خەۋەرئامېرىكا ئالىمى داۋىي يەكۈنلىگەن بالاتەربىيىسىدىكى 40ماددىدا غەربنىڭ ئائىلە تەربىيىسى مەركەزلەشتۈرۈپ ئەكىس ئەتتۈرۈلگەن:0 |: \" X: T* C, \- D! f
7 w2 w1 L* o* l* G/ Z8 h% G
1.بالىلار سورىغان سۇئاللارغا سەۋرچانلىق بىلەن جاۋاب بېرىش؛
, D/ S# v/ j, T0 ^
9 F* k$ ?" Y1 ?! A U2.بالىلار ئوتتۇرىغا قويغان مەسلىە ۋە كۆز قاراشلارغا ئەستايىدىل مۇئامىلە قىلىش؛
9 z$ }+ o' c( i) H8 l5 `$ ~. ]( o8 Q9 Q$ [& |
3.بالىلار ئۆز ئەسەرلىرىنى تىزىپ تولۇق نامايەن قىلىدىغان ئىشكاب ئورنىتىب بېرىش؛+ C0 f0 n4 k- U/ l6 K: f* P
. Q3 m7 O. R* Z/ F) b4.بالىلارنىڭ ھوجرىسى ،شۇنداقلا ئۈستەللەرنىڭ ئۈستى ناھايىتى قالايمىقان بولسىمۇ پەقەت ئۇلارنىڭ ئىجادى پائالىيىتى بىلەن مۇناسىۋەتلىك بولسا ،ئۇلارنى ئەيىبلىمەسلىك؛
8 C4 ^, i$ j& g7 t* i9 B) r1 H& x* B, Q; V7 l7 X W8 {2 }
5.بالىلارنىڭ ئوينىشىغا بىرەر ئۆي ياكى ئۆينىڭ بىر قىسمىنى بېرىش؛
1 h# Y x+ C: J7 M: R: H$ U! O
" O4 g) h* Y9 Y% Q5 d; x+ Z6.بالىلارغا ئۆزىنىڭ ناھايىتى ئوماق ئىكەنلىكىنى ،ئۆزىنى قايتا كۆرسىتىشنىڭ زۆرۈرىيىتى يوقلىقىنى چۈشەندۈرۈپ قويۇش؛, [1 n$ L9 ^5 t( M6 Q& K: I# {( R
* U. s4 D* A# |7.بالىلارغا ئۆزى قىلالىغۇدەك ئىشنى ئۆزىگەقىلدۇرۇش؛4 P- H3 F$ F$ @! P
' q; ` j, K; V) H
8.بالىلارغا ئۆزى قىلالىغۇدەك ئىشنى ئۆزىگەقىلدۇرۇش؛2 J x- \5 S n, B- q
; J' s: x! {$ e! g* U. \' j Y9.بالىلارنى ئۆزى قىزىقىدىغان جايغا ئاپىرىپ ئوينىتىش؛5 \# ?# g) [3 K
" ?- Q; B- X9 J' Y/ w10.بالىلارنىڭ تاپشۇرۇغىنى تۈزىتىشىگەياردەم بېرىش؛
$ e3 |1 B) a* E
: m5 a0 d3 [) o4 L2 c11.بالىلارنىڭ ئوخشىمىغان ئىجتىمائى مەدەنىيەت قاتلىمىدىن كەلگەن بالىلار بىلەن نورمال بېرىپ-كېلىش قىلىشىغا
/ k6 {* U3 P" T# M$ \# o4 c8 u/ S0 r6 q/ |
ياردەم بېرىش ؛1 g: [+ H( ~. r
9 f, L8 c# c* u, [8 W. P: I12.ئائىلە باشلىقلىرى يېتىلدۈرگەن مۇۋاپىق ھەرىكەت ئادىتىنى بالىلارغا كۆڭۈل قويۇپ دوراتقۇزۇش؛
! }- ^8 u% J$ b; {$ p. W% {/ ?
) \ D$ b4 K6 h. |8 g% a5 b; X13.بالىلارغا ئۆزلىرىنىڭ باشقا بالىلاردىن ناچار ئىكەنلىكىنى ئېيتماسلىق؛
, O! o4 s& n9 L/ I( n( G9 E% k* t6 a( Y, ]. ^
14.بالىلارنى ئائىلە ئىشلىرى پىلانىنى تۈزۈشكە قاتناشتۇرۇش ۋە سىرتقا ساياھەتكە چىقىش ئىشىغا قاتناشتۇرۇش؛
1 L/ S( |" _8 L
; p# \3 e- e7 D& y4 c+ i' X15.بالىلارنىڭ ئۆزلىرى ياخشى كۆرىدىغان ئىشلار بىلەن شۇغۇللىنىشىغا يول قويۇش؛
. s( m. Q2 ?$ d8 S+ e) [ k) t' R2 n7 h4 ^) g7 c
16.بالىلارغا چوڭ ئادەملەربىلەن ئەركىن ئالاقە قىلشنى ئۆگىتىش؛5 Q1 d+ {6 c, y+ E8 K
. L. ]2 j% P4 L9 Z( R, Y% B17.بالىلارغا قەرەللىك كىتاب ئوقۇپ بېرىش؛
' J) M& \- W4 a& q1 x c3 S) D% t( C, t7 z* z' F5 `
18.بالىلارغا كىچىكىدىن باشلاب كىتاب ئوقۇش ئادىتىنى يېتىلدۈرۈش؛
, L1 \# F+ D" [! ~4 Y2 o2 t f5 S0 V# q0 x" J
19.بالىلارنى ھېكايە ئوقۇشقا ،خىيال قىلىشقا ئىلھاملاندۇرۇش؛
. M, F' C, T& K! c* S, P4 u. j$ w$ | E! V3 h
20.بالىلارنىڭ شەخسى تەلىپىگە ئەستايىدىل مۇئامىلە قىلىش؛
1 y' M* X5 Z; A; [# [% Z1 O( _
( Y; |) `: ]. { O: `21.ھەركۈنى ۋاقىت چىقىرىپ ،بالىلاربىلەن بىللە بولۇش؛
- [. c& r7 w M0 Z$ Y- c0 U# Y: G( ?+ O3 K4 o
22.بالىلارنى تىل-ئاھانەت بىلەن ئەيىبلىمەسلىك؛
1 Z/ f) W9 p, \, ^# z
1 ?: C& F* ^- r, ^( M23.بالىلارنى خاتالىق ئۆتكۈزگەنلىكى سەۋەبىدىن مەسخىرە قىلماسلىق؛
+ x) p2 j* @2 F0 s5 [9 F. o5 g6 M' e/ Z0 v, v( n. N( C* W7 y
24.بالىلارنىڭ شېئىر يادلىيالايىدىغانلىقى ،ھېكايە ئېيتالايدىغانلىقى ۋە ناخشا ئېيتالايدىغانلىقىنى دائىم ماختاش؛
8 E# R r% U0 H0 @' E5 E
/ ^5 Q! K+ h. T25.بالىلارغا مەسىلىلەرئۈستىدە مۇستەقىل پىكىر قىلدۇرۇش؛
7 t7 [/ u3 K/ }5 Q C6 ]/ W1 j4 |% O4 i7 `' _
26.ئىنچىكەتەجرىبە پىلانى تۈزۈپ ،بالىلارنىڭ تېخىمۇ كۆپ ئىشلارنى چۈشىنۋېلىشىغا يادرەم بېرىش؛# A! E! L% a$ B# c) O
5 C8 r) h+ C. V6 Y4 B5 ~* I+ l
27.بالىلانىڭ ھەرخىل تاشلاندۇق نەرسىلەرنى ئوينىشىغا يول قويماسلىق؛
4 w$ G2 Z& v x+ ]# a; l$ V* z9 E: X# z( j$ q/ O d$ }, ~& T8 r3 I
28.بالىلارنىڭ مەسىلىلەرنى بايقىشغا ،ئۇنىڭدىن كېيىن بۇ مەسىلىلەرنى ھەل قىلىشىغا ئىلھام بېرىش؛) h/ e6 }! k; D/ H
/ V% x: y8 v$ f& v) }$ z8 I7 _6 T x29.بالىلار قىلغان ئىشلار ئىچىدىن ماختاشقا ئەرزىگۈچىلىگى بار جايلارنى ئۈزلۈكسىزئىزدپ تۇرۇش؛+ \: q: n% ^1 }
, y+ ^9 V P! O& o30.بالىلارنى قۇرۇق ۋە سەمىمىيەتسىزلىك بىلەن تەقدىرلىمەسلىك؛
, s# _. [" K0 o
! y0 u, L$ _6 C; J, g) W31.ئۆزىنىڭ بالىلارغا بولغان بولغان ھېسياتىغا سەمىمى باھا بېرىش؛. W/ J8 @/ t0 M5 O5 N) w
# c7 q- o8 U* X6 X1 j
32.ئائىلە باشلىغىنىڭ بالىلاربىلەن مۇزاكىرە قىلسا بولمايدىغان گەپ تېمىسى بولماسلىق؛
! I& n. I% K: B2 @- w6 L2 E
$ U& Z! L6 L' J* L$ q33.پۇرسەت بولسىلا ،بالىلارنىڭ ھەقىقى قارارچىقىرىشىغا يول قويۇش؛
5 s9 V! u* \4 U. [3 d, |. O" B, F+ Q7 V: X, E$ k8 r
34.بالىلارنىڭ خاس خاراكتېرغا ئىگەبولىشغا ياردەم بېرىش؛
, J' J0 p0 f, c' R" D# L2 |2 i3 [% A8 `" X" }7 q
35.بالىلارنىڭ دىققەت قىلىشقائەرزىيدىغان تېلىۋىزىيە نومۇرلىرىنى تېپىپ چىقىشغا ئىلھام ۋە مەدەت بېرىش؛/ t8 b# a! d6 ~0 Q' L
( y5 T* x) z' V' q( ]
36.بالىلارنىڭ ئۆز قابىلىيىتىنى تونۇش ئىقتىدارىنى پائال جارى قىلدۇرۇش؛
& Q. \1 T# T) Q6 o" a
$ p; e$ {5 C+ d b9 N* Y X37.بالىلارمەغلۇپ بولغاندا ،كۆزگەئىلماسلىق پوزىتسىيەسىنى تۇتماسلىق ھەمدە بالىغا نىسبەتەن <<مەنمۇ مەغلۇب بولۇشۇم مۇمكىن>>دېيىش؛
$ V& o% O7 I; o1 |3 @' r; R3 I" M
7 B; W0 \' C' s* ^, C% j0 s9 D38.بالىلارنىڭ ئىمكانقەدەر چوڭلارغا يۆلىنۋالماسلىقىغا ئىلھام بېرىش؛1 X' T" Y/ E3 {1 R
: c( `4 K$ O' Q: P! Z6 m; J! C
39.بالىلارنىڭ ئەقىل-پاراسىتىگە ئىشىنىش؛2 I* \9 R) |3 ]% {' _
: e! W! ~. M0 E) N3 W9 }/ C40.بالىلارنىڭ ئۆزلىرى شۇغۇللىنۋاتقان خىزمەتنىڭ ئاساسى قىسمىنى مۇستەقىل ئورۇندىشغا يول قويۇش،نەتىجىلك ئاخرلاشتۇرىدىغانلىقىدن ئەنسىرمەسلىك؛
8 X: x, e; w% Y6 X
, c7 W/ \. C8 m; V<<شىنجاڭ مائارىپ گېزىتى>>دىن
كىرگۈزگۈچ
ئايال
بالا
پەن
ئىللىق |