- ئاخىرقى قېتىم
- 2011-8-21
- تىزىملاش
- 2010-10-9
- ھوقۇق
- 1
- توردا
- 432سائەت
- جۇغلانما
- 10371
- نادىر تېما
- 0
- يازما
- 2440
- تېما
- 387
- توردا
- 432سائەت
- نادىر تېما
- 0
- دوست
- 47
- يازما
- 2440
- تېما
- 387
|
بالىسى تۈنىجى قېتىم يالغان سۆزىلىگەنىدە ، كۆپىلىگەن ئاتا ئانىلار ئانىچە پەرۋا قىلىپ كەتىمەيىدۇ ، پەرۋا قىلىغان تەقىدرىدىمۇ نەسھەت قىلىپ قويىدۇ - يۇ ، ئۈنۈمىگەئەھىمىيەت بەرمەيىدۇ. بەزى ئاتا - ئانىلار بالىلىرنىڭ يالغان سۆزىلىگىنىنى بايىقاپ قالغانىدا ، قالايىمىقان تىل -ئاھانەتىلەر بىلەن يالغان سۆزىلىگەنىگە تويىغۇزۇپ قويىدۇ ھەتتا تەن قازاسى بىرىپ ئۇلارنى بۇنىدىن كين يالغان سۆزىلىمەسىلىككە ئۈنىدىمەكىچى بولىدۇ. ئەمىلىيەتتە ، بۇ خىل تەنىقىدلەشىنىڭ پايىدسىغا قارغانىدابالىلارغا ئېلىپ كېلىدىغان روھى بىسىم كۆپىرەك بولىدۇ ، بالىلارنىڭ يالىغان سۆزلىشىنى تىزگىنىلەش قارماقىقا ئوڭايىلا ئىشىتەك تۇيۇلغان بىلەن تەربىيە ئۇسۇلىدا ئىلىمىلىككە ، ئۈنۈمىدارلىققا ۋە ئىزچىلىققا ئەھىمىيەت بەرمىگەنىدەك ، پەرزەنىت تەربىيىسدە مەغىلۇپ بولىمىز. شۈڭا ئاتا - ئانىلار :
1. بايىقاشىقا ماھىر بولۇش كىرەك . بالىلار تۈنىجى قېتىم يالغان گەپ قىلغانىدا . ئارتوقىچە جىدىيىلىشىپ ئالاقىزادە ب ولۇپ كىتىدۇ . ئاتا - ئانىسىنىڭ بايىقاپ قىلىپ ئەيىبلىشىدىن قورقىدۇ . كۆپۇنىچە بالىلار ئۆز گىپىگە باشىقىلار نى ئىشەنىدۇرۇشىكە مەجىبۇر بولىدۇ . ئەگەر بۇ چاغىدا ئاتا - ئانا بولغۇچى ۋاقىتدا بايىقاپ ، تەنىقىدلەشىكە ماھىر بولىمسا . بالىلار يالغان سۆزىلەشىنى ئىزچىلى تۈردە داۋامىلاشىتۇردۇ .
2. تەنىقد ئىلىمىي بولغىنى ياخىشى . ئەگەر بالىنىڭ يالغان گەپ قىلىغنىنى سېزۋالغاندا، چوقۇم ئىلىمىي ئۇسۇلىدا تەنىقىدلەش كىرەك . مەسلەن ، << كىچىك بالا دىگەن يالغان گەپ قىلىسا بولمايدۇ >> ، <<سەن يالغان گەپ قىلىشنىڭ ئاقىۋېتىنى مۆلىچەرلەپ باقىتىڭىمۇ ؟ >> ، <<ھەممىمىز بىر - بىرمىزنى ئالىداپ ئۆتىسەك قانىداق بولىدۇ >>....دېىگەنىدەك سۆزىلەر ئارقىلىق بالىنى يالغان سۆزىلىمەسىلىككە دەۋەت قىىلىڭ . بۇ چاغىدا ئارتۇقىچە چېچىلىپ كىتىشكە ، قىزقىقانىلىق بىلەن ئىشىنى بىر تەرەپ قىلىشىقا ئالىدراپ كەتمەسىلىك كىرەك .
3. بالىلارنىڭ ئاڭىلىقلىقنى قوزغاش كىرەك . بەزى ئاتا -ئانىلار بالىسى خاتالىقىنى تونىغانىدن كيىنمۇ ، ھەمىشە بۈرۈنىقى ئەيىپىنىلا سۆزلەپ بالىنىڭ زىتىغا تېگىپ قويىدۇ. بۇ بالىدا ئوڭايىلا قارشىلىقىنى قوزغاپ ، ئاڭىلىقىلىقنى سۈسىلاشتۇرۇپ قويىدۇ . ئاڭىلىق بولمىسا ، ئاتا -ئانا ھەرقانىچە كچىگەن بىلەن ، بالىنىڭ خاتالىقىنى تۈزتۇشىكە ياردەم بىرەلىمەيىدۇ .
4. ئىزچىل تۇردە ئىھام بىرش كىرەك . يالغان سۆزلەشىنىڭ ياخىشى ئەمەسىلىكىنى بىلىپ ، بۈنىدىن كىيىن تۈزتۇش ئىپادىسنى بىلدۇرگەنىدىن كىيىن ، ئاتا- ئانا بولىغۇچى ئىزچىل تۇردە ئىلھام بىرىپ ، ئۇنىڭ ئۆز خاتالىقىنى تۇزتەلەيىدىغانىلىقى ،ۋە تېزىلا باشىقىلارنىڭ نەزىردە سەممىي بالغا ئايىلانىغانىلىقىغا ئىشنىدغانىلىقىنى ئىپادىلەپ تۇرۇش كىرەك . ئۇنىڭىدىن باشىقا ، قەرەلىك ھالىدا بالىنىڭ يالغان گەپ قىلغان - قىلمىغانىلىقىنى ئىسپاتىلاپ تۇرۇش ۋە ئۇنىڭىدن سۆيۇنىگەنىلىكىنى بىلدۇرۇپ تۇرۇش كىرەك .
5. سەممىيىلىكىنىڭ ئەھىمىيىتىنى چۈشەنىدۇرۇپ تۇرۇش كىرەك . بالغا كىشلەرىگە سەممىي مۇئامىلە قىلغانىدا ، ياخىشىلىققا ۋە خۇشاللىققا ئىرشىكىلى بولدىغانىلىقىنى ؛ ئىش قىلغانىدا سەمىمىي ، مۇلايىم بولسا ھەقىقىي ئۈنۈمىنى قولغا كەلىتۇرگىلى ۋە مۇۋاپىقيەت قازانىغىلى بولدىغانىلىقىنى چۈشەنىدۇرۇپ تۇرۇش ھەمىدە ئۇلارنى سەممىي بولۇش ، يالغان گەپ قىلماسىلىققا دەۋەت قىلىش كىرەك .
مەنبە:پەن ۋە تۇرمۇش دىگەن كىتاپىتىن ئېلىندى .
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا 138 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2011-7-5 19:01
|
|