|
بىرىنچى باب شەكىل ۋە سۈرەتكە ئائىت دەسلەپكى بىلىملەر
# D: S7 x' {8 xپائالىيەت2-رەقەملىك شەكىل ۋە سۈرەتلەر بىلەن تونۇشۇش2.سۈرەت ھۆججەت فورماتىنى ئالماشتۇرۇش& J+ L+ m( P! }" _7 G4 G: E1 h8 ]' Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىلىم ۋە ئىقتىدار يېتلىدۇرۇش نىشانى: ئوقۇغۇچىلار سۈرەت ھۆججىتىنىڭ فورماتلىرى بىلەن تونۇشۇش ھەمدە ئېھتىياجىغا ئاساسەن ئالماشتۇرۇش ئېلىپ بارالايدىغان بەلگىليەلەيدىغان ئىقتىدار يېتلىدۇرلىدۇ.3 w0 I/ w% ~- b. Z. M) qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھېسيات،پۇزىتسىيە،قىممەت قاراش: ئوقۇغۇچىلارنى سۈرەت ھۆججىتىنىڭ فورماتلىرى بىلەن تونۇشتۇرۇش ھەمدە ،پەن تېخنىكىغا تايىنىدىغان قاراشىنى دەسلەپكى قەدەمدە يېتلىدۇرۇش.- j1 R- `/ ~% x2 x ^: M* v ?بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇھىم نوقتا: ئوقۇغۇچىلار سۈرەت ھۆججىتىنىڭ فورماتلىرىنى بەلىگىلەشكە ئائىت نەزەرىيۋى بىلىمنى ئىگەللەش.0 T# ?: j/ J% ^3 W% ^8 {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قىيىن نۇقتا:ئەمەلىيەت داۋامىدا ئوقۇغۇچىلار سۈرەت ھۆججىتىنىڭ فورماتلىرىنى بەلگىلىيەلەيدىغان ۋە قول سىلىپ ئىشلىتەلەيدىغان بولۇش
- U. o% n/ H2 l4 ^9 Y4 j6 eنىشانغا يەتكۇزۇش جەريانى:
1 K2 i* G T$ r, ^ئوقۇتقۇچى ئۆلگە كۈرسىتىش،ئوقۇغۇچىلارنى مەشىق قىلشقا يىتەكلەش،سۇرەت بىر تەرەپ قىلغاندا كۆپ ھاللاردا ئوخشاش بولمىغان يۇمشاق دېتال ئوخشىمىغان قوللىنىش تەلىپىگە ئاساسەن سۈرەت ھۆججىتىنى ئوخشاش بولمىغان فورماتقا ئالماشتۇرۇشقا توغرا كىلىدۇ.سۈرەت بىر تەرەپ قىلىشتا ،ھۆججەتنىڭ فورماتى،سۈرەت سۈپىتىنى بىۋاستە بەلگىلەيدۇ ۋە تەسىر كۆرستىدۇ،كۆىنچە ئىشلىتىش ئورۇنلىرىغا قاراپ تاللىنىدۇ.ئەمەلىي كېرەك بولغاندا فورماتىنى ئالماشتۇرۇش ئارقلىق كېرەكلىك فورماتتىكىسۈرەت ھۆججىتىگە ئىرشكىلى بولىدۇ.
" E3 j4 c2 W# y+ l% f+ N, w8 qبىر سۈرەت ھۆججىتىنىڭ فورماتىنى كۆپ خىل فورماتقا ئالماشتۇرۇش
& D( V* f% `) Y9 w, ~+ j- N: c1) Xnv iew يۇمشاق دېتالىنى قۇزغىتىپ،بىر پارچە سۈرەتنى ئاچىمىز- E' e3 [9 w' J7 A" S" C' Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2)«另存为»(ئايرىم ساقلاش)ناملىق بويرۇقنى ئىجرا قىلىپ،«保存图片»(رەسىمنى ساقلاش)ناملىق دىئالۇگ رامكىسىنى ئاچىمىز
7 f; { f* `6 R) w" T ^6 Z3)«保存类型»(ساقلاش تۈرى)ناملىق رامكىدىن ھۆججەت تۈرىنى تاللاپ،زۇرۇر تېپلىغاندا«选项»كۇنۇپكىنى چېكىپ،«选项»(تۈر تاللاش)نامىلىق رامكىدا بىر قىسىم بەلگىلەش ئىلىپ بېرىپ،ئاندىن سۈرەتنى ساقلايمىز.
: N6 |' y# C& v4)بۇ سۈرەتنى داۋاملىق باشقا فورماتلىق ھۆججەت قىلىپ ساقلاپ،سۈرەت ئۈنۈمىنى كۆزىتىپ،ئاندىن بۇ جەدۋەلنى تولدۇرىمىز* z# L' F: ~" xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھۆججەت فورماتى ھۆججەت چوڭ-كىچىكلىكى سۈرەت سۈپتى ھۆججەت فورماتى ھۆججەت چوڭ-كىچىكلىكى سۈرەت سۈپتى
$ q* o: H# v3 a% iJPEG GIF 8 N: a5 G* ]% i7 q- g$ Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
BMP PNG
2 O3 E% c9 J" R3 n" l( K( [- kTIF PCX + K h+ ]' }. ^: cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سۈرەت ھۆججىتىنى فورماتىنى توپ ئالماشتۇرۇش
3 G1 h; R" ]8 \( ?4 U1) Xnv iew چارلىغۇچى كۆزنىكدىن ئالماشتۇرىدىغان سۈرەت ھۆججىتىنى تاللايمىز.
# k9 Z0 }7 Z m2)«工具-批量转换»(قورال-توپ ئالماشتۇرۇش)نامىلىق بۇيرۇقنى ئىجرا قىلىپ،«批量文件转换»(ھۆججەتلەرنى توپ ئالماشتۇرۇش)ناملىق دىيالۇگ رامكىنى ئېچىپ،ئالماشتۇرىدىغان نىشان ھۆججەت فورماتنى ،ئورنى قاتارلىقلارنى تاللايمىز.
j. _$ a! S" f3 d3)كۇنۇپكىسىنى چەكسەك،كومپيۇتىر ئالدىن بەلگىلىگەن فورمات ۋە ئورۇن بۇيىچە ھۆججەت فورماتىنى ئالماشتۇرۇپ بەلگلەنگەن ئورۇندا ساقلاپ قويىدۇ.. k7 d! V9 F6 E' _1 f' h& L) O) Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دوسكا لاھىيەسى:; l7 t* i) C) u- X/ @/ ^% wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىرىنچى باب شەكىل ۋە سۈرەتكە ئائىت دەسلەپكى بىلىملەر
( B9 g+ f) {0 ~+ C S _پائالىيەت2-رەقەملىك شەكىل ۋە سۈرەتلەر بىلەن تونۇشۇش% h* d. X2 [8 v4 _" Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2.سۈرەت ھۆججەت فورماتىنى ئالماشتۇرۇش( S* R: K: o6 Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قەدەم باسقۇچلار2 m4 j: {) j/ d# f( uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تاپشۇرۇق:ئۆتۇلگەن دەرىس مەزمۇننى ئەمەلى بىلمىگە ئايلاندۇرۇپ ئەمەلى ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش.
! ]% I3 |7 p9 F, gدەرىستىن كېينكى يەكۈن:
. B# F n* x8 h% t1 @1 r
: V5 _1 S$ O* _ ^! x, J 6 P9 N* J8 y; u3 E+ Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
; B0 W' v! Y, h8 d2 a
# _6 d4 x' u& N, U , m2 z% {7 Q# g& V& O( B( Dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
/ X- X1 h/ L) ^3 x8 _- f* F. Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
گورۇپپا مەسئۇلى ئىمزاسى: & ^6 H) X) a9 m# S: q, l8 aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2014-يىلى -ئاينىڭ -كۈنى
6 W u8 ]+ S% x1 c4 H+ p2 q8 O* uبىرىنچى باب شەكىل ۋە سۈرەتكە ئائىت دەسلەپكى بىلىملەر
; b, E. l. I2 P0 [1 }/ y ~پائالىيەت2-رەقەملىك شەكىل ۋە سۈرەتلەر بىلەن تونۇشۇش3.سۈرەتنى پىرېسلاپ بىر تەرەپ قىلىش
' |8 s7 Z& R7 j+ o3 U: _2 A, y8 \2 |بىلىم ۋە ئىقتىدار يېتلىدۇرۇش نىشانى: ئوقۇغۇچىلار سۈرەت ھۆججىتىنى پىرېسلاش قائىدىسى بىلەن تونۇشۇش ھەمدە ئېھتىياجىغا ئاساسەن پىرېسلاش ئېلىپ بارالايدىغان ئىقتىدار يېتلىدۇرلىدۇ.' m% D& q& E; |2 cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھېسيات،پۇزىتسىيە،قىممەت قاراش: ئوقۇغۇچىلارنى سۈرەت ھۆججىتىنى پىرېسلاش مەشغۇلاتى بىلەن تونۇشتۇرۇش ھەمدە ،پەن تېخنىكىغا تايىنىدىغان قاراشىنى دەسلەپكى قەدەمدە يېتلىدۇرۇش." \. t" M0 ?# j# [- V1 S1 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇھىم نوقتا: ئوقۇغۇچىلار سۈرەت ھۆججىتىنى پىرېسلاشقا ئائىت نەزەرىيۋى بىلىمنى ئىگەللەش.4 B) V" z6 _6 r$ A/ I7 Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قىيىن نۇقتا:ئەمەلىيەت داۋامىدا ئوقۇغۇچىلار سۈرەت ھۆججىتىنى پىرېسلىيالايدىغان ۋە قول سىلىپ ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش
' }2 X; w2 X- q: j& F! M3 lنىشانغا يەتكۇزۇش جەريانى:: N* v( F: }9 O8 B( ^; N, O$ Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتقۇچى ئۆلگە كۈرسىتىش،ئوقۇغۇچىلارنى مەشىق قىلشقا يىتەكلەش،سۇرەت بىر تەرەپ قىلغاندا كۆپ ھاللاردا ئوخشاش بولمىغان يۇمشاق دېتال ئوخشىمىغان قوللىنىش تەلىپىگە ئاساسەن سۈرەت بر تەرەپ قىلغاندا،شەكىل ۋە سۈرەتلەرنىڭ مەلۇمەتلىرى ئادەتتە بەك چوڭ بولغاچقا،ئۇنى كومپيۇتېردا بىر تەرەپ قىلىپ ساقلىغاندا،ساقلاش،يۇللاش ۋە قوللىنىشقا قولايلىق بولىشى ئوچۈن،كۆپ ھاللاردا بىر قىسىم پىرېسلاش تەدبىرىلرى قوللىنلىدۇ.
2 s' \3 C* K8 Pپىرېسلاش مەشغۇلاتى
: O2 I8 D" f5 w& }; p1)كىتاپنىڭ تەمىنلىگەن بىر يۈرۈش مەنبەلىرىنى ئېچىپ،WinZip ياكى7-Zip قاتارلىق پىرېسلاش يۈمشاق دېتالى ئارقلىق سۈرەت ھۆججىتى«我的图片»نى پىرېسلاپ،ئۇلارنىڭ پىرېسلاشنىڭ ئالدى-كەيىندىكى چوڭ-كىچىكلىكىنى سىلشتۇرۇپ باقىمىز.2 l9 c- S% J F" Iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
! b: K4 y3 d! B/ qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھۆججەت نامى پىرېسلاش ئالدىدىكى چوڭلىقى پىرېسلانغاندىن كېيىنكى چوڭ-كىچىكلىكى پىرېسلىنىش نېسبىتى* O8 f& J) Y0 h) M" v m* V+ s; A( mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
我的图片 # F: l: r) X5 [- a, K# q! }. ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1) photoshopيۇمشاق دېتالىدا«我的图片»ناملىق ھۆججەتنى ئېچھىپ،ئۇنى ئايرىم-ئايرىم ھالدا سۈپەت پارامېتىرى1،6،12بولغان JPEG فورماتلىق ھۆججەتكە ئالماشتۇرۇپ ساقلايمىز،ئاندىن بۇ ھۆججەتلەرنىڭ چوڭ-كىچىكلىكىنى سىلشتۇرىمىز ھەمدە سۈرەتنى چوڭايىتىپ سۈرەت ئېنىقلىقنى تەكشۇرۇپ،تۆۋەندىكى جەدىۋەلىنى تولدۇرىمىز.
! Y r2 S2 a$ E4 }8 I
" O* Z0 @( n j1 C9 W( p! ]" h# j3 \% d& pسۈپەت پارامېتىرى ھۆججەت چوڭلىقى پىرېسلاش نېسبىتى
% H% ~$ }' r1 A0 v1 Y, E2 z" wئەسلى ھۆججەت 4.00 KB ' p# G1 @! k8 gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پىرېسلىنىش سۈپتى1 5 l, C; z8 Y9 X/ X2 j4 Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پىرېسلىنىش سۈپتى6
5 w: s2 z: R8 t$ i+ o" mپىرېسلىنىش سۈپتى12 ( i, N9 T+ y( }" M. U6 tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دوسكا لاھىيەسى:/ e0 G' s0 g8 {/ e' A9 tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىرىنچى باب شەكىل ۋە سۈرەتكە ئائىت دەسلەپكى بىلىملەر
6 D* N; f3 d& P1 Q; D( Pپائالىيەت2-رەقەملىك شەكىل ۋە سۈرەتلەر بىلەن تونۇشۇش
9 y Q( E# n8 F3.سۈرەتنى پىرېسلاپ بىر تەرەپ قىلىش
% v# n" `1 R, x8 ^قەدەم باسقۇچلار
- J: f0 ]1 R @. Dتاپشۇرۇق:ئۆتۇلگەن دەرىس مەزمۇننى ئەمەلى بىلمىگە ئايلاندۇرۇپ ئەمەلى ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش.
9 p& _! J5 `1 g7 g, e, {# m7 z/ aدەرىستىن كېينكى يەكۈن:* R# B" c; P: k3 F. I! nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
7 V! \0 ?7 V7 y& x3 a& {7 Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
$ S1 k2 m' G; Z' M5 K/ C' Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
) k1 G# o. _8 _0 M- \" P( Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3 E, P( j1 F: ?4 v4 z6 [3 }! W, Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
8 P- ?; ?1 x: [# Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 s% w+ t7 D- i6 Kگورۇپپا مەسئۇلى ئىمزاسى:
2 i" ?6 `; e$ D" q3 K 2014-يىلى -ئاينىڭ -كۈنى5 C8 g' S* k- L: I" k! oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3 O2 |) D/ t3 ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىككىنچى باب سۈرەت بىر تەرەپ قىلىش ' L) E* L; v3 X' O: Q+ Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پائالىيەت1-رەقەملىك شەكىل ۋە سۈرەتلەر بىلەن تونۇشۇش1.رەڭ پەيدا قىلىش
! }: ? g. s( g8 Tبىلىم ۋە ئىقتىدار يېتلىدۇرۇش نىشانى: ئوقۇغۇچىلار رەڭ قائىدىسى بىلەن تونۇشۇش ھەمدە ئېھتىياجىغا ئاساسەن رەڭ پەيدا قىلىش ئىقىتدارى يېتلىدۇرلىدۇ.
# z* `9 N. O/ Q; d7 iھېسيات،پۇزىتسىيە،قىممەت قاراش: ئوقۇغۇچىلارغا ئوزئاراتولۇقلايدىغان رەڭ مەشغۇلاتى بىلەن تونۇشتۇرۇش ھەمدە ،پەن تېخنىكىغا تايىنىدىغان قاراشىنى دەسلەپكى قەدەمدە يېتلىدۇرۇش.
0 [0 a3 ^2 i( ^: cمۇھىم نوقتا: ئوقۇغۇچىلار رەڭ پەيدا قىلىشقا ئائىت نەزەرىيۋى بىلىمنى ئىگەللەش.
( U, L* V! v$ X3 tقىيىن نۇقتا:ئەمەلىيەت داۋامىدا ئوقۇغۇچىلار رەڭ پەيدا قىلايدىغان ۋە قول سىلىپ ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش v, |8 U, p# L. ?( B4 U. W8 n Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
نىشانغا يەتكۇزۇش جەريانى:
! q" ^6 R5 n6 f. c# Y3 Mئوقۇتقۇچى ئۆلگە كۈرسىتىش،ئوقۇغۇچىلارنى مەشىق قىلشقا يىتەكلەش،ئوخشاش بولىمغان يۇللار ئارقلىق سۈرەتكە ئىرشكەندىن كېيىن ئەگەر بىۋاستە ئىشلىتىشكە ماس كەلمىسە ئولارنى تەھىرىرلەپ ئىش قوشۇشقا توغرا كېلىدۇ.رەڭ پەيدا قىلشمۇ بىر مۇچىم نۇقتا بولۇپ ھىساپىلىندۇ., w) p6 D. r. U; Y) x5 k( Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سۈرەتنى تەھرىرلەپ ئىش قوشقاندا،كۆپ خىل مەشغۇلات ئېلىپ بارغىلى بولىدۇ. رەڭ تەڭشەش ئەڭ كۆپ ئىشلىتىلدىغان ھەم ئەڭ ئاساسلىق مەشغۇلات.سۈرەت رەڭگىنى ياخشى تەڭشىگەندە تەلەپكە ئۇيغۇن كىلىدىغان ئۇسلۇبتىكى رەڭ تونىغا ئىرىشىش ئۈچۈن ئالدى بىلەن رەڭنى ھاسىل قىلىش ۋە رەڭ مودىلى توغرىسىدىكى دەسلەپكى بىلىملەرنى ئىگىلەشكە توغرا كىلىدۇ.- u) p' X6 e# L+ l7 nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1.رەڭ پەيدا قىلىش
8 _" B* W- d! z3 }1 N3 r+ ^+ S4 Gئادەتتە رەڭ ماتىرىياللىرى،نۇر سايىسى قاتارلىق ھەر خىل ۋاستىلەر ئارقىلىق تەبىئەت دۇنياسىدىكى مول رەڭلەرنى قايتا پەيدا قىلغىلى بولىدۇ.ئىشلىتىش ساھەسىنىڭ ئوخشىماسلىقىغا ئاساسەن،ئۇلار ئادەتتە رەڭدار نۇر ئۈچ ئاساسىي رەڭگى ۋە رەڭ ماتىرىيالى ئۈچ ئاساسىي رەڭگى دەپ ئىككىگە بۆلىنىدۇ.
5 i/ p3 p$ c% ~! R, Qرەڭدار نۇر ئۈچ ئاساسىي رەڭگى + ~8 v+ b* y% g8 u6 k E4 j" ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىز كۆرەلەيدىغان بارلىق رەڭلەرنىڭ ھەممىسى ئوخشاش بولمىغان ئۇزۇنلۇقتىكى نۇرلاردىن تۈزۈلگەن بولۇپ، ئاق نۇر قىزىل(Red)،يىشىل(Green)،ۋە كۆك(Biue) ئۈچ خىل دولقۇن ئۇزۇنلىقىىدىكى نۇردىن تۈزىلىدۇ.بۇ ئۈچ خىل رەڭدار نۇر،تەبىئەت دۇنياسىدىكى بارلىق رەڭلەرنىڭ مەۋجۇت بولۇپ تۇرشىنىڭ ئاساسى بولۇپ،ئۈچ ئەسلى رەڭ ياكى ئۈچ ئاساسىي رەڭ دەپ ئاتىلىدۇ.شۇڭا ئۈچ خىل ئاساسي رەڭنى ئۆز ئارا قوشقاندا ئاق نۇر پەيدا بولىدۇ.تېلۋىزور،كومپىيوتېر ۋە پىرويېكسىيە ئېكرانىدىكى ئۈچ خىل ئاساسىي رەڭنى قوشۇش،«رەڭ قوشۇش ئۇسسۇلى»ئارقىلىق رەڭ ئۆزگىرىش بىر تەرەپ قىلىنىدۇ.ئەگەر لوپا ئەينەك ئارقىلىق ئېكراننى كۆزىتىدىغان بولسا،ھەر بىر ئاق نوقتىدا قىزىل،يىشىل ۋە كۆك ئۈچ خىل رەڭ بارلىقىنى بايقايمىز.% d: w8 b( u5 w1 } F- a. P' lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئەگەر ئۈچ خىل ئاساسىي رەڭنى ئۆز ئارا دەستىلىسەك،بۇنىڭدىن كۆكۈچ يىشىل(Gyan) ئاچ قىزىل(Magenta) ۋە سېرىق(Yeiiow) نىڭ ئارىلاشمارەڭگى پەيدا بولىدۇ.
x& u% w8 j! r1 ~# C) a; N" G9 `رەڭ ماتىرىيالىنىڭ ئۈچ خىل ئاساسىي رەڭگى
) N7 v$ U8 m% o/ Lئەنئەنىۋى رەسىملەردە رەڭ ماتىرىيالىنىڭ ئۈچ خىل ئاساسىي رەڭگى قىزىل سېرىق ۋە كۆك ئۈچ خىل رەڭگىنى كۆرسىتىدۇ،باشقا رەڭلەرنىڭ ھەممىسىنى بۇ ئۈچ خىل رەڭنى تەڭشەش ئارقىلىق پەيدا قىلىغىلى بولىدۇ.
' w9 @; v( F7 Y' m0 Y ?سۈرەتلەرنى باسقاندا،رەڭلەرنى ئېلىش ئۇسۇلى ئارقىلق رەڭ ھاسىل قىلىنىدۇ ،يەنى كۆكۈچ يىشىل(C) ئاچ قىزىل(M) ۋە سېرىق(Y) ئۈچ خىل رەڭ ماتىرىيالى ئارقىلىق رەڭ ئىپادىلىنىدۇ.مەتبەئە بۇيۇملىرىنى كۆز بىلەن كۆرگەندە ئادەتتە قەغەز يۈزىدىن قايىتقان نۇر ئارقىلىق رەڭلەرگە ھۆكۈم قىلىنىدۇ.
* s, j$ V# L( s: Dبىز بىر ۋاراق قىزىل قەغەزنى كۆرگەندە قەغەز باشقا رەڭلەرنى سۈمۈرۋېلاپ بىزگە قىزىل نۇرنى قايتۇرغانلىقىنى كۆرىمىز،شۇڭا مەتبەئە بۇيۇملىرى ئادەتتە رەڭ ماتىرىيالىنىڭ ئۈچ خىل ئاساسىي رەڭگىنى ئۆز ئارا ئالىدىغان «رەڭلەرنى ئېلىشئۇسۇلى»ئارقىلىق رەڭگە ئېنىقلىما بېرىلىدۇ.3 V" n3 t' I# y/ r7 X3 l; H3 G. Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۆز ئارا تولۇقلايدىغان رەڭ
9 J5 \" @4 t$ l3 g* [ئۆز ئارا تۇلۇقلايدىغان رەڭ بولسا ئۆز ئىچىگە ئالمايدىغان ئىككى خىل رەڭنى كۆرسىتىدۇ.مەسىلەن،سېرىق رەڭ قىزىل بىلەن يىشىل رەڭنى ئارلاشتۇرۇشتىن ھاسىل بولىدۇ،ئەمما سېرىق رەڭ تەركىبىدە كۆك رەڭ بولمايدۇ،شۇڭا سېرىق رەڭ،كۆك رەڭنىڭ تولۇقلىغۇچى رەڭگى بولىدۇ تەڭ مىقداردىكى ئۆز ئارا تولۇقلۇغۇچى رەڭنى ئارلاشتۇرغاندا ئاق رەڭ ھاسىل بولىدۇ.سۈرەت بىر تەرەپ قىلىشتا،ئۆز-ئارا تولۇقلىغۇچى رەڭ ئەكىس رەڭ دەپ ئاتىلىدۇ. مەسىلەن،بىر پارچە سۈرەتنىڭ ئەكىس رەڭگىنى ئالغاندىن كىيىن ئۇنىڭدىكى ھەر بىر خىل ئۆز ئارا تولۇقلىغۇچى رەڭ بولىدۇ.
) v( Q2 p. A3 C, _ D' m8 o& Wرەڭلەرنىڭ ئكز ئارا تولۇقلاش ئالاھىدىلىكىنى ئىگەللەش ئىنتايىن مۇھىم،سۈرەت رەڭگىگە تەڭشەش ئېلىپ بارغاندا،رەڭ ھالقىسىدىن
1 `1 W# e( L# j& E5 u) Aپايدىلىنىپ بىر خىل رەڭ تەركىىبىگە ئۆزگەرتكەندىن كېيىن باشقا رەڭ تەركىبلىىگۈچىللىرىگە كۆرسىتىدىغان تەسەرىنى ئالدىن مۆلچەرلەشكە بولىدۇ رەڭ ھالقىسىدىكى بىر خىل رەڭ مىقدارىنى ئاشۇرغاندا،ماس مىقداردىكى ئۆز ئارا تولۇقلىغۇچى رەڭنى ئازايتىشقا توغرا كىلىدۇ.6 z+ U$ [3 H. s" `4 t0 i% n0 l" Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مەسىلەن،سېرىق رەڭنى ئازايتىشقا توغرا كەلگەندە كۆك رەڭ كۈچەيتىلسە بولىدۇ.+ n& G" f; \& Y( U7 ^5 l& t7 Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دوسكا لاھىيەسى:
+ X2 Q3 M9 v8 B7 H$ R O- Pئىككىنچى باب سۈرەت بىر تەرەپ قىلىش
# |' o9 Z4 I0 e: Q/ Aپائالىيەت1-رەقەملىك شەكىل ۋە سۈرەتلەر بىلەن تونۇشۇش) ?+ p0 t6 Q4 g' f: g6 Q0 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1.رەڭ پەيدا قىلىش
6 N0 B+ R6 C1 ]9 J+ S* m; Dقەدەم باسقۇچلار
; D( _' a7 y, b7 n& }+ Oتاپشۇرۇق:ئۆتۇلگەن دەرىس مەزمۇننى ئەمەلى بىلمىگە ئايلاندۇرۇپ ئەمەلى ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش.
: b' H8 h W+ Z/ h; |$ Xدەرىستىن كېينكى يەكۈن:
+ g+ z# k7 Y# {" V5 Z4 h 7 z+ \: G J3 n) q, Q+ a. P; Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 Y/ F1 l6 {! p6 vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
w }- A3 u/ M& C7 n1 I* H 4 i: B* Q+ ~9 Aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
/ b) b. A6 X; L
4 u8 T4 ]! l, ?9 t . X$ Q6 E7 q% N' G n9 i! Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
گورۇپپا مەسئۇلى ئىمزاسى:
! [% }& ^4 h% p, c 2014-يىلى -ئاينىڭ -كۈنى
3 @2 a v& C" t; V6 L, O
' C) Q& J6 u1 L) N6 o, g1 i' fئىككىنچى باب سۈرەت بىر تەرەپ قىلىش 6 A" d' l% o4 Y) ^" ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پائالىيەت1-رەقەملىك شەكىل ۋە سۈرەتلەر بىلەن تونۇشۇش2.رەڭ مودېلى
; H) P8 S6 W2 q7 Y& i# _' k/ l8 [بىلىم ۋە ئىقتىدار يېتلىدۇرۇش نىشانى: ئوقۇغۇچىلار رەڭ قائىدىسى بىلەن تونۇشۇش ھەمدە ئېھتىياجىغا ئاساسەن رەڭ پەيدا قىلىش ئىقىتدارى يېتلىدۇرلىدۇ.5 U" w8 W: I$ _0 w. q+ H! c% j6 kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھېسيات،پۇزىتسىيە،قىممەت قاراش: ئوقۇغۇچىلارنى رەڭ مۇدېلى مەشغۇلاتى بىلەن تونۇشتۇرۇش ھەمدە ،پەن تېخنىكىغا تايىنىدىغان قاراشىنى دەسلەپكى قەدەمدە يېتلىدۇرۇش.( f, ~* Z* F3 x7 xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇھىم نوقتا: ئوقۇغۇچىلار رەڭ مودېلىغا ئائىت نەزەرىيۋى بىلىمنى ئىگەللەش.
2 ~* I W( ~" bقىيىن نۇقتا:ئەمەلىيەت داۋامىدا ئوقۇغۇچىلار رەڭ مودىلىدىن پايدىلنالايدىغان ۋە قول سىلىپ ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش
1 }- b i) h+ xنىشانغا يەتكۇزۇش جەريانى:
5 ]- d% \* u8 }% c4 `& yئوقۇتقۇچى ئۆلگە كۈرسىتىش،ئوقۇغۇچىلارنى مەشىق قىلشقا يىتەكلەش،سۈرەت مەيلى قانداق بىر ئورۇنغا ئىشلىتىلىشىدىن قەتىي نەزەر،ئوخشىمىغان رەڭلەرنى بىر خىل ئۇسۇل ئارقىلىق تەسۋىرلەشكە توغرا كىلىدۇ.رەڭ ئىلىمىدە ئوخشىمىغان رەڭلەرنى ئىپادىلەش ئۇسۇلى رەڭ مودىلى دەپ ئاتىلىدۇ.) ?9 W Q5 k1 yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
RGBمودىلى ) N) P9 E. j8 lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ خىل رەڭ مودىلىدا،ئوخشىمىغان نىسبەتتىكى قىزىل(R) يىشىل(G) ۋە كۆك(B) ئۈچ خىل ئاساسىي رەڭ ئارقىلىق مول بولغان تەبىئىي رەڭلەر تەڭشەپ چىقىلىدۇ،ھەر بىر خىل ئاساسىي رەڭنىڭ 255-0 سانلىق قىممىتى بولىدۇ.R،G،Bلارنىڭ قىممىتىنى ئۆزگەرتىش ئارقىلىق ئوخشىمىغان رەڭلەرگە ئېرىشكىلى بولىدۇ.بۇبىر قەدەر كۆپ ئىشلىتىلىدىغان بىرخىل رەڭ مودېلى.كۇندىلىك تۇرمۇشتا تارتىلغان سۇرەتلەر كوپىنچە مۇشۇخىل مودېلدا ساقلىنىدۇ.1 W3 B5 A1 @4 M3 ~8 ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
CMYKمودېلى ' D( o2 l. X0 o3 u, uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ خىل رەڭ مودىلغا ئوخشىمايدىغان نىسبەتتىكى كۆكۈچ يىشىل(C) ئاچ قىزىل(M) سېرىق(Y) ۋە قارا(K) تۆت خىل رەڭ ئارقىلىق ھەرخىل رەڭلەر ھاسىل قىلىنىدۇ.بۇ مەتبۇئاتتا ئەڭ كۆپ ئىشلىتىلىدىغان رەڭ مودېلى.قارارەڭنى قوشۇشتىكى سەۋەب،ماتبۇئاتتا ئۈچ خىل ئاساسىي بوياقنى قوشقاندا ساپ قارارەڭ ھاسىل بولماستىن،بەلكى كۆپىنچە قوڭۇر رەڭ ھاسىل بولىدۇ.سۇرەت سۇپىتى تەبىئىي رەڭگەيېقىن،باسقان سۇرەت ئەينەن بولۇشى ئۈچۇن نۆۋەتتە پىرىنتېردىكى 6خىل رەڭ ياكى 8خىل رەڭلىك رەڭ قۇتىلىرىغا ، C، M،Y،Kتۆت خىل رەڭگە يەنە سۇس كۆك،سۇس قىزىل،قېنىق كۈل رەڭ،سۇس كۈل رەڭ قاتارلىق رەڭلەر قوشۇلغان بولىدۇ.
/ m3 D% b/ C: aHSBمودېلى
4 O, S6 s) l' vبۇخىل رەڭ مودېلىدا،رەڭ فازىسى،تويۇنۇش دەرىجىسى،يورۇقلۇق قاتارلىق ئۈچ پارامېتىر ئارقىلىق رەڭ بەلگىلىنىپ،رەڭگە بىۋاستە ئېنىقلىمابېرىش ئۇسۇلى قوللىنىلغان.بۇخىل بەلگىلەنگەن رەڭ ئادەمنىڭ رەڭنى كۆزىتىش شەكلى ۋە كۆرۇش سىزىمىغا ئەڭ يېقىن كېلىدۇ.
6 D8 n% B( H7 M* uبۇنىڭ ئىچىدە رەڭ فازىسى ئەمەلىي رەڭ سانىغا ئېنىقلىما بىرىدۇ،رەڭ ھالقىسىدائۇنىڭ قىممىتى 360-0گىرادۇسلۇق بۇلۇڭ ئارقىلىق ئىپادىلىنىدۇ.رەڭ چەمبەر ئايلانمىسى قائىدىىسىگە ئاساسەن ئۆزگىرىدۇ.ئەمەلىي قوللىنىشتا ئۇ يەنە كۆپىنچە رەڭ ئسىپېكتىرى ئارقىلىقمۇ ئىپادىلىنىدۇ؛9 D$ k! l& m/ A' f( }* [* t, y% }1 iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۇيۇنۇش دەرىجىسى رەڭنىڭ ساپلىقىغا ئېنىقلىما بىرىدۇ،يەنى ئۆز ئىچىگە ئالغان كۈلرەڭنىڭ مىقدارىغا ئېنىقلىما بىرىدۇ؛يۇرۇقلۇق ئۆز ئىچىگە ئالغان ئاق رەڭنىڭ مىقدارىغا ئېنىقلىما بىرىدۇ.
2 b4 P6 p+ l( r6 A7 P. DLabمودىلى
8 V2 ~% e; s5 @% Fبۇ خەلىقئارالىق يۇرۇقلۇق كومتىتى(CIE) ئېلان قىلغان بىر خىل رەڭ مودىلى.بۇنىڭدا رەڭ بىر دانە يۇرۇقلۇق تەركىبلىگۈچىL بىلەن ئىككى دانە رەڭ تەركىبلىگۈچىسىabئارقىلىق ئىپادىلەنگەن .aبولسا يىشىلدىن قىزىلغا ئۆزگىرىدىغان تەركىبلۈگىچىنى،bبولسا كۆكتىن سېرىققا ئۆزگىرىدىغان تەركىبلىگۈچىنى ئىپادىلەيدۇ.كۆپ خىل سۈرەت بىر تەرەپ قىلىش يۇمشاق دىتاللىرىدا رەڭ تاللىغانداHSB،رەڭ مودىلىدىن بىۋاستە رەڭ تاللىغىلى Labرەڭ مودىلىدىن ئېنىقلىما بىرىلگەن رەڭلەرنى بەلگىلىگىلى بولىدۇ.
: w9 J- m" O" @ M4 oرەڭ مودىلى ۋە ئۇلارنىڭ مۇناسىۋىتىنى كۆزىتىش.+ P/ j' k4 A( X F" E# V1 z9 Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
Photoshop1.كۆزنىكىدە ئالدى رەڭ بەلگىسنى ئىككى چىكىپ (رەڭ تەرگۈچ)ناملىق دىئالوگ رامكىنى ئېچىپ،كۆرسىتىلگەن رەڭ مودىللىرىنى كۆزىتىمىز.
; U. y6 _. R2 A( x5 u+ D
! R0 g. J3 L8 \$ q! T S& Y) {. b w" b( F4 J6 P7 p0 T. hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
j9 x4 i/ V+ ?+ O) K/ {4 Q+ k/ C8 t8 Y9 vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
9 `+ k: {9 Y$ I1 H2.ئوخشىمىغان رەڭلەرنى چىكىپ،RGBۋەCMYKۋەرەڭ مودىللىرىنىڭ سانلىق قىممەتلىرىنىڭ ئۆزگىرىشىنى كۆزىتمىز.
9 M* N+ }6 w: N2 ?3.颜色库كۇنۇپكىنى چىكىپ«颜色库»(رەڭ ئامبىرى)ناملىق دىئالوگ رامكىنى ئېچىپ،Labمودىلىدىن رەڭ تاللاشنى سىناپ كۆرىمىز.
5 V e; ?# c0 k4 }- m4 Iكۈل رەڭلىك مودېلى* L: n, w" v7 T' Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ خىل مودىل قارا قارا رەڭ،ئاق رەڭ ۋە ئوخشاش بولمىغان قاتلاملاردىكى كۈل رەڭ قاتارلىق رەڭلەردىن تۈزۈلىدۇ.
" J9 [. T6 L9 K. Y H) }+ @رەڭلىك رەڭ مودىللىرىنى يەككە رەڭ مودېلىغا ئايلاندۇرغاندا،كۈل رەڭ قاتلامنى ساقلاپ قېلىش ئۈچۈن،ئالدى بىلەن كۈل رەڭ مودېلغا ئايلاندۇرۇلۇپ،ئاندىن يەككە رەڭ مودېلىغا ئايلاندۇرىلىدۇ.
9 j1 C3 D, F* ~/ c9 gئېندىكىس مودېلى
4 {: d7 o0 V( W9 Rبۇ خىل مودىلدا،بىر خىل رەڭ جەدۋىلىگە سۈرەتتىكى رەڭلەر ساقلاپ قويۇلغان ۋەرەڭلەرنىڭ ئېندىكىسى تۇرغۇزۇلغان،ئەگەر سۈرەتتىكى مەلۇم بىر خىل رەڭ ساقلاپ قويۇلغان بۇ جەدۋەلدە يوق بولسا،يۇمشاق دېتال جەدۋەلدىكى بار بولغان رەڭلەر ئىچىدىكى ئەڭ يېقىن كېلىدىغىنىنى تاللاپ،ئۇخىل رەڭنى تەقلىد قىلىدۇ.ئىندېكىس مودىلىنى قوللانغاندا ھۆججەت چوڭلىقى كىچىكلەيدۇ،بۇنىڭ بىلەن بىللە كۆرۈس سېزىمىنى ئاساسىي جەھەتتىن ئۆزگەرتمەي ساقلاپ قالىدۇ.بۇ خىل مودېل كارتون ۋەتور بەتلىرىدە بىر قەدەر كەڭ قوللىنىدۇ.
2 [! \$ Y% d% ]( Cئالماشتۇرماقچى بولغان سۈرەتنىڭ رەڭ مودىلى.9 \& K/ ?% U' P: bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1. Photoshopدا رەڭ مودېلىنى ئالماشتۇرماقچى بولغان سۈرەتىنى ئاچىمىز.
6 W+ ], E: ?5 h6 C2.بۇيرۇقنى ئىجرا قىلىپRGBۋەCMYK مودېلىنى مودېلىغا ئايلاندۇرىمىز.9 ] Y# d/ ~1 K3 d/ |. x0 j! _بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
9 U) x5 r1 ^" O# K9 kدوسكا لاھىيەسى:/ B1 |5 T1 x5 T% h' v; I. ?8 {% Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىككىنچى باب سۈرەت بىر تەرەپ قىلىش 2 ]9 f$ y7 x6 k" X- L$ j9 T& k% yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پائالىيەت1-رەقەملىك شەكىل ۋە سۈرەتلەر بىلەن تونۇشۇش6 { Q9 q2 ]5 c' E' \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2.رەڭ مۇدىلى
* t$ a$ Z2 k4 C: T- s- sقەدەم باسقۇچلار% H- M2 u$ Y( v9 k& D I; hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تاپشۇرۇق:ئۆتۇلگەن دەرىس مەزمۇننى ئەمەلى بىلمىگە ئايلاندۇرۇپ ئەمەلى ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش.
: n$ a0 c ], ]7 F$ ^9 D. gدەرىستىن كېينكى يەكۈن:5 D5 z! s- M# O$ v& e @- P+ gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
7 E3 D- H; R2 ~7 w9 m9 R2 M# Iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
; T6 P5 Y: a( X+ O- @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
# W4 ?8 n% h; m) z ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( w) X) X/ A8 A) y
: O4 q" @, m6 z6 t3 s
3 h2 T, m' s- j" M- B4 s; u# d + L/ x" l. W1 f: m% Z8 ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
- f& W5 H4 N j0 j! E7 Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
' a& g$ z5 z5 V1 Z/ c" G! z0 n' Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
0 A8 d! s9 O1 V' J( Q6 S$ J7 hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
گورۇپپا مەسئۇلى ئىمزاسى:
4 l( u6 t5 n; ~3 A9 x$ ?5 }9 n( G 5 I% {( G+ k4 ] ]+ B/ ^2 \4 Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2014-يىلى -ئاينىڭ -كۈنى
, Y% H5 G# [8 E) d
1 ~: X/ }% D' o( S( ?
( O% L* v2 t3 K2 C4 n" i, O- Yئىككىنچى باب سۈرەت بىر تەرەپ قىلىش
3 Y8 l: u6 e1 O$ K& {پائالىيەت1-رەقەملىك شەكىل ۋە سۈرەتلەر بىلەن تونۇشۇش3.سۈرەت رەڭگىنى تەڭشەش
0 Y( j/ Q4 p8 h2 @% Oبىلىم ۋە ئىقتىدار يېتلىدۇرۇش نىشانى: ئوقۇغۇچىلارنى سۈرەتنىڭ رەڭگىنى تەڭشەش قائىدىسى بىلەن تونۇشتۇرۇش ھەمدە ئېھتىياجىغا ئاساسەن رەڭ پەيدا قىلىش ئىقىتدارى يېتلىدۇرلىدۇ.
# I+ r9 Z2 i. R: E; eھېسيات،پۇزىتسىيە،قىممەت قاراش: ئوقۇغۇچىلارنى سۈرەت رەڭگىنى تەڭشەش مەشغۇلاتى بىلەن تونۇشتۇرۇش ھەمدە ،پەن تېخنىكىغا تايىنىدىغان قاراشىنى دەسلەپكى قەدەمدە يېتلىدۇرۇش.
. @0 G8 r* a+ B% B/ W- s3 a! lمۇھىم نوقتا: ئوقۇغۇچىلار سۈرەت رەڭگنى تەڭشەشكە ئائىت نەزەرىيۋى بىلىمنى ئىگەللەش.
+ a X0 l' B, g2 S2 R2 U2 c( k( g' Xقىيىن نۇقتا:ئەمەلىيەت داۋامىدا ئوقۇغۇچىلار سۈرەت رەڭگىنى تەڭشەش بىلىملىرىدىن پايدىلنالايدىغان ۋە قول سىلىپ ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش# j( Y4 @- r9 h- s/ Q4 b# Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
نىشانغا يەتكۇزۇش جەريانى:
0 N/ Z6 s3 j, C" C& b1 Lئوقۇتقۇچى ئۆلگە كۈرسىتىش،ئوقۇغۇچىلارنى مەشىق قىلشقا يىتەكلەش،رەڭ تەڭشەش ۋە تۈزىتىش تېخنىكىسىنى جانلىق ئىشلىتىش ئارقىلىق،سۈرەتلەرنى قانائەتلىنەرلىك ئۈنۈمگە يەتكۈزۈپ،ئەمەلىي قوللنىش ئىھتىياجىنى قاندۇرغىلى بولىدۇ .كۆپ ساندىكى سۈرەت بىر تەرەپ قىلىش يۇمشاق دىتاللىرىدا سۈرەت رەڭگىنى تەڭشىگىلى بولىدۇ.
6 n; g4 a: P: \# D( tسۈرەت يۇرۇقلىقى بىلەن سېلىشتۇرما نىسپىتىنى تەڭشەش - X) ^" g) V, Z2 w7 `" @ Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1. Photoshopكۆزنىكىدە رەڭگىنى تەڭشىمەكچى بولغان سۈرەتنى ئاچىمىز.
" h! H: u. j5 d3 ^2.ماس بۇيرۇقنى ئىجرا قىلىپ،«亮度/对比度»(يۇرۇقلىقى/سېلىشتۇرما نىسبىتى)ناملىق دىئالوگ رامكىنى ئاچىمىز.
$ v2 \5 M- g: p% p3.سىيرىلما توپچىنى مۇۋاپىق سۈرۈپ، سۈرەت ئۆزگىرىشىنى كۆزىتىپ،يۇرۇقلۇق دەرىجىسى بىلەن سېلىشتۇرما نىسبىتىنى سىنايمىز.+ j, n* w" ?6 g& G7 k. ?. Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
رەڭ پەلەمپەيىنى تەڭشەش ) V% V" ~' T: j8 s/ W8 Aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1.رەڭگىنى تەڭشەيدىغان سۈرەتنى ئېچىپ،«图像-调整-色阶»(سۈرەت –تەڭشەش-رەڭ پەلەمپىيى)ناملىق بۇيرۇقنى ئىجرا قىلىپ،ئۇنىڭ دىئالوگ رامكىسىنى ئاچىمىز.
' V& M# m! g; }' s2.سىيرىلما توپچىنى سۈرۈپ ياكى قىممەت كىرگۈزۈپ، سۈرەت ئۆزگىرىشىنى كۆزىتمىز. 0 E% x3 h1 U/ S7 {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3.«通道»(قانال)ناملىق رامكىدىن بىر خىل رەڭ قانىلىنى تاللاپ،ئاندىن رەڭ پەلەمپىيىنى تەڭشەپ، سۈرەي ئۆزگىرىشىنى كۆزىتىمىز.
) F- N% W( O/ M' V# b& m0 K8 b«色阶»(رەڭ پەلەمپىيى)ناملىق دىئالوگ رامكىدىكى دىئاگرامما سۈرەتتىكى پىكسىلنىڭ يۇرۇقلۇق ئۆزگىرىشىگە ئاساسەن تەخسىملىنىش ئەھۋالىنى ئىپادىلەيدۇ.ئابىسسا ئوقى يورۇقلۇق دەرىجىسىنى،ئوردىنات ئوقى پىكسىل سانىنى ئىپادىلەيدۇ.بودىياگىراممىدىن كۆرۋېلىشقا بولدىكى،ئېچىلغان بۇسۇرەتنىڭ قاراڭغۇ رايونىدىكى پىكسىل سانى يورۇق رايونىدىكى پىكسىلدىن كوپ بولغاچقا بوبىر پۇتۇن سۇرەت قاراڭغۇ بولىدۇ.«插入色阶»(رەڭ پەلەمپىيىنىڭ قىممىتىنى كىرگۇزىدىغان )ئۈچ دانە رامكا،ئۈچ دانە سىرىلما توپچىغا كىلىدۇ:بىرىنجىسى قارا رەڭ سىرىلما توپچىسى بولۇپ،ئۇسۇرەتتىكى بۇ يۇرۇقلۇق قىممەتتىن تۆۋەن بولغان پىكسىللارنى قارا رەڭدە كۆرسىتىدىغانلىقىنى ئىپادىلەيدۇ:ئىككىنچىسى كۈلرەڭ سىيرىلما توپچىسى بولۇپ،ئۇنىڭ قىممىتى1دىن چوڭ بولغاندا،سۈرەتنىڭ يورۇقلۇقىنى ئاشۇرىدىغانلىقىنى،1دىن كىچىك بولغاندا ئەكسىچە يورۇقلۇقنى تۆۋەنلىتىدىغانلىقىنى ئىپادىلەيدۇ:ئۈچىنچىسى،ئاق رەڭنىڭ سىيرىلما توپچىسى بولۇپ سۈرىتتىكى بۇيورۇقلىقتىن يۇقىرى بولغان قىممەتتىكى پىكسىللارنى ئاق رەڭدە كۆرسىتىدىغانلىقىنى ئىپادىلەيدۇ.
: z2 c' ~+ H$ u& h1 G: @Photoshopدا رەڭ پەلەمپىيى ئەگرى سىزىقىنى تەڭشەش ئارقىلىق سۈرەت رەڭگىنى تەڭشەش ئۇسۇلىمۇ كۆپ ئىشلىتىلىدۇ.بۇ ئۇسۇلدا رەڭنى توغرا تەڭشىگىلى بولۇپلا قالماستىن بەلكى يەنە بىر قىسىم ئالاھىدە رەڭ ئۈنۈملىرىگىمۇ ئېرىشكىلى بولىدۇ.7 x4 _$ y4 J5 Y% u$ t% G1 aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئەمەلىي مەشغۇلات
# j. @' t% E9 k3 s1.رەڭگىنى تەڭشىمەكچى بولغان سۈرىتنى ئېچىپ،«图像-调整-曲线»(سۈرەت-تەڭشەش-ئەگرى سىزىق)ناملىق بۇيرۇقنى ئىجرا قىلىپ،ئەگرى سىزىق دىئالوگ رامكىسىنى ئاچىمىز.( s& p5 w* D7 O2 D4 r; y6 k& Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2.رەڭ پەلەمپىيى سىزىقىنى چىكىپ،ئۇنىڭغا بىر قانچە مەشغۇلات نوقتىللىرىنى قوشىمىز.
, i6 S1 e% p5 B' P5 L2 o- \6 n3.مەشغۇلات نوقتىللىرىنى سۆرەش ئارقىلىق ئەگرى سىزىق شەكىلنى ئۆزگەرتىمىز ھەمدە سۈرەت ئۆزگىرىشىنى كۆزىتىمىز.
& O/ B! d" f1 z4 q" G5 S9 _رەڭ تەڭپۇڭلىقىنى تەڭشەڭ Q% ]* v! O8 ?1 [' V+ {% wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1.رەڭگىنى تەڭشەيدىغان سۈرەتنى ئېچىپ،«图像-调整-色彩平衡» (سۈرەت-تەڭشەش-رەڭ تەڭپۇڭلىقى)ناملىق بۇيرۇقنى ئىجرا قىلىپ،«»(رەڭ تەڭپۇڭلىقى)نى ئاچىمىز.
6 k) w; O7 ]4 ~- U1 s' u$ o9 Q! o2.سىيرىلما توپچىنى سۆرەش ئارقىلىق پارامىتىرلارنى ئۆزگەرتىپ،سۈرەت ئۆزگىرىشىنى كۆزىتمىز.
% F3 s U3 k4 v4 X( f) X0 B) i7 Y5 i$ U" s( A: W, Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
رەڭ فازىسى ۋە تويۇنۇش دەرىجىسىنى تەڭشەش0 Y& _* @" W, B% F- d' w+ h0 gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1.سۈرىتنى ئېچىپ،« 饱和度/图像-调整-色相»(سۈرەت-تەڭشەش-رەڭ فازىسى ۋە تويۇنۇش دەرىجىسى)ناملىق بۇيرۇقنى ئىجرا قىلىپ دىئالوگ رامكىسىنى ئاچىمىز. 6 }$ d* s+ B% F! _بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2.سىيرىلما توپچىنى سۈرۈش ئارقىلىق پارامىتىرلارنى تەڭشەپ سۈرەت ئۆزگىرىشىنى كۆزىتىمىز.
) T. C N8 ]: i: Y8 P
3 M$ l- S+ p& b( h. hدوسكا لاھىيەسى:
' Y0 P& T i4 i- v$ n" gئىككىنچى باب سۈرەت بىر تەرەپ قىلىش ! A5 N! r6 q' @4 ?. tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پائالىيەت1-رەقەملىك شەكىل ۋە سۈرەتلەر بىلەن تونۇشۇش R) F0 `5 Y. u/ mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3.سۈرەت رەڭگنى تەڭشەش
" J4 N: I& Z. nقەدەم باسقۇچلار( T( n: {* v+ z5 ]* X* Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تاپشۇرۇق:ئۆتۇلگەن دەرىس مەزمۇننى ئەمەلى بىلمىگە ئايلاندۇرۇپ ئەمەلى ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش.3 C: h9 o. ~+ Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دەرىستىن كېينكى يەكۈن:
0 z: V1 t- m: ?+ U
# V8 N# w% n: K7 b5 r! s* S! c
: h9 [. q- r3 t5 `" r6 [' u / Y* j; R- a; C& A# R- `) g9 Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
& Q; O1 E. o; d1 oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
C2 Z9 ]/ n5 l p0 jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
$ r. ^, i* m. B. y
}5 f! M8 O3 X e6 }& t , b* U/ J* A' R& sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
* n3 O( P+ P2 k/ n& ?! I* T* `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
$ m1 {; V" s' P& p9 Nگورۇپپا مەسئۇلى ئىمزاسى:
. l" G; B* j X$ ~
+ d, j5 p9 w8 l7 D1 D 2014-يىلى -ئاينىڭ -كۈنى
. }* F$ B7 j5 B& @5 m
) B9 {' i) p4 f0 o% D' a+ P1 H/ W5 b2 G7 ^# Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
7 f& k9 ?( T% y- l* H* x6 x7 oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
% d; }3 F( ?: _- J6 ]: n7 o# x" Z0 M
( v+ j7 O. E- P& D. |5 T" [ |
| |
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟ مۇناسىۋەتلىك تېمىلار |
بۇ تېمىلارغىمۇ ئىنكاس يېزىلغان
ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى - تېخىچە نادىر تېما يازمىغان ئوخشايدۇ ...
مۇناسىۋەتلىك نادىر تېمىلار
ئاپتورنىڭ بارلىق تېمىلىرى ئاتامان تەۋسىيە قىلغان تېمىلار
|
| |
|