كۆرۈش: 902|ئىنكاس: 17

تۈۋەندىكى مىسالدا ئەدەبىيات ئۇقۇتقۇچىسىنىڭ قىلىغىنى توغىرمۇ ؟(6)

 [ئۇلانما كۆچۈرۈش]
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   زەپەر تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-11-3 21:34  


تۈۋەندىكى مىسالدا ئەدەبىيات ئۇقۇتقۇچىسىنىڭ قىلغىنى توغىرمۇ ؟ نىمە ئۈچۈن ؟  

تەپسىلى جاۋاپ بەرسىڭىز    بۇلىدۇ قېنى ئەمسە   سەپداشلار  ئۈزەڭلارنىڭ كۆز قارشىڭلارنى ئوتتۇرغا قۇييۇپ باقمامسىلەر

بىر تۇلۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپ ئۇقۇغۇچىسى خەنزۇ تىلى مۇئەللىمگە يىڭى ئالغان شىنخۇا لوغىتىنىڭ يۇقاپ كەتكەنلىگىنى ، كەينىگە    ‹‹              ›› خېتىنى يېزىپ قويغانلىقىنى ئېتتى . مۇئەللىم ئىنىق سۇرۋالغاندىن كىيىن ئۇقۇغۇچىغا سنىپتا بەك  داۋراڭ سالماسلىقنى تاپىلىدى . دە سىنىپقا كىرىپ ئۈزىنىڭ ئىككى كۈن بۇرۇنقى تاپشۇرقى بۇيىچە ھازىر شىنخۇا لوغىتىنى تەكشۈرمەكچى ئىكەنلىگىنى ئېتتى .    تەكشۈرۈش داۋامىدا بىر قىزنىڭ لوغىتىدا    ‹‹          ››  خېتى بارلىقىنى ، ئۇنى   ‹‹         木    ›› خېتىدىن ئۆزگەرتىپ يازغانلىقىنى ھىس قىلدى . مۇئەللىم يېنىدا تۇرغان ۋاقىتتا  بۇ قىزنىڭ يۈزلىرى بەك قىزىرىپ كەتتى .  بىراق مۇئەللىم ھېچقانداق ئىپادە بىلدۈرمەي  داۋاملىق تەكشۈرۋەردى . بۇ ئىشتىن كىيىن مۇئەللىم بۇ قىزنىڭ ئادەتتە تۇلىمۇ ئەخلاقلىق قىز ئىكەنلىگىنى ، ئائىلىسى نامىرات  ،ئاپىسىنىڭ ئىنتايىن ئېغىر كىسەل ئىكەنلىگىنى  شۇڭا 11 يۈەنلىك لوغەت ئېلىشقا  قۇربىتى يەتمەيدىغانلىقىنى سۈرۈشتۈرۈپ  بىلىپ  ،ئۆز يېنىدىن پۇل چىقىرىپ لوغەت سېتۋېلىپ  كەينىگە ‹‹              ››  خېتىنى يېزىپ  ساۋاقداشلارنىڭ ئالدىدا مەلۇم ساۋاقداشنىڭ لوغىتىنى باشقا سىنىپتىكى ساۋاقداشلارنىڭ تېپىۋېلىپ ئەكىرىپ بەرگەنلىكىنى ئېتتى .。  شۇڭا ئەدەبىيات ئۇقۇتقۇچىسىنىڭ  قىلغىنى توغىرمۇ ؟   نىمە ئۈچۈن ؟

baykax - بايقاش ئەسكەرتمىسى

ئالاھىدە ئاگاھلاندۇرۇش:

بايقاشتىكى ماتېرىياللارنى چۈشۈرۈپ ئىشلەتكىنىڭىز شۇ ماتېرىيالنىڭ سىزنىڭ بولۇپ قالغانلىقىنى بىلدۈرمەيدۇ. سىزنىڭ پەقەت پايدىلىنىش ھوقۇقىڭىز بولىدۇ. تور بىتىمىز تەمىنلىگەن ھەرقانداق بىر ماتىريالنى تور بىتىمىزنىڭ ماقۇللىقىنى ئالماي تۇرۇپ،ھەرقانداق بىر توربەت،بىلوگ،ياكى ھەقسىز تور دىسكىسى قاتارلىق ۋاستىلەردىن پايدلىنىپ شەخىسلەرنىڭ ئۆزئالدىغا تارقىتىشىغا يول قويۇلمايدۇ. ئەگەر مۇشۇنداق ئەھۋال بايقالسا مۇناسىپ قانۇنى جاۋاپكارلىقنى ئۆز ئۇستىڭىزگە ئالىسىز. باشقىلارنىڭ ئەمگىكىنى قەدىرلەڭ.

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

ۋاقتى: 2014-11-3 22:01:36|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مىنڭچە يۇقۇرقى ئەھۋالدا دىيىلگەن بۇيىچە شۇ ۋاقتىنىڭ ئۈزىدە ئۇقۇتقۇچىنىڭ شۇنداق تەدبىر قوللنۇپ بىر ئۇقۇغۇچىنىڭ غۇرۇرنى ساقلاپ قالغان ئۇ ئۇقۇغۇچى ئائىلە قىينچىلىق تۈپەيلى لوغەت ئالاماي ئىلاجسىز ساۋاقدىشنىڭ لوغتىنى ئالغان بۇ يەردىكى خاتالىق قەستەنلىك ئەمەس بەلكى ئىلاجسىزلقتىن بولغان .يەنە بىرى ئۈزى يېنىدىن پۇل چىقرىپ ھېلقى ئۇقۇغۇچىغا لوغەت سېتۋېلىپ باشقا سىنىپتىكى ساۋاقداشلار تېپۋېلىپ بەرگەن دەپ لوغەتنى بىرىش ئارقىلىق ئۇ ئۇقۇغۇچىنىمۇ خاتىرجەم قىلغان .بۇ يەردە ئۇقۇتقۇچى ماھىرلىق بىلەن ياخشى تاكتىكا ئىشلىتىپ مەسلىنى ناھايتى ئۇڭۇشلۇق ھەل قىلغان ،ئەگەر ئۇقۇتقۇچى لوغەتنى ئۈزۈم سېتۋالدىم دەپ بەرگەن بولسا ئۇ ئۇقۇغۇچى ياكى ئالمايتى ياكى ئالسىمۇ ئاشۇ لوغتىمنى كىم ئۇغۇرلىۋالغاندۇ دەپ خېلى بىر مەزگىلگىچە كۆڭلى غەش يۈرىيدۇ ھەم ساۋاقداشلىرىغا بولغان ئىشەنچى قالمايدۇ .
خوش ئەمدى ۋەقەنىڭ ئاخىرغا كۆز يۈگۈرتسەك بۇ يەردە ئۇقۇتقۇچى ئالىيجاناپلىق بىلەن مەسلىنى ياخشى ھەل قىلدىم دەپلا بۇ ئىشنى شۇ يەردە تاشلىۋەتسە بۇ يەردە يەنە بىر كەمتۈكلۈك ساقلىنىپ قالىدۇ .مىنىڭچە ھېلقى لوغەتنى ئوغۇرلىۋالغان ئۇقۇغۇچى ئۇقۇتقۇچىنىڭ قىلغان ئشىدىن خىجىل بۇلۇپ مۇئەلىمنى ئايرىم ئىزدەپ ئۈزنىڭ خاتالقىنى تۇنۇش مۇمكىن ئەگەر ئۇنداق قىلمىسا بۇ يەردە ئۇقۇتقۇچى ئۇ ئۇقۇغۇچىنى ئايرىم چاقىرتىپ ،‹‹دۇنيادا قىلغىلى بولمايدىغان ئىش يوقلىقى ھەل قىلغىلى بولمايدىغان مەسلىمۇ يوقلىقى بىر تەرەپ قىينىچىلققا يۇلۇقسا ھەممە تەرەپ تەڭ ياردەم قىلدىغانلقى ،دۇنيانىڭ مىھىر -مۇھاببەت بىلەن گۈزەل بۇلدىغانلقىنى ››چۈشەندۈرۈپ قىيىنچىلقىم بار دەپ باشقىلارنىڭ نەرسسىنى ئېلۋىلشىنىڭ خاتالقى بۇندىن كىيىن قىينالسا ئۈزى ۋە سىنىپتىكى باشقا ساۋاقداشلار ياردەم قىلدغانلقىنى ئېيتىپ تەربىيە بىرشى كىرەك .ھەم بۇ ئۇقۇغۇچىنىڭ قىينچىلىق تۈپەيلى لوغەت ئالالمىغانلقىنى ئەگەر ئاشۇ ساۋاقداش ئۇقسا ئۈزىنىڭ لوغىتنى ئۆز رازىلقى بىلەن سىزگە بىرۋتىشىمۇ مۇمكىن دەپ ساۋاقداشلىق مىھرىنىڭ چۇقڭقۇرلىقنى ھەم دوسلار ،ساۋاقداشلارغا سەممى بۇلۇش كىرەكلىكى ھەققىقدە تەربىيە بىرىپ ئىشنى ئاخىرلاشتۇرسا بۇ ئۇقۇتقۇچى ئىشنى غەلبلىك ھەل قىلغان بۇلىدۇ .

باھالاش

قاتناشقانلار سانى 1قىزغىنلىق +5تىللا +5تۆھپە +5شۆھرەت +5يىغىشسەۋەبى
زەپەر + 5 + 5 + 5 + 5ئورۇنلۇق، گەپ كەتمەيد.

باھا خاتىرىسى

ۋاقتى: 2014-11-3 21:50:23|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مىنىڭچە ئوقۇتقۇچىنىڭ قىلغىنى خاتا چۇنكى «بۇ قىزنىڭ ئادەتتە تۇلىمۇ ئەخلاقلىق قىز ئىكەنلىگىنى ، ئائىلىسى نامىرات  ،ئاپىسىنىڭ ئىنتايىن ئېغىر كىسەل ئىكەنلىگىنى  شۇڭا 11 يۈەنلىك لوغەت ئېلىشقا  قۇربىتى يەتمەيدىغانلىقىنى سۈرۈشتۈرۈپ  بىلىگەن»قىينىچىلقىم بار دەپلا ئوغۇرلۇك قىلدىغان ئىشما؟ئوغۇرلىماستىن لوغەت ئالالمىغاننىڭ سەۋەبىنى ئوقۇتقۇچىسغا دىگەن بولسا ياخشى بۇلاتتى ئەمەسمۇ.
ۋاقتى: 2014-11-3 22:15:33|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇنىڭدا گەپنى قىسقا قىلساق ئاۋال ئوقوتقۇچى ئوقوغوچىنىڭ غورۇرىنى ساقلاپ قالغان،ئۇنىڭدىن كىيىن ئومۇمىي ئەھۋالنى سۈرۈشتە قىلىپ ئۆزىنىڭ تاكتىكىسى ئارقىلىق ئىسىل-پەزىلتىنى،ۋە خىسلىتىنى ئوتتورغا چىقارغان.بۇمۇ ئۇنىڭ كەسىپتىكى تەجىربىسىنىڭ كۆپلىكىدىن دىرەك بىرىدۇ،بەلىكم ھەممەيلەن بۇ ئوقوتقۇچىدەك قىلالماسلىقىمىز مۇمكىن،
ئاخىرغا كەلسەك ئۇ ئۆزى لۇغەت سىۋىتىلىپ باشقىلار تىپىۋىلىپ ئەكىىرپ بەرگەن ئاساستا بۇ ئىشنى جايىدا تۈگەتكەن،ئاشۇ ئىلاجىسىزلىقتىن ساۋاقدىشىنىڭ لۇغىتىنى ئىلۋالغان ئوقوغۇچىنىڭ ئۆزىدىن ھەقىقىي ئەھۋالنى،سەۋەبىنى سۈرۈشتە قىلىپ ئۇنىڭغا ئايرىم تەربىيە ياكى پىسخىك تەربىيسى ئىشلىمگەن. ئەمدە يۈز پىرسەنىت ئىش يوق.شۇڭا ھەممەيلەن بۇ ئوقوتقۇچىنىڭ ئالىيجاناپ پەزىلتىدىن ۋە تاكتىكىسىدىن،ئادىمىيلىك غورۇرنى ساقلاشقا ماھىر تەرپىنى ياخشى ئىگەللىسك بولىدۇ.

باھالاش

قاتناشقانلار سانى 1قىزغىنلىق +3تىللا +3تۆھپە +3شۆھرەت +3يىغىشسەۋەبى
زەپەر + 3 + 3 + 3 + 3ئورۇنلۇق، گەپ كەتمەيد.

باھا خاتىرىسى

ۋاقتى: 2014-11-4 00:54:34|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مېنىڭچىمۇ ئۇ ئوقۇتقۇچى مەسلىنى ناھايىتى ياخشى ھەل قىلغان ،بۇ ئەينى ۋاقىتتىكى ئەڭ ياخشى چارە...
ۋاقتى: 2014-11-4 08:18:06يانفوندا يوللانغان|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
سىلەنىڭچە ئۇ ئوقۇغۇچىنىڭ غورۇرى ھەقىقەتەن ساقلاپ قېلىنغانمىدۇ  ؟ بۇ ئوقۇتقۇچىنىڭ بىر تەرەپ قىلىشى مىنىڭچە خاتا  . چۈنكى لۇغەتنى ئۆزى ئالغاندىكىن بالىلار ئالدىدا ئېلان قىلىپ بەرمەي سىرىتتىن بەرگەن بولسا تېخىمۇ ياخشى بولاتتى  . ھەمدە كىيىن نامرات ھېلىقى بالىغىمۇ تەربىيە قىلىشقا ياخشى بولاتتى
ۋاقتى: 2014-11-4 10:12:11|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مېنىڭچە ئۇ ئوقۇتقۇچىنىڭ ئوقۇغۇچىنىڭ ئىززەت-ئابرۇيىنى باشقىلار ئالدىدا قوغدىشىشى توغرا،لىكىن قىزنىڭ نامراتلىق سەۋەبىدىن لوغەت ئوغرىلاش قىلمىشىغا قارىتا بىر تەرەپ قىلىش چارسى نامۇۋاپىق.ئوقۇتقۇچى قىز ئوقۇغۇچىنى ئايرىپ چاقىرىپ،ئۆز خاتالىقىنى تونۇتقۇزۇشى،ئاندىن لوغەتنى سەمىمىيىلىك بىلەن ئىگىسىگە قايتۇرۇپ بېرىشكە دەۋەت قىلىشى كېرەك...
ۋاقتى: 2014-11-4 11:07:56|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مىنىڭچە بۇئوقۇتقۇچىنىڭ  قىلىغىنى توغىرا ،ئوقۇتقۇچى ھىلىقى قىزچاققا لۇغەتىنى نەدىن تاپقانلىقى توغىرسىدا گەپ قىلىسا بەلكىم ،ھىلىقى ئوقوغۇچى بالىلار باش كۆتۈرەلمەسلىكى مومكىن .
ۋاقتى: 2014-11-4 12:55:14|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مىنىڭچە ئۇقۇتقۇچىنىڭ قىلغىنى توغرا. چۈنكى ئۇقۇتقۇچى ئۇقۇغۇچىنىڭ ئىززەت -ھۆرمىتىنى ساخلاش بىلەن بىرگە.ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئەمىلى ئەھۋالى بىلەنمۇ تۇنۇشىۋالغان،شۇ ۋاقىتتا ئۇقۇتقۇچى مۇشۇنداق ئۇسۇلنى قوللانمىسا بولمايتى
ۋاقتى: 2014-11-7 13:48:56|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مىنىڭچە  بۇ ئوقۇتقۇچىنىڭ  قىلغىنى   تۇغرا  بۇلوپتۇ .  مىنىڭ  ئادىمغا  بۇنداق  ئىشلار  بەك  كۆپ  ئۇچرايتى.  مەسلىنى  قانداق  ھەل  قىلىشنى ئۈگىنىۋالدىم.  گەرچە  ئو قىزغا  ئايرىم  تەربىيە  بىرىلمىگەب بۇلسىمۇ،  ئومۇمى  جەھەتتىن  تەربىيە  ياخشى  بولغان.
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ

ئىنكاس يوللاش

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولىمەن

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى


تېز ئىنكاسچوققىغا قايتىشسەھىپىگە قايتىش