ئىللىق مۇنبىرى-教育网

 پارول قايتۇرىۋېلىش
 تىزىملىتىش

QQ بىلەن كىرىش

بەك قولاي، باشلاڭ

جەمئىي مىكروبلوگ 873 تال  

مىكروبلوگ[ يېڭى | 24 سائەت | 7 كۈن | 30 كۈن ]

كۆرۈش: 448|ئىنكاس: 2

ناخشا خاسلىق تەربىيەسى مائارىپنىڭ يادروسىئەپ

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

448

تېما

478

يازما

8606

جۇغلانما

مۇنبەر باشلىقى

Rank: 8Rank: 8

قىزغىنلىق
2629 سەر
تۆھپە
1626 سەر
تىللا
1229 دانە
جەۋھەر
3 دانە
ئۇيغۇر
خاسلىق تەربىيەسى مائارىپنىڭ يادروسى
/ M8 k" L- M, @5 ?
001c25c5ba250df0011520.jpg
3 c; q5 G8 s( b& z
  O" A1 S# q( K1 m" [3 V
ياسىن ئابدۇقادىر- _6 w, M, T& u) f: Y

$ a# G! E- h9 B- E& y" _(قاراقاش ناھىيە قاراساي يېزىلىق 1- ئوتتۇرا مەكتەپتىن)

3 s8 ~9 H$ d+ P0 G& u% c2 e3 _دۇنيادا ئوپمۇ ئوخشاش ئىككى تال دەرەخ يوپۇرمىقىبولمىغىنىدەك، ھەربىر ئادەمنىڭ تۇغما تالانتىمۇ ئوخشاش بولمايدۇ. يەككە تەندىكىپەرىقنىڭ ئوبىيكتىپ مەۋجۇت ئىكەنلىكىگە توغرا مۇئامىلە قىلىپ، خاسلىققا ھۆرمەتقىلىش، ئوقۇغۇچىلارنىڭ قابىليىتىگە قاراپ دەرىس ئۆتۈش بولسا بۈگۈنكى مائارىپنىڭئاساسىي ئىدىيىسى. يىللاردىن بويان بىزنىڭ مەكتەپ مائارىپىمىزدا، بولۇپمۇ ئەخلاقتەربىيەسىدە، ئوپچە تەربىيەگە ئەھمىيەت بېرىپ،ئۆزلۈك ئېڭىنىڭ يېتىلىشىگە سەلقاراش؛ قائىدە-تۈزۈم بىلەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەركىتىنى چەكلەشكە ئەھمىيەتبېرىپ،ئىندىۋىدىئال پىسخىكىسىنىڭ يېتىلىشىگە سەل قاراشقا ئوخشاش روشەن ئېغىشمەۋجۇت. ئۇندىن باشقا يەنە ئاساسىي مائارىپ باسقۇچىدا «چوڭ بىر تۇتاشبولۇش»ئىدىيەسىنىڭ تەسىرىمۇ ئىنتايىن چوڭ. بىر تۇتاش پىروگرامما،بىرتۇتاشئوقۇشلۇق، بىر تۇتاش دەرىس، بىر تۇتاش تەلەپ، بىر تۇتاش ئىمتاھان، بىر تۇتاش قوغۇلقىلىش....قا ئوخشاش «بىرلا پىچاق بىلەن كېسىۋېتىدىغان مائارىپ تۈزۈلمىسى ئاستىدا،مائارىپچىلار ئوخشاش مائارىپ نىشانى، ئوخشاش مائارىپ ئۆلچىمى بىلەن ماراىپپىلانىنى يولغا قويۇپ،ئوخشاش مائارىپ ئەندىزىسى ۋە ئوخشاش مائارىپ تاكتىكىسى بىلەنمائارئاراىپ پىلانىنى يولغا قويۇپ ئادەتلەنگەن. نەتىنجىدە،ئوقۇغۇچىلارنىڭئىندىۋىدىئال خاراكتېرى، يوشۇرۇن قابىليىتى،قىزىقىشى، ئالاھىدىلىگى قاتارلىق ئايرىمپەرىقلەر ۋە ياش-ئۆسمۈرلەرنىڭ بىلىش تەرەققىياتىنىڭ ئاساسىي قانۇنىيەتلىرىئېتىبارسىز قارالغان.# r+ p3 N1 Y  N( ~+ ^; g. z( X/ H/ Q
3 y" R/ q' Q1 H6 [7 V2 A0 I
سوقرانىڭ خاسلىق تەربىيەسى ھەققىدىكىئورۇنۇشلىرى 2400 يىل كېيىنكى بۈگۈنكى كۈندە قوياشتەك پارلىماقتا:9 a1 x) U4 M+ S  c" @

' B6 M, X& r, j' O! f; gسوقرانىڭيېنىغا بىر شاگىرىتى كېلىپ سۇراپتۇ:. ^2 h0 ?3 s( r0 x2 ?) d

0 T9 I# J' N4 I. }2 w3 c-ئۇستاز، ئىشلارنىڭ ئاڭلىغاندىن كېيىنلا قىلامدىمەن؟3 I! \6 y: J+ P5 E4 C1 Q5 w

# o' B/ O5 i0 o) [9 Q-ياق، ئىشلارنى ئاڭلاپ بىر ئازدىن كېيىن قىلىشقا باشلايسەن، - دەپتۇ سوقرات.4 t0 B4 g4 e& x1 p
$ R5 e$ G- \0 Z& O
بىردەمدىنكېيىن يەنە بىر شاگىرىتى كېلىپ سۇراپتۇ:
6 w8 F4 X, W6 V8 X: e% K9 P
. f1 a; d7 B9 C4 [$ M  {5 x+ f-ئىشلارنى ئاڭلىغاندىن كېيىنلا قىلامدىمەن؟ - دېگەن باياتىنقى شاگىرتى سورىغانسۇئالنى سوراپتۇ.
5 n/ C" {( Z! m1 O4 M
7 y; e# E, Q1 t4 e: _-ھەئە، ئىشلارنى ئاڭلىغاندىن كېيىنلا دەرھال كىرىشكىن، - دەپتۇ سوقرات.* g& Z" X- d& B/ ^9 H

# J. c# H9 S$ J3 Q' w0 wسوقراتنىڭيېنىدا تۇرغان بىر شاگىرتى ھەيرانلىق بىلەن سۇراپتۇ:, |& U/ P' G* `& k5 {! d

& O6 x- w0 Q0 a9 J( V3 k-ئۇستاز، نېمە ئۈچۈن بىر سۇئالغا ئىككى خىل جاۋاپ بىرىسىز؟1 j: v( O5 E5 h% D. V8 V$ D) ?2 C! U
$ z# B7 z" N- j+ ~; \
سوقراتكۈلگىنىچە مۇنداق دەپتۇ:
0 e3 Q0 b+ S6 J* q' l. X: M- h- ~, J
-ئالدىدىكى شاگىرت سەل ئالدىراڭغۇ، ئىشلارنى ئاڭلىغاندىن كېيىنلا كىرىشسە، چاتاقچىقىرىپ سالىدۇ. شۇڭا ئۇ ئالدىرىمايراق كىرىشىشى كېرەك. كېينكى شاگىرت سەلسۆرەمراق، ئىشلارنى ئاڭلىغاندىن كېيىنلا كىرىشمىسە يېتىشىپ بولالمايدۇ. شۇڭائالدىراپ ئىشقا كىرىىششى كېرەك.
- w- B( [2 {4 \& ]
, V7 E7 |& g; R% B, _' u: U5 P! m( tبىركۈنى بىر ياش سوقراتتىن تەلىم ئالغىلى كەپتۇ. بىراق، سوقراتنى كۆرۈش بىلەنلاۋاتىلداپ سۆزلەپ ئۆزىنىڭ بىلىمىنى كۆز- كۆز قىلغىلى تۇرۇپتۇ.9 Z; K$ I6 l$ D  \* F
8 z2 z" f/ r# _! b
سوقراتئاخىرى بولماي قۇلىنى شىلتىپ ئۇنىڭ گېپىنىڭ بىلىگە تىپىپتۇ:
* g; I! q  }; |( b1 R1 H9 G; Y  d5 C1 w8 p$ u$ {. r" q# A
- سىز ئىككى كىشىلىك ئوقۇشھەققى تاپشۇرمىسىڭىز بولمايدۇ.
& _9 l3 a: L" w7 c( ]" w! u7 A; {- d/ {( b! N6 Y  H3 i; P
-نېمىشقا؟ - ئۇ ياش بۇنىڭدىن خورلۇق ھېس قىلىپ ئۇڭايسىز ئەھۋالغا چۈشۈپ قاپتۇ.
; e2 q4 L) N' [- K( P
" J; K$ P' ]( c1 J" A$ z- a- چۈنكى، - دەپتۇ سوقرات، - مەن ئاۋۋال سىزگەئاغزىڭىزنى قانداق يۇمۇشنى ئۆگىتىپ، ئاندىن يەنە ئاغزىڭىزنى قانداق ئېچىشنىئۆگەتسەم بولغۇدەك.+ j2 z+ w3 _( G/ j, P/ p. d
6 X  C- `9 \4 ?# X, {8 y' a+ k
بىركۈنى سوقراتنىڭ شاگىرتلىرى جەم بولۇپ پاراڭغاچۈشۈپتۇ. باي ئائىلىدىن كېلىپ چىققان بىر شاگىرت ساۋاقداشلىرىنىڭ ئالدىدائائىلىسىنىڭ ئافېنا  ئەتراپىدا بىپايانيەرگە ئىگە بولغانلىقىنى سۆزلەپ ماختىنىپتۇ.6 @0 ^# [- C- ~( T6 c# [

& X: o  x9 h) e% A# ?ئۇ تازا پو ئېتىۋاتقاندا، بىر تەرەپتە ئۈن-تۈمسىز ئولتۇرغان سوقرات بىر پارچە خەرىتىنى چىقىرىپ ھېلىقى ئوقۇغۇچىدىن:0 M/ F1 ^, Q" @* H: \2 Y" @
" v) d7 Z" p& Y9 w+ P; w3 ?
- تېپىپ باقە، بۇ خەرىتىدە ئاسىيانىڭ ئورنىقەيەردە؟ - دەپ سوراپتۇ.& v$ N/ @4 N: q! f

' U+ R* P" w9 v+ Z$ i7 H- مۇشۇ چوڭ بىر پارچە يەر شۇ، - دەپتۇ ھېلىقىشاگىرت ۋە ئۆزىنىڭ كۆرسىتىپ بېرەلىگىنىدىن كۆرەڭلەپ كېتىپتۇ.
: j9 ^& I5 y2 y1 Y4 F
4 D1 u3 ]' v; B1 U* Y" ^6 S  [- ناھايتى ياخشى! ئۇنداقتا يۇنان قايەردە؟ - دەپسوراپتۇ سوقرات يەنە.1 m7 v& E3 m7 \; l  }) Z
. k  ]$ _! i- w- [* o4 V
ھېلىقى شاگىرت ئاران تەسلىكتە خەرىتىدىن بىركېچىك دائىرىنى تېپىپ كۆرسىتىپتۇ. ئۇنىڭ دائىرىسى ئاسىيا بىلەن سېلىشتۇرانداتولىمۇ كىچىك ئىدى.: c8 _3 ]# d0 ]+ |* ], j- r

+ S+ y# X) m3 U- ئۇنداقتائافېنا قەيەردە؟ يەنە سوراپتۇ سوقرات پەس ئاۋازدا.
0 m. p: g$ b$ O* z# v  r; @/ l+ N, F4 \) r/ H5 _& J+ Z2 W( I
-ئافېنا...بۇيەر بەك كىچىككەن...مۇشۇ يەرمىكىن، - دەپتۇ ھېلىقى شاگىرت، - دەپتۇھېلىقى شاگىرت كىچىككىنە دائىرىنى كۆرسىتىپ.! z2 v& u7 q& c9 c# K; @8 Q% }
2 c  f( G+ s6 j+ e( n6 a$ B  c9 U
ئاىىرىداسوقراتھېلىقى شاگىرتىغا قاراپ:
: r, w- @. @- |4 j1 b! j0 [, g5 g+ J. O  p7 I
- ئەمدىسەن بۇ خەرىتىدىن ئائىلەڭلەرنىڭ ئىلكىدىكى بىپايان زېمىننى تېپىپ باققىن، - دەپتۇ.
) D# J; [1 M$ M! M8 `3 V7 t  X9 j. }4 C/ Z4 f
شاگىرت قاراتەرگە چۈمۈپ بىر ھازا ئىزدىگەن بولسىمۇ، ئۆزىنىڭبىپايان زېمىنىنىڭ سايىسىنىمۇتاپالماپتۇ – دە، ناھايتى ئوڭايسىزلانغان ھالدا:" W; {, u) N' p6 U3 N
  Q9 M5 i2 x* |$ }9 g
- ئۇستازكەچۈرۈڭ مەن تاپالمىدىم، - دەپتۇ.
# {- W# J( o+ a1 Y* k5 h9 v$ q" v0 ?- f$ \8 X
يۇقارقىلاردىنسوقراتنىڭ خاسلىق تەربىيەسىگە نەقەدەر ئەھمىيەت بىرىدىغدنلىقىنى كۆرىۋالايمىز.سوقرات بىزگە ياخشى بىر ئۆلگە.
% L; c$ A- C4 b& D% j, ~1 ]2 d4 d- S
2 V% x/ {! f0 {( c2 k«سىرىكچىنىڭشىرى ۋە ئورماندىكى شىر» ناملىق ماقالىسىدە ياسىن ئابدۇقادىر مۇنداق دەيدۇ: «دەرسئوخشىغان بىلەن بالىلار ئوخشىمايدۇ، ئۇنىڭ ئۈستىگە ئۇغۇللار بىلەن قىزلار بىرگەئۇقۇۋاتىدۇ. بىر سىنىپتا 40 ئوقۇغۇچى بار بولسا ئوقۇتقۇچى 40 خىل ئۆزگىرەلسۇن.خاسلىق تەربىيىسىگە سەل قاراش بىزدىكى بىر مائارىپ كېسىلى. يېڭى دەرسلىك چۇقۇمخاسلىقنى ھۆرمەتلەش مائارىپى بولىشى كېرەك.ئوقۇغۇچىلار گۆشتە ياسىغان ماشىنا ئادەمبولۇپ قالسا بولمايدۇ. مائارىپشۇناس فېڭ جىيەنجۈن ئەپەندى مۇنداق دەيدۇ:«خاسلاشقان تەربىيە كېيىنكى سانائەت دەۋرى مائارىپىنىڭ بىردىنبىر ھالىتى بولۇپقالىدۇ.» ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشى، ئىندىۋىئال ئالاھىدىلىكىگە ئاساسەن ھازىرقىتىل- ئەدەبىيات دەرسى ھەممە ساھەلەرگە چېتىلالايدۇ. بىر ئوقۇغۇچىنىڭ بىر ئىشتائالاھىدىلىكى بولمىسا يەنە بىر ئىشتا ئالاھىدىلىكى بولىدۇ. شۇڭا دەرس مەزمۇنىغائاساسەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىقتىدارىنى جارى قىلدۇرۇشقا سەھنە ھازىرلىشىمىز كېرەك.مەسىلەن: مەمەت دەرسنى ئانچە ياخشى بىلمىگىنى بىلەن ئاتنى ياخشى مىنىدۇ. مۇئەللىم«ئات» دېگەن دەرستە ئات مىنىشنى دەرس تەرتېۋىگە كىرگۈزۈپ؛ سەمەت بۈگۈنكى دەرسكەياخشى جاۋاپ بىرەلمىگىنى بىلەن موللاقنى ياخشى ئېتىشى مومكىن. مۇئەللىم «موللاقچىلىقنى ئۈگىنش» دېگەن دەرستە موللاق ئېتشىنى دەرس تەرتېۋىگە كىرگۈزۈپئۇلارنىڭ ئىقتىدارىنى جارى قىلدۇرۇىشىغا سەھنە ھازىرلىشى كېرەك. ئوقۇغۇچى ماشىنائەمەس. ئۇنىڭدا يېڭىلىققا ئىنتىلىدىغان ھىسسىيات بار، شۇڭا سىز سىنىپقا ھەركۈنىيېڭى ئوقۇتقۇچى بولۇپ كىرىڭ.»3 a/ F/ C0 s+ D7 m1 N/ D* T6 m* I
( A, r- Z( E' g$ h* c
شىر پادىشاھ ئۆز ئىمپېرىيەسىنى قۇرۇپ چىقىشئۈچۈن، قوشنا دۆلەتلەرگە جەڭ  ئېلان قىلىپ،ھۆمىرانلىق دائىرىسىنى كېڭەيتمەكچىبولۇپتۇ. ئۇ بۇ قېتىمقى جەڭگە ئالاھىدە ئېتىباربىلەن قاراپ، ئورۇش باشلىنىشتىن بۇرۇن ۋەزىلەرگە ھەربىي يىغىن ئاچىدىغانلىقىنى،ھايۋانلارنى ئۆز ئالاھىدىلىكىگە ئاساسەن ۋەزىپىگە قويىدىغانلىقىنى پۈتۈن ئورمانئەھلىگە ئۇقتۇرۇش ھەققىدە پەرمان چۈشۈرۈپتۇ.8 m5 |6 t5 G( h* y# K1 R  F" ~

$ D* M% ]$ Y$ l- U; }) f1 ]& _' ]شىر پادىشاھ پىلنى ھەربىي لازىمەتلىكلەرنىئالدىدىن سەپكە توشۇشقا، ئېيىقنى دۈشمەنگە ھۇجۇم قىلىپ ئاتاكىغا ئۆتۈشكە، تۈلكىنىجەڭ پىلانى تۈزۈپ مەسلىھەتچىلىك قىلىشقا، مايمۇننى دۈشمەن تەرەپتىن ئەھۋالئىگەللەپ خەۋەر يەتكۈزۈشكە بۇيرۇپتۇ.
  L0 B1 ^; }6 K; J3 u. v
0 F" t$ J% v, T; o/ y9 u-بولدى، ئىشەكلەرنى كەتكۈزىۋىتەيلى، ئۇلارنىڭ ئىنكاسى بەك ئاستا، ياۋا توشقانلارچۇتېخى، ئۇلار دىكىلداپ قالايمىقان سەكرەپ يۈرۈپ جەڭ قىزغىنلىقىنى سۇسلاتۇرۇۋېتىدۇ،- دەپ پىكىر قىلىپتۇ بەزى ھايۋانلار.
& T8 C  _5 y& @- j0 t7 O0 c. R7 f* M# J0 G" F0 N$ I
- بۇنداق دېگىنىڭلار توغرا بولمىدى، -دەپتۇ شىرپادىشاھ ئۇلارنىڭ گىپىگە رەددىيە بېرىپ، - مەن ئۇلارنى ئىشلىتىپلا قالماي، يەنەئۇلارنىڭ جەڭدىكى ھەل قىلغۇچ رولىنى جارى قىلدۇرىمەن. ئېشەكنى بىز كانايچى قىلساقبولىدۇ، ۋاقتى كەلگەندە ئۇنىڭ ئاۋازى دۈشمەنلەرنى قوقۇتۇپ، ھەيۋىسىنىسۇندۇرالايدۇ، مېنىڭچە بۇ جەھەتتە ئېشەكنىڭ ئالدىغا ئۆتەلەيدىغانلار يوققۇ دەيمەن.ياۋا توشقانغا كەلسەك، چاققان، تىز يۈگۈرۈش ئۇنىڭ قابىلىيىتى، بىز ئۇنى جەڭمەيدانىدىكى خەۋەرچى ياكى ئالاقىلەشكۈچى قىلىپ ئىشلەتسەك نېمىسى بولمايدىكەن؟
) A- h! k- X% a2 U- y( [% E- t
* q  b6 u$ {  ?' P- T; Oپادىشاھنىڭ سۆزلىرىنى ئاڭلاپ، ھايۋانلارباشلىرىنى لىڭشىتىپ، ئۇنىڭغا قايىل بولۇپتۇ. جەڭ باشلانغاندىن كېيىن، دېگەندەكھەممە ھايۋان ئۆز ئارتۇقچىلىقلىرىنى جارى قىلدۇرۇپ، زىممىسىدىكى ۋەزىپىلىرنىۋايىغا يەتكۈزۈپ ئۇرۇنداپتۇ. قىسقىغىنا بىر نەچچە ئايدىلا ئۇلار زور غەلبىنى قولغاكەلتۈرۈپتۇ.
4 U& \' t( l9 l/ \- a# \3 Q; f0 k! |/ n  N3 {
توشقان يۈگۈرۈش ماھىرى. ئەمما ئۇ سۇ ئۈزەلمەيدۇ.شۇنىڭ ئۈچۈن توشقاننىڭ ئاتا- ئانىسى ئۇنى سۇ ئۈزۈشنى ئكگىىشكە مەجبۇرلاپتۇ. توشقانيېرىمدىن كۆپرەك ئۆمرىنى سەرپ قىلىپمۇ سۇ ئۈزۈشنى ئۆگۈنەلمەپتۇ ۋە ناھايتىئازاپلىنىپتۇ. مۈشۈكياپىلاق: «توشقان يۈگۈرىش ئۈچۈن توغۇلغان، ئەمدى بۇنىڭ بۇخىلئارتۇقچىلىقىنى جارى قىلدۇرىدىغان مەيادان ھازىرلاپ بېرىش كېرەك» دەپتۇ.3 r+ s! U8 J1 H/ E5 v5 b

$ x: S' G3 n) X5 f2 R: C( cئەتراپىمىزغا قارايدىغان بولساق، كۆپلىگەنمەكتەپ، ئائىلە ئوخشاشلا بىر قائىدىنى تەشەببۇس قىلدۇ. ئۇ بولسىمۇ، كىشىلەردىنئۆزلىرىنىڭ كەمچىلىكىنى تىرىشىپ تۈزىتىشنى تەلەپ قىلىدۇ. بىزنىڭ ئوقۇتۇشتۈزىمىمىزنىڭ لايىھەسى چاشقان تۇتىدىغان تاختامۈشۈككە ئوخشايدۇ. پۈتۈنلەي كىشىنىڭئاجىزلىقىغا، كەمچىلىكىگە قەرىتىلغان بولۇپ، ھەرگىزمۇ كىشىلەرنىڭ ئارتۇقچىلىقىنىبايقاش ۋە رىغبەتلەندۈرۈش ئەمەس. ئوقۇتقىچىلار، ئاتا- ئانىلار كۆپ ۋاقتىنىبالىلارنىڭ كەمچىلىكىنى تۈزىتىشكە سەرپ قىلىپ، بالىلارنىڭ ئەڭ ياخشى پەنلىرىگەقارىماستىن، بەلكى ئۇنىڭ ئەڭ ناچار پېنىگە ئېسلىۋالىدۇ. بۇ توغرا ئەمەس.
5 w+ T; }1 j3 {+ U9 d5 a. M3 @6 N: E
«ھازىرقى مائارىپنى «پۇتنى يونۇپ ئۆتۈككەسىغدۇرۇش» دېگەن سۆز بىلەن سۈپەتلىگۈم كىلىدۇ. دېمەكچىمەنكە، ئاياغ پۇتقا پاتمايقالسا، ئادەتتە بىز ئاياغنى ئالماشتۇرۇشنى ئويلمايمز، ئەكسىچە، بالىنىڭ كىچىككىنەپۇتىنى ئاز- ئازدىن «يونۇيمىز». يەنە تېخى بۇنى «تەربىيەلەش» دەپ ئاتىۋېلىپ،مائارىپنىڭ «تۆھپە» سى دەپ قارايمىز. بىز دائىم مەكتەپنى «باغچە» گە ئوخشىتىمىزغۇ.ئەمىسە، سوراپ باقاي، قايسى باغچە ھەممە گۈللەردىن برلا ۋاقىتتا ئېچىلىشنى تەلەپقىلىدۇ؟ جۇڭگولۇقلار «گۈزەللەشتۈرۈش» نى ياخشى كۆرىدۇ، دەرسخانا ئوقۇتۇشتىن بىزاربولغان بالىلار بىلەن تولۇپ تۇرغان بولسىمۇ، بىز مەكتەپنى «راھەتباغ» دەپئاتايمىز. بىز «ئارلىشىۋېلىش» نى «مۇھەببەت» دەپ، ئوقۇتقۇچنىڭ «ئۆزىنى ئاساسقىلىۋېلىشى» نى «ئوقۇتۇش سەنئىتى» دەپ ئاتاشقا ئادەتلەنگەن.» لى بىڭتىڭ:«ئوقۇغۇچىلارنى ‹ئۆز› ىگە ئايلاندۇرايلى» («شىنجاڭ مائارىپ گېزىتى» 2010- يىل 6-ئاينىڭ 11- كۈندىكى سان.) o4 l# x# ?4 S- ~! O
3 J+ X# f3 x1 Q0 O( a( Z
«بېيجىڭبىلەن شىياڭگاڭ ئارلىقىدا يۈرۈپ خىزمەت قىلىدىغان بىر خانىم مۇنداق دەيدۇ: ‹قىزىمبېيجىڭدا باشلانغۇچ مەكتەپنىڭ 2- يىللىقىغىچە ئوقۇدى، ئۇنڭدىن كېيىن شىياڭگاڭدائىنگلىز تىلى باشلانغۇچ مەكتىپى ۋە ئوتتۇرا مەكتەپتە سەككىز يىل ئوقۇدى.شىياڭگاڭدىكى مەكتەپلەرنىڭ تۈزۈلمىسى چوڭ قۇرۇقلۇقنىڭ بەزى جايلىرى بىلەن تولىمۇئوخشاپ كېتىدۇ. بىرىنچىدىن، ئوقۇغۇچىلار دەرسنى ئۆلۈك يادلايدۇ. ئىككىنچىدىن، ئوقۇغۇچىلاردىنقارىسىغا ئىمتىھان ئېلىنىدۇ، ئوقۇغۇچىلاردا تاللاش ئىمكانىيىتى بولمايدۇ،ئوقۇتقۇچى نېمىنى ئۆگتسە، ئوقۇغۇچى شۇنى ئۆگىنىدۇ. مەكتەپتە ئاساسەن دەرستىنسىرتقى پائالىيەت يوق.  s3 A, a3 J2 i, g+ h

- L( _7 n3 Q7 W# y# f' G0 x( bمۇنداق قىلىشقا بولمايدىغانلىقىنى ھېس قىلىپ،قىزىمنى بىر ئامېرىكىلىق ئاچقان خەلقئارالىق مەكتەپكە ئالماشتۇردۇم. قىزىمنىباشلاپ تىزىملاتقىلى كىلگىنىمدە، خودىمنى يوقىتىپ قويدۇم. بۇيەردە ھەممە دەرسلەرنىئۆزىمىز تاللايدىكەنمىز. 30 خىل تەنتەربىيە، 20 خىل سەنئەت تۈرىدىكى دەرسلەربولۇپ، ماتىماتىكا دەرسىنى ئوخشاش بىر سىنىپتا، ئادەتتىكى ماتىماتىكا، ئالىيماتىماتىكا، ئالىي مەكتەپ ماتىماتىكىسىدىن ئىبارەت ئوخشاش بولمىغان سەۋىيەدىكىماتىماتىكا دەرسىگە تىزىملىتىشقا بولىدىكەن... جەمئىي سەككىز دەرىس بولۇپ، سەككىزئوخشاش بولمىغان سىنىپقا كىرىدىكەن، سەككىز گۇرۇپىدىكى ئۇخشاش بولمىغان سەۋىيىدىكىئۇقۇغۇچىلار ئوخشاش بولمىغان دەرسلەرنى ئوقۇيدىكەن، ئۆزىنىڭ قايسى سىنىپقا تەۋەئىكەنلىكىنى بىلمەيدىكەن. كومپىيوتېردا دەرس ئورۇنلاشتۇرىدىكەن. مەكتەپنىڭ تولۇقئوتتۇرا بۆلۈمىدە 700 ئوقۇغۇچى بولۇپ، 700 دەس سېتكىسى بار ئىكەن.
2 s/ X" z/ x7 Q6 O8 j( d* S8 n  A* z/ u) Y6 {* f! ?
قىزىم ھەقىقەتەن ‹ئىلگىرى باستىم› دەپخۇشاللاندى. بۇ ئۇنىڭ ھەقىقىي ھىسىياتى ئىدى. مانا بۇ خەلقئارالىق مەكتەپ بىلەنبىزنىڭ مەكتەپلىرىمىزدىكى پەرق». «700 ئوقۇغۇچى 700 دەرس سېتكىسى» («بېيجىڭ كەچلىكگېزىتى» دىن) بۇ مەكتەپ خاسلىق تەربىيەسىگە نەقەدەر ئەھمىيەت بەرگەن ھە!
1 G! g( K* }* W1 h( X* {5 M( Y
«ھەر تەرەپلىمە يېتىلىش بىلەن ئىندىۋىدىئال يېتىلىشنى زىچبىرلەشتۈرۈش»، « ھەر تەرەپلىمە يېتىلىش بىلەن ئىندىۋىدىئال يېتىلىش ئۆزئاراماسلاشقان بولىدۇ.» باش شۇجى خۇجىنتاۋنىڭ چىڭخۇا ئونۋىرسىتىتى قۇرۇلغانلىقىنىڭ100يىللىق خاتىرە يىغىنىدا سۆزلىگەن بۇ سۆزى چىن مەنىدىن قىلىپ ئېيتقاندامائارىپنىڭ تولۇق يەشمىسى بولدى. قازاندا بولسا چۈمۈچكە چىقىدۇ، شۇڭا ئوقۇتقۇچىئۆزىدە كۆپ قىرلىق ئىقتىدار يىتىشتۈرۈشى كىرەك. ماسىلوۋ مۇنداق دەيدۇ: «سىزدە بارىپەقەتلا بىر بولقا بولسا ھەممىلا نەرسىنى مىخ دەپ ئويلايسىز.» سىزدە ھەرتەرەپلىمەبىلىم بولسا سىنىپىڭىزدىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەممىسىنى مىخ دەپ ئويلىمايسىزدە ياخشىسىنىپ مۇدۇرى بولالايسىز.2 \. Z7 m: m2 v4 P) L+ M
" L2 Q1 ]' E5 u& M3 M6 c
8 H) Y* |3 w0 U- ~* C; ~. J( K- I
پايدىلانمىلار:
+ \/ G' U7 [! D$ ?
+ t2 U  N- B/ F  d9 j3 A" U" v4 O1. ۋاڭ فېڭشيەن تۈزگەن، مۇتەللىپ مۇھەممەت تەرجىمە قىلغان: «دۇنياتارىخىدىكى بۈيۈك شەخىسلەر- سوقرات»، شىنجاڭ ئونۋېرسىتېتى نەشرىياتى 1999- يىلىنەشرى.
% C4 m+ T5 Y; y# b6 w" T  i2 O2 g& f6 j
2. ئادىل رەشىىد،مۇھەممەتئابدۇللا ھۈسۈيۈن نەشرىگە تەييارلىغان: «مائارىپ لۇغىتى»، شىنجاڭ خەلقنەشرىياتى 2003- يىلى نەشرى./ ?$ N/ p& f+ C
9 }8 S; O4 m+ i9 ?- {3 s( |! L1 @7 @
3. تەلئەت قادىرى:«مائارىپ دوقمۇشىدىكى خىياللار»، شىنجاڭ ئونۋېرسىتېتى نەشرىياتى 2009- يىلى نەشرى.
$ x5 J. t4 C) c9 n" ]2 x
4.«شىنجاڭ مائارىپى» ژورنىلىنىڭ مۇناسىۋەتلىك سانلىرى.

 

                                                   كىرگۈزگۈچ ئايال بالا پەن ئىللىق

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

334

تېما

466

يازما

6541

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

قىزغىنلىق
1965 سەر
تۆھپە
1367 سەر
تىللا
743 دانە
جەۋھەر
7 دانە
ۋاقتى: 2013-4-1 15:36:30 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
: Z, I+ s% j% D  J
ياخشى يېزىپسىز ،تېخمۇ تىرىشىڭ

658

تېما

1153

يازما

2 تۈمەن

جۇغلانما

مۇنبەر مەسئۇلى

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

قىزغىنلىق
9198 سەر
تۆھپە
2742 سەر
تىللا
6072 دانە
جەۋھەر
17 دانە
ۋاقتى: 2013-4-1 16:28:42 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
0 @4 ~- t8 s2 @( j' v
بولساداۋاملىق ياخشى ئەسەرلەرنى يوللاپ تۇرۇڭ
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى



بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان. 
免责声明:本论坛所有来帖仅代表网友个人观点,不代表宝剑网站立场。本站只提供交流平台
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
本站禁止色情,政治,反动等国家法律不允许的内容,注意自我保护,谨防上当受骗