- ھوقۇقى
- 1
- يازما
- 116
- نادىر
- 0
- جۇغلانما
- 3967
- تىزىملاتقان
- 2010-12-17
- ئاخىرقى قېتىم
- 2013-11-15
- UID
- 7974
- يازما
- 116
- تېما
- 5
- نادىر
- 0
- جۇغلانما
- 3967
- تىزىملاتقان
- 2010-12-17
- ئاخىرقى قېتىم
- 2013-11-15
- توردا
- 1 سائەت
|
بۇ 36قەۋەتتىكىzial يوللىغان 2011-02-03 12:58 غا قارتىلغان :
بۇ دېراممنىڭ ئاپتۇرى بولمىش راخمانجان ئاۋۇت ئۆزھال دىراممنى يېزىپ چىقىشتا قاپلان ئىسمىلىك بىرسىنىڭ ھىكايىسنى ئۆزگەرتىپ يېزىپ چىققانلقىنى ئېيىتىپكەن ئىزدىنىش مۇنبىردە. بىراق ئۇنىڭ دىيشچە قاپلاننىڭ دېرىكنى ئالالماي ئۇنىڭ ھىكايسىگە ئاساسەن يۇقارقى دىراممنى پۈتۈرۈپتۇ. سەھنىگە ئەپچىقىپتۇ. ئاز تولا ئىقدىساتمۇ خەجلەپتۇ. لېكىن زە دىراممىغا ئاپتۇرلارنىڭ ئىسمنى يازغاندا قاپلاننىڭ ھەقىقى ئىسمنى تاپالمىغانلقىنى بانا قىلىپ ئۆزىنىڭ ئىسمنى يىزىپ ئىلان قىلغان ئوخشايدۇ. ئاپتۇرلۇق ھوقۇقىنىڭ كىم ئىكەنلكىگە تاقىشدىغان مۇنازىرە چىقىپ قىلىپ تازا قىزىۋاتقاندا ئىزدىنىشلىقلار ئۆزھالنىڭ ئىزدىنىشنىڭ باشقۇرغۇچۇلۇق يۈزىنى قىلىپ تېمنى ئۆچۈرۋەتتى. بەك قىزىقىپ كۆرۈۋاتقان ئىدۇق.
تورداشلار ئىچىدە قانۇن ئوقۇغانلار بولسا دەپ باقسا ،بىرسى بىرسىنىڭ ھىكايسىنى ئۇنىڭ رازلىقنى ئالماي ئۆز ئالدىغا دىرامما قىلىپ ئۆزگەرتىۋالسا سەھنىلەشتۇرسە قانۇنغا خىلاپمۇ- ئەمەسمۇ؟  مانا بۇ ئىنكاس تېما ھەققىدە ئېلىپ بېرىلىۋاتقان ئىنكاسلارنىڭ مەزمۇنىنى بىراقلا بۇرىغان، يەنى سىز بۇ تېمىغا قاتناشتۇرغان تۇنجى ئىنكاسىڭىزدىلا ئۆزھالنىڭ ئىجادىيىتىنىڭ ئۆزىگە تەۋە ئەمەسلىكىنى كۆپچىلىككە دەپ ئۆتۈپسىز، خوش ئەمدى دەپ بېقىڭە؟ بۇ تېمىدا ئۆزھالنىڭ بۇ دىراممىسىنىڭ ئۆزىنىڭ ياكى ئەمەس ئىكەنلىكى توغرىسىدا چۈشەنچە بېرىڭ دەيدىغان گەپ يوقتۇ؟ بۇ يەردە بۇ تېمىنىڭ ئوتتۇرىغا قويۇلۇشىدىكى مەقسەت مەزكۇر دىراممىنىڭ كەڭ جامائەتچىلىككە بەرگەن تەسىرى ھەققىدە بەس-مۇنازىرە قىلىش ئالدىدىكى تورداشلارنىڭ ئىنكاسلىرىدەك سەھنە ئورۇنلاشتۇرىشى ۋە ياكى جامائەت تازا ياقتۇرمايدىغان كۆرۈنۈشلەر دېگەندەك، ھېچكىم بۇ دىراممىنىڭ ئاپتورى توغرىسىدا سۆزلەڭ دېمىگەندۇ؟ بەك دىگۈڭىز كېلىپ كەتكەن بولسا ئايرىم تېما قىلىپ مەزكۇر دىراممىنىڭ ئاپتورى زادى كىم دەپ يوللىسىڭىز بۇ يەردە تالاشقانلار شۇ يەردە تالاشساڭلار بولىدۇ ئەمەسمۇ؟ ئۇنداق پىتنە-پاسات ئۇرۇقىنى چاچىدىغان تېماڭلارغا قەدەم باسقۇممۇ يوق مېنىڭ. سىزگە يەنە شۇنى دەپ قوياي: مەن راھمانجاننى سىرتتىن تونۇيمەن دېسەم توغرا بولغۇدەك ئۇ مەيلى ئىجادىيەت ئوغۇرلىسۇن ياكى ئوغۇرلىمىسۇن ئۇنىڭ ئىش-ھەرىكەتلىرىگە نىسبەتەن جامائەتچىلىك نارازى پىكىردە بولغىنى يوق، ئۇنىڭ كىتاپخانا ئېچىش، دىراممىغا مەبلەغ سېلىش دېگەندەك خەلقىمىزنىڭ مەنىۋىيىتىنى بېيىتىدىغان ھەركەتلىرى بىزگە يامانلىق ئېلىپ كەلمىگەندۇ؟ مەيلى ئاتالمىش قاپلان ياكى بولمىش ئۆزھال بولسۇن ئەگەر ئاپتورلۇق ھوقۇقىدا تالاش-تارتىش يۈز بەرسە ئۇنى بىر تەرەپ قىلىدىغان مەخسۇس ئورگانلار بار، سىزنىڭ ۋە مېنىڭ باش قاتۇرۇپ بۇ يەردە سۆزلەپ ۋاقىت ئىسراپ قىلىشىمىزنىڭ ھاجىتى يوق، مەيلى ئۆزھال ئىجادىيەت ئوغۇرلىسۇن ياكى ئوغۇرلىمىسۇن، سىزگە بىزگە ئوخشاش تەسلىكتە تاپقان پۇلىنى قورقماي دىراممىغا مەبلەغ ساپتۇ، ئوغۇل بالا ئىكەن زىياندىن قورقماي مەبلەغ سالالىغاندىن كېيىن، بىراق سىز نېمە قىلىپ بېرەلىدىڭىز؟ خەق تەييار قىلىپ بەرگەن سەنئەت نومۇرىنى يانچۇقىڭىزدىن ئازراق پۇل خەجلەپ كۆرۈشكە چىدىدىڭىزمۇ؟
نەق شۇنىڭ ئەكسىچە بۇ يەردە خەقنىڭ كەينىدىن پىتنە-پاسات تارقىتىپ يۈرۈيسىز؟ مۇشۇنداق تۇرۇپ يەنە مەن خىجىل بولىمەنمۇ؟
قارىغاندا سىزنىڭ ئۆزھال بىلەن شەخسى زىددىيىتىڭىز بار ئوخشايدۇ ياكى سىز مۇشۇنداق كىم ئازراق ئۇتۇق قازانسا شۇنىڭ كەينىدىن پىتنە-پاسات تارقىتىپ يۈرۈيدىغان پەزىلەتسىز ئادەم ئىكەنسىز، ئىزدىنىشتا ئۇنداق بولغان بۇنداق بولغان دەپ بۇ يەرگىمۇ ئىناقسىزلىق كەيپىيات پەيدا قىلغىلى كىرگەن بولسىڭىز كېرەك، تولىمۇ ئەپسۇس، سىزگە شۇنى دەپ قوياي بۇ يەر ئەل كۈيى يەنى ئەلنىڭ كۈيى، ئېنىق بىلىۋىلىڭ، سىزگە ئوخشاش نىيەتتە كىرگەنلەرگە گەپ قىلىدىغانغا باشقۇرغۇچى چىقمىسا بىزگە ئوخشاش مۇقىملىقنى، ئىناقلىقنى تەشەببۇس قىلىدىغانلار ھامان دەككىڭىزنى بېرىمىز.
خۇلاسە كالام: مەزكۇر تېما پەقەت دىرامما ھەققىدىكى كۆز- قاراشلار ھەققىدە ئورتاق پىكىر بىرلىكى ھاسىل قىلىپ بۇ ھەقتە ئىزدەنگۈچىلەر ياكى ئۆزھالغا ئوخشاش مۇشۇنداق دىراممىلارنى بارلىققا كەلتۈرىۋاتقانلارغا بىر تەجرىبە-ساۋاقلارنى بېرىشنى مەقسەت قىلغان ھەرگىزمۇ ئاپتورىنىڭ كىملىكى ھەققىدە بەس-مۇنازىرە قىلىش ھەققىدە ئوتتۇرىغا قويۇلمىغان. مېنىڭ تەشەببۇسۇم بولسا نەق تېمىنىڭ ئۆزى ھەققىدە سۆزلىسەك، ئىناقسىزلىق كەيپىياتىنى پەيدا قىلىدىغان گەپ-سۆزلەردە بولمىساق، ئالدىنقى ئىنكاسىمدا دەپ ئۆتكەندەك بۇ يەر يالغۇز سىز بىزنىڭلا يېرىمىز ئەمەس بەلكى ھەممىمىزنىڭ يېرى. كونىلاردا نېمە تېرىساڭ شۇنى ئالىسەن دېگەن گەپ بار بۈگۈن ئىناقسىزلىق ئۇرۇقىنى تېرىساق ئەتە جىدەل ئۈنۈپ چىقىدىغانلىقى ھەممىگە ئايان. ھەممىزنىڭ كۆز ئالدىدا ئايان بوپ تۇرۇپتۇ مەزكۇر دىرامما ئاپتورى كىم بولسۇن جامائەتچىلىك بىلەن يۈز كۆرۈشتى، بۇنى قۇتلۇقلىساق بولىدۇ، مۇشۇ ھەقتە گەپ-سۆز قىلساق بولىدۇ، گەرچە مېنىڭ بۇ تېمىدىكى تالاش-تارتىشلار بىلەن قىلچە مۇناسىۋىتىم بولمىسىمۇ، مۇقىملىقنى تەرغىپ قىلغۇچى بىر كۆرۈرمەن بولۇش سۈپىتىم بىلەن جىدەلنى پۇلغا سېتىۋالغاندەك ئارىلىشىپ قالدىم، مەزكۇر تېما توغرىسىدا مۇشۇ ئەڭ ئاخىرقى ئىنكاسىم بوپ قېلىشىنى ئۈمۈت قىلىمەن. ئاپتورلۇق مەسىلىسى سىز بىلەن بىزنىڭ تالاش-تارتىش قىلىپ ۋاقىت ئىسراپ قىلىشىمىزغا ئەرزىمەيدۇ، چۈنكى ئۇ ئىككى ئادەم ئوتتۇرىسىدىكى تالاش-تارتىش خالاس، پەقەت نەتىجىسى چىققاندا ھە ئەسلى ئاپتور مۇشۇ ئىكەن دەپ مۇئەييەنلەشتۈرسەكلا بولدى. ئۇنىڭسىزمۇ تالاش-تارتىش قىلىقا ئەرزىگۈدەك نۇرغۇن ئىشلار تۇرۇپتۇ، ۋاقتىمىزنى شۇنىڭغا سەرپ قىلايلى، ئۈستۈنكى قەۋەتتىكى قېرىندىشىم سىزگە ئاخىرقى بىر ئېغىز گېپىم: مەيلى ئۆزھال كۆچۈرمىكەشلىك قىلسۇن ياكى ئۇنداق قىلمىسۇن بىزگە بىر دىراممىنى مەيدانغا كەلتۈرۈپ بەردى، بىز كۆزىمىز بىلەن كۆردۇق، لېكىن قاپلان دېگەن تورداشنىڭ ھازىرغىچە ئىز-دېرىكى يوق ئىكەن، تالاش-تارتىش قىلسا شۇ قاپلان ئۆزى كېلىپ قىلسۇن، مەيلى قەيەردە تالاش-تارتىش قىلسۇن شۇ ۋاقتىدا كۆرەيلى، ئەگەر سىز شۇ قاپلان شۇ بولۇڭ ياكى ئۇنىڭ ھاۋالىسى بىلەن مۇشۇ سۆزلەرنى دەۋاتقان بولسىڭىز ئايرىم تېما قىلىپ يوللاپ شۇ يەردە دەڭ، بۇ يەردە بىز دىراممىنىڭ مۇۋەپپىقىيىتى ۋە تەسىرى توغرىسىدا سۆزلىشىمىز، ئاپتورىنىڭ كىملىكى بىلەن ئەمەس، شۇڭا مەقسەت-مۇددىئا ئېنىق بوپ كەتسۇن، ھەممىڭلارغا سالامەتلىك يار بولغاي. |
|