- ھوقۇقى
- 1
- يازما
- 178
- نادىر
- 0
- جۇغلانما
- 538
- تىزىملاتقان
- 2011-10-22
- ئاخىرقى قېتىم
- 2014-11-16
- UID
- 16297
- يازما
- 178
- تېما
- 12
- نادىر
- 0
- جۇغلانما
- 538
- تىزىملاتقان
- 2011-10-22
- ئاخىرقى قېتىم
- 2014-11-16
- توردا
- 144 سائەت
|
、ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم قېرىندىشىم سۇلتان!
مەنمۇ سىزگە ئوخشاش ئىچكىردە تولۇق ئوتتۇرىنى ئوقۇپ، ئىجتىمائىي پەنگە ئوتتەك ئىشتىياقىم بولسىمۇ، سىياسىنىڭ تەسىرى كۈچلۈك بولغان شارائىتتا ئىجتىمائىي تەپەككۇرۇمنىڭ ھامان بوغۇپ قويىلىدىغانلىقىنى نەزەردە تۇتۇپ، تەبئي پەننى تاللىغان ئىدىم. ئۆزۈمنىڭ جەمىيەتشۇناسلىق، پەلسەپە ساھەسىدە ئىزدەنگۈم بولسىمۇ، قانداقتۇر بىر خىل كۈچنىڭ زورلىشى بىلەن ئۇنىڭدىنمۇ ۋاز كىچىپ، ئاتا-ئانامنىڭ دوختۇرلۇقتا ئوقۇيسەن دېگەنلىرىگىمۇ پىسەنىت قىلماي ئالىي مەكتەپ ئارزۇيۇمنىڭ بىرىنجىسىگە ئىلىكتېر ئۇچۇر ساھەسىگە مۇناسىۋەتلىك بىر كەسىپنى تاللىغان ئىدىم، مەكتەپكە كەلگەندىن كىيىن ئەھۋالىم خۇددى سىزگە ئوخشاش بوپ قالدى. دەرىسلەر ئىنتايىن ئېغىر، ۋاقتېمنى يىتىشتۈرۈپ بولالماي ئارانلا قالىمەن. ھازىر ئويلاپ باقسام ئارزۇ توشقازغان ۋاقىتتا «باشقىلار ئەڭ تەس دەپ ئويلىغان كەسىپنى تاللاپ، تىرىشچانلىقىم ئارقىلىق ھەممىنى ئۈگىنىپ كىتىمەن.» دەپ ئويلىغانكەنمەن، يەنە ئۇيغۇر زىيالىيلىرىنىڭ ئىجتىمائىي بىلىمى كۈچلۈك بولسىمۇ، تەبىئي پەن بىلىملىرىگە خام بولىشى، ئارىمىزدا تەبىئي پەنگە خاس تەپەككۇرنىڭ ئاجىز بولىشى، شۇنداقلا نۆۋەتتە ئۇيغۇرلارنىڭ ئىجتىمائىي پەن، بولۇپمۇ روھىيتىمىزنى ھىچبىر يىڭىلىيالمىغان ئەدەبىيات ساھەسىگىلا ئىسلىۋىلىشى قاتارلىق بىر تالاي رېئال ھادىسىلەر مىنى شۇنداق تاللاشقا مەجبۇر قىلغان ئىكەن.
مېنىڭ ئەھۋالىممۇ خۇددى سىز دېگەندەك ھوسۇلسىز بولىۋاتىدۇ، بەزىدە ئويلىسام ھىچبىر ئەدەبىي ھىس تۇيغۇنىڭمۇ قالمىغانلىقىنى ھىس قىلىمەن، ئۆزۈمنىڭ دولقۇنغا قارشى مىڭىۋاتقانلىقىمدىن ئۆكۈنىمەن. بىراق بۇ ئۆكۈنۈشلىرىم ئۇزۇنغا بارمىدى، قەدەم ئالغان ئىكەنمەن كەينىمگە يانغىلى بولمايدۇ، شۇڭا ئاخىرى ئالىي مەكتەپ ھاياتىمنى مۇنداق ئورۇنلاشتۇردۇم:
1. كەسپىي دەرىسلەردە دەرىسخانا ۋاقتىنى چىڭ تۇتۇش، مۇئەللىمنىڭ سۆزلىگەنلىرىنى ئەستايدىل ئاڭلاپ ئامال بار ئىمتىھانلاردىن قالماي ئۆتكۈدەك دەرىجىدە ئۆزلەشتۈرىۋىلىش. ئۇنىڭدىن سىرىت بىرىلگەن تاپشۇرۇقلارنى ئىشلەشتىن باشقا كۆپ ئۈگىنىش ۋاقتى ئاجراتماسلىق.
2. كەسپىي دەرىسلەر ئارىسىدا ئۆزۈمنىڭ ئاز تولا قىزىقىشى بولغان، كىينچە ئەسقىتىش ئىھتىماللىقى بىرقەدەر كۈچلۈك بولغان بىرەرىنى تاللاپ كۈچ سەرىپ قىلىش.
3. دەرىستىن سىرىتقى كۆپ ۋاقىتلارنى ئۆز قىزىقىشلىرىم ئۈچۈن ئىشلىتىش، ئۆزۈم تەسس قىلغان «ئۆزلىگىدىن ئۈگىنىش ئۇنۋېرىستتى» غا «تىزىملىتىپ» سىستىمىلىق ھالدا ئىزدىنىش، ۋاقتىمنى ياخشى ئورۇنلاشتۇرۇش.
سىز ۋە مەنلا ئەمەس نورغۇن سىتۇدىنتلار موشۇنداق گاڭگىراش ئىلكىدە يۈرىۋاتىدۇ. بىز قاقشاپ يۈرىۋەرسەك بولمايدۇ، نېمە بولسا قۇربىمىزنىڭ يىتىشىچە ئۈگۈنۈپ قويساق، شۇنداقلا قىزىقىشىمىزنىمۇ تاشلاپ قويماي پەرۋىش قىلىپ تۇرساق، ئىنشائاللا، ھامان ئەسقىتىدۇ. داڭلىق سىتىۋ . جوبىسمۇ ئوقۇغۇچى ۋاقتىدا قىزىقىشى بولمىغان «ھۆسنىخەت» يېزىشنى ئۈگەنكەن ،كىيىن سېستىما لاھىيلىگەندە شۇ ھۆنىرى تازا ئەسقىتىپتۇ.
گەرچە بىز كەسپىمىز بويىچە چوڭ نەتىجە قازىنالمىساقمۇ، بىزنىڭ تەسىرىمىزدە ئەۋلاتلىرىمىز بولسىمۇ قىزىقىپ قالار(چاقچاق). ھىچقىسى يوق، ئوغۇل بالا ئۈچۈن كەلگۈسىدە كۈن ئالماق ئانچە تەسمۇ ئەمەس، ھۆكمەتتىن خىزمەت تەگمىسە ئۆز ئالدىمىزغا ئىش قىلساق بولىۋېرىدۇ. ئۆزىڭىزگە ئىشىنىڭ، يىزىقچىلىقنى ئۈگىنىشتىن سىرىتقى ۋاقىتلاردا يىتىلدۈرەلەيسىز، يەنە كىلىپ ئىجتېمائىي كەسىپتە ئوقۇغانلاردىن كۆرىنەرلىك بولىشىمۇ مومكىن. مەسىلەن ئالايلى نوبىل ئەدەبىيات مۇكاپاتىغا نائىل بولغۇچى تۈركىيەلىك يازغۇچى ئورخان پامۇكمۇ ئالىي مەكتەپتە بېزەكچىلىك كەسپىدە ئوقىغان.
قانداق دېدىم، قېرىندىشىم! ھەرگىز ئۈمۈدسىزلەنمەيلى.
|
|