|
xxxxxxxxxxxxxxxxxx مەكتەپ نىزامنامىسى
9 {5 M0 A. ~; n% g5 ^- H
9 [9 r( _( s7 D1 q% V& c, sⅠ.باپ ئومومى قائىدە
/ V% e: Y% D* L# t& H0 R' Wدۆلەتنىڭ مائارىپ فاڭجىنىنى ئەتراپلىق ئىزچىللاشتۇرۇپ، ساپا مائارىپىنى تىخىمۇ ئىلگىرى سۈرۈپ، تەلىم-تەربىيە سۈپتىنى تىرشىپ ئۆستۈرۈپ، مەكتەپنىڭ باشقۇرۇش سالمىقىنى كۇچەيتىش، قانۇن بويىچە ئوقۇتۇش ئىلىپ بىرىش، «جۇڭخۇا خەلق جۈمھۇرىيتنىڭ مائارىپ قانۇنى»، دۆلەت مائارىپ مىنستىرلىگىنىڭ «ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرنى باشقۇرۇش بەلگىلىمىسى»دىكى مۇناسىۋەتلىك قانۇن-تۈزۈملەرگە ئاساسەن، بۇ نىزامنامە تۈزۈپ چىقىلدى.
+ v. m! @8 h6 `9 K" n$ x% Oبىرىنچى ماددا : مەكتەپ نامى: xxxناھىيە xxx بازىرى توققوز يىللىق ئىزچىل تۈزۈمدىكى مەكتەپ
0 X- K' E8 c' R9 ^3 x( Xئىككىنچى ماددا: مەكتەپ ئادىرسى:xxxناھىيە xxxبازىرى 6-كەنتە 1-مەھەللە.(xxxxباشلانغۇچ مەكتەپ –xxx بازىرى 7-كەنتە 2-مەھەللە، مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ- xxxx بازىرى 5-كەنتە 3-مەھەللە ، xxxx باشلانغۇچ مەكتەپ -2-كەنتە 1-مەھەللە )$ T. _# B9 m2 _* k' v. h1 f2 Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۈچىنچى ماددا: مەكتەپ خاراكتىرى: مەكتىۋىمىز ناھىيلىك مائارىپ ئىدارىسى ھەم بازارلىق پارتىكوم ھۆكۆمەتكە قاراشلىق 9يىللىق مەجبۇرى مائارىپ باسقۇچىدىكى 9يىللىق ئىزچىل تۈزۈمدىكى مەكتەپ بولۇپ، ئوقۇش مۇددىتى 9 يىل.تەركىۋىدە بىر ئوتتورا مەكتەپ 3باشلانغۇچ مەكتەپ بار.مەكتەپ پارتىيە ياچىيكىسى ۋە مەمۇرىيتىنىڭ ئورنى ئوتتورا مەكتەپتە" k& n. J8 O @) c3 c! {0 ?بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
توتنچى ماددا: مەكتەپنىڭ ئاساسى نشانى: دۆلەتنىڭ قانۇن-تۈزۈملىرى ۋە مۇناسىۋەتلىك سىياسەت بەلگىلىمىلىرىگە، ئىجتىمائى ئەخلاققا رىئايە قىلىپ، پارتىيىنىڭ مائارىپ فاڭجىنىنى ئومومىيۈزلۈك ئىزچىللاشتۇرۇپ، يۇقىرى دەرىجىلىك مەكتەپلەر ۋە جەمئىيەتكە، سوتسىيالستىك زامانىۋىلاشتۇرۇش قۇرۇلۇشىغا ئىھىتىياجلىق بولغان، لاياقەتلىك، ئىقتىساسلىق خادىم يتىشتۇرۇپ چىقشقىتىن ئىبارەت.' {" T# d+ A, W4 N! Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بەشىنچى ماددا: مەكتەپ باشقۇرۇش نىشانى: ساپا مائارىپىنى يولغا قويۇشنى ئاساس قىلىپ، مەكتەپنىڭ ئۇنۋىرسال ئىسلاھاتىنى ئىلگىرى سۈرۈش ئارقىلىق مەكتەپنىڭ ھەر قايسى تارماقلىرنىڭ قۇرۇلمسى ۋە ئىقىتىدارىنى ئەلالاشتۇرۇپ، مەكتەپ قۇرۇش ھاياتى كۈچىنى ئاشۇرۇپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىجاد قىلىش روھى ۋە ئەمىلىي ئىقىتىدارىنى ھەقىقىي تۈردە يۇقىرى كۆتىرىپ، مەكتىۋىمىزنى «مۇھىتى گۈزەل، ئوقۇتۇش سۈپتى يۇقىرى، باشقۇرۇش ئەلا بولغان، ھەممە ئوقۇغۇچىنى ياراملىق قىلىپ تەربىيەلەيدىغان » مەكتەپ قىلىپ قۇرۇپ چىقشتىن ئىبارەت.0 t4 T5 O3 ]0 |. T' u" Q/ Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
' x6 y: c. {2 K4 p! OⅡ. باپ مەمۇرىي باشقۇرۇش2 S# b$ f, b9 c+ \% j) |5 h& uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئالتىنچى ماددا: مەكتىۋىمىز xxx ناھيىلىك مائارىپ ئىدارسى ۋە بازارلىق پارتكوم ھۆكۆمەتنىڭ باشقۇرۇشىىدا بولۈپ،مەكتەپ پارتىيە ياچىيكىسى ، مەكتەپ رەھبەرلىك بەنزىسى، ئىلمى بۆلۈم، ئەخلاق-تەربىيە بۆلۈم ، خوجولوق بۆلۈم قاتارلىق تەشكىلاتلاردىن تەشكىل تاپقان. ھەر قايسى بۆلۈملەردە بىردىن مۇدىر بولۇپ، «قاتلاملار بويىچە باشقۇرۇش، ئىش تەقسىماتى ئىنىق بولۇش» پىرنسىپىغا ئاساسەن، مەكتپە پارتىيە ياچىكسى رھبەرلىگىدىكى مەكتەپ مۇدىرى مەسئۇل بولۇش تۈزۈمى بويىچە مەسئۇلىيەتنى ئىجىرا قىلىدۇ. مەكتەپ رەھبەرلىك بەنزىسى كادىرلارنى باشقۇرۇش ھوقوق دائىرسىدىكى بەلگىلىمىلەرگە ئاساسەن خىزمەت ئىھىتىياجىغا ئاساسەن خادىملارنى مواپىق ئىش ئورنىغا تەكلىپ قىلدۇ ۋەياكى تەكلىپىنى بىكار قىلدۇ.
, y5 c, g2 ]/ u5 s& J8 Eيەتتىنچى ماددا: مەكتەپ پارتىيە ياچىكا شۇجسى رەھبەرلىگىدىكى مەكتەپ مۇدىرى مەسئۇل بولۇش تۈزۈمى، ئوقۇتقۇچىلارنى تەكلىپ قىلىش تۈزۈمى، مۇكاپات-جازا تۈزۈمىنى يولغا قويغان بولۇپ، مەكتەپ مۇدىرى تۆۋەندىكىدەك ھوقۇققا ئىگە.
5 V& l! ~7 A4 r) n. L7 a. e5 m6 _(1) مۇھىم ئىشلارغا نسبەتەن قارار چىقىرىش ھوقوقىغا ئىگە بولۇپ، ھەر قايسى تەرەپلەردىكى پىكىرنى يەكۈنلەپ، مەكتەپنىڭ مۇھىم بولغان مەمۇرىيى ئىشلارغا نسبەتەن ئەڭ ئاخىرقى قارار چىقىرىش ھوقوقىغا ئىگە.
3 I4 }6 X/ `& u# O! @( L(2) ۋەزىپىگە تەينىلەش، ۋەزىپىدىن قالدۇرۇشنى كۆرسىتىشىكە پىكىر بىرىش، مۇئاۋىن مەكتەپ مۇدىرى، بۆلۆملەرنىڭ مۇدىرلىرى, نامزاتىنى كۆرستىش، بەلگىلىمە بويىچەبۆلۆم –ئىشخانا ئەزالىرى، مەكتەپ مەسئوللىرىنى ۋەزىپىگە قويۇش، ۋەزىپدىن ئىلىۋىتىش، ئوقۇتقۇچى، ئشچى-خىزمەتچىلەرنى تەكلىپ بىلەن ئىشلىتىش ھوقۇققا ئىگە.& C, r! P1 c1 Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) مالىيە ۋە ئاساسى قۇرلۇش رىمۇنىتىنى تەستىقلاش، مەكتەپ مالىيە ئىشلىرنى بىر قوللۇق باشقۇرۇپ، تەستىقلاش ، مەكتەپنىڭ رىمۇنىت تۈرنى بىكتىش ۋە بۇ تۈرنى ئىلىپ بىرىش ھوقۇقى بار.3 u% ?7 l* L" {0 R% p, aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سەككىزنچى ماددا: مەكتەپ مۇدىرى تۆۋەندىكىدەك مەجبۇرىيەتلەرنى ئىجىرا قىلىدۇ.
- [* V9 s# Z% G9 Y(1) توغرا بولغان مەكتەپ قۇرۇش يۆنىلىشىدە چىڭ تۇرۇپ، «ئاساسى قانۇن» ، «مائارىپ قانۇنى»ۋە «مەجبۇرى مائارىپ قانونى»غا رىئايە قىلىش، مەكتەپنىڭ تۈرلۈك قائىدە-تۈزۈملىرىگە ئەمەل قىلىش، ئوقو-ئوقۇتۇش، تەلىم-تەربىيە خىزمىتنى ئەستايدىل تەشكىللەش، قانات يايدۇرۇش، ئوقۇتقۇچى، ئوقۇغۇچىلارنىڭ قانۇنى ھوقۇق مەنپەتىنى قوغدايدۇ. مىللىي بۆلگۈنچىلىككە قارشى تۇرۇپ، قانۇنسىز دىنىي پائالىيەتلەرنى چەكلەش تەربىيسىنى كۈچەيتىپ، سوتسىيالستىك مائارىپ بازىسىنىڭ پاكلىقىنى قوغدايدۇ.
- h9 p4 G" n0 Y2 ]) q(2) يۇقىرى دەرىجىلىك ئاساسلىق باشقۇرغۇچى تارماقلار ۋە مەكتەپ پارتىيە ياچىكسىنىڭ رەھبەرلىگى، يىتەكچىلىكى ۋە نازارىتىنى قوبۇل قىلىدۇ.7 P2 ~: v/ c6 K9 C" y) d& Y. R- jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) تەربىيە كۆز قارشىنى ئۆزگەرتىپ، ساپا مائارىپنى ئومومىيۈزلۈك يولغا قويۇپ، ھەر قايسى بۆلۈم تارماقلار خىزمەتلىرىنى تەكشى، ياخشى ئىلىپ بىرىپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەتراپلىق تەرەققىياتىنى ئىلگىرى سۈرىدۇ.* [) @$ X# \& s4 M& W6 G9 dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(4) دىمۇگىراتىك مەركەزلەشتۇرۇش تۈزۈمىدە چىڭ تۇرۇپ، مەمۇرىيەت رەھبەرلىك كوللىكتىۋىنىڭ ئەقىل پاراسىتىنى تولۇق جارى قىلدۇرۇپ، ئوقۇتقۇچى، ئىشچى-خىزمەتچىلەر ۋەكىلىنىڭ نازارىتىنى ئاڭلىق قوبۇل قىلىدۇ./ s9 F2 Z' |! d% j5 ~6 f' Iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(5) ئوقۇتقۇچىلار قوشۇن قۇرلۇشى ۋە باشقۇرۇشنى كۈچەيتىپ، ئوقۇتۇش، تەلىم-تەربىيە سۈپىتنىڭ مۇھىم يۇقىرى كۆتىرلىشىگە كاپالەتلىك قىلىدۇ.+ Q3 o/ d7 ]1 K, Z* S9 o0 rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(6) مەكتەپ ئىچىدىكى سىنىپ، ئوقۇتۇش ئەسىلھەلىرى، ئۈسكۈنە قاتارلىق قاتتىق دىتال قۇرلۇشىنى ئىلىگىرى سۈرۈپ، زامانىۋىلاشقان تەلىم-تەربىيە قەدىمىنى تىزلىتىدۇ.
3 ^" r9 x- v# ^* ^) k) c) C) `(7) ئۈنۈملۈك تەدبىرلەرنى قوللۇنۇپ، خەتەرلىك ھادىسىلەرنىڭ ئالدىنى ئىلىپ، ئوقۇتقۇچى، ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىخەتەرلىكىگە كاپالەتلىك قىلىدۇ.
9 s$ Q* `' F; s(8) ھاكىمىيەت يۈرگۈزۈشتە پاك-دىيانەتلىك بولۇشىنى ئۆزدىن باشلاپ، ئومومىلىقنى كۆزلەپ، ئىتتىپاقلىشىپ، ھەمكارلىشىپ، بىردەكلىنى ساقلايدۇ.
; J' m @3 z5 b% {3 ]. h0 wتوققوزنىچى ماددا: مەكتەپ پارتىيە ياچىكسى مائارىپ فاڭجىنى ۋە سىياسەتلىرنى چوڭقۇر ئىزچىللاشتۇرۇپ، ئوقۇتۇش تەشكىللەشتىكى يادرولۇق، نازارەتچىلىك ۋە كاپالەتلىك رولىنى جارى قىلدۇرۇپ، يۇقىرى دەرىجىلىك پارتىيە تەشكىلاتى تاپشۇرغان تۈرلۈك ۋەزىپىلەرنى ئورۇندىغاندىن سىرىت يەنە تۆۋەندىكىدەك ۋەزپىلەرنى ئورۇندايدۇ.
9 V1 T3 C5 L6 ?0 b4 L1 X(1) پارتىيە تەشكىلىنى بىرلىك قىلغان پارتىيە، مەمۇرىيەت، ئىشچىلار ئۇيۇشمىسى، ئىتتىپاق كومتىتى، پىئۇنىرلار باش ئەتىرتى قۇرۇپ، ئاپپاراتلارنى تەڭ تۇتۇش، تەڭ باشقۇرۇپ، مەكتەپ ئەخلاق تەربىيە خىزمەت تۈزۈلمىسى ئورنىتىپ، پارتىيە تەشكىلىنىڭ جەڭگىۋارلىق قورغانلىق رولىنى تولۇق جارى قىلدۇرىدۇ.
7 x8 [: p' I' L# l+ Q7 N4 @(2) مەكتەپ كادىرلىرنى يتىشتۇرىدۇ، تەربىيەلەيدۇ، باشقۇرىدۇ ۋە نازارەت قىلىدۇ.
, M3 P/ A* A) d& z$ n$ e(3) مەكتەپنىڭ تەرەققىيات پىلانىغا نسبەتەن مۇھىم بۇلغان ئىسلاھات لايىھسى ۋە خىزمەت ئورۇنلاشتۇرۇشىنى مۇناسىۋەتلىك يۆنىلىش ۋە سىياسەتلەرگە چىتلدۇرۇپ، ئومومىلىق بولغان چوڭ مەسىللەرگە قارىتا ئەستايدىللىق بىلەن مۇزاكىرە ئىلىپ بارىدۇ ۋە قارار چىقىرىدۇ.7 u5 l& S. }( r, @" X- sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئونىنچى ماددا: ئوقۇتقۇچىلار ۋەكىللەر قۇرۇلتىيي چوڭ يىغىنىنىڭ ئىجرا قىلىشقا تىگىشلىك ھوقۇقلىرى:
$ X" ^6 x" V' x% s6 s* N(1) مەكتەپ مۇدىرنىڭ خىزمەت دوكلاتىنى ئاڭلاپ، مەكتەپ قۇرۇش جەھەتتىكى ئوي-پىكىرى، تەرەققيات پىلانى، ئىسلاھات لايھىسىى ۋە مالىيە خام-چوتى قاتارلىق چوڭ مەسىللەرنى مۇزاكىرە قىلىپ، پىكىرنى ئوتتۇرغا قويدۇ.9 i8 {$ i# V5 d: N7 Q4 Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2) ھەر مەۋسۇمدا ھەر قايسى بۆلۈم-ئىشخانىلارنىڭ ۋەزىپە ئۆتەش دوكلاتىنى ئاڭلاپ، دىمۇگىراتىك باھالاش ئىلىپ بىرىپ، مەكتەپ رەھبەرلىك قوشۇندىكى رەھبىرى كادىرلارنى نازارەت قىلىدۇ. مەكتەپ مۇدىرىغا ياكى يۇقىرى دەرىجىلىك باشقۇرۇش ئورۇنلىرىغا تەكىلىپ-پىكىر بىرىپ، ئوقۇتقۇچى، ئىشچى-خىزمەتچىلەرنى ئۆستۈرۈش ياكى جازا بىرىش ھوقوقىنى يۇرگۈزسە بولىدۇ.# {: N+ X3 {" {0 l: n" N# }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) مەكتەپ ئىش ئورنى مەسئۇلىيەت تۈزۈمى لايھىسى، سناپ تەكشۈرۈش لايھىسى ۋە مۇكاپات-جازالاش بەلگىلىمىسى ۋە تۈرلۈك قائىدە-تۈزۈملەرنى قاراپ چىقىپ تەستىقلايدۇ.7 u" R. O( T0 X- Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
- k3 \3 w# S* }, b3 M5 u! e4 UⅢ. باپ ئوقۇ-ئوقۇتۇش باشقۇرۇش; @# n9 ?. g& n* [8 _% }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئون بىرىنچى ماددا: مەملىكەتلىك مائارىپ مىنستىرلىكىنىڭ «ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرنى باشقۇرۇش قائىدە نىزامى» ۋە يۇقىرى دەرىجىلىك مائارىپ تارماقلىرىنىڭ مۇناسىۋەتلىك بەلگىلىمىسىگە بىنائەن، مەكتەپ ئوقۇتۇش باشقۇرۇش خىزمىتى بىلەن شۇغۇللىنىدۇ., |$ [, x1 W& d0 O- h. E( {+ Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئون ئىككىنچى ماددا: مەكتەپ ئەخلاق تەربىيەنى ئاساس قىلشتا چىڭ تۇرۇپ، «ئوتتۇرا –باشلانغۇچ مەكتەپ ئەخلاق تەربىيە پرگراممىسى» شۇنداقلا مۇناسىۋەتلىك ھۆججەتلەرنى ئەستايدىل ئىزچىللاشتۇرۇپ، ئەخلاق تەربىيە ئاپپاراتى ۋە خىزمەت تور قۇرلۇشىنى يەنىمۇ بىر قەدەم ئىلگىرلىگەن ھالدا مەكتەپنىڭ ئەخلاق-تەربىيە خىزمتىنىڭ پىلانلىق، نىشانلىق، تەدبىرلىك ۋە ئۈنۈملۈك بولۇشىنى ئىشقا ئاشۇرۇش.0 B" Z k8 t! H, Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(1) ئەخلاق تەربىيە خىزمىتنى ھەر قايسى پەن ئوقۇتۇشىغا ئورگانىك سىڭدۈرۈپ، «ئۈچنى قوغداپ، ئىككىگە قارشى تۇرۇش»نى دەرسخانىلاشتۇرۇشنى چىڭ تۇتۇپ، سىنىپ ئىستىلى ۋە مەكتەپ ئىستىل قۇرلۇشىنى كۈچەيتىش.
9 p$ L- _) M5 y/ z9 Z( g9 g(2) مەكتەپنىڭ «ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلار قائىدسى» نى يولغا قويۇپ ۋە ئىزچىللاشتۇرۇپ، «ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرنىڭ كۈندىلىك ھەركەت ئۆلچىمى» ۋە «ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ قائىدە-يوسۇن دائىملىق قائدىسى»نى ئىزچىللاشتۇرۇپ، ئادەتلەندۈرۈش تەربىيسنى كۈچەيتىش.* J! ]* d6 y# t3 P; Q2 w2 ?* Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) قانۇن-تۈزۈم تەربىيىسنى كۈچەيتىپ، ئارقىدا قالغان ئوقۇغۇچىلارنى يىتەكلەپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ قانۇنغا خىلاپلىق قىلىپ، جىنايەت ئۆتكۈزۈشنىڭ ئالدىنى ئىلىش.
- G8 _' \0 [$ Z s5 L (4) ئاتا-ئانىلار مەكتىۋى قۇرۇشنى ياخشى ئىشلەپ، جەمئىيەت تەربىيىسنى قانات يايدۇرۇپ، يىڭى بولغان تەربىيە ئەندىزىسنى بەرپا قىلىش.1 ?; W2 P+ U0 l( P& p5 qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئون ئۈچۈنچى ماددا: «دۆلەت بايرىغى قانۇنى»نى ئىزچىللاشتۇرۇپ، دۆلەت بايرىغنى چىقىرش، چۈشۈرۈش تۈزۈمىدە چىڭ تۇرۇپ، ھەر دۇشەنبە سەھەردە بايراق چىقىرش مۇراسىمى ئىلىپ بىرىشقا كاپالەتلىك قىلىش.1 R& U% H; w, Y# w* Q; r7 {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئون تۆتنچى ماددا: يىڭى دەرس ئۆلچىمى ۋە ئوقۇتۇش پىلانىنى قاتتىق ئىجرا قىلىپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ يۈكىنى ئىغىرلاشتۇرۋەتمەسلىك.
% b3 S; @8 \0 G# a6 l! gئون بەشىنچى ماددا: دەرسلىك ۋە ئۈگۈنۈش ماتىريالىنىڭ مۇشىتىرى بولۇش خىزمىتىنى بىر تۇتاش باشقۇرۇش، مائارىپ ئىدارىسنىڭ تەلىۋى بويىچە خىزمەتلەرنى ئەستايدىل ئىزچىللاشتۇرۇشتا، ئىلمى بۆلۈم ئۆزى مەسئۇل بولۇش، باشقىلارنىڭ ئۆز مەيلىچە مۇشىتىرى بولىۋالماسلىق، ھەم ئوقۇغۇچىلارغا زورلاپ ئۈگۈنۈش ماتىريالى ساتماسلىق.
8 h$ ]# t% D/ sئون ئالتىنچى ماددا: دەرسخانا ئوقۇتۇشنى مەركەز قىلىپ، ئوقۇتۇش تەجربىسى ۋە ئوقۇتۇش ئىسلاھاتى ئىلىپ بىرىپ، سۈپەت كۆزقارشى، سەرخىللاشتۇرۇش قارشىنى تىكلەپ، ئوقۇتۇش سۈپىتنى تىرشىپ ئۆستۈرۈش.
5 H: t$ p6 {7 bئون يەتتىنچى ماددا: مەكتەپنىڭ ئوقۇتۇش گۇرۇپپىسى ۋە باشلانغۇچ مەكتەپلەرنى بىرلىك قىلىپ، كۆللىكتىپ دەرس تەييارلاش تۈزۈمىنى يولغا قويۇپ، ئوقۇتقۇچىلارنى ئوقۇتۇش ئىسلاھاتى ۋە مائارىپ تەتقىقات خىزمىتىگە ئاكىتىپلىق بىلەن قاتنىشىشىقا تەشكىللەش ، ھەر بىر ئوقۇتقۇچى كەم بولغاندا بىردىن ئىلىمى ماقالە تاپشۇرۇش. 6 S7 W( Y L2 _5 lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئون سەككىزنچى ماددا: مۇناسۋەتلىك بەلىگىلىمىلەرگە ئاساسەن، مەكتەپنىڭ تەنتەربىيە ۋە تازلىق خىزمەتلىرىنى ياخشى ئىشلەپ، ساغلاملىق تەربىيسىنى قانات يايدۇرۇپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ بەدەن ساپاسىنىڭ ساغلام ھالدا تەرەققىي قىلىشنى ئىلگىرى سۈرۈش.8 M# K l+ y, _* i- {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئون توققۇزىنچى ماددا: ساپا مائارىپىنىڭ مۇناسىۋەتلىك بەلگىلىملىرىنى يولغا قويۇپ، ئوقۇغۇچىلارنى قەرەللىك ھالدا جەمئىيەت ۋە دەرسىتىن سىرتقى پائالىيەتلەرگە تەشكىللەپ، ئەمگەك تەربىيسى ئىلىپ بىرىش.5 I& i( R3 l( W5 Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
يىگىرمنچى ماددا: مەكتەپ قىشلىق ۋە يازلىق تەتىل، دەم ئىلىش ۋاقتلىرىدىن پايدىلىنىپ قائىدىگە خىلاپلىق قىلىپ كوللىكتىپ دەرس تولۇقلاشقا، ئارقىدا قالغان ئوقۇغۇچىلارنى كەمستىشكە يول قويماسلىق،7 l, L0 F) ~% Q2 r0 k& w+ Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
يىگىرمە بىرىنچى ماددا: ئوقۇش تەۋەلىكنى باشقۇرۇشنى كۈچەيتىپ، كومپىيۇتىر تور باشقۇرۇشنى تىخىمۇ ئىلگىرى سۈرۈپ، باشقا مەكتەپكە يۆتكەلگەن، مەكتەپتىن قايتقان، باشقا تەۋەلىكتىن كىلىپ ئوقۇۋاتقان، قايتا ئوقۇغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ رەسمىيەتلىرنى بىجىرشتە قاتتىق قول بولۇپ، ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىش، ئوقۇش پۈتتۇرۈش دىپلومى تارقىتىش خىزمەتلىرىگە جىددى پوزۇتسىيە تۇتۇپ، ئوقۇغۇچىلار ئارخىپ باشقۇرۇش خىزمەتلىرنى ئىنتىزام تۈزۈمى بويىچە قاتتىق ئىجىرا قىلىش.% h' Y& g1 Q6 o$ O8 r! Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
يىگىرمە ئىككنچى ماددا: ئوقۇتۇش ئۈسكۈنلىرنى ئەستايدىل باشقۇرۇپ، ئاكىتپ پايدىلىنىش، بولۇپمۇ «تۆت ئۆي»(كومپىيۇتىر مەشغۇلات ئۆيى، تەجىربىخانا، ئۇچۇر قۇبۇل قىلىش ئۆيى، كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش ئۆيى)نىڭ ئۈنۈملۈك ئىشلىتىلىشنى ياخشى جارى قىلدۇرۇش.
' i' ]8 t4 ^& o2 tيىگىرمە ئۈچىنچى: ئىلمى بۆلۈم ئوقۇتۇشنىڭ تەرتىپلىك باشقۇرلىشغا مەسئۇل بولۇش، ئۆز مەيلىچە دەرس قالدۇرۇش ياكى دەرس ئالماشتۇرۇش ئەھۋاللىرنى قاتتىق چەكلەش. شۇنىڭ بىلەن بىرگە ئوقۇتۇش، تەلىم-تەربىيە خىزمىتىگە ئالاقىدار ماتىرياللىرنى توپلاش، ئارخىپلاشتۇرۇش خىزمىتنى ياخشى ئىشلەش.
3 ^# Z& [$ Q. o3 [6 Q2 _! F. c- ~' Y* b' J* `+ R2 E, ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
Ⅳ. باپ مالىيە، ئارقا سەپ خىزمىتنى باشقۇرۇش
4 m& w: O9 Y5 _1 }: y9 C& @. J6 Sيىگىرمە توتىنچى ماددا: مالىيە بۆلۈمىنىڭ خىزمەتلىرنى چوقۇم ئوقۇتۇش ئۈچۈن خىزمەت قىلدۇرۇش، ئوقۇتقۇچى، ئوقۇغۇچىلارغا خىزمەت قىلدۇرۇش كۆز قارشىنى تۇرغۇزۇپ، مۇلازمەت سەۋيىسىنى ئۆستۈرۈپ، تۈرلۈك قائىدە- تۈزۈملەرنى بىكىتپ، خىزمەتلەرنى سىستىملىق ئىلىپ بىرىش.
: n" L* _7 P8 Z# S$ J& j" G1 Zيىگىرمە بەشنچى ماددا: «ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ مالىيە باشقۇرۇش تۈزۈمى» گە ئاساسەن، مالىيەگە بولغان باشقۇرۇشنى كۈچەيتىپ، تىجەشلىك بىلەن مەكتەپ باشقۇرۇش پىرنسىپ بويىچە مەكتەپ ئىچىنى كۆكەرتىش، قاتتىقلاشتۇرۇش ۋە رىمۇنىت قىلىش خىزمىتىنى ياخشى ئىشلەش.«ئىككىنى كەچۈرۈم قىلىپ، بىردە تولۇقلىما بىرىش»تۈزۈمىنى ئەمەلىيلەشتۇرۇشنى چىڭ تۇتۇش.
9 h2 B: l/ f+ c' Z h/ I) Rيىگىرمە ئالتنچى ماددا: مەكتەپ ئوقۇغۇچىلاردىن قالايمىقان ھەق يىغماسلىق.
8 ]6 n' E G; V7 \5 ~. j9 ~يىگىرمە يەتتنچى ماددا: مەكتەپ قۇرلۇشلىرى ۋە مەكتەپ مۇلىكىنى باشقۇرۇشنى كۈچەيتىپ، ئومومنىڭ مۇلىكىنىڭ ئورۇنسز يۈتۈپ كىشى ۋە ئىسراپ بولۇشنىڭ ئالدىنى ئىلىش. بۇزۇلغان مۇلۈكلەرنى تۆلەش مەسئۇلىيەت تۈزۈمىنى يولغا قويۇش.8 n* P2 {0 k( \' @, M% t: Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
يىگىرمە سەككىزنچى ماددا: ئوقۇغۇچىلار ئاشخانىسغا بولغان نازارەتنى كۈچەيتپ، مالىيە خىراجەت باشقۇرۇش ئىنتىزامىغا قاتتىق ئەمەل قىلىپ، قەرەللىك ھالدا مەكتەپ ئىشلىرى، مالىيە ھىساۋاتىنى ئاممىغا ئاشكارلاش تۈزۈمىنى يولغا قويۇپ، باشقۇرغۇچى ئورۇننىڭ تەكشۈرشى ۋە نازارىتىنى قوبۇل قىلىش.3 r4 c8 K( a: m/ [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
& ^, U. |; ^$ [. a1 v* vⅤ. باپ مۇھىت باشقۇرۇش
. |0 t# G, b$ pئوتتۇزنىچى ماددا: مەكتەپ ئەمىليىتىنى چىقىش قىلىپ، مەكتەپ قۇرلۇشىنى رىمونىت قىلىشنى بىر تۇتاش پىلانلاپ، پەسىللەرگە بۆلۈپ ئىلىپ بىرىپ، پاكىز، يىشللاشقان، گۈزەل مەكتەپ مۇھىتى بەرپا قىلىش.: Y6 @ q) t& Q7 x* |+ n3 Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوتتۇز بىرنچى ماددا:مۇكەممەل تازلىق تەكشۈرۈش گۇرۇپپىسى قۇرۇپ چىقىپ، نازارەت قىلپ باھالاش تۈزۈمىنى يولغا قويۇپ، زۆرۈر بولغان تازلىق ئەسلىھەلىرنى تولۇقلاپ، پاكىزە، رەتلىك بولغان خىزمەت، ئۈگۈنۈش مۇھىتىنى تىرشىپ بەرپا قىلىش.+ `/ g* U+ ~# k* f# Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوتتۇز ئىككىنچى ماددا: بارلىق ئوقۇتقۇچىلار بىرلىكتە تىرىشىپ، ئۆز ئارا ھەمكارلشىپ، مەدەنيەتلىك، ساغلام، ئالغا ئنتىلىدىغان، ئىناق بولغان تەربىيە مۇھىتى بەرپا قىلىش.4 L8 y2 k w& \; Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوتتۇز ئۈچۈنچى ماددا: مەكتەپ مۇھىتىغا بولغان باشقۇرشتا قاتتىق بولۇپ، ساغلام بولغان مەكتەپ مەدەنيەت مۇھىتى تىرشىپ بەرپا قىلىش.
6 B8 w' C" q, ~ Z' |ئوتتۇز تۆتنچى ماددا: بارلىق ئوقۇتقۇچىلار ئۆزنىڭ ئەخلاق ساپاسى ۋە ئوقۇتقۇچىلىق سالاھىيتىگە بولغان تەلەپنى كۈچەيتىپ، ئىناق بولغان كىشلىك مۇناسىۋەت ۋە ئىتتىپاقلىشىپ ئالغا ئىلگىرلەيدىغان، ھەمكارلشىپ ئىشلەيدىغان خىزمەت ۋە تۇرمۇش مۇھىتنى تىرشىپ قۇرۇپ چىقىپ، ئىناق مەكتەپ بەرپا قىلىش.
( L8 `/ K4 f+ n& jئوتتوز بەشنچى ماددا: سىنىپ، ئىشخانا، يىغىن ئورونلىرى قاتارلىق جايلارنىڭ ئەينەكلىرى تولۇق ئۈستەل-ئورۇندۇقلىرى رەتلىك، پاكىزە بولغان بولۇش، يورۇق بولغان بولۇش، ھەممە بۇيۇملار ئۆز جايغا رەتلىك قويۇلغان بولۇش.
: M2 Q3 G; g3 Wئوتتۇز ئالتنچى ماددا: مەكتەپ ئىچىدە ئوقۇتقۇچى، ئوقۇغۇچىلار ۋەلسپىت، موتوسىكىلىت ،قاتارلىق قاتناش قوراللىرنى كۆرسىتىپ بەرگەن ئورۇنغا رەتلىك قويۇش، سرتنىڭ ماشىنىسىنى كىرگۈزمەسلىك. مەكتەپ ئەتراپىدا مەكتەپ ئوقۇتۇشىغا تەسىر كۆرسىتىدىغان كۆڭۆل ئىچىش سورۇنلىرىنىڭ ئىچىلىشغا يول قويماسلىق.
, a! ^) C# L7 \$ p* N) Eئوتتۇز يەتتىنچى ماددا:خوجولوق بۆلۆم بىخەتەرلىك ئامانلىق خىزمەت سالمىقىنى كۈچەيتىپ، ئوتتىن، ئوغردىن، توكتىن، زەھەرلىنشتىن ساقلىنىش، يوشۇرۇن ئاپەتنى ۋاقتىدا بايقاپ، بىر تەرەپ قىلىپ، مەكتەپتە خەتەرلىك ھادىسە يۈز بىرشنىڭ ئالدىنى ئىلىشقا كاپالەتلىك قىلىش.' M, i" i6 y- r0 F' J, k4 sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
Ⅵ.باپ ئوقۇتقۇچىلارنى باشقۇرۇش
# f9 ^. ]. P- b1 j" e6 b z4 [ئوتتۇز سەككىزنچى ماددا: مەكتەپتىكى ئوقۇتقۇچىلار «ئوقۇتقۇچىلار قانۇنى» ۋە مۇناسىۋەتلىك قانۇندا بەلگىلەنگەن ھوقۇق مەنپەتىدىن بەھرىمان بولىدۇ. «ئوقۇتقۇچىلار قانۇنى»نى ۋە مۇناسىۋەتلىك قانۇندا بەلگىلەنگەن مەجبۇرىيەتلەرنى ئادا قىلىدۇ." L+ w; {$ E8 Y& N7 @( P Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوتتۇز توققۇزىنچى ماددا: ئىش ئورنىنى قىزغىن سۆيۈپ، كەسپىنى قەدىرلەپ، مائارىپ قانۇن-تۈزۈملىرىگە ئەمەل قىلىپ، رەھبەرلەرگە بوي سۇنۇپ، سەمىمى خىزمەت قىلىدۇ.
- Y8 F# F) Z- Y r; [قىرقىنچى ماددا: خىزمەت ئىنتىزامىغا ۋە مەكتەپ قائىدە-تۈزۈملىرىگە ئەمەل قىلىپ، كىينشتە رەتلىك، ھەركىتى قائىدىلىك، سۆزدە ئىلمى بولۇشىنى ئۆزدىن باشلاپ، ياخشى بىر خەلق ئوقۇتقۇچىسىلىق ئوبرازىنى ساقلايدۇ.
" Q, [6 z+ F4 l. mقىرىق بىرنچى ماددا: ئىش ئورنى مەسئۇلىيەت تۈزۈمىنى قاتتىق ئىجىرا قىلىپ، ئاڭلىقلىق بىلەن ياخشى ئىشلەپ، ئەستايدىل دەرس تەييارلاپ، كۆڭۆل قويۇپ دەرس ئۆتۈپ، ئورۇنلاشتۇرغان تاپشۇرۇقلارنى ئىنچىكىلىك بىلەن تەكشۈرۈپ، ئەستايدىل مۇزاكىرىگە تەشكىللەپ، خۇلاسە قىلىدۇ. يىل بىشىدىلا پىلان بولغان بولۇشنى، يىل ئاخىرىدا خۇلاسە بولغان بولۇشنى ئىشقا ئاشۇرىدۇ.: [( T( ] s) j7 S6 F* s) Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قىرىق ئىككىنچى ماددا: مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بارلىق ھوقۇق مەنپەتىنى قوغدايدۇ. ئوقۇتقۇچىلارنى دۆلەت سىياسىتى بەلگىلەپ بەرگەن تەمىناتلاردىن بەھىرىمان قىلىدۇ. تۆھپىسى بار ئوقۇتقۇچىلارنى تەقدىرلەيدۇ ۋە يۇقىرى دەرىجىلىك ئورۇنلارغا يوللاپ، مۇكاپاتلايدۇ., W0 v; `- R1 {$ Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قىرىق ئۈچىنچى ماددا: ئوقۇتقۇچىلار چوقۇم زۆرۈر بولغا ئوقۇتقۇچىلار كەسپى ئەخلاق ئۆلچىمى ۋە ياخشى بولغان ئوقۇتقۇچىلار ئەخلاقىنى ھازىرلاش لازىم. ئاڭلىق ھالدا گەپ سۆزىگە، ئىش-ھەركىتىگە دىققەت قىلىش، ئوقۇغۇچىلارنى ھاقارەتلىمەسلىك، تەن جازاسى ۋە شەكلى ئۆزگەرگەن تەن جازاسى بەرمەسلىك، ئوقۇغۇچىلاردىن قالايمىقان ھەق ئالماسلىق، ئۈگۈنش ماتىريالى ياكى باشقا ماتىرياللارنى ئوقۇغۇچىلارغا ئىلشقا زورلىماسلىق، ئائىلە ئوقۇتقۇچىسى بولماسلىق، ئوقۇغۇچىلار ئاتا-ئانىسنىڭ مىھمان قىلىشنى قوبۇل قىلماسلىق، سىرىق مەزمۇندىكى نەرسىلەرنى كۆرمەسلىك، قىمار ئويىنماسلىق، زەھەر چەكمەسلىك، شۇنداقلا ھەر قانداق دىنى خوراپى پائالىيەتلەرگە قاتناشماسلىق لازىم.2 {! I7 H: v8 y2 vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قىرىق تۆتنچى ماددا: مەكتەپ دۆلەتنىڭ ئوقۇتقۇچىلار سالاھىيەت تۈزۈمى ۋە ئوقۇتقۇچىلار كەسپى تىخنىكا باھالاش تۈزۈمىنى ئىجىرا قىلپ، ئوقۇتقۇچىلارنى ئىش ئورنىدا تەربىيىلەشكە ئىلھاملاندۇرىدۇ ياكى باشقا شەكىلدىكى تەربىيىلەشلەرگە قاتناشتۇرىدۇ.* q4 D$ h5 x1 `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قىرىق بەشنچى ماددا: ئوقۇتۇش نەتىجسى كۆرنەرلىك ياكى مەكتەپكە شان-شەرەپ كەلتۈرگەن ئوقۇتقۇچىلارنى مۇناسىۋەتلىك بەلگىلمىلەرنىڭ روھى بويىچە تەقدىرلەيدۇ.6 T, _9 U& ~7 I! Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قىرىق ئالتىنچى ماددا: «ئوقۇتقۇچىلار قانۇنى» ۋە «ئوتتۇرا- باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ كەسپى ئەخلاق ئۆلچىمى»گە خىلاپلىق قىلغان ئوقۇتقۇچىلار يۇقىرى دەرىجىلىك ئورۇن ۋە مەكتەپنىڭ ئالاقىدار تۈزۈملىرى بويىچە بىر تەرەپ قىلىنىدۇ. ھەر يىلى مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلارنى دەرىجىگە تىزىپ، ئارقىدا قالغان ئوقۇتقۇچىلارنى ئىش ئورنىغا تەكلىپ قىلمايدۇ ھەم مەسئولىيتىنى سۈرۈشتە قىلىدۇ.
: ]$ y* r% D/ CⅦ.باپ ئوقۇغۇچىلارنى باشقۇرۇش
- J1 S; [ b; ?# oقىرىق يەتنچى ماددا: ئوقۇغۇچىلار قانۇندا بەلگىلەنگەن مائارىپ ئادىللىقىدىن بەھىرىمان بولىدۇ./ E$ m; w4 e! d ~8 o8 p' Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قىرىق سەككىزنچى ماددا: ئەلا نەتىجىگە ئىرشكەن ۋە مەكتەپكە شان-شەرەپ كەلتۈرگەن ئوقۇغۇچىلار تەقدىرلىنىدۇ.3 N6 w0 u. }- lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قىرىق توققۇزىنچى ماددا: مەكتەپكە كىرىش شەرتى توشقان بىراق ئائىلسىدە ئىقىتىسادى قىينچىلىق ئىغىر بولۇش سەۋەپلىك ئوقۇيالمىغانلار «ئوقۇشقا ياردەم بىرىش» مىھىرى شەپقەت پائالىيەت شەكلى ئارقىلىق ياردەم مەبلىغى بىلەن تەمىنلىنىدۇ.
" J( q4 F6 ]! ~ئەللىكنچى ماددا: ئوقۇغۇچىلار تۆۋەندىكىدەك ھوقۇقلارغا ئىگە.! C- _, y9 u: [, Z* iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1) مەكتەپ باشقۇرۇش، ئوقۇتۇش خىزمىتى ۋە ئوقۇتقۇچىلار خىزمىتنى باھالاشقا قاتنىشىش ھوقۇقىغا ئىگە.
* Q8 H& O, j2 N2 s2) مائارىپ ئادىللىقىنى قوبۇل قىلىش، مۇكاپاتلاش-جازالاش ئىشلىرىدا ئادىل بولماسىلىقتەك ئەھۋاللارغا قارىتا مەكتەپ ئىچىدە پىكىر بىرىش ھوقۇقىغا ئىگە.
0 P& D3 u2 l+ P" G4 D3) مەكتەپ ئورۇنلاشتۇرغان تۈرلۈك پائالىيەتلەرگە قاتنىشىش، مەكتەپ ئەسىلھەلىرنى ۋە كۈتۈپخانا كىتاپلىرنى ئىشلتىش ھوقوقىغا ئىگە.
s- k1 E6 H; S3 J! Q4) ئۈگۈنۈش نەتىجىسى ۋە ئەخلاقىغا باھالا بىرشتا، ئادىل باھاغا ئىرىشش شۇنداقلا بەلگىلەنگەن ئوقوش تاماملاش گۇۋاھنامىسىغا ئىرشش ھوقوقىغا ئىگە. ( ]% s) [: K! _) J7 }7 i; lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئەللىك بىرنىچى ماددا: ئوقۇغۇچىلار تۆۋەندىكىدەك مەجبۇرىيەتنى ئادا قىلىدۇ.
% F _# r: h8 Y" Z2 G" Y' X9 y1) دۆلەتنىڭ قانۇن، بەلگىلىمىلىرىگە ۋە مەكتەپنىڭ تۈرلۈك قائىدە-تۈزۈملىرىگە ئەمەل قىلىش.( W4 w$ I* } G1 Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2) ھەركەتتە مەدەنيەتلىك بولۇپ، ئۈستازلارنى ھۆرمەتلەش، ساقداشلار بىلەن ئىتتىپاق ئۆتۈشتەك ئىسل ئەخلاقى پەزىلەتىنى ھازىرلاش.0 P1 ~0 m7 G. K& a0 e0 ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3) جاپاغا چىداپ تىرشىپ ئۈگۈنۈپ، بەلىگىلەنگەن ئۈگۈنىش ۋەزىپسىنى ياخشى ئادا قىلىپ، ياراملىق ئادەم بولۇشقا ئىرادە باغلاش.. \, {1 [) V. S3 x, t/ g) o4 iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4) مەدەنيەتلىك، ئىنتىزامچان بولۇش، خالىغان يەرگە تۈركۈرمەسلىك، قەغەز پارچىلىرى ۋە كىرەكسىز نەرسىلەرنى قالايمىقان تاشلىماسلىق، قالايمىقان خەت يازماسلىق، رەسىم سىزماسلىق، مەكتەپ ئىچىدە ۋەلسپىت مىنمەسلىك، گۈل-گىياھلىرىغا زىيان يەتكۈزمەسلىك، ئاشلىقىنى ئىسراپ قىلماسلىق، قوپال، سەت گەپلەرنى قىلماسلىق.
7 `4 ~0 Z6 U& P& Y: m: C" l! `
, A; n6 |. v' }- gⅧ. باپ قۇشۇمچە قائىدە
* p6 [0 P9 p3 d. Yئەللىك ئىككىنچى ماددا: بۇ نىزامنامە مەكتەپ ئوقۇتقۇچى، ئشچى-خىزمەتچىلەر قۇرۇلتىيدا ماقۇللانغاندىن كىيىن، ناھىيلىك مائارىپ ئىدارىسىغا يوللۇنۇپ تەستىقلىنىدۇ.
0 |$ y) T j5 v4 x7 Y8 A, Uئەللىك ئۈچۈنچى ماددا: مەكتەپ مەزكۈر نىزامنامىغا ئاساسلىنىپ، تۈرلۈك قائىدە-تۈزۈملەرنى تۈزىدۇ.
: P' b' ^2 `5 X" o" B! Kئەللىك تۆتنچى ماددا: مەزكۈر نىزامنامىدە ئەگەردە قانۇن، قائىدە-تۈزملەرگە ، مىزانلارغا ۋە يۇقىرى دەرىجىلىك ئورۇنلارنىڭ مۇناسىۋەتلىك سىياسەتلىرى بىلەن توقۇنۇشىپ قالىدىغان ئەھۋاللار كۆرۈلسە، بىردەك يۇقىرنىڭ قانۇن-تۈزۈم، مىزانلىرى ۋە سىياسەتلىرى ئاساس قىلىنىدۇ.
' v8 h7 z9 I+ M* R3 aئەللىك بەشنچى ماددا: مەزكۈر نىزامنامىگە نسبەتەن ھەر يىلدا بىر قىتىم مەكتەپ ئوقۇتقۇچى، ئشچى-خىزمەتچىلەر ۋەكىللىرنىڭ تۈزۈتۈش پىكىرى ئىلىنىپ، مۇكەممەللەشتۈرلىدۇ. ئوقۇتقۇچى، ئشچى-خىزمەتچىلەر ۋەكىللەر قۇرۇلتىيدا مۇزاكىرە قىلىپ ماقۇللانغاندىن كىيىن تۈزۈتۈش ئىلىپ بىرىلىدۇ.# W( ^( q( l5 l0 ^% cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئەللىك ئالتىنچى ماددا: مەزكۈر نىزامنامە تەستىقلانغان كۈندىن باشلاپ يولغا قويۇلىدۇ.
3 r* p' F8 B( A; z( v! {7 i+ `4 ^/ s
# j, O# l2 J9 ~+ e! _) ^xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx مەكتەپ; m5 z' \8 o2 }5 c5 V6 vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
. _' G7 D, Y0 Q H S9 bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
|
| |
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟ مۇناسىۋەتلىك تېمىلار |
بۇ تېمىلارغىمۇ ئىنكاس يېزىلغان
ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى مۇناسىۋەتلىك نادىر تېمىلار
ئاپتورنىڭ بارلىق تېمىلىرى
|
| |
|