- ھوقۇقى
- 1
- يازما
- 36
- نادىر
- 0
- جۇغلانما
- 36
- تىزىملاتقان
- 2013-6-17
- ئاخىرقى قېتىم
- 2013-6-27
- UID
- 53042
- يازما
- 36
- تېما
- 1
- نادىر
- 0
- جۇغلانما
- 36
- تىزىملاتقان
- 2013-6-17
- ئاخىرقى قېتىم
- 2013-6-27
- توردا
- 8 سائەت
|
قازاقىستان زوڭتۇڭى نەزەربايۇفنىڭ قازاق قىزلارتوغرىسىدا سۆزلىگەن نۇتۇقى :
بىزنىڭ ئەجدادىمىز ئەزەلدىن ئۆزقىزلىرىنىڭ يۈزىنى ياپقۇزمىغان، شۇڭا بىز ھازىرقى دەۋىر كىشىلىرى ئىسلام ئەقىدىلىرنى ھۆرمەت قىلىش بىلەن بىرگە، ئوخشاشلا ئۆز مىللىتىمىزنىڭ ئەنئەنىۋى ئۆرۈپ-ئادەتلىرىنىمۇ ھۆرمەتلىشىمىز كېرەك.ھازىر بىرقىسىم كىشىلەر بەزى خاتا تونۇۋالغان نەزىرىيەلەر بىلەن ياشلىرىمىزنى ئازدۇرۋاتىدۇ، بۇ ئىسلام دىنىنىڭ ھەقىقى ماھىيتى ئەمەس. ئەگەر بىز ئۇلارغا ئەگەشسەك ئاقىۋەتتە بىز ئۆز قىز-ئاياللىرىمىزنىڭ يۈزىنى يىپىشتىن سىرىت، يەنە بىر داستىخاندا بىللە تاماق يىيىش ھوقۇقىدىنمۇ مەھرۇم قالىمىز، ئۇلار ئۆزى يالغۇز قاتناش قۇراللىرىنى ئىشلىتەلمەيدۇ، ئۆز ئىختىيارى بىلەن سىرىتقا چىقالمايدۇ، نورمال مائارىپ تەربىيىسى ئالالمايدۇ، ئۇنداقتا بىز پەرزەنتلىرىمىزنى قانداق تەربىيلەيمىز؟!بىر بۇنداق ناتوغرا ئىدىيەلەردىن يىراق تۇرىشىمىز كېرەك. بىزنىڭ بۇرچىمىز ياشلىرىمىزنى 21-ئەسىرگە باشلاپ كىرىش، ھەرگىزمۇ بۇ خاتا ئىدىيە سەۋەپلىك ئۇلارنى ئوتتۇرا ئەسىرگە قايتۇرمايمىز. ئەرەپچە ھىجاپلىق كىينىش بىزنىڭ ئەنئەنىمىز ئەمەس، بىز ھەقىقەتەن تەقۋا مۇسۇلمان، ئەمما بىزنىڭ ئەلمىساقتىن تارتىپ ۋارىسلىق قىلىپ كەلگەن ئەنئەنىمىز بار. بىز باشقا مۇسۇلمانلارنىڭ ئەنئەنىۋىي ئۆرۈپ ئادىتىگە ھۆرمەت قىلىمىز، بىزنىڭ ئانىلىرىمىز ۋە ئالدىنقى ئەجداتلىرىمىزنىڭ قانداق كىيىنىشى ئۇلارنىڭ ئەركىنلىكى، بىراق ئۇقۇۋاتقان ياشلىرىمىزنى ھەرگىزمۇ ھىجاپلىنىشقا تەلەپ قىلماڭلار.بىز قازاقلار يايلاق مىللىتى، ئات ئۈستىدىكى مىللەت، ئات ئۈستىدە جەڭ قىلىۋاتقان باتۇرلارنىڭ ھەمراھى دەل ئۇلارنىڭ ئايالى ۋە ئۇلارنىڭ ئۇغۇل-قىزلىرى، مانا بۇ ھەقىقي قازاق مىللىتى، مانا بۇ بىزنىڭ ئەنئەنىمىز!
تولۇقلىما مەزمۇن (2013-6-20 01:05):
تورداشنىڭ ياخشى ئىنكاسى:
مەن بۇ نوتۇقنىڭ قازاقچە ئاۋازىنى قايتا قايتا ئاڭلاپ باقتىم. ئۇيغۇرچە تەرجىمىسىنىمۇ ئەستايىدىك كۆرۈپ چىقتىم. مىنىڭچە بۇ تىمىنى ئەستايىدىك ئوقۇپ چىقسىڭىز ، سەۋىرچانلىق بىلەن پىكىر يۈزگۈزسىڭىز تۆۋەندىكىدەك بىر قانچە نوقتىغا ئەھمىيەت بىلەن قارايسىز.
1. نەزەربايۇف نىڭ پىكىردە ئالدى بىلەن مىللەت بىلەن دىن نىڭ چىگرىسىنى ئايرىپ بەرگەن. (دىن ئۆخشىمىغان مىللەتتە ئوخشاش ئەقىدىنى بارلىققا كەلتۈرسىمۇ، لىكىن شۇ مىللەتنىڭ ئۆرۈپ ئادىتىنى تۈپتىن ئۆزگەرتىۋىتەلىگەن ئەمەس. مەسىلەن ئەرەپلەر ئىسلام دىنى قوبول قىلغان بىلەن قىزلىرىنىڭ يۈزىنى يېپىپ كىندىكى ئوچوق قۇيۇپ ئوينايدىغان ئەرەپ ئۇسۇلى)
2. نەزەربايۇف ئۆز مىللىتىنىڭ ئەسلىدىكى يايلاق مەدىنىيتى ۋە جەڭگىۋار روھىنى ئۆز قەۋىمىگە ، ياش ئەۋلاتلىرىغا ئەسلىتىپ قۇيغان. ( چۈنكى ھەرقانداق مەۋىم ئۆز مەدىنىيتىنى يوقاتسا ئۇنىڭ باشقىلاردىن پەرقى ۋە قەدىر قىممىتى تەڭلار يوقايدۇ. شۇڭا بۇ قەرقانداق قەۋىم ئۆز ئەۋلاتلىرىغا توختىماستىن ئەسكەرتىشكە تىگىشلىك تىما )
3. نەزەر بايۇف تەكىتلىگەن ئەرەپلەرنىڭ كىيىمى دەل يۇزىنى تولۇق يېپىپ كۆزىنىلا ئوچوق قۇيدىغان كىيىمنى كۆرسىتىدۇ. بۇ ھەقىقەتەن ئەرەپ مۇسۇلمان ئاياللىرىنىڭ خاس كىيمى، قازاق مۇسۇلمانلىرىنىڭ ئەمەس . ( قازاقلار ئىسلان دىنغا ئېتىقاد قىلغان شۇنچە ئۇزۇن دەۋىردىن بۇيان ئاياللىرى يۈزىنى تولۇق ياپىدىغان كىيىم كىيگەن ئەمەس. پەقەت چاچنى ئوراپ ئىنەكنىڭ تىگىدىن چىگىدىغان ياغلىقلارنى ئارىتقان. خۇددى خۇيزۇ مۇسۇلمان ئاياللىرىدەك. بۇ خىل قازاق ئەنئەنىسى ھېلىھەممۇ چەكلەنگىنى يوق. نۇتۇقتا چەكلاۋاتقىنى يۇزۈنى تولۇق ئوراش...)
4. نەزەر بايۇف دۆلىتىنىڭ پۈتۈلىكى، مىللىتىنىڭ ئۆم لىكىگە تەسىر كۆرسەتمەكچى بولىۋاتقان ئىنچىكە مەسىلىلەرنى ئۆزخەلقىگە ئالدىن كۆرسىتىپ بەرگەن.(ئىسلام دۇنياسىدا مۇشۇ نازۇك دىنغا مۇناسىۋەتلىك مەسىللەر تۈپەيلى پارچىلىنىپ ، مىللىتى يامان كۈندە قالغان دۆلەتلەر خېلى كۆپىيۋاتىدىغۇ. بۇنىڭغا مۇشۇ 3 يىل ئىچىدە جەڭ توپۇلاڭ بولىۋاتقان ئەرەپ ئەللىرى ئىسپات.. )
مەنچە نەزەر بايۇف نىڭ تەكىتلىگەن نۇختىلىرى ئىنتايىن توغرا ئېيتىلغان. ھەقىقىي بىر دۆلەت رەھبىرىدەك سۆز قىلغان.
بىزدىمۇ مۇشۇنداق ئالدىن كۆرەر رەھبەرلەر يىتىشىپ چىققان بولسا مىللەتنىڭ ساپاسى ۋە تۇرمۇشى بۈگۈنكىدىنمۇ ياخشىراق بولاتتى.
ئەي ياخشىسى مىغىزنى ئېلىپ شاكىنى تاشلاپ ، باشقىلارنىڭ تەجىربىلىرىنى ئۆزىمىزگە كۆپرەك تەتبىقلىساق ياخشى بولامىكى دەيمەن.
تولۇقلىما مەزمۇن (2013-6-20 20:17):
نادىر ئىنكاس:
uyhurjan
بىز خەقمۇزە،ئالدىراڭغۇ،ھاۋاغا مۇشت ئېتىپ،شەھەر ئېلىشنىلا بىلىمىز.موشۇ تېمىغىمۇ شۇنچىلىك كېسىلىپ ئۆزئارا
ئاق تاغلىق-قاراتاغلىق بولۇشۇپ بىر-بىرىمىزنى ھاقارەتلىشىپ كېتىشنىڭ ھاجىتى بارمۇ؟
نەزەر بايۇفنىڭ ئېيتقانلىرى ئورۇنلۇق.چۈنكى مىللەتنىڭ مىللى كىملىكى بولىدۇ ئەلۋەتتە،ھەممە كىشى (ئايال زاتى)ھىجابلانسۇن دەيدىغان ھۆكۈم «قۇر ئان كېرىم»نىڭ نەچچىنچى بېتى قانچىنچى سۆرىسىدە بار .سىلەر شۇنى بىلىپ قېلىشىڭلار كېرەككى خىرىستىيان دىنى مۇخلىسلىرى(مۇناخلارمۇ )ھىجابلىنىدۇ .شۇنۇڭ ئۈچۈن مىللەت چوقۇم دىندىن چەتنىمىگەن يۇسۇندا ئۆز مىللىي كىيىمىنى كېيىپ تۈرۈش كېرەك ئۇنداق بولمىغاندا،بىزنىڭ ئاياللىرىمىزمۇ ئەتلەس كۆينەك،دوپپا دىگەنلەرنى كىيسە بولمايدۇ،ئەرلەرمۇ چوقۇم بېشىغا ياغلىق ئارتىپ ئۈستىگە چەمبىرەك قويۇشى كېرەك...
تولۇقلىما مەزمۇن (2013-6-21 01:38):
ئەسلسى:
يۇزىنى يېپىش ئاياللىرىمىزنىڭ ئەنئەنىسى ئەمەس؛بىز مۇسۇلمان بولغانلىقىمىز ئۇچۇن دۆلەتنى ئوتتۇرا ئەسىىردىكىدەك قىلىپ قويمايمىز،بىز بارلىق مۇسۇلمانلىرىمىزنى قوغدايمىز ئوخشاشلا ئەنئەنىمىزگە ۋارىسلىق قىلىمىز،بىزنىڭ ئۈزىمىزگە خاس يۇلىمىز بار،بىز ھەممەيلەننى ھۆرمەت قىلىمىز ئۇلارنىڭ پىكىرىنى ئاڭلايمىز،بىراق
ئەرەبلەرنىڭ كىيىمىنى ئەر ئاياللارغا كەيدۇرۇپ،ئۇلارنىڭ(قىزلارنىڭ)يۇزىنى ياپقۇزۇپ ئۇلارنى سىرىتقا چىقارماسلىق بىزنىڭ ئەنئەنىمىز ئەمەس،مەن باشقا مۇسۇلمانلارنىڭ ئۆرىپ ئادىتىنى ھۆرمەتلەيمەن(ئولتۇرغانلا چاۋاك چالدى)ئەلۋەتتە بىزنىڭ ئانىلېرىمز،چوڭلىرىمىز قانداق كىيىنسە ئۇلارنىڭ ئەركىنلىكى،بىراق ياشلا رغا ئۇقۇۋاتقان ياشلارغا مۇنداق قىلىڭلا دەپ تەلەپ قۇيۇلمىسا ئۇلار ئۇرۇندىمايدۇبۇ ئەمەلىيەت،بىز قازاق ،كۆچمەن چارۋىچى ئات ئۈستىدىكى مىللەت بىز،ئەرلىرىمىز ئات چاپتۇرۇپ جەڭ قلىسا ئاياللىرىمز،قىزلىرىمز ئۇلارغا ھەمدەم بۇلۇپ بىللە كۆرەش قىلدىغان قازاق بىز.(مانا مۇشۇلار نازەربايوفنىڭ يۇزىىنى يېپېۋېلش توغۇرسىدا دىگەن نۇتۇقى)
داۋامى
قازاقلار ئەزەلدىن ‹‹يۈز››بۇلۇپ بۇلۇنمىگەن ھەم بۇنداق ئۇقۇممۇ يوق:ئىسىڭلاردا بولسۇن،تارىختا بىز دۇشمەنگە كۇچ جەھەتتىن يېڭلىپ قالمىغان بەلكى دۇشمەنلەر ئارىمزغا زىددىيەت سېلىپ بىزنى ئۇتتۇۋاغان(چاۋاك)، ئۆـمۇشتە،خاقانلىق دەۋېردە،بىز تېخى ئۇرۇسلاغا تەسلىم بولماستا،خاقان جەڭ قىلماقچى بولسا ھەر قەبىلە،شەھەر،ئايماقلاردىن100دىن ئەسكەر چىقىرىشنى تەلەپ قىلىدىكەن،چاررۇسىيە پادىشاھلىقى بۇيەردىكى ‹‹يۈز››دىگەن ئۇقۇمدىن پايدىلىنىپ ئارىمىزغا زىددىەت سېلىپ بۈلۈنمە ھاسىل قىلدى،ھەمدە بىزدە يوق بولغان‹‹ئۈچ يۇز قازاق››دىگەن بۇ ئۇقۇمنى بىزگە سىڭدۇردى،بىز قازاق ،قازاقىستانىق،11مىليۇن قازاق بىز،ئەگەر دىگەندەك ‹‹يۈز››لەرگە بۈلۇنسەك دۆلەت بولماي قالىمىز،يېكاتېرىنانىڭ بىر بۇيرۇقى بولغان(قازاق سۇلتانلىرىنى ئۆزئارا دۇشمانلەشتۇرۇپ،قازاق بايلىرنى ئۆزئارا ئۆچمەنلەشتۈرۇپ ئۇلارنى ئۆزئارا تالاش تارتىشقا سېلىپ ئۇلانى ئۆزئارا قىرغىن قىلدۇرۇپ ئاندىن ئۇلارنى ئۇڭايلا بوسۇندۇرۇش››دىگەن
تولۇقلىما مەزمۇن (2013-6-25 23:05):
گەرچە دىيارىمىزدىكى بىر قىسىم قازاق تورداشلارنىڭ، بولۇپمۇ كۆلتېگىن، سەن قازاق، قازاق ساھارا قاتارلىق بېكەتلەردە ئۇيغۇرنى سۆكىشى، تىللىشى، ھاقارەت قىلىشلىرىنى كۆرسەم قازاق خەلقىگە بولغان مۇھەببىتىم ئۆزگىرەپ كېتەي دېسىمۇ، تولۇق ئوتتۇرىدىكى ئەڭ يېقىن دوستۇم قازاق بولغاچ، ئالىي مەكتەپدىكى دوستلىرىممۇ شۇنداق ياخشى بولغاچ، ھېلىھەم بۇ مۇستەقىل دۆلىتى بار قېرىنداشلارغا مۇھەببەت بىلەن باقىمەن. ئوخشاش دەۋردە مۇستەقىل بولغاچ ئۆزبېكىستان، تۈركمەنىستانغا قاراپ بېقىڭلا؟ ئۇلارنىڭ ھالى قايداقكەن؟ قازاقىستاندىكى ئۇيغۇرلارغا قاراپ بېقىڭلار، ئۇلارنىڭ ھالى قانداقكەن؟ نېمىلا دېگەن بىلەن نەزەربايوف دېگەن بۇ ئادەم 20 يىلدىن بىرى قازاقىستاننى ئوتتۇرا ئاسىيادىكى ئەڭ تىنىچ ۋە تەرەققىي قىلىۋاتقان دۆلەتكە ئايلاندۇردى، ئۆز خەلقى ئۈچۈن تىنىم تاپماي تىرىشىۋاتىدۇ، مەزكۇر نوتۇققا كەلسەك، مەن تەرجىمىدىن گۇمان قىلدىم، نەزەربايوف ھىجاپلانما دېمەپتۇ، ئۆزىمىزنىڭ مۇسۇلمانلىق قائىدىلىرىمىز بار، يۈزىنى چۈمبىۋېلىش قائىدىمىز يوق، رادىكار ئىدىيىلەر قازاق قىزلىرىمىزنىڭ نورمال ھوقۇقلىرىنى(مەسىلەن ئوقۇش، ئىشلەش، تورمۇش قۇرۇش دېگەندەك)توسۇپ قويىدۇ، تەرەققىياتىمىزنى بوغىدۇ دەپتۇ، خاتا دېگەنلىكىنى كۆرمىدىم. ئەمما، يۈزىنى يېپىش، ھىجابلىنىش قاتارلىقلار شەخىسلەرنىڭ دىنىي ئەركىنلىكىگە كىرىدۇ، خالىسا ھىجابلىنىدۇ، خالىسا ھىجابلانمايدۇ، بۇنى بىر دۆلەت كۈچى ئارقىلىق ئۇمۇملاشتۇرۇش ياكى چەكلەش قەتتىي خاتا، خۇددىي دىيارىمىزدىكى ساقال ماجراسى، ياغلىق ماجراسىدەك خاتا سىياسەتتىن ئىبارەت.
|
|