كۆرۈش: 348|ئىنكاس: 0

يېڭىمەھەللە يېزائوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇتقۇچى ، ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ كين...

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
پەيزاۋات ناھىيە يېڭىمەھەللە يېزائوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇتقۇچى ، ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ كينىشىنى باشقۇرۇش بەلگىلىمىسى
1-باپ ئومۇمى پىرنىسپ :
1-ماددا:ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچلارنىڭ كينىشىنى يەنىمۇ بىرلىككە كەلتۇرۇپ قېلىپلاشىتۇرۇش،ئۇلارنى ياخشى سۆز-ھەركەت ئادتىنى يىتلدۇرۇشكە يىتەكلەش،ساغلام بولغان گۈزەللىك قارشنى شەكىللەندۇرۇپ ،ئادەم تەربىيلەش مۇھيىتنى ئەلالاشىتۇرۇپ،دىنى ئىددىيەلەرنىڭ مەكتەپىگە سىڭىپ كىرشىنى چەكلەش ئۈچۈن بۇ بەلگۈلىمە تۈزۈپ چىقىلدى.
2-ماددا : بۇ چارە ئاپتۇنۇم رايۇنلۇق پارتىكومنىڭ 11-نومۇرلۇق ھۆججىتى روھى ، ۋىلايەتلىك پارتىكومنىڭ « مائارىپ ساھەسىدە ئىككى قىلماسلىق ، بەشنى چەكلەش  پائاليتىنى يولغا قويۇش » ۋە ناھيمىزنىڭ ئوقۇتقۇچى،ئوقۇغۇچىلارنىڭ كيىمىنى بىرلىككە كەلتۇرۇپ ، كيىم-كىچەك قياپىتىنى قېلىپلاشتۇرۇش قاتارلىق مۇناسىۋەتلىك خىزمەت تەلەپلىرىنى ئاساس قىلىپ ، ئوقۇتقۇچى ، ئوقۇغۇچىلار كيىم-كىچەك قياپىتىگە بولغان باشقۇرۇشنى كۈچايتىپ ، دىننىڭ مەكتەپلەرگە سىڭىپ كىرىشنى قەتئى چەكلەش ، ئادەم تەربيلەش مۇھيتىنى ساپلاشتۇرۇپ ، سوتسيالىستىك ئادەم تەربيلەش بازىسىنى مۇستەھكەملەشنى مەخسەت قىلىدۇ .
3-ماددا : ئاساسلىق ۋەزىپىسى مائارىپ سېستىمسىدىكى « ئىككىنى قىلماسلىق ، بەشنى چەكلەش » پائالىيتىنىڭ نەتىجىسىنى مۇستەھكەملەپ ، « ئۇچ قانۇنسىز »نى تۈزەش مەخسۇس ھەركىتىنى يەنىمۇ ئىچكىرلىگەن ھالدا ئىلگىرى سۇرۇپ ، « 4نى قىلماسلىق »نى ئەستايدىل ئەملىلەشتۇرۇپ ، ھازىرقى زامان مەدەنيتىنى يىتەكچى قىلىپ  ، مەكتەپ مەدەنيەت قۇرلۇشىنى ئىلگىرى سۇرۇپ ، بۆلگۈنچىلىككە ، سىڭىپ كىرىشكە قارشى ئىددىۋى مۇداپىيە سىپىنى مۇستەھكەملەپ ، مائارىپ سېستىمسىنى ، چوڭ ۋەزىيەتنىڭ مۇقۇملۇقىنى ساقلاش .
2-باپ : ئاساسلىق قېلىپلاشتۇرۇش تەلەپلىرى :
4-ماددا : ئوقۇغۇچىلار كيمىگە بولغان ئاساسى تەلەپ (1) كينىشى رەتلىك ، ئاددى-ساددا ، چوڭ سۇپەت بولۇش . (2) ئوقۇغۇچىلار بىردەك مەكتەپ فورىمىسى كيىپ مەكتەپكە كىلىش كېرەك . ساپما ئاياغ ، ئىگىز باشنىلىق ئاياغ كيىشكە بولمايدۇ . ئاسما مايكا ، يەڭسىز كۆڭلەك قاتارلىق ئۆز سالاھىيتىگە ماس كەلمەيدىغان كيىملەرنى كيىشكە بولمايدۇ . قىزلار رومال ئارتىشقا بولمايدۇ . كينىشى مەدەنى بولۇش كېرەك . دىنى تۇس ئالغان كيىم-كىيشكە بولمايدۇ . (3) ھەر قانداق زىننەت بويمى تاقاشقا ، گىرىم قىلىشقا ، چاچ بويتىشقا بولمايدۇ . مەكتەپتە قارا كۆز ئەينەك تاقاشقا ، ئۇزۇن تىرناق قويۇشقا ، تىرنىقىنى بۇياشقا بولمايدۇ . (4) پىئونېرلار قىزىل گالاستۇك ، ئىتتپاق ئەزالىرى ئىتتپاق ئىزنىكىنى تاقاش كېرەك . ئوقۇغۇچىلار ئاڭلىقلىق بىلەن مەكتەپنىڭ نۆۋەتچى ۋە مەدەنيەت نازارەت قىلغۇچى خادىملىرىنىڭ كيىم-كىچەك ، تەقى-تۇرقىنى تەكشۈرشىنى قوبۇل قېلىش كېرەك . (5) ئوقۇغۇچىلار تېلېفۇن ، چاقماق ، mp3 ، mp4 ، قاتارلىق ئالاقە ئېلېكتىرون مەسھۇلاتلىرى ۋە پىچاق قاتارلىق نەرسلەرنى مەكتەپكە ئېلىپ كىرشكە بولمايدۇ .
5-ماددا : ئوقۇغۇچىلار چېچىنىڭ ئاساسلىق تەلەپلىرى :
(1) ئوقۇغۇچىلارنىڭ چېچى رەتلىك ، پاكىز ، تەبئى ، ئوقۇغۇچىلىق سالاھيتىگە ماس كىلىدىغان بولۇش ، ياش ئۆسمۇرلەرنىڭ جۇشقۇن روھى ھالىتىنى ئەكىس ئەتتۇردىغان بولۇش لازىم . (2) ئوغۇل ئوقۇغۇچىلار ئۇزۇن چاچ ، ساقال-بۇرۇت قويماسلىق ، ئۇزۇن چىكە قويماسلىق لازىم . ئوغۇللار تۈز ، تەكشى چاچ قويشى ، گەدەن چېچىنى ئۇزۇن قويماسلىق ، چىكە چېچى قۇلاقنى ياپماسلىق ، ماڭلاي چېچى قاشقا تەگىمىدەك بولۇش . باشنىڭ ئىككى تەرىپى ۋە ئارقا چاچلىرى تەكشى ، قىسقا بولۇش ، ئارقا چېچى كيىم ياقىسغا تەگىمىدەك بولۇش كېرەك . (3) قىزلار چېچىنى بۇدىرە قىلماسلىقى ، بويماسلىقى ، ئەگەر ئۇزۇن چاچ قويۇلغان بولسا چېچىنى بوغۋېلىش ، تارقاق چاچلىرىنى چاچ قىسقۇچ بىلەن قىسۋېلىش ، ئالدى چېچى قېشىغا تەگمىدەك بولۇش كېرەك .
6-ماددا : ئوقۇتقۇچى،خىزمەتچىلەرنىڭ كينىش تەلەپلىرى :
ئوقۇتقۇچى ، ئىشچى-خىزمەتچىلەر مەكتەپنىڭ كينىش تەلىۋىگە رىئايە قىلىشى ، تەقى-تۇرقى سالاپەتلىك ، كيىم-كىچەكلىرى رەتلىك ، چوڭ سۇپەت ، پاكىز يارشىملىق بولۇشى ، ئېغىر بېسىق ، تىرشچان ، باشقىلارغا ئۆلگە بولۇشتەك ئوقۇتقۇچىلىق ئوبرازىنى گەۋدىلەندۇرگەن بولۇشى كېرەك . ئوقۇتقۇچى ، ئىشچى-خىزمەتچىلەر خىزمەت ۋاقتىدا چۇقۇم بىرلىككە كەلگەن مەكتەپ فورمىسىنى كيشى ، ئاياللار ياغلىق ئارتىماسلىق ، ئەرلەر بۇرۇت قويماسلىق لازىم .
7-ماددا : ئوقۇتقۇچى ، ئىشچى-خىزمەتچىلەرنىڭ چېچىغا بولغان تەلەپ :
1)چېچىى رەتلىك ، پاسىۇنى چوڭ سۈپەت بولۇشى ، رەڭلىك بۇياتماسلىق كېرەك . ئەرلەرنىڭ چېچى قۇلاقتىن ئاشماسلىقى ، ئالاھىدە ئەھۋال بولمىسا چېچىنى تاقىر قىلۋالماسلىقى لازىم . ئاياللارنىڭ چاچ نۇسقىسى چوڭ سۇپەت بولۇشى ، غەيرى چاچ پوسۇنى قويۋالماسلىقى ، چۇۋۇق چاچلىرى بولماسلىقى لازىم . ياغلىق ئارتىماسلىقى ، غەيرى كيىم-كىچەكلەرنى كيۋالماسلىقى لازىم .
2) روھى قياپىتى كۆتىرەڭگۇ ، كينىشى رەتلىك پاكىز بولۇشى لازىم . ئايال ئوقۇتقۇچىلار قېنىق گىرىم قىلماسلىقى ، ھالقا تاقىماسلىقى ، ئەر ئوقۇتقۇچىلار ساقال-بۇرۇت قويماسلىقى ، كينىشى كىشىگە ياخشى تەسىر بەرگۇدەك يارشىملىق ، سالاپەتلىك بولۇشى كېرەك .
3) تىرناقلىرىنى ئۆستۇرۋەتمەسلىكى ، پاكىز بولۇش ، زىننەت بويۇملىرىنى تاقىماسلىقى ، ساپما كەش ۋە پۇتى كۆرنىپ تۇردىغان ئاياغلارنى كيىپ ئىشقا كەلمەسلىكى كېرەك .
3-باپ تەكشۈرۈپ باھالاش :
8-ماددا : ھەر سىنىپتاق بىردىن كيىم-كىچەك ، تەقى تۇرقىنى نازارەت قىلىش خادىمى بەلگىلىنىدۇ ئوقۇتقۇچىلار قەرەللىك ھالدا ئۆز سىنىپىدىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ كيىم-كىچەك ، تەقى-تۇرقىنى تەكشۈرۈپ نازارەت قىلىدۇ .
9-ماددا : مەكتەپ دىجۇرنىلىرى ، مەكتەپ ئامانلىق ساقلاش خادىملىرى ئوقۇتقۇچى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ كينىش ، تەقى تۇرقىنى تەكشۈرۈپ خاتىرلەيدۇ . بىنۇرمال ئەھۋال بايقالسا مەكتەپ ئەخلاق تەربيە بۆلۈمىگە خەۋەر قىلىدۇ . مەكتەپ ئەخلاق تەربيە بۆلۈمى ھەر قايسى سىنىپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ تەقى-تۇرقىنى قەرەلىك تەكشۈردۇ . تەكشۈرۈش نەتىجىىسى ئىلغار خىزمەتچى ۋە سىنىپ كۆللىكتىۋىنى ، ئىلغار سىنىپ مۇدىرىنى باھالاشنىڭ بىر تۈرلۈك ئۆلچىمى قىلىنىدۇ .
10-ماددا : ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەكتەپ فورمىسى كيىىش ئەھۋالىنى يىللىق سىنىپلارنىڭ باھالاش تۈرى ۋە سىنىپ مۇدىرلارنىڭ سىناپ تەكشۈرۈش تۈرىگە كىرگۇزۇش ، مەكتەپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەكتەپ فورمىسى كيىش ئەھۋالىنى قەرەلسىز ئارلاپ تەكشۈرۈش ، بەلگىلمە بويىچە مەكتەپ فورمىسى كەيمىگەنلەرنى ۋە سىنىپلارنى ئومۇمى ئۇقتۇرۇش قىلىپ تەكشۈرۈش لازىم . ھەمدە شۇ سىنىپنىڭ مىقدارلاشتۇرۇپ تەكشۈرۈش نومۇرىنى تۇتۇپ قېلىش لازىم .
11-ماددا : ئوقۇتقۇچىلارنىڭ مەكتەپ فورىمىسى كيىش ئەھۋالىنى ئىش ئۈنۈمىگە ، ئونۋان بىكىتىش ، مۇنەۋەرلەرنى سايلاشقا چېتىلدۇرۇش لازىم . ھەر كۈنى نۆۋەتچى بولغان مەكتەپ رەھبەرلىرى تەكشۈرۈپ ، ھەر كۈنلۈك تەكشۈرۈش ئەھۋالىنى ئىلان قىلىش ، بىرمۇ-بىر خاتىرلەپ تەكشۈرۇشنى ئاساس قىلىش لازىم .
4-باپ كاپالەتلەندۇرۇش :
12-ماددا : ھەر قايسى مەكتەپلەر « ئوقۇتقۇچىلار سۆز ھەركىتى ئۆلچىمىدىكى يەتتىنى قىلماسلىق » ۋە « ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ كۈندىلىك ھەركەت ئۆلچىمى » ، « ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلار قائىدىسى » قاتارلىق بەلگىلمىلەرنى قاتتىق ئەملىلەشتۇرۇش لازىم . ئۆزىنىڭ سۆز-ھەركەت ، يۇرۇش-تۇرشىنى قاتتىق چەكلەش ، ئوقۇتقۇچى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىر تۇتاش كينىشنى قېلىپلاشتۇرۇپ ئادەم تەربيلەش مۇھيتىنى ساپ ، ساغلام قىلىش لازىم .
13-ماددا : مەكتەپ ئىچى رادىيسى ، مەخسۇس تىمدىكى دوسكا قاتارلىق تەشۋىقات شەكىلى ۋە مەخسۇس تىمدىكى سىنىپ ئەتىرەت يىغىنى ، نۇتۇق سۆزلەش مۇسابقىسى قاتارلىق مەكتەپ مەدەنىيتى پائالىيەتلىرىدىن تۇلۇق پايدىلىنىپ ، تەشۋىقات كەيپياتىنى يارتىش ، دىننىڭ ياش ئۆسمۇرلەرگە بولغان تەسىرى ۋە ئېغىر زينىنى كەڭ تەشۋىق قىلىپ ، ئوقۇتقۇچى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆلچەملىك كينىش رەسىمىنى ھەممە سىنىپقا يوپۇشتۇرۇش . ئوقۇغۇچىلارغا ئۆز ۋاقتىدا سېلىشتۇرۇپ تەكشۈرۇتكۇزۇش لازىم . ئوقۇتقۇچى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ تۇنۇشىنى يۇقۇرى كۆتۇرۇپ ، ئوقۇتقۇچى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئاڭلىقلىقنى ۋە تەشەببۇسكارلىقىنى كۈچايتىش لازىم .
14-ماددا : ئائىلە باشلىقلىرى يىغىنى چاقىرىپ ، ئائىلە باشلىقلىرىغا بولغان تەربيلەش سالمىقىنى زۇرايتىش ، ئائىلە باشلىقلىرىنى ئاڭلىق ھالدا قانۇنغا رىئايە قىلىشقا ، پەرزەنتلىرىنى تەربيلەش مەسئۇليتىنى ۋە مەجبۇريتىنى ئىجىرا قىلىشقا يىتەكلەش . ئاتا-ئانىلارغا ( ئائىلە باشلىقلىرىغا ) پەرزەنتلىرىگە دىنى ئىدينى سىڭدۇرمەسلىك ، دىنى تۇس ئالغان كيىم-كىچەك ، زىبۇ-زىننەتلەرنى تاقاشقا زورلىماسلىق توغرسدىكى تەربينى كۈچايتىش .
15-ماددا : مەكتەپ رەھبەرلىرى سياسى جەھەتتىن مۇستەھكەم بولۇپ ، مەكتەپ ئىچى-سىرتىدا ئۆلچەملىك كينىشنى ئەمەلگە ئاشۇرۇش ، ئۆلچەملىك باشقۇرۇش خىزمىتىدە مەسلە كۆرۈلسە « چىڭ تۇتۇشقا جۇرئەت قىلىش ، باشقۇرۇشقا جۇرئەت قىلىش ، تەشەببۇسكارلىق بىلەن تۇتۇش ، تەشەببۇسكارلىق باشقۇرۇش » قا جۇرئەت قىلىپ ساپ بولغان مەكتەپ مۇھيتى ۋە ياخشى كەيپيات يارتىش لازىم .
16-ماددا : مەكتەپ مەدەنيەت قۇرلۇشىنى زور كۈچ بىلەن قانات يايدۇرۇپ ، مەكتەپ مۇھيتى قۇرلۇشىنى ئىلگىرى سۇرۇش ئارقىلىق ، كەڭ ئوقۇغۇچىلار ،ئائىلە باشلىقلىرى ۋە جەميەتكە زامانىۋى مەدەنيەت قۇرلۇشى نەتجىسىنى نامايەندە قىلىش ، ئائىلە باشلىقلىرى ۋە جەميەتنىڭ مائارىپقا كۆڭۈل بولۇشى ۋە قوللىشىنى قولغا كەلتۇرۇش لازىم .
5-باپ قوشۇمچە پىرنسىپ :
17-ماددا : بۇ بەلگىلىمىنى يېزىلىق مائارىپقا رەھبەرلىك قىلىش گۇرۇپپىسى چۈشەندۇرۇشكە مەسئۇل بولىدۇ . بېسىپ تارقىتىلغان كۈندىن باشلاپ ئىجىرا قىلىنىدۇ .

baykax - بايقاش ئەسكەرتمىسى

ئالاھىدە ئاگاھلاندۇرۇش:

بايقاشتىكى ماتېرىياللارنى چۈشۈرۈپ ئىشلەتكىنىڭىز شۇ ماتېرىيالنىڭ سىزنىڭ بولۇپ قالغانلىقىنى بىلدۈرمەيدۇ. سىزنىڭ پەقەت پايدىلىنىش ھوقۇقىڭىز بولىدۇ. تور بىتىمىز تەمىنلىگەن ھەرقانداق بىر ماتىريالنى تور بىتىمىزنىڭ ماقۇللىقىنى ئالماي تۇرۇپ،ھەرقانداق بىر توربەت،بىلوگ،ياكى ھەقسىز تور دىسكىسى قاتارلىق ۋاستىلەردىن پايدلىنىپ شەخىسلەرنىڭ ئۆزئالدىغا تارقىتىشىغا يول قويۇلمايدۇ. ئەگەر مۇشۇنداق ئەھۋال بايقالسا مۇناسىپ قانۇنى جاۋاپكارلىقنى ئۆز ئۇستىڭىزگە ئالىسىز. باشقىلارنىڭ ئەمگىكىنى قەدىرلەڭ.

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

ئىنكاس يازغانلار بۇ تېمىلارغىمۇ ئىنكاس يازغان
  • ھېچكىم ئىنكاس يازمىغان ئوخشايدۇ ...
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ

ئىنكاس يوللاش

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولىمەن

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى


تېز ئىنكاسچوققىغا قايتىشسەھىپىگە قايتىش