ئىگىسى: turditohti

باراۋەرلىك ئىستىكى   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-26 01:17:02 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
sultan777 يوللىغان ۋاقتى  2013-6-26 01:04
- باراۋەرلىك  مەڭگۈ ئەمەلگە ئاشمايدىغان غايە بولسىمۇ ش ...

توغرا دەيسىز،بىز ئۇنىڭغا ئىنتىلىمىز،بۇ ئىنتىلىش جەريانى ئەمىليەتتىكى ھەركەت جەريانىدۇر.
سىزگە سالاملار بولسۇن!

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-1 00:59:06 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(4)
ئىنسانلار ياشىغان جۇغراپىيىلىك مۇھىت ئىنسانلارنىڭ ياشاش شارايىتىدىكى تەڭسىزلىكلىرىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىش بىلەن،ئۇ يانا ئۆزىدىكى يادۇرولۇق تۆت زاتنىڭ تەسىرى بىلەن ئىنسانلارنىڭ شەكىل جەھەتتىكى باراۋەرسىزلىكىنىمۇ كەلتۈرۈپ چىقىرىپ،ئىنسانلارنىڭ ئېرقى كەمسىتىش مەسىلىسىنىڭ پەيدا بولىشىدا ئاكتىۋال روللارنى ئوينىغان.
ئادەملەر ياشاشتا ئاساسلىق ھاۋا،سۇ،ئوت،تۇپراقنىڭ تەسىرىگە بىۋاستە ئۇچرايدۇ،شۇنداقلا ئۇلار بىلەن ئۆزىنىڭ مەۋجۇتلىقىنى،ھاياتى پالىيەتلىرىنى داۋاملاشتۇرۇدۇ.ئىنسانلار ئۆزىنىڭ ئېتىياجىنى ئاساسلىق ھالدا يۇقىردىكى تۆت ئامىلغا تايىنىپ قاندۇرىدۇ.
ئىنسانلارنىڭ ئولتۇراقلاشقان شارايىتىنىڭ ئوخشاش بولماسلىغى،ھاۋا مۇھىتى،سۇنىڭ تەركىۋى،تۇپراقنىڭ ئوخشىماسلىغى ۋە ئوتتىن پايدىلىنىش سەۋىيەسىنىڭ ئوخشىماسلىغى قاتارلىقلار ئىنسانلارنىڭ سىرتىقى شەكلى ۋە ئېرىقى ھالىتىنى شەكىللەندۈرۈشتە مۇھىم روللارنى ئوينىغان بولىدۇ.
ئىلمىي تەتقىقاتلارنىڭ نەتىچىسى ئىنسانلارنىڭ نەسلىگە تارتىشتەك قان بىرلىگىنىڭ رولىغا بارغانچە مايىللىشىۋاتقان بولسىمۇ، تېخى مۇھىت ئامىلىنىڭ رولىنىمۇ بىر پۈتۈن چەتكە قاققىنى يوق،ئىلمىي تەتقىقاتلار مۇھىتنىڭ تەسىرىنىڭمۇ ئىنتايىن مۇھىم ئىكەنلىگىنىمۇ ئېتىراپ قىلىدۇ.بىر قىسىم پەيلاسوپلار مۇھىت ئامىلىنى ئىرسىيەت ئامىلىدىنمۇ مۇھىم ھىساپلىشىۋاتىدۇ.مەيلى قانداقلا بولىشتىن قەتتىئى نەزەر ئىنسانلارنىڭ ياشىغان شارايىتىنىڭ ئىنسانلارنىڭ مىجەز-خارەكتىرى،رەڭگى،جىسمانى سۈپىتى...قاتارلىق جەھەتلىرىگە ئاز بولمىغان تەسىرلەرنى كۆرسىتىدىغانلىغى ھەممىمىزگە سىر بولمىسا كېرەك.
يۇقىرقىدەك ياشاش شارايىتى ئىنسانلارنىڭ سىرتقى شەكىلنىڭ(تېرىسىنىڭ رەڭگىنىڭ)ئوخشاش بولمىغان رەڭلەردە ئىپادىلىنىشكە تەسىرلەرنى كۆرسىتىپ.ئىنسانلارنىڭ رەڭ چۈشەنچىسى ئارقىلىق ئىنسانلارغا باھا بىرىشتەك بىر يۈزەكىلىكنى ئىنسانلار دۇنياسىدا بارلىققا كەلتۈرۈپ،ئۇلار ئوترىسىدىكى قانلىق تارىخنىڭ شەكىللىنىشىگە سەۋەپچى بولغان ئامىللارنىڭ بىرسىگە ئايلانغان.
دىنىي چۈشەنچىلەردىن قارىغاندا دۇنيادىكى ھەممە ئىنسانلار ھاۋا ئانا بىلەن ئادەم ئاتنىڭ نەسلىگە تەۋە،بۇ نوقتىدىن قارىغاندا ئۇلارنىڭ چىرايى ۋە رەڭگىدە بۇنداق زور پەرىقلەر بولماسلىغى كېرەك ئىدى.بۇ نوقتىمۇ بىزگە ياشاش شارايىتىنىڭ ئوخشىماسلىغنىڭ يۇقىرىقىدەك پەرىقلەرنى شەكىللەندۈرۈپ،ئىنسانلار ئارىسىدىكى ئېرقى ۋە مىللى كەمسىتىشنى مەيدانغا كەلتۈرگەن ئامىللارنىڭ بىرسىگە ئايلانغانلىغىغا بىزلەرنى ئىشەندۈرۈدۇ.
بۇ پەرىقلەر ئىنسانلار ئارىسىدا مىللى زۇلۇمنى نامايەندە قىلىپ،مىللەتلەرگە ئېغىر بالايى-ئاپەتلەرنى ئېلىپ كەلگەن.بۇ بالايى-ئاپەتلەر ئەمىليەتتە مىللى باراۋەرسىزلىكنىڭ مىللى كەمسىتىش ۋە مىللى زۇلۇم سۈپىتىدە ئىپادىلىنىشتىن باشقا نەرسە ئەمەس ئىدى. بۇ بالايى-ئاپەتلەر يەنە ئىنسانلارغا باراۋەرسىزلىك ئېڭىنى ئاتا قىلغان بىر رىياللىق ئىدى.
ئىنسانلار ئارىسىدىكى بۇ باراۋەرسىزلىك ھەرقايسى مىللەت كىشىلىرى ئىچىدە يەنە مىللەت چۈشەنچىسى،قان بىرلىگى چۈشەنچىسى،ئەجدات چۈشەنچىسى،مەدىنىيەت چۈشەنچىسى،پىسخىك خارەكتىر چۈشەنچىسىنى ئۇلۇغلاشتەك ئۆزىگە-ئەجدادىغا تىۋىنىش ئىستىكىنى تېخىمۇ يۇقىرى سەۋىيەدە نامايەن قىلغان، ئىدىلوگىيە چۈشەنچىسىنى تېخىمۇ يۇقىرى باسقۇچقا كۆتۈرۈپ،مىللەتلەر ئارا چۈشىنىش،ئىشىنىش  دېرىجىسىنى تۈۋەنلىتىۋېتىشتەك ئىنسانلار ئەمىليىتىنى شەكىللەندۈردى.
يانا بىر جەھەتتىن ئىنسانلار ئارىسىدىكى ئېرقى كەمسىتىش ئىنسانلار ئېڭىدا بارەۋەرلىك ئىستىكىنى ئويغاتتى.رەڭگىنىڭ ئۆزگۈچە بولۇپ قېلىشنىڭ تەمىنى تېىغان،مىللى كەمسىتىش ۋە زۇلۇمنىڭ دىشۋارچىلىقلىرنىڭ قۇربانىغا ئايلانغان كىشىلەر چۇقۇم تۇغۇلغاندىن كىيىن ئادەمدەك ياشاش،رەڭ پەرقىنىڭ قۇربانى بولۇپ كەتمەسلىك،ئۆزىنىڭ ياشاش ھۇقۇقىنى قوغداش يوللىرىدا توختىماستىن كۈرەشلەرنى قىلىپ،باراۋەركىنى قولغا كەلتۇرۇش يولىدا ئىزدەندى،باشقىچە دىسەك بۇ خىلدىكى باراۋەرسىزلىك ئىچىن كىشىلەر باراۋەرلىك چۈشەنچىسىگە ئىرىشىپ،باراۋەر ياشاشتەك گۈزەل ئىستەكلەرنى ئەمىليەتكە ئايلاندۇرۇشنىڭ نۇرغۇن تەجىربىلىرىنى تولاپ،شۇ ئاساستا باراۋەرلىك غايىسىنى ئەمەلگە ئاشۇرۇش ئەمىليىتىگە يۈزلەندى.
ئىنسانلارنىڭ باراۋەرلىك چۈشەنچىسىنىڭ ئىچىدىكى تەجىربىلەردە مىللەتنىڭ ئومۇمى ساپاسىنى يۇقىرى كۆتۇۈرۈش،ئائىلە بىرلىگىنى بۇيۇك بۈلۈش،ئائىلە ئىناقلىقى ئاساسىدىكى مىللەتنىڭ ئۇيۇشۇش كۈچىنى نامايەن قىلىش ئاساسىدا مىللەتنىڭ ياشاش ئورنىنى يۇقىرى كۆتۈرۈپ،باراۋەرلىكىنى تېخىمۇ نامايەن قىلىشقا ئۇرنۇشلارمۇ بار ئىدى.
ئەمىليەتتە ئىنسانلار بۇ يۈكسەكلىك ئىچىدىن ھەقىقى يۇسۇندىكى ئائىلە باراۋەرلىكنىمۇ تاپالمىدى.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-2 23:53:15 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(5)
ئىنسانلار ياشاش جەريانىدا ئائىلە-قانداشلىقتىن ئىبارەت بۇ بۇيۈكلىك ئىچىدىن باراۋەرلىككە يول ئېچىپ،ئائىلە مۇقەددەسلىكى ئاساسىدىكى باراۋەر جەمىيەتنى بارلىققا كەلتۈرۈشنى مەقسەت قىلىشىپ،ئائىلە قۇرۇپ، دەسلەپكى قەدەمدىكى ئائىلە چۈشەنچىسىنى بارلىققا كەلتۈردى.شۇنداقلا ئائىلىدىن ئىبارەت بۇ مۇقەددەس بىرلىكى ئىچىدە ئائىلە باراۋەرلىكىنى ئىزدىگەن بولسىمۇ ،ئۇلار ھەقىقى مەنىدىكى ئائىلە باراۋەرلىكىنى ئاشقا ئاشۇرۇشقا قادىر بولالمىدى.بۇنداق نەتىچىنىڭ كىلىپ چىقىشىغان ئاساسلىغى تۈۋەندىكى ئامىللار كۈچلۈك تەسىر كۆرسەتتى.بۇ ئامىللار ئارىسىدىكى باراۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرالمىغان كىشىلەر ئائىلە ئىچىدە ئادداقىچە باراۋەر بولۇشنىڭ زۇرۇرلىكىنى ھىس قىلىشقان بولسىمۇ،بۇ باراۋەرسىزلىككە ئامالسىز يول قۇيۇشقا مەجبۇر بولدى.
ئائىلە باراۋەرسىزلىكنىڭ كىلىپ چىقىشىدىكى ئاساسلىق ئامىلنىڭ ئەڭ تۈپكى يادۇرۇسى بولسا كىشىلەر ئېڭىدىكى ئەر-ئاياللارنىڭ ئورنى ۋە قىممىتى مەسىلىسى بۇلۇپ،بۇ چۈشەنچە ئەر-ئاياللارنىڭ جىسمانى قۇۋىتىنىڭ ئوخشىماسلىقى ئاساسىدا بارلىققا كەلگەن بىر تەرەپلىمىلىك ھالدا،ئادەتلىشىپ،قايدىلىشىپ،كۆنۈكۈپ كەتكەن ئەرلەرنىڭ ئورنى يۇقىرى بولۇش چۈشەنچىسىدىن كىلىپ چىققان باراۋەرسىزلىك ئىدى.
ئائىلە تەبىئى ھالدا ئەر-ئاياللارنىڭ بىرىكىشىدىن مەيدانغا كېلىدىغان بىرلىك بۇلۇپ،ئىنسانلار بۇ مۇقەددەسلىكنى ئەمەلگە ئاشۇرغان بولسىمۇ،ئۆزلىرىنىڭ ئېڭىدىكى ‹‹ئەرلەرنىڭ يادۇرۇلۇق ئورنى››نى چۈشەنچىسىنى چىقىرىپ تاشلىيالمىدى،بۇنىڭ بىلەن ئەر-ئاياللار ئائىلىدىن ئىبارەت بۇ مۇقەددەسلىكنىڭ ئىچىدە باراۋەر بۇلۇشتىن ئىبارەت بۇ ئىستىكىگە يەتەلمىدى.ئاياللارنىڭ ئائىلىدىكى ئورنى يانىلا تۈۋەن بۇلۇپ كىلىشتەك ئەمىليەت ئەۋلاتمۇ-ئەۋلات داۋاملىشىپ كەلدى.بۇ ھال تۈرلۈك ئىجدىمائى پورماتسىيىلەر،گۇرۇلارنىڭ ‹‹ئەر-ئاياللار باراۋەرلىكى›› شۇئارى ئاستىدىمۇ ئەمىليەتكە ئايلىنالمىدى.
يانا بىر نوقتىدىن قارىغاندا ئاتا-ئانا بىلەن پەرزەنت ئوتترىسىدىكى قانداشلىق،مىھرى-مۇھابەت،ھامىلىق مۇناسىۋەتلىرىدىن ئىبارەت بۇيۇك قان چۈشەنچىسىمۇ قارىماققا باراۋەرلىك تۇيغۇسىنى شەكىللەندۈرسىمۇ ئەمىليەتتە ئاتا-بالىلار ئوتتۇرىسىدىكى ھەقىقى باراۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرالمىدى.
بىز بۇ بۇيۇك قان چۈشەنچىسى بارلىققا كەلتۈرگەن ئاتا-ئانا بىلەن پەرزەنت ئوترىسىدكى مۇناسىۋەتكە ئىنىچكىلىك بىلەن دىققەت قىلىدىغان بولساق،بۇلار ئوترىسىدكى مۇناسىۋەتتە ‹‹پەرزەنتىكە ئىنتىلىش،ئاتا-ئانىغا سەل قاراش››تەك بىر باراۋەرسىزلىك لىنىيەسىنى كۆرۋالالايمىز.
بۇ باراۋەرسىزلىك لىنىيىسىنىڭ ئىپادىلىنىشى بولسا ئاتا-ئانا بولغۇچى ئۆزلىرىنىڭ پەرزەنتىلىرىگە بارلىغىنى ئاتا قىلىش،قۇلىدىن كىلىشىچە پەرزەنتىلىرى ئۈچۈن ياشاش،ئۇلار ئۈچۈن قايغۇرۇش،ئۇلارنىڭ كەلگۈسىنى يارتىپ بىرىشكە تىرشىشتىن ئىبارەت ‹‹بالىنىڭ غىمى››چۈشەنچىسى بۇلۇپ،باللىرنىڭ ئورنى،ئىستىقبالى قانچىكى يۇقىرى مەرتىۋە ئۈستىگە ئۇۋا ياسىيالىسا ئاتا-ئانىلار شۇنىڭدىن خۇشاللىق تاپتى،قانائەت ھاسىل قىلىشىپ ھاردۇغى چىقىپ قېلىشقاندەك خاتىرجەملىك تۇيغۇسىغا مەپتۇن بولۇشتى.ئاتا-ئانا بولغۇچى ئۆزىنى ئاپىردە قىلغان ئاتا-ئانىسى ئۈچۈن يۇقىرىدىكى كۆيۈنۈشلەرنىڭ نەچچىدىن بىرنىمۇ ئىپادىلىيەلمىدى.ھاتتا بەزى نائەھلى پەرزەنتلەر ئاتا-ئانىسىنىڭ ئۆلۈپ تىرلىشى بىلەنمۇ كارى بولماي،ھەممىنى پەرزەنتلىرى ئۈچۈن ئاتىۋەتتى،ئۇلار مۇشۇنداق قىلۋاتقاندا ئۆزىنىڭ ئاشۇ ئاتا-ئانىدىن ئاپىردە بولغانلىنى ئىسىگە ئېلىپمۇ قويۇشمىدى.
بىز كۆيۈنۈپ بارلىغىمىزنى ئاتا قىلغان پەرزەنتىلىرىمىز ئاتا-ئانا بولۇشقاندىن كىيىن بىز قانداق رەۋىشتە ئاتا-ئانا،پەرزەنت مۇناسىۋىتىنى شەكىللەندۈرگەن بولساق،ئۇلارمۇ بىزدىن ئۈلگە ئېلىپ،بۇ مۇناسىۋەتنى بىز تەڭشىگەن ئۇسۇللار ئارقىلىق تەڭشەپ،ئۇلارمۇ بارلىغىنى ئۆزىنىڭ پەرزەنتىلىرىگە ئاتىدى،ئۆزىگە بارلىغىنى ئاتىغان ئاتا-ئانىسىغا بولسا ئوخشاشلا سەل قارىدى.
يىغىنچاقلاپ ئېيتقادا بۇيۇك قان چۈشەنچىسى ئاپىردە قىلغان باراۋەرسىزلىك‹‹مەن كۆيەرمەن بالامغا،بالام كۆيەر بالىسىغا››دىگەن ھىكمەت ئاساسىدا شەكىللىنىپ،ئاتا-ئانىلار بىلەن پەرزەنت ئوتتۇرىسىدىكى مۇناسىۋەتنى تەڭشەيدىغان ئەخلاق،سىياسەت،ھۇقۇق مۇناسىۋىتى ۋە دىنىيي ئەھكاملارنى بارلىققا كەلتۈردى.نەتىچىدە يۇقارقىدەك باراۋەرلىكنى ئىستەك قىلىپ شەكىللەنگەن ئاڭ پورماتسىيەلىرىمۇ ھەقىقى باراۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرۇشقا قادىر بولالمىدى.چۈنكى بۇلارنى كىشىلەرنىڭ باراۋەرلىك چۈشەنچىسى بارلىققا كەلتۈرگەن بولسىمۇ ، بىز يۇقىرىدا دەپ ئۆتكەندەك باراۋەرسىزلىكتىن ئىبارەت بۇ رىياللىقنىمۇ ئىنسانلارنىڭ ئۆزلىرى پەيدا قىلغان.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-4 01:38:22 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قېرىداشلارغا سالام!
ۋاقىت مۇناسىۋىتى بىلان داۋامىنى يېزىپ يوللىشىم بەك ئاستا بولىۋاتىدۇ،كۆچۈرۈڭلار

UID
27713
يازما
38
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
39
تىزىملاتقان
2012-1-26
ئاخىرقى قېتىم
2014-2-14
توردا
18 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-5 19:04:07 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
‹باراۋەرلىك ئىستىكى مەڭگۈ ئەمەلگە ئاشمايدىغان ئىستەك› - بۇ، زىددىيەتلىك دۇنيانىڭ بىر خىل كۆرىنىشىدۇر.

  بۇنداق ئالاھىدىلىكى بولغان ئىستەك كىشىلەرنىڭ مەلۇم ماكان، زاماندىكى باراۋەرسىزلىكتىن كېلىپ چىققان شۇنداقلا ئىپادىلىنىدىغان خارلىق، نامراتلىق، ھوقۇقسىزلىققا قۇللارچە تىز پۈكۈشىدىن دېرەك بەرمەيدۇ.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-7 15:12:28 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(6)
ئائىلىدىن ئىبارەت بۇ مۇقەدەس بىرلىك،ئۆزىدىكى قان بىرلىكى ئاساسىدا ئائىلىدىكى باراۋەرلىكنى ھەقىقى يۇسۇندا ئىشقا ئاشۇرالمىغانلىقى ئۈچۈن جەمىيەتنىڭ ھۈجەيرىسى بولغان ئائىلىلەرنى بىرلىك قىلىپ مەيدانغا كەلگەن ئىنسانلار جەمىيىتىدىكى باراۋەرسىزلىكلەرمۇ روشەن ھالدا ئىپادىلىنىپ،كىشىلەر ئېڭىدا يېڭىچە بولغان باراۋەرسىزلىك چۈشەنچىسى ۋە باراۋەرلىك ئىستىكىنى  ۋۇجۇتقا كەلتۈردى.
ئىنسانلار جەمىيىتىنىڭ بارلىققا كىلىشى ۋە تەرەقى قىلىش جەريانىدا،كىشىلەر تۈرلۈك مۇناسىۋەتلەرگە دۇچ كىلىپ،باراۋەرلىك ۋە باراۋەرسىزلىككە بولغان تۇنۇشى تېخىمۇ مۇكەممەللىكە قاراپ يۈزلەندى.ئىنسانىيەت جەمىيىتىدىكى بۇ مۇناسىۋەتلەر كىشىلەرنىڭ روھى ھالىتىدە نامايەن بۇلۇپ،بەزى كىشىلەرنى غۇرۇرلۇق،بازىلەرنى نۇمۇسىز،بەزىلەرنى مۇھتاچلىق ئىسكەنجىسىگە مۇپتىلاھ قىلىپ،جەمىيەتتە تۈرلۈك ئېقىمدىكى كىشىلەرنىڭ توپىنى مەيدانغا كەلتۈرۈپ،جەمىيەتنىڭ رەزىللىك بىلەن ياخشىلىق،مۇھتاچلىق بىلەن-بېقىنىش خارەكتىرىنى ھەقىقى يۇسۇندا نامايەن قىلدى.بۇ ماھىيەتتە ئىنسانلار جەمىيىتىدىكى ئادەملەر توپىنىڭ دۇنياغا بولغان چۈشەنچىسىدىن ئىبارەت ئىدى.
كىشىلەرنىڭ دۇنياغا بولغان چۇشەنچىسى تەدرىجى ھالدا دۇنيانى تەشكىل قىلغان شەيئىلەرگە بولغان چۈشەنچىسىنى ئىلگىرى سۈردى.بۇ شەيئىلەرنىڭ يادۇرىسى ھىساپلىنىدىغان ئادەملەرنىڭ بىر بىرگە بولغان چۈشەنچىسىنىڭ ئېشىپ بېرىشى ماھىيەتتە ئادەملەرنىڭ ئۆز ئارا مۇناسىۋەتلىشىپ ياشىشىنىڭ تەخىرسىزلىكىنى ئادەملەر ئېڭىدا شەكىللەندۈرۈپ،ئادەملەر توختاۋسىز ھالدا بىر –بىرى بىلەن مۇناسىۋەتلىشىپ،ئالاقە قىلىپ،زىدىيەتلىشىپ،بىرلىشىپ...ياشاشتەك تۈرلۈك ياشاشتىكى مۇناسىۋەت تىپلىرنى مەيداغا كەلتۈردى.بىز دىۋاتقان باراۋەرسىزلىك بىلەن باراۋەر ياشاش ئىشتىكىنى بولسا ئىنسانلارنىڭ يۇقىرقىدەك ياشاش ئۇسۇلى بىۋاستە مەيدانغا كەلتۈردى.
مۇھتاچلىق ئىچىدە ئۆتىۋاتقان كىشىلەر بولسا يۇقىرى ئورۇندا تۇرۋاتقان كىشىلەر ئالدىدا تىل قىسىنچىلىق،روھى ئازاب،غۇرۇرى دەپسەندە بولغاندەك بىر خىل روھى ھالەتنى شەكىللەندۈرۈپ،ئۆزلىرىنىڭ ‹‹ناقابۇللىغى››دىن ئاغرىنىش بىلەن بىرگە جاھاننىڭ باراۋەرسىزلىكىنى تۇنۇپ يىتىش ئۈچۈن تىرشىپ،باراۋەرسىزلىك تۇيغۇسى ئارقىلىق باراۋەرلىكنى ئەمەلگە ئاشۇرۇشنىڭ لازىملقغىنى تۇنۇپ يەتتى.ئۇلار باشقىلارنىڭ غەمخورلىغىغا ئىرىشكەن چاغدا بىر تەرەپتىن مەمۇن بولسا،يانا بىر تەرەپتىن ئۆزىنىڭ نەقەدەر ئاجىزلىقىدىن ئۆكۈنۈپ،كوڭۈل قۇبۇل قىلۋاتقاندا قوقاسنىڭ ئۈستىگە دەسسىۋالغاندە بىئارام بۇلۇدۇ،بۇنداق چاغدا كىشىلەر ئۆزىنىڭ ئىچكى تۇيغىسى ئاساسىدا باراۋەرسىزلىكنىڭ تەمىنى تېتىپ،باراۋەرلىك ئىستىكى قۇترايدۇ.يانا بىر تەرەپتىن مۇھتاچلىقتىكى كىشىلەر ئۆزىنىڭ ئاشۇ مۇھتاچلىق ئاساسىدا ،پەيدا بولغان تىلقىسىنچىلىق،نۇمۇس ۋە ئازابلارنىڭ زەربىسىگە چىداشقا نەجبۇر بولىدۇ.بۇنداق چاغدىكى ئادەمنىڭ روھى ھالىتىنى ،شۇ خىلدىكى ئازابنى بىۋاستە تارتىپ باققان كىشىلەرلا تۇلۇق ھىسى قىلالايدۇ...مانا مۇشۇداق ئازابلارغا چىداشقا مەجبۇر بولغان ئىنسانلاردا باراۋەرلىك ئىستىكى تېخىمۇ كۈچلۈك بولىدۇ.
يانا بەزى كىشىلەر ئادەمنى ئادەم قاتارىدا كورمەي باشقىلارغا مۇئامىلە قىلىدۇ.تۈرلۈك مۇناسىۋەتلەردە ئۇلار ئادەمنىڭ غۇرۇرىنى دەپسەندە قىلىدۇ.بۇ چاغدا غۇرۇرى دەپسەندە بولغان كىشىلەر ئادەم ھىس قىلىپ يېتەلمىگۈدەك خورلۇققا دۇچ كىلىپ،ئاشۇ خورلۇقنى كۆتۈرۈشكە مەجبۇر بولىدۇ.بۇنداق مەجبۇرلۇق كۆپىنچە ۋاقىتلاردا مۇنداق ئىككى خىل نەتىجىنى بارلىققا كەلتۈرىدۇ.بىرسى بولسا خورلۇقتىن(باراۋەرسىزلىكتىن) زەيىپلىشىپ،ياشاشتىن ئۈمۈت ئۈزىدۇ ياكى بولمىسا چۈشكىنلىشىپ،ھاياتقا،باراۋەر ياشاشقا بولغان ئۈمىتىنى ئۈزىدۇ.يانا بىرسى بولسا بۇ خورلۇقنى ھەركەتلەندۈرگۈچى كۈچ قىلىپ،باراۋەرلىكىنى تەشەبۇس قىلىش خاھىشىغا يۈزلىنىدۇ.كىشىلەردىكى بۇ خاھىش كۆپىنچە ئەھۋاللاردا قىساس چۈشەنچىسىنى پەيدا قىلىپ،كىشىلەرنى ئۆزىنىڭ غۇرۇرىنى قوغداشقا يىتەكلەيدۇ.بۇ ماھىيەتتە ئادەملەرنىڭ باراۋەرلىك ئىستىكىنىڭ غالىيەن قىلۋاتقانلىقنىڭ نامايەندىسى بولۇپ قالىدۇ.
بەزى مۇناسىۋەتلەر كىشىلەرنى ھىچقانداق بىر تەببىر قولىنىشقا ئىمكان بارمەيدۇ.بۇنداق ئىلاجىسىزلىقلارمۇ كىشىلەرنىڭ كىشلىك ھۇقۇقىنى دەپسەندە قىلىپ،كىشىلەردە غەزەپ-نەپرەت ئارلىشىپ كەتكەن باراۋەرلىك تۇيغۇسىنى پەيدا قىلىدۇ.ئۇلا ئاشۇ چاغدا ئەركىنلىككە ۋە باراۋەرلىككە ھەقىقى يۇسۇندا ئىنتىلىدۇ.باراۋەرسىزلىكنىڭ تەمىنى ھەقىقى يۇسۇندا تېتىيدۇ.
مەيلى قانداق بولۇشتىن قەتتىئى نەزەر يانىلا كىشىلەر ئىنسانىيەت جەمىيىتىدە تۇرلۈك مۇناسىۋەتلەر قوينىدا ياشاشقا مەجبۇر بولىدۇ.بۇ مۇناسىۋەتلەر ئارقىلىق باراۋەرسىزلىكلەرنىڭ ھەقىقى مەنىسى ۋە باراۋەرلىكتىن ئىبارەت گۈزەل غايىنىڭ مۇقەدەسلىكىنى ھەقىقى يۇسۇندا چۈشىنىپ يېتىدۇ.بىراق بۇ چۈشەنچىلەرمۇ باراۋەرلىكتىن ئىبارەت ئىنسانلارغا ئەڭ زۈرۈر بولغان بۇ غايىنى ئەمەلگە ئاشۇرۇشقا ئىمكانىيەتسىز قالىدۇ.
يۇقارقىدەك ئىنسان مۇناسىۋىتى جەمىيەتنىڭ تۇرلۇك قايدىلىرىنى رۇياپقا چىقىرىپ،ئاشۇ قايدىلەر ئاساسىدا باراۋەرلىنى ئىشقا ئاشۇرۇقا تىرىشىدۇ،ئەمىليەتتە بۇ خىل قايدىلەرمۇ ھەقىقى رەۋىشتىكى باراۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرۇشقا ئاجىزلىق قىلىدۇ.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-9 22:50:57 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(7)
ئىنسانلارنىڭ تۇرلۈك مۇناسىۋەتلەر ئارقىلىق ئۆزىنىڭ ھاياتى ۋە مال-مۈلۈك بىخەتەرلىگىنى داۋاملاشتۇرۇش جەريانىدا كىشىلەرنىڭ ئىچكى قىسىمىدىكى ھەركەتلەرنى تەڭشەپ تۇرىدىغان،شۇ ئاساستا كىشىلەر ئارىسىدا باراۋەرلىكىنى بارلىققا كەلتۈرۈش ئۈچۈن ئۆزىنىڭ رولىنى جارى قىدۇرىدىغان بىر تۈرۈلۈك ھەركەت مىزانى بارلىققا كەلدى.بۇ ئىنسانلارنىڭ ھەركەت مىزانلىرى قاتارىدا ئۆزىنىڭ رولىنى ئەڭ دەسلەپ نامايەن قىلىشقا باشلىغان ئەخلەقى قايدىلەر ئىدى.
ئىنسانلار ئۆزىنىڭ ھەركىتىنى چەكلەپ،باراۋەر ياشاشتەك مۇقەددەس غايىنىڭ تۇرۈتكىسىدە جەمىيەتنىڭ ھەممە ئەزالىرى ئورتاق رىئايە قىلىشقا تىگىشىلىك ھەركەت قايدىسىنى ۋۇجۇتقا كەلتۈردى.بۇ ئىنسانلارنىڭ تۇنجى قەدەمدە ئۆزىنى چەك ئىچىگە ئېلىپ،ھەركىتىنى قېلىپلاشتۇرۇشقا ئۇرۇنغان ئەمىلى ھەركىتى ئىدى.
ئەخلاقنىڭ كىشىلەر ئارىسىدا بۇيۇكلۈككە كۆتۈرۈلۇپ ھەممە ئىختىيارسىز ئۇنىڭغا بوي سۇنىدىغان ھالەتنىڭ نەچچە مىڭ يىللاردىن بۇيان ئۇمۇملىشالماسلىقى ئەخلاقنىڭمۇ جەمىيەتتىكى باراۋەرسىزلىكلەرنى تۈگۈتۈپ،كۈللى كىشىلەرنى باراۋەر ياشاشتەك ھالەتنى شەكىللەندۈرۈشىنىڭ مۇمكىن بولمايدىغانلىغى ۋە ئۇنىڭ يۇچىقى ئاستا ئاستا نامەيەن بۇلۇپ كىشىلەر ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىك ئەخلەقى قايدىلەرگە جەڭ ئېلان قىلىپ،كىشىلەرنىڭ باراۋەر ياشاش ئىستىكىنىڭ ئەمەلگە ئېشىشقا توسقۇنلۇقلارنى ئېلىپ كەلدى.
ئىسانلارنىڭ ياشاش شارايىتى،ئېرىقى ھالىتى،قوللانغان ئىجدىمائى تۈزىمى،كىشىلەرنىڭ جەمىيەتتە تۇتقان ئورنى،ئىنسانلارنىڭ جىنسى پەرقى،ياشنىڭ چوڭ-كىچىكلىگى... قاتارلىق تۈرلۈك تۈمەن ئەھۋاللار ئىنسانلارنىڭ گۈزەل-ئەخلەقى پەزىلىتىگە چەك قۇيۇپ،ئىنسانلارنىڭ ھەركىتىگە خالىغانچە قالپاقلارنى كەيدۈرۈپ،ئىنسانلار ھەركىتىنىڭ گۈزەل ياكى رەزىللىكىگە ئۆزلىرىنىڭ خايىشلىرى بىلەن باھالارنى بىرىشتى،شۇنىڭ بىلەن ئەخلاقنىڭ چەكلەش رۇلى بەلگۈلۈك، ئوخشاش بولمىغان مەسىلىلەر كەلرۈرۈپ چىقارغان باھالارنىڭ تەسىرىگە ئۇچرىدى.بۇنىڭ بىلەن ئىنسانلار ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىك رۇشەن تۈسكە كىرىپ،ئىنسانلاردىكى باراۋەر ياشاش ئىستىكى يەنىلا ئىستەك بۇلۇپ قالدى،ئىنسانلارمۇ بۇ ئىستەكتىن زادىلا ۋاز كەچمەي،قۇدرىتىنىڭ يىتىشىچە باراۋەرلىك يۈلىغا قاراپ ماڭدى .بۇ ھال ئىنسانلارنىڭ مەنىۋىيىتىنىڭ تەرەققى قىلىشىغا غايەت زور تەسىرلەرنى كۆرسەتتى.شۇنىڭ بىلەن ئىنسانلار مەنىۋى مەدىنىلىك قۇرلۇشىدا،بۇلۇپمۇ يۈرۈش-تۇرۇش،گەپ-سۆز،ئەقىل-پاراسەت...قاتارلىقلاردا ئالەم شۇمۇل ئۆزگىرىشلەرنى قولغا كەلتۈردى.
ئەخلەقىنىڭ رولى ھەقىقەتەن مولچەرلىگۇسىز  نەتىچىلەرنى قولغا كەلتۈرگەن بولسىمۇ،بىراق ئۇنىڭ تەتبىقلىنىش دائىرىسىدە يانىلا باراۋەرسىزلىك ساقلىنىپ كەلدى،بۇنىڭ بىلەن كىشىلەر ئارىسىدا ھەقنى،باراۋەرلىكنى كۆزلەپ،ئالغا ئىلگىرلەيدىغان مەردانە كىشىلەر بىرنىڭ ئىزىنى بىرى بېسىپ،باراۋەرلىك ئۈچۈن ئاداققىچە كۈرەش قىلىش روھىنى كىشىلەر ئارىسىدا يىتىشتۈردى.
ئەخلاقى پەرىقلەرنىڭ ساقلىنىپ ، كىشىلەرنىڭ جەمىيەتتە تۇتقان ئورنىنىڭ يۇقىرى-تۈۋەن بۇلۇشىغا قارىتا رول ئوينايدىغان ھالەتلىرى ئۈزۈل-كىسىل يوقىمىدى.يەنى پادىشاھقا قۇيۇلغان ئەخلاقى ئۆلچەم بىلەن،ئادەتتىكى كىشىلەرگە قۇيۇلغان ئەخلاقى ئۆلچەملەرنىڭ پەرقى ئاسمان-زېمىن پەرىقلىق ئىدى.سوتسىيالىستىك ئەخلاقى چۈشەنچە بىلەن كاپاتالىستىك ۋە پاتىشالىق تۈزۈمدىكى ئەخلاقى ئۆلچەمنىڭ پەرقى سىنىپ دەرجىسىگە كۆتۈرۈلگەن بۇلۇپ،ئۇنى مۇرەسسە قىلغىلى بولمايدىغان نامايەن بۇلۇپ، ئىنسانىيەت جەمىيىتىدە مەۋجۇت بۇلۇپ تۇردى...مۇشۇنداق پەرەقلەرنىڭ ساقلىنىشىغا يول قۇيغان ئەخلاقى قايدىلەر ھەرگىزمۇ ئىنسانلار ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىكلەرنى تۈگىتىشكە قادىر بولالمىدى.شۇنىڭ ئۈچۈن ئىنسانىيەت جەمىيىتىدىكى بۇ باراۋەرسىزلىكلەر زىددىيەتنىڭ ئانىسى،تەرەقىيادنىڭ ئاساسى بۇلۇپ ئىنسانلار ئارىسىدا ساقلىنىپ،داۋاملىشىپ،ئاخىرقى ھىساپتا ئىنسانلارنىڭ باراۋەرلىك ئىستىكىنىڭ تېخىمۇ جۇلالىنىشىغا تۈرۈتكە بولىدى.
مەيلى قايسى نوقتىدىن چۈشەندۈرمەيلى،ئەخلاقتىن ئىبارەت بۇ ئىجدىمائى ئىدىلوگىيە ئۆزىگە قانچىلىك قۇدرەتلىك كۇچنى تايانچى قىلىشتىن قەتتئى نەزەر ئۇنىڭ جەمىيەتتىكى باراۋەرسىزلىكىنى تۈگۈتۈپ،باراۋەرلىكنى رۇياپقا چىقىرىشى مۇمكىن ئەمەس،چۈنكى ئەخلاق ئۆزىنىڭ ئىچكى قىسىمىغا نۇرغۇنلىغان ئاجىزلىقلارنى يۇشۇرغان،نۇرغۇن ئىشلاردا ئۇ ئۆزىنىڭ رولىنى جارى قىلدۇرالمايدۇ.
يۇقارقىدەك ئەھۋاللار ئىنسانلارنىڭ بارەۋەرلىك ئىستىكىنى تېخىمۇ يۇقىرى باسقۇچقا كۆتۈرۈپ،ئىنسانلار ئارىسىدا ھەقىقى بارەۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرالايدىغان قۇدرەتكە ئىگە بولغان بىر كۈچنىڭ بولىشىنى تولىمۇ ئارزۇ قىلىشتى،ئىنسانلار ئۆزلىرى ئارزۇ قىلغان ئاشۇ كۈچنىڭ ئىنسانلار ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىكنى مەڭگۈگە يوقۇتۇپ،باراۋەر بولغان بىر جەمىيەتنى بەرپا قىلىشقا ھەقىقەتەن ئىشىنىشكەن ئىدى.ئىنسانلار ئارزۇ قىلىشقان بۇ كۈچ دەل ئىلاھى كۈچ بۇلۇپ،بۇ ئىلاھى كۈچ كىشىلەرنىڭ ئارىسىدىكى مۇناسىۋەتلەرنى تەڭشەيدىغان ئىلاھى ھۈكۈملەر-دىننىي ئەھكاملار ئىدى.دىندىن ئىبارەت بىر ئىلاھى كۈچنىڭ مەيدانغا كىلىشى ئىنسانلار ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىكنى تۈپتىن ھەل قىلىپ كەتەلمەي،ئىنسانلارنىڭ دۇنيانى بىلىشتە زىددىيەتلىك ئىككى خىل قاراشىنى مەيدانغا كەلتۈرۈپ،كىشىلەرنىڭ ئەقلىيەتىگە بىۋاستە تەسىرلەرنى كۆرسەتتى.

UID
11394
يازما
123
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
2103
تىزىملاتقان
2011-5-19
ئاخىرقى قېتىم
2015-3-18
توردا
121 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-10 11:56:41 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
كىشىلەر ئارزۇ قىلغان باراۋەرلىك،ھەرگىز ئەمەلگە ئاشمايدۇ.ھازىرقى باراۋەرلىك كىشىلەرنىڭ ئاغزىغا سېلىپ قويغان ئىمىزەكتىن ئىبارەت.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-12 00:14:42 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
(8)
ئىلاھى ھۈكۈملەرگە ،ئىلاھى كۈچلەر،ئىلاھى ئاڭغا تايىنىپ ئۆزىنىڭ باراۋەر ياشاش ئىستىكىنى قاندۇرماقچى بولغان ئىنسانلار ،ئىلاھى چۈشەنچىلەر ئارقىلىقمۇ ئۆزىنىڭ باراۋەرلىكىنى زادىلا ھەل قىلالمىدى. ئىلاھنىڭ ئالدىدا ھىچنىمىگە ئەرزىمەيدىغان بۇ ئاجىز جانلار تۇرلۇك ئۇسۇللار بىلەن ئىلاھى ھۈكۈملەر ۋە ئىلاھنىڭ ئەلچىلىرىنىڭ ئىزاھاتلىرىغان ھەر تۈرلۈك تەبىرلەرنى ئېيتىشىپ، كىشىلەر ئارىسىدا تۈرلۈك قاراشلارنىڭ مەۋجۇت بۇلۇپ كىلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقارسا،بەزى ئىلاھى دەستۇرلارغا ئۆز ئىدىيىسىنى تېڭىپ،ئىلاھى داستۇرلارنىڭ ئىشەنچىلىك دېرىجىسىنى تۈۋەنلىتىۋەتتى.بۇ ئاجىز بەندىلەرنىڭ بۇنداق ئازغۇنلۇغى خۇدانى نەچچە رەت غەزەپلەندۈرگەن بولسىمۇ،بۇ ئازغۇنلار خۇدانىڭ ئىلاھى داستۇرنى يېڭىلاپ چۈشۈرىشىگە سەۋەپچى بولدى.
شۇنداق ئاجىز يارتىلغان بۇ ئەقلىيەت تىپىدىكى مەخلۇقلار،مەنپىئەت مەسىلىسىدە ھەممىنى ئۇنتۇپ،ھەقىنى ئاستىن ئۈستۈن قىلىشىپ،بىر ئىلاھى چۈشەنچە ئاستىدا نەچىلىگەن گوروھلارنى تەشكىل قىلىپ،ھۇقۇق،مەنپەئەت ئۇچۈن كۈرەشلەرنى قىلىشىپ، ئىلاھى ھۈكۈملەرنى ئۆزلىرىنىڭ مەنپەئەتىگە ئۇيغۇنلاشتۇرۇپ چۈشەندۈردى. بۇنداق تۈرلۈك گورۇھ(مەززەپ)نىڭ ئۆز ئالدىغان چۈشەندۈرۈلگەن كۆز قاراشلىرى تەبىئى ھالدا كىشىلەردىكى سىياسى غەرەزنى ئاشكارلاپ قويدى.بۇنداق سىياسى غەرەز ئارلاشقان ئىلاھى ھۈكۈم ئاستىدا كىشىلەرنىڭ باراۋەرلىك غايىسىنىڭ ئەمەلگە ئېشىشى مۈمكىن ئەمەس ئىدى. مۇشۇ ئىلاھى تۈس ئالغان سىياسى نەتىچىلەر تۈمەنلىگەن كىشىلەرنىڭ جېنىنى تىنىدىن جۇدا قىلىپ،كىشىلەرنىڭ باراۋەر ياشىشىغا توسقۇنلۇقلارنى ئېلىپ كەلدى.
دىننىي كىتاپلاردا،پەيغامبەرلەرنىڭ داستۇرلىرىدا ئادەمنىڭ ھەم ئاجىز ھەم ھەممىسىنىڭ باپ-باراۋەر يارىتىلغانلىغى ،شۇنىڭ ئۈچۈن ئۇلارنىڭ ئىلاھى ئەھكاملارنى تۇتۇپ،خۇداغا تۆبە- ئىستىخپارلارنى ئۇقۇپ،ئۆز-ئارا مىھرى مۇھابەتلەرنى يەتكۈزۈپ،ئۇ دۇنيانىڭ غىمىنى كۆپرەك قىلىپ،خۇدانىڭ ئالدىغا ئاق يۈزى بىلەن بېرىشى تەكىتلەنگەن،ھەم شۇنداق ئېنىق قىلىپ،بۇ ئازغۇنلارغا يەتكۈزۈلگەن بولسىمۇ،ئىنسانلار بۇ دۇنيادىكى مەنپەئەت چۈشەنچىسىنى ئۇ دۇنيادىكى جەننەت چۈشەنچىسىدىن يۇقىرى ئورۇنغا قۇيۇپ،تۈرلۈك غاپىللىقلارنى قىلىشىپ،يانا ئۆزىنىڭكىنى ھەق سۈپىتىدە تەسۋىرلەشكە ئۇرنۇپ،ئۆزىنىڭ رەزىللىكلىرىنى(گۇناھ) سۈپەتلەش بىلەن ئاۋارە بولدى.ئىش قىلىپ خۇدا ئاپىردە قىلغان بۇ ئاجىز بەندە(قۇل) خۇدانىڭ كۆرسەتمىسىگە بويۇنتاۋلىق قىلىپ،تۈرلۈك جىنايەتلەرنىڭ ۋە كىشىلەر ئارىسىدىكى تۈرلۈك تەڭسىزلىكلەرنىڭ سەۋەپكارىغا ئايلىنىپ قالدى. بۇنىڭ بىلەن ئىنسانلارنىڭ ئىلاھى كۈچ ئارقىلىق باراۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرۇش ئىستىكى يانىلا شۇ بىر غايە سۈپىتىدە ساقلىنىپ قالدى،بۇ يەردا شۇنداق بىر ھەقىقەتنى ئېيتىپ ئۆتۈشكە توغرا كېلىدۇكى،ئىلاھ بەندىلىرىنىڭ ئۆز قۇلى بىلەن باراۋارسىزلىكىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىشقا يول قۇيۇپ،ئىسانلارنىڭ تۈرلۈك ئۇسۇللادا تەرەققى قىلىشىغا يول ئېچىپ بەرگەن،ئۇنداق بولماي ياشاش شارايىتى ئوپمۇ-ئوخشاش كىشىلەر توپىنى ئىنسانىيەت ئالىمىگە يارتىپ قويغان بولسا،بۇ ئالەم تۇرغۇنلۇققا دۇچار بۇلۇپ،تىزلا ھالاكەتكە يۈزلەنگەن بولاتتى.بۇ يەردە ئىنسانلار ئۆزلىرى ياراتقان باراۋەرسىزلىكنىڭ بىر ھىساپتا ئىنسانلارنى قۇتقۇزۇپ قالغان ئىلاھى كۈچ ئىكەنلىكىنى ئىتىراپ قىلماي تۇرالمايمىز.
يانا بىر نوقتىدىن چۈشەندۈرسەك ئىنسانىيەت ئىلاھقا چۇقۇنۇش ۋە ئۇنى ئىنكار قىلىشتەك بۇ مەرگىزى مەسىلىنى ئۆزلىرىنىڭ ھەل قىلىۋېلىشقا تىگىشلىك ئەڭ مۇھىم ئامىل دەپ قاراپ كەلگەن.بۇ قاراش ئىنسانىيەت دۇنياسىنىڭ بېشىدىن-ئاخىرغۇچە سىڭىپ كەتكەن بۇلۇپ،ئىنسانىيەتنى ھەقىقى ھالدا ئىككى خىل دۇنيا قاراش ئۈستىگە يىغىنچاقلاپ،دۇنيا زىددىيىتىنىڭ ئەڭ قىيىن ھالقىسى قىلىپ قويغان.ئىنسانلار بۇ ھالقىنى چۈشەندۈرۈشنى چورىدەپ،ئۆزلىرىنىڭ دۇنيا قارىشىنى ئىپادىلەشكە كىرىشكەن.ئىلاھى يول تۇتقانلار خۇدانىڭ مومۈنلىرى سانالسا،ئىلاھى ھۈكۈملەرنى رەت قىلغانلىر دەھرى،كاپىر سانالدى.
ئىلاھى يولنى تۇتقانلار بىلەن ئىلاھى ھۈكۈمنى رەت قىلغۇچىلارنىڭ دۇنيانى چۈشىنىشى ئوخشاش بولمىغانلىق سەۋەبى بىلەن دۇنيادا يانا باراۋەرسىزلىك پايدا بولدى دەپ قارىلىپ،ئۇلار ئۆزلىرىنىڭ چۈشەنچىسىدىكى باراۋەرلىكىنى ئىشقا ئاشۇرۇشنى مەقسەت قىلىپ،ئىنسانىيەت تارىخىدا قانلىق ئۇرۇشلارنى قىلىپ،نۇرغۇنلىغان كىشىلەرنىڭ قانلىرىنىڭ ئەھمىيەتسىز توكۈلىشىگە سەۋەپكار بولۇشتى.مانا بۇ ئىنسانلار ئارىسىدىكى ھەقىقى باراۋەرسىزلىك ھىساپلىنىتتى. چۈنكى بۇ دە-تالاشلار قانچە قاتتىق بولسىمۇ يانىلا بۇ مەرگىزى زىدىيەتنى ھەل قىلىپ كەتەلمەيتتى.چۈنكى ئىنسانلار ئۆزلىرى كەلتۈرۈپ چىقارغان بۇ باراۋەرسىزلىكنى ئۆزلىرى ھەل قىلىپ كەتەلمەيتتى ھەم ھەل قىلالايدىغان ئىختىدارىمۇ يوق ئىدى.
يۇقارقىلارنى ئاز دىگەندەك بەزى كىشىلەر ئىلاھى ھۈكۈملەرنى ئۆزىنىڭ مەنپەئەتىنى قوغداپ،باشقىلارنىڭ ئىززەت ئۆرمىتىنى دەپسەندە قىلىدىغان قۇرالغا ئايلادۇرۇپ،ئىلاھى ھۈكۈملەرنى بۇرمىلاپ چۈشەندۈرۈشكە ئۇرۇنۇپ،ئىنسانىيەت ئالىمىدە نۇرغۇنلىغان ئۇقۇشماسلىقلارنى،نۇرغۇنلىغان ھەقانىيەتسىزلىكلەرنى كەلتۈرۈپ چىقىرىشقا سەۋەپچى بولدى.بۇلارنىڭ ئاساسلىق قوللانغان ئۇسۇلى ‹‹بۇ دۇنيادا قانچىكى نامرات ياشىسا،گۇناھنى شۇنچە ئاز ئۆتكىزىپ،ئۇ دۇنياغا يۈزى يۇرۇق بارىدۇ›› دىگەندىن ئىبارەت بولدى.
قانداقلا بولمىسۇن ئىلاھى ھۈكۈملەردە ئىنسانلار تۇغۇلىشتىن باپ-باراۋەر بولدىغانلىغىدىن ئىبارەت ھەقىقەتلەر ئوتتۇرىغا قۇيۇلغان بولسىمۇ،ئىنسانلار ئۆزىنىڭ مەنپەئەتنى چىقىش قىلىپ ئېلىپ بارغان تۇرلۇك مۇناسىۋەتلەر ئارقىلىق ئىنسانلار ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىكلەرنى كەلتۈرۈپ چىقىرىپ،ئىنسانىيەت دۇنياسىنىڭ ماھىيىتىنى ئاشكارلىدى.بۇنىڭ بىلەن ئىنسانلاردىكى باراۋەرلىك ئىستىكى تېخىمۇ زورۇيۇپ،باراۋەرلىكنى ئىشقا ئاشۇرۇش يولىدا تۈرلۈك پالىيەتلەرنى ئېلىپ بېرىش بىلەن بىرگە ئىنسانلار يانا ئۆزىنىڭ ھەركىتىنى قېلىپلاشتۇرىدىغان زوراۋانلىق ماشىنىلىرىنى روياپقا چىقاردى.ئىنسانلار ئوتتۇرىغا چىقارغان قانۇنى قايدىلەر كىشىلەر ئارىسىدىكى باراۋەرلىكنى ئەكىس ئەتتۈرۈشتىن ئىبارەت مۇشۇ مەقسەتتە ئوتتۇرىغا چىققان بولسىمۇ،يەنە ئۇنىڭ يۇچۇقلىرىمۇ پەيدا بۇلۇشقا باشلىدى.نۇرغۇنلىغان كىشىلەر ئاشۇ يۇچۇقلاردىن پايدىلىنىپ،كىشلەر ئارىسىدىكى باراۋەرسىزلىكلەرنىڭ يېڭى مەزمۇنلىرىنى،كىشىلەر ئارىسىدا ئاپىردە قىلدى.

UID
6825
يازما
648
تېما
58
نادىر
0
جۇغلانما
11909
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2015-5-7
توردا
516 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-7-12 15:31:40 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ankarali يوللىغان ۋاقتى  2013-7-10 11:56
كىشىلەر ئارزۇ قىلغان باراۋەرلىك،ھەرگىز ئەمەلگە ئاشما ...

شۇنداقتىمۇ،ئىنسانلار باراۋەرلىككە ھەر،مىنۇت،ھەر سۇكۇنۇت ئىنتىلىپ،باراۋەرلىكىنى ئىزداش يۇلىدا ئۆزىنى تەكەممۇلاشتۇرىدۇ.
پىكىر بەرگىنىڭىزگە رەھمەت؟ سىزگە سالاملار بولغاي!
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

葡京赌场 游戏赌博平台 那个网上娱乐城最好 万达国际tt娱乐城 欧洲杯球衣正品专卖 永利博网上娱乐城 超级大玩家下载 爱博彩社区论坛 云鼎娱乐场 信誉最好的娱乐城 博彩网址导航 苏州国际影视娱乐城 金盛国际娱乐城 九龙国际娱乐城 澳门赌场玩法 五湖四海是什么意思 娱乐城 88娱乐城 盈丰时时彩平台 欧洲杯澳门足球盘 永利博网上娱乐城 水经注软件 澳门威尼斯人 娱乐城哪家好 胜负彩比分 qq欢乐斗地主下载 永利博网上娱乐城 网上娱乐城排行榜 英皇娱乐城英皇国际 永利博网上娱乐城 在线娱乐城天上人间 利澳娱乐城天上人间 欧洲杯决赛专题 哪家网上花店最好 欧洲杯澳门即时盘 澳门新葡京官网 422488 鱼雨大乐透13036 88娱乐城 信誉最好的娱乐城 哪家网上药店最好 澳门威尼斯官网 乾讯网网址 国际十大博彩娱乐城 娱乐城天上人间 百家乐玩法 京城娱乐城 金沙国际娱乐城 血洗唐人街 皇冠假日 高尔夫网球频道 bet365官方网站 网上现金棋牌 菲律宾太阳城娱乐网 银河娱乐场 利来国际娱乐 网上娱乐城排行榜 球探网比分 澳门赌场有那些玩法 喜达博彩真钱娱乐 百利宫影城 娱乐城去澳门 a8娱乐城看天上人间 今晚欧洲杯 红桃k说明书 脉动棋牌 真龙香烟价格英皇国际 网上娱乐城哪家最好 澳门利澳娱乐城 圣淘沙娱乐天上人间 金山海上皇宫 德甲球队队徽 太阳城娱乐城管理网 2012最新电影网址 娱乐城内部管理制度 太阳城集团 鸿运国际娱乐城 竞彩篮球比分直播 百博国际娱乐城 澳门金沙娱乐场 22555官方网 鸿运国际娱乐城 百利宫娱乐城 永利博网上娱乐城 88娱乐城 苏州国际影视娱乐城 中华娱乐城影讯 娱乐城哪家好 娱乐城天上人间 韩国华克山庄赌场 网上娱乐城排行榜 澳门永利 网上娱乐城 必赢国际 鸿利会娱乐城 澳门巴比伦娱乐城 娱乐城 京城国际娱乐城 吟唱新乐园 网上娱乐城排行榜 太阳城娱乐城管理网 菲律宾欢乐谷娱乐城 娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 淘金盈娱乐城 kk娱乐城天上人间 亿博国际娱乐城 新浪娱乐首页 明升娱乐城 88娱乐城 88娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 欧洲篮球比分直播 九龙国际娱乐城 kk娱乐城天上人间 360大乐透胆拖 tt娱乐城官网 苏州国际娱乐城 tt娱乐城 博九网娱乐城 在线娱乐城天上人间 德国比利时 皇冠娱乐城开户 百乐娱乐新澳博 皇冠即时水位 皇冠足球论坛 篮球即时比分 体彩投注站 网上娱乐城哪家最好 博彩通评级 环球娱乐城天上人间 澳门博彩网上投注 博久娱乐城 娱乐城去澳门 88娱乐城代理tlyd 2012欧洲杯pptv直播 皇冠开户网 博坊娱乐城天上人间 五湖四海指什么 博坊娱乐城天上人间 国际十大博彩娱乐城 kk娱乐城天上人间 美国大西洋城 0点直播吧 2012年欧洲杯qq直播 88娱乐城 国际足球新闻 娱乐城天上人间 京城国际娱乐城 皇冠网址 欧洲杯决赛博彩开盘 街拍 微博 澳门星际 美女斗地主 娱乐城内部管理制度 88娱乐城天上人间 永利高平台 至尊国际娱乐城 越豪门之娱乐后宫 利来国际娱乐城 娱乐城去澳门 tt娱乐城 新加坡圣淘沙度假村 威尼斯人赌场 澳门金沙娱乐场网址 尊龙国际娱乐城 e世博官方网站 博e百娱乐 e世博yjsol 足彩网 大乐透那个台开奖 赢钱专家粤语 澳门威尼斯人官方网 娱乐城天上人间 湖北棋牌游戏平台 北京天上人间后台 宝马会国际娱乐会所 红桃k集团 网上最大娱乐城 英国布莱顿天体海滩 博彩通首页 新加坡圣淘沙 网上棋牌室 星际娱乐场 网上娱乐城 网上娱乐城哪家最好 今天有没有欧洲杯 讯盈比分 娱乐城天上人间 大发888娱乐场下载英皇国际 浙江体彩网11选5 优博娱乐城天上人间 乐百家国际娱乐城英皇国际 足球 大西洋城赌场 希尔顿酒店集团 360大乐透杀号定胆 tt娱乐城 百丽宫影城 富国天合基金净值 九龙国际娱乐城 澳门金沙官网 澳门葡京赌侠诗 新豪娱乐城天上人间 足球小将国语版全集 北京太阳城医院 网上娱乐城哪家最好 bet365备用主页器 宝马会全讯网 玩老虎机技巧 利来国际娱乐城 太阳城管理娱乐网 bet365备用网站 京城国际娱乐城 皇冠代理25900 波恩利vs诺丁汉森林 甘肃云鼎集团 利澳娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城哪家最好 皇冠足球 tt威龙电源怎么样英皇国际 88娱乐城天上人间 皇冠开户网址 网上最好药店 九龙国际娱乐城 网上赌城@黄金城 东方太阳城 88娱乐城天上人间 天朝博彩论坛 爱博彩论坛 邯郸市 金赞娱乐到天上人间 新澳门娱乐城 网络赌博 澳门新葡京娱乐城 欧洲最大的博彩公司 棋牌游戏网站 舟山星空棋牌 娱乐城哪家好 博彩论坛bozhidao 金宝博会不要给钱 赛尔号谱尼在哪 圣淘沙娱乐天上人间 娱乐城天上人间 百博娱乐城 娱乐城天上人间 娱乐城 新乐园娱乐城 a8娱乐城看天上人间 网上娱乐城 国际赌场 上海电视台劲爆体育 利澳娱乐城天上人间 福建大乐透开奖结果 2012澳门葡京赌场 大乐透专家预测单注 三国志网页游戏 万达国际tt娱乐城 上海中超地板 博彩网推百拉好吗 太阳城 网上娱乐城 海上皇宫大酒店菜单 百丽宫影城 国贸店 万达国际tt娱乐城 粤海之星 娱乐城 环球娱乐城天上人间 开彩票投注站 网页版足球游戏 tt娱乐城 阳城贴吧 环球娱乐城天上人间 欧冠足球吧 利澳娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 人气最高的棋牌 吧吧在线 欧洲杯决赛亚洲指数 澳门哪个赌场好 澳门赌场娱乐城视频 沙龙国际娱乐城网站 澳门赌场新葡京 皇冠足球论坛 环球娱乐城天上人间 在线娱乐城天上人间 百家博 立即博娱乐城 棋牌游戏注册送10元 尊龙国际娱乐城 葡京国际娱乐城 现金流游戏 球探篮球即时比分 新宝投注 威尼斯人多少钱一晚 bet365去澳门娱乐城 bet007篮球 澳门彩票 皇冠足球投注平台 红9娱乐城 娱乐城注册送体验金 博彩网去澳门 必博娱乐城 宋代足球小将2全集1 御龙在天群英会喝酒 博彩网 网上娱乐城排行榜 苏州国际影视娱乐城 明星斗地主官网 球探篮球即时比分 斯科尔斯告别赛 最新皇冠网址 宜昌海上皇宫 利澳娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 狮威亚洲娱乐城 娱乐城哪家好 百博娱乐城

娱乐城博彩
娱乐城博彩网站排名
娱乐城代理
娱乐城鼎盛
娱乐城管理
娱乐城管理制度
娱乐城金沙国际权威
娱乐城金赞
娱乐城开户
娱乐城开户送
娱乐城开户送彩金
娱乐城开户送钱新澳博
娱乐城开户送钱英皇国际
娱乐城乐放
娱乐城哪家好
娱乐城内部管理制度
娱乐城排行榜
娱乐城棋牌
娱乐城去澳门
娱乐城去澳门
娱乐城去英皇开户吧新澳博
娱乐城去英皇开户吧英皇国际
娱乐城体验金
娱乐城天上人间
娱乐城网址
娱乐城韦德亚洲
娱乐城新澳博
娱乐城新澳博好
娱乐城新锦江6544
娱乐城新锦江xjj665
娱乐城信息资讯网
娱乐城信誉排行榜
娱乐城英皇国际
娱乐城英皇国际在线
娱乐城游戏机
娱乐城云鼎好
娱乐城注册
娱乐城注册送
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
天上人间国际娱乐城
天上人间娱乐城
天天乐娱乐城
天天乐娱乐城新澳博
天天乐娱乐城英皇国际
万博88娱乐城
万博娱乐城
万达国际tt娱乐城
万达娱乐城
万豪娱乐城
万豪娱乐城怎么样
网络娱乐城
网上 娱乐城
网上澳门赌场
网上博彩娱乐城
网上欢乐谷娱乐城
网上信誉最好娱乐城
网上娱乐城
网上娱乐城代理
网上娱乐城老虎机
网上娱乐城老虎机新澳博
网上娱乐城老虎机英皇国际
网上娱乐城哪个好新澳博
网上娱乐城哪个好英皇国际
网上娱乐城哪家最好
网上娱乐城哪家最好新澳博
网上娱乐城哪家最好英皇国际
网上娱乐城那个最好
网上娱乐城排行榜
网上娱乐城排名
网上娱乐城是真的吗
网上娱乐城是真的吗新澳博
网上娱乐城是真的吗英皇国际
网上娱乐城网站
网上娱乐城新澳博
网上娱乐城英皇国际
网上娱乐城注册
网上真钱娱乐城
网上最大娱乐城
百家乐必赢法
百家乐必赢法视频
百家乐彩
百家乐策略
百家乐策略技巧
百家乐大小技巧
百家乐代理
百家乐代理加盟
百家乐代理开户
百家乐代理哪里好
百家乐的玩法
百家乐的下注技巧
百家乐斗地主
百家乐改单
百家乐高手打法
百家乐高手看路
百家乐高手论坛
百家乐合作
百家乐会员开户
百家乐技巧策略
百家乐技巧打法赌博技巧
百家乐技巧大全
百家乐技巧公式论坛
百家乐技巧在那里
百家乐技巧之写路
百家乐交流群
百家乐开户
百家乐开户就送现金
百家乐看路
百家乐路
百家乐路单软件
百家乐路纸
百家乐论坛
百家乐论坛在线
百家乐论坛在线提供
百家乐免费试玩
百家乐免费在线开户
百家乐哪家好
百家乐哪里开户
百家乐牌技群
百家乐平台
百家乐破解
百家乐破解的方法
百家乐破解方法
百家乐破解秘籍
百家乐棋牌
百家乐群
百家乐试玩
百家乐试玩得真钱优惠
百家乐太阳城开户
百家乐投注技巧
百家乐投注开户在哪里比较好
百家乐玩法
百家乐玩法百科
百家乐玩法技巧
百家乐玩法揭秘
百家乐玩法介绍
百家乐玩法秘诀
百家乐玩法与规则
百家乐网
百家乐网上真钱娱乐城
百家乐下注策略
百家乐线上开户
百家乐线上游戏
百家乐赢钱的秘籍
百家乐赢钱技巧
百家乐用品
百家乐游戏的致胜玩法
百家乐游戏攻略
百家乐游戏规则
百家乐游戏规则是怎么样的
百家乐游戏机
百家乐游戏机破解
百家乐游戏技巧
百家乐游戏哪里比较好
百家乐游戏哪里玩好
百家乐游戏哪里有
百家乐游戏平台
百家乐游戏破解-皇冠投注
百家乐游戏软件
百家乐游戏下载
百家乐游戏有技巧吗
百家乐游戏有什么技巧
百家乐游戏真人真娱
百家乐游戏桌租赁
百家乐有什么必赢的绝技
百家乐娱乐城
百家乐娱乐城真钱游戏
百家乐娱乐官方网
百家乐园
百家乐怎么作弊
百家乐真人游戏娱乐城
百家乐注码法
百家乐庄闲必胜打法
百家乐最高概率打法
百家乐作弊
百家乐怎么玩
百家乐怎么玩才能赢钱

چوققىغا قايتىش