ئابدۇللا ئابدۇرېھىم بىلەن شەبنەمدە سۆھبەت


«1 2 3456» Pages: ( 2/10 total )
سىز بۇ تېمىنىڭ 51029 ـ ئوقۇرمىنى
بۇ بەتتىكى تېما: جالالىدىن بەھرام بىلەن شەبنەمدە سۆھبەت پىرىنتىرلەش | IE دا ساقلىۋېلىش | تېما ئۇلىنىش كۆچۈرۈش | تېما ساقلىغۇچتا ساقلاش | ئالدىنقى تېما | كىيىنكى تېما

manggutax
مەڭگۈتاش
ئىجاتچان ئەزا ئالاھىدە تۆھپە
دەرىجىسى : ئالىي ئەزا


UID نۇمۇرى : 1362
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 1670
شۆھرەت: 1758 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 1472 سوم
تۆھپە: 68 نۇمۇر
ياخشى باھا: 43 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 1190(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2006-02-06
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-19

 

مەن ئالدى بىلەن، شەبنەم شىركىتىدىكلەرنىڭ مول - ھوسۇللۇق يازغۇچى جالالىدىن بەھرام ئەپەندىمنى زىيارەت قىلغانلىقىنى چىن قەلبىمدىن قىزغىن تەبرىكلەيمەن.
جالالىدىن بەھرام ئەپەندى يازغان رومانلار ھەقىقىتەنمۇ كۆپ، ئالقىشقا ئېرىشكەنلىرى تېخىمۇ كۆپ. قسىقىسى، ئۇيغۇر ئەدەبىياتىنىڭ تەرەققىياتىغا قوشقان تۆھپىسى زور.
شۇ مۇناسىۋەت بىلەن، جالالىدىن بەھرام ئەپەندىنىڭ تېنىگە سالامەتلىك، تۇرمۇشىغا بەخىت، ئىشلىرىغا ئۇتۇق تىلەيمەن!

ئەزىز بوۋاق
ياخشى ئادەم بىر ئۆمۈر تېنىچ ئۆتىدۇ~!
چوققا [15 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 20:56 |
HENRY
ئالاھىدە ئىلگىرلەش رەسىم يوللاش ئۇستىسى
دەرىجىسى : تېما چولپىنى


UID نۇمۇرى : 26768
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 2479
شۆھرەت: 2490 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 50 سوم
تۆھپە: 25 نۇمۇر
ياخشى باھا: 72 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 572(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-12-01
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-19

 

  مەن جالالىدىن بەھرام ئەپەندىنىڭ < ئامەت ۋە ئاپەت> دىگەن رومانىنى ئوقۇغان،، بەك ئىسىل يېزىلغان رومان ئىكەن ئۇ...

ئاق تۇرنا يۈرۈشلۈك مەھسۇلاتلىرى
توپ دىگەننى مەندەك تىپىدۇ!!
چوققا [16 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 21:05 |
Mardan0903
دەرىجىسى : دائىملىق ئەزا


UID نۇمۇرى : 42245
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 459
شۆھرەت: 460 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 18752 سوم
تۆھپە: 1 نۇمۇر
ياخشى باھا: 20 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 666(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-05-28
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-17

 

مەنمۇ كۆپ ھۇسۇللۇق، ئىستىداتلىق يازغۇچىمىز جالالىدىن بەھرام ئەپەندىنىڭ ئەسەرلىرىنى ئىنتايىن ياقتۇرۇپ ئۇقۇيمەن.
مىنىڭ ئاپتورنىڭ<لېيىغان بۇلاق> رومانىنى ،تاماق يىيىشنىمۇ ئۇنۇتقان ھالدا شۇنچىلىك قىزىقىش،ھاياجان بىلەن ئۇقۇپ تۈگەتكىنىم ھېلىمۇ ئىسىمدە.
ئاخرىدا جالالىدىن ئاكامنىڭ تىنىنىڭ  سالامەت، ئۇمرىنىڭ ئۇزۇن بۇلۇشىنى، كەڭ ئۇقۇرمەنلىرىگە تېخىمۇ نادىر ئەسەرلەرنى كۆپلەپ سۇنۇپ تۇرۇشىنى چىن دىلىمدىن ئۈمىت قىلىمەن.
 

ئەزىز بوۋاق
ھەقىقەت ئىگىلىدۇ، سۇنمايدۇ...........
چوققا [17 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 21:17 |
quxtikiakku
دەرىجىسى : شەبنەم ئەزاسى


UID نۇمۇرى : 54821
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 232
شۆھرەت: 233 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 1180 سوم
تۆھپە: 0 نۇمۇر
ياخشى باھا: 2 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 278(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-07-15
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-18

 

بۇ تالانتلىق يازغۇچىمىزنىڭ نۇرغۇن رومانلىرىنى ئوقۇغان ئىدىم ،ئاجايىپ ئىسىل ئەسەرلەرنى يازىدۇ. سىزنىڭ ئاشۇ خاسىيەتلىك ،دۇردانىلەر تۆكۇلىدىغان قوللىرىڭىزغا ئالاھ رەخمەت قىلسۇن. يازغۇچىمىزنىڭ پات ئارىدا چىقىدىغان ئەسەرلەرنى ئاڭلاپ بەكلا خوشال بولدۇم. نەشىردىن چىقىشىغا توردا خەۋەر قىلىۋىتەرسىلەر .يازغۇچىمىزغا ئالاھ سالامەتلىك ئاتا قىلسۇن. شەبنەم شىركىتىدىكى بارلىق خادىملار  رەخمەت ئىيتىمەن.

ئاق تۇرنا يۈرۈشلۈك مەھسۇلاتلىرى
چوققا [18 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 21:34 |
Ark-zat
ئەمەتجان مۇھەممەت
ئۆمۈرلۈك شەرەپ ئىلغار باشقۇرغۇچى
دەرىجىسى : شەبنەم باشقۇرغۇچى


UID نۇمۇرى : 2
نادىر تېما : 11
يازما سانى : 5302
شۆھرەت: 5692 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 36580 سوم
تۆھپە: 780 نۇمۇر
ياخشى باھا: 595 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 1035(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2006-11-17
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-06-28

 

بۇ سۆھبەت ھەقىقەتەنمۇ ياخشى ئېلىپ بېرىلىپتۇ،شەبنەم شىركىتىگە رەھمەت.

ئەزىز بوۋاق
شائىر دەۋر يار بەرسە سىياسىئون بولىدۇ،يار بەرمىگەندە شائىر ياكى لۈكچەك بولىدۇ.
قوليازمىلىرىمنى رۇخسىتىمسىز ئىشلەتمەڭ!!!
مېنىڭ تېمىلىرىمنى  Ark-zat.Xabnam.com   دىن كۆرۈڭ.
چوققا [19 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 21:54 |
kulka0999
دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


UID نۇمۇرى : 42876
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 88
شۆھرەت: 89 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 804 سوم
تۆھپە: 0 نۇمۇر
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 410(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-05-30
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-19

 

جالالىدىن بەھرام ئاكىنىڭ تېنىگە سالەمەتچىلىك ، خىزمىتىگە تۇق  تىلەپ ، ئۆمۈرىنىڭ ئۇزۇن بۇلىشىنى تىلەيمەن !!!!d
mum kin bola<>bilan bilanmu  sohpat bolsa  xu xayirimiz ning exezliri den hawardar bolsak ....

ھەقىقىي مىسۋاك
&بۇدۇنيانىڭ ۋاي دىگۇچىلىكى قالمىدى.!!!!!!!!!!!!
چوققا [20 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 22:05 |
tanha230
دەرىجىسى : تېما چولپىنى


UID نۇمۇرى : 61074
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 1012
شۆھرەت: 1013 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 10059 سوم
تۆھپە: 12 نۇمۇر
ياخشى باھا: 5 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 398(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-10-08
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-19

 

مەن جالاللىدىن بەھرامنىڭ كۈمۈرچى بالا ناملىق رومانىنى ئوقۇغان.ئاجايىپ ياخشى يىزىلغان رومانكەن.مەن جالالىدىن بەھرام ئاكىنىڭ تىنىنىڭ سالامەت،ئىشلىرىنىڭ ئوڭۇشلۇق بولىشىنى چىن دىلىمدىن ئۈمۈت قىلىمەن...

ئاق تۇرنا يۈرۈشلۈك مەھسۇلاتلىرى
   
چوققا [21 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 22:10 |
ASAN-YUSAN
يـەھـيـا
ئالاھىدە تۆھپە
دەرىجىسى : ئالىي ئەزا


UID نۇمۇرى : 798
نادىر تېما : 2
يازما سانى : 2747
شۆھرەت: 3172 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 41728 سوم
تۆھپە: 213 نۇمۇر
ياخشى باھا: 262 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 727(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2006-01-19
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-17

 

<<     ئامەت ۋە ئاپەت >> ھەققىدە




       
ــ يازغۇچى جالالىدىن بەھرام بىلەن سۆھبەت



سوئال  :  جالالىدىن ئاكا ، << ئامەت ۋە ئاپەت >> رومانىڭىزنى قىزىقىش ۋە ھاياجان  بىلەن ئوقۇپ چىقتىم . ئالدى بىلەن ،  سادىق ئوقۇرمەنىڭىز بولۇش سۈپىتىم بىلەن ، ئىجادىي ئەمگەكلىرىڭىز ئۈچۈن سىزنى قۇتلۇقلايمەن . قېنى ئېيتىڭچۇ ، بىر قىسىم ياشلىرىمىزغا ۋابادەك چاپلاشقان خروئېن خۇمارى ۋە خروئېن ئەتكەسچىلىكى ھەققىدە سېستېمىلىق قەلەم تەۋرىتىپ ، مۇشۇنداق بىر مۇكەممەل ئەسەرنى روياپقا چىقىرىشىڭىزغا نېمە سەۋەب بولدى ؟



جالالىدىن بەھرام      :   تارىخقا ، دەۋرگە سۈنئىي رەڭلەر بەرمەسلىكى بىلەن دەۋرنىڭ سەزگۈسى ، قۇلىقى ، كۆزى ۋە يۈرىكى بولۇشقا مۇناسىپ ساپ دىل ، ئىمانى پاكىز ، دىلى يورۇق يازغۇچى ھەر قانداق زامان ، شارائىت ۋە ئىجتىمائىي بوران - چاپقۇنلاردىمۇ ۋەتەننى ، خەلقىنى ، مىللىتىنى ھەم ئۇلارنىڭ تەقدىر - ئىقبالىنى ، ئۇلارنىڭ بېشىغا كېلىۋاتقان بالايىئاپەتلەرنى ، دەھشەتلىك رىيازەتلەرنى قەلبىگە پۈكىدۇ . ئۇلار ئۈچۈن ئازابلىنىدۇ ، ئېچىنىدۇ ، قەلىمى ئارقىلىق خەيرخاھلىق قىلىدۇ ، توغرا يول كۆرسىتىدۇ  . . . 
   ھەممىگە مەلۇم ،  ئىسلاھات ھەم ئېچىۋېتىش تىنىق كۆل سۈيىدەك تۇرغان دەۋر مۇھىتىنى بىردىنلا داۋالغۇتۇپ ، ئىجتىمائىي تەرەققىيات ، يۈكسەك ئىلىم - پەن ، زامانىۋېلىشىش ، يۇقىرى تېخنىكا ھەم بايلىققا يۈزلىنىشتەك مىسلى كۆرۈلمىگەن ئۇلۇغ ئېقىن ھەم يۈكسىلىش ، رىقابەتنى مەيدانغا كەلتۈردى . رىقابەتتىن ئىبارەت كۈچلۈك ئىسلاھات بورىنى زامانىمىز ۋە دەۋرىمىز ئۈچۈن تېپىلغۇسىز پۇرسەت ھەم پەيت ئاتا قىلدى ، مۆلچەرلىگۈسىز ئامەت ھەم بايلىق  يوللىرىنى ئاچتى . بۇنىڭ ئەكىسچە ، بەزى دەۋرىي قاباھەتلەر بۇ پۇرسەتنى غەنىيمەت بىلىپ ئۆزىنىڭ زەھەر - زۇقۇملىرىنى ھە دەپ بازارغا سالدى . بۇ ئاپەت تۇرمۇش ۋە جەمئىيەت سىناقلىرىغا بەرداشلىق بېرەلمەي روھىيەتتە زەئىپلەشكەن ساپاسىز ، بىلىمسىز بىر قىسىم ياشلىرىمىز ئۈچۈن گويا ئەنقانىڭ تۇخۇمىدەك تۇتىيا بىلىندى .  خۇلاسە كالام شۇكى  ، خروئېندىن ئېبارەت زەھەر گۈزەل ، پاك زېمىنىمىزنىڭ بۇلۇڭ - پۇچقاقلىرىغىچە تاراپ باردى . دەۋرىي قاباھەتلەر رەزىل مەقسەتلەرگە يېتىش يولىدا شەھەر ، بازارلاردا ، ناھىيە  ، يېزىلاردا ، ساختا يەككە ۋە كوللىكتىپ سائۇنا ، مېھمانخانا ، ياتاق ، مۇنچا ، ساتىراشخانا قۇرۇپ ، خروئېن ئۈچۈن كەڭ بازار مۇھىتى ياراتتى . زەھەرلىك چېكىملىك ، ئەيدىز ۋە باشقا جىنسىي كېسەللىكلەرنىڭ ئىپلاس يۇندا - مەرەزلىرى ياش  قىز - يىگىتلىرىمىزنى دوزاخ ئەۋرەزلىرىگە تاشلىدى .  17 ياش بىلەن 30 ياش ئارلىقىدىكى بىر قىسىم يىگىت - قىزلىرىمىز  بۇ ئاپەت تۈلەيلى گۈلدەك ئېچىلىۋاتقان ئۆمۈر بوستانىنى نابۇت قىلدى ، ھاياتىدىن ۋاقىتسىز ئايرىلدى . خۇمارنىڭ ۋەھشىيتى بىلەن ئوغرىلىق ، بۇلاڭچىلىق ، قاتىللىق قىلىشتى ، ھەتتا ئاتا - ئانىسىنى ئۆلتۈرۈپ ، ئۇلارنىڭ ئازغىنە بىساتىنى << ئاق تۈتۈن >> گە دەسمىي قىلىشتى . خروئېندىن ئىبارەت بۇ << ئالۋاستى >> نىڭ زىيانكەشلىكى شۇ دەرىجىگە يەتتكى ، ئاجايىپ قىران يىگىتلىرىمىز ، بەرنا قىزلىرىمىز ئېسىلىپ ئۆلۈۋېلىش ماشىنا ئاستىغا ئۆزىنى ئېتىش ، كانىيىنى بوغۇزلاش ، سۇغا ئۆزىنى تاشلاپ تۈنجۇقۇپ ئۆلۈۋېلىش قاتارلىق ياراتقۇچىمۇ كەچۈرمەيدىغان مامات يوللىرىنى تاللىدى ، ھەتتا بەزى قىزلىرىمىز خۇمار ئازابىغا چىدىيالماي تىغ ئىشلىتىپ يۈز  - كۆزلىرىنى قىيما - چىيما قىلىۋەتكەن پاجىئەلەرمۇ يۈز بەردى . مەن بالىلىرى موشۇنداق ئۆلگەن ئائىلىلەرنىڭ ئۆلۈم نامىزىغا ، نەزىرلىرىگە قاتناشتىم . بىراق ئاتا - ئانا ، تۇغقانلارنىڭ كۆزلىرىدە ياش ، چىرايىدا ھەسرەت - نادامەت ئىزلىرىنى كۆرەلمىدىم . . .   قارىغاندا ئۇلار بالا  قازادىن قۇتۇلۇپ ، ئارام تاپقاندەك قىلاتتى  .  .  .   بۇنداق مىساللارنىڭ سۆزلەپ تۈگىتەلمەيمىز .  .  .   مانا  بۇلار << ئامەت  - ۋە  ئاپەت  >>  رومانىنىڭ مەيدانغا كېلىشىگە سەۋەب بولغان ئامىللار .


  سوئال  :  جالالىدىن ئاكا ،  مەن تورداشلارنىڭ پاراڭلىرىدىن  << ئەقىل تاپقان ئۇيغۇر پۇل تاپالمىدى ، پۇل تاپقان ئۇيغۇر ئەقىل تاپالمىدى >> دەيدىغان بىر نىسپىي ھۆكۈمنى ئاڭلىغانىدىم  . رومانىڭىزنى ئوقۇپ بولغاندىن كىيىن ، بۇ ھۆكۈمنىڭ خېلى ئاقىلانىلىك بىلەن ئوتتۇرىغا قويۇلۈانلىقىنى ھېس قىلدىم . باش قەھرىمانىڭىز قەدىرداننىڭ بېشىغا قونغان ئامەت قۇشى ۋە ئۇ خروئېنغا خۇمار بولغاندىن كېيىن دۇچار بولغان ئازاپ - ئوقۇبەتلىك كەچۈرمىشلەر بۇ قاراشنىڭ نىشبەتەن توغرىلىقىنى ئىسپاتلاپ بەردى . سىزدىن سورىغۇم كېلىدۇ : رومانىڭىزغا قەلەم تەۋرىتىۋاتقان شۇ ئاي ، شۇ كۈنلەردە سىزدىمۇ موشۇنداقراق بىر ئىدىيە ھۆكۈمران ئورنىدا تۇرغانمۇ ؟ باش قەھرىمانىڭىز قەدىرداننى << پۇل تېپىپ ئەقىل تاپالمىغان >> بىر قىسىم ئۇيغۇر تىجارەتچىلىرىنىڭ تىپىك ۋەكىلى دەپ چۈشەنسەك بولارمۇ ؟


جالالىدىن بەھرام  :   شەرىق ئەخلاق سىستېمىسىنىڭ ئىسلام ئەخلاق تۈركۈمىگە مەنسۇپ بولغان مىللىتىمىزنىڭ ئەخلاق - ئەھكاملىرىدا ئەزەلدىن << سودا - سېتىق ، تىجارەت ، ئېلىم - بېرىم ئىشلىرى پاك ، سەمىمىي ھەم ھالال بولسۇن >> دەيدىغان ئەنئەنىۋى ئەقىدە بار . شۇڭا ، كۆپلىگەن سودىگەرلەر ، تىجارەتچىلەر ھاراق - شاراپقا يولىمايدۇ ، تاماكا ، نەشە چەكمەيدۇ ، ناشايان سورۇنلارنى تەرك ئېتىدۇ . ياراتقۇچىدىن سودا - تىجارىتنىڭ بەرىكىتىنى بېرىشنى تىلەيدۇ  .  .  .   مانا بۇ ، ئۇلارنىڭ سودا تىجارەت يولىدا  ئەقەللىي ئەقىل تاپقىنى . كونىلارنىڭ تىلى بىلەن ئېيىتقاندا << شەيتان >> دىن يىراق تۇرغىنى ، ئەلۋەتتە .  ھازىر بىزدە باي بولغان ، روناق تاپقان ، يۈز تاپقان ياش ، ئوتتۇرا ياش ۋە ياشانغان سودىگەر ، تىجارەتچىلەر بار . ئەمما ، ئۇلارنىڭ ئارىسىدا ئىككى پۇتى بىلەن يەرنى چىڭ دەسسەپ ، مەزمۇت قەدەم بىلەن ئىلگىرىلەپ كېتىۋاتقانلىرى يەنىلا ئاز . ۋەيران بولۇۋاتقىنى خېلى سالماقنى ئىگىلەيدۇ . قوپالراق تىل بىلەن ئېيىتقاندا ، ئۇلار << ئىككى نان تاپسا ، بىرىنى داپ قىلىپ چالىدۇ >> غان ، << پايدىدىن ھوشىنى يوقىتىپ ، ئۆزىنى تەڭداشسىز چاغلايدۇ >> غان ،  << پۇل تاپقانسىرى ئاشنا ئويناپ ، خوتۇن ئۈستىگە خوتۇن ئالىدۇ >> غان ، << بەزمە - مەشرەپ ، شەھۋەتخانىلاردا ئىمان - ئېتقادىنى بولغايدۇ >> غان << ئىسلام ئەخلاقىنىڭ مىزانى بولغان  < ھايا > نى تەرك ئېتىدىغانلار >> دۇر . كونىلارنىڭ تىلى بىلەن ئېيىتقاندا ، << شەيتان >> نىڭ يېتىلىكىگە چۈشۈپ قالغان ئازغۇنلاردۇر . زادى << شەيتان >> كىم   ؟   بۇ ئاشۇ روناق تېپىش كويىدا ھاسىراپ - ھۆمۈدەپ ، رەڭگارەڭ ئامال - چارىلەرنى قوغلىشىپ يۈرگەن سودىگەرنىڭ ۋۇجۇدىنى چىرمىۋالغان ئەقىلسىزلىكتۇر .  سودىدىكى بىر ئوڭۇشسىزلىق بىز ئەقىلنىڭ يانغان چىرىغىدۇر . بىزنىڭ ئادەملىرىمىزدە زامانىۋىلاشقان سودا ئېڭى ، دەۋر رىقابىتىگە ماسلىشالايدىغان ئىلمىي سودا بىلىمى ، زىياننى پايدىغا يۈزلەندۇرەلەيدىغان قابىلىيەت ۋە ئىرادە ، ئۇسۇل - چارە ، سودا ھۇشيارلىقى قاتارلىق ئەقىل - پاراسەت كەمرەك . << ئامەت - ۋە ئاپەت >> رومانىمدىكى قەدىرداننى << پۇل تېپىپ ، ئەقىل تاپمىغان >> ، ھۇشيارلىق پاراسىتى كەم بىر قىسىم ئۇيغۇر سودىگەر ، تىجارەتچىلىرىمىزنىڭ ۋەكىلى دەپ چۈشەنسەك  بولىدۇ   .   .   . 


سوئال  :  جالالىدىن ئاكا  سىز يېڭى دەۋردىكى ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدا خېلى چوڭ مۇۋەپپەقىيەتكە ۋە تەسىرگە ئېرىشكەن يازغۇچىلىرىمىزنىڭ بىرى بولۇش سۈپىتىڭىز بىلەن ، دەۋر رېئاللىقىنى كەڭ تۈردە ئەكىس ئەتتۈرۈپ ، تۇرمۇش پۇرىقى كۈچلۈك ، زىددىيەت -  توقۇنۇشلىرى كەسكىن ، پىرسۇناژلىرى ئۆزىگە خاس خاراكتىرگە  ئىگە بىر تۈركۈم مۇنەۋۋەر رومانلارنى يېزىپ ، يېڭى دەۋردىكى ئۇيغۇر ئەدەبىياتىغا ، جۈملىدىن ئۇنىڭ رومانچىلىق ساھەسىگگ گەۋدىلىك تۆھپىلەرنى قوشتىڭىز . << ئەمەلىيەتكە ، تۇرمۇشقا ، خەلق ئاممىسىغا يېقىن نولۇش >> يازغۇچىلار ئىجادىيەتتە رىئايە قىلىشقا تېگىشلىك پرىنسىپ ، شۇنداقلا كۆپلىگەن ئوقۇرمەنلەرنىڭ ئارزۇسى . موشۇ پرىنسىپنى ئۆلچەم قىلىپ ، ئۆزىڭىزنىڭ ئىجادىيەت مۇئاددىئايىڭىزنى سۆزلەپ بىرەلەمسىز  ؟

         جالالىدىن بەھرام  :     يازغۇچىنىڭ  دۇنيا قارىشى   ئۇنىڭ ئەسىرىدە ئەكىس ئەتكەن ئىدىيىۋى مەزمۇننىڭ قەغەز يۈزىدىكى نامايەندىسىدۇر ، يەنى يازغۇچىنىڭ دۇنيا قارىشى ئۇنىڭ ھەرقانداق شەيئى توغرىسىدىكى پەلسەپىۋى قارىشى ، شۇنداقلا تۇرمۇش قارىشى قاتارلىقلارنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ . رېئاللىق ئىچىدە ياشاۋاتقان يازغۇچى ئەنە شۇ رېئاللىقتىكى تۈرلۈك - تۈمەن ئادەم ، ۋەقە ، ھادىسە ، تراگىدىيە ، غەليانلىق تۇرمۇش دېتاللىرىنى جەملەپ ، ئۇنى سەنئەت دەرىجىسىگە كۆتۈرىدۇ ، پەلسەپىۋى يۈكسەك تاجىنى كىيدۈرىدۇ . تۇرمۇشنى مول تەسەۋۋۇر بىلەن غايىۋىلەشتۈرۈپ ، بەدىئىي ئىخچاملاشتۇرۇشتىن ئۆتكۈزىدۇ  .  .  .   قىسقىسى  ، ئوبرازلىق تەپەككۇرنىڭ سىھرىي كۈچى بىلەن ئەقەللىي ۋە ھىسسىي گۈزەللىك بوستانىنى ئەھيا قىلىدۇ . پېرسوناژلىرىنى رەڭ بىلەن بىزەپ  ئاجايىپ - غارايىپ مەبۇدقا ئايلاندۇرماي ، << ئادەم >> دەك يازىدۇ .
    ھازىر بەزى يازغۇچىلىرىمىز رېئاللىققا توغرا مۇئامىلە قىلماي ، پېرسوناژ  ۋە قەھرىمانلىرىنى << مەدھىيلىنىدىغان  ئىجابىيلار >> ، << ئوتتۇردىكىلەر >> ، << نەپرەتكە لايىق  ، قامچىلىنىدىغان سەلبىيلەر >> دېگەندەك نوقۇل ۋە قاتمال ئۈچ ھېسسىي بۆلەككە ئايرىيدۇ .  ئامما مېنىڭچە ، ھازىرقى دۇنياۋى ئەدەبىيات ئېقىمى ۋە يۈزلىنىشگە نەزەر سالغىنىمىزدا ، ئەدەبىي ئەسەرلەردە پېرسوناژلارنىڭ بىرلىكتە مەۋجۇت بولۇپ تۇرۇشى ھەم پېرسوناژلارنڭ ئەڭ مۇرەككەپ ، نازۇك ۋە سىرلىق ئىچكى دۇنياسىنى ئەكىس ئەتتۈرۈش كۆپرەك تەكىتلىنىدۇ .  بۇ ئەلۋەتتە ئەدەبىياتتىكى ئىككى ياقلىما خاراكتىېرىنى ئىپادىلەشنى كۆزدە تۇتىدۇ . ئەدەبىيات ئادەم شۇناسلىق پېنى ئىكەن  ،  ئۇنداقتا ئادەمنى ئادەمگە ئوخشىتىپ يېزىش كېرەك .  ئادەم ئۈچۈن ئەڭ تەش ئىش پاك بولۇش .  بىراق ھەرقانداق ئىنسساندا بىرەر بوقسان ، سەۋەنلىك ، كىشىلەر بىلمەيدىغان نومۇسلۇق ھەم گۇناھلىق ئىزتىراپلار بولۇشى تەبئىي . شۇڭا  ،  << يامان >> لارنىڭ بەزىدە ياخشى ئىشلارنى قىلىپ قويىشىغا ، << ياخشىلار >>  لارنىڭ بەزىدە يامان ئاقىۋەتلەرنى كەلتۈرۈشىگە ھەيران قېلىشقا ئەرزىمەيدۇ .  ئادەملەرنىڭ ئەنە شۇنداق مۇرەككەپ ئىچكى دۇنياسىنى يېزىش ھەقىقىي ئەدەبىياتنىڭ ۋەزىپىسىدۇر  .
  ئۇكام ئۆركەش  ، ئىجادىيەت يولۇم توغرىسىدىكى بۇ سوئالنى بەلكىم ئوقۇرمەنلەر ئۈچۈن سورىغان بولۇشىڭىز مۇمكىن  .  شۇڭا  ،  مەن دانالارنىڭ مۇنى مىسرالىرىنى نەقىل  ئېلىپ  ، بۇ سوئالغا بېرىدىغان جاۋابىمنى ئاخىرلاشتۇراي  :
           
          

            بولماسلىق كېرەك دوستلۇقتا ئۇنداق ،
              ئىككى ئارىغا سىغمىغۇدەك مۇي .
              دۈشمەنلىكمۇ ھەم بولمىغان ئۇنداق ،
              ئالالمىغۇدەك مۇھەببەتتىن بۇي .
              ئىككى تەرەپنى ئەيلىگەي رازى ،
              بولسا ھەركىمدە مۆتىدىلرەك خۇي  .  .  . 



     سوئال  :  جالالىدىن ئاكا  ،  << ئامەت - ۋە ئاپەت >> رومانىڭىزدا بىزگە تونۇشتۇرغان قەھرىمانلىرىڭىزنىڭ تەقدىرىنى تولىمۇ ئۇستىلىق بىلەن ئورۇنلاشتۇردىڭىز  .  روماننى ئوقۇپ كېتىۋېتىپ ، مەن باش قەھرىمان  قەدىرداننى ئۆلۈپ كېتىدۇ  ، دەپ پەرەز قىلغانىدىم  . لېكىم ، سىز  ئۇنى خروئېن خۇمارىدىن ئازاد قىلىپ ، يېڭى ھاياتقا ، گۈزەل كېلەچەككە باشلاپ ماڭدىڭىز .  ھۆسنارخان ، ئابابەكىرى ، ئەسئەت ئەرۋاھ ، زۇلئاي ، مېھرىبان  ، ياقۇپ ھاجىم قاتارلىقلار ئىجابىي سەلبىي پېرسوناژلارنىڭ  تەقدىرىنى ياھايىتى ئۇستىلىق بىلەن ئورۇنلاشتۇردىڭىز  ، ھەتتا كۈتمىەەن يەردىن چىقىپ ، بىر بىر روماننىڭ باش قىسىمىدا غىل - پاللا  تونۇشۇپ ئۆتۈپ كەتكەن مەدىنە قىزنىڭ تەقدىرى ھەققىدىمۇ باش قاتۇردىڭىز .  ئەپسۇس ، قەدىرداننىڭ ئوغلى قەيسەرنى << رىزقى چېچىلغان >>  يىراق شەھەرلەرگە سەرگەردانلىققا تاشلاپ قويدىڭىز ، قەيسەرنىڭ تەقدىرىنى مۇشۇنداق << يەڭگىلتەكلىك >> بىلەن بىر تەرەپ قىلىشىڭىزدىكى مەقسىدىڭىز نېمە  ؟

جالالىدىن بەھرام  :   بەزىدە  << يازغۇچى  ئەسەرنى باشلاپ بېرىدۇ ، پېرسوناژلار داۋاملاشتۇرىدۇ  .  .  . >> دېگەن سۆزگە ئىشىنىپمۇ قالىمەن  . دەرۋەقە يازغۇچى يوقىرى يېزىقچىلىق ماھارىتى ، پىشقان بەدىئىي دىتى ، مول تەسەۋۋۇر كۈچى ، گۈزەل تىل سەنئىتى ، شۇنداقلا ھاياجانلىق مۇھەببىتى بىلەن يېزىپ چىققان كەچمىش ۋە قىسمەتلەر قەغەز يۈزىدىكى تىزمىلار تۆۋىسى بولماي ، بەلكى ئاشۇ ۋەقە ، ھادىسلەر قايتا تەكرارلىنىۋاتقاندەك كىشىلەرنى ھاياجانغا سالىدۇ  ، كۈلدۈرىدۇ ، يىغلىتىدۇ  ، خياللار قاينىمىغا باشلايدۇ  .  .  .  
   بۇنداق ئەسەرلەردىكى پېرسوناژلار ئاپتۇر بىلەن مۇڭدىشىدۇ  ، تىللىشىدۇ  ، ئۇرۇشىدۇ  ، ھەتتا بەزىدە ئاپتۇرنىڭ سىزغان سىزىقلىرىنى رەت قىلىدۇ  ، گېپىگە كىرمەيدۇ . << مېنى سەن ئوغرى قىلىپ ياراتقانىكەنسەن  ، نېمە ئۈچۈن بىرەر قېتىممۇ ئوغرىلىققا سالمايسەن  ؟ بۇنداق يازساڭ ، مەندەك ئوغرى  ئوغرى بولماي قالىمەن  >> دەپ يازغۇچىغا خىتاپ قىلىدۇ  ( ھەتتا ئوقۇرمەن بىلەنمۇ تاكاللىشىدۇ )  .  لېكىن ، ئۇكام ئۆركەش  ، ھازىر نەشىر قىلىنىۋاتقان يىرىك ئەسەرلەر بەكلا كۆپ ( ئۇلارنىڭ قانداق يوللار بىلەن نەشىر قىلىنىۋاتقانلىقىنى تىلغا ئالمايمەن  ) .  بۇ ئەسەرلەردىكى پېرسوناژلار خۇددى بىر كوماندىرنىڭ << ئوڭغا بۇرۇل ، سولغا بۇرۇل  ، قەدەملەپ مارش ! >> دەپ مەشىققە سېلىۋاتقان بىر توپ ئەسكەرلەردەك كۆز ئالدىمغا كېلىدۇ  . ئاپتۇر ھەربىرىگە مەلۇم ۋەزىپىنى ئارتىپ قويغان بۇ پېرسوناژلار شۇنچە تىپىرلاپ باققاندەك قىلىدۇ  ، لېكىن  ئاپتۇرنىڭ سىزىپ بەرگەن رامكىسىدىن چىكىپ كېتەلمەيدۇ  . ئۇلار شۇنچە رايىش ، ياۋاش ، قۇلىقى يۇمشاقلاركى  .  .  .  ئوقۇرمەنلەرنىڭ كۈتكەن يېرىدىن چىقالمايدۇ  .
  مېنىڭ دېمەكچى بولغىنىم ، راۋان ، زورۇقۇشتىن خالىي  ، ئاڭ ياخشى يېزىلغان ئەسەرلەردىكى پۋرسوناژلارنىڭ كىشى قەلبىنى لەرزىگە سالغۇدەك يارقىن  ، ئىندىۋىدۇئال خاراكتىرىدۇر  .
    ئۇكام ئۆركەش  ، سىز تىلغا ئالغان  قەدىردان ، ھۆسنارخان ، ئابابەكرى ، ئەسئەت ئەرۋاھ ، زۇلئاي  ، مېھرىبان ، ياقۇپ ھاجىم قاتارلىق ئىجابىي ۋە سەلبىي پېرسوناژلار زورۇقماي ، چىڭقالماي ، كۆڭۈل ئازادىلىكى بىلەن راۋاج تاپقان ، روماننىڭ تەبئىي  ، ئەركىن ، چىن گۈل تاجىلىرى . ئۇلارنىڭ ئاخىرقى تەقدىر - قىسمەتلىرى ئۆز خاراكتېرىگە ماس ھالدا ئاخىرلىشىدۇ  . بىرى ماتەنلىك ھاياتتىن ئورۇن ئالسا ، يەنە بىرى گۇندىخانىدىن ، ھەتتا لەھەتتىن ئورۇن تۇتىدۇ .
            ئەمدى روماندىكى قەدىرداننىڭ ئوغلى توققۇز ياشلىق قەيسەرنىڭ << رىزقى چېچىلغان >> يىراق يوقاپ كېتىشى ھەقىقەتەن ئېچىنىشلىق پاجىئە بولدى  . ئەسلىدىمۇ << قەيسەر >> رېئاللىقتىكى چىن ئىنسان بولۇپ ، ئۇنىڭ دادىسى ( قەدىردان )   ماڭا : << مۇشۇ رومان يېزىلسا ، بالام تېپىلىپ قالارمىكىن >> دېگەنىدى . رېئاللىقتىكى قەيسەر قاچتى  ، قاچمىغان تەقدىردىمۇ مەن ئۇنى << قاچتى >> قىلىپ يېزىشىم ياكى << ئۆلتۈرۈۋېتىشىم >> مۇمكىن ئېدى .  چۈنكى ، بۇ  ئارقىلىق خروئېندىن ئىبارەت بۇ  << ئالۋاستى >> نىڭ چوڭلارغىلا ئەمەس ، ھەتتا  ئەۋلادلارغىمۇ كەلتۈرىۋاتقان ئاسارەتلىرىنى يېزىشنى بۇرچۇم دەپ بىلەتتىم  .



  سوئال  :  سىز ئەسەرلىرىڭىزدە << رېئاللىىنى ، تۇرمۇشنى بەدىئىي ، ئەمما پەردارسىز سۈرەتلەشكە ، چىنلىقنى يېزىشقا >> تىرشتىڭىز . بۇ مەندىن سىزنى رېئالىزىملىق ئىجادىيەت يولىدا ماڭدى ، دەپ قارىساق بولامدۇ  ؟

 
جالىدىن بەھرام   :   << رېئاللىقنى ، تۇرمۇشنى بەدىئىي ، ئەمما پەردازسىز سۈرەتلەش ، چىنلىقنى يېزىش >> مەسىلىسىنى تەكىتلەپ قالدىڭىز . مەنىۋى ئاچلىقتىن كۆرە ماددىي ئاچلىقنى ، مەنىۋىي يالىڭاچلىقتىن كۆرە ماددىي قۇللۇقنى ئازابنىڭ يۇقىرى پەللىسى دەپ قارايدىغان ھەم شۇنداق يازىدىغان ئەدىب بولۇشنى خالىمايمەن . قەلبىگە مىللەت ۋە خەلقنى ئابىدە قىلىپ تىكلىگەن ھەقىقىي يازغۇچى چىنلىققا ھۆرمەت قىلىپ ، ھەقىقەت ئالدىدا قىلچە تەۋرەنمەي ، خلق مۇھتاج بولغان ھەقىقىي سەنئىتىنى يارىتىدۇ . مېنىڭچە ، رېئالىزىملىق ئىجادىيەت مېتودى بادىئىي ئىجادىيەتتە يېتەكچى ئەھمىيەتكە ئىگە . بۇرۇن  شۇنداق بولغان  ، بۇنىڭدىن كىيىنمۇ شۇنداق بولىدۇ .  ھازىرغىچە يازغان رومانلىرىمنى رېئالىزملىق ئىجادىيەت مېتودىنىڭ پرىنسىپلىرى بويىچە ياراتتىم  .


    سوئال   :   جالالىدىن ئاكا  ، سىزنىڭ رومانىڭىزدىكى قەدىردان   ،مۇتتەرخان  ، ھۆسنارخان قاتارلىق تىپىك ئوبزەرلار بىزنىڭ قەلبىمىزگە ھۆمۈردەك ئورناپ كەتكەن ئاجايىپ مۇكەممەل بەدىئىي ئونرازلاردۇر  . مۇشۇ ئوبرازلارنى يارىتىشتىكى ئىجادىي ئەمگەكلىرىڭىزگە باغلاپ ، بەدىئىي ئوبراز يارىتىش ھەققىدە سۆزلەپ بەرسىڭىز قانداق  ؟ 


    جالالىدىن بەھرام   :   ھەممىگە مەلۇمكى  ،  ھەرقانداق روماننىڭ بەدىئىي  ، ئىجتىمائىي قىممىتى ئۇنىڭدا تەسۋىرلىگەن پېرسوناژلار خاراكتىرىنىڭ چىنلىقى ۋە قايىل قىلارلىق تىپىكلىكىدە ئۆز ئىپادىسىنى تاپىدۇ .  مېنىڭ رومانىمدىكى مۇتتەئەرخان ، ھۆسنارخان  قاتارلىق ئوبرازلارنىڭ كىشىلەر قەلبىگە << مۆھۈردەك ئورناپ كەتكەن >>  مۇكەممەل بەدىئىي ئوبراز بولۇپ قېلىشى ئۇلارنىڭ ئىندىۋىدۇئال ئالاھىدىلىكلىرىنىڭ يۈكسەكلىككە كۆتۈرۈلۈشتىن  ، شۇنداقلا رېئاللىقتىكى ئىش - ھەرىكىتى  ، ھېس - تۇيغۇسى  ، گەپ سۆزلىرى ، ئىما - ئىشارەتلىرىنىڭ  بەدىئىي  ئەدەبىياتقا ئوبرازلىق كۆچۈرۈلىشىدىن بولدى  . ئۇلارنىڭ ئەستە قالغۇدەك ھايات پائالىيەتلىرى ، ئوقۇرمەن بىلەن ھەمپىكىر ، دوسىت ، بۇرادەر م سىزداش بولۇپ كېتىشى تاسادىپىي ئەھۋال ئەمەس ، بەلكى پېرسوناژلار نىڭ خاراكتىرى ، مىجەزى ، خاس ئالاھىدىلىكلىرى ئاپتۇرنىڭ ئىزاھاتىدىن ، باياناتىدىن ، تەسۋىرىدىن ( قىسمەن ھاللارنى ھېسابقا ئالمىغاندا ) بېرەلمەي  ، ئۇلارنىڭ ئىش - ھەرىكىتى ، گەپ - سۆزلىرى  ، شادلىق ۋە خاپىلىقلىرى ، ھېس - تۇيغۇلىرى ، خىياللىرى ئارقىلىق گەۋدىلەندى  . يەنە بىر تەرەپتىن ، مەن بۇ پېرسوناژلارنىڭ بەزىلىرى بىلەن بىر نەچچە قېتىم ئەسىرا بولۇپ مۇڭداشتىم . سىرداشتىم . بەزىلىرىنى بولسا بالىلىق  ۋاقتىمدىن تارتىپ بەش قولدەك بىلەتتىم  ۋە چۈشىنەتتىم  . بۇلارنىڭ ئىچىدە ھەتتا  ئاتا  - بالىدەك ، قېرىنداشتەك شۇ قەدەر يېقىن بولۇپ كەتكەن پېرسوناژلارمۇ بار ئېدى   .   مەن  << ناتىۋانلار >> ، << ئامەت - ۋە ئاپەت >> رومانلىرىمنى يېزىش جەريانىدا ئۇلار بىلەن كۆرۈشۈپ ، يازغانلىرىم ھەققىدە پىكىرلىشىپ تۇردۇم  .  شۇڭا  ، ئوقۇرمەنلەر كۆڭلىگە  << ھۆمۈردەك ئورناپ كەتكەن  >>  بۇ پېرسوناژلار مېنىڭمۇ بەدىئىي تەپەككۇرۇمغا ، دىل پىنھانلىرىمغا ، ھەتتا قەلىمىم سىياھلىرىغىچە سىڭىپ كەتكەن  .



      

           سۆھبەتلەسكۈچى ① :   << شىنجاڭ گېزىتى >> ئۇيغۇر تەھرىر بۆلۈمىدە ، 
      سۆھبەتنى قوبۇل قىلغۇچى  : شىنجاڭ خەلق نەشىرىياتىدىن ئارامغا چىققان .





①  ئۆركەش جاپپار

<جۇڭگو مىللەتلىرى> ژۇرنىلىنىڭ 2008-يىللىق 2- سانىدىن ئېلىندى.     

ئەزىز بوۋاق
تەر تۆكسەم خۇدا بەردى 
بەرمىدى << خۇدا بەردى >> . . .
چوققا [22 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 22:38 |
AUGUST~RUSH
دەرىجىسى : شەبنەم ئەزاسى


UID نۇمۇرى : 40604
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 128
شۆھرەت: 129 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 1260 سوم
تۆھپە: 0 نۇمۇر
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 281(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-05-13
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-16

 

يازغۇچىنىڭ خېلى كۆپ رۇمانلىرىنى ئۇقۇغان ئىدىم، لېيغان بۇلاق رۇمانىنى ئۇقۇغاندا بەزىدە يىېغلىسام ،بەزىدە كۇلۈپ يۇرۇپ ئۇقۇپ كەتكەن ئىدىم، كىتابنى قۇلۇمدىن چۈشۈرگۈم كەلمەيتى، ۋەقەلىكلەر ئادەمنى شۇ ۋەقەنىڭ ئچىگە ئېلىپ كىرىپكىتىدۇ. يازغۇچىنىڭ ئۆمرى ئۇزۇن بولسۇن، نادىر ئەسەرلىرى مەڭگۈ ئۈزۈلمىگەي. شەبنەم شىركىتىگىمۇ كۆپ رەھمەت

ھەقىقىي مىسۋاك
چوققا [23 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 22:57 |
ASAN-YUSAN
يـەھـيـا
ئالاھىدە تۆھپە
دەرىجىسى : ئالىي ئەزا


UID نۇمۇرى : 798
نادىر تېما : 2
يازما سانى : 2747
شۆھرەت: 3172 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 41728 سوم
تۆھپە: 213 نۇمۇر
ياخشى باھا: 262 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 727(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2006-01-19
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-17

 

ئالدى بىلەن تالانىتلىق يازغۇچى ،ئىقتىدارلىق رەسسام جالالىدىن بەھرام ئەپەندىنىڭ تېنىنىڭ سالامەت ، ئىشلىرىنىڭ ئوڭۇشلۇق ، ئۆمرىنىڭ ئۇزۇن بولىشىنى تىلەيمەن ،  شۇنىڭ بىلەن بىرگە شەبنەم تورىنىڭ ئىشلىرىنىڭ ياخشى بولىشىنى تىلەيمەن  .


  شەبنەم ئەپەندىگە كۆپ تەشەككۈر !

ھەقىقىي مىسۋاك
تەر تۆكسەم خۇدا بەردى 
بەرمىدى << خۇدا بەردى >> . . .
چوققا [24 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 23:07 |
sabiha
bbs.xabnam
ئالاھىدە تۆھپە ئىلغار باشقۇرغۇچى
دەرىجىسى : شەبنەم باشقۇرغۇچى


UID نۇمۇرى : 12131
نادىر تېما : 5
يازما سانى : 989
شۆھرەت: 1208 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 10039 سوم
تۆھپە: 598 نۇمۇر
ياخشى باھا: 458 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 692(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-02-19
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-18

 

ئالدى بىلەن نىجەت ئازات شەبنەم  ئۇكامنىڭ چولپانلار سەھىپىسىنى ئىچىل ئىزدىنىپ داۋاملاشتۇرۇپ كىلىۋاتقىنىغا  چىن كوڭلىمدىن رەھمەت!
ياشاپ كەت ئۇيغۇر تورچىلىقىدا باسقان قەدەملىرىڭىزنىڭ تېخمۇ ئوڭۇشلۇق بۇلىشىنى الادىن امان ئىسەنلىك تىلەيمەن ئۇكام!


جالالىدىن ئاكىمىزنىڭ ،تىنىڭ سالامەت بولىشىنى ,ئائىلىسىگە بەخت, ئومرىنىڭ ئۈزۈن بولشىنى اللادىن تىلەيمەن!
مەن بۇ ئاكىمىزنىڭ ناتىۋانلار دىگەن رومانىنى ئۇقۇپ بىر دوستۇمغا تەۋسىيە قىلغان,ئۇ دوستۇممۇ بۇ روماننى ئۇقۇپ سىنارىيە ئىشلەشنى كوڭلىگە پۇكەن ,لىكىن مەلۇم سەۋەپلەر تۇپەيلىدىن سىنارىيەنى ئىشلىيەلمەي قالدى ,سىنارىيەنى بۇ ئاكىمىز ئۆزقولى بىلەن يېزىپ پۇتۇرۇپ چىقتى ,شۇنداق ياخشى چىقتى ! بەلكىم مەلۇم ۋاقىتتىن كىيىن  بۇ سىنارىيەچۇقۇم ئىشلىندۇ ,ھەم دوسلار بىلەن يۈز كۆرشىدۇ!

ئەزىز بوۋاق
بىلىم قىمىتىنى بىلىملىك بېلۇر،
ئەقىلنى قەدىرلەش بىلىمدىن كىلۇر.
چوققا [25 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 23:45 |
ئوت يۈرەك
ئالاھىدە ئىلگىرلەش
دەرىجىسى : تېما چولپىنى


UID نۇمۇرى : 21061
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 1379
شۆھرەت: 1385 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 13436 سوم
تۆھپە: 6 نۇمۇر
ياخشى باھا: 25 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 563(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-08-24
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-12

 

ئاۋۇ  ئاۋازلىق  سۆھبەت  چىقمىدىيا    ...شۇنچا ساقلىساممۇ

ھەقىقىي مىسۋاك
ئاھ ئۆزەمنى يولۋاس دەپ يۈرگىنىم نىمە.
چاشقانغا تالىنىپ ئۆل گىنىم نىمە؟
چوققا [26 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 23:50 |
konchi
دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


UID نۇمۇرى : 32212
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 6
شۆھرەت: 7 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 60 سوم
تۆھپە: 0 نۇمۇر
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 7(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-02-11
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-11-03

 

مەن جالالىدىن بەھرام ئاكىمىزنىڭ ئۆمىرىگە ئە جىرىگە بەركەت تېلەيمەن!color]مەن يەنە سەھىپىگە رىياسەتچىلىك قېلغان رىياسەتچى قىزچاقىمۇ بەخىت تېلەيمەن!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ئۈچۈرىۋاتتىم . كەچۈرۈڭ!

شەبنەم شىركىتى ئورۇنلاشتۇرغان سۆھبەت بۇ، ئالماشتۇرۇپ قويۇپسىز تورداش!
[ يوللىغانkonchiتەرىپىدىن2008-11-02 20:58قايتا تەھرى ]

ئاق تۇرنا يۈرۈشلۈك مەھسۇلاتلىرى
چوققا [27 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-01 23:55 |
qartikin
دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


UID نۇمۇرى : 59607
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 60
شۆھرەت: 61 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 600 سوم
تۆھپە: 0 نۇمۇر
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 124(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-09-18
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-18

 

جالالىدىن بەھرام .ئەپەندى ئاللا  سىزنىڭ ئۆمرىڭىزنى ئۇزۇن تىنىڭىزنى سالامەت قىلسۇن قەلىپ بۇلىقىڭىزنى قاشتېشىدەك سۈزۈك پاك، قىلسۇن ئۇنىڭدىن خاتىرجەملىك مۇھەببەت خۇشاللىق ئوخچۇپ تۇرسۇن .قەلبىمدە سىزدىن ئۇلۇق بىر ئادەم يوقتۇر، مىنىڭ ئۇقۇغان كىتاپلىرىمنى تىزسا ئۆيدىن نەشىرتاتقا بارىدۇ لىكىن شۇنچە كىتاپلار ئارسىدا سىزنىڭ كۆپ قىسىملىق رۇمانىڭىز دەك مىنى ھاياجانغا سالغان كىتاپ يوق.رەھمەت سىزگە.

ئاق تۇرنا يۈرۈشلۈك مەھسۇلاتلىرى
چوققا [28 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-02 00:00 |
musapir0991
دەرىجىسى : دائىملىق ئەزا


UID نۇمۇرى : 24830
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 370
شۆھرەت: 371 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 3496 سوم
تۆھپە: 15 نۇمۇر
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 360(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-11-02
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-12-18

 

ئاللاھ بۇ ئۇستازنىڭ تىنىنى سالامەت، ئىشلىرىنى ئوڭۇشلۇق قىلغاي!  يازغان ھەرقانداق رۇمان  ۋە ئەسەرلىرىنى  شۇنداق ياقتۇرۇپ ئۇقۇيمەن!

ئەزىز بوۋاق
چوققا [29 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-11-02 00:29 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
«1 2 3456» Pages: ( 2/10 total )
XabnamBBS » مۇنبەر مەخسۇس سەھىپىسى
 يېڭى يازما بار سەھىپە يېڭى يازمىلىق سەھىپە  نۇرمال زىيارەت قىلىغىلى بولىدىغان سەھىپە ئادەتتىكى سەھىپە    تاقاق سەھىپە مەخپىي سەھىپە
ئەسكەرتىش : تور بېكىتىمىز ۋە مۇنبىرىمىزدە دۆلىتىمىزنىڭ ھەرخىل قائىدە سىياسەتلىرىگە خىلاپ ماقالىلەر ۋە يوللانمىلارنى ، سۈرەتلەرنى يوللاشقا بولمايدۇ .
بۆلگۈنچىلىك ، قۇتراتقۇلۇق خارەكتىردىكى تېما ، ماقالىلەرنى يوللىغان ئاپتورلار ئاقىۋىتىگە ئۆزى مەسئۇل بولىدۇ .تور بېكىتىمىز ھېچقانداق مەسئۇلىيەتنى ئۆز ئۈستىگە ئالمايدۇ .
شەبنەم تور بېكىتىمىز ۋە مۇنبىرىمىزنىڭ كېيىنكى تەرەققىياتى ئۈچۈن مەزمۇنى ساغلام تېما - ئىنكاسلارنى يوللىشىڭىزنى ئالاھىدە ئەسكەرتىمىز !

Time now is:12-19 11:05, Gzip disabled
Powered by PHPWind v6.3.2 Certificate Code © 2003-08 PHPWind.com Corporation
增值电信业务经营许可证 新B2-20080018号  -  互联网电子公告(BBS)服务资质
بېكەت ھەققىدە شان ـ شەرەپلەر ئەسەرلىرىمىز خېرىدارلىرىمىز ھەمكارلىشىڭ ئېلان بېرىڭ ئالاقىلىشىڭ