ئىگىسى: elijan0215

مائارىپ نەشىرىياتى ۋە مائارىپ ئىدارىسى   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
20290
يازما
49
تېما
4
نادىر
0
جۇغلانما
49
تىزىملاتقان
2011-12-28
ئاخىرقى قېتىم
2012-11-23
توردا
24 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-2 00:58:45 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
elijan0215 يوللىغان ۋاقتى  2012-1-1 22:41
غۇنچە
ئۇ ئەسەرنى مەن ئۇقۇپ باقتىم ، قارىغاندا سىز چۈش ...

مەن سىز تىلغا ئالغان يۇقارقى مۇھاكىمە ۋە مەشىقنى كۆرۈپ باقمىغان، بىزگە ئۆتۈلگەن دەرسلىك كىتابتىمۇ ئۇنداق مەزمۇنلار يوق. بىزگە دەرسخانىدا پەقەت قەدىمكى ئۇيغۇر تىل-يېزىقىنى ئۆگىنىش ئۈچۈن ئورۇنلاشتۇرۇلغان.
ئۇ مەشىقلەرنى ئوقۇسا راستلا ئادەمگە ئىككى تەرەپلىمە تەسىر بېرىپ قويىدىكەن.
مەن ئۇ ئەسەرنى ئوقۇغان ھەم چۈشەنگەن دىنى مەزمۇندىكى ئەسەرلىكى ئېنىق. ئاق كۆڭۈللۈك پەقەت بۇددا دىنىدا تەرغىپ قىلىنمايدۇ، ھەم بۇ ئەسەرنى دىنىي تەرغىبات دەپ چۈشىنىۋىلىشنى مەن مۇۋاپىق تاپمايمەن. ھەرقايسى دىن ۋە مەدەنىيەت ئامىللىرىنىڭ ئۇيغۇرلارغا تەسىر كۆرسەتكەنلىكى ۋە بەزىلىرىنىڭ ساقلىنىپ قالغانلىقى ھەقىقەت.
كومراجىۋاغا ئائىت ماقالىلەرنى كۆپ ئوقۇيمەن، ھەم ئۇ زاتقا چوڭقۇر ھۆرمىتىم بار.

UID
10525
يازما
444
تېما
10
نادىر
0
جۇغلانما
3654
تىزىملاتقان
2011-4-1
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-29
توردا
225 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-2 01:38:02 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    رۇسۇل ھەمزاتوفنىڭ « سەن ئۆتمۈشكە تاپانچا ئاتساڭ ، كەلگۈسى ساڭا زەمبىرەك ئاتىدۇ » دىگەن سۆزىنى زۇلپىقار بارات ئۆزباشنىڭ « ئۆزلۈك گىرۋەكلىرىدە » دىگەن كىتاۋىدا كۆرگەنلىكىم ئېسىمدە . مەن يۇقىرىدىكى « غۇنچە » دىگەن ئىسىمدا كىرگەن تورداشنىڭ پىكرىگە قوشۇلىمەن .ئىلىمگە نىسبەتەن ئىلمىي پوزىتسىيە تۇتقىنىمىز ياخشى .
   ئۇندىن باشقا « شىنجاڭ » دىگەن كىتاپنىڭ مۇقاۋىسىدىكى خەتنىڭ خاتا بېسىلىپ قېلىشىنى پەقەتلا ئەقلىمگە سىغدۇرالمىدىم .ئەگەر شۇنداق بولغان بولسا مۇ چوقۇم مۇنازىرە قوزغىغان بولار ئىدى . مەن بۇ يازمىڭىزنى كۆرگەندىن كېيىن شۇنداق ئشنىڭ بولغان بولمىغانلىقىنى بىرقانچە خىزمەتدىشىمدىن سوراپ باقتىم ، ئۇلارمۇ بىلمەيدىغانلىقىنى ئېيتتى . مەن بۇنداق دىيىش ئارقىلىق نەشرىياتتىكىلەرنى ئاقلاش خىيالىم يوق . دەرسلىككە كىرگۈزۈلگەن مەزمۇنلار ھەققىدە سىزگە تۆۋەنچىلىك بىلەن شۇنى تەۋسىيە قىلىمەن ، ناۋادا ئوتتۇرا باشلانغۈچ مەكتەپلەردە تىل - ئەدەنىيات ئوقۇتقۇچىسى بولۇپ  ئىشلەۋاتقان   دوست- بۇرادەرلىرىڭىز بولسا  سوراپ باققان بولسىڭىز ، ئۇلارمۇ سىزگە ئېيتىپ بېرىشى مۈمكىن ، ھازىرقى ئوتتۇر باشلانغۇچلارنىڭ ئانا تىل دەرسىگە كىرگۈزۈلگەن دەرسلەردىن ھەممىمىز رازى، گىراماتىكا دەرسىنىڭ چىقىرېۋېتىلىشىغا كەلسەك بۇنىڭ ئەلۋەتتە نەشرىيات بىلەن ھېچقانداق مۇناسىۋېتى يوق .
    ئۇندىن  باشقا ئۆزەمنىڭ تۆۋەندىكى پىكرىمنى قالدۇرۇپ قويۇشنى لايىق تاپتىم ،    بۇ تور دىگەندە غەيۋەت خاراكتىرىنى ئالىدىغان نەرسىلەر بەك بازار تېپىپ كېتىدىغان گەپكەن ،شۇنىڭ ئۈچۈن نەشتىياتتىكىلەرنىڭ مەشئۇلىيەتسىزلىكى ھەققىدىكى تالاي ئىنكاسلار چۈشكىچە ئارىلىقتا نەشرىياتتا ئىشلەيدىغان تورداشلار بولسا ئاۋۇ كىتاپنىڭ مۇقاۋىسىنىڭ خاتا بېسىلىپ قالغانلىقى توغرىسىدىكى گەپنىڭ ئاخىرىنى ئۈزىۋەتكەن بولساڭلار .

UID
10525
يازما
444
تېما
10
نادىر
0
جۇغلانما
3654
تىزىملاتقان
2011-4-1
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-29
توردا
225 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-2 01:50:49 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەك كەچ بولۇپ كەتكەچكىمۇ چارچاپ قالغان ئوخشايمەن ، يۇقىرىدىكى ئىنكاسىمدىكى « ئەدەبىيات » ، « نەشرىيات » ، « مەسئۇلىيەتسىزلىكى » دىگەندەك سۆزلەردە ئىملا خاتالىقى كۆرۈلۈپ قاپتۇ ، ئۇندىن باشقا « ئوتتۇر - باشلانغۇچ » دىگەن سۆزدىكى « - » ،  « بولغان ، بولمىغان » دىگەن سۆزلەر ئوتتۇرىسىدىكى «،»  چۈشۈپ قاپتۇ ، ئىملا توغرىسىدا گەپ بولىۋاتسا  شۇنچە كۆپ سۆزنى خاتا يېزىپ ئىملا خاتالىقى سادىر  قىلغانلىقىمدىن بەك ئەپسۇسلاندىم ، تورداشلاردىن ئەپۇ سورايمەن !

UID
16979
يازما
106
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
226
تىزىملاتقان
2011-11-7
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-23
توردا
66 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-2 02:04:15 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
سىز باشقا دەرسلىكتە كۆرگەن ئوخشايسىز ئەمىسە ، تۇلۇقسىز ئوتتۇرا 3- يىللىق 2- مەۋسۇم ، تىل ئەدەبىيات دەرسلىكىدە كۆردۈم . ئۇ ھىكايە سۆزلىنىپ بولغاندىن كىيىن ،ئاستىدىكى مۇھاكىمە ۋە مەشىق دىگەن قىسمىنى ئۇقۇپ ئوقۇغۇچىلارغا قانداق تەسىر بىرىدىغانلىقىنى ھېچكىم ئويلىمىغان ئوخشايدۇ . مەن تىمىدا دىننى تەرغىبات دىمىدىم . تىنغا مۇناسىۋەتلىك دىدىم، دىننى تەرغىبات دەپ چۈشىنىۋالمىدىم  .  توردىشىم . ئەگەر سىز دىگەندەك  قەدىمقى ئۇيغۇر تىلى يېزىقىنى ئۈگىنىش ۋە تەتقىق قىلىش ئۈچۈن چىقىرىلغان بولسا مۇھاكىمە قىسمىغا تەپسىلى يېزىلىشى كىرەك ئىدى . ھەرگىزمۇ دىننىڭ دۇنيا قاراش سىستىمىسى بارلىقىنى ، ئاق نىيەت تىگىننىڭ ۋۇجۇدىنىڭ بۇددا دىنىڭ تۈپ روھى بىلەن سۇغۇرۇلغانلىقىنى سۆزلىمەيدۇ . بۇ دەرسلىكنىڭ ئالدىنىقى سائەتلىكىدە ‹‹تۇنيۇقۇق مەڭگۈ تېشى ››  ماۋزۇلۇق دەرسلىك بار .
مەزمۇنى مەڭگۈ تاشتىكى  قېپ قالغان خاتىرىلەر ... دەرسلىكنىڭ ئاستىدىكى  مۇھاكىمە ۋە مەشىق قىسمىغا تۈۋەندىكىدەك يېزىلىپتۇ .
‹‹1. سىلەر بۇ تىمىنڭ تىل ئۇسلۇبىدىن قانداق ئالاھىدىلىكلەرنى ھىس قىلدىڭلار ؟
2.تۇنيۇقۇق رىئال تارىخى شەخىس بۇ مەڭگۈ تاشتا ئۇنىڭ ھەربى يۈرۈشلىرى ، ھاكىمىيەت تىكلەش جەريانلىرى I شەخىس تىلى ئارقىلىق بايان قىلىنغان . سىلەر بېرىلگەن بۇ  پارچىنى ئوقۇغاندىن كىيىن تۇنيۇقۇقنىڭ قانداق ئالاھىدىلىككە ئىگە تارىخى شەخىس ئىكەنلىكىنى ھىس قىلدىڭلار ؟
3.ئادەتتە بىرەر كشى باشقىلار ئالدىدا ئۆز ئۆزىنى ماختىسا .....
4. تىكىستە ئاددى جۈملىلەر كۆپ ئىشلىتىلگەن .ئاددى جۈملىلەرنى ئىشلتىش بىلەن مۇرەككەپ جۈملىلەرنى ئىشلىتىش ھەققىدە پىكىر بايان قىلىڭلار .››

ئەمدى نىمىنى ھىس قىلدىڭىزكىن ؟ شۇنى بىلىپ باققۇم كىلىۋاتىدۇ . بۇ ئىككىسى بىر كىتابتىكى دەرىسلىك . بىرى 17- بىرى 18ـ دەرىسلىك . ھەقىقەتەن سىز دىگەندەك مەزمۇندا چىقارغان بولسا نىمشىقا تىگىننىڭ ھىكايىسىنىڭ مۇھاكىمە قىسمىغا ھېشنىمىنى ئەسكەرتمەيدۇ . 4 دانە مۇھاكىمە كۆرسەتمىسىنىڭ 3ى تىگىن بىلەن مۇناسىۋەتلىك . پەقەت 4- چىسىلا يالاڭ تىرناق ۋە قوش تىرناق ، چوڭ تىرناق توغرىلىق بۇلۇپتۇ ....
تۈۋەندىكى مەزمۇنلارنى كۈرۈپ بېقىڭ :
تېخىمۇ ئىچكىرلەپ كىرىپ ، ئوردا دەرۋازىسىغا يېتىپ باردى . ئۇ دەرۋازىدا سەككىز  چىرايلىق (43) (ۋە كىشى ) ھەيران قالغۇدەك قالغۇدەك پاكىز قىز سېرىق ئالتۇن يىپ ئىگىرىۋاتاتتى . تىگىن ئۇلارنىڭ گۈزەللىكىگە ھەيران قېلىپ : ‹‹سىلەر ئەجدىھا خاننىڭ مەلىكىلىرىمۇ ؟›› دەپ سۇرىسا ئۇلار ‹‹بىز ئوردا دەرۋازا كۆزەتچىلىرىمىز ›› دىيىشتى . شۇنىڭدىن كىيىن تىگىن ئوردا ئىچىگە مۇنداق ئىلتىماس (44) سۇندى : ‹‹بۇ چامبۇدىۋىپ يېرىدىكى باراناس دۆلىتىنىڭ ئوغلى ئاق نىيەت تىگىن دەرۋازا ئالدىدا ئىچكىرىگە كۆرۈنگىلى (خاننىڭ قۇبۇل قىلىشىنى ) كۈتۈپ تۇرىدۇ .›› دەرۋازىۋەن دېدەكلەر ئوردا ئىچىگە كىرىپ (تىگىننىڭ ) ئىلتىماسىنى (خانغا ) مەلۇم قىلدى .(45) ئەجدىھالار خانى مۇنداق ئويلىدى : ‹‹ئۇلۇغ ، قۇدرەتلىك(ۋە) بەخىتلىك بۇدساتۋالاردىن بولمىسا ، بۇ يەرگە ھەرگىز كىلەلمىگەن بۇلاتتى . ئۇ (جەزمەن ) بۇدساتۋا  بۇلىشى مۇمكىن . ›› ۋە ‹‹كىرسۇن›› دەپ يارلىق چۈشۈردى . ... (پەقەت مۇشۇ تىمىدا پايدىلىنش ئۈچۈنلا  تىكىست ئوتتۇرىسىدىن كىسىپ رەت تەرتىپلىرى ۋە تىرناقلار ئەينەن ئېلىندى. )
يۇقىرىندا تەسۋىرلەنگەندەك بۇ ھىكايىدە تىرناقلار ھەقىقەتەن كۆپ . بىراق پەقەت بىر تىرناق ئورنى ئۈچۈنلا بۇ ھىكايىنى دەرسلىككە قېتىش ھەقىقەتەن قاملاشمىغان بىر ئىش .

UID
16979
يازما
106
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
226
تىزىملاتقان
2011-11-7
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-23
توردا
66 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-2 02:38:01 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
koygandengiz يوللىغان ۋاقتى  2012-1-2 01:38
رۇسۇل ھەمزاتوفنىڭ « سەن ئۆتمۈشكە تاپانچا ئاتساڭ ، كە ...

ئىنكاسىڭىزنى كۆرگەندىن كىيىن يەنە تۇلۇقلاشقا تىگىشلىك مەزمۇن بارلىقىنى بايقىدىم .
ئالدىنئالا ئەسكەرتىپ قۇياي ، سىز بۇنى ‹‹غەيۋەت خاراكترىنى ئالغان نەرسىلەر ›› دەپ چۈشەنسىڭىز بۇلامدۇ يوق بۇنى يەنە بىر ئويلىشىپ بېقىڭ . چۈنكى مەن كىتاب مۇقاۋىسىنىمۇ ئەۋەتىپ قويدۇم . ئەگەر بۇ تىمىنى غەيۋەت خاراكتىرىنى ئالغان دەپ ئويلىغان بولسىڭىز بوپتۇ . بۇ ئۆزىڭىزىڭ كۆز قارىشى ، مەنمۇ ئۆز قارشىمنى سىزگە زورلاپ تاڭمايمەن . بۇ شۇنداق مۇنازىرە قىلىدىغان سورون . مەن مائارىپ ساھەسىدىكىلەرنىڭ بۇ ئىشىنى ئەقلىمگە سىغدۇرالمىدىم . شۇڭا بۇ يەرگە يوللاپ ئولتۇردۇم . ھەم بۇنى غەيۋەت ھىس قىلماپتمەن ، قارىغاندا مىنىڭ غەيۋەتكە بولغان چۈشەنچەم يۇقىرى ئەمەس بۇلىشى مۇمكىن .
يەنە كىلىپ  ئۆتمۈشۈمگە تاپانچا ئاتمىدىم . ھەم بۇ ماقال تەمسىل ئانچە جايىدا ئىشلىتىلمەپتۇ . يات بىر تىلدىن تەرجىمە قىلىنغان نامۇۋاپىق دەرسلىككە قېتىپ قويغان بۇ ھىكايىنى ئۆزىڭىزنىڭ ئۆتمۈشى دەپ قارىغان بولسىڭىز خاتالاشقان بۇلىسىز .مىنىڭ تارىخ بىلىم سەل تۈۋەنرەكمۇ بىلمىدىم . ئۆز زامانىسىدىكى ھىندى يېرىم ئارىلىدىكى بىر دۆلەتتىكى ھىكايە مىنىڭ ئۆتمۈشۈم ئەمەس دەپ ئويلايمەن(باراناس دۆلىتى ) .‹‹ئۆزلىك گىرۋەكلىرىدە›› دىگەن كىتابنى قايتا ئۇقۇپ ئۇ سۆزنىڭ ئەسلى ئىشلىتىش ئورنىنى بىلىۋالسىڭىز تېخىمۇ ياخشى بولغىدەك . بىلىم قۇرۇلمىمىز ئوخشاش بولماسلىقى سەۋەبلىك تارىخ ۋە ئۆتمۈشكە نىسبەتەن ئىككىمىزنىڭ كۆز قارشى ئوخشاش ئەمەس .ئىنكاسىڭىزدا ئوقۇتقۇچىدەك قىلىسىز ، ئەگەر سىز مۇشۇ دەرسنى ئۈتۈپ باققان بولسىڭىز ئوقوغوچىلارنىڭ قانداق ئىپادە بىلدۈرگەنلىكىنى ئاڭلاپ باقسام بۇلارمۇ ؟ (بۇ كىچىككىنە ئىلتىماس ئەگەر ۋاقتىڭىز بولسا بۇ دەرسلىكنى ئۈتۈپ باققان خىزمەتداشلىرىڭىزدىن سۇراپ باقسىڭىز ...  )
ئەگەر ئوتتۇرا  باشلانغۇچ دەرسلىكلىرىگە كىرگۈزۈلگەن دەرسلىكلەردىن رازى بولسىڭىز بۇ ياخشى ئەھۋال .ئەلۋەتتە يوق بولغاندىن بېرىنى ئۈگەنگىنى ياخشىدە ... كىم بىلىدۇ ، ئەتە ئۆگۈن ئەدەبىياتتىن باشقا دەرسلىكلەر قايسى تىلدا ئۈتۈلىدۇ .
گىرامماتىكا دەرسىلىكىنىڭ چىقىرىلىشى نەشىياتتىكىلەر بىلەن مۇناسىۋىتى يوق بولسا ‹‹مەجبۇرىيەت مائارىپى تەجرىبە دەرسلىكلىرىنى تۈزۈش - تەرجىمە قىلىش خىزمىتىگە رەھبەرلىك قىلىش ھەيئىتى ›› بىلەن مۇناسىۋىتى بۇلىشى مۇمكىن ، چۈنكى كىتاب ئۇچۇر بېتىگە قوش تىلدا ‹‹ شىنجاڭ مائارىپ نەشىرىياتى تۈزدى ۋە نەشىر قىلدى ›› دەپ يېزىپ قۇيۇپتۇ .  ئاساسلىق تۈزگۈچللىرى ئەھەد ئامان ، يالقۇن رۇزى ، تەلئەت قادىرى ،كامىل رەھىم ،ھامۇتجان ھېكىم قاتارلىقلاركەن . (بۇ تىل ئەدەبىيات دەرسىنى تۈزگۈچىلەر . شىنجاڭ دەرىسلىكى بىلەن ئالاقىسى يوق .)
سىزگە كىچىككىنە تەكلىپىم ، سىزمۇ تور دۇنياسىدا كۆرگەن ھەر بىر يازمىلارغا ئىلمى پوزىتسىيەدە بۇلىشىڭىزنى ئۈمىد قىلىمەن . بەك ھاياجانلىنىپ كەتسە مېڭىگە قان يىتىشمەي ۋاقتىنچە تەپەككۇرى بۇغۇلۇپ قالىدۇ .

كەڭ تورداشلارغا :
بۇنى غەيۋەت دەپ قارىغۇچىلاردىن يەنە ئىككىسى بار بولسا بۇ تىمىنى ئۈچۈرىۋېتىمەن . مىنىڭ نەزىرىمدە مائارىپ ساھەسىدىكىلەرنىڭ بۇ مەسئۇلىيەتسىز قىلمىشىنى توردا مۇنازىرە قىلىش غەيۋەت ئەمەس . چۈنكى مەن رەسىمىنىمۇ قۇشۇپ يوللاپ قويدۇم . دەرسلىكنىڭ ئۆزگىرىشىگە كەلسەك ، بۇ تىمىنىڭ ئاساسى مەزمۇنى ئەمەس . پەقەت مەن قايىل بولغىدەك چۈشەنچە بەرسىلا بولدى  .مائارىپقا سەل قاراش ئانچە ياخشى ئىش ئەمەس .  

UID
10525
يازما
444
تېما
10
نادىر
0
جۇغلانما
3654
تىزىملاتقان
2011-4-1
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-29
توردا
225 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-2 03:04:11 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قارىشىمىزدا ئۇنچە چوڭ پەرق بولغان ئەھۋال ئاستىدا بۇنى يەنە توردا تالاش - تارتىش قىلىشىمىزنىڭ ھاجىتى يوق دەپ ئويلايمەن . ئۇنىڭ ئۈستىگە مەن ناھايىتى ئەستايىدىل پوزىتسىيە تۇتۇپ خىزمەتداشلىرىمدىن سۈرۈشتە قىلىپ ئاندىن بۇ يازمىنى قالدۇردۇم . گەرچە نەشرىياتنىڭ ئىملا خاتالىقى سەۋەنلىكىنى سادىر قىلىشىغا نىسبەتەن پىكىر ئىختىلاپىمىز بولسىمۇ ( ئەلۋەتتە يەنىلا ئەسلىدىكى پىكرىمنى ساقلاپ قالىمەن ) ئەمما مېنىڭ ئىنكاسىمغا نىسبەتەن بولۇپمۇ « غەيۋەت » دىگەن سۆزگە نىسبەتەن شۇنچە سەزگۈر مۇئامىلا قىلغانلىقىڭىزدىن سۆيۈندۈم . بەلكىم بۇ ئىللەت سىزنىڭ ۋۇجۇدىڭىزدا بولمىغانلىقى ئۈچۈن سىزگە تىك كەتكەن بولىشى مۈمكىن ، ئەگەر شۇنداق بولسا ئاشۇ سۆزنى ئۇرۇنسىز ئىشلەتكەنلىگىم ئۈچۈن سىزدىن ئەپۇ سورايمەن !
   ئۇندىن باشقا سىز يۇقىرىدا ئوتتۇرىغا قويغان مەزمۇننىڭ دەرسلىككە كىرگۈزىلىشىنىڭ  ئورۇنلۇق بولغان بولمىغانلىقى ھەققىدە ھەر ئىككىمىز شۇ كەسپنىڭ ئەھلىلىرى بىلەن پىكىر ئالماشتۇرۇپ باقايلى ، بۇنداق قىلىش بىلىمىمىزنى بېيىتىشقىمۇ پايدىلىق ، ئەڭ بولمىغاندا ھەر ئىككىمىزنىڭ گېپىمىزنى يورغىلىتىپ ئايىغى چىقمايدىغان مۇنازىرە بىلەن ۋاقتىمىزنى ئىسراپ قىلغىنىمىزغا قارىغاندا ياخشىراق، شۇنداققۇ ؟ !

UID
16979
يازما
106
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
226
تىزىملاتقان
2011-11-7
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-23
توردا
66 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-2 03:06:35 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
توغرا يېزىش ئۈچۈن ئىملا قائىدىسىگە ، تۈرلۈك بەلگىلەرنىڭ جايىدا قۇيۇلىشىغا ئەھمىيەت بېرىش كىرەك . بۇنداق قىلىشقا بەلگىلىك ۋاقىت سەرپ قىلىشقا كۈچ چىقىرىشقا توغرا كىلىدۇ . ئۇيغۇر تىلىدىكى ھەر بىر ھەرىپ ئۆزىگە خاس ئالاھىدىلىككە ، ئورونغا يېزىلىش تەرتىپىگە ۋە قانۇنىيتىگە ئىگە .ئەگەر بىرەر خەت قائىدىگە خىلاپ ھالدا يېزىلسا ئاشۇ ھەرىپنىڭ گۈزەللىكىگە تەسىر يىتىپلا قالماستىن ،توغرىلىقىغىمۇ تەسىرى يىتىدۇ .ھەرىپلەردىكى چىكىت بەلگىلەر تۇغرا قۇيۇلمىسا مەنىدە ئۆزگىرىش كىلىپ چىقىدۇ .بۇ كىتاب مۇقاۋىسىدىكى سۈيۈملىك يۇرتىمىز ، شىنجاڭنىڭ ئىسمى ئوقوغۇچىلارغا قانداق تەسىر بىرىدۇ ؟13 ياشلىق بالىلارغا ؟ بۇنى نىمىشقا ئويلىمايدۇ ئۇلار ؟ (شىنجاڭ دەرىسلىكىگە )
ئوقوغوچىلار ئۆزىگە  توغرا بولغان ئۆگىنىش مۇددىئاسى تۇرغۇزۇش كىرەك ، يۇقىرىقى دەرسلىكنىڭ بالىلارنىڭ ئۈگىنىش ئۇسۇلىغا تەسىر كۆرسىتىدىغان پىسخىل ئامىلى  توغرىلىق ئويلىنىپ باققاندىمۇ ؟ئوقوغوچىلارنىڭ ئۈگىنىشىگە ۋە ئۈگىنىش ئۇسۇلىنى تاللىۋېلىشىغا ، ئۈگىنىش ئاڭلىقى بىلەن ئاكتىپچانلىقىنىڭ قوزغىلىشىغا قانداق تەسىر كۆرسىتىدۇ ؟

ئۈگىنىشتىن ئىبارەت بۇپائالىيەت ئوقۇتقۇچى ۋە ئوقۇغۇچىدىن ئىبارەت ئىككى تەرەپنىڭ ئاكتىپ پائالىيتى ئارقىلىق ئىشقا ئاشىدۇ .ئوقۇتۇشتا ئوقۇتقۇچىنىڭ ئۈگىتىشى ،ئوقۇغۇچىسىنىڭ تىرىشىپ ئۈگىنىشىدىن ئىبارەت بۇ ئىككى تەرەپ ماسلاشتۇرۇلغاندا كۈتكەن مەقسەتكە يەتكىلى بۇلىدۇ .

ئوقۇتۇش ــ ئوقۇغۇچىلارنىڭ دۆلەت تەرىپىدىن بەلگىلەنگەن ئوقۇتۇش پىلانى ، تەسسىس قىلىنغان دەرسلەر ۋە ئوقۇتۇش پروگرامممىسىغا ئاساسەن دەرس ئۈتۈش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنى ھەرخىل پەنلەرنى ئۈگىنىشكە يىتەكلەپ ، ئالدىن بەلگىلەنگەن ئوقۇتۇش ۋەزىپىسىنى ئورۇنلاش يولىدىكى پائالىيەت .
ئوقۇتۇشنىڭ تۈپ ۋەزىپىسى نىمە ؟
ئوقوغوچىلارغا ھەرخىل پەن مەلۇماتلىرىدىن ئاساسى بىلىم بېرىش ۋە ئۇنى ئۈگىتىش ، ئاساسىي ئىقتىدار ۋە ماھارەت شەكىللەندۈرۈشتىن ئىبارەت .
بۇ توغرىلىق سىزگە كۆپ چۈشەندۈرمىسەممۇ سىز ئوقۇتقۇچى بولغاندىكىن بىلەرسىز ، بۇلار مىنىڭچە ئۇقۇتۇشتىكى ئاددى ئۇقۇم .   
‹‹دۆلەتنىڭ  دەرس ئۆلچىمى ئاساس قىلىپ ، كۆپ خىل ئۇچۇر مەنبەلىرى ۋە ۋاستىلەردىن پايدىلىنىش ھەمدە يېڭى پەنلەرنىڭ تەرەققىياتىنى ۋە يەرلىك ئالاھىدىلىكنى مۇۋاپىق گەۋدىلەندۈرۈش كۆزدە تۇتۇلدى ؛ بىلىم ۋە قابىلىيەت ، جەريان ۋە ئۇسۇل ،ھىسسىيات ، پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشىدىن ئىبارەت ئۈچ جەھەتتىن تەربىيلەش نىشانىنى ئەمەلگە ئاشۇرۇشقا ، مەزمۇن جەھەتتە ئەمەلى تۇرمۇشتا قوللىنىش ۋە ئوقوغۇچىلارنىڭ تۇرمۇشىغا يېقىنلاشتۇرۇشقا دىققەت قىلىندى .›› مانا بۇلار نەشىرىياتتىكىلەرنىڭ سۆزى .

ئەسلى بۇ ھىكايە توغرىلىق سىلەرگە ئەمەس نەشىرياتتىكىلەرگە يوللاي دىگەنتىم ، بىراق ئاستىغا قاراپ باقسام ‹‹ئوقۇتقۇچى ، ئوقۇغۇچىلار ، ۋە ئوقۇتۇش تەتقىقات خادىملىرىنىڭ ئوقۇتۇش ئەمەلىيتى ۋە تەتقىق قىلىش جەريانىدا بايقىغان مەسىلىلەرنى  نەشىرياتىمىزغا ۋاقتىدا ئىنكاس قىلىپ ، قىممەتلىك تەكلىپ - پىكىرلەرنى بىرىشىنى ئۈمىد قىلىمىز .›› دەپ يېزىپتىكەن ، مەن بۇلارنىڭ ھېچقايسىغا چۈشمەيدىكەنمەن ، شۇڭا ... توردا سىلەر بىلەن مۇنازىرەلىشىۋاتىمە

UID
16979
يازما
106
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
226
تىزىملاتقان
2011-11-7
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-23
توردا
66 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-2 12:49:15 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
koygandengiz يوللىغان ۋاقتى  2012-1-2 03:04
قارىشىمىزدا ئۇنچە چوڭ پەرق بولغان ئەھۋال ئاستىدا بۇنى  ...

خىزمەتداشلىرىڭىزنىڭ بىلمەيدىغانلىقىنى توغرا چۈشەندىم . ئەينى ۋاقىتتا مەن ئوقۇۋاتقاندا بىزنىڭ باشلانغۇچ مەكتەپتە پەقەت بىر ئىككىلا خەنزۇ ئوقۇتقۇچى بار ئىدى . ئەمدى سەل كۆپەيگەن ئوخشايدۇ . يەنە كىلىپ ئىشىنىڭ تولىلىقىدا...دىققەت قىپ بۇلالمىغاندۇ ، ياكى باشقا پەن ئوقۇتقۇچىسى بولسا كۆرۈشكە پۇرسەت بولمىغاندۇ .
سىز ئوقۇتقۇچى بولغاندىكىن دەرس ئۈتۈش جەريانىدا ھىس قىلغانلىرىڭىزنى دەپ بەرسىڭىز ياخشى بۇلاتتى ئەسلى . ئۇ تىگىننىڭ ھىكايىسى نى كۆتۈرۈپ چىقىرىشىم پەقەت ئوقۇتقۇچى ۋە ئوقۇغۇچىلارغا قانداق تەسىر بەرگەنلىكىنى بىلىپ باقاي دىگەن  ... بۇ ئىنكاسىڭىزنى كۈرۈپ بەزى ئوقۇتقۇچىلاردىكى قىسمەن خاراكتىرنى ھىس قىلدىم ھەم مەنمۇ سىز بىلەن ‹‹گەپ يورغىلىتىپ›› ،‹‹ئايىغى چىقماس ›› مۇنازىرە قىلماي بولدى . ھەقىقەتەن ۋاقىت ئىسراپ قىلىش بۇلىدىكەن ،

UID
16979
يازما
106
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
226
تىزىملاتقان
2011-11-7
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-23
توردا
66 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-2 12:55:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
elijan0215 يوللىغان ۋاقتى  2012-1-2 12:49
خىزمەتداشلىرىڭىزنىڭ بىلمەيدىغانلىقىنى توغرا چۈشەند ...

يۇقىرىدا ئازراق خاتالىق يۈز بىرىپتۇ ، تەھرىرلەپ قۇياي دىسەم ، تەھرىرلەيدىغان ئىقتىدار كۇنۇپكىسىنى تاپالمىدىم .
ئىككىنجى قۇردىكى بىر مەزمۇن چۈشۈپ قاپتۇ .
مەكتەپتە پەقەت بىر ئىككىلا خەنزۇ ئۇقۇتقۇچى بار ئىدى ، ئەمدى سەل كۆپەيگەن ئوخشايدۇ ، (سىزنىڭ خىزمەتداشلىرىڭىز بولسا ، ئىككى ئاساسەن، سىياسى ئۈگىنىش ، خەنزۇتىلىدا ئىمتىھان بىرىش دىگەندەك ، بۈيۈك ۋەزىپىسى ۋە مەجبۇرىيتى بىلەن ئالدىراش ، شەنبە يەكشەنبە ، تەتىللىرىدىمۇ شۇنداق بولغاچقا   )  قىزىل رەڭلىك سۆزنى تىرناق ئىچىگە ئېلىپ قويغان ، كود ئۈچۈرىمەن دەپ ئۈچۈرىلىپ كىىتپتۇ .

UID
6825
يازما
604
تېما
45
نادىر
0
جۇغلانما
11865
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-31
توردا
407 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-1-2 17:28:55 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىككى تىگىن ھىكايىسى تەرجىمە قىلىنىش جەريانىدا تۇلۇق ئۇيغۇرچىلاشتۇرۇلۇپ،مەزمۇنى بېيىتىلغان،شۇنىڭ ئۈچۈن ئۈنى نۇقۇللا بىزنىڭ ھىكايىمىز ئەمەس دىيىشكىمۇ بولمايدۇ.
مائارىپ نەشىرياتىدا بۇنداق ئىملا خاتالىقلىرىنىڭ كۆرلىشى بۇلۇپلا تۇرغان ئىش،سىز بۇ نەشىرياتتا تىل ىاتالىقى كۆرۇلگەنلىكىنى ئۇقمايدىغان ئوخشايسىز‹‹ئۆتكەن يىلدىكى مىللەتلەر ئىتىپاقلىغى››دەرسىنىڭ بىر بىتى ئۇيغۇرچە تۆت بىتى قازاقچە،يەنا نەچچە بىتى ئۇيغۇرچە...دىگەندەك تۈزۈلۈپ تارقىتىلدى.بىرەر ئايدەك دەرس ئۆتكەندە ئاندىن كىتاپ يىغىۋېلىنىدى.مۇشۇ ئەخۋالنى كونتۇرۇل قىلىلمىغان نازارەتچىلەر قانداقمۇ ئىملا خاتالىقىغا قارىتا ۋاقىت چىقىرالايدۇ دەيسىز.
مىنىڭچە ئۇيغۇر تىلى دەرسلىكىنى دەرسلىك تىزىماتىدىن چىقىرۋەتكەنلەر كۈنلەرنىڭ بىردە ىەلق ئالدىدا گۇناھىنى ئۈستىگە ئالىدۇ..


تولۇقلىما مەزمۇن (2012-1-2 17:31):
تەھرىرلىگىلى بولمايدىغان قىلىپ قۇيۇپ، نىمە پايدىغا ئىرىش ئىرىشكەنسىلەر

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش