى سىلكىدى،ئۆزىنى يېڭلىدى،ئۆزىنىڭ ئەقىل-پاراسىتىنى ئىشقا سېلىپ،باراۋەرسىزلىككە قارشى كۈرەشلەرنى قىلدى...بۇ باراۋەرسىزلىكنىڭ ئىنسانلارغا قوشقان زور تۆھپىسى. تۆھپە قانچە چوڭ بۇلۇشتىن قەتتىئى نەزەر- ئىنسانلار يانىلا ئۆزى كۆزلىگەن باراۋەرلىككە نائىل بولالمىدى.چۈنكى قۇرۇلغان ھەر بىر ھاكىمىيەتنىڭ ئىگىسى بولغانلار ئادەملەر بولغانلىغى ئۈچۈن ئادەم  بىز يۇقىردا دەپ ئۆتكەندەك ئۆزى پەيدا قىلغان باراۋەرسىزلىكنى ئۆزى پۈتۈنلەي تۈگىتىشتەك خاسىيەتكە ئىگە ئەمەس ئىدى.
مەيلى ھاكىمىيەت قانداقلا شەكىلدە مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرسۇن،ئۇ ئۆزىنىڭ سىياسىسى ئۈچۈن جان كۆيدۈرىدۇ،ئۆزىنى قوغدايدۇ،ئۆزىنىڭ سىياسى ھاكىمىيىتىنى ئاداققىچە داۋاملاشتۇرۇشنى ئويلايدۇ. شۇنىڭ ئۈچۈنمۇ ئۇ كىشىلار كۈتكەن باراۋەرلىكىنى كىشىلەرگە بېرەلمەيدۇ،ئۇلار ئۆزلىرىنى پەردازلاپ ‹‹جاھاندا قايدە بولمىسا بولماۇدۇ››دىيىشىدۇ.بىراق ئۇلار دىۋاتقان قايدە شۇلارنىڭ مەنپەتىگە نائىل قايدىلەر سانىلىدۇ.
لوئىس.پروۋېل يانا مۇنداق دەپ يېزىپ ئىنسانلارنىڭ ئەسلى ماھىيىتىنى ناھايتى ئېنىق ئوتتۇرىغا قۇييۇپ،باراۋەرسىزلىكنىڭ نىمە ئۈچۈن ئىنسانىيات تۇرمىشىدا ئاداققىچە مەۋجۇت بۇلۇپ تۇردىغانلىغىنى بىزنىڭ سەمىمىزگە سالغان.ئۇ ‹‹ھەرقاندا بىر تۈردىكى ھايۋان باشقا بىر تۈردىكى ھايۋاننى ئۆزىگە دۈشمەن دەپ بىلىدۇ،لىكىن ئىنسانلارنىڭ ئەڭ چوڭ دۈشمىنى ئىنسانلاردۇر››{6}
بۇ ھۇكمدىن بىر بىرنى دۈشمەن سانىغان ئىسان،دائىرىلىك چۈشەندۇرسەك ھەر بىر مىللەت،دۆلەت،ھەر بىر رايۇن كىشىلىرى شەكىللەندۈرگەن بۇ خىلدىكى مەدىنىيەت چۈشەنچىسى ئىنسانلارغا مەڭگۈگە باراۋەرلىك ئاتا قىلالمايدۇ،بۇ ئىنساننىڭ قولدىن كىلىش دائىرىسىدىن ئىنسان بىر بىرنى دۈشمەن ھىساپلىغاندىن باشلاپلا چىقىپ كەتكەن ھەم مەڭگۈ قايتىپ كەلمەيدۇ دىگەن خۇلەسسىگە كەلمەي ئامالىمىز يوق.
ئىنسانلار ئۆزىلىرىنىڭ ھۇقۇق-مەجبۇريەتلىرىنىڭ كاپالەتچىسى دەپ ھىساپلاپ كەلگەن ھۇكۈمىران-سىياسى پارتىيە ئىگەنلىگەن سىياسى تۈزۈمنىڭ سىيسى كۈچى، ئىنسانلارنىڭ باراۋەرلىكىنى ھەقىقى ئىشقا ئاشۇرۇشقا ئاجىزلىق قىلىپ قالدى.بۇ ھال كىشىلەردىكى باراۋەرلىك تۇيغۇسىنى تېخىمۇ گۈزەللەشتۈرۈپ،ئىنسانلار تەرەقىيادىنىڭ يېڭى پەللىسىنى يارتىشقا يېڭى ئاسسلارنى يارتىپ،ئىنسانلار بىرلىگىنى تەشەبۇس قىلدى.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

葡京赌场 游戏赌博平台 那个网上娱乐城最好 万达国际tt娱乐城 欧洲杯球衣正品专卖 永利博网上娱乐城 超级大玩家下载 爱博彩社区论坛 云鼎娱乐场 信誉最好的娱乐城 博彩网址导航 苏州国际影视娱乐城 金盛国际娱乐城 九龙国际娱乐城 澳门赌场玩法 五湖四海是什么意思 娱乐城 88娱乐城 盈丰时时彩平台 欧洲杯澳门足球盘 永利博网上娱乐城 水经注软件 澳门威尼斯人 娱乐城哪家好 胜负彩比分 qq欢乐斗地主下载 永利博网上娱乐城 网上娱乐城排行榜 英皇娱乐城英皇国际 永利博网上娱乐城 在线娱乐城天上人间 利澳娱乐城天上人间 欧洲杯决赛专题 哪家网上花店最好 欧洲杯澳门即时盘 澳门新葡京官网 422488 鱼雨大乐透13036 88娱乐城 信誉最好的娱乐城 哪家网上药店最好 澳门威尼斯官网 乾讯网网址 国际十大博彩娱乐城 娱乐城天上人间 百家乐玩法 京城娱乐城 金沙国际娱乐城 血洗唐人街 皇冠假日 高尔夫网球频道 bet365官方网站 网上现金棋牌 菲律宾太阳城娱乐网 银河娱乐场 利来国际娱乐 网上娱乐城排行榜 球探网比分 澳门赌场有那些玩法 喜达博彩真钱娱乐 百利宫影城 娱乐城去澳门 a8娱乐城看天上人间 今晚欧洲杯 红桃k说明书 脉动棋牌 真龙香烟价格英皇国际 网上娱乐城哪家最好 澳门利澳娱乐城 圣淘沙娱乐天上人间 金山海上皇宫 德甲球队队徽 太阳城娱乐城管理网 2012最新电影网址 娱乐城内部管理制度 太阳城集团 鸿运国际娱乐城 竞彩篮球比分直播 百博国际娱乐城 澳门金沙娱乐场 22555官方网 鸿运国际娱乐城 百利宫娱乐城 永利博网上娱乐城 88娱乐城 苏州国际影视娱乐城 中华娱乐城影讯 娱乐城哪家好 娱乐城天上人间 韩国华克山庄赌场 网上娱乐城排行榜 澳门永利 网上娱乐城 必赢国际 鸿利会娱乐城 澳门巴比伦娱乐城 娱乐城 京城国际娱乐城 吟唱新乐园 网上娱乐城排行榜 太阳城娱乐城管理网 菲律宾欢乐谷娱乐城 娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 淘金盈娱乐城 kk娱乐城天上人间 亿博国际娱乐城 新浪娱乐首页 明升娱乐城 88娱乐城 88娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 欧洲篮球比分直播 九龙国际娱乐城 kk娱乐城天上人间 360大乐透胆拖 tt娱乐城官网 苏州国际娱乐城 tt娱乐城 博九网娱乐城 在线娱乐城天上人间 德国比利时 皇冠娱乐城开户 百乐娱乐新澳博 皇冠即时水位 皇冠足球论坛 篮球即时比分 体彩投注站 网上娱乐城哪家最好 博彩通评级 环球娱乐城天上人间 澳门博彩网上投注 博久娱乐城 娱乐城去澳门 88娱乐城代理tlyd 2012欧洲杯pptv直播 皇冠开户网 博坊娱乐城天上人间 五湖四海指什么 博坊娱乐城天上人间 国际十大博彩娱乐城 kk娱乐城天上人间 美国大西洋城 0点直播吧 2012年欧洲杯qq直播 88娱乐城 国际足球新闻 娱乐城天上人间 京城国际娱乐城 皇冠网址 欧洲杯决赛博彩开盘 街拍 微博 澳门星际 美女斗地主 娱乐城内部管理制度 88娱乐城天上人间 永利高平台 至尊国际娱乐城 越豪门之娱乐后宫 利来国际娱乐城 娱乐城去澳门 tt娱乐城 新加坡圣淘沙度假村 威尼斯人赌场 澳门金沙娱乐场网址 尊龙国际娱乐城 e世博官方网站 博e百娱乐 e世博yjsol 足彩网 大乐透那个台开奖 赢钱专家粤语 澳门威尼斯人官方网 娱乐城天上人间 湖北棋牌游戏平台 北京天上人间后台 宝马会国际娱乐会所 红桃k集团 网上最大娱乐城 英国布莱顿天体海滩 博彩通首页 新加坡圣淘沙 网上棋牌室 星际娱乐场 网上娱乐城 网上娱乐城哪家最好 今天有没有欧洲杯 讯盈比分 娱乐城天上人间 大发888娱乐场下载英皇国际 浙江体彩网11选5 优博娱乐城天上人间 乐百家国际娱乐城英皇国际 足球 大西洋城赌场 希尔顿酒店集团 360大乐透杀号定胆 tt娱乐城 百丽宫影城 富国天合基金净值 九龙国际娱乐城 澳门金沙官网 澳门葡京赌侠诗 新豪娱乐城天上人间 足球小将国语版全集 北京太阳城医院 网上娱乐城哪家最好 bet365备用主页器 宝马会全讯网 玩老虎机技巧 利来国际娱乐城 太阳城管理娱乐网 bet365备用网站 京城国际娱乐城 皇冠代理25900 波恩利vs诺丁汉森林 甘肃云鼎集团 利澳娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城哪家最好 皇冠足球 tt威龙电源怎么样英皇国际 88娱乐城天上人间 皇冠开户网址 网上最好药店 九龙国际娱乐城 网上赌城@黄金城 东方太阳城 88娱乐城天上人间 天朝博彩论坛 爱博彩论坛 邯郸市 金赞娱乐到天上人间 新澳门娱乐城 网络赌博 澳门新葡京娱乐城 欧洲最大的博彩公司 棋牌游戏网站 舟山星空棋牌 娱乐城哪家好 博彩论坛bozhidao 金宝博会不要给钱 赛尔号谱尼在哪 圣淘沙娱乐天上人间 娱乐城天上人间 百博娱乐城 娱乐城天上人间 娱乐城 新乐园娱乐城 a8娱乐城看天上人间 网上娱乐城 国际赌场 上海电视台劲爆体育 利澳娱乐城天上人间 福建大乐透开奖结果 2012澳门葡京赌场 大乐透专家预测单注 三国志网页游戏 万达国际tt娱乐城 上海中超地板 博彩网推百拉好吗 太阳城 网上娱乐城 海上皇宫大酒店菜单 百丽宫影城 国贸店 万达国际tt娱乐城 粤海之星 娱乐城 环球娱乐城天上人间 开彩票投注站 网页版足球游戏 tt娱乐城 阳城贴吧 环球娱乐城天上人间 欧冠足球吧 利澳娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 人气最高的棋牌 吧吧在线 欧洲杯决赛亚洲指数 澳门哪个赌场好 澳门赌场娱乐城视频 沙龙国际娱乐城网站 澳门赌场新葡京 皇冠足球论坛 环球娱乐城天上人间 在线娱乐城天上人间 百家博 立即博娱乐城 棋牌游戏注册送10元 尊龙国际娱乐城 葡京国际娱乐城 现金流游戏 球探篮球即时比分 新宝投注 威尼斯人多少钱一晚 bet365去澳门娱乐城 bet007篮球 澳门彩票 皇冠足球投注平台 红9娱乐城 娱乐城注册送体验金 博彩网去澳门 必博娱乐城 宋代足球小将2全集1 御龙在天群英会喝酒 博彩网 网上娱乐城排行榜 苏州国际影视娱乐城 明星斗地主官网 球探篮球即时比分 斯科尔斯告别赛 最新皇冠网址 宜昌海上皇宫 利澳娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 狮威亚洲娱乐城 娱乐城哪家好 百博娱乐城

娱乐城博彩
娱乐城博彩网站排名
娱乐城代理
娱乐城鼎盛
娱乐城管理
娱乐城管理制度
娱乐城金沙国际权威
娱乐城金赞
娱乐城开户
娱乐城开户送
娱乐城开户送彩金
娱乐城开户送钱新澳博
娱乐城开户送钱英皇国际
娱乐城乐放
娱乐城哪家好
娱乐城内部管理制度
娱乐城排行榜
娱乐城棋牌
娱乐城去澳门
娱乐城去澳门
娱乐城去英皇开户吧新澳博
娱乐城去英皇开户吧英皇国际
娱乐城体验金
娱乐城天上人间
娱乐城网址
娱乐城韦德亚洲
娱乐城新澳博
娱乐城新澳博好
娱乐城新锦江6544
娱乐城新锦江xjj665
娱乐城信息资讯网
娱乐城信誉排行榜
娱乐城英皇国际
娱乐城英皇国际在线
娱乐城游戏机
娱乐城云鼎好
娱乐城注册
娱乐城注册送
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
天上人间国际娱乐城
天上人间娱乐城
天天乐娱乐城
天天乐娱乐城新澳博
天天乐娱乐城英皇国际
万博88娱乐城
万博娱乐城
万达国际tt娱乐城
万达娱乐城
万豪娱乐城
万豪娱乐城怎么样
网络娱乐城
网上 娱乐城
网上澳门赌场
网上博彩娱乐城
网上欢乐谷娱乐城
网上信誉最好娱乐城
网上娱乐城
网上娱乐城代理
网上娱乐城老虎机
网上娱乐城老虎机新澳博
网上娱乐城老虎机英皇国际
网上娱乐城哪个好新澳博
网上娱乐城哪个好英皇国际
网上娱乐城哪家最好
网上娱乐城哪家最好新澳博
网上娱乐城哪家最好英皇国际
网上娱乐城那个最好
网上娱乐城排行榜
网上娱乐城排名
网上娱乐城是真的吗
网上娱乐城是真的吗新澳博
网上娱乐城是真的吗英皇国际
网上娱乐城网站
网上娱乐城新澳博
网上娱乐城英皇国际
网上娱乐城注册
网上真钱娱乐城
网上最大娱乐城
百家乐必赢法
百家乐必赢法视频
百家乐彩
百家乐策略
百家乐策略技巧
百家乐大小技巧
百家乐代理
百家乐代理加盟
百家乐代理开户
百家乐代理哪里好
百家乐的玩法
百家乐的下注技巧
百家乐斗地主
百家乐改单
百家乐高手打法
百家乐高手看路
百家乐高手论坛
百家乐合作
百家乐会员开户
百家乐技巧策略
百家乐技巧打法赌博技巧
百家乐技巧大全
百家乐技巧公式论坛
百家乐技巧在那里
百家乐技巧之写路
百家乐交流群
百家乐开户
百家乐开户就送现金
百家乐看路
百家乐路
百家乐路单软件
百家乐路纸
百家乐论坛
百家乐论坛在线
百家乐论坛在线提供
百家乐免费试玩
百家乐免费在线开户
百家乐哪家好
百家乐哪里开户
百家乐牌技群
百家乐平台
百家乐破解
百家乐破解的方法
百家乐破解方法
百家乐破解秘籍
百家乐棋牌
百家乐群
百家乐试玩
百家乐试玩得真钱优惠
百家乐太阳城开户
百家乐投注技巧
百家乐投注开户在哪里比较好
百家乐玩法
百家乐玩法百科
百家乐玩法技巧
百家乐玩法揭秘
百家乐玩法介绍
百家乐玩法秘诀
百家乐玩法与规则
百家乐网
百家乐网上真钱娱乐城
百家乐下注策略
百家乐线上开户
百家乐线上游戏
百家乐赢钱的秘籍
百家乐赢钱技巧
百家乐用品
百家乐游戏的致胜玩法
百家乐游戏攻略
百家乐游戏规则
百家乐游戏规则是怎么样的
百家乐游戏机
百家乐游戏机破解
百家乐游戏技巧
百家乐游戏哪里比较好
百家乐游戏哪里玩好
百家乐游戏哪里有
百家乐游戏平台
百家乐游戏破解-皇冠投注
百家乐游戏软件
百家乐游戏下载
百家乐游戏有技巧吗
百家乐游戏有什么技巧
百家乐游戏真人真娱
百家乐游戏桌租赁
百家乐有什么必赢的绝技
百家乐娱乐城
百家乐娱乐城真钱游戏
百家乐娱乐官方网
百家乐园
百家乐怎么作弊
百家乐真人游戏娱乐城
百家乐注码法
百家乐庄闲必胜打法
百家乐最高概率打法
百家乐作弊
百家乐怎么玩
百家乐怎么玩才能赢钱

چوققىغا قايتىش