| دەرس تىمىسى :17 – دەرىس دەرىزە ئالدىدىكى شار (ئىلىكىتىرلىك،كۆرسەتمىلىك) ئاساسى مەزمۇنى:بۇ تىكىستتە ئەركىننىڭ ئاغرىق بۇلۇپ دوختۇرخانىدا يېتىپ قالغانلىقىنى ، دوختۇرخانىنىڭ تۈزۈمى بۇيىچە ئەركىن دوختۇرخانىدىن چىقماي ، ياكى سىرتتىن بىرەسى ئۇنىڭ يېنىغا كىرمەي بەكلا زىرىكىپ تۇرغاندا ئۇنىڭ ساۋاقداشلىرى چىرايلىق سىزىلغان ( ئۇماق بالا ) نىڭ رەسىمى بار شارنى ئۇنىڭغا كۆرسىتىپ ئۇنىڭ كۆڭلىنى كۈتۈرۇپ ئۇنىڭغا كۈيۈنگەنلىكى سۆزلەنگەن . ئوقۇتۇش نىشانى 1.بىلىم ۋەقابىلىيەت :تېكستنى ھىسياتلىق،ئەدەبىي ئورتاق تىلدا ھىسياتلىق ئوقۇش،.يىڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىپ ئەمىلى تىل مۇھىيتىدا ئىشلىتەلەيدىغان بۇلۇش،كىچىك سۇئاللار ئاساسىدا تىكست مەزمۇننى ئىگەللىۋېلىش. 2جەريان ۋە ئۇسۇل ھىسياتلىق ئوقۇپ ئۈلگە كۆرسىتىش،كۈچ ئۇلاپ ئوقۇش،مۇلاھىزە قىلدۇرۇپ،كىتاپتىكى رەسىملەرنى كۆرۈپ جاۋاپ بىرىشكە يىتەكلەش،مۇلاھىزە قىلدۇرۇش ئاساسىدا يىڭى سۆزلەرنى ئىگەللەش،تىكىسكە بىرلەشتۈرۈپ چۈشىنىش . 3. ھىسيات پۇزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : باشقىلارغا كۈيۈنۈشنى ۋە مىھرىبانلىق يەتكۈزۈشنى بىلىۋېلىش . مۇھىم نوقتا : تېكستنى ھىسياتلىق،ئەدەبىي ئورتاق تىلدا ھىسياتلىق ئوقۇش يىڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىش، مۇھىم نوقتىنى يەتكۈزۈش ئۇسۇلى:ئۈلگە كۆرسىتىپ ئوقۇش،مۇستەقىل ئوقۇشقا يىتەكلەش،چۈشەندۈرۈش ئۇسۇللىرى ئارقىلىق ھەل قىلنىدۇ. قىيىن نوقتا:تىكىستتىكى يىڭى سۆزلەرنى تېپىپ،ئۇنىڭ ئاشۇ جۈملە ئىچىدىكى مەنىسىنى بىلەلەيدىغان ۋە قوللىنالايدىغان بۇلۇش. قىيىن نوقتىنى ھەل قىلىش ئۇسۇلى:ئابزاسلار بۇيىچە تەھلىل قىلىشقايىتەكلەش،ئەمىلى مىساللار ئارقىلىق سۆزلەش،سۇئال-جاۋاپ شەكىللىرى ئارقىلىق ھەل قىلنىدۇ ئوقۇتۇش قۇراللىرى: ئىكران كومپىيوتۇر،ئوقۇتۇش يۇمشاق دىتالى،كىتاپ. ئوقۇتۇش جەريانى : يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش: ساۋاقداشلارسىلەر ئاغرىپ قېلىپ دوختۇرخانىغا كىرىپ باققانمۇ ؟ شۇ ۋاقىتتا ئۆزۇڭلارنى قانداق ھىس قىلغان ؟ دىگەن سۇئالنى ئوتۇرغا قۇيۇپ،ئوقۇغۇچىلارنى ئىختىيارى جاۋاپ بىرىشكە يىتەكلەپ باھالاش ئارقىلىق يىڭى دەرىسكە باشلاپ كىرلىدۇ.دەرس تىمىسى دوسكىغا يېزىلىدۇ. يىڭى دەرسنى يەتكۈزۈش جەريانى: ساۋاقداشلار بىز بۇ سائەتتە يىڭى دەرس بىلەن تۇنۇشۇپ چىقايلى دىيىش ئارقىلىق ئالدى بىلەن كىتاپتا تىكىست مەزمۇنىغا مۇناسىۋەتلىك رەسىملەر كۆرسىتىلىدۇ. ئىكراندا مۇناسىۋەتلىك مەزمۇنلار كۆرسىتىلىدۇ ۋە نىمىلەرنى كۆرگەنلىكىنى سۇراش ئارقىلىق كۆزقاراشلىرىنى ئۇتۇرغا قۇيۇشقا يىتەكلىنىدۇ ۋە تىكىستنى ئۆزەم بىر قېتىم ئوقۇپ بىرىمەن .شۇ ئاساستا ئوقۇغۇچىلارنى گۇرۇپپىلار بۇيىچە مۇستەقىل كۈچ ئۇلاپ ئوقۇشقا يىتەكلەيمەن،بۇ جەرياندا ئوقۇغۇچىلار چۈشەنمىگەن يىڭى سۆزلەرنى ئوتۇرغا قويدۇرۇپ مۇلاھىزە قىلدۇرۇپ ئىگەللىتىلىدۇ. ئوقۇغۇچىلار گۇرۇپپىلارغا بۆلۈنۈپ تېكست مەزمۇننى ئابزاسلار بۇيىچە مۇلاھىزە قىلدۇرۇپ بايان قىلىشقا يىتەكلىنىدۇ.كىچىك سۇئااللار ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى خۇلاسە قىلنىدۇ. بۇتىكسىتتىن قېنى كىم كۆپ بۇغۇملۇق سۆزلەرنى تېپىپ بىرەلەيدۇ ؟ يۇقارقى مەزمۇنلارنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۈچى ئارقىلىق خۇلاسە قىلنىدۇ.كىيىن ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلار بىرلىكتە دەرسكە مۇناسىۋەتلىك بولغان مەشىق سۇئاللىرى ئىشلەش ئاساسىدا دەرس مەزمۇنى مۇستەھكەملىنىدۇ مۇستەھكەملەش مەشىقى: سۆز بىرىكمىسى تۈزۈڭ ؟ بالا تەبرىكلەش ئۇماق قىز قىزغىن كۈتىۋېلىش توشقان قارشى ئىلىش خۇلاسە: بۇ تىكىستتە ئەركىننىڭ ئاغرىق بۇلۇپ دوختۇرخانىدا يېتىپ قالغانلىقىنى ، دوختۇرخانىنىڭ تۈزۈمى بۇيىچە ئەركىن دوختۇرخانىدىن چىقماي ، ياكى سىرتتىن بىرەسى ئۇنىڭ يېنىغا كىرمەي بەكلا زىرىكىپ تۇرغاندا ئۇنىڭ ساۋاقداشلىرى چىرايلىق سىزىلغان ( ئۇماق بالا ) نىڭ رەسىمى بار شارنى ئۇنىڭغا كۆرسىتىپ ئۇنىڭ كۆڭلىنى كۈتۈرۇپ ئۇنىڭغا كۈيۈنگەنلىكى سۆزلەنگەن . دوسكا لاھىيسى دەرىس تىمىسى : 17 – دەرىس دەرىزە ئالدىدىكى شار سۆز بىرىكمىسى تۈزۈڭ ؟ بالا تەبرىكلەش ئۇماق قىز قىزغىن كۈتىۋېلىش توشقان قارشى ئىلىش مەشىق لاھىيىسى : تىكىستنىڭ ئاساسى مەزمۇننى ئىگەللەپ كىلىش مەخسەت: ئويلىنىش ئىقتىدارىنى ئۆستۈرۈش. تەلەپ: دەرسلىك كىتاپتىن پايدىلىنىش تەكشۇرۇش ۋە خۇلاسە: كىيىنكى سائەتتە سۇراپ ئومۇملاشتۇرۇش ئاساسىدا خۇلاسە قىلنىدۇ
|
|