- ھوقۇقى
- 1
- يازما
- 647
- نادىر
- 0
- جۇغلانما
- 11908
- تىزىملاتقان
- 2010-10-28
- ئاخىرقى قېتىم
- 2015-5-4
- UID
- 6825
- يازما
- 647
- تېما
- 58
- نادىر
- 0
- جۇغلانما
- 11908
- تىزىملاتقان
- 2010-10-28
- ئاخىرقى قېتىم
- 2015-5-4
- توردا
- 514 سائەت
|
royharry
ياخشىمۇ سىز؟
باراۋەرلىك بولسا كىشىلەرنىڭ توپ تەۋەلىكى پىسخىكىسىدىكى ئومۇمىيلىقتا گەۋدىلىنىپ شەخسىي ئىندىۋىتتە پەيدا بولىدىغان مۇھىم ھىس تۇيغۇ،باراۋەرلىك تويغۇسى ناھايىتى مۇھىم بىر ماھىيەتلىك ھادسە ئوخشاشلىققا بىقىنغان بولىدۇ،لىكىن ئوخشاشلىق نىسپىي ھەم غۇۋا ،تىيىز بولىدۇ،نەرسىلەردىكى ئوخشاشماسلىق تەڭرىنىڭ مەۋجۇتلىقىنىڭ يىتەرلىك ئىسپاتى، شۇڭا باراۋەرلىك ئوخشىمىغان ئىندىۋىتلار ئارىسىدا مۇئەيييەن ماكان ،زاماندا ھەرقان پەيدا بولۇپ تۇرىدۇ،ھىسسىيات تۇيغۇ بولغان ئىكەن ئومۇمىي ئۆلچەمدىن باشقا ئىندىۋىتنىڭ رازى بولۇش دەرىجىسى قوبۇل قىلىش دەرىجىسى بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك،
باراۋەرلىك ئۇمۇمىلىقتا گەۋدىلىنىپ شەخسىنىڭ سۇبىكتىپ ئىندىۋىدالىقىدا پەيدا بولىدىغان مۇھىمىم ھىسى تۇيغۇ-پىخسخىكىلىق جەريان دىگەندە باراۋەرلىكنىى ھەر بىر كىشىنىڭ باراۋەرلىك چۈشەنچىسى بىلەن ئۆلچەشكە توغرا كېلىدۇ،دىگەن ئەقلى چۈشەنچىگە ئىرشىمىز،بۇنداق بولغاندا باراۋەرلىكتىن ئىبارەت كىشىلەرنىڭ ئېڭىدىكى بىر ئادەمدەك ياشاش ئىستىكىنىڭ ئۇمۇمى نوقتىسىنى تاپماق ئىنتايىن قىيىن بۇلۇپ باراۋەرلىك چۈشەنچىسى قالايمىقانچىلىق ئىچىگە كىرىپ قالغان ۋە باراۋەرلىكتىن ئىبارەت بۇ ئۇمۇمى ئۇقۇم ئۆزىنىڭ ھەقىقى مەنىسىنى يوقاتقان بۇلۇدۇ.
ئوخشالىقنىڭ مۇمكىن بولمايدىغانلىغىدىن ئىبارەت بۇ نوقتا تەھلىلىڭىزدە ئىلاھى ھۈكۈمگە باغلانغان بۇلۇپ،بۇنداق ئوخشىماسلىقنىڭ مۋجۇت بۇلۇشى ئىلاھ(ئاللا)نىڭ مەۋجۇت ئىكەنلىكىنىڭ ئاساس قىلىنغان.بۇ مەسىلىدە شەيئىلەرنىڭ ئوخشاشلىقىدىن سۆز ئېچىشىنىڭ ھىچقانداق زۈرۈريىتى يوق چۈنكى ئاللا دۇنيانى ياراتقاندا ھەقىقەتەن تۈرلۈك-تۈمەن خىل شەيئىلەرنى(سىزنىڭ تىلىڭىز بىلەن چۈشەندۈرگەندە نەرسىلەرنى) يارتىپ ،بىر پۈتۈن دۇنيانىڭ گۈزەللىكىنى ھەم شەيئىلەر ئوترىسىدىكى ماھىيەتلىك باغلىنىشلارنىڭ قانۇنىيەتلىرىنى ياراتقان.بىزنىڭ بۇ ياردە تىلغا ئېلىنىۋاتقان باراۋەرلىك ئاللا نىڭ ئەڭ ئېزىز بەندىس-ئىنسانلارنىڭ باراۋەرلىكى بۇلۇپ،ئاللا ئىنسانلارنى ياراتقاندا باراۋەر ياراتقان،بۇنىڭغا نىسپەتەن مۇنازىرە كەتمەيدۇ ،شۇڭا بۇ يەردە ئۇقۇم دائىرىسىدىن ھالقىپ كەتكەن دەپ قارىدىم.
يانا بىر مەسىلى ھەرقانداق ماكان زاماندا،باراۋەرلىكنىڭ ئۇمۇمى ئۆلچىمى چىقىرۋاتقاندا شەخسىنىڭ رازى بۇلۇش دەرجىسىدە باراۋەرلىكىنى ئۆلچەش مەسىلىسى،بۇ گىپىڭىزنىڭ ئاساسى بار،بىز مەزكۈر ماقالىدا شەخسى ئىندىۋېتنىڭ باراۋەرلىكىنى ئەمەس پۈتۈن ئىنسانىيەتنىڭ باراۋەرلىكىنى مەقسەت قىلىپ،قاراشلىرىمىزنى ئوترىغا قويۋاتىمىز،شۇنىڭ ئۈچۈن باراۋەرلىكنىڭ ئۇمىمى ئۆلچىمىنى چىقىرۋېتىپ مەسىلىنى تاھلىل قىلىش ماقالىنىڭ تەلىۋىگە ماس كەلمەيلا قالماي،تەھلىل قىلىشتىكى خاتا يولدۇر.
قىممەت قارىشى مەسىلىسدىمۇ سىز،يانىلا كىشىلەرنىڭ رازى بۇلۇش دېرىجىسىنى باراۋەرلىنى ئۆلچەيدىغان ئۆلچەم دەپ قاراپسىز،سىزنىڭ ھەر بىر شەخسى ئۆزىنىڭ قىممەت قارشى ۋە ئورنىغا ئاساسەن باراۋەر يا باراۋەر ئەمەسلىكىگە ھۈكۈم قىلىش كېرەكمۇ؟
سىز مىسال ئالغان ئەر ئەر بولغىنىغا ،ئايال ئايال بولغىنىغا رازى بولسالا بۇلار ئوترىسىدا باراۋەرلىك ئىشقا ئاشقا بولامدۇ؟ ئۇلارنىڭ ياشاش جەريانىدىكى تۈرلۈك ھالقىلار ئوتتۇرىسىدىكى مۇناسىۋەتنى نەزەردىن ساقىت قىلامدۇق؟
ئەرزىمەس تەكلىۋىمگە ئاساسەن قاراشلىرىڭىزنى ئوترىغا قويغىنىڭزغا رەھمەت،مەنمۇ قاراشلىرىمنى ئوترىغا قويدۇم،ھەم بەزى سۇ.اللارنى قادۇردۇم ۋاقىت چىقسا كۆرۈپ باقاسىز؟
سىزگە سالامەتلىك تىلىپ،سۆزىمنى تاماملاي. |
|