| باشلانغۇچ مەكتەپ 1 – يللىق مۇزىكا دەرس لاھيسى دەرس تۈزگۈچى :راھىلە سۇلتان 2014.9
ۋاقتى: -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى دەرس تېمىسى:ئىسمىڭىز نېمە )بىرسائەتلىك دەرس لايىھىسى( ئوقۇتۇش مەزمۇنى: ‹‹ ئىسمىڭىز نېمە ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش نىشانى: 1 .بىلىم ئىقتىدار نىشانى: ‹‹ ئىسمىڭىز نېمە ›› ناملىق ناخشىنى كۆپچىلىك بىرلىكتە تەكشى ھەم يادقا ئورۇندىيالايدىغان بۇلۇش،قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. 2.جەريان ۋەئۇسۇل: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. 3.ھىسيات پوزىتسىيە ۋەقىممەت قارىشى: ناخشىنى ئاڭلاپ ساۋاقداشلار ئارا ئىناق،دوستانە كەيپىياتنى ھېس قىلىش. ئوقۇتۇشنىڭ موھىم نوقتىسى: ‹‹ ئىسمىڭىز نېمە ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇشنىڭ قىيىن نوقتىسى: ‹‹ ئىسمىڭىز نېمە ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش ۋە ھەركەت لايھىلەش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،چاۋاك چېلىپ ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ئوقۇتۇش قوراللىرى: ئاكاردىيون ، ئوپتىك دېسكا ،قويغۇچ،سوقما چالغۇلار ئوقۇتۇش جەريانى: ئالدىنقى مەۋسۈملۈك ئۈتۈلگەن ناخشىلارنى ئەسلىتىش ئېلىپ بېرىلدۇ. يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش: ساۋاقداشلار تۆۋەندىكى ناخشىنى بىرلىكتە ئاڭلاپ باقايلى. ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ ئىسمىڭىز نېمە ›› ناملىق ناخشا ئاڭلىتىلدۇ. بىز بۇسائەتلىك دەرىستە ‹‹ ئىسمىڭىز نېمە ›› ناملىق ناخشىنى ئوقۇشنى ئۆگىنىمىز. (مۇزىكا تەڭكەش بىلەن بىر قېتىم ئۇقۇپ ئۈلگە كۆرستىلدۇ› يېڭى بىلىم ئىگەللىتىش (دەرىس مەزمۇنى ۋەقىزىقىشنى قوزغاش) ئوقۇغۇچىلارغا ناخشا يەنە بىر قېتىم ئاڭلىتىلدۇ. بۇ ناخشىدا قانداق مەزمۇن ئىپادىلەنگەن؟ سلەربۇناخشنى ياقتۇردۇڭلارمۇ؟ (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) ئوقۇغۇچىلارغا ناخشا يەنە بىر قېتىم ئاڭلىتىلدۇ. _ناخىشىنىڭ قايسى بۆلەكلىرنىڭ مىلودىيسىنى ئەستە تۇتالىدىڭلار؟ (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) _ئوقۇغۇچىلار گۇرۇپپىلارغا بۈلۈنۈپ قول تۇتۇشۇپ بىرىنچى قېتىم ئورۇندىغاندا سول تەرەپكە،ئىككىنچى قېتىم ئورۇندىغاندا ئوڭ تەرەپكە مېڭىش،ئۈچىنچى قېتىم ئورۇندىغاندا ئەسلىگە قايتىشقا يىتەكلىنىپ ئەمەلى ھېس قىلىش ئىچىدە ناخشىنىڭ مىلودىيسىى ئەستە قالدۇرۇلدۇ. ناخشا مىلودىيىسى ئەگەشتۈرۈپ ئوقۇتۇش ئارقىلىق دەسلەپكى قەدەمدە ئىگەللىتىلدۇ. _ئاھاڭدىكى ئوخشاش ياكى ئوخشىشىپ كىتىدىغان مۇزىكىلىق جۈملىلەرنى پەرق ئىتەلىدىڭىزمۇ؟ (ئوقۇغۇچىلارئىنكاسى ) مۇستەھكەملەش باسقۇچى: ئوقۇغۇچىلار كوللىكتىپ ،شەخسلەر بۇيىچە،گۇرۇپپىلار بويىچە ئايرىم-ئايرىم ھالدا ناخشىنى ئورۇنداش ئارقىلىق ئاھاڭى ۋە رېتىمى مۇستەھكەملىندۇ.بۇ جەرياندا سوقما چالغۇلار ئوقۇغۇچىلارغا تارقىتىلىپ تەڭكەش قىلىندۇ. خۇلاسلاش باسقۇچ: _ساۋاقداشلار ،ناخشىنى بىر تەرەپتىن ئورۇنداپ بىرتەرەپتىن ھەركەت قىلىش ئارقىلىق ساۋاقداشلار ئارا تۇنۇشۇپ ئىناق كەيپىيات يارىتىش توغرىسىدا تەربىيە بىرىلدۇ.
دوسكا لايھىسى: ناخشا : ئىسمىڭىز نېمە خوشال كەيپىيات ئىچىدە ئورۇندىلدۇ
تاپشۇرۇق:ئۈتۈلگەن مەزمۇنلارنى تەكرارلاش تەستىق پىكرى:
دەرستىن كىيىنكى ئەسلىمە:
ۋاقتى: -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى دەرس تىمىسى: چىمەن دوست (بىرسائەتلىك دەرس لايىھىسى( ئوقۇتۇش مەزمۇنى: ‹‹ چىمەن دوست ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش نىشانى: بىلىم ئىقتىدار نىشانى: ناخشىنى ئاڭلاپ تەقلىدى ئاۋازلارنى ھېسياتلىق دوراپ بىرىش بىلەن بىرگە ‹‹ چىمەن دوست ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. جەريان ۋەئۇسۇل: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ھىسيات پوزىتسىيە ۋەقىممەت قارىشى: ئوقۇغۇچىلارنىڭ مۇزىكىنى ياخشى كۆرۈش ھىسياتىنى شەكىللەندۈرۈش، ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەبئەتنى قىزغىن سۈيۈش روھىنى يىتىلدۈرۈش. ئوقۇتۇشنىڭ موھىم نوقتىسى: ‹‹ چىمەن دوست ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇشنىڭ قىيىن نوقتىسى: ‹‹ چىمەن دوست ›› ناملىق ناخشىنى ئۇدار ئۇرۇپ قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ئوقۇتۇش قوراللىرى: ئاكاردىيون ، ئوپتىك دېسكا ،قويغۇچ ، سوقما چالغۇلار ئوقۇتۇش جەريانى: ئوقۇغۇچىلار كوللىكتىپ ھالدا ‹‹ ئىسمىڭىز نېمە ››ناملىق ناخشىنى كوللىكتىپ ئورۇنداش ئارقىلىق دەرس مەزمۇنى ئەسلىتىلدۇ. 1. يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش: ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ چىمەن دوسىت ››ناملىق ناخشا ئاڭلىتىلدۇ. _كۆڭۈل قۇيۇپ ئاڭلاڭ،ناخشىدا كىم سۆزلەۋاتىدۇ؟ (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) ئوقۇتقۇچى ناخشىنى ئۈلگە كۆرسىتىپ ئورۇنداپ بىرىدۇ. _ناخشىنىڭ رېتىمىغا ماسلىشىپ چاۋاك چېلىپ بېقىڭ؟ (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) يېڭى بىلىم ئىگەللىتىش (دەرىس مەزمۇنى ۋەقىزىقىشنى قوزغاش) ئوقۇتقۇچىنىڭ يىتەكچىلكىدە ئوقۇغۇچىلار نوتىنىڭ ئالدىنقى تۆت تاكىتىنى ئاستا سۈرئەت بىلەن ئورۇنداپ بىر قانچە قېتىم مەشىقلەندۈرۈش ئارقىلىق نوتىنىڭ نامى ۋە ئاۋاز ئىگىزلىكى ئىگەللىتىلدۇ. ئوقۇتقۇچىنىڭ دىرىژورلۇق قىلىشىغا ئەگىشىپ ئوقۇغۇچىلار ناخشىنىڭ مىلودىيسىنى دەسلەپتە ئاستىراق سۈرئەتتە،كىيىن تېزراق ئورۇنداپ مەشىقلەندۈرۈش ئارقىلىق ئاھاڭى ۋە رېتىمى ئىگەللىتىلدۇ. مۇستەھكەملەش باسقۇچى ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىغا ئەگىشىپ قايتا-قايتامەشىق قىلغاندىن كېيىن قىز-ئوغۇللار گۇرۇپپىسنى ۋە پارتىلارئارا يەككە ھالدا ئوقۇتۇپ كۆرۈپ، ياخشى ئوقۇغانلىرنى چاۋاك ئارقىلىق تەقدىرلندۇ،خاتائوقۇغان جايلىرنى قايتا مەشىق قىلدۇرۇش ئارقىلىق تۈزىتلدۇ. خۇلاسلاش باسقۇچ ئوقۇغۇچىلار گۇرۇپپىلارغا بۈلۈنۈپ ھەركەت تۈزۈشكە ھەمدە ھەربىر گۇرۇپپا ئۆزلىرى تۈزگەن ھەركەتنى قىلىپ تۇرۇپ ناخشىنى رېتىملىق ،شوخ ئورۇنداشقا يىتەكلىندۇ. ئوقۇغۇچىلارغا ساۋاقداشلار ئۆز-ئارا ئىناق-ئىتتىپاق ئۈتۈش توغرىسىدا تەربىيە بىرىلدۇ.
دوسكا لايھىسى: ناخشا : چىمەن دوسىت ئابلىكىم ھەسەن شىئېرى ئىمىنجان يۈسۈپ مۇزىكىسى شوخ،تىتىك ئورۇندىلدۇ تاپشۇرۇق: ئۈتۈلگەن مەزمۇنلارنى تەكرارلاش تەستىق پىكرى:
دەرستىن كىيىنكى ئەسلىمە:
ۋاقتى: -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى دەرس تىمىسى: گۈل ۋە كۈچەت (بىرسائەتلىك دەرس لايىھىسى) ئوقۇتۇش مەزمۇنى: ‹‹ گۈل ۋە كۈچەت›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش نىشانى: 1 .بىلىم ئىقتىدار نىشانى: ناخشنىڭ مىلودىيە يۈنىلىشىنى سىزىپ بىرەلەيدىغان بۇلۇش بىلەن بىرگە ناخشنى جانلىق رېتىملىق ئورۇنداش. 2.جەريان ۋەئۇسۇل: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. 3.ھىسيات پوزىتسىيە ۋەقىممەت قارىشى: ‹‹ گۈل ۋە كۈچەت ›› ناملىق ناخشىنى ئورۇنداش جەريانىدا تەربىئەتنىڭ گۈزەللىكىنى ھېس قىلىش. ئوقۇتۇشنىڭ مۇھىم نوقتىسى: ‹‹ گۈل ۋە كۈچەت›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات بىلەن جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇشنىڭ قىيىن نوقتىسى: سوقما چالغۇلاردىن پايدىلنىپ ناخشا رېتىمىغا تەڭكەش قىلىش،ناخشىنىڭ مىلودىيسى ۋە رېتىمىنى توغرا ئىگەللەش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ئوقۇتۇش قوراللىرى: ئاكاردىيون ، ئوپتىك دېسكا،قويغۇچ،سوقما چالغۇلار ئوقۇتۇش جەريانى: ئوقۇغۇچىلار كوللىكتىپ ھالدا ‹‹ چىمەن دوسىت››ناملىق ناخشىنى كوللىكتىپ ئورۇنداش ئارقىلىق دەرس مەزمۇنى ئەسلىتىلدۇ. يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹گۈل ۋە كۈچەت››ناملىق ناخشىنى ئاڭلىتىش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلدۇ. يېڭى بىلىم ئىگەللىتىش: (دەرىس مەزمۇنى ۋەقىزىقىشنى قوزغاش) ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹گۈل ۋە كۈچەت ››ناملىق ناخشا ئاڭلىتىلدۇ. _ناخشىنىڭ قايسى جايلىرنى ياقتۇردىڭىز؟ (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ گۈل ۋە كۈچەت ››ناملىق ناخشا يەنە بىر قېتىم ئاڭلىتىلدۇ.ھەمدە ئاڭلىغانلىرى بۇيىچە مىلودىيە يۈنىلىش سىزىقىنى بارمىقى بىلەن ھاۋاغا سىزىشقا يىتەكلىندۇ.(بۇ ئارقىلىق ناخشىنىڭ رېتىمى ۋە مىلودىيسى بىلەن تۇنۇشۇش ئېلىپ بېرىلدۇ.) (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) ئوقۇتقۇچى ناخشىنى ئۈلگە كۆرسىتىپ ئورۇنداپ بىرىدۇ،ئوقۇغۇچىلارغا سوقما چالغۇلار تارقىتىپ بىرىلىپ ناخشا رېتىمىغا تەڭكەش قىلىشقا يىتەكلىندۇ. (ئوقۇغۇچىلار پائالىيتى) ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىغا ئەگىشىپ ناخشىنى دەسلەپتەئاستا سۈرئەتتە،بارا-بارا تېزراق سۈرئەتتە مەشىقلەندۈرۈش ئارقىلىق مىلودىيسى ۋە رېتىمى ئىگەللىتىلدۇ. مۇستەھكەملەش باسقۇچى ناخشىنى ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىغا ئەگىشىپ مەشىق قىلغاندىن كېيىن قىز-ئوغۇللار گۇرۇپپىسنى ۋە پارتىلارئارا يەككە ھالدا ئوقۇتۇپ كۆرۈپ، ياخشى ئوقۇغانلىرنى چاۋاك ئارقىلىق تەقدىرلندۇ،خاتائوقۇغان جايلىرنى قايتا مەشىق قىلدۇرۇش ئارقىلىق تۈزتىلدۇ. خۇلاسلاش باسقۇچ ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىنىڭ يىتەكچىلكىدە ناخشىنى ھەركەت لايھىلەپ ئورۇنداشقا تەشكىللىندۇ.ئوقۇغۇچىلارغا گۈل –گىياھلارنى ئاسراش،قالايمىقان ئۈزمەسلىك توغرىسىدا تەربىيە بىرىلدۇ. دوسكا لايھىسى: ناخشا :گۈل ۋە كۈچەت ياسىن مۇخپۇل مۇزىكىسى ياسىن مۇخپۇل شېئىرى شوخ تىتىك كەيپياتتا ئۇرۇندىلىدۇ تاپشۇرۇق: ئۈتۈلگەن دەرس مەزمۇنىنى تەكرارلاش تەستىق پىكرى:
دەرستىن كىيىنكى ئەسلىمە:
ۋاقتى: -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى دەرس تىمىسى: ئىلەڭگۈچ (بىرسائەتلىك دەرس لايىھىسى) ئوقۇتۇش مەزمۇنى: ‹‹ ئىلەڭگۈچ ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش نىشانى: بىلىم ئىقتىدار نىشانى: ناخشا ئاھاڭىنىڭ يۇقىرى-تۆۋەن،ئۇزۇن-قىسقا ئاۋازلىرنى مىلودىينىڭ يۈنىلىشىنى ھېس قىلىش، ‹‹ ئىلەڭگۈچ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. جەريان ۋەئۇسۇل: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ھىسيات پوزىتسىيە ۋەقىممەت قارىشى: ناخشىنى ئورۇنداش داۋامىدا ناخشىنىڭ خوشال،ئەركىن كەيپىياتىنى ھېس قىلىش. ئوقۇتۇشنىڭ موھىم نوقتىسى: ‹‹ ئىلەڭگۈچ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇشنىڭ قىيىن نوقتىسى: ‹‹ ئىلەڭگۈچ ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ئوقۇتۇش قوراللىرى: ئاكاردىيون ، ئوپتىك دېسكا،قويغۇچ،سوقما چالغۇلار ئوقۇتۇش جەريانى: ئوقۇغۇچىلار كوللىكتىپ ھالدا ‹‹ گۈل ۋە كۈچەت ››ناملىق ناخشىنى كوللىكتىپ ئورۇنداش ئارقىلىق دەرس مەزمۇنى ئەسلىتىلدۇ. يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ ئىلەڭگۈچ››ناملىق ناخشىنى ئاڭلىتىش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلدۇ. يېڭى بىلىم ئىگەللىتىش: (دەرىس مەزمۇنى ۋەقىزىقىشنى قوزغاش) ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ئىلەڭگۈچ ››ناملىق ناخشا ئاڭلىتىلدۇ. ئوقۇغۇچىلارئاڭلىغانلىرىغائاساسەن ناخشىنىڭ مىلودىيە لىيىنسىنى سىزىپ بېقىشقا يىتەكلىندۇ. ئوقۇتقۇچى ناخشىنى ئۈلگە كۆرسىتىپ ئورۇنداپ بىرىدۇ،ئوقۇغۇچىلارغا سوقما چالغۇلار تارقىتىپ بىرىلىپ ناخشا رېتىمىغا تەڭكەش قىلىشقا يىتەكلىندۇ. (ئوقۇغۇچىلار پائالىيتى) ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىغا ئەگىشىپ ناخشىنى دەسلەپتەئاستا سۈرئەتتە،بارا-بارا تېزراق سۈرئەتتە مەشىقلەندۈرۈش ئارقىلىق مىلودىيسى ۋە رېتىمى ئىگەللىتىلدۇ. ناخشىنى دەسلەپتەئاستا سۈرئەتتە،بارا-بارا تېزراق سۈرئەتتە مەشىقلەندۈرۈش ئارقىلىق مىلودىيسى ۋە رېتىمى ئىگەللىتىلدۇ. مۇستەھكەملەش باسقۇچى ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىغا ئەگىشىپ مەشىق قىلغاندىن كېيىن قىز-ئوغۇللار گۇرۇپپىسنى ۋە پارتىلارئارا يەككە ھالدا ئوقۇتۇپ كۆرۈپ، ياخشى ئوقۇغانلىرنى چاۋاك ئارقىلىق تەقدىرلندۇ،خاتائوقۇغان جايلىرنى قايتا مەشىق قىلدۇرۇش ئارقىلىق تۈزتىلدۇ. خۇلاسلاش باسقۇچ ناخشا يەنە بىر قېتىم كوللىكتىپ مۇزىكىغا بىرلەشتۈرلۈپ ئوقۇتۇلۇپ دەرىس خۇلاسلنىدۇ ھەمدە تاپشۇرۇق بىرىلىدۇ . ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىنىڭ يىتەكچىلكىدە ناخشىنى ھەركەت لايھىلەپ ئورۇنداشقا تەشكىللىندۇ.
دوسكا لايھىسى: ناخشا : ئىلەڭگۈچ مەسئۇت خالىت مۇزىكىسى ھەبىبۇللا ئوسمان شېئىرى لىرىك، سالماق ئۇرۇندىلىدۇ
تاپشۇرۇق: ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداشنى ئۆگىنىپ كېلىش.
تەستىق پىكرى:
دەرستىن كىيىنكى ئەسلىمە:
ۋاقتى: -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى دەرس تىمىسى: دۆلەت بايرىقى (بىرسائەتلىك دەرس لايىھىسى) ئوقۇتۇش مەزمۇنى: ‹‹ دۆلەت بايرىقى ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش نىشانى: بىلىم ئىقتىدار نىشانى: ‹‹ دۆلەت بايرىقى ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. جەريان ۋەئۇسۇل: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ھىسيات پوزىتسىيە ۋەقىممەت قارىشى: ‹‹ دۆلەت بايرىقى ››نى ئورۇنداش ئارقىلىق دۆلەت بايرىقى ۋە دۆلەت شىئېرى ۋەتەننىڭ سىمۋولى ئىكەنلىكىنى بىلىش،ۋەتەننى قىزغىن سۈيۈش ھېسياتىنى ئىپادىلەش. ئوقۇتۇشنىڭ موھىم نوقتىسى: ‹‹ دۆلەت بايرىقى ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇشنىڭ قىيىن نوقتىسى: ‹‹دۆلەت بايرىقى ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ئوقۇتۇش قوراللىرى: ئاكاردىيون ، ئوپتىك دېسكا،قويغۇچ،سوقما چالغۇلار ئوقۇتۇش جەريانى: ئوقۇغۇچىلار كوللىكتىپ ھالدا ‹‹ ئىلەڭگۈچ ››ناملىق ناخشىنى كوللىكتىپ ئورۇنداش ئارقىلىق دەرس مەزمۇنى ئەسلىتىلدۇ. يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ دۆلەت بايرىقى››ناملىق ناخشىنى ئاڭلىتىش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلدۇ. يېڭى بىلىم ئىگەللىتىش: (دەرىس مەزمۇنى ۋەقىزىقىشنى قوزغاش) ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ دۆلەت بايرىقى ››ناملىق ناخشا ئاڭلىتىلدۇ. _ناخشىدا قانداق كەيپىيات تەسۋىرلەنگەن؟سۆزلەپ بىرىڭ. (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) ناخشا يەنە بىر قېتىم ئاڭلىتىلدۇ. (ئوقۇغۇچىلارغا دۆلىتىمىزنىڭ دۆلەت بايرىقىنىڭ شەكلى كۆرسىتىلىدۇ،دۆلەت شىئېرى ئاڭىلىتىلدۇ،دۆلەت شىئېرى ۋە دۆلەت بايرىقىنىڭ دۆلىتىمىزنىڭ سىمۋولى ئىكەنلىكى چۈشەندۈرۈلدۇ.) (ئوقۇغۇچىلار ناخشا تېكىستىنى ناخشىغا ئەگىشىپ بوش ئاۋازدا ئەگىشىپ ئيتىشقا يىتەكلىندۇ.) (ئوقۇغۇچىلار پائالىيتى) ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىنىڭ يىتەكچىلىدە ناخشىغا ماسلاشتۇرۇپ ئۇدار ئۇرۇشقا يىتەكلىندۇ.سوقما چالغۇلار تارقىتى بىرىلدۇ،ئوقۇغۇچىلار ناخشىنىڭ رېتىمىغا ئەگىشىپ ئۇدار ئۇرۇشقا يىتەكلىندۇ. ناخشىنى دەسلەپتەئاستا سۈرئەتتە،بارا-بارا تېزراق سۈرئەتتە مەشىقلەندۈرۈش ئارقىلىق مىلودىيسى ۋە رېتىمى ئىگەللىتىلدۇ. مۇستەھكەملەش باسقۇچى ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىغا ئەگىشىپ مەشىق قىلغاندىن كېيىن قىز-ئوغۇللار گۇرۇپپىسنى ۋە پارتىلارئارا يەككە ھالدا ناخشىنى ۋەتەننە قىزغىن سۈيۈش ھېسياتىنى ئىپادىلەپ ئوقۇتۇپ كۆرۈپ، ياخشى ئوقۇغانلىرنى چاۋاك ئارقىلىق تەقدىرلندۇ،خاتائوقۇغان جايلىرنى قايتا مەشىق قىلدۇرۇش ئارقىلىق تۈزتىلدۇ. خۇلاسلاش باسقۇچ ناخشىغا بىرلەشتۈرۈپ ئوقۇغۇچىلارغا ۋەتەننى قىزغىن سۈيۈش،دۆلەت بايرىقىنى ھۆرمەتلەش توغرىسىدا تەربىيە بىرىلدۇ.
دوسكا لايھىسى: ناخشا : دۆلەت بايرىقى تۇرسۇنجان زۇنۇن مۇزىكىسى تۇرسۇنجان زۇنۇن شېئىرى ئوتتۇرھال سۈرئەتتە،ئىپتىخارلىق ھېسياتى بىلەن ئۇرۇندىلىدۇ تاپشۇرۇق: ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداشنى ئۆگىنىپ كېلىش. تەستىق پىكرى:
دەرىستىن كىيىنكى ئەسلىمە:
ۋاقتى: -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى دەرس تىمىسى: دۇنيا دوستلۇققا تولسۇن (بىرسائەتلىك دەرس لايىھىسى) ئوقۇتۇش مەزمۇنى: ‹‹دۇنيا دوستلۇققا تولسۇن›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش نىشانى: بىلىم ئىقتىدار نىشانى: ‹‹ دۇنيا دوستلۇققا تولسۇن ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. جەريان ۋەئۇسۇل: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ھىسيات پوزىتسىيە ۋەقىممەت قارىشى: ‹‹ دۇنيا دوستلۇققا تولسۇن ››نى ئورۇنداش ئادەملەر ئوتتۇرسىدىكى مېھىر-مۇھەببەتنى ، دوستلۇقنى ھېس قىلىش. ئوقۇتۇشنىڭ موھىم نوقتىسى: ‹‹ دۇنيا دوستلۇققا تولسۇن ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇشنىڭ قىيىن نوقتىسى: ‹‹ دۇنيا دوستلۇققا تولسۇن ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ئوقۇتۇش قوراللىرى: ئاكاردىيون ، ئوپتىك دېسكا،قويغۇچ،سوقما چالغۇلار ئوقۇتۇش جەريانى: ئوقۇغۇچىلار كوللىكتىپ ھالدا ‹‹ دۆلەت بايرىقى ››ناملىق ناخشىنى كوللىكتىپ ئورۇنداش ئارقىلىق دەرس مەزمۇنى ئەسلىتىلدۇ. يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ دۇنيا دوستلۇققا تولسۇن ››ناملىق ناخشىنى ئاڭلىتىش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلدۇ. يېڭى بىلىم ئىگەللىتىش: (دەرىس مەزمۇنى ۋەقىزىقىشنى قوزغاش) ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ دۇنيا دوستلۇققا تولسۇن ››ناملىق ناخشا ئاڭلىتىلدۇ. _ناخشىدا قانداق كەيپىيات تەسۋىرلەنگەن؟سۆزلەپ بىرىڭ. (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) ناخشا يەنە بىر قېتىم ئاڭلىتىلدۇ. (ئوقۇغۇچىلار ناخشا تېكىستىنى ناخشىغا ئەگىشىپ بوش ئاۋازدا ئەگىشىپ ئيتىشقا يىتەكلىندۇ.) (ئوقۇغۇچىلار پائالىيتى) ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىنىڭ يىتەكچىلىدە ناخشىغا ماسلاشتۇرۇپ ئۇدار ئۇرۇشقا يىتەكلىندۇ.سوقما چالغۇلار تارقىتىپ بىرىلدۇ،ئوقۇغۇچىلار ناخشىنىڭ رېتىمىغا ئەگىشىپ ئۇدار ئۇرۇشقا يىتەكلىندۇ. ناخشىنى دەسلەپتەئاستا سۈرئەتتە،بارا-بارا تېزراق سۈرئەتتە مەشىقلەندۈرۈش ئارقىلىق مىلودىيسى ۋە رېتىمى ئىگەللىتىلدۇ. مۇستەھكەملەش باسقۇچى ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىغا ئەگىشىپ مەشىق قىلغاندىن كېيىن قىز-ئوغۇللار گۇرۇپپىسنى ۋە پارتىلارئارا يەككە ھالدا ئوقۇتۇپ كۆرۈپ، ياخشى ئوقۇغانلىرنى چاۋاك ئارقىلىق تەقدىرلندۇ،خاتائوقۇغان جايلىرنى قايتا مەشىق قىلدۇرۇش ئارقىلىق تۈزتىلدۇ. خۇلاسلاش باسقۇچ ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىنىڭ يىتەكچىلكىدە ناخشىنى ھەركەت لايھىلەپ ئورۇنداشقا تەشكىللىندۇ.ئوقۇغۇچىلارغا دۇنيا مېھىر-مۇھەببەت بىلەن گۈزەل ئىكەنلىكى،شۇڭا ئادەملەر ئوتتۇرسىدىكى دوستلۇقنى قەدىرلەشنىڭ زۈرۈرلىكى توغرىسىدا تەربىيە بىرىلدۇ.
دوسكا لايھىسى: ناخشا : دۇنيا دوستلۇققا تولسۇن ئىمىنجان يۈسۈپ مۇزىكىسى ئابلىكىم ھەسەن شېئىرى شوخ تىتىك كەيپياتتا ئۇرۇندىلىدۇ تاپشۇرۇق: ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداشنى ئۆگىنىپ كېلىش. تەستىق پىكرى:
دەرستىن كىيىنكى ئەسلىمە:
ۋاقتى: -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى دەرس تېمىسى:ئۇلار نېمە دەيدۇ )بىرسائەتلىك دەرس لايىھىسى( ئوقۇتۇش مەزمۇنى: ‹‹ ئۇلار نېمە دەيدۇ ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش نىشانى: 1 .بىلىم ئىقتىدار نىشانى: ناخشىنى ئاۋال تەقلىد قىلىپ ، ھىسياتنى پىششىق ئىگەللىۋېلىش،مۇھاكىمە قىلىش. ‹‹ ئۇلار نېمە دەيدۇ ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. 2.جەريان ۋەئۇسۇل: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. 3.ھىسيات پوزىتسىيە ۋەقىممەت قارىشى: ئوقۇغۇچىلارغا ھايۋانلارنى قوغداش،ئاسراش تەربىيسى بىرىلدۇ. ئوقۇتۇشنىڭ موھىم نوقتىسى: ‹‹ ئۇلارنېمە دەيدۇ ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇشنىڭ قىيىن نوقتىسى: ‹‹ ئۇلارنېمە دەيدۇ ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ئوقۇتۇش قوراللىرى: ئاكاردىيون ، ئوپتىك دېسكا ،قويغۇچ،سوقما چالغۇلار ئوقۇتۇش جەريانى: ئوقۇغۇچىلار كوللىكتىپ ھالدا ‹‹ دۇنيا دوستلۇققا تولسۇن ››ناملىق ناخشىنى كوللىكتىپ ئورۇنداش ئارقىلىق دەرس مەزمۇنى ئەسلىتىلدۇ. يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش: ساۋاقداشلار تۆۋەندىكى ناخشىنى بىرلىكتە ئاڭلاپ باقايلى. ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ ئۇلارنېمە دەيدۇ ›› ناملىق ناخشا ئاڭلىتىلدۇ. بىز بۇسائەتلىك دەرىستە ‹‹ ئۇلارنېمە دەيدۇ ›› ناملىق ناخشىنى ئوقۇشنى ئۆگىنىمىز. (مۇزىكا تەڭكەش بىلەن بىر قېتىم ئۇقۇپ ئۈلگە كۆرستىلدۇ› يېڭى بىلىم ئىگەللىتىش (دەرىس مەزمۇنى ۋەقىزىقىشنى قوزغاش) ئوقۇغۇچىلارغا ناخشا يەنە بىر قېتىم ئاڭلىتىلدۇ. بۇ ناخشىدا قايسى ھايۋان ئىپادىلەنگەن؟ سلەربۇناخشنى ياقتۇردۇڭلارمۇ؟ (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) ئوقۇغۇچىلارغا ناخشا يەنە بىر قېتىم ئاڭلىتىلدۇ. ئوقۇغۇچىلاردەرسلىكتىكى تېكىست يېزىلغان كاتەكچىلەرنى بارماق بىلەن كۆرسىتىپ مىلودىيدىكى ئېگىز-پەسلىكنى ھېس قىلىشقا يىتەكلىندۇ. (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) ناخشا مىلودىيىسى ئاڭلاپ ئېيتىشقا يىتەكلەش، ئەگەشتۈرۈپ ئوقۇتۇش ئارقىلىق دەسلەپكى قەدەمدە ئىگەللىتىلدۇ. _ئاھاڭدىكى ئوخشاش ياكى ئوخشىشىپ كىتىدىغان مۇزىكىلىق جۈملىلەرنى پەرق ئىتەلىدىڭىزمۇ؟ (ئوقۇغۇچىلارئىنكاسى ) مۇستەھكەملەش باسقۇچى: ئوقۇغۇچىلار كوللىكتىپ ،شەخسلەر بۇيىچە،گۇرۇپپىلار بويىچە ئايرىم-ئايرىم ھالدا ناخشىنى ئورۇنداش ئارقىلىق ئاھاڭى ۋە رېتىمى مۇستەھكەملىندۇ.بۇ جەرياندا سوقما چالغۇلار ئوقۇغۇچىلارغا تارقىتىلىپ تەڭكەش قىلىندۇ. خۇلاسلاش باسقۇچ: ئوقۇغۇچىلارغا ھايۋانلارنى قوغداش،خالىغانچە ئۆلتۈرمەسلىك توغرىسىدا تەربىيە بىرىلدۇ.
دوسكا لايھىسى: ناخشا : ئۇلارنېمە دەيدۇ مەسئۇت خالىت مۇزىكىسى ئابلىكىم ھەسەن شىئېرى شوخ،قىزغىن ئورۇندىلدۇ. تاپشۇرۇق: ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداشنى ئۆگىنىپ كېلىش. تەستىق پىكرى:
دەرستىن كىينكى ئەسلىمە:
ۋاقتى: -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى دەرس تىمىسى: قوزام بار (بىرسائەتلىك دەرس لايىھىسى( ئوقۇتۇش مەزمۇنى: ‹‹قوزام بار ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش نىشانى: بىلىم ئىقتىدار نىشانى: ناخشىنى ئاڭلاپ تەقلىدى ئاۋازلارنى ھېسياتلىق دوراپ بىرىش بىلەن بىرگە ‹‹ قوزام بار ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. جەريان ۋەئۇسۇل: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ھىسيات پوزىتسىيە ۋەقىممەت قارىشى: ئوقۇغۇچىلارغا ھايۋانلارنى قوغداش،ئاسراش تەربىيسى بىرىلدۇ. ئوقۇتۇشنىڭ موھىم نوقتىسى: ‹‹ قوزام بار ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇشنىڭ قىيىن نوقتىسى: ‹‹ قوزام بار ›› ناملىق ناخشىنى ئۇدار ئۇرۇپ قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ئوقۇتۇش قوراللىرى: ئاكاردىيون ، ئوپتىك دېسكا ،قويغۇچ ، سوقما چالغۇلار ئوقۇتۇش جەريانى: ئوقۇغۇچىلار كوللىكتىپ ھالدا ‹‹ ئۇلار نېمە دەيدۇ››ناملىق ناخشىنى كوللىكتىپ ئورۇنداش ئارقىلىق دەرس مەزمۇنى ئەسلىتىلدۇ. 2. يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش: ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ قوزام بار ››ناملىق ناخشنى ئاڭلىتىش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلدۇ. يېڭى بىلىم ئىگەللىتىش (دەرىس مەزمۇنى ۋەقىزىقىشنى قوزغاش) ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ قوزام بار ››ناملىق ناخشنى ئاڭلىتىلدۇ. ئوقۇغۇچىلار ناخشىنى ئاڭلىغاچ ناخشا رېتىمىغا بىرلەشتۈرۈپ ئۇدار ئۇرۇشقا يىتەكلىندۇ. ئوقۇتقۇچىنىڭ دىرىژورلۇق قىلىشىغا ئەگىشىپ ئوقۇغۇچىلار ناخشىنىڭ مىلودىيسىنى دەسلەپتە ئاستىراق سۈرئەتتە،كىيىن تېزراق ئورۇنداپ مەشىقلەندۈرۈش ئارقىلىق ئاھاڭى ۋە رېتىمى ئىگەللىتىلدۇ. ئوقۇغۇچىلارغا سوقما چالغۇلار تارقىتىپ بىرىلىپ ناخشا رېتىمىغا ئەگىشىپ ئۇدار ئۇرۇشقا يىتەكلىنىپ ناخشىنىڭ رېتىمىغا بولغان تۇنۇشى چوڭقۇرلاشتۇرۇلدۇ. مۇستەھكەملەش باسقۇچى ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىغا ئەگىشىپ قايتا-قايتامەشىق قىلغاندىن كېيىن قىز-ئوغۇللار گۇرۇپپىسنى ۋە پارتىلارئارا يەككە ھالدا ئوقۇتۇپ كۆرۈپ، ياخشى ئوقۇغانلىرنى چاۋاك ئارقىلىق تەقدىرلندۇ،خاتائوقۇغان جايلىرنى قايتا مەشىق قىلدۇرۇش ئارقىلىق تۈزىتلدۇ. خۇلاسلاش باسقۇچ ئوقۇغۇچىلار گۇرۇپپىلارغا بۈلۈنۈپ ھەركەت تۈزۈشكە ھەمدە ھەربىر گۇرۇپپا ئۆزلىرى تۈزگەن ھەركەتنى قىلىپ تۇرۇپ ناخشىنى رېتىملىق ،شوخ ئورۇنداشقا يىتەكلىندۇ. ئوقۇغۇچىلارغا تەبىئەتنى قىزغىن سۈيۈش،ھايۋانلارنى ئاسراش،قوغداش توغرىسىدا تەربىيە بىرىلدۇ.
دوسكا لايھىسى: ناخشا : قوزام بار (ئامېرىكا بالىلار ناخشىسى)
تاپشۇرۇق: ناخشىنى تېخىمۇ پىششىق ئۈگىنىش .
تەستىق پىكرى:
دەرستىن كىيىنكى ئەسلىمە:
ۋاقتى: -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى دەرس تىمىسى: ئەللەي قوزام (بىرسائەتلىك دەرس لايىھىسى) ئوقۇتۇش مەزمۇنى: ‹‹ئەللەي قوزام ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش نىشانى: 1 .بىلىم ئىقتىدار نىشانى: ‹‹ ئەللەي قوزام ›› ناملىق ناخشنىڭ مىلودىيە يۈنىلىشىنى سىزىپ بىرەلەيدىغان بۇلۇش بىلەن بىرگە ناخشنى جانلىق، رېتىملىق ئورۇنداش. 2.جەريان ۋەئۇسۇل: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. 3.ھىسيات پوزىتسىيە ۋەقىممەت قارىشى: ‹‹ئەللەي قوزام ›› ناملىق ناخشىنى ئورۇنداش جەريانىدا يېقىملىق،سىلىق كەيپىياتنى ھېس قىلىش. ئوقۇتۇشنىڭ مۇھىم نوقتىسى: ‹‹ئەللەي قوزام ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات بىلەن جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇشنىڭ قىيىن نوقتىسى: سوقما چالغۇلاردىن پايدىلنىپ ناخشا رېتىمىغا تەڭكەش قىلىش،ناخشىنىڭ مىلودىيسى ۋە رېتىمىنى توغرا ئىگەللەش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئاڭلاش،ئۈلگە كۆرسىتىش،ئۇدار ئۇرۇش،ئەگىشىپ ئېيتىش،ئىلھاملاندۇرۇش،مەشىقلەندۈرۈش،چۈشەندۈرۈش. ئوقۇتۇش قوراللىرى: ئاكاردىيون ، ئوپتىك دېسكا،قويغۇچ،سوقما چالغۇلار ئوقۇتۇش جەريانى: ئوقۇغۇچىلار كوللىكتىپ ھالدا ‹‹ قوزام بار ››ناملىق ناخشىنى كوللىكتىپ ئورۇنداش ئارقىلىق دەرس مەزمۇنى ئەسلىتىلدۇ. يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ ئەللەي قوزام››ناملىق ناخشىنى ئاڭلىتىش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلدۇ. يېڭى بىلىم ئىگەللىتىش: (دەرىس مەزمۇنى ۋەقىزىقىشنى قوزغاش) ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ ئەللەي قوزام ››ناملىق ناخشا ئاڭلىتىلدۇ. _ناخشىنىڭ قايسى جايلىرنى ياقتۇردىڭىز؟ (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) ئوقۇغۇچىلارغا ‹‹ئەللەي قوزام ››ناملىق ناخشا يەنە بىر قېتىم ئاڭلىتىلدۇ.ھەمدە ئاڭلىغانلىرى بۇيىچە مىلودىيە يۈنىلىش سىزىقىنى بارمىقى بىلەن ھاۋاغا سىزىشقا يىتەكلىندۇ.(بۇ ئارقىلىق ناخشىنىڭ رېتىمى ۋە مىلودىيسى بىلەن تۇنۇشۇش ئېلىپ بېرىلدۇ.) (ئوقۇغۇچىلار ئىنكاسى) ئوقۇتقۇچى ناخشىنى ئۈلگە كۆرسىتىپ ئورۇنداپ بىرىدۇ،ئوقۇغۇچىلارغا سوقما چالغۇلار تارقىتىپ بىرىلىپ ناخشا رېتىمىغا تەڭكەش قىلىشقا يىتەكلىندۇ. (ئوقۇغۇچىلار پائالىيتى) ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىغا ئەگىشىپ ناخشىنى دەسلەپتەئاستا سۈرئەتتە،بارا-بارا تېزراق سۈرئەتتە مەشىقلەندۈرۈش ئارقىلىق مىلودىيسى ۋە رېتىمى ئىگەللىتىلدۇ. مۇستەھكەملەش باسقۇچى ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىغا ئەگىشىپ مەشىق قىلغاندىن كېيىن قىز-ئوغۇللار گۇرۇپپىسنى ۋە پارتىلارئارا يەككە ھالدا ئوقۇتۇپ كۆرۈپ، ياخشى ئوقۇغانلىرنى چاۋاك ئارقىلىق تەقدىرلندۇ،خاتائوقۇغان جايلىرنى قايتا مەشىق قىلدۇرۇش ئارقىلىق تۈزتىلدۇ. خۇلاسلاش باسقۇچ ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىنىڭ يىتەكچىلكىدە ناخشىنى ھەركەت لايھىلەپ ئورۇنداشقا تەشكىللىندۇ. ئوقۇغۇچىلارغا ئۈزى ھېس قىلغان كەيپىيات ۋە ھېسياتىنى ھەركەت ئارقىلىق ئىپادىلەش تەشەببۇس قىلىندۇ.
دوسكا لايھىسى: ناخشا : ئەللەي قوزام ماھىنۇر قاسىم مۇزىكىسى ئابلىكىم ھەسەن شىئېرى ئاستا،يېقىملىق ئورۇندىلدۇ.
تاپشۇرۇق:ئۈتۈلگەن مەزمۇنلارنى تەكرارلاش تەستىق پىكرى:
دەرستىن كىيىنكى ئەسلىمە:
ۋاقتى: -يىلى -ئاينىڭ -كۈنى دەرس تىمىسى: پارقىرايدۇ يۇلتۇزلار (بىرسائەتلىك دەرس لايىھىسى( ئوقۇتۇش مەزمۇنى: ‹‹پارقىرايدۇ يۇلتۇزلار›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن،شوخ ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. ئوقۇتۇش نىشانى: بىلىم ئىقتىدار نىشانى: ناخشىنى ئاڭلاپ تەقلىدى ئاۋازلارنى ھېسياتلىق دوراپ بىرىش بىلەن بىرگە ‹‹ پارقىرايدۇ يۇلتۇزلار ›› ناملىق ناخشىنى قىزغىن ھىسيات ۋە جانلىق ئورۇنداش. جەريان ۋەئۇسۇل:
|
|