مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: cilassik

دىننىي ئىتقاد بىلەن مىللى ئۆرپ- ئادەتنىڭ م  تاقاش [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

karemabduljapar بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-16 01:48:46 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 40252
يازما سانى: 114
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3166
تۆھپە نۇمۇرى: 104
توردا: 601 سائەت
تىزىم: 2011-5-10
ئاخىرقى: 2011-5-29
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-16 01:49:03 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
دىن دىگەن مەسچىتتىن چىقسا ئاقىۋەت ئافغانىستان،ئىراق، پاكىستاندەك... بولىدۇ. شۇڭا دىننى مۇنبەردىكى ئاممىۋى سورۇندىن مەخسۇس دىنى مۇنبەرلەرگە ھەيدەش كىرەك. دىنى تىمىلارنى دىنى مۇنبەرلەرگە يوللاڭلار.
بولمىسا زىددىيەت تۈگىمەيدۇ.

تۆت تادۇ ئۇيغۇر

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 4418
يازما سانى: 4330
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 198833
تۆھپە نۇمۇرى: 694
توردا: 3154 سائەت
تىزىم: 2010-7-21
ئاخىرقى: 2012-1-2
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-16 01:50:58 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

54-قەۋەت (muhter) نىڭ يازمىسىغا

بىر تۈركۈم ھاراملىقلار پەيدا بولۇۋاتىدۇ.

ئۇيغۇر تېبابىتى تور خاتىرىسى www.4tadu.com/

جاندىن كەچمىگۈچ

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 8076
يازما سانى: 2110
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7885
تۆھپە نۇمۇرى: 419
توردا: 1390 سائەت
تىزىم: 2010-8-27
ئاخىرقى: 2015-3-22
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-16 01:51:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 52قەۋەت  karemabduljapar كە 2011-05-16 01:44 PMئەۋەتىلدى  :

كاللاڭنى سېلكۋىتىپ گەپ قل ، مەن ئىسلام دېنغا ئېتاقد قلىغانلارنى ھاقارەتلىدىمۇۇ يا ساڭا ئوخشاش قانداق دىېنغا ئېتقاد قلىشىىدن قەتئىنەزەر ھامان قوپال ، ھاماقەت ، بىر تەرەپلمىلىككە ۋەكلىىك لىغانلارنى ھاقارەتلىدىمۇ؟!!؟؟ساڭا ئوخشاش شىنجاڭدا ئاغىزىدن خودانى چۈشۈرمەي ، نۆرى كەلسە ئۇرۇپ تىللاپ يۈيرۈپ ئۆزنڭىكىنى راسىتقا چقىرىپ ، ئىكچىرگە سياسى كېڭەشكە يغىا كەلسە ھەممنى ئىلغماي يەيىدغان ئاتالمىش موسۇلماننى تولا كۆرگەنمەن .... تولا مەن موسلمان دەپ گەپ يورغىلاتما ، سەن قانداق موسولمان خودا ئۆزى بېلدۇ !!!يەنە بىر گەپ موسولمان بولسىلا توغرا بولېۋەرمەيدۇ ، شۇڭا مېنڭ توغرا دەپ بەك تەممەننا قويۇپ كەتمە !!!!
ئالدى كەينىڭنىڭ پەرقى يوق ئادەمكەنسە ، ئالدىدا يازغان ئىنكاسلىرىڭ ئىسىڭدىن چىكەتمگەن بولسا قايتا ئۇقۇپ كۆر ! ئاندىن گەپ قىل ! ئۇنداق ئىچكىرگە كىرىپ ھارام-ھالالنى ئىلغىماي يەۋىردىغاننى ئۇنداق مۇسۇلمانمەن دەۋالغىنى شۇ دىگنىڭدەك ئاتالمىش مۇسۇلمان بۇلۇپ ئۆتۈپ كىتىدىغانلار خالاس !
شۇمەن قانداق مۇسۇلمان ئاللاھ ئۆزى بىلىدۇ ! مۇسۇلمان بولسا نىمىسى توغرا بۇلمايدىكەن گەپنى ئۇچۇق دە !
مەن ئۆزىمنىڭكىنى توغرا دەيدىغىنىمنى توغرا دەيمەن لىكىن ئۆزۈمگە تەمەننا قويمىدىم

سىزگەدەيدىغىنىم كۆڭۇلنىڭ كەينىگە كىرمەڭ !

جاندىن كەچمىگۈچ

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 8076
يازما سانى: 2110
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7885
تۆھپە نۇمۇرى: 419
توردا: 1390 سائەت
تىزىم: 2010-8-27
ئاخىرقى: 2015-3-22
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-16 01:56:12 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

53-قەۋەت (karemabduljapar) نىڭ يازمىسىغا

ھاھا دىگنىمدەك بىر ******  نىمكەنسە ...
سادام نەدە ؟ كازاپىمۇ شۇ نەدە ؟ ئۇلار مۇسۇلمانمۇ ؟ سادام توغرىسىدا ئىنىق بىلمەيدىكەنمە لىكىن كازاپى دىگەننى راۋرۇس بىلىمەن ئۇنى مۇسۇلمان دىمەيمەمەن ئۇختىڭما ! بولدىلا نادان بىلەن ۋاقىت ئىسراپ قىلماي  قانداق ئادەم مۇسۇلمان شۇنى بىلگەن چېغىڭدا ئاندى گەپ قىلشىدىغان ئادەمكەنسە

سىزگەدەيدىغىنىم كۆڭۇلنىڭ كەينىگە كىرمەڭ !

ھەقىقەتەن ئاللا

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 7688
يازما سانى: 1238
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 25056
تۆھپە نۇمۇرى: 835
توردا: 1389 سائەت
تىزىم: 2010-8-24
ئاخىرقى: 2014-11-29
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-16 02:00:57 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كومپيوتر ئسلامىي ئىجادىيەتتۇر

تەييارلغۇچى: ئابدۇل ئەھەد ھاپىز



غەرب ئالىملىرى ئالگىبرا ئىلمىدە مۇسۇلمان ئالىملارنىڭ ئۆزلىرىدىن كۆپ ئىلگىرىلەپ كەتكەنلىكىنى ئېتىراپ قىلىدۇ. مۇسۇلمان ئالىملار ئالگىبرا ئىلمىنىڭ ئاساسىنى سالغان، ئۇنىڭ پرىنسىپلىرىنى بەلگىلىگەن ۋە ئۇ ھەقتە كۆپلىگەن كىتاب ۋە رىسالىلەر تەلىپ قىلغان. مۇسۇلمانلار ھەقىقەتەن ئالگىبرا ئىلمىنىڭ ئۇستازىدۇر. چۈنكى ئۇلاردىن بۇرۇن دۇنيادا ئالگىبرا ئىلمى دەيدىغان مۇستەقىل بىر پەن تۈرى يوق ئىدى. ئالگىبرا ئىلمى تىلغا ئېلىنىدىكەن مۇھەممەد ئىبنى مۇسا خارەزمىي تىلغا ئېلىنىدۇ. چۈنكى ئۇ ئالگىبرا ئىلمىنىڭ ئاساسچىسى. ئۇ ئالگىبرا، ماتېماتىكا ۋە ئاسماندىكى ئوربىتىلار جەدۋەللىرى ھەققىدە كىتاب يازغان بىرىنچى ئالىمدۇر. خارەزمىيي ئالگىبرا ئىلمىنى ماتېماتىكىدىن ئايرىپ، ئىلمىي فورمىلا دائىرىسىدە مۇستەقىل پەن قىلىپ ئىشلەتكەن بىرىنچى ئالىمدۇر.

مۇھەممەد ئىبنى مۇسا خارەزمىي ئوتتۇرا ئاسىيانىڭ خارەزىم ۋىلايىتىدە ھىجرىيە 164، مىلادىيە 780ـ يىلى دۇنياغا كەلگەن. ئۇ ئىراق پايتەختى باغدادتا ياشاپ، ھىجرىيە 235، مىلادىيە 850ـ يىلى ۋاپات بولغان. ياۋرۇپالىق ئالىملار ھىجرى ئۈچۈنچى ئەسىرنى "خارزەم ئەسرى" دەپ ئاتايدۇ. چۈنكى ئۇ بۇ ئەسىرنىڭ ئەڭ چوڭ ماتېماتىكا ئالىمىدۇر. بەلكى غەرب ئالىملىرى خارەزمىيينى پۈتۈن ئەسىرلەرنىڭ ئەڭ چوڭ ماتېماتىكا ئالىملىرىدىن بىرى، دەپ ھېسابلايدۇ.

خارەزمىيينىڭ "ھېسابۇلجىبر ۋەلمۇقابەلە (ئالگىبرا ھېسابى ۋە قارشىلاشتۇرۇش)" ناملىق ئەسىرى ئالىملارنىڭ ئالگىبرا ئىلمىنى تەتقىق قىلىشتا تايىنىدىغان بىردىنبىر مۇھىم ئەسەردۇر. خارەزمىيي ماتېماتىكا ئىلمىدىمۇ، مىسلى كۆرۈلمىگەن شەكىلدە ئىلمىي كىتاب يازغان. خارەزمىيينىڭ "ھېسابۇلجىبر ۋەلمۇقابەلە" ناملىق ئەسىرى ياۋرۇپاغا كىرگەن بىرىنچى كىتاب بولۇپ، ئۇ ئۇزۇن زامانلار ئالىملار، سودىگەرلەر ۋە بوغالتىرلارنىڭ قوللانمىسى بولغاندۇر.

خارەزمىي دۇنيادىكى پۈتكۈل يېڭى ئىلىملارنىڭ ئاساسچىسى دەپ ئاتىلىشقا ئەرزىيدۇ. چۈنكى ئۇ كۈنىمىزگىچە ئىشلىتىلىۋاتقان ئەرەبچە (يەنى ھازىر خەلقئارادا ئىشلىتىلىۋاتقان سان) ۋە ھىندىچە سانلارنى ئىجاد قىلغان. چۈنكى خارەزمىيي سانلارنى ئىجاد قىلىشتىن ئاۋۋال ھەرپلەر سان ئورنىدا ئىشلىتىلەتتى. مەسىلەن: ئەرەبلەر ئەبجەد ھېسابى دەپ ئاتاب، (ۆ) بىرنى (1)نى (ب) ئىككى (2)نى كۆرسىتىدۇ، دەپ پۈتۈن ھەرپلەرنى مۇشۇنداق بىر سانغا بەلگە قىلاتتى. لېكىن بۇ كۆپ قىيىنچىلىقلارنى كەلتۈرەتتى. خارەزمىيي بىردىن توققۇزغىچە بولغان سانلارنى ئىجاد قىلىش بىلەن ھېساب ئىشى ناھايىتى ئاسانلاشتى. خارەزمىيينىڭ دۇنيا ھەزارىتىگە قوشقان تۆھپىسى سان ئىجاد قىلىش بىلەن توختاپ قالمىدى. بەلكى نۆل (0)نى ئىجاد قىلىپ، بىرنىڭ ئارقىسىغا بىر نۆل كەلسە ئون بولىدۇ، ئىككى نۆل كەلسە يۈز بولىدۇ دەپ بېكىتتى. نۆلنىڭ ئىجاد قىلىنىشى بىلەن ئىلىم - پەن ناھايىتى تىز سۈرئەتتە تەرەققى قىلىشقا باشلىدى. چۈنكى پۈتۈن ئىلىم - تەجرىبىلەر سانغا تايىنىدۇ. نۆل ئىجاد قىلىنىشتىن ئىلگىرى ئىنسانلار 20 يازماقچى بولسا ئىككى ئون، 30 يازماقچى بولسا ئۈچ ئون يازاتتى. مۇشۇنداق قىلىپ سان كۆپەيگەنسىرى بىر سەتىرگە سىغمايدىغان ئەھۋاللار بولغاچقا كۆپ قىيىنچىلىقلار مەۋجۇد ئىدى.

خارەزمىيي يەنە "نەزەرىيەتۇل مۇھەددەدات (بەلگىلەر نەزەرىيىسى)" دېگەن ئىلىمنى ئىجاد قىلغان. ئۇ بولسا،مەلۇم مىقتاردىكى جۈملىلەرنى قاتار ۋە سۇتۇن شەكلىدە تىزىشتىن ئىبارەت بولۇپ، سۇتۇنلار بىلەن قاتارلارنىڭ سانى تەڭ بولىدۇ ۋە بۇ قاتارلار بىلەن سۇتۇنلار ئىككى ئانا سىزىق ئارىسىدا بولىدۇ. خارەزمىيينىڭ مۇشۇ نەزەرىيىسىگە ئاساسەن، ياپۇنىيىلىك ماتېماتىكا ئالىملىرى، غەربنىڭ زامانىۋىي ئىجادىيەتلىرىنىڭ ئەڭ مۇھىمى، دەپ پەخرىلىنىدىغان كومپيوترنىڭ ئىلمىي لايىھىسىنى ئىشلەپ چىققان. ياپۇنىيىلىك چوڭ مۇتەخەسسىسلەرنىڭ بىرى بولغان سىكى كاۋ ئەپەندى: "خارەزمىيي ھىجرى ئۈچۈنچى ئەسىردە كومپيوتر ئىجاد قىلىشنى ئويلىغان بىرىنچى كىشىدۇر" دەيدۇ.

ھەقىقەتەن ئاللا

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 7688
يازما سانى: 1238
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 25056
تۆھپە نۇمۇرى: 835
توردا: 1389 سائەت
تىزىم: 2010-8-24
ئاخىرقى: 2014-11-29
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-16 02:04:40 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
دۇنيانىڭ خەرىتىسى مۇسۇلمانلارنىڭ ئىجادىيىتى
بىرىنچى قېتىم دۇنيانىڭ ئەڭ توغرا خەرىتىسىنى سىزغان، مۇسۇلمان جۇغرافىيە ئالىملىرىنىڭ ئەڭ چوڭى شېرىپ ئىدرىسىدۇر. ئۇنىڭ تولۇق ئىسمى مۇھەممەد ئىبنى ئابدۇللاھ ئىبنى ئىدرىس سەقەللى بولۇپ، نەسىبى ھەزرىتى ئەلى رەزىيەللاھۇ ئەنھۇغا تۇتاشقانلىقى ئۈچۈن شېرىپ ئىدىرىسى، دەپ مەشھۇر بولغان. ئىدرىسى ھىجرى 493ـ 560 (1100-1166) يىللىرى ئارىسىدا ئۆتكەن بولۇپ، ئەندولۇسنىڭ سەقەللىي شەھىرىدە ياشىغاندۇر.
ئىدرىسى جۇغرافيە، تارىخ، ئەدەبىيات، شېئىر، ئۆسۈملۈك، پەلسەپە، مېدىتسىنا، ئاسترونومىيە ئىلىملىرىدە پىشىپ يېتىلگەن ۋە مەزكۇر پەنلەردە ئەسەرلەر يازغان. ئىدرىسى ئەينى زاماندىكى ئاۋات يەرلەر بولغان ئاسىيا، ياۋرۇپا ۋە ئاپرىقا قىتئەلىرىنى ئايلىنىپ، ئاخىرىدا سەقەللىيە پادىشاھى ئىككىنچى روجر (ياكى روگر) نورمانىنىڭ يېنىدا قارار تاپقان. ئىدرىسى نورمانىنىڭ تەلىۋى بىلەن 15 يىل جاپالىق ئىشلەپ دۇنيا جۇغرافىيىسى ھەققىدە بىر كىتاب يازغان. كىتابنىڭ ئىسمى "ئاپاقلارنى بېسىپ ئۆتۈشكە مۇشتاق بولغانلارنىڭ باغچىسى" بولۇپ، ئۇنىڭدا يەتمىش نەچچە خەرىتە باردۇر. بۇ كىتاب 1154ـ يىلى كىشىلەر بىلەن يۈز كۆرۈشكەن بولۇپ، 300 يىلدىن كۆپرەك مۇددەت ياۋرۇپا ئالىملىرىنىڭ بىردىنبىر مەنبەسى بولغاندۇر. بۇ كىتاب فرانسۇزچە، ئېنگىلىزچە، ئىسپانچە، نېمىسچە ۋە لاتىنچىگە تەرجىمە قىلىنىپ بىر نەچچە قېتىم بېسىلغان.
ئىدرىسى ئۆمرىنىڭ كۆپ قىسمىنى دۇنيانىڭ ئەڭ توغرا خەرىتىسىنى سىزىش ئۈچۈن ئىشلەتكەن. ئۇ بىر نەچچە يىل ئىشلەپ زامانىسىدىكى ئىلمىي ئۇسۇلغا ئۇيغۇن بىر خەرىتە سىزىپ چىقىپ، مۇسۇلمانلار ۋە ياۋرۇپالىقلارنىڭ دۇنيا ھەققىدىكى خاتا مەلۇماتلىرىنى تۈزەتكەن. ئىدرىسىنىڭ سىزغان خەرىتىسى ناھايىتى ئىنچىكىلىك بىلەن سىزىلغان بولۇپ، مەملىكەتلەرنىڭ ئۇزۇنلىقى ۋە كەڭلىكىنى ناھايىتى توغرا ھېسابلاپ چىققان. پاۋرۇپالىقلار يېڭى كەشپىيات ۋە قېزىشلىرىدا ئىدرىسىنىڭ خەرىتىسىگە تايانغان.
سەقەللىيەنىڭ پادىشاھى ئىككىنچى روجر ئىدرىسىنىڭ خەرىتىسىنى يوقىلىپ كېتىشتىن ساقلاش ئۈچۈن كۆمۈش تەختىگە سىزىشنى تەلەپ قىلدى. شۇنىڭ بىلەن 400 كىلوگرام كۈمۈشتە بىر توپ شەكلى ياساپ. ئىدرىسى بۇ كۈمۈش توپقا دۇنيانى يەتتە ئىقلىمغا ئايرىپ، ئۇنىڭ چەك - چىگرالىرىنى، دېڭىز - دەريالىرىنى، دەريالانىڭ سۈيىنىڭ قەيەردىن باشلىنىپ، قەيەردە تۈگەيدىغانلىقىنى، ئاۋات يەرلىرىنى، چۆل - باياۋانلىرىنى ۋە يوللىرىنى نەقىشلىگەن.
 
قۇياشنىڭ ھەرىكىتىنى كەشپ قىلغانلار مۇسۇلمانلار:
مىلادى 9ـ ئەسىردە ياشىغان تۈرۈك ماتېماتىكا ۋە ئاستىرنومىيە ئالىمى پەرغانىي، كائىناتتىكى سەييارىلەرنىڭ ھەجمىنى ۋە بىر - بىرلىر ئارىسىدىكى مەساپىنى تەتقىق قىلدى. پەرغانىي ئېلىپ بارغان تەقىقاتلىرى نەتىجىسىدە، بىرىنچى قېتىم قۇياشنىڭ ئۆزىگە خاس ئوربىتىسى بارلىقى ۋە ئۆز ئەتراپىدا غەربتىن شەرققە قاراپ ئايلىنىدىغانلىقىنى كەشپ قىلدى. پەرغانى 41 يىللىق ئۈزلۈكسىز تەتقىقاتى نەتىجىسىدە يەر شارىنىڭ ئېكۋاتور بىلەن پاراللىللارنىڭ ئارىلىقىدىكى مەساپىسىنى تېپىپ چىقتى.
پەرغانىي يەنەقۇياشنىڭ تۇتۇلۇشىنى ئالدىنئالا بەلگىلەش ئۇسۇلىنى ئىجاد قىلىپ، 842ـ يىلى قۇياشنىڭ تۇتۇلۇشىنى ئالدىنئالا كەشپ قىلغاندۇر. پەرغانىنىڭ ئاسترونومىي ھەققىدە يازغان ئەسەرلىرىدىن پەقەت ئالتىسى كۈنىمىزگە قەدەر ئۇلاشتى. ئۇلارنىڭ ئىچىدە "ئاسترونۇمى ئىلمى ۋە ئاسمان جىسىملىرى ھەرىكەتلىرى ئانسىكلوپىدىسى" ناملىق ئەسىرىنىڭ قوليازمىسى ئوكسفورد، پارىژ، قاھىرە ۋە ئامېرىكىدىكى پرىنكىتون ئۈنىۋېرسىتىتى كۈتۈبخانىسىدە مەۋجودتۇر.
 
ئاۋازلار سىستېمىسىنى مۇسۇلمانلار ئىزاھلىدى:
ماتېماتىكا، ئۆسۈملۈك، مېدىتسىنا، مۇزىكا، پەلسەپە ۋە لوگىكا ساھەسىدە دۇنياۋى بۈيۈك ئالىم فارابى بىرىنچى قېتىم ئىلىملەرنى تۈرگە بۆلۈپ رەتلىگەن. ئۇ ئىلىمنى تىل، لوگىكا، ماتېماتىكا، فىزىكا، مېتافىزىك شەكلىدە بەش پەنگە ئايرىدى.
فىزىكا ساھەسىدە ناھايىتى مۇھىم تەتقىقاتلار ئېلىپ بارغان فارابى ئاۋازنىڭ فىزىكىلىق سىستېمىسىنى ئىزاھلىغان بىرىنچى ئالىمدۇر. ئۇ ئېلىپ بارغان تەجرىبىلىرى ئارقىلىق ئاۋاز تىترىشىنىڭ دولقۇن ئۇزۇنلىقىغا كۆرە ئازىيىپ - كۆپەيگەنلىكىنى ئىسپاتلىغان.
 
مېدىتسىنا ئىلمىنىڭ پىشىۋاسى ئىبنى سىنا:
دۇنيادىكى پۈتكۈل ئالىملار ۋە تەتقىقاتچىلارنىڭ بىردەك ئىتتىپاقى بىلەن دۇنيا بويىچە ئەڭ چوڭ ئالىم ھېسابلانغان ئىبنى سىينا، 18 يېشىغا باسقاندا ئۆز زامانىسىدىكى پۈتۈن ئىلىملەرنى ئۆگىنىپ بولغان. ئىبنى سىنا مېدىتسىنا ھەققىدە "مېدىتسىنا قانۇنى" ناملىق ئەسەرنى يىزىش بىلەن تىب دۇنياسىغا كۆپلىگەن يېڭىلىقلارنى ئېلىپ كەلگەن. بۇ كىتاب بەش توم بولۇپ، 13ـ ئەسىردىن باشلاپ ياۋرۇپادا ئۈنىۋېرسىتىت دەرسلىكى قىلىپ ئوقۇتۇلۇشقا باشلىغان.
ئىبنى سىنا دۇنيادا مېدىتسىنا ۋە ئوپراتسىيەنى ئىككىگە ئايرىپ چۈشەندۈرگەن ۋە خەتەرلىك دەپ قورقۇپ يېقىنلىشالمىغان ئوپراتسىيە قىلىش ئۇسۇلى ۋە ئۇنىڭدا ئىشلىتىلىدىغان سايمانلارنى كۆرسەتكەن بىرىنچى ئالىمدۇر.
ئۇنىڭدىن باشقا ئىبنى سىنانىڭ پەلسەپە ئىلمىدىكى ئۈستۈنلىكى بۈگۈنگىچە پۈتۈن دۇنيادا مەشھۇردۇر. ياۋرۇپالىقلار گرتسىيە پەلسەپىسىنى ئىبنى سىنانىڭ ئىزاھاتى ۋاسىتىسى بىلەن ئۆگەنگەن.

ھەربىر تىنغان تى

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 6922
يازما سانى: 1941
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 13672
تۆھپە نۇمۇرى: 723
توردا: 3012 سائەت
تىزىم: 2010-8-19
ئاخىرقى: 2014-3-29
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-16 02:08:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىككى خىل ئاتىلىشنىڭ مۇناسىۋتى  :  ( ئۇيغۇرلاردىكى نەۋرۇز بايرىمى ، ئۇيغۇرلاردىكى دوپپا كىيىش بايرىمى )  دەپ ئاتايمىز قىسىقىسى ئۇنداقتا  ( مۇسۇلمانلارنىڭ روزا ھىيىت بايرىمى ،مۇسۇلمانلارنىڭ قۇربان ھىيىت بايرىمى )  ..ھەي  بىز تولىمۇ نادانكەنمىز  ..مۇسۇلمانلاردا پەقەت ئىككىلا بايرام بار ئۇ ( روزا ھىيىت ھەم قۇربان ھىيت )  . بىز ئۇيغۇر بولغانلىقىمز ئۈچۈنلا مۇسۇلمان بولۇپ قالامدۇق ؟ مۇسۇلمانلىق بۇرچىمىزنى پەيغەمبىرىمىز ماڭغان يولدا مىڭىپ جايىدا ئادا قىلالىدۇقمۇ ؟
مۇسۇلمان بولساق بىز ئۈچۈن كۈندە بايرام ..لىكىن ئۇيغۇرلارنىڭ بايرىمى كۆرۈپ تۇرۇپتىمىز  ساماندەك بوپ كىتىۋاتىدۇ ... ( مۇسۇلماان ھەم ئۇيغۇر توغىرسىدا ) ئويلىنىپ باقايلى .. ( ئۇلۇغ ئاللاھ ئىگەم بىزگە توغرا يولىنى كۆرسەتكىن )

ئالدىمغا ئالەمچە خۇشاللىق كەلسىمۇ كۈلىمەن .ئالەمچە خاپىلىق كەلسىمۇ كۈلىمەن ،چۈنكى دۇنياغا كىلىشممۇ يىغا ،كىتىشىممۇ يىغا ، پەقەت مىنىڭ مەۋجۇتلۇقۇملا  كۈلكە.
karemabduljapar بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-16 02:10:14 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

Re:53-قەۋەت (karemabduljapar) نىڭ يازمىسىغا

ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

قۇياشقا شەيدا سەييارە.

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 32274
يازما سانى: 807
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8359
تۆھپە نۇمۇرى: 303
توردا: 6213 سائەت
تىزىم: 2011-3-1
ئاخىرقى: 2015-1-18
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-16 02:11:52 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
[quote]ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 53قەۋەت  karemabduljapar كە 2011-05-16 01:48 PMئەۋەتىلدى  :

ياق دۇيناغا كازافىي بېلەن سادام ھۆكمىرانلىق قلدۇ ، دېمكراتيە ئەمەس !!!



ئەڭ ئاخىرىدا دۇنياغا ھۆكۈمران بۇلىدىغىنى پەقەتلا رەھمان سۈپەتلىك مىھرىبان ئاللاھتۇر  

سەن دەسسىگەن يەرنى تۇپراق دەپلا ئۆتمە ، بىل بۇنى ، ئويلىغىن ئاستىڭدا مىڭلاپ كېپەنسىز ياتقاننى !
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش