| تولۇق 2-يىللىقلارنىڭ تارىختىن باسقۇچلۇق ئىمتىھان سۇئالى ئىسىم-فامىلىسى سىنىپى نۇمۇرى I. تاللاش سۇئالى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 1.كېيىنكىلەر تەرىپىدىن «مۇقەددەس ئەۋلىيا» ۋە «ئىككىنچى ئەۋلىيا » دەپ تەرىپلەنگىنى: A.كۇڭزى،شۈنزى B .كۇڭزى،مىڭزى C. مىڭزى،شۈنزى D. كۇڭزى،لاۋزى 2. خەن ۋۇدى «تۈرلۈك ئېقىملارنى بىكار قىلىپ،كۇڭزى تەلىماتىنىلا ھۆرمەت قىلىش»نى يولغا قويۇشتىكى مەقسىتى:A. قانۇنچىلار ئىدىيىسىدىن ئۈزۈل-كېسىل كېچىش. B.ھوقۇق مەركەزگە مەركەزلەشكەن مۇستەبىت ھۆكۈمرانلىقىنى كۈچەيتىش. C.غەربىي رايۇنغا كۇڭزى ئىدىيىسىنى تارقىتىش. D.كۇڭزىچىلارنى ئەمەلدارلار قوشۇنىنىڭ ئاساسى قىلىش. 3.تۆۋەندىكى چېڭ-جۇ ئىدراكشۇناسلىقى ۋە ۋاڭ ياڭمىڭ قەلبشۇناسلىقىغا ئائىت بايانلاردىن توغرا بولمىغىنى: A.ۋاڭ ياڭمىڭ قەلىبشۇناسلىقى چىڭ-جۇ ئىدراكشۇناسلىقىغا بولغان پۈتۈنلەي ئىنكار قىلىش. B.ئىككىسىنىڭ «ئىدراك»قا بولغان تونۇشىدا زور پەرق بار. C.فېئودال ھۆكۈمرانلىقىنى قوغداشتا مۇھىم رول ئوينىغان. D.ھەر ئىككىلىسى كۇڭزى ئىدىيىسىنى يەنىمۇ تەرەققىي قىلدۇرغان. 4.لى جى ئۆزىنى ئەنئەنىۋى فېئوداللىق ئىدىيىگە نىسبەتەن «بىدىئەت»دەپ ئاتىغان.تۆۋەندىكىلەردىن بۇنىڭغا ماس كەلمەيدىغىنى: A.كۇڭزىنى ئىنكار قىلىش. B.كۇڭزىنىڭ ئىلاھ ئەمەسلىكىنى،كۇڭزى تەلىماتلىرىنىڭ جەۋھەرلىرىمۇ مۇقەددەس ھەم چېقىلغىلى بولمايدىغان ئەمەسلىكىنى كۆرسىتىپ بەرگەن. C.خەلق بولسا ساھىبخان،ھۆكۈمران بولسا مېھمان. D.ئۇ ئادەم ئاساسىي ماددىي تۇرمۇش ئېھتىياجىنى قايرىپ قويۇپ،كۆيۈمچانلىق،ئەدەپ-ئەخلاقتىن سۆزئاچسا بولمايدۇ،دەپ قارىدى. 5.جىمجىتلىق نىسپىي بولىدۇ.ھەرىكەت مۇتلەق بولىدۇ،دەپ قارايدىغان ساددا ماتېرىيالىستىك ئىدىيىگە ئىگە مۇتەپەككۇر: A.خەن يۇ B.ۋاڭ فۇجى C.گۇ يەنۋۇ D.لۇ جۇ يۈەن 6.سوقرتنىڭ ئاساسلىق ئىدىيىسى ئۆز ئىچىگە ئالمايدىغىنى : A.گۈزەل ئەخلاق بىلىمدىن كەلگەن. B.تەپەككۇرغا ئىگە ئادەم بارلىق شەيئىلەرنىڭ ئۆلچىمى. C.ياخشىلىق ئادەمنىڭ ئىچكى روھىيىتىدە. D.تەربىيىلەش گۈزەل ئەخلاقتىن مۇھىم ئەمەس 7.تۆۋەندىكىلەردىن مارتىن لۇتىرنىڭ دىنىي ئىسلاھات تەشەببۇسىغا تەۋە بولمىغىنى: A.پەقەت تەڭرىگە ئېتىقاد قىلغاندىلا،روھ ئىجادچانلىققا ئېرىشەلەيدۇ. B. دىنىي مۇراسىملارنى ئاددىيلاشتۇرۇش. C.«ئىنجىل»نىڭ دىنىي جەمئىيەت ۋە پاپىدىن ئۈستۈن ئورۇندا تۇرىدىغانلىقىدا چىڭ تۇرۇشى. D.پاپا دىنىي خادىم ۋە ھۆكۈمرانلارنى جازالىسا بولىدۇ. 8.تۆۋەندىكى ئەدەبىيات-سەنئەتنىڭ قايتا گۈللىنىشى ۋە دىنىي ئىسلاھاتقا ئائىت بايانلاردىن توغرا بولمىغىنى A.ھەر ئىككىلىسى دىن بىلەن مۇناسىۋەتلى B.ئىككى قېتىملىق ھەرىكەتنىڭ ھەممىسى كىشىلەرنىڭ ئىدىيىسىنى ئازاد قىلدى. C.ھەر ئىككىلىسى پاپانىڭ گۇناھىنى يۇيۇش تۇمارىنى سېتىشقا قارشى تۇردى. D.ھەر ئىككىلىسى كاپىتالىستىك ئىشلەپچىقىرىش ئۇسۇلىنىڭ بارلىققا كېلىشى ۋە تەرەققىي قىلىشى بىلەن مۇناسىۋەتلىك. 9مونتېسكيۇ ۋە ۋولتىر ) A.ھەر ئىككىلىسى پادىشاھلىق ئاساسىي قانۇنلۇق تۈزۈمىنى تەشەببۇس قىلغان. B.ئۈچ ھوقۇقنى ئايرىشنى تەشەببۇس قىلغان. C.ئادەم تۇغۇلغاندىن تارتىپلا ئەركىن،باراۋەر بولىدۇ.ھەممە ئادەم ياشاش ۋە بەختنى قوغلىشىشقا ھوقۇقلۇق دەپ قارىغان. D. پاپىنى ئىككى پۇتلۇق ھايۋان دەپ ئاتىغان. 10.«دورا-ئۆسۈملۈكلەر قامۇسى»نىڭ «شەرقنىڭ دورا قامۇسى»دەپ ئاتىلىشىدىكى سەۋەب: A.دروراشۇناس لى شىجىن تەرىپىدىن يېزىپ چىقلغان. B.كېيىنكى جۇڭگوچە كلىنكىلىق داۋالاش ئۇسۇلىغا بەزەرىيىۋى ئاساس سېلىپ بەردى. C.16-ئەسىردىن بۇرۇنقى جۇڭگو دورىشۇناسلىق مۇۋاپپەقىيەتلىرىنى سىستېمىلىق يىغىنچاقىلىدى. D.1892خىلدىن ئارتۇق دورا خاتىرىلەنگەن. 11.تۆۋەندىكى كەيشۇ يېزىقىنىڭ ئالاھىدىلىكىگە ئائىت بايانلاردىن توغرا بولمىغىنى: A.سىزىقلىرى تەپسىلىي ۋە مۇكەممەل B.قۇرۇلما شەكلى بۇختا C.باشقا خەت شەكىللىرىگە سېلىشتۇرغىلى بولمايدىغان ئەمەلىي ئىشلىتىش قىممىتىگە ئىگە. D.يېزىلىشى ئىخچام،ئۆزئارا باغلىىنىپ كەلگەن. 12. ئىنسانلارنىڭ ئوبېيكتىپ قانۇنىيەتنى تونۇش ، ماكرو دۇنيادىن مىكرو دۇنياغا قاراپ تەرەققى قىلغانلىقىنىڭ بەلگىسى: A.نيۇتوننىڭ كۈچ نەزەرىيىسى B.كۋانت نەزەرىيىسى C.نىسپىيلىك نەزەرىيىسى D.گالىلىينىڭ كۈچ نەزەرىيىسى 13.نىسپىيلىك نەزەىيىسىنى ئوتتۇرىغا قۇيغان ئالىم؛ A كۋانت B . ئىينىشتىيىن C.گالىلىي D .دارۋىن 14.رومانتىزملىق ئىجادىيەتلىرى بىلەن ‹‹شېئىرىيەت ئىلاھى››دىگەن پەخىرلىك نامغا ئىرىشكەن شائىر:A.لى بەي B.بەي جۈييى C.مېڭ خاۋرەن D.ۋاڭ ۋېي 15.يىغىلىق دەۋرىدە چۇ بەگلىكىدە ياشىغان چۇ يۈەننىڭ لىرىك داستانى بولسا: A.‹‹زىشۇ نەزمىسى›› B.‹‹ئىككى ئاستانە نەزمىسى›› C.‹‹جۇدالىق زارى›› D.‹‹پىراق ئۇتى›› Ⅱماتىريال تەھلىل قىلىپ سۇئاللارغا جاۋاپ بېرىڭ؟ ئېلىمىز يەر مەيدانى كەڭ،كۆپ مىللەتلىك ،مۇرەككەپ دىئالېكتلىق دۆلەت .خەنزۇچە يېزىق بىپايان جۇڭخۇا زېمىنىدىن ھالقىپ ،ئوخشىمىغان دىئالېكتلىق رايۇنلارنى تۇتاشتۇرۇپ،خەنزۇ ۋە كۆپلىگەن ئاز سانلىق مىللەتلەرنى ئۆز ئارا بىرلەشتۈرۈپ،ھازىرغا قەدەر كىشىلەر تەرىپىدىن ئىشلىتىلىپ كېلىنمەكتە،شۇنداقلا جۇڭخۇا مىللەتلىرىنىڭ قېرىنداشلىق تۇيغۇسىنى، جۇڭخۇا مىللەتلىرىنىڭ ئۇيۇشۇشىنى ئىلگىرى سۈرۈشتە مۇھىم رول ئوينىماقتا. 1)خەنزۇچە يېزىق قايسى سۇلالە دەۋرىگە كەلگەندە مۇكەممەل سىستېما شەكلىگە كىرگەن؟ (5نۇمۇر)
2) خەنزۇچە يېزىقنىڭ ئۆزگىرىش تەرتىپى قايسىلار؟ Ⅲقىسقىچە جاۋاب بېرېڭ ئەمىنيە،يېغىلىق دەۋرىدىكى «ھەممە ئېقىملار بەس-بەستە سايراش» غا ۋەكىللىك قىلىدىغان تۆت ئېقىم قايسلار ۋە ئۇنىڭ ئاساسىي ۋەكىللىرى كىملەر؟
ئەدەبىيات-سەنئەتنىڭ قايتا گۇللىنىش ھەرىكىتى ئەڭ بۇرۇن قەيەردە بارلىققا كەلدى؟ئۇنىڭ يادروسى نېمە؟
|
|