ئوتتۇرا مەكتەپنىڭ 7-يىللىق ئىدىيە –ئەخلاق 2-مەۋسۈملۈك چارەكلىك ئىمتىھان سۇئالى
Iتاللاش سوئالى (جەمئي 48نومۇر ) Iنى تاللاش سوئالى ھەر بىر تاماققا 4نومۇر ،جەمئىي 48نومۇر بىرىلىدۇ)تۆۋەندىكى ھەر بىر تارماق سوئالغا بىرىلگەن تۆت خىل جاۋاب ئىچىدە پەقەت بىرسىلا سوئالنىڭ تەلىپىگە ئويغۇن،سىز توغرا دەپ قارىغان جاۋابنىڭ ھەرپ بەلگىسىنى تۆۋەندىكى ماس كاتەكچىگە تولدۇرۇڭ. 1.تۆۋەندىكىلەردىن ئۆزىگە تايىنىشقا كىرمەيدىغىنى: ( ) A:باشقىلارنىڭ ھەيدەكچىلىك قىلىشىنى كېرەك قىلماي ،ئاڭلىق ئۆگىنىش قىلىش . B:ياتىقىنى ئۆزى تازىلاش ،ئانىسىغا ياردەملىشىپ ئۆي ئىشلىرىنى قىلىشىپ بېرىش . C:قىيىن مەسىلىلەرگە يولۇقسا دەرھال ساۋاقداشلاردىن سوراش . D:ئۆزىنىڭ پارچە –پۇرات پۇللىرىنى تېجەپ زۆرۈر يەرلەرگە ئىشلىتىش . 2..ئۆزىمىزنىڭ ئارتۇقچىلىق ۋە كەمچىلىكلىرىمىزگەە مۇئامىلە قىلىشتا ،بىزدە ( ) پوزۇتسىيەسى بولۇشى كېرەك . A: ئارتۇقچىلىقىمىزنى كۆپرەك كۆرۈش ،كەمچىلىكىمىزنى ئاز سۆزلەش ،ئىشەنچىمىزنى ئاشۇرۇش ؛B:ئارتۇقچىلىغىمىزنى مۇبالىغە قىلىش ،كەمچىلىگىمىزنى كىچىكلىتىش ،ئۆزىمىزنى كەمسىتىشتىن ساقلىنىش . C: كەمچىلىكىمىزنى كۆپرەك كۆرۈش ،ئارتۇقچىلىقىمىزنى ئاز سۆزلەش ،كەمتەرلىكنى ساقلاش . D: ھەقىقەتنى ئەمەلىيەتتىن ئىزدەش ،ئارتۇقچىلىقنىمۇ كۆرۈش ،كەمچىلىكنىمۇ ئىتراپ قىلىش . 3.ھەربىر ساۋاقداش يېشىنىڭ چوڭىيىشىغا، ئۆزىگە تايىنىش قابىليىتىمىزنىڭ كۈچىيىشىگە ئەگىشىپ ،چوڭلارغا ئوخشاش ئۆزىنىڭ تۇرمۇشىنى ئۆزى ئورۇنلاشتۇرۇش ئارزۇسىدا بولىدۇ.بۇ ( )نى چۈشەندۈرىدۇ . A:ئۆزىمىزگە تايىنىش ئىقتىدارىمىزنىڭ كۈچەيگەنلىكى B:بىزنىڭ ئەمدى ئائىلە باشلىقى ۋە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ياردىمىگە ئېھتىياجلىق ئەمەسلىكىمىز . C:تېخى پۈتۈنلەي ئۆزىمىزگە تايىنىش ئىقتىدارىمىزنىڭ يوقلۇقى . D:تايىنىۋېلىش بىلەن خوشلىشىپ ،ئۆزىگە تايىنىشقا يۈزلىنىش مەزگىلىدە ئىكەنلىكىمىزنى . .4. باشلانغۇچ مەكتەپتىكى ۋاقتىمىزدا ساۋاقداشلارنىڭ ھەر قېتىملىق ئىمتىھان نەتىجىسىنى سىنىپتىكىلەرگە ئاشكارىلىناتتى .كۆپچىلىكمۇ بۇنىڭغا كۆنۈپ قالغانىدى. ئوتتۇرا مەكتەپكە چىققاندىن كېيىن كۆپ]چىلىك ئۆزىنىڭ ئىمتىھان نەتىجىسىنى ئاشكارىلاشنى خالىمايدىغان ،بولۇپمۇ ئىمتىھان نەتىجىسى تۆۋەنرەك ساۋاقداشلار تېخىمۇ خالىمايدىغان بولۇپ قالدى. بۇنىڭ سەۋەبى: ( ) A:ئوتتۇرا مەكتەپكە چىققاندىن كېيىن ساۋاقداشلار ئارا ئۈگىنىش رىقابىتى تېخىمۇ كۈچىيىپ كېتىدۇ. B:باشلانغۇچ مەكتەپتىن تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپكە چىققۇچە ساۋاقداشلارنىڭ خارەكتىرىدە ئۆزگىرىش بولغان . C:يېشىمىزنىڭ چوڭىيىشىغا ئەگىشىپ ،ئىززەت- ھۆرمىتىمىزنى ساقلاش تۇيغۇمىز كۈچىيىۋاتىدۇ. D:ئىمتىھان نەتىجىسىنى ئاشكارا ئېلان قىلىش ،قىلچىمۇ ئاكتىپ رولى بولمىغان ھەرىكەت . 5.بەزى ئارتۇقچىلىقلىرىمىز باشقىلارنىڭ ئىتراپ قىلىشىغا ئېرىشكەندە ،بۆلەكچە خوش بولۇپ كېتىمىز .ياخشى ئىش قىلىپ كوللىكتىپ ۋە باشقىلارنىڭ ئالقىشىغا سازاۋەر بولغاندا، كۆڭلىمىز ئىنتايىن يايراپ كېتىدۇ .بۇنىڭ سەۋەبى : ( ) A:بىز باشقىلارنىڭ پىكرى ۋە باھاسىغا ئېرىشتۇق . B:باشقىلارنىڭ بىزگە بولغان باھاسى ھەر دائىم مۇئەييەنلەشتۈرۈشتۇر . C:ئىززەت ھۈرمىتىمىزنى ساقلاش تۇيغۇمىز ئىتراپ قىلىنىپ قانائەتلەندۇق. D:شۆھرەتپەرەسلىكىمىز قانائەت تاپتى . 6.ئۆزىنىڭ ئىززەت- ھۈرمىتىنى ھەقىقى ساقلايدىغان ئادەم ،مۇقەررەر ( ) ئادەمدۇر. A:غەلىبە قازىنىدىغان B:خېجىللىق ھېس قىلىدىغان C:شۆھرەتپەرەس D:ئار –نومۇسنى بىلىدىغان 7.تۆۋەندىكى ھەرىكەتلەردىن ،باشقىلارنىڭ ھۆرمىتىگە ئىرىشكىلى بولىدىغىنى ( ) A:باشقىلارنىڭ فىزىيۇلوگىيەلىك كەمتۈكلىكىنى مەسخىرە قىلىش . B:قىيىنچىلىقى بار ساۋاقداشلارغا قىزغىن ۋە ئاكتىپلىق بىلەن ياردەم قىلىش . C:باشقىلارنىڭ مەخپىيەتلىكىنى يېيىشقا ئامراق بولۇش . D: دائىم كىچىكىپ قېلىش ۋە دەرس تاشلاش. 8.( ) بىر خىل روھ ،بىر خىل گۈزەل ئەخلاق بولۇپ ،بىر ئادەمنىڭ ئۆسۈپ يېتىلىشىدە غايەت زور رول ئوينايدۇ. ئۇ بولمىسا ئۆزىگە تايانغان كىشلىك تۇرمۇش بولمايدۇ. A:ئۆزىنى قۇدرەت تاپقۇزۇش B:ئۆزىنىڭ ئىززەت -ھۈرمىتىنى ساقلاش . C:ئۆزىدىن زوقلىنىش D:ئۆزلۈكىدىن ۋاز كېچىش 9.بىر ئادەم ئۆزىنى قۇدرەت تاپقۇزۇش ئۈچۈن ئاۋۋال : ( ) A:تەۋرەنمەس غايە تۇرغۇزۇش لازىم . B:ئائىلىدىن قول ئۈزۈپ ئۆزى بىرەر ئىش بىلەن شۇغۇللىنىش لازىم . C:يېزا قاتارلىق جاپالىق جايلارغا بېرىپ ئىگىلىك تىكلەش لازىم. D:كىشىلەر ئارا ياخشى مۇناسىۋەتنى تۇرغۇزۇش لازىم . 10.تاھىرنىڭ غەيرەتكە كېلىپ يېزىغا قايتىپ ،قاتمۇ قات قېيىنچىلىقلارنى يېڭىپ ،ئىگىلىك تىكلىگەنلىكىدىن بىر ئادەمنىڭ ئۆزىنى قۇدرەت تاپقۇزۇشتىكى ئاچقۇچنىڭ ( )ئىكەنلىكىنى كۆرۈۋالغىلى بولىدۇ. A:جەمئىيەتنىڭ ياردىمىنى قولغا كەلتۈرۈش . B:ئۆزىنى يېڭىش . C:ئۆز ئارتۇقچىلىقلىرىنى تۇنۇپ يىتىش D:يېتەرسىزلىكلىرىدىن ساقلىنىش . 10.ئاينۇر ئۆزىنى سېمىز چاغلايتتى .ئۆگىنىش نەتىجىسىمۇ ياخشى ئەمەس ئىدى. شۇڭا ھەمىشە جىمغۇر يۈرەتتى. ساۋاقداشلىرى بىلەن پىكىرلەشكۈسى بولسىمۇ ،ئۆزىنى كۆزگە ئىلماسلىقىدىن ئەنسىرەپ سۆزلەشمەيتتى. ئايەۈلدىكى بۇ خىل پىسخىكىلىق ھالەت ( ) نىڭ ئىپادىسىدۇر .
تۇلۇق كۆرمەكچى بولسىڭىز چۈشۈرۈك ، چۇشۇرۇپ بولغاندىكىن چۇقۇم ئىنكاس يېزىشنى ئۇنتۇپ قالماڭ
2014-yil 7-yillikqaraklik soal.doc |