كۆرۈش: 774|ئىنكاس: 3

2-يىللىق 21-22-سائەت دەرس تەييارلىقى ....باھا بەرگەيسىلەر دوسلۇرۇم

 [ئۇلانما كۆچۈرۈش]
درەس تىمىسى:21-دەرس ئوينىۋالغىن بېلىجان
(ئىلىكتىرلىك،كۆرسەتمىلىك)تىكىست ئۆتىلىدۇ.
تېكىستىكى<مەن>نىڭ كۆڭلىنىڭ يۇمشاقلىقىغا ھەممە ئادەم قايىل بولماي تۇرالمايدۇ.بېلىجانلارغا ئىچ ئاغرىتىدۇ.بېلىجانلارنىڭ قارماققا ئىلىنىپ ئۆلۈپ كىتىشىگە چىداپ
تۇرالمايدۇ.شۇنچە كۆپ بېلىجانلارنى <مەن>نىڭ قۇتقۇزۇپ بۇلىشى مۇمكىن ئەمەس.
لېكىن<مەن>نىڭ كۆڭلىدە بىر بېلىجانمۇ بىر جان،بىر بېلىجاننى قۇتۇلدۇرۋالسا،بىر
جاننى قۇتۇلدۇرغانلىق بۇلىدۇ.ھايات قىممەتلىك،ئۇنى قەدىرلەش كېرەك،دەپ
قارايدىغانلىقى بايان قىلىنغان.
ئوقۇتۇش نىشانى:
1-بىلىم ۋە قابىلىيەت:ئوقۇغۇچىلار شېئىرنى پىششىق،توغرا ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش،
يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش.
جەريان ۋە ئۇسۇل:ھىسىياتلىق ئۇقۇپ ئۈلگە كۆرسىتىش،كۈچ ئۇلاپ ئۇقۇش،مۇلاھىزە
قىلدۇرۇپ سۇئاللار ئاساسىدا يىتەكلەش،يىڭى سۆزلەرنى ئىگەللەش.
ھىسسىيات پوزىتسىيىسى ۋە قىممەت قارشى:ئوقۇغۇچىلار ھايۋانلارنى قوغداش ۋە
ھاياتنى قەدىرلەش ئېڭىنى يىتىلدۈرۈش.
مۇھىم نۇقتا :يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش، ھايۋانلارنى
قوغداش ۋە ھاياتنى قەدىرلەش ئېڭىنى تۇرغۇزۇش.
مۇھىم نۇقتىنى گەۋدىلەندۈرۈش:ئۈلگە كۆرسىتىپ ئۇقۇش،مۇستەققىل ئۇقۇش ۋە
چۈشەندۈرۈش ئۇسۇللىرى ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ.
قىيىن نۇقتا: يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش، ھايۋانلارنى
قوغداش ۋە ھاياتنى قەدىرلەش ئېڭىنى تۇرغۇزۇش ۋە بېلىجانلارغا ئىچ ئاغرىتىدىغان
بالىغا ئاپىرىن ئېيتىش.
قىيىن نۇقتىنى ھەل قىلىش:كۇبلىتلار بويىچە تەھلىل قىلىشقا يىتەكلەش،ئەمەلىي
  مىساللار ئارقىلىق سۆزلەش،سۇئال-جاۋاپلىرى ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ.
ئوقۇتۇش قوراللىرى:كومپىيوتىر،ئوقۇتۇش يۇمشاق دىتالى،ئىكران،بىلىق.
ئوقۇتۇش جەريانى:يىڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش:ساۋاقداشلار سىلەر بىلىقنى كۆرۈپ
باققانمۇ؟بىلقنىڭ تۈرلىرى قانچە خىل؟سىلەر قانداق بىلىقنى ياخشى كۆرۈسىلەر؟
دىگەن سۇئاللارنى ئوتتۇرغا قۇيۇپ ،ئوقۇغۇچىلارنى ئىختىيارى جاۋاپ بىرىشكە يىتەكلەپ
باھالاش ئارقىلىق يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ،دەرس تىمىسى دوسكىغا يېزىلدۇ.
ساۋاقداشلار بىز بۇ سائەتتە يىڭى دەرس بىلەن تۇنۇشۇپ چىقايلى دىيىش ئارقىلىق ئالدى
بىلەن ئىكراندا تىكىست مەزمۇنىغا مۇناسىۋەتلىك رەسىملەر كۆرسىتىلىدۇ.ۋە نىمىلەرنى
كۆرگەنلىكىنى سوراش ئارقىلىق كۆز قاراشلىرىنى ئوتتۇرغا قۇيۇشقا يىتەكلىنىدۇ ۋە
تىكىستنى ئۆزۈم بىر قېتىم ئۇقۇپ بىرىمەن،شۇ ئاساستا ئوقۇغۇچىلارنى گۇرۇپپىلار
بويىچە مۇستەققىل كۈچ ئۇلاپ ئۇقۇشقا يىتەكلەيمەن،بۇ جەرياندا ئوقۇغۇچىلار
چۈشەنمىگەن يىڭى سۆزلەرنى ئوتتۇرغا قويدۇرۇپ مۇلاھىزە قىلدۇرۇپ ئىگەللىتىدۇ.
ئوقۇغۇچىلار گۇرۇپپىلارغا بۆلۈنۈپ تىكىست مەزمۇنى كۇبلىتلار بويىچە مۇلاھىزە
قىلدۇرۇپ بايان قىلىشقا يىتەكلىنىدۇ.كىچك سۇئاللار ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى
خۇلاسىلىنىدۇ.
بۇ تىكىستىن سىز نىمىنى ھىس قىلدىڭىز؟
يۇقارقى مەزمۇنلارنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۈچى ئارقىلىق خۇلاسە قىلىنىدۇ.كىيىن
ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلار بىرلىكتە دەرسكە مۇناسىۋەتلىك بولغان مەشق سۇئاللىرى
ئىشلەش جەريانىدا دەرس مەزمۇنى خۇلاسىلىنىدۇ.ۋە مۇستەھكەملىنىدۇ.
مۇستەھكەملەش مەشىقى:
ئىملاسى خاتا سۆزلەرنى توغرىلاپ يېزىڭ.
باسا______بارسا                                             تاتسا____________تارتسا
ساغان____سالغان                                        بېرەي____________بىرەي
ئوينىۋاغىن_______ئوينىۋالغىن.                      شوغۇپ_______شۇڭغۇپ
خۇلاسە:بىلىق ھەققىدىكى بىلىملەرنى ئۆتۈش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلاردا ھايۋانلارنى
قوغداش،ھاياتنى قەدىرلەش ئېڭىنى تۇرغۇزىمەن.
دوسكا لاھىيەسى :ئوينىۋالغىن بېلىجان
ئىملاسى خاتا سۆزلەرنى توغرىلاپ يېزىڭ.
باسا______بارسا                                             تاتسا____________تارتسا
ساغان____سالغان                                        بېرەي____________بىرەي
ئوينىۋاغىن_______ئوينىۋالغىن.                      شوغۇپ_______شۇڭغۇپ
مەشىق لاھىيەسى:تىكىستنىڭ ئاساسى مەزمۇنىنى ئىگەللەپ كىلىش.
مەقسەت:ئويلىنىش ئىقتقدارىنى ئاشۇرۇش.
تەلەپ:دەرسلىك كىتاپتىن پايدىلىنىش.
تەكشۈرۈش ۋە خۇلاسە:كېيىنكى سائەتتە سۇراپ ئۇمۇملاشتۇرۇش ئاساسىدا خۇلاسە
قىلىنىدۇ.
دەرس تىمىسى: 21-دەرس ئوينىۋالغىن بېلىجان
(ئىلىكتىرلىك،كۆرسەتمىلىك)(كۆنۈكمە تەلىپى)
ئاساسى مەزمۇنى:
تېكىستىكى<مەن>نىڭ كۆڭلىنىڭ يۇمشاقلىقىغا ھەممە ئادەم قايىل بولماي تۇرالمايدۇ.بېلىجانلارغا ئىچ ئاغرىتىدۇ.بېلىجانلارنىڭ قارماققا ئىلىنىپ ئۆلۈپ كىتىشىگە چىداپ
تۇرالمايدۇ.شۇنچە كۆپ بېلىجانلارنى <مەن>نىڭ قۇتقۇزۇپ بۇلىشى مۇمكىن ئەمەس.
لېكىن<مەن>نىڭ كۆڭلىدە بىر بېلىجانمۇ بىر جان،بىر بېلىجاننى قۇتۇلدۇرۋالسا،بىر
جاننى قۇتۇلدۇرغانلىق بۇلىدۇ.ھايات قىممەتلىك،ئۇنى قەدىرلەش كېرەك،دەپ
قارايدىغانلىقى بايان قىلىنغان.
ئوقۇتۇش نىشانى:
1-بىلىم ۋە قابىلىيەت:ئوقۇغۇچىلار شېئىرنى پىششىق،توغرا ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش،
يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش.
جەريان ۋە ئۇسۇل:ھىسىياتلىق ئۇقۇپ ئۈلگە كۆرسىتىش،كۈچ ئۇلاپ ئۇقۇش،مۇلاھىزە
قىلدۇرۇپ سۇئاللار ئاساسىدا يىتەكلەش،يىڭى سۆزلەرنى ئىگەللەش.
ھىسسىيات پوزىتسىيىسى ۋە قىممەت قارشى:ئوقۇغۇچىلار ھايۋانلارنى قوغداش ۋە
ھاياتنى قەدىرلەش ئېڭىنى يىتىلدۈرۈش.
مۇھىم نۇقتا :يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش، ھايۋانلارنى
قوغداش ۋە ھاياتنى قەدىرلەش ئېڭىنى تۇرغۇزۇش.
مۇھىم نۇقتىنى گەۋدىلەندۈرۈش:ئۈلگە كۆرسىتىپ ئۇقۇش،مۇستەققىل ئۇقۇش ۋە
چۈشەندۈرۈش ئۇسۇللىرى ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ.
قىيىن نۇقتا: يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش، ھايۋانلارنى
قوغداش ۋە ھاياتنى قەدىرلەش ئېڭىنى تۇرغۇزۇش ۋە بېلىجانلارغا ئىچ ئاغرىتىدىغان
بالىغا ئاپىرىن ئېيتىش.
قىيىن نۇقتىنى ھەل قىلىش:كۇبلىتلار بويىچە تەھلىل قىلىشقا يىتەكلەش،ئەمەلىي
  مىساللار ئارقىلىق سۆزلەش،سۇئال-جاۋاپلىرى ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ.
ئوقۇتۇش قوراللىرى:كومپىيوتىر،ئوقۇتۇش يۇمشاق دىتالى،ئىكران،بىلىق.
ئوقۇتۇش جەريانى:يىڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش:ساۋاقداشلار سىلەر بىلىقنى كۆرۈپ
باققانمۇ؟بىلقنىڭ تۈرلىرى قانچە خىل؟سىلەر قانداق بىلىقنى ياخشى كۆرۈسىلەر؟
دىگەن سۇئاللارنى ئوتتۇرغا قۇيۇپ ،ئوقۇغۇچىلارنى ئىختىيارى جاۋاپ بىرىشكە يىتەكلەپ
باھالاش ئارقىلىق يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ،دەرس تىمىسى دوسكىغا يېزىلدۇ.
ساۋاقداشلار بىز بۇ سائەتتە يىڭى دەرس بىلەن تۇنۇشۇپ چىقايلى دىيىش ئارقىلىق ئالدى
بىلەن ئىكراندا تىكىست مەزمۇنىغا مۇناسىۋەتلىك رەسىملەر كۆرسىتىلىدۇ.ۋە نىمىلەرنى
كۆرگەنلىكىنى سوراش ئارقىلىق كۆز قاراشلىرىنى ئوتتۇرغا قۇيۇشقا يىتەكلىنىدۇ ۋە
تىكىستنى ئۆزۈم بىر قېتىم ئۇقۇپ بىرىمەن،شۇ ئاساستا ئوقۇغۇچىلارنى گۇرۇپپىلار
بويىچە مۇستەققىل كۈچ ئۇلاپ ئۇقۇشقا يىتەكلەيمەن،بۇ جەرياندا ئوقۇغۇچىلار
چۈشەنمىگەن يىڭى سۆزلەرنى ئوتتۇرغا قويدۇرۇپ مۇلاھىزە قىلدۇرۇپ ئىگەللىتىدۇ.
ئوقۇغۇچىلار گۇرۇپپىلارغا بۆلۈنۈپ تىكىست مەزمۇنى كۇبلىتلار بويىچە مۇلاھىزە
قىلدۇرۇپ بايان قىلىشقا يىتەكلىنىدۇ.كىچك سۇئاللار ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى
خۇلاسىلىنىدۇ.
بۇ تىكىستىن سىز نىمىنى ھىس قىلدىڭىز؟
يۇقارقى مەزمۇنلارنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۈچى ئارقىلىق خۇلاسە قىلىنىدۇ.كىيىن
ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلار بىرلىكتە دەرسكە مۇناسىۋەتلىك بولغان مەشق سۇئاللىرى
ئىشلەش جەريانىدا دەرس مەزمۇنى خۇلاسىلىنىدۇ.ۋە مۇستەھكەملىنىدۇ.
مۇستەھكەملەش مەشىقى:
ماس كىلىدىغانلىرىنى تۇتاشتۇرۇڭ.
سۈ           بېلى            سۇ          يەم          شۇڭ
چۈك        غۇپ           دا            زۈك           جان
خۇلاسە:بىلىق ھەققىدىكى بىلىملەرنى ئۆتۈش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلاردا ھايۋانلارنى
قوغداش،ھاياتنى قەدىرلەش ئېڭىنى تۇرغۇزىمەن.
دوسكا لاھىيەسى ئوينىۋالغىن بېلىجان
تۆۋەندىكى تۈرلەرگە كىرىدىغان تۈرلەردىن ئۈچنى يېزىڭ.
ئۇچار قۇشلار______________كەپتەر،بۈركۈت،قۇچقاچ.
ئۆي ھايۋانلىرى_____________قوي،كالا،تۇخۇ.
مەشىق لاھىيەسى:تىكىستنىڭ ئاساسى مەزمۇنىنى ئىگەللەپ كىلىش.
مەقسەت:ئويلىنىش ئىقتقدارىنى ئاشۇرۇش.
تەلەپ:دەرسلىك كىتاپتىن پايدىلىنىش.
تەكشۈرۈش ۋە خۇلاسە:كېيىنكى سائەتتە سۇراپ ئۇمۇملاشتۇرۇش ئاساسىدا خۇلاسە
قىلىنىدۇ.
درەس تىمىسى:22-دەرس قىزىقارلىق بايقاش
(ئىلىكتىرلىك)تىكىست ئۆتىلىدۇ..
ئاساسى مەزمۇنى:تىكىستە بىئولوگىيە ئالىمى دارۋىننىڭ تىنىچ ئوكياندىكى بىر كىچىك ئارالغا بېرىپ ھاشارەتلەرنى كۆزىتىپ،پەقەت مۇھىتقا ماسلىشالىغان جانلىقلارنىڭلا
ھايات كەچۈرەلەيدىغانلىقىدىن ئىبارەت قانۇنىيەتنى بايقىغانلىقى يېزىلغان بۇلۇپ،
دارۋىننىڭ ئىنچىكىلىك بىلەن كۆزىتىش، ئەستايىدىل تەپەككۇر قىلىشتەك ئىلمىي
روھى بايان قىلىنغان.
بۇ بايان خاراكتىرلىك ئەسەر بۇلۇپ،ۋەقەنىڭ تەدرىجىي تەرەققىيات تەرتىپى بويىچە
يېزىلغان.ئەسەرنىڭ قۇرۇلمىسى پۇختا،لوگىكىچانلىقى كۈچلۈك،ئىلىم-پەننىڭ
تەتقىقات جەريانى بۇلۇپ ھېساپلىنىدۇ.
بىلىم ۋە قابىلىيەت: ئوقۇغۇچىلار تىكىستنى پىششىق،توغرا ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش،
يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش.
جەريان ۋە ئۇسۇل:ھىسىياتلىق ئۇقۇپ ئۈلگە كۆرسىتىش،كۈچ ئۇلاپ ئۇقۇش،مۇلاھىزە
قىلدۇرۇپ سۇئاللار ئاساسىدا يىتەكلەش،يىڭى سۆزلەرنى ئىگەللەش.
ھىسسىيات پوزىتسىيىسى ۋە قىممەت قارشى:ئوقۇغۇچىلار ھايۋانلارنى قوغداش ۋە
ھاياتنى قەدىرلەش ئېڭىنى يىتىلدۈرۈش.
مۇھىم نۇقتا :يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش،ئوقۇغۇچىلار
جانلىقلارنىڭ تەبىئى مۇھىتقا ماسلىشالىغاندىلا مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرىدىغانلىقىدىن
ئىبارەت قانۇنىيەتنى دەسلەپكى قەدەمدە بىلىۋېلىش.دارۋىننىڭ ئىنچىكىلىك بىلەن
،كۆزىتىپ ئەستايىدىل تەپەككۈر قىلشتەك ئىلمىي روھىنى ئۆگىنىش.
مۇھىم نۇقتىنى گەۋدىلەندۈرۈش:ئۈلگە كۆرسىتىپ ئۇقۇش،مۇستەققىل ئۇقۇش ۋە
چۈشەندۈرۈش ئۇسۇللىرى ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ.
قىيىن نۇقتا: يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش،،ئوقۇغۇچىلار
جانلىقلارنىڭ تەبىئى مۇھىتقا ماسلىشالىغاندىلا مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرىدىغانلىقىدىن
ئىبارەت قانۇنىيەتنى دەسلەپكى قەدەمدە بىلىۋېلىش، دارۋىننىڭ ئىنچىكىلىك بىلەن
،كۆزىتىپ ئەستايىدىل تەپەككۈر قىلشتەك ئىلمىي روھىنى ئۆگىنىش.
ئوقۇتۇش قوراللىرى:كومپىيوتىر،ئوقۇتۇش يۇمشاق دىتالى،ئىكران.
ئوقۇتۇش جەريانى:يىڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش:ساۋاقداشلار سىلەردارۋىننىڭ
ھىكايىسىنى ئاڭلاپ باققانمۇ؟ دىگەن سۇئاللارنى ئوتتۇرغا قۇيۇپ ،ئوقۇغۇچىلارنى
ئىختىيارى جاۋاپ بىرىشكە يىتەكلەپ باھالاش ئارقىلىق يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ
،دەرس تىمىسى دوسكىغا يېزىلدۇ.
ساۋاقداشلار بىز بۇ سائەتتە يىڭى دەرس بىلەن تۇنۇشۇپ چىقايلى دىيىش ئارقىلىق ئالدى
بىلەن ئىكراندا تىكىست مەزمۇنىغا مۇناسىۋەتلىك رەسىملەر كۆرسىتىلىدۇ.ۋە نىمىلەرنى
كۆرگەنلىكىنى سوراش ئارقىلىق كۆز قاراشلىرىنى ئوتتۇرغا قۇيۇشقا يىتەكلىنىدۇ ۋە
تىكىستنى ئۆزۈم بىر قېتىم ئۇقۇپ بىرىمەن،شۇ ئاساستا ئوقۇغۇچىلارنى گۇرۇپپىلار
بويىچە مۇستەققىل كۈچ ئۇلاپ ئۇقۇشقا يىتەكلەيمەن،بۇ جەرياندا ئوقۇغۇچىلار
چۈشەنمىگەن يىڭى سۆزلەرنى ئوتتۇرغا قويدۇرۇپ مۇلاھىزە قىلدۇرۇپ ئىگەللىتىدۇ.
ئوقۇغۇچىلار گۇرۇپپىلارغا بۆلۈنۈپ تىكىست مەزمۇنى كۇبلىتلار بويىچە مۇلاھىزە
قىلدۇرۇپ بايان قىلىشقا يىتەكلىنىدۇ.كىچك سۇئاللار ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى
خۇلاسىلىنىدۇ.
بۇ تىكىستىن سىز نىمىنى ھىس قىلدىڭىز؟
يۇقارقى مەزمۇنلارنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۈچى ئارقىلىق خۇلاسە قىلىنىدۇ.كىيىن
ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلار بىرلىكتە دەرسكە مۇناسىۋەتلىك بولغان مەشق سۇئاللىرى
ئىشلەش جەريانىدا دەرس مەزمۇنى خۇلاسىلىنىدۇ.ۋە مۇستەھكەملىنىدۇ.
مۇستەھكەملەش مەشىقى:
يىڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى يېزىڭ.
بايقاش____ ئىنىقلاش                                 غەلىتە____ئاجايىپ
داڭلىق___مەشھۇر                                       سىر______مەخپىيەتلىك
خۇلاسە ئوقۇغۇچىلار
جانلىقلارنىڭ تەبىئى مۇھىتقا ماسلىشالىغاندىلا مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرىدىغانلىقىدىن
ئىبارەت قانۇنىيەتنى دەسلەپكى قەدەمدە بىلىۋېلىش. ئىنچىكىلىك بىلەن كۆزىتىپ
ئەستايىدىل تەپەككۈر قىلشتەك ئىلمىي روھىنى تۇرغۇزىمەن.
دوسكا لاھىيەسى 22-دەرس قىزىقارلىق بايقاش:
يىڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى يېزىڭ.
بايقاش____ ئىنىقلاش                                 غەلىتە____ئاجايىپ
داڭلىق___مەشھۇر                                       سىر______مەخپىيەتلىك
مەشىق لاھىيەسى:تىكىستنىڭ ئاساسى مەزمۇنىنى ئىگەللەپ كىلىش.
مەقسەت:ئويلىنىش ئىقتقدارىنى ئاشۇرۇش.
تەلەپ:دەرسلىك كىتاپتىن پايدىلىنىش.
تەكشۈرۈش ۋە خۇلاسە:كېيىنكى سائەتتە سۇراپ ئۇمۇملاشتۇرۇش ئاساسىدا خۇلاسە
قىلىنىدۇ.
درەس تىمىسى:22-دەرس قىزىقارلىق بايقاش
(ئىلىكتىرلىك)                     كۆنۈكمە تەلىپى ئورۇندىلىدۇ.
ئاساسى مەزمۇنى:تىكىستە بىئولوگىيە ئالىمى دارۋىننىڭ تىنىچ ئوكياندىكى بىر كىچىك ئارالغا بېرىپ ھاشارەتلەرنى كۆزىتىپ،پەقەت مۇھىتقا ماسلىشالىغان جانلىقلارنىڭلا
ھايات كەچۈرەلەيدىغانلىقىدىن ئىبارەت قانۇنىيەتنى بايقىغانلىقى يېزىلغان بۇلۇپ،
دارۋىننىڭ ئىنچىكىلىك بىلەن كۆزىتىش، ئەستايىدىل تەپەككۇر قىلىشتەك ئىلمىي
روھى بايان قىلىنغان.
بۇ بايان خاراكتىرلىك ئەسەر بۇلۇپ،ۋەقەنىڭ تەدرىجىي تەرەققىيات تەرتىپى بويىچە
يېزىلغان.ئەسەرنىڭ قۇرۇلمىسى پۇختا،لوگىكىچانلىقى كۈچلۈك،ئىلىم-پەننىڭ
تەتقىقات جەريانى بۇلۇپ ھېساپلىنىدۇ.
بىلىم ۋە قابىلىيەت: ئوقۇغۇچىلار تىكىستنى پىششىق،توغرا ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش،
يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش.
جەريان ۋە ئۇسۇل:ھىسىياتلىق ئۇقۇپ ئۈلگە كۆرسىتىش،كۈچ ئۇلاپ ئۇقۇش،مۇلاھىزە
قىلدۇرۇپ سۇئاللار ئاساسىدا يىتەكلەش،يىڭى سۆزلەرنى ئىگەللەش.
ھىسسىيات پوزىتسىيىسى ۋە قىممەت قارشى:ئوقۇغۇچىلار ھايۋانلارنى قوغداش ۋە
ھاياتنى قەدىرلەش ئېڭىنى يىتىلدۈرۈش.
مۇھىم نۇقتا :يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش،ئوقۇغۇچىلار
جانلىقلارنىڭ تەبىئى مۇھىتقا ماسلىشالىغاندىلا مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرىدىغانلىقىدىن
ئىبارەت قانۇنىيەتنى دەسلەپكى قەدەمدە بىلىۋېلىش.دارۋىننىڭ ئىنچىكىلىك بىلەن
،كۆزىتىپ ئەستايىدىل تەپەككۈر قىلشتەك ئىلمىي روھىنى ئۆگىنىش.
مۇھىم نۇقتىنى گەۋدىلەندۈرۈش:ئۈلگە كۆرسىتىپ ئۇقۇش،مۇستەققىل ئۇقۇش ۋە
چۈشەندۈرۈش ئۇسۇللىرى ئارقىلىق ھەل قىلىنىدۇ.
قىيىن نۇقتا: يىڭى سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش،،ئوقۇغۇچىلار
جانلىقلارنىڭ تەبىئى مۇھىتقا ماسلىشالىغاندىلا مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرىدىغانلىقىدىن
ئىبارەت قانۇنىيەتنى دەسلەپكى قەدەمدە بىلىۋېلىش، دارۋىننىڭ ئىنچىكىلىك بىلەن
،كۆزىتىپ ئەستايىدىل تەپەككۈر قىلشتەك ئىلمىي روھىنى ئۆگىنىش.
ئوقۇتۇش قوراللىرى:كومپىيوتىر،ئوقۇتۇش يۇمشاق دىتالى،ئىكران.
ئوقۇتۇش جەريانى:يىڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش:ساۋاقداشلار سىلەردارۋىننىڭ
ھىكايىسىنى ئاڭلاپ باققانمۇ؟ دىگەن سۇئاللارنى ئوتتۇرغا قۇيۇپ ،ئوقۇغۇچىلارنى
ئىختىيارى جاۋاپ بىرىشكە يىتەكلەپ باھالاش ئارقىلىق يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ
،دەرس تىمىسى دوسكىغا يېزىلدۇ.
ساۋاقداشلار بىز بۇ سائەتتە يىڭى دەرس بىلەن تۇنۇشۇپ چىقايلى دىيىش ئارقىلىق ئالدى
بىلەن ئىكراندا تىكىست مەزمۇنىغا مۇناسىۋەتلىك رەسىملەر كۆرسىتىلىدۇ.ۋە نىمىلەرنى
كۆرگەنلىكىنى سوراش ئارقىلىق كۆز قاراشلىرىنى ئوتتۇرغا قۇيۇشقا يىتەكلىنىدۇ ۋە
تىكىستنى ئۆزۈم بىر قېتىم ئۇقۇپ بىرىمەن،شۇ ئاساستا ئوقۇغۇچىلارنى گۇرۇپپىلار
بويىچە مۇستەققىل كۈچ ئۇلاپ ئۇقۇشقا يىتەكلەيمەن،بۇ جەرياندا ئوقۇغۇچىلار
چۈشەنمىگەن يىڭى سۆزلەرنى ئوتتۇرغا قويدۇرۇپ مۇلاھىزە قىلدۇرۇپ ئىگەللىتىدۇ.
ئوقۇغۇچىلار گۇرۇپپىلارغا بۆلۈنۈپ تىكىست مەزمۇنى كۇبلىتلار بويىچە مۇلاھىزە
قىلدۇرۇپ بايان قىلىشقا يىتەكلىنىدۇ.كىچك سۇئاللار ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى
خۇلاسىلىنىدۇ.
بۇ تىكىستىن سىز نىمىنى ھىس قىلدىڭىز؟
يۇقارقى مەزمۇنلارنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۈچى ئارقىلىق خۇلاسە قىلىنىدۇ.كىيىن
ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلار بىرلىكتە دەرسكە مۇناسىۋەتلىك بولغان مەشق سۇئاللىرى
ئىشلەش جەريانىدا دەرس مەزمۇنى خۇلاسىلىنىدۇ.ۋە مۇستەھكەملىنىدۇ.
مۇستەھكەملەش مەشىقى:
تۆۋەندىكى سۆزلەرگە جۈملە تۈزۈڭ.
....بىلەن....شۇڭا....:ئۇلار ناخشىنى ئۇقۇپ چالالايدىكەن شۇڭا ئېلىپ بارايلى.
...بەزىلىرىنىڭ...بەزىلىرىنىڭ..:ئۇلارنىڭ بەزىلىرىنىڭ كىتابى بار،بەزىلىرىنىڭ يوق.
خۇلاسە ئوقۇغۇچىلار جانلىقلارنىڭ تەبىئى مۇھىتقا ماسلىشالىغاندىلا مەۋجۇت بۇلۇپ
تۇرىدىغانلىقىدىن ئىبارەت قانۇنىيەتنى دەسلەپكى قەدەمدە بىلىۋېلىش. ئىنچىكىلىك
بىلەن كۆزىتىپ ئەستايىدىل تەپەككۈر قىلشتەك ئىلمىي روھىنى تۇرغۇزىمەن.
دوسكا لاھىيەسى 22-دەرس قىزىقارلىق بايقاش:
تۆۋەندىكى سۆزلەرگە جۈملە تۈزۈڭ.
....بىلەن....شۇڭا....:ئۇلار ناخشىنى ئۇقۇپ چالالايدىكەن شۇڭا ئېلىپ بارايلى.
...بەزىلىرىنىڭ...بەزىلىرىنىڭ..:ئۇلارنىڭ بەزىلىرىنىڭ كىتابى بار،بەزىلىرىنىڭ يوق.
مەشىق لاھىيەسى:تىكىستنىڭ ئاساسى مەزمۇنىنى ئىگەللەپ كىلىش.
مەقسەت:ئويلىنىش ئىقتقدارىنى ئاشۇرۇش.
تەلەپ:دەرسلىك كىتاپتىن پايدىلىنىش.
تەكشۈرۈش ۋە خۇلاسە:كېيىنكى سائەتتە سۇراپ ئۇمۇملاشتۇرۇش ئاساسىدا خۇلاسە
قىلىنىدۇ.

baykax - بايقاش ئەسكەرتمىسى

ئالاھىدە ئاگاھلاندۇرۇش:

بايقاشتىكى ماتېرىياللارنى چۈشۈرۈپ ئىشلەتكىنىڭىز شۇ ماتېرىيالنىڭ سىزنىڭ بولۇپ قالغانلىقىنى بىلدۈرمەيدۇ. سىزنىڭ پەقەت پايدىلىنىش ھوقۇقىڭىز بولىدۇ. تور بىتىمىز تەمىنلىگەن ھەرقانداق بىر ماتىريالنى تور بىتىمىزنىڭ ماقۇللىقىنى ئالماي تۇرۇپ،ھەرقانداق بىر توربەت،بىلوگ،ياكى ھەقسىز تور دىسكىسى قاتارلىق ۋاستىلەردىن پايدلىنىپ شەخىسلەرنىڭ ئۆزئالدىغا تارقىتىشىغا يول قويۇلمايدۇ. ئەگەر مۇشۇنداق ئەھۋال بايقالسا مۇناسىپ قانۇنى جاۋاپكارلىقنى ئۆز ئۇستىڭىزگە ئالىسىز. باشقىلارنىڭ ئەمگىكىنى قەدىرلەڭ.

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

ۋاقتى: 2015-11-19 12:59:18|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەجىرىڭىزگە كۆپ تەشەككۇر، جاپا تارتىپسز
ۋاقتى: 2015-11-19 17:35:44|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىر ھۆججەتكە قىستۇرۇپ يوللىغان بولسىڭىز
ۋاقتى: 2015-11-20 22:27:27|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
كۆپ ئەجىر سىڭدۈرۈپسىز، رەھمەت سىزگە. بولسا مۇشۇنداق ئورتاقلىشىپ تېخىمۇ ياخشى بولغان دەرس تەييارلىقى بارلىققا كەلسە تېخىمۇ ياخشى بولىدۇ.
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ

ئىنكاس يوللاش

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولىمەن

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان.
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
مەدەنىيەتلىك تور مۇھىيتى ھازىرلاپ ،ناچار ئۇچۇرلارنى پاش قىلىڭ. QQ:360805095،1823308556 ،E-mail:baykax@163.com

ئولۇغ ۋەتىنىمىزنى قىزغىن سۈيۈپ، گۈزەل يۇرت ماكان بەرپا قىلايلى! ! 热爱伟大祖国 建设美好家园


تېز ئىنكاسچوققىغا قايتىشسەھىپىگە قايتىش