روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 2662|ئىنكاس: 0
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

يېڭى دەرسخانىدىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىنتىزامى قانداق بولوشى كېرەك

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
ۋاقتى: 2011-12-13 15:04:15 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |كۆرۈش شەكلى
يېڭى دەرسخانىدىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىنتىزامى قانداق بولوشى كېرەك
/ T7 Q, @4 i+ Q( c' m+ |) E0 Q- K3 C$ rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرى كىچىك ۋاقتىدىن باشلاپلا ئىنتىزام جەھەتتە توغرا تەربىيە ئېلىشى كېرەك، بىراق ئىنتىزامنىڭ بولوشى ھەر قانداق كەسىپتە گەلبە قازىنىشنى ئىپادىلەپ بەرمەيدۇ، چوقۇم ھەر قانداق بىر ئادەمدە توغرا بولغان ئىنتىزام كۆز قارىشى بولوشى كېرەك.% F5 x' \5 I4 P& m9 l6 uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۈگۈنۈشىنىڭ ئۈنۈملۈك ۋە غەلبىلىك بولوشى، پەقەت ئۇلارنىڭ ئىنتىزامى بىلەنلا مۇناسىۋەتلىك بولماستىن، بەلكى كۆپ تەرەپلىمىلىك ئامىللارنىڭ تەسىرىگە ئۇچىرايدۇ، ئىنتىزام بولسا ئاشۇ كۆپ تەرەپلىمىلىك ئامىللار ئىچىدىكى بويسۇنۇش خاراكتىرىدىكى بىر تۈر.) z- `! d5 @1 y4 sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىنتىزامغا رىئايە قىلىش ئېڭىنىڭ ئوقۇغۇچىلاردا توغرا يىتىلىشى ئوقۇغۇچىلارنىڭ باشلانغۇچ مەكتەپتىكى ۋاقتىدىن باشلاپ ئالغان ئەخلاقىي تەربىيىسىدىن كېلىدۇ.* |1 f8 s9 H' }" U% O1 {0 y; }, iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
شۇڭا ئوقۇغۇچىلار ئىنتىزامغا رىئايە قىلىشى، ئىنتىزامغا بويسۇنۇشى زۆرۈر.$ N9 e  c1 B* |9 |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھازىرىقى مائارىپىمىزدىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىنتىزامغا بولغان ئۈزلۈكسىز ئۆزگىرىشىگە ئەگىشىپ، مائارىپىمىزدىكى ئوقۇغۇچىلار رىئايە قىلىشقا تىگىشلىك ئىنتىزام ئۆزگىرىۋاتىدۇ، يېڭىلنىۋاتىدۇ.
' {; b0 b4 t6 D' t6 F3 |ئۇنداقتا ئوقۇغۇچىلار رىئايە قىلىشقا تىگىشلىك ئىنتىزامنىڭ مەقسىدى زادى نىمە بىلەن مۇناسىۋەتلىك؟
6 ?1 n9 d2 V, H" r1. ئىنتىزام ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۈگۈنۈشكە بولغان توغرا تۇنۇشىنى شەكىللەندۈردۇ ۋە يىتىلدۈرىدۇ، 0 b/ G" E: Z* N( m% T+ J# F) A: nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىنتىزامغا بولغان توغرا تۇنۇش ، بەلگىلىمە ۋە قائىدە- تۈزۈملەرگە بويسۇنۇشنىڭ ئاچقۇچى ھېساپلىنىدۇ، شۇڭا ئىنتىزام بىلەن بەلگىلمە قوشكىزەك دەپ ئېيتىشقا بولىدۇ.
! k# R2 z3 k. i! Q4 I5 E: h9 L  d( qھەر قانداق پائالىيەتنى ئېلىپ بېرىشتا ، چوقۇم بىر مۇكەممەل رىئايە قىلشقا تىگىشلىك ئىنتىزام بولوشى كېرەك. مەلۇم بىر پائالىيەتتە چوقۇم ئىنتىزاملا بولىدىكەن ئۇ پائالىيەت چوقۇم تەرتىپلىك ئېلىپ بېرىلىش ئاساسىدا، پائالىيەتنىڭ نەتىجىسىمۇ چوقۇم ياخشى ئۈنۈم بېرىدۇ.6 d( @/ b8 O, L: D3 Yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇغۇچىلار پائالىيەت جەريانىدا ئىنتىزامغا بويسۇنۇش ئارقىلىق، ئۇلارنىڭ بەلگىلىمىگە بويسۇنۇش ۋە قائىدە- تۈزۈملەرگە رىئايە قىلىش ئېڭىنى ئۈزلۈكسىز ئۆستۈرەلەيدۇ، ئوقۇغۇچىلار ئۆزلىرىدە بەلگىلىمە ئېڭىنى يىتىلدۈرگەندە ئۇلار ئۆزلىرىدە ياخشى پائالىيەت قىلىش قېلىپىنى تۇرغۇزالايدۇ، شۇنداقلا ئۇلار ئۆزلىرىنىڭ سەمىمىيىلىك ئېڭىنى مۇستەھكەملەپ، مەلۇم بىر ئىشتا نەتىجە قازىنىشىنى قولغا كەلتۈرۈش خاراكتىرىنى مۇكەممەللىشىشىنى ئىلگىرى سۈرىدۇ.
1 {. c6 T" o+ C, xيېڭى دەرسخانىدىمۇ ئوقۇغۇچىلار پائالىيەت ئېلىپ بارغاندىمۇ، چوقۇم ئۇلاردا تۇنۇشى توغرا بولغان ئىنتىزام ئاستىدىكى رىئايە قىلشىقا تىگىشلىك بەلگىلىمە ۋە قائىدە- قانۇنلارغا رىئايە قىلىشى كېرەك. شۇنداق بولغاندىلا ئوقۇغۇچىلار يېڭى دەرسخانىدىمۇ نورمال ھالدا ئۆزلىرنىڭ ساپاسىنى ئۈزلۈكسىز يوقىرى كۆتىرەلەيدۇ., S7 [6 ?: z4 Yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. ئىنتىزام ئوقۇغۇچىلارنىڭ كوللىكتىۋىزىملىق تۇيغۇسىنى يىتىلدۈرەلەيدۇ ۋە ئۆستۈرىدۇ. 5 @& b; N- @) cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىنتىزام داۋاملىق كوللىكتىپ بىلەن بىرگە بولىدۇ. دەرسىخانىدا ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۈچلۈك ئارزۇسى، سىنىپنىڭ موھىم بىر ئەزاسى بولوش ئاساسىدا، ھەر قانداق پائالىيەتتە، كوللىكتىپ بىلەن بىرگە بولوش ئارقىلىق ، ئۆزلىرىدە كوللىكتىپ ئىچىدە ياشاشنىڭ پائالىيەتچانلىقى ئارقىلىق ئۆزلىرنىڭ كوللىكتىۋىزىملىق تۇيغۇسىنى يوقىرى كۆتىرىشىنى مەقسەت قىلىدۇ.% W0 D- c8 U/ a( p+ ^7 Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سىنىپتىكى بارلىق ئەزالارغا ئوخشاش ئېتىبار بېرىلگەندە، ئۇلارغا ئوخشاش ھۆرمەت قىلىنغاندىلا، ئۇلارنىڭ تەشكىلىچانلىقى كۈچىتيىدۇ. ھەمدە ئۇلارنىڭ كوللىكتىپ ئىچىدىكى چۈشەنچىسىنى يوقىرى كۆتىرىدۇ.
' Z: L$ G: N3 Zبارلىق پائالىيەتكە ئۇلار قاتناشسا، بارلىق ئوقۇغۇچىلارغا باراۋەر مۇئامىلە قىلىنسا، ئۇلارنىڭ ئۆزلىرىدە كوللىكتىپقا بولغان تەۋەلىك تۇيغۇسىنى توغرا تاپالايدۇ.
5 |$ k5 Z! L1 }  i, m! M- B3. ئىنتىزام يېڭى دەرسىخانىدىكى بىخەتەر، تەرتىپلىك ئوقۇغۇچىلارنى يېڭى غەلبىگە باشلايىدىغان سورۇنغا ئايلاندۇرالايدۇ." [. G# F7 R, e8 m- iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
يېڭى دەرسخانا ئوقۇتۇشىدا چوقۇم ئوقۇغۇچىلارغا ئازادە دەرسخانا موھىتى بولوشى كېرەك. بۇ خىل دەرسخانا موھىتىنى يارتىش ئۈچۈن، ئوقۇتقۇچى چوقۇم ئوقۇغۇچىلارغا ئۈزلۈكسىز تەسىر كۆرسىتىپ، ئۇلارنىڭ ئۈز ئىشىغا ئۆزى مەسئۇل بولوپ، ئاكتىپ ئالاقە قىلىشقا يىتەكلەش لازىم.& C; p1 i; Y" m% Y# ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
يەنى بۇ خىل تەسىر كۆرسىتىش يېڭى دەرسخانىدىكى ئىنتىزامدىن ئىبارەت بولىدۇ، كۆرۋىلىشقا بولىدۇكى. ئىنتىزام يېڭى دەرسخانا ئىنتىزامىنى قوغدايدىغان، قوللاش خاراكتىرلىك، كاپالەتلىك خاراكتىرلىك ئامىل ھېساپلىنىدۇ.% v+ i5 j# Y5 N" P1 Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
شۇڭلاشقا ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرسخانا ئىنتىزامىنى بۇزۇشقا قەتئى تۈردە قارشى تۇرۇپ، ئىنتىزامغا بويسۇنماسلىق قىلمىشىنى توغرا بىر تەرەپ قىلىشقا يىتەكچىلىك قىلىش لازىم.# f+ P, R' j0 bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4. ئىنتىزام ئوقۇغۇچىلارغا ھەقىقى خوشاللىق ۋە ئەركىنلىك ئېلىپ كېلىدۇ.
& P, [$ c# O/ r5 X7 X# rدەرسخانىدا كۈندە ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىنتىزامسىزلىق ئەھۋالى كۆرۈلۈپ تۇرىدۇ، بۇ ئىنتىزامسىزلىق ئوقۇغۇچىلاردا كۆرۈلۈشى، ئۇلارنىڭ مەلۇم بىر پائالىيەت ۋە ئۈگۈنۈشتە مەلۇم بىر ئاۋارىىچىلىق ھېس قىلغاندا ئاندىن يۈز بېرىدۇ، بۇنداق ئاۋارىچىلىق ۋە غەم – ئەندىشە يوقالغاندا ئىنتىزامسىزلىقمۇ يوقىلىدۇ. ئەمەلىي مىسال ئالايلى؛
2 {/ N8 j! B3 Q. ~قارچۇغا مەركىزى مەكتەپ 5- يىللىق 1-سىنىپتىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىنتىزامغا بويسۇنۇش ئەھۋالىنى تەكشۈرگىنىمدە، مەلۇم بىر ئوقۇغۇچى ئىنتىزامسىزلىق قىلغان، ئىنتىزامسىزلىق سەۋەبىنى سۈرۈشتۈرگىنىمدە، ئۇ ئوقۇغۇچى تاپشۇرۇق ئىشلىمەكچى بولوپ، قەلىمى بولمىغاچقا تاپشۇرۇق ئىشلىيەلمىگەچكە باشقا ئوقۇغۇچىلارنىمۇ تاپشۇرۇق ئىشلەتكۈزمەسلىك قارارىغا كېلىپ، ئىنتىزامسىزلىق قىلغان، كىين يەنە شۇ سىنپتىكى شۇ ئوقۇغۇچىنىڭ ئەھۋالىنى تەكشۈرگىنىمدە، بۇ ئوقۇغۇچىدا كۆرىنەرلىك ئۆزگىرىش بولغان، سەۋەبىنى سۈرۈشتۈرۈپ، ئۇ ئوقۇغۇچىنىڭ بارلىق ئوقۇش قوراللىرى تۇلۇق بولغاچقا قېتىرقىنىپ كونسىپىك يېزىۋاتقانلىقىنى ئېيتقان. دىمەك؛ ئوقۇغۇچىلاردا سادىر بولغان ئىنتىزامسىزلىق. بويسۇنۇشقا تىگىشلىك ئىنتىزامغا بويسۇنۇش ئاساسىدا، بەزى ئاۋارىچىلىقلارغا يولۇققاندا پەيدا بولغان.1 N2 Q) j7 z: h: I- q3 ^! J# M: pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قائىدە، كوللىكتىپ، ئۈنۈم ، خوشاللىق، ئەركىنلىك، ئىجاتچانلىق قاتارلىقلار ئىنتىزامنىڭ ئىقتىدارى ۋە قىممىتى توغرىسىدىكى بىر قانچە موھىم ئىپادىلەر دىيىشكە بولىدۇ. چۈنكى ھازىر چوقۇم ئىنتىزام بولوشى كېرەك.
9 D6 O% _- G# W5 `3 I6 g5 Zبۇندىن بۇرۇنمۇ ئىنتىزام بولغان، شۇڭلاشقا بارلىق كىشلەر ئىنتىزامغا ئەھمىيەت بەرگەچكە شانلىق بۈگۈننى ياراتقان. بۇندىن كىيىنمۇ چوقۇم ئىنتىزام بولىدۇ./ w1 C) W* V# R6 w! Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۇنداقتا يېڭى دەرسخانىدىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىنتىزامى قانداق بولوشى كېرەك؟7 V; H, |# L2 D' d% Q" ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1. ئوقۇغۇچىلار يېڭى دەرسخانىدا شەكلى قالايمىقان، زېھنى قالايمىقان بولمىغان ئىنتىزامغا موھتاج.
8 L3 I) F* {! |8 |$ c$ v3 N9 Tبۇنداق ئىنتىزام شەكىل جەھەتتىكى قىزغىنلىقنى ۋە تىنىچلىقنى قوغلاشماستن بەلكى ئوقۇغۇچىلار تەپەككۇرنىڭ جانلىق ۋە ئەركىن بولوشىنى قوغلىشىدۇ. ھەر قانداق ئىنتىزامنىڭ بولوشى، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئازاتلىقىغا پايدىلىق بولوشى كېرەك.1 @* T) _( G" G* \8 Q/ f/ j3 \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇغۇچىلاردا قول ۋە ئېغىز ئەركىنلىكى موھىم بولغىنىدەك، ئۇلاردا ئىدىيە ئەركىنلىكى ۋە تەپەككۇر ئەركىنلىكىنىڭ بولوشى ئىنتايىن موھىم. بۇنداق ئەھۋالدا چوقۇم ئىنتىزام ئەركىنلىكى تەكىتلىنىشى كېرەك، شۇڭلاشقا يېڭى دەرسخانىدا ئوقۇغۇچىلاردا شەكلى قالايمىقان، زېھنى قالايمىقان بولمىغان ئىنتىزامنىڭ بولوشى زۆرۈر.0 ^6 ?5 R6 Y! q' Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. يېڭى دەرسخانىدا شەخس بىلەن كوللىكتىپنىڭ پائالىيەتلىرىگە تەسىر كۆرسىتىدىغان ئىنتىزامنىڭ ولوشى، يېڭى دەرسخانىدىكى ئوقۇغۇچىلارغا ئىنتايىن زۆرۈر.
+ T) w  P9 p4 n! F. B9 Cچۈنكى ئىنتىزام بارلىق ئوقۇغۇچىلارغا يۈزلۈنگەن بولىدۇ، ئۇ شەخىس ۋە كوللىكتپنىڭ مەنپەئەتىنى كۆزلەيدۇ، شەخسى مەنپەئەت ۋە پائالىيەت، شەخسنى ھالقىپ، كوللىكتىپقا تەسىر كۆرسەتمەيدۇ، كوللكتىپ مەنپەئەت ۋە پائالىيەت بولسا، شەخسى مەنپەئەت ۋە پائالىيەتكە تەسىر كۆرسىتىدۇ، كوللىكتىپ پائالىيەت بولسا ، شەخسى ھوقۇق ۋە مەنپەئەتىنى ئىلھام ئېلىپ راۋاجلىنىدۇ، شۇڭلاشقا ئوقۇغۇچىلاردا يېڭى دەرسىخانىدا شەخىس بىلەن كوللىكتىپ ئۆز- ئارا تەسىر كۆرسىتىدىغان ئىنتىزامنىڭ بولوشى زۆرۈر.
# [7 A) k9 S$ O& C' V/ l3. باشقۇرۇش ۋە ئۆزىنى ئىدارە قىلىش جەھەتتە، ئوقۇغۇچىلار يېڭى دەرسخانىدا، ئۆزنى ئىدارە قىلىش ئىنتىزامى بولوشى زۆرۈر.
- a: B) i5 I/ mيەنى ئوقۇغۇچىلاردا ئۆزنى كونتۇرۇل قىلىش ئىنتىزامىنىڭ بولوشى ۋە ئۆزىگە ئىشنىش ئىنتىزامنىڭ بولوشى ئىنتايىن زۆرۈر، ئوقۇغۇچىلاردا ئۆزىنى كونتۇرۇل قىلىش ئىنتىزامنىڭ بولوشى، ئۇلارنىڭ ئىچ- ئىچىدىن ئۇرغۇپ چىققان، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىززەت- ھۆرمىتى ۋە ئۇلارنى ھۆرمەت قىلىش ئاساسىغا قۇرۇلغان ھەقىقى ، ئۈنۈملۈك ئىنتىزام . شۇڭلاشقا ئىنتىزام ھەرگىزمۇ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇغۇچىلارغا بويسۇنۇشقا قويۇلغان تىزگىنەك ئەمەس، ھەمدە بۇنداق تىزگىنەكتىنمۇ ۋاز كىچىش كېرەك." x: @8 I# E* [4 F) k0 wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۆزنى كونتۇرۇل قىلىش جەھەتتىكى بۇ خىل ئىنتىزام ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇتقۇچىنىڭ يىتەكچىلىكىدە دەرسىخانىنىڭ قائىدىسنى تۈزۈش، ئۆزىگە- ئۆزى باھا بېرىشى، ئۆزىنى- ئۆزى ئۆزگەرتىشتە ئىپادىلىنىدۇ.  j8 q* ]. E# Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4. ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچىنىڭ ئۈزلۈكسىز مۇناسىۋىتىدىن يېڭى دەرسىخانىدا ئوقۇغۇچىلار ۋە ئوقۇتقۇچىلاردا ھەمكارلىق شەكلىدىكى ئىنتىزام بولوش زۆرۈر.
2 n2 s8 S, Q; C3 {( yچۈنكى بىر ئوقۇتۇش جەريانىنى ئوقۇتقۇچى ۋە ئوقۇغۇچى ئورتاق بەرپا قىلغان بولىدۇ., q7 [6 [; u3 kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتۇشتىكى ئىنتىزاممۇ، ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچىنىڭ ھەمكارلىقىدا شەكىللەنگەن. بۇ خىل ئىنتىزام ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇغۇچىنىڭ تۈزۈملەرنى تۈزۈش، بەلگىلىمىلەرنى ئورنىتىش، قائىدە- تەرتىپلەرنى ئورۇنلاشتۇرۇش، ئىجىرا قىلىنىشىنى تەكىتلەش ۋە تەكشۈرۈشكە قاتنىشىشتا بىرلىكتە ۋۇجۇتقا كېلىدۇ. شۇڭا يېڭى دەرسىخانىدا ئوقۇغۇچىلاردا ھەمكارلىق تىپىدىكى ئىنتىزامنىڭ بولوشى ئىنتايىن زۆرۈر.
4 i/ @6 t! q- B5. ئىنتىزام بىلەن كوللىكتىپنىڭ مۇناسىۋىتىدىن يېڭى دەرسخانىدا بىز ئىنتىزامدىن ھالىقىپ كىتىشىمىز مۇمكىن.
+ O+ V. e$ g8 }+ h* a* P( N% O2 sچۈنكى ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىنىڭ سۆزلىگەن بىلىمىدىن بىلىم ئالماستىن، بەلكى ئوقۇتقۇچىنىڭ تەجىربىسىدىن بىلىم ئالىدۇ. ئوقۇغۇچىلار موھىم بولغان چوڭقۇر تېمىغا سىڭىپ كەتكەندە ئىنتىزامنىڭ لازىمى قالمايدۇ. شۇڭا يېڭى دەرسخانىدا ئوقۇتۇش ئېلىپ بېرىشتا ئىنتىزامدىن ھالقىپ كېتىشىمىز دەپ ئېنىق ئېيتالايمىز.# r, D) m8 G* h( [, gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىززەت- ھۆرمىتى ۋە ئۇلارنى ھۆرمەت قىلىش ئاساسىغا قۇرۇلغان ھەقىقى ، ئۈنۈملۈك ئىنتىزام . شۇڭلاشقا ئىنتىزام ھەرگىزمۇ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇغۇچىلارغا بويسۇنۇشقا قويۇلغان تىزگىنەك ئەمەس.7 o/ C# g$ A9 N( ~/ d' Y$ dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
شۇنىڭ ئۈچۈن يېڭى دەرسخانىدا شەخس بىلەن كوللىكتىپنىڭ پائالىيەتلىرىگە تەسىر كۆرسىتىدىغان ئىنتىزامنىڭ بولوشى، يېڭى دەرسخانىدىكى ئوقۇغۇچىلارغا ئىنتايىن زۆرۈر.6 s/ `8 f) |3 M  e( yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

. ?% k3 G+ y* V1 Tمەنبە    ئەلى0996 بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   Maarip تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2011-12-13 16:37  - l& _* s# v* I; {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
; s8 f' G6 C) u2 Q* Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

باھالاش

قاتناشقانلار سانى 2تەجرىبە +34 ئىناۋەت +28 تەڭگە +22 بايلىق +21 تۆھپە +8 يىغىش سەۋەبى
Tursun007 + 20 + 20 + 20 + 20 + 7 يارايسىز
ADiL + 14 + 8 + 2 + 1 + 1 تېخىمۇ تىرىشىڭ

باھا خاتىرىسى

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى
  • تېخىچە نادىر تېما يازمىغان ئوخشايدۇ ...
مۇناسىۋەتلىك نادىر تېمىلار

ئېنگىلىزچە كىرگۈزۈش ھالىتىگە ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl بىلەن K كۇنۇپكىسىنى بىرلەشتۈرۈپ بېسىڭ، يەنە بىر قېتىم مۇشۇنداق باسسىڭىز ئۇيغۇرچىغا ئالمىشىدۇ .

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى

GMT+8, 2016-8-4 03:51

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش