| بۇيا ئوتتۇرا مەكتەپنىڭ 33-قېتىملىق مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيە ئېيى پائالىيىتىنى ئورۇنلاشتۇرۇش پىكرى بۇ يىل 5-ئاي ئاپتۇنۇم رايۇننىڭ مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى ئېيى،پۇتۇن ناھىيىمىزدىكى ھەر مىللەت خەلقى ئارىسىدا پارتىيە مەركىزى كومتىتنىڭ 4ئۇمۇمتۇزلۇك ئىستىگراتىيىسى ،ئاپتۇنۇم رايۇن قۇرۇلغانلىقىنىڭ 60يىللىقىنى تەبرىكلەش پائالىيىتىگە بىرلەشتۇرۇپ،ئاپتۇنۇم رايۇن ۋىلايەتنىڭ 33-قېتىملىق مىللەتلەر ئىتىتىپاقلىقى تەربىيە ئېيى پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇش توغرىسىدىكى ئۇرۇنلاشتۇرۇش پىكرىگە ئاساسەن،مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىدىن ئىبارەت ئەڭ قىيىن،ئەڭ ئۇزاق مۇددەتلىك مەسىلىنى ياخشى ھەل قىلىپ ،مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىدىن ئىبارەت ئەڭ چوڭ ئاممىۋى خىزمەتنى چىڭ تۇتۇپ ،ئۇنۇمنى قولغا كەلتۇرۇپ ھەر قايسى مىللەتلەر ئوتتۇرىسىدىكى قۇيۇق مۇناسىۋەتنى ھەل قىلىشنى چىقىش قىلىپ خىزمەت لاھىيىسىنى تۇۋەندىكىچە تۇزدۇق. يىتەكچى ئىدىيە پارتىيە 18-نۇۋەتلىك 3-4-ئۇمۇمى يىغىنى ،مەركەزنىڭ 2-قېتىملىق شىنجاڭ خىزمىتى سۇھبەت يىغىنى ،مەركەزنىڭ مىللەتلەر خىزمىتى يىغىنى ۋە باش شۇجى شىجىنپىڭنىڭ بىر قاتار مۇھىم يول-يۇرۇقلىرىنى،ئاپتۇنۇم رايۇنلۇق پارتىكۇمنىڭ 8-نۇۋەتلىك 7-8-قېتىملىق ئۇمۇمى كېڭەيتىلگەن ھەيئەتلەر يىغىنى رۇھىنى ئەستايىدىل ئۇگۇنۇپ ،ئىجدىمائىي مۇقۇملۇق ۋە ئۇزاق مۇددەتلىك ئەمىنلىكنى ئىشقا ئاشۇرۇش نىشانىنى چۇرىدەپ ،«بىرلىكتە ياشاش،بىرلىكتە ئۇگۇنۇش،بىرلىكتە ئىشلەش،بىرلىكتە كۇڭۇل ئېچىش »ئاساسى تىمىسىنى چىقىش قىلىپ،ھەر مىللەت ئۇقۇتقۇچىلىرى ۋە ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ ماركىسىزىملىق5قاراش،ئۇچ ئايرىلالماسلىق ئىدىيىسى ،دۇلەت ئېڭى،پۇقرالىق ئېڭى،جۇڭخۇا مىللەتلىرىنىڭ ئورتاقلىق ئېڭىنى مۇستەھكەم تۇرغۇزۇپ،ئۇلۇغ ۋەتەننى،جۇڭخۇا مىللەتلىرىنى ،جۇڭخۇا مەدەنىيىتى ۋە جۇڭگۇچە ئالاھىدلىككە ئىگە سوتسىسىيالىزىم يۇلىنى تۇنۇش ئېڭىنى كۇچەيتىپ،كۇپ خىل شەكىللەرنى قوللۇنۇپ،ئۇز-ئارا ھەمكارلىشىش،ئۇز-ئارا ياردەملىشىشنى ئىلگىرى سۇرۇپ مىللەتلەرنىڭ ئورتاق ئىتتىپاقلىقنى ئەمەلگە ئاشۇرۇش ئارقىلىق ئاپتۇنۇم رايۇڭنىمىز قۇرۇلغانلىقىنىڭ 60يىللىقىنى كۇتۇۋېلىش. ئاساسى مەزمۇنى 1. ئاي ئارقىلىق يىل ئىلگىرى سۇرلىدۇ.مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەشۋىقات-تەربىيەسىنى دائىملاشتۇرۇش كۇچەيتىلىدۇ.مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنىڭ ئەھمىيىتىگە بولغان تۇنۇش ئۇستۇرۇلىدۇ. ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلار مەركەز ،ئاپتۇنۇم رايۇندا ئېچىلغان مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەرەققىياتىدىكى ئىلغار كوللىكتىپ شەخىسلەرنى تەقدىرلەش يىغىن روھىنى ئاپتۇنۇم رايۇن، ۋىلايەتنىڭ 33-قېتىملىق مىللەتلەر ئىتىتىپاقلىقى تەربىيە ئېيى پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇش توغرىسىدىكى ئۇرۇنلاشتۇرۇش ،مەركەزنىڭ شىنجاڭ خىزمىتىگە دائىر ھۇججەت ماتىرياللىرىنى ئۇگىنىشكە تەشكىللەپ پارتىيە ھۇكۇمەتنىڭ غەمخورلۇقى ھىس قىلدۇرلىدۇ. 2. مىللىي ھىسياتنى توغرا ئىپادىلەش،مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى مىۋە بەرگۇزۇش،ئاساسى تىمىسىنى چۇرىدەپ،تەشۋىقاتنى كۇچەيتىپ، پارتىيە ئەزالىرى ۋە ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ مۇقۇملۇقنى ئويلاش،تەرەققىياتنى كۇزلەش ،ئىتتىپاقلىقنى ئىلگىرى سۇرۇش ئېڭىنى،مەسئۇليەت ئېڭىنى كۇچەيتىلىدۇ. 3. پارتىيەنىڭ مىللىي،دىنىي سىياسىتىنى ،دۇلەتنىڭ قانۇن-تۇزۇملىرىگە رىئايە قىلىش تەربىيەسىنى داۋاملىق چىڭ تۇتۇلۇپ،شانلىق مۇۋەپپىقىيەتلەرنى سۇزلەش ئارقىلىق مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى ئەۋج ئالدۇرۇلىدۇ، زامانىۋى مەدەنىيەت ئارقىلىق يىتەكلەشكە ئەھمىيەت بىرلىدۇ.مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى مەزمۇن قىلىنغان ئەدەبىيەت-سەنئەت پائالىيىتى قانات يايدۇرلىدۇ. 4. ۋەتەننى سۇيۇش،لوپنى مەدھىيلەش،قوش تىلدا نۇتۇق سۇزلەش پائالىيىتىگە ياخشى تاييارلىق قىلىنىدۇ.«خۇتەنگە تۇھپە قۇشىمەن،مىللىتىمىزنىڭ ياخشى ئوبرازىنى تىكلەيمەن»تىمىسىدا نۇتۇق سۇزلەش پائالىيىتىنى ،سۇھبەت يىغىنى ئېچىپ تەجىربە ئالماشتۇرۇش،دوستلىشىش پائالىيىتى ئېلىپ بېرلىدۇ. ۋەتەننى،شىنجاڭنى،خۇتەننى سۇيۇش ئاساسى تىما قىلىنغان قوش تىلدا نۇتۇق سۇزلەش ،ئەدەبىيەت-سەنئەت پائالىيىتىگە ياخشى تەييارلىق قىلىپ ،ياخشى ئۇنۇم يارىتىشىقا تىرىشچانلىق كۇرسىتىلىدۇ. 5. مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى توغرىسىدا مەخسۇس تىمىلىق سۇھبەت يىغىنى،دوكلات يىغىنى،لىكسىيە سۇزلەش يىغىنى،مۇزاكىرە پائالىيىتىنى ھەمدە«يۇز تۇرانە سۇھبەتلىشىش،پىكىر ئالماشتۇرۇش»پائالىيىتى قانات يايدۇرلىدۇ.مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىدىكى ياخشى ئۇسۇل،تەجىربىلەر ،قوش تىل ئوقۇتىشىدىكى تەجىربە ساۋاقلارنى يەكۇنلەپ ئۇگۇنۇش ئۇنۇمنى ئۇستۇرۇش جەھەتتە ئىزدىنىش ئېلىپ بېرلىدۇ. 6. مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى خىزمىتى ئارقىلىق قەلىبنى،كۇچنى مۇجەسسەم قىلىش،پارتىيە ھۇكۇمەتكە بولغان مىننەتدارلىق تەربىيەسىنى كۇچەيتىپ ،«ئەسەبىيلىكنى تۇگۇتۇش»ئاساسى مەزمۇن قىلىنغان بۇلگۇنچىلىككە قارشى تۇرۇش تەشۋىقى-تەربىيەسى،گۇزەل-سەنئەت،رەسىم ئەسەرلىرى كۇرگەزمىسى ئېلىپ بېرلىدۇ. 7. شانلىق مۇۋەپپىقىيەتلەر ئەكىس ئەتتۇرۇلگەن رەسىملىك تەشۋىقات دوسكىلىرىنى كۇرۇش،مەزمۇننى چۇشىنىش پائالىيىتىنى تەشكىللەپ،ئالتىدە ياخشى بۇلۇش ئىشقا ئاشۇرلىدۇ.تەسىرات يېزىشقا ئۇرۇنلاشتۇرلىدۇ. 8. شەكلى ھەر خىل،مەزمۇنى كۇپ بولغان مەكتەپ ھۇيلا مەدەنىيەت پائالىيىتى جانلاندۇرلىدۇ .ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنى ۋەتەنپەرۋەرلىك تەربىيە بازىلىرىغا ،تەرەققىيات ئېچىش رايۇنلىرىغا ئىكىسكۇرسىيەگە تەشكىللەپ،ئۇلارنىڭ ۋەتەنپەرۋەرلىك،مىننەتدارلىق ھىسياتى كۇچەيتىلىدۇ. 9. كەنىت-ئائىلىلەرگە بېرىپ تۇققان يوقلاش پائالىيىتى قانات يايدۇرلىدۇ.دوستلىشىش پائالىيىتىنى يولغا قۇيۇپ،ھەر بىر ئوقۇتقۇچى-ئىشچى،خىزمەتچى كامىدا 2ئادەم بىلەن دوستلىشىش ،2قېتىمدىن ئارتۇق ياخشى ئىش قىلىش ئەمىللەشتۇرلىدۇ. 10. تۇرلۇك بايرام پائالىيەتلىرىدىن پايدىلنىپ،پارتىيىنى ۋەتەننى،مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى كۇيلەش ئاساىس مەزمۇن قىلىنغان خور ئوقۇش مۇسابىقە پائالىيىتى ئېلىپ بېرىلىدۇ.بۇ ئارقىلىق ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلانىڭ ۋەتەن چوڭ ئائىلىسىگە بولغان مىھرى-مۇھەببىتى كۇچەيتىلىدۇ. 11. مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىدا بەرپا قىلىش پائالىيىتى چوڭقۇر قانات يايدۇرلىدۇ..ئاپتۇنۇم رايۇننىڭ 7-قېتىملىق مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەرەققىياتىدىكى نەمۇنىچىلارنىڭ ئىش ئىزلىرىنى تەشۋىق قىلىش ۋە ئەتراپىمىزدىكى ياخشى تىپلار تاللاپ تەشۋىق قىلنىدۇ 12. پارتىيە ئەزالىرى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ تۇققان يوقلاش پائالىيىتىنى ياخشى ئىشلەپ ئالاقىلاشقان ئائىلىلەر بىلەن يېقىن دوستلۇق ئورنۇتۇش بىلەن بىرگە ،ئۇلارغا پارتىيىنىڭ مىھرى شەپقىتىنى يەتكۇزۇش ،قانۇن-تۇزۇمگە ،ۋەتەننىڭ بىرلىكى ،مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىغا ئەھمىيەت بىرىپ دىننىي ئەسەبىيلىككە قارشى تۇرۇش تەربىيەسى ئىشلىنىدۇ. 13. ئەخلاق دەرىسخانىسى پائالىيىتى چوڭقۇر قانات يايدۇرلىدۇ.دەرىسخانىدا بىر قېتىم مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تىما قىلىنغان دەرىس ئۇتىلىدۇ.مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىدىكى 10دا بىر پائالىيىتى چوڭقۇر قانات يايدۇرلىدۇ. 14. مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى ئۇزاق ئۇنۇملۇك مىخانىزىمىنى تۇرغۇزۇش ئۇچۇن تەكشۇرۇپ-تەتقىق قىلىش پائالىيىتى قانات يايدۇرلىدۇ.بۇنىڭدا مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى ،قانۇن-تۇزۇم تەربىيىسى،پۇقرالار ئەخلاق قۇرلىشى تەربىيىسى ،سوتسىيالىستىك مەنىۋى-مەدەنىيەت قۇرلۇشنىڭ پۇتۇن جەريانىغا سىڭدۇرۇپ ،مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىدىكى تىپىك ئىش،ياخشى ئۇسۇل ۋە نەتىجىلەرنى خۇلاسىلەش ئېلىپ بېرلىدۇ. 15. شىنجاڭنىڭ 3تارىخى جۇملىدىن مىللەتلەرنىڭ تەرەققىيات تارىخىنى ئۇگىنىش ئاساسىدا 4نى تۇنۇش ،ئۇچ ئايرىلالماسلىق ئىدىيىسىنى مۇستەھكەم تۇرغۇزۇش ئۇچۇن زىھىن سىناش مۇسابىقە پائالىيىتى قانات يايدۇرلىدۇ.مەكتىۋىمىز مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيە ئېيى پائالىيىتىنى پۇختا قانات يايدۇرۇش ،باش شۇجى شىجىنپىڭنىڭ «شىنجاڭ مەسىلىسىدە ئەڭ قىيىن ،ئەڭ ئۇزاق مۇددەتلىك مەسىلە،مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى مەسىلىسى ،شىنجاڭدىكى ئەڭ چوڭ ئاممىۋى خىزمەت مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى ۋە دىن ئىناقلىقى»دىگەن مۇھىم باياننى چوڭقۇر ئۇزلەشتۇرۇپ رايۇنىمىز،جۇملىدىن مەكتىۋىمىزنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىغا بىرلەشتۇرۇپ مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى ئىلگىرى سۇرۇشتە ئىشنى ئۇزىدىن باشلايدىغان كەيپىياتنى شەكىللەندۇرىمىز.ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ تار مىللەتچىلىككە قارشى تۇرۇش ئېڭىنى يىتىلدۇرۇپ،مىللىي بۇلگۇنچىلىككە قەتئىي قارشى تۇرۇشقا يىتەكلەپ ئۇلاردا دۇلەت ئېڭى،قانۇن ئېڭى،پۇقرا ئېڭى ۋە زامانىۋى ئاڭنى يىتىلدۇرۇپ ئىلغار مەدەنىيەتنى ئەۋىج ئالدۇرۇش،قالاق ئۇرۇپ –ئادەت،مەدىنىيەت بىلەن خوشلىشىش ھىسياتىنى قوزغاپ مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى جان تۇمۇر ،ئىتتىپاقلىق كۇچ،ئىتتىپاقلىق غەلىبە،ئىتتىپاقلىق ئۇمۇد دىگەن روھنى ئىپادىلەپ ياخشى ئۇنۇم يارىتىشقا تىرىشىمىز. پائالىيەتنى كۇڭۇل قۇيۇپ تەشكىللەپ يېڭىلىق يارىتىپ ،تەشۋىق قىلىش ئەمىللەشتۇرۇشنى چىڭ تۇتۇپ ئەمەلىي ئۇنۇم قولغا كەلتۇرلىدۇ.بۇقېتىمقى تەربىيە پائالىيىتى نۇۋەتتە قانات يايدۇرلىۋاتقان 3تە قاتتىق،3تە ئەمەلىيەتچىل بۇلۇش مەىسىس تىمىلىق پائالىيەت بىلەن بىرلەشتۇرۇلىدۇ.ئىدىيىۋى –سىياسى تەربىيە بىلەن دائىملىق باشقۇرۇشنى بىرلەشتۇرۇپ ،مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيە ئېيى پائالىيىتىنىڭ ئەمەلىي ئۇنۇمى قولغا كەلتۇرلىدۇ.
|
|