بۇ يازمىنى ئاخىرىدا asrar تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2013-4-10 21:22
2012-2013-ئوقۇش يىلى 1-ماۋسۇملۇق ئارقىدا قالغان ئوقۇغۇچىلارنى يىتەكلەش پىلانى مەكتەپ ۋە مائارىپ تارماقلىرنىڭ تەلۋى ،شۇنداقلائوقۇغۇچىلارنىڭ ئەمەلى ئەھۋالىنى چىقىش قىلىپ ئۇمۇمىيۇزلىك ئدديۋى تەربىينى قانات يايدۇرۇپ ،ئۇقۇغۇچىلانىڭ ئىددىيسىدە ھەل بولمىغان مەسىللەرنى ھەل قىلىش ۋەئۇلارنىڭ ئددىيۋى ساپاسىنى يۇقۇر كۇتۇرۇش ئۇچۇن تۇۋەندىكى خىزمەتلەرنى ئىشلەيمىز. 1-سۆھبەتلىشىش جەھەتتە: دەرس ئوقۇتقۇچىلىرى ئۆزى دەرس بىرىدىغان سىنىپ ئوقۇغۇچىلىرى بىلەن كۆپلەپ سۆھبەتلىشش،ئۇچۇرشىش يوللىرى ئارقلىق ئۇلار بىلەن بولغان ئالاقىنى كۇچايتىپ ،ئۇلارنىڭ ئالاھىدىلكىنى چىقىش قىلىپ ،ئاددى مەسسىللەردىن باشلاپ،ئۇلارغا بۇلغان تەربىيلەش ۋە يىتەكچىلىكنى كۇچەيتىپ،ئۇلارنىڭ ئالغا بېسىش ئۇچۇن تىرىشىشى ،ئاتا-ئانىلىرى ياكى ھامىيلىرى بىلەن كۆپرەك ئاقىلىشىپ، ئارقىدا قالغانلىق سەۋەپلىرىنى ئانالىز قىلىپ، ئورتاق ھەل قىلىش ئۈستىدە ئىزلىنىش لازىم . 2-دەرىستىن سىرىتقى پائالىيەت جەھەتتە: ئوقۇتقۇچىلار دەرىستىن سىرىتقى پائالىيەت جەرياندا ئوقۇغۇچىلار بىلەن كۆپلەپ ئۇچۇرۇشۇپ،ئۇلاربىلەن بىرلىكتە پائالىيەتلەرگە قاتنىشىپ،ئۇقۇغۇچىلار ئارسىدا ئۇزىنىڭ ئاۋانگارتلىق رۇلىنى جارى قىلدۇرۇپ،ئۇلارنى ھەرقايسى پائالىيەتلەرگە ئاكتىپ قاتنىشدىغان، ھەمدە ئۇزنىڭ رۇلنى جارى قىلدۇرۇشقا سورۇن ھازىرلاپ ئوقۇغۇچىلارنى ئۆز-ئۆزنى تۇنۇيدىغان قىلىپ چىقىش ئۇچۇن تىرشىىش بىلەن بىرگە كۆپ شەكلىدىكى ئۆگىنىش مۇزاكىرىسى ۋە مۇسابىقىلىرىگە تەشكىللەپ ،ئۆگىنىش قىزغىنىلىقىنى يۇقىرى كۆتىرىشى لازىم . 3-دەرىسخانا تەربىيسى جەھەتتە: ئوقۇغۇچىلارنى دەرسخانا ئىچىدە تەربىيلەشكە ئەھمىيەت بىرىپ،ئۇلارنىڭ دەرىسكە بولغان قىزغىنلىقنى قولغا كەلتۇرۇپ،ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىلىم ئېلىشقا،ئىزدىنىشكە يىتەكچىىلىك قىلىپ، ئوقۇتقۇچىدىن تارتىنىدىغان ،خىجىل بولىدىغان، سۇئال سوراشتىن قورۇنىدىغان ياكى «خەنزۇتىلىدا ئىپادىلەش خاتالىقى»دىن قورقۇپ،سۇئال سوراش جاۋاپ بىرىشتىن قاچىدىغان خاتاخاھىشلارنى چىقرىپ تاشلاش كىرەك. تاپشۇرۇق ئورۇنلاشتۇرشتا ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىش ئالاھىدىلىكى ۋە دەرسخانا ھالىتىنى ئاساس قىلغان ھالدا تغركۈملەرگە ، باسقۇچلارغا ئايرىپ تاپشۇرۇرق بىرىش ، ئايرىم يىتەكلەش، دەرسخانىدا رىغبەتلەندۈرۈش، ئىلھاملاندۇرۇرش ئۇسۇلىنى كۆپرەك قوللىنىش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئالدىنقى قاتاردىكى ئوقۇغۇچىلارغا يىتىشىۋىلىشىغا تۈرتكە بولۇش كىرەك . 4-تۇرمۇش جەھەتتە: ئوقۇغۇچىلارنى ئۇگۇنۇش ۋە تۇرمۇش جەھەتتە تەڭ، ماس ھالدا ئىلگىرلىشىى ئۇچۇن ئۇلارنىڭ تۇرمۇشىغا چۇڭقۇر چۇكۇپ،تۇرمۇش جەھەتتە قىيىنچىلىققا يۇلۇققان ئوقۇغۇچىلارغا ماددى ۋە مەنىۋى جەھەتتىن ياردەم بىرىپ،ئۇلارنىڭ ئۆزئىشەنچىسنى ئاشۇرۇشقا ياردەم قىلىش لازىم. 5-ئەخلاقى تەربىيە جەھەتتە: ئۇلارغا ئۇگۇنىش تەربىيسنى كۇچەيتىش بىلەن بىرگەئەخلاقى تەربىينى كۇچەيتىپ،ھەمدە ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئاتا-ئانىللىرى بىلەن كۆپ قېتىم سۆھبەتلىشىش ئارقىلق ئوقۇغۇچىلارنى ھەرقايسى جەھەتلەردىن ئورتاق تەربىيلەشنى قولغا كەلتۇرۇپ،مەكتەپ،جەميەت ۋە ئائىلە بىرلەشكەن تەربىيلەشنى قولغاكەلتۇرۇش ئۇچۇن تىرىشىش كىرەك . ئەمەلىلەشتۈرۈش تەدبىرىمىز: 1. مەكتەپ ھەر ماۋسۇملۇق سۈپەت تەكشۈرۈش ئىمتىھان نەتىجىسى ۋە ئەخلاق باھالاش كۆرسەتكۇچ جەدىۋىلىگە ئاساسەن ، ھەرقايسى پەنلەر بويىچە سىنىپلارنىڭ ئارقىدا قالغان ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ سىستاستىكىسىنى ئىلىش بىلەن بىرگە ،بارلىق پەنلەردە ئارقىدا قىلىۋاتقان نۇقتىلىق ئوقۇغۇچىلارنى ئېنىقلاپ ،دەرس ئوقۇتقۇچىلرىغا بەلگىلەنگەن ئوقۇش مۇددىتى ئىچىدىكى يىتەكلەش پىلانىنى تۈزەش، ۋە ئەمەلىلەشتۈرۈشكە بۇيرۇيدۇ. ئوقۇتقۇچىلار كونكىرتنى پىلان تەدبىر تۈزىمىسە ھەمدە ئىجرا قلىمىسا ،«ئوقۇتقۇچىلار خىزمەت ئۆلچىم»ىنىڭ تەلىۋى بويىچە تۈزىتىشكە بۇيرۇلىدۇياكى ئۈنۈم مائاشىغا چىتلدۇرۇلۇپ بىر تەرەپ قىلىنىدۇ. 2. تىرىشىش ئارقىلىق بۇ ماۋسۇم ئىچىدە 2-يىللىقتىن 6-يىللىققىچەبارلىق يىللىقلاردا ساۋاتسىز بولماسلىق تەلىۋى تولۇق ئورۇندىلىدۇ، تەكشۈرۈش جەريانىدا ساۋاتسىز ئوقۇغۇچىلار كۆرۈلسە يۇقۇرىنىڭ تۈزۈم تەدبىرلىرى بويىچە ئىجرا قىلىنغاندىن سىرت مەكتىۋىمىزسىناپ تەكشۈرۈش، مۇنەۋۋەرلەرنى باھالاش،ئۇنۋان باھالاش خىزمىتىدە دەرس ئوقۇتقۇچىسىنى كۆرسەتمەسلىك چارىسىنى قوللىنىدۇ. 3.مەۋسۇم ئاخىرىدا تەكشۈرۈش ،باھالاش ئارقىلىق ئارقىدا قالغانلارنى يىتەكلەش پىلانى بويىچە ئىلگىرلەش بايقالمىسا ئىش ئۈنۈم مائاشىغا چىتىلدۇرۇپ بىر تەرەپ قىلىنىدۇ.
------------ باشلانغۇچ مەكتەپ ئىلمى بۆلۈمى 2012-8-25
|