- ئاخىرقى قېتىم
- 2012-6-5
- تىزىملاش
- 2010-8-21
- ھوقۇق
- 1
- توردا
- 377سائەت
- جۇغلانما
- 7732
- نادىر تېما
- 0
- يازما
- 1606
- تېما
- 312
- توردا
- 377سائەت
- نادىر تېما
- 0
- دوست
- 39
- يازما
- 1606
- تېما
- 312
|
ھازىر بىز ئىلىم-پەن ئۇچقاندەك تەرەققىي قىلىۋاتقان ۋە بۇ ساھەدە يېڭكى بىر ئالەمشۇمۇل ئۆزگىرىشلەر ئۈزلۈكسىز يۈز بېرىۋاتقان ئالاھىدە تارىخىي مەزگىلىدە تۇرۇۋاتىمىز،مۇشۇنداق تەرەققىيات ئېقىمىغا مۇناسىپ ھالدا ھەربىر ئادەم ئۈچۈن قانداق قىلىغاندا ئۆگىنىشتە ياكى خىزمەتتە مۇۋەپپەقىيەت قازانغۇچىلاردىن بولغىلى بولىدۇ،دېگەن مەسىلەن جىددىي ئويلىنىشقا تېگىشلىك مەسىلىلەردىن بولۇپ قالدى.دېمىسىمۇ بىز ياشىغان ئىكەنمىز،چوقۇم ئۆزىمىز ياشاۋاتقان جەمئىيەتنىڭ ئالغا بېسىشى ۋە تەرەققىياتى ئۈچۈن مۇناسىپ تۆھپىمىزنى قوشۇشىمىز كېرەك.ئەگەر ئۇنداق قىلمىساق ئۆزىمىزنىڭ مەۋجۇتلۇقىنى نامايەن قىلالمايمىز،ئىلىم-پەن ئۆگىنىش،بىزنىڭ جەمئىيەتكە ھەسسە قوشۇش،مۇۋەپپەقىيەت قازانغۇچىلاردىن بولۇش ئارزۇيىمىزنى ئەمەلگە ئاشۇرۇشىمىزدىكى مۇقەررەر يول بولۇپ ھېسابلىنىدۇ،بىز پەقەت ئىلىم-پەنگە تايانساق،ئىلىم-پەن ئۆگەنسەك تەرەققىياتقا يول ئېچىش،تەرەققىياتقا ماسلىشىش ۋە مۇۋەپپەقىيەت قازىنىش جەھەتتە يۈكسىلىش ھاسىل قىلىغان بولىمىز ۋە بۇ جەھەتتە يۈكسىلىش ھاسىل قىلىغان بولىمىز ۋە بۇ جەھەتتىكى مەقسىتىمىزنى ئەمەلگە ئاشۇرۇشقا ئاساس سالالايمىز،مۇۋەپپەقىيەت قازانغۇچى بولۇش باشقىلار ياراتقان ئىلىم-پەن يېڭىلىقلىرىدىن بەھىرلەنگۈچى بولۇش ھالىتىنى ئۆزگەرتىپ ئۆزىمىزنىڭ قان-تەر بەدىلىگە كەلگەن ئىلىم-پەن ۋە تېخنىكا يېڭىلىقلىرى ئارقلىق باشقىلارغا بەخت يارىتىش دېگەنلىك بولىدۇ،بۇنىڭ ئۈچۈن ئۆگەنگەن بىلىم ئاساسىدا داۋاملىق ئۆگىنىش،ئۆگىنىش ئۇسۇلىغا ئەھمىيەت بېرىش،ئۆگەنگەننى ئىشلىتىشكە ماھىر بولۇشقا توغرا كېلىدۇ،بۇ يەردىكى ئەڭ مۇھىم مەسىلە ئۆگىنىش نىشانىنى توغرا بېكىش مەسلىسىدۇر.چۈنكى بۇنداق قىلىغاندا پىلانسىز ئۆگىنىش،قارا-قويۇق ئۆگىنىش،ۋاقىت ۋە زېھنىنىي ئىسراپچىلىق ئەھۋاللىرىنى سادىر قىلىشتىن ساقلانغىلى بولىدۇ.ئۆگىنىش نىشانىنى تاللاش ۋە توغرا بىكىتىش ھەقىقەتەن مۇۋەپپەقىيەت قازانغۇچىلاردىن بولۇشنىڭ مۇقەررەر توغرا يولى،بەزى كىشىلەر مۇۋەپپەقىيەت قازىنىش پەقەت شارائىتى ياخشى ئادەملەرنىڭ داڭلىق ئالىي مەكتەپلەردە ئوقۇغانلىقىنىڭ مەھسۇلى ۋە ياكى تاساددىپى ئەھۋالدا ئامىتى ئوڭدىن كېلىپ قالغان ئاز ساندىكى كىشىلەرگە مەنسۈپ بولغان ئالاھىدە ھادىسە،دەپ قارىشىدۇ،بۇ تولىمۇ بىر تەرەپلىمە قاراش،چۈنكى،تارىختىن بۇيان بارلىققا كەلگەن ئىلىم-پەن يېڭىلىقلىرى،كەشپىياتلار نوقۇل ھالدا شارائىتنىڭ ياخشىلىقىدىن ئوقۇش ئىمكانىيىتىگە ئىگە بولغان كىشىلەر تەرپىدىن يارىتىلىغان ئەمەس،يەنە كېلىپ مۇۋەپپەقىيەت قازانغان ئايرىم .
ئۇنىڭدى باشقا،يەنە كەڭ دائىرلىك ئۆگىنىش بىلەن قاراتمىلىقى بولغان ھالدا ئۆگىىش قىلىش ئۇسۇلىنى بىرلەشتۈرۈشكە ئەھمىيەت بېرىش كېرەك.بىلىش كېرەككى،بۇ يەردە دېيىلىگەن ئۆگىنىش ھەم نەزەرىيە ئۆگىنىشنى ھەم ھۈنەر-كەسىپ ياكى تېخنىكا ئۆگىنىشىنى كۆرسىتىدۇ،بۇنىڭدا چوقۇم خاتىرە قالدۇرۇش، ئۆگىنىش تەجرىبىلىرىنى يەكۈنلەشكە ئالاھىدە ئەھمىيەت بېرىش لازىم،مۇشۇنداق قىلىغاندا ئاندىن ئۈنۈملۈك ئۆگىنىش مەقستىگە يەتكىلى ۋە مۇۋەپپەقىيەت قازىنىش ئىمكانىيتىگە ئىگە بولغىلى بولىدۇ.
مەنبە؛ياشلار گۈلزارى
|
|