دەرىستېمىسى: بىرىنچى بۆلەك. ۋەتەننى،شىنجاڭنى سۆيىدىغان شىنجاڭلىقلار 1-دەرس.ھەممىمىزجوڭگولۇق ئوقۇتۇش نىشانى:
بىلىم ۋەقابىلىيەت: شىنجاڭنىڭ ئەزەلدىن ۋەتىنىمىزنىڭ ئايرىلماس بىر قىسمى ئىكەنلىكىنىبىلىۋېلىش. جەريان ۋەئۇسۇل: بېرىلگەن مەزمۇنلارنى ئوقۇتۇش ،ئوقۇپ چۇشەندۇرۇش،ئەمەلىي مىسال ئېلىپسۆزلەش ئارقىلىق شىنجاڭنىڭ ئەزەلدىن ۋەتىنىمىزنىڭ ئايرىلماس بىر قىسمى ئىكەنلىكى ئىگىلىتىلىدۇ. ھىسسىيات پۇزىتسىيىسى ۋە قىممەت قارىشى:شىنجاڭنىڭتارىخى –شىنجاڭدىكى ھەر مىللەت خەلقىنىڭ ئىناق ئۆتۇپ ،ئىتتىپاقلىشىپ ۋە ھەمكارلىشىپ،ئورتاق قۇرغان گۇزەل يۇرتنىڭ تارىخى ئىكەنلىكىنى ھېس قىلدۇرۇش .ئۆز يۇرتىدىن ،ئۆزدۆلىتىدىن پەخىرلىنىش ھىسسىياتىنى ئۇرغۇتۇش. مۇھىم نوقتاۋە ئۇنى گەۋدىلەندۇرۇش ئۇسۇلى:شىنجاڭ خەلقىنىڭ ۋەتەننى قىزغىنسۆيىدىغان،ئۆز-ئارا ياردەم بېرىپ ئىناق ئۆتىدىغانلىقىنى بىلىش. چۇشەندۇرۇش،ئوقۇغۇچىلارنىپىكىر قىلدۇرۇش ،ئەمەلىي مىسال ئېلىپ سۆزلەش ئارقىلىق گەۋدىلەندۈرۈلىدۇ. قىيىن نوقتاۋە ئۇنى ھەل قىلىش ئۇسۇلى:دۆلەت بولغاندىلا شەخىس بولىدۇ،دۆلەتگۇللەنگەندىلا ئاندىن ھەر بىر كىشى تىنچ –ئامان،بەخىتلىكبولىدۇ دېگەننى چۇشىنىش.بېرىلگەن مەزمۇننى ئوقۇپ چۇشەندۇرۇش،ئوقۇغۇچىلارنىسۆزلەشكە يېتەكلەش،خۇلاسىلەش ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ. ئوقۇتۇشقوراللىرى: رەسىم ،دەرس دېتالى دەرستىنئىلگىرىكى سىناق ۋە يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش جەريانى: ئوقۇشلۇقئۇچۇن بېرىلگەن لۇتپۇللا مۇتەللىپنىڭ«جوڭگو،سەن مېنىڭ ۋەتىنىم» دېگەن شېئىرىنىئوقۇپ مەزمۇنىنى سۆزلەپ چۇشەندۇرۇش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ. ئوقۇتۇشجەريانى ۋە مەزمۇنى: ساۋاقداشلار،بىز ھازىر ئۇيغۇر شائىرى لۇتپۇللا مۇتەللىپنىڭ «جۇڭگو، سەن مېنىڭ ۋەتىنىم »دېگەن شېئىرىنى ئوقۇپ ئۆتتۇق. بۇ شېئىردا شائىر ئورتاق بىر تېمىنى يەنى شىنجاڭدىكى ھەرمىللەت خەلقى بىر نىيەتتە ئىتتىپاقلىشىپ،ۋەتەندىكى ھەر مىللەت خەلقى بىلەنبىرلىكتە ياپون باسقۇنچىلىرىغا قارشىئۇرۇش قىلىپ ،ياپون جاھانگىرلىكىنى قەتئى قوغلاپ چىقىرىپ،گۇزەل يېڭى جوڭگو قۇرۇشنىئىپادىلەپ بەرگەن. بىز تۆۋەندىكى رەسىمگە قارايلى. (ئېكرانداھەرمىللەت خەلقىنىڭ ياپون جاھانگىرلىكىگە قارشى ئۇرۇش قىلغان كۆرۇنۇش كۆرسىتىلىدۇ)رەسىمگە قاراپ ئۆز تەسىراتىمىزنى سۆزلەپ باقايلى. (ئوقۇغۇچىلار كۆرگەن ،بىلگەنلىرىگە ئاساسەن ئويلىغانلىرىنى سوزلەيدۇ) ئوقۇغۇچىلارنىڭجاۋابى ئاساسىدا بىزنىڭ بىر ئائىلىمىز بار .ئۇ بولسىمۇ جۇڭگو. جۇڭگو بىزنىڭۋەتىنىمىز،بىزنىڭ ئورتاق ئائىلىمىز. گەرچە ھەرقايسى مىللەتلەرنىڭئۆرىپ-ئادىتى ئوخشاش بولمىسىمو ئەمما شىنجاڭ خەلقى ۋەتەننى قىزغىن سۆيىدۇ،ئۆز-ئاراياردەم بېرىدۇ،ئىناق ئۆتىدۇ، ۋەتەنپەرۋەرلىك ھەر بىر پۇقرانىڭ ئاڭلىق ئەمەلقىلىشقا تېگىشلىك مەسئۇلىيىتى ۋە مەجبۇرىيىتى.......قاتارلىقلار بىر-بىرلەپچۇشەندۇرۇپ ،كىچىكىدىن باشلاپ تىرىشىپ ئۆگىنىپ ۋەتەننى گۇللەندۇرۇش ئۇچۇن تۆھپە قۇشۇش لازىملىقى ھەققىدە تەربىيەبېرىلىدۇ. نىشاننىسىناش باسقۇچى:بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ: بىزنىڭ بىر( )بار . ئۇبولسىمۇ ( ) ھەر بىرجۇڭگولۇق ( )قىزغىن سۆيىشىكېرەك. دوسكا لايىھىسى: بىرىنچى بۆلەك. ۋەتەننى ،شىنجاڭنى سۆيىدىغانشىنجاڭلىقلار 1-دەرس.ھەممىمىزجوڭگولۇق بىزنىڭ بىرئائىلىمىز بار .ئۇ بولسىمۇ جۇڭگو. جۇڭگو بىزنىڭ ۋەتىنىمىز،بىزنىڭ ئورتاق ئائىلىمىز مەشىقلاھىيىسى: 4-بەتتە بېرىلگەن بالىلارقوشىقىنى ئوقۇپ مەزمۇنىنى چۇشىنىش. مەقسەت:شېئىردىكىۋەتەنپەرۋەرلىك ھېسسىياتنى چۈشىنىش. تەلەپ:ھېسسىياتلىق ئوقۇش باھالاش ئۇسۇلى:شېئىرنى ئوقۇتۇپ مەزمۇنىنى سۆزلىتىپ خۇلاسە قىلنىدۇ.
دەرىستېمىسى: بىرىنچى بۆلەك. ۋەتەننى،شىنجاڭنى سۆيىدىغان شىنجاڭلىقلار 2-دەرس.ۋەتىنىمئۇچۇن چېگرانى قوغدايمەن ئوقۇتۇش نىشانى:بىلىم ۋە قابىلىيەت:شىنجاڭنىڭ ئەزەلدىن ۋەتىنىمىزنىڭ ئايرىلماس بىر قىسمى ئىكەنلىكىنى ،چېگرىنى قوغداشھەرمىللەت خەلقىنىڭ ئورتاق مەجبۇرىيىتى ئىكەنلىكىنى بىلىۋېلىش. جەريان ۋەئۇسۇل: بېرىلگەن مەزمۇنلارنى ئوقۇتۇش ،ئوقۇپ چۇشەندۇرۇش،ئەمەلىي مىسال ئېلىپسۆزلەش ئارقىلىق شىنجاڭنىڭ ئەزەلدىن ۋەتىنىمىزنىڭ ئايرىلماس بىر قىسمى ئىكەنلىكى ،شىنجاڭنىسۆيۇش،زېمىننى قوغداش ھەممىمىزنىڭ مەسئۇلىيىتى ئىكەنلىكى ئىگىلىتىلىدۇ. ھىسسىيات پۇزىتسىيىسى ۋە قىممەت قارىشى:شىنجاڭنىڭتارىخى –شىنجاڭدىكى ھەر مىللەت خەلقىنىڭ ئىناق ئۆتۇپ ،ئىتتىپاقلىشىپ ۋە ھەمكارلىشىپ،ئورتاق قۇرغان گۇزەل يۇرتنىڭ تارىخى ئىكەنلىكىنى ھېس قىلدۇرۇش .ئۆز يۇرتىدىن ،ئۆزدۆلىتىدىن پەخىرلىنىش ھىسسىياتىنى ئۇرغۇتۇش.چېگرانى قوغداش ئاڭلىقلىقىنىيېتىلدۈرۈش. مۇھىم نوقتاۋە ئۇنى گەۋدىلەندۇرۇش ئۇسۇلى:باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرى كىچىكىدىنباشلاپ ۋەتەننى ،شىنجاڭنى سۆيۇش،زېمىننى قوغداشتىن ئىبارەت مەسئۇلىيەت ئېڭىنىيېتىلدۇرۇش،ۋەتەننى ئاسراش ھەققىدە تەربىيىگە ئىگە قىلىش. چۇشەندۇرۇش،ئوقۇغۇچىلارنىپىكىر قىلدۇرۇش ،ئەمەلىي مىسال ئېلىپ سۆزلەش ئارقىلىق گەۋدىلەندۈرۈلىدۇ. قىيىن نوقتاۋە ئۇنى ھەل قىلىش ئۇسۇلى: شىنجاڭ باشتىن ئخىر ۋەتىنىمىزنىڭئايرىلماس بىر قىسمى ئىكەنلىكىنى بىلدۈرۈش. بېرىلگەن مەزمۇننى ئوقۇپچۇشەندۇرۇش،ئوقۇغۇچىلارنى سۆزلەشكە يېتەكلەش،خۇلاسىلەش ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ. ئوقۇتۇشقوراللىرى: رەسىم ، دەرستىنئىلگىرىكى سىناق ۋە يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش جەريانى:ئوقۇشلۇقئۇچۇن بېرىلگەن چېگرا سىزىقىدىكى «جۇڭگو تېشى» ناملىق ماتېرىيالنى ئوقۇتۇپھەرقانداق دۆلەت پۇقراسىنىڭ چېگرانى قوغداش مەجبۇرىيىتى بارلىقىنى چۇشەندۇرۇشئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ. ئوقۇتۇشجەريانى ۋە مەزمۇنى: ساۋاقداشلار،بىز ھازىرچېگرا سىزىقىدىكى «جۇڭگو تېشى» ناملىق ماتېرىيالنى ئوقۇپ ئۆتتۇق. بۇ ماقالىدەبۇرماقان مولدۇ ئىسىملىك بىر قىرغىز ئايالنىڭ ئەمەلىي ھەرىكىتى ئارقىلىق چېگرانىقوغدىغانلىقىنى بايان قىلىنغان. بىز باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرى مانا مۇشۇ چوڭئانىغا ئوخشاش ۋەتەننىڭ ھەر بىر مېتىر يېرىنىمۇ تاشلاپ قويماي جان تىكىپ ۋەتەنچېگراسىنى قوغدايدىغان ياخشى پۇقرالاردىن بولىشىمىز كېرەك. تۆۋەندىكىرەسىمگە قارايلى.(5-بەتتە بېرىلگەن رەسىم كۇزەتكۇزىلىدۇ) (ئوقۇغۇچىلار كۆرگەن ،بىلگەنلىرىگە ئاساسەن ئويلىغانلىرىنى سوزلەيدۇ) ئوقۇغۇچىلارنىڭجاۋابى ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى خۇلاسە قىلىنىدۇ.ئېلىمىز چېگرىسى ئۇزۇن دۆلەت بولۇپ،قۇرۇقلۇقتىكى چېگراسى 22مىڭ كىلومىتر،دېڭىز قىرغىقى چېگراسى 18مىڭ كېلومىتىربولۇپ،شىنجاڭدا 5600كېلومىتر چېگرا سىزىقى بار.بىز باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىكىچىكىمىزدىن باشلاپ ۋەتەننى، شىنجاڭنى سۆيۈش، زېمىنىمىزنى قوغداشتىن ئىبارەتمەسئۇلىيەت ئېڭىمىزنى يېتىلدۈرۈشىمىز،ۋەتەننى،شىنجاڭنى سۆيىدىغان روھنى جارىقىلدۇرۇشىمىز،ۋەتىنىمىزنى كۆزقارىچۇقىمىزنى ئاسرىغاندەك ئاسرىشىمىز لازىم. نىشاننىسىناش باسقۇچى:بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ: شىنجاڭ( )ئايرىلماس بىر قىسمى.شىنجاڭدىكى ھەر مىللەتخەلقى باشتىن-ئاخىر جۇڭخۇا مىللەتلىرى ( ) ئائىلىسىنىڭ بىر ئەزاسى بولۇپ كەلگەن . دوسكا لايىھىسى: بىرىنچى بۆلەك. ۋەتەننى ،شىنجاڭنى سۆيىدىغانشىنجاڭلىقلار 2-دەرس.ۋەتىنىم ئۇچۇن چېگرانى قوغدايمەن
ئېلىمىزچېگرىسى ئۇزۇن دۆلەت بولۇپ ،قۇرۇقلۇقتىكى چېگراسى 22مىڭ كىلومىتر،دېڭىز قىرغىقىچېگراسى 18مىڭ كېلومىتىر بولۇپ،شىنجاڭدا 5600كېلومىتر چېگرا سىزىقى بار. مەشىقلايىھىسى: 8-بەت. چېگرانى ئەمەلىي ھەرىكىتىم بىلەن قوغدايمەن دېگەن تېمىدا پارچەيېزىش مەقسەت:چېگرانىقوغداش ئاڭلىقلىقىنى يېتىلدۈرۈش. تەلەپ:توغرا،چىرايلىقيېزىش. باھالاشئۇسۇلى: يازغانلىرىنى ئوقۇتۇپ خۇلاسە قىلىنىدۇ.
دەرىسئىسمى: شىنجاڭ روھى بىرىنچى دەرس . ۋەتەننى سۆيۇش –ئۇلۇغ ۋەتىنىمىزنى سۆيىمىز ئوقۇتۇشنىشانى: بىلىم ۋەقابىلىيەت:ۋەتىنىمىزنىڭ پايتەختىنى بىلىش، دولىتىمىزنىڭ دۆلەت بايرىقى،دۆلەت گىربىنىبىلىش .دۆلىتىمىزدىكى داڭلىق تاغلار،داڭلىق دەريالار،داڭلىق كۆللەر،ۋە قېزىلمابايلىقلىرىنى بىلىش . جەريان ۋەئۇسۇل: بېرىلگەن مەزمۇنلارنى ئوقۇتۇش ،ئوقۇپ چۇشەندۇرۇش،ئەمەلىي مىسال ئېلىپسۆزلەش ئارقىلىق باي ،قۇدرەتلىك، تەرەققى قىلغان دولىتىمىزنىڭ شانلىق تارىخىئىگىلىتىلىدۇ. ھىسسىيات پۇزىتسىيىسى ۋە قىممەت قارىشىجۇڭخۇاپەرزەنتلىرى ئۆز ۋەتىنىنى خۇددى ئانىسىنى سۆيگەنگە ئوخشاش سۆيۈشى، ئۆزىنىڭجوڭگولۇق بولغانلىقىدىن پەخىرلىنىش ھىسسىياتىنى يېتىلدۈرۈش . مۇھىم نوقتاۋە ئۇنى گەۋدىلەندۈرۈش ئۇسۇلى: جۇڭگودىكى داڭلىق تاغلار،دەريالار، كۆللەر،قېزىلما بايلىقلىرىنى بىلىشچۇشەندۇرۇش،ئوقۇغۇچىلارنى پىكىر قىلدۇرۇش،ئەمەلىي مىسال ئېلىپ سۆزلەش ئارقىلىق گەۋدىلەندۈرۈلىدۇ. قىيىن نوقتاۋە ئۇنى ھەل قىلىش ئۇسۇلى:دۆلەت بولغاندىلا شەخىس بولىدۇ،دۆلەتگۇللەنگەندىلا ئاندىن ھەر بىر كىشى تىنچ –ئامان،بەخىتلىك بولىدۇ دېگەننىچۇشىنىش.بېرىلگەن مەزمۇننى ئوقۇپ چۇشەندۇرۇش،ئوقۇغۇچىلارنى سۆزلەشكەيېتەكلەش،خۇلاسىلەش ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ. ئوقۇتۇشقوراللىرى: رەسىم ،دەرس دېتالى دەرستىنئىلگىرىكى سىناق ۋە يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش جەريانى: ئوقۇغۇچىلارغادولىتىمىزنىڭ دولەت بايرىقى، دولەت گىربىنى چۈشەندۈرۈش ھەم دولەت شېئىرىنى ئوقۇتۇشئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ. ئوقۇتۇشجەريانى ۋە مەزمۇنى: ئالدى بىلەنئوقۇغۇچىلارغا بېرىلگەن ئوقۇشلۇق ئوقۇتۇلۇپ مەزمۇنى سۆزلەپ چۇشەندۈرۈلىدۇ. دەرسدېتالى ئارقىلىق دۆلەت بايرىقى ،دۆلەت گىربى ۋە جۇڭگودىكى داڭلىق تاغلار،دەريالار،كۆللەر ۋە قېزىلما بايلىقلىرى كۆرسىتىلىپ ۋەتىنىمىزنىڭ يېرى كەڭ، بايلىقى مول،مۇنبەت زېمىن ئىكەنلىكى ،ئەمگەكچان ،باتۇر جۇڭخۇا پەرزەنتلىرىنىڭ دۆلەتنى ئورتاققۇرۇپ، ئورتاق گۇللەندۈرگەنلىكى سۆزلەپ چۈشەندۈرۈلىدۇ ۋە دەرس مەزمۇنى خۇلاسەقىلىنىدۇ. دۆلىتىمىزدىكىداڭلىق تاغلار –خۇاڭشەن تېغى، تەيشەن تېغى، تەڭرىتاغ داڭلىقدەريالار -چاڭجياڭ دەرياسى، خۇاڭخېدەرياسى، يارلۇڭزاڭبو دەرياسى، تارىم دەرياسى داڭلىقكۆللەر –باغراش كۆلى ،دوڭتىڭخۇ كۆلى، تەيخۇ كۆلى ،چىڭخەي كۆلى ۋەتەننىسۆيۇش، ۋەتىنىدىن پەخىرلىنىش، ۋەتەننى قۇدرەت تاپقۇزۇش ئۈچۈن تىرىشىپ ئۆگىنىشھەققىدە تەربىيە بېرىلىدۇ نىشاننىسىناش باسقۇچى:بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ: بىزنىڭ دۆلىتىمىزنىڭ(بايلىقى مول ) زېمىنى ( كەڭ ) بولۇپ دۇنيا بويىچە بايلىقى كۆپ ( دۆلەتلەرنىڭ)بىرى دوسكا لاھىيىسى: دەرىس ئىسمى: شىنجاڭ روھى بىرىنچى دەرس . ۋەتەننى سۆيۇش –ئۇلۇغۋەتىنىمىزنى سۆيىمىز دۆلىتىمىزدىكىداڭلىق تاغلار –خۇاڭشەن تېغى، تەيشەن تېغى، تەڭرىتاغ داڭلىقدەريالار -چاڭجياڭ دەرياسى، خۇاڭخېدەرياسى، يارلۇڭزاڭبو دەرياسى، تارىم دەرياسى داڭلىقكۆللەر –باغراش كۆلى ،دوڭتىڭخۇ كۆلى، تەيخۇ كۆلى ،چىڭخەي كۆلى مەشىقلاھىيىسى: مەزمۇنى:8-بەتتەبېرىلگەن بالىلار قوشىقىنى ئوقۇپ مەزمۇنىنى چۇشىنىش. مەقسەت:شېئىردىكىۋەتەنپەرۋەرلىك ھېسسىياتنى چۈشىنىش. تەلەپ:ھېسسىياتلىق ئوقۇش باھالاشئۇسۇلى: شېئىرنى ئوقۇتۇپ مەزمۇنىنى سوزلىتىپ خۇلاسە قىلىنىدۇ. تە
دەرىسئىسمى: مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى بىرىنچى دەرس . ئويغۇر مىللىتى بىلەن تونۇشۇش ئوقۇتۇش نىشانى:
بىلىم ۋەقابىلىيەت: ئۇيغۇر مىللىتىنىڭ شەكىللىنىشى ،ئۆرۇپ –ئادىتى ۋەمۇھىم بايراملىرىنى بىلىش . جەريان ۋەئۇسۇل: ئۇيغۇر مىللىتىنىڭ ئۆرۇپ –ئادىتى،مۇھىم بايراملىرىنى ئەمەلىي مىسال ئېلىپ سۆزلەش، مۇستەقىل پىكىر يۈرگۇزۇشكەيېتەكلەش ئاساسىدا ئۇيغۇر مىللىتى ھەققىدە مۇئەييەن تونۇشقا ئىگە قىلىش. ھىسسىيات پۇزىتسىيىسى ۋە قىممەت قارىشى:ئوقۇغۇچىلارغا مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيىسى بېرىش . مۇھىم نوقتاۋە ئۇنى گەۋدىلەندۈرۈش ئۇسۇلى: ئۇيغۇر مىللىتىنىڭ ئۆرۇپ-ئادىتى ۋە ھېيت –بايراملىرىنىبىلىۋېلىش . ئوقۇغۇچىلارنى پىكىر قىلدۇرۇش ،ئەمەلىي مىسال ئېلىپ سۆزلەش ئارقىلىقگەۋدىلەندۈرۈلىدۇ. قىيىن نوقتاۋە ئۇنى ھەل قىلىش ئۇسۇلى:ئۇيغۇر مىللىتىنىڭ ھېيت – بايراملىرىنى ۋە ئۇلارنىڭ ياشاش ئالاھىدىلىكى توغرىسىدا دەسلەپكى قەدەمدەچۈشەنچىگە ئىگە بولۇش. بېرىلگەن مەزمۇننى ئوقۇپ چۇشەندۇرۇش،ئوقۇغۇچىلارنى سۆزلەشكەيېتەكلەش،خۇلاسىلەش ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ. ئوقۇتۇشقوراللىرى: رەسىم ،دەرس دېتالى دەرستىنئىلگىرىكى سىناق ۋە يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش جەريانى: ئوقۇغۇچىلاردىنتۆۋەندىكى سوئاللارنى سوراپ ،جاۋاپ بېرىشكە يېتەكلەش ئارقىلىق يېڭى دەرىسكە باشلاپكىرىلىدۇ . سىز قايسىمىللەتلەرنى ياخشى كۆرىسىز؟ ئۆزىڭىزنىڭ مىللىتى توغرىسىدا نېمىلەرنى بىلىسىز ؟ ئوقۇتۇشجەريانى ۋە مەزمۇنى: كىچىكسوئاللار ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلارنى جاۋاب بېرىشكە يېتەكلەپ دەرس ماۋزۇسى كەلتۈرۈپچىقىرىلىدۇ . ئلھاملاندۇرۇشۋە ئۇلگە كۆرسىتىش ئۇسۇلىدىن پايدىلىنىپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھېس قىلغانلىرى ۋەكۆرگەنلىرىنى سۆزلەشكە يېتەكلىنىدۇ. (دەرس دېتالى ئارقىلىق ئۇيغۇر مىللىتىنىڭبايراملىرى، ئۆروپ ئادىتى ئەكىس ئەتتۇرۇلگەن كۆرۇنۇش كۆرسىتىلىدۇ ).ئوقۇغۇچىلارنىڭ سۆزلىگەنلىرى ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى خۇلاسە قىلىنىدۇ . ئۇيغۇرمىللىتى ئۇزاق يىللار ئىلگىرى شەكىللەنگەن تارىخى ئۇزۇن، مەدەنىيەتلىك، ئۆزىگە خاسمىللىي ئۆرۇپ- ئادىتىنى شەكىللەندۇرگەن، شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايۇنىداياشايدىغان ، شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايونىغا نىسبەتەن نوپۇسى كۆپ مىللەتلەرنىڭبىرى بولۇپ، ئۇيغۇرلار ئېلىمىزدىكى باشقا مىللەتلەر بىلەن مۇرىنى –مۇرىگە تىرەپ،ھەر مىللەت خەلقى بىلەن بىرلىكتەجوڭگونى ئورتاق قۇرغان ،ئورتاق گۇللەندۈرگەن نوپۇسى ئەڭكۆپ مىللەت بولۇپ پۇتۇن مەملىكەت نوپۇسىنىڭ %91.5نى ئىگىلەيدۇ. خەنزۇلار خەنزۇ يېزىقىنى قوللىنىدۇ . خەنزۇتىلى ئېلىمىز بويىچە شۇنداقلا دۇنيا بويىچە ئىشلىتىدىغان ئادەم سانى ئەڭ كۆپ بولغانتىللارنىڭ بىرى .خەنزۇ يېزىقىنى پۇتۇن دۆلەت ئورتاق دۆلەت يېزىقى ۋە تىلى دەپقوللىنىپ كەلمەكتە . خەنزۇ مىللىتىنىڭ چاغان ،پانۇس بايرىمى ،چوكانتال بايرىمى،تاڭزۇڭزا بايرىمى قاتارلىق بايراملىرى بار . ش ئۇ ئا ر دا خەنزۇ ،ئۇيغۇر ، خۇيزۇ،قازاق .... قاتارلىق مىللەتلەر بىرلىكتە ياشايدۇ . شۇڭا بىز ھەر مىللەت خەلقىئىناق، ئىتتىپاق ئۆتۇشىمىز لازىم . نىشاننىسىناش باسقۇچى: بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ: خەنزۇ مىللىتىنىڭ ( )، ( ) ، ( ) ،قاتارلىق بايراملىرى بار .
دوسكا لاھىيىسى: دەرىس ئىسمى:مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى بىرىنچى دەرس . خەنزۇ مىللىتى بىلەن تونۇشۇش
خەنزۇ مىللىتىنىڭ چاغان ،پانۇسبايرىمى، چوكانتال بايرىمى ،تاڭزۇڭزا بايرىمى قاتارلىق بايراملىرى بار . مەشىقلاھىيىسى: خەنزۇ مىللىتىنىڭ ئۆزىڭىز بىلىدىغان ھېيت- بايراملىرىنى ئېيتىپ بېرىڭ . مەقسەت:خەنزۇ مىللىتىگە بولغان چۈشەنچىسىنى ئۆستۈرۈش. تەلەپ: راۋانسۆزلەش باھالاشئۇسۇلى: كېيىنكى سائەتتە سوراپ خۇلاسە قىلىنىدۇ. |