3d
1 f: B& T0 t8 c; d( L0 \زۇلپىقار باراتئۆز باش 1975-يىلى 8-ئاينىڭ 3-كۈنى ئاقسۇ ۋىلايىتىنىڭ ئۈچتۇرپان ناھىيىسدەدۇنياغا كەلگەن. تەلەپچان ئاتا-ئانىنىڭ تەربىيلىشى ئاستىدا بۇ ياش كىچىكىدىنباشلاپ ئۆزىگە قاتتىق تەلەپ قويۇپ باشلانغۇچ،ئوتتۇرا مەكتەپلەردە “ھەممىنىڭ كۆزى” بولۇپ ئوقۇپ،تولۇق ئوتتۇرىنى غەلبىلىك تاماملاپ 1992-يىلى 17يېشىدا يۇقىرى نومۇربىلەن شىنجاڭ ئۇنۋېرسىتېتىنىڭ جوڭگۇ تىللىرى فاكۇلتېتىغا قوبۇل قىلىندى. ئۇ تۆت يىللىق ئالىي مەكتەپ ھاياتىدا ئۆزىنىڭ ھەر تەرەپتىكى تالانتى، تىرىشچانلىقى بىلەن ئوقۇتقۇچى ۋە ساۋاقداشلىرىنىڭ بىردەك ئېتىراپ قىلىشىغا ئېرىشتى. زۇلپىقار بارات ئۆز باش 1996-يىلى ئالىي مەكتەپنى پۈتتۈرۈپ شۇ يىلى 9- ئايدا ئاپتونۇم رايونلۇق دۆلەتلىك باجئىدارىسىدا خىزمەتكە چۈشتى، ئىجتىھاتچان بۇ ياش خىزمەت قىلىش جەريانىدا ئىدارىسنىڭ يۇقىرى مائاشى، ئالاھىدە تەمىناتىغا قاراپ كۈن ئۆتكۈزۈشنى “بەخىتلىك تۇرمۇش”دەپقارىمىدى .چۈنكى توختىماي ئىزدىىنۋاتقان تىرىشچان، ئەقىللىق بۇ ياشقا بۇنداق يۇقىرى مائاش “مەڭگۈلۈك بەخت”ھېسابلانمايتى، ئۇ تېخى نۇرغۇن نەرسىلەرنى ئۆگىنىشى، ئالتۇندەك ياشلىق ۋاقتىنى قەدىرلىشى كېرەك ئىدى……….
4 f |- I( N U1 i' }5 f9 F& |9 ]كۆڭلىگە نۇرغۇن ئۇلۇغۋارغايىلەرنى پۈككەن بۇ ياش 1998-يىلى 3-ئاينىڭ 8-كۈنى ئىنگلىزتىلى ئۆگىنىشنىباشلىدى،ئۇ ئىنگلىزتىلى كۇرسىدا بىر يېرىم ئاي ئوقۇپلا ئۆزلىكىدىن ئۆگىنىشنىڭئەڭ تېزھەم ئۈنۈملۈك بولىدىغانلىقىنى ھېس قىلىپ دەرھال كۇرستىن چېكىندى-دە، ئۆزلىكىدىن ئۆگىنىشنى باشلىۋەتتى.ئۇ ھاردىم-تالدىم دېمەستىن بىر تەرەپتىنخىزمەتنى كۆڭۈل قويۇپ ئىشلىسە يەنە بىر تەرەپتىن پۈتۈن كۈچى بىلەن كېچە-كۈندۈزدېمەي توختىماي ئۆگەندى ،ئۇنىڭ بۇ تىرىشچانلىقى 6ئاي ئىچىدىلا مېۋە بېرىپسەۋىيسى ئىنگلىزتىلىنى نەچچە يىل ئۆگەنگەنلەردىن ئېشىپ چۈشتى .ئۇ ئۆگەنگەنلىرىنىئەمەلىيەتكە تەدبىقلاپ،باشقا ئىنگلىزتىلى ئۆگىنۋاتقانلارنىڭمۇ قىسقا ۋاقىتئىچىدە تېز ئىلگىرلىشىگە ياردەم قىلىش مەقسىتىدە 1999-يىلىدىن 2000-يىلىغىچە شىنجاڭئۇنۋېرسىتېتىدا بەش قارار ھەقسىز كۇرۇس ئېچىپ ئىنگلىزتىلى ھەۋەسكارلىرىنىڭ قىزغىنئالقىشىغا ئېرىشتى،ئۇ يەنە بۇنىڭلىق بىلەن توختاپ قالمىدى،زۇلپىقار بارات ئۆز باشئىنگلىزتىلى ئۆگىنىش جەريانىدا ئۇيغۇرلارنىڭ پىسخىكىغا ماس كېلىدىغان دەرىسلكنىڭتېخى يوقلىقىنى ھېس قىلىپ 2001-يىلى 6-ئايدىن 2003-يىلى7-ئايغىچە ئۆزلۈكسىزئىزدىنىپ ئاخىر 4قىسىملىق “سەرخۇش ئىنگلىزتىلى”دەرىسلىكىنى ،ئارقىدىنلا “جانغا ئەسقاتىدىغان سەرخۇش ئىنگلىزتىلىگىرامماتىكىسى”نى تۈزۈپ چىقىپ ئۇيغۇرلارنىڭ تىل ئۆگىنىشساھەسىدىكى بىر بوشلۇقنى تولدۇرۇپ ،جەمئىيەتتىكى ھەر ساھە كىشىلىرىنىڭ يۇقىرىباھاسىغا ئېرىشتى ھەم شۇ يىلى “سەرخۇش ئىنگلىزتىلى تەربىيلەش مەركىزى”نى قۇرۇپ،نۇرغۇنئوقۇغۇچىلارنى تەربىيلەپ يېتشتۈردى،ئۇ ئوقۇغۇچى تەربىيلەش جەريانىدا ئىنگلىزتىلىئۆگىنۋاتقانلارغا ئىلھام بېرىش ھەم ئۇلارنى قوللاش مەقسىتىدە ئۆز يېنىدىن پۇلچىقىرىپ ھەر يىلى “ئالىي مەكتەپلەر ئارا ئىنگلىزچە نۇتۇق سۆزلەش مۇسابىقىسى “،” ئىنگلىزچە زېھىن سىناش مۇسابىقىسى “ۋەھەر خىل كۆڭۈل ئېچىش پائالىيەتلىرىنى ئۇيۇشتۇرۇپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەنىۋى تۇرمۇشىنىبېيىتتى ،ئۇ يەنە ئوقۇغۇچىلار كۆڭۈل بۆلىدىغان،قىزىقىدىغان “قۇرۇۋاتقانتەپەككۇر دەرىخى قاچانمۇ كۆكلەرسەن؟!”،”رېئاللىقتىكى بىز ۋەئەمەلىيەتتىكى بىز “،”مۇھەببەت ۋە لايىق تاللاش”،”مۇھەببەتيۈرەك تارىڭىزنى چەككەندە”،”پىسخىكا ۋە تىل ئۆگىنىش”…….قاتارلىقتېمىلاردا 100 نەچچە مەيدان لېكسىيە سۆزلەپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزغىنئالقىشىغا ئېرىشتى . زۇلپىقار بارات ئۆز باشنىڭ يۇقارقىدەك ئىش-پائالىيەتلىرىبارا-بارا جەمئىيەتتە كەڭ تارقىلىپ قىززىق نۇقتىغا ئايلاندى ھەم خىلمۇ-خىلئاخبارات ۋاستىرىنىڭ كۆپ قېتىم زىيارەت قىلىشىغا ئېرىشتى.. [0 @2 N7 U1 @; H
- Y+ y: T; H6 \2 R/ K
زۇلپىقار بارات ئۆز باشئىنسانلار ئارىسىدىكى مېھىر-مۇھەببەت ۋە ئىللىقلىنىڭ بارغانسېرى سۇسلاپ كېتىۋاتقانلىقىنىتونۇپ يېتىۋاتقان پەيىتتە ئىدارىسىدىن شاڭخەيگە 15كۈنلۈك كاماندورۇپكىغائەۋەتىلىدۇھەم ياتاق ئالغىلى مېھمانخانىغا بارغاندا خەنزۇلار تەرىپىدىن “ئۇيغۇر”دەپ “كەمسىتىش”كە ئۇچراپ ،ئۇيغۇر دېگەن مىللەتنىڭكىملىكىنىڭ تېخى ئايدىڭلاشمىغانلىقىنى ھېس قىلىپ قاتتىقئازابلىنىدۇ …… ئۇ يۇقارقىدەك ئىشلارنى تەھلىل قىلش ،ماتېرىيال كۆرۈشجەريانىدا بۇلارنىڭ جەمئىيەتشۇناسلىققا كىرىدىغانلىقى ھەم جەمئىيەتشۇناسلىقنىڭ بۇمەسلىنى ھەل قىلىدىغانلىقىنى چۈشىنىپ “جەمئىيەتشۇناسلىق “كەسپىگە قىزىقىپ قالىدۇ ۋە بۇ كەسىپتە ئاسپىرانتلىقتا ئوقۇشنى كۆڭلىگەپۈكىدۇ.
" D8 V0 s t7 A! S( Z/ I7 i
% R6 D( ^: c: f: b5 T3 Dزۇلپىقار بارات ئۆز باش 2005-يىلى 10-ئايدا 雅思 ئىمتىھانىغا قاتنىشىپ 7نومۇرغا ئېرىشىدۇ .ئۇ تىل تەتقىقاتى جەھەتتىكى ئالاھىدىلىكى ۋە بىلىم قۇرۇلمىسىنىڭمۇكەممەللىكى بىلەن 2006-يىلى7-ئايدا چېڭدۇدا ئۆتكۈزۈلگەن چەتئەللىكلەرنىڭمۇھاكىمە يىغىنىغا تەكلىپ بىلەن قاتنىشىپ ئۆزىنىڭ ئىلغار،يېڭىچە پىكىرلىرىبىلەن چەتئەللىك تەتقىقاتچىلارنىڭ يۇقىرى باھاسىغا ئېرىشىدۇ ھەم 2006-يىل 10-ئايدا ئامېرىكا ھاۋاي ئۇنۋېرسىتېتىنىڭ جەمئىيەتشۇناسلىقكەسپى بويىچە 3يىل ئاسپىرانتلىقتا ئوقۇش چاقىرىقىنى تاپشۇرۇپئالىدۇ شۇنداقلا، فورد تەشكىلاتىدىن جۇڭگۇغا بېرىلگەن ،ھەقسىز ئوقۇيدىغان 10سانئىچىدىكى ئەڭ مۇنەۋەر ئوقۇغۇچى ۋە بىردىنبىر ئۇيغۇر ئوقۇغۇچى بولۇپ تاللىنىپ، 3يىللىق ھەقسىز ئوقۇش مۇكاپاتىغا ئېرىشدۇ.
# S& l1 I+ ~! e/ I, D, @4 [# Uزۇلپىقار بارات ئۆز باش 2007-يىل 6-ئاينىڭ 20-كۈنى ئامېرىكىغا ئاسپىرانتلىقتا ئوقۇش ئۈچۈن ئاتلاندى ۋە 8-ئاينىڭ 4-كۈنى ھاۋاي ئۇنۋېرسىتېتىدا “شەھەرلىششش ۋە مىللىيكىملىك”توغرىسىدا لېكسيە سۆزلەپ شۇ يەردىكى ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ ئىنتايىنيۇقىرى باھاسىغا ئېرىشتى ھەم تىزلا چەتئەللىك ئوقۇتقۇچىلارنىڭ نەزىرىدىكى “ئەڭ ئۈمىدلىك ئۇيغۇر ئوغلانى”غا ئايلاندى .ئۇ ھىلىھەم بىر تەرەپتىن ھاۋاي ئۇنۋېرسىتېتىدا دوكتۇر ئاسپىرانتلىقتا ئوقۇغاچ ،يەنە بىر تەرەپتىن تەتقىقات بىلەن شۇغۇللانماقتا.
5 {; x) @1 v m {0 ]( r: v+ ^" W5 ]! z7 F6 `4 i# O" G
زۇلپىقار بارات ئۆز باش ھەقىقەتەن بىز ئۇيغۇرياشلىرىنىڭ ئۆگىنىش ئۈلگىمىز .بىز ئاخىرىدا زۇلپىقار بارات ئۆزباشنىڭ ئامېرىكىدىكى ئوقۇشىنىڭ ئۇتۇقلۇق ،تەتقىقاتىنىڭئوڭۇشلۇق بولۇشىنى چىن دىلىمىزدىن ئۈمىد قىلىمىز!!!# r5 N; @% _, E) r+ R$ \6 n
' h& b( {- a$ m- l8 Zزۇلپىقار باراتئۆز باشنىڭ يېتىلدۈرگەن قابىلىيەتلىرى
4 {5 r& o* D% q# {5 W* s$ B% D
1.خەتتاتلىق:ئوتتۇرا مەكتەپتەئوقۇۋاتقان چاغلىرىدا تەئلىق،رۇقئى خەت نۇسخىلىرىدا يازغان 30پارچىغا يېقىنھۆسىنخەت ئەسىرى ئېلان قىلىنغان
% N3 |/ d/ Q3 s( r& h3 z
3 g" T4 g# k; A" n2.ئەدەبىي ئىجادىيەت: 13يېشىدىن باشلاپ يېزىقچىلىققاكىرىشكەن. “يۈز مېتىر ئارىلىق يىغلايدۇ”،”تەنھائورۇندۇق”،”يۈرىكىمىز تونۇدى ،لېكىن بىز مەغرۇر”،”كىممېنى بىپەرۋا دەيدۇ؟”،”يارسىز ئۆتكەن سۆيگۈ بايرىمى”،”كۆڭلۈمدىكىقىزغا”……قاتارلىق شېئىرلارنى يېزىپ ئېلان قىلدۇرغان. “1 l% E8 m# j2 T& H: N! m
3.ئەدەبىي تەرجىمە:”رىشتە(م.يوپۇف-سوۋىتئىتتىپاقى)، “خۇپىيانە ئۇچرىشش”(جويىس كارول) ، “كېچىكىپئېچلغان ئەتىرگۈل”(تىئودور سىتروم-گېرمانىيە)…….قاتارلىقھېكايىلەرنى ، “يوقالغان ئارال “(مارگارېت مېچىل-ئامېرىكا) ، “تۇنجى مۇھەببەت”(تۇرگېنىف-روسىيە) ، “پولكوۋنېكقا ھېچكىم خەت يازمايدۇ”(گارىسيەماركوس-كولۇمبىيە) ، “ئاجايىپ مەخپىيەت”(سىتېفان زىۋېگ-ئاۋستىرالىيە)………قاتارلىقپوۋېستلارنى ،
# f' P9 t0 A" S“مۇسۇلمانلارنىڭ ئاخىرەتلىكى”(خودا-جوڭگۇ) ، “ئۆلۈم كۆلەڭگىسى”(مېچىل زوھا-ئامېرىكا…(قاتارلىقرومانلارنى تەرجىمە قىلغان. 7
2 r; ~1 d$ y; s6 h. x: B
5 ?" S* H. G: U- h! O" s4.ناتىقلىق.
4 i& I0 w( a3 @4 m; i* Z: T, M4 d: T# X" {7 i4 h
5.ئوقۇتقۇچىلىق :بەش يىلدىن ئارتۇقئىنگىلىزتىلى دەرس ئۆتۈش جەريانىدا 7000 دىن ئارتۇق ئوقۇغۇچى تەربىيلىگەن ./ D7 f. }* M" x2 ]' Q
( J) t. {7 o5 P6 _! X
6. ئىنگىلىزتىلى تەتقىقاتى : (4قىسىملىق “سەرخۇش ئىنگلىزتىلى”دەرسلىكى ۋە “جانغائەسقاتىدىغان سەرخۇش ئىنگلىزتىلى گىرامماتىكىسى”نىتۈزۈپ چىققان) @0v%5@8 Q3 u# P+ B. b" X
ئۇنىڭدىن باشقا ئۇنىڭ شىنجاڭ مەدەنىيتى ژۇرنىلدا ئىلان قىلىنىۋاتقان ئەسەرلىرى ھەر بىر ئەقلى ئويغاق ئۇيغۇرلارنىڭ ئوقۇپ چىقىشىغا ئەرزىىدۇ مەن تۆۋەندە بىر قىسىم يازمىلىلىرىنى ھەم شېئىرلىرىنى كەڭ تورداشلارنىڭ پايدىلىنىشى تەپەككۇر قىلىشى ئۈچۈن يوللىدىم
' j! S) B1 H( F0 @
- Z2 v; I+ C. K9 h4 W# K: W. ^ئۇنىڭ شىنجاڭ مەدەنىيتى ژۇرنىلنىڭ 2011 – يىللىق 3 – سانىدا ئىلان قىلىنغان شائىر ، كىملىك ۋە جەمئىيەت دىگەن يازمىسىدا مۇنداق تەپەككۇرلار بار ……………………………………………. ھېكمەت چۈشەنچىمىز ھەققىدە يەنىمۇ چوڭقۇرلاپ ئويلىنىپ بىقىشىمىز زۆرۈرۈ . ئاددى قىلىپ ئىيىتقاندا ، ھېكمەت دېگەنلىك – چوڭقۇر مەنىگە ۋە ھەقىقەت تۈسىگە ئىگە ، بىز ئۈگەنگۈدەك ئىش ياكى بايان دىگەنلىكتۇر . ئەمما ، ھېكمەت يالغۇز تەۋەررۇك دەستۇرلاردا ، ‹‹ تەپەككۇر گۈلشەنى ›› ، ‹‹ قابۇسنامە ›› قاتارلىق كىتاپلاردا ۋە باشقا پەلسەپىيۋى ئەسەرلەردە بولۇپلا قالماستىن ، ئادەمدەك ياشىغان ، ئەقىدىسنى ساتمىغان ، مۇرەسسەگە كەلمىگەن ئادەملەرنىڭ ھاياتى ۋە ۋۇجۇدىمۇ بولىدۇ …………… بىر دوستۇم تېخى بىر ئاي ئىلگىركى رامزان ئېيىدا بىر مەشھۇر ئۇيغۇر شائىرنىڭ ئادەمنى ئارقىغا ئۆرۈۋەتكۈدەك بىر گېپىنى ئاڭلاپ قالىدۇ . يەنى ھېلىقى شائىر : ‹‹ ئاخشام بەك قاتتىق ئىچىپتىكەنمىز ، باش قاپاق ›› دېگۈدەك . ئامىۋى سورۇندا شۇ گەپنى دەۋەتقان ئۇ شائىر دوستۇمنىڭ نەزىردىن چۈشۈپتۇ . سەۋەبى ، بۇ تىخى رامزاننىڭ 10- كۈنىكەن . بىز ئەمدى سۇئال قويايلى : بۇ كىشى قايسى مىللەتنىڭ شائىرى ؟؟؟ !!!! ئۇيغۇرنىڭمۇ ؟ ئۇ شۇ چاغقىچە ئۆزىنىڭ ھېساب بېرىدىغىننى ، رامزاننىڭ مۇقەددەسلىكىنى ، تونۇشقا تىگىشلىك بەك ئاددى ھەقىقەتنى تونۇمىغىنىنى نېمىشقا ھېس قىلمايدۇ ۋە ئۇنى ئاممىۋى سورۇندا دىيىشتىن ئۇيالمايدۇ ؟ لەنەتلەر بولسۇن بۇنداق شائىر يازغۇچىلارغا !!! بىز شۇنداق خىتاب قىلىپ ، ئادىل تۇنيازغا يۈزلەنگىنىمىزدە ، چىرايىدىن نۇر يىغىپ تۇرغان ئادىل تۇنياز : ‹‹ سالام ئۇيغۇر شائىرىم ، ئەگىرى يولنى جىق مىڭىپ كەتتىڭ ، تىنىڭ نەپسىڭ ئۈچۈن بەك مۇلازىمەت قىلىپ كەتتى . كەل ، كەل بىز بارىدىغان مەنزىل ماۋۇ يەردە ›› دەپ بىزنى ساقلاپ تۇرغان بولىدۇ .. Q/ v/ R v7 E5 c Y0 d
9 X& ~4 R5 T# h s9 B
مۇنداق بىر كۆرۈنۈشمۇ بار . نەچچە كۈن ئىلگىرى مەلۇم بىر تور مۇنبىردە مەن شېئىرلىرىنى ياخشى كۆرىدىغان بىر شائىر يەنە بىر دوستى ‹‹ ھاراق ئىچەيلى ›› دەپ خىتاب قىلسا ، ‹‹ يۈرۈڭلار چىلاشقۇدەك بىر ئىچەيلى ›› دەپ ھېلىقى دوستىنىڭ چاقىرىقىغا ئاۋاز قوشتى . رەسىمگە قارىسام ، يىڭى ئۇسلۇبتا شېئىر يازىدىغان بىر ياخشى شائىرنىڭ رەسىمى ماڭا قاراپ تۇرۇپتۇ . ئاممىۋى سورۇندا نۇمۇس قىلمىغان بۇ شائىر مېنىڭ نەزىرىمدىن شالاققىدە چۈشۈپ كەتتى . شۇ چاغدا مەن ئادىل تۇنيازنى ئەسلەپ قالدىم …………………….. ئۇنىڭدىن باشقا بىر چىن شائىردا بولۇشقا تېگىشلىك قەلىب – چوڭقۇرلۇقى مەسىلىسىنى يەنە مۇنداق بىر مىسال بىلەنمۇ چۈشىنىش مۇمكىن . تېخى يىقىندىلا ھونولۇلۇدىكى بىر قىتىملىق جۈمە نامىزىدا بىر شائىر دوستۇم قىلىنىۋاتقان قىرائەتنىڭ مۇڭلىقىدىن ھۆركىرەپ يىغلاپ تاشلىدى . قەلىبلەر ئېرىدى ، ئوپچا يىغا سادالىرى كۆپەيدى . سىزچە كۈن بويى رەڭلىك سورۇندا كۈن ئۆتكۈزىدىغان ، شەيتان بوينىغا مەنگەن بىر شائىر بۇ كۆرۈنۈشنى چۈشۈنەلەمدۇ . ؟ چۈنكى ئۇ شائىردا ئاشۇ يىغىنى بۇنداق دەقىقىلەردە قەلىبنىڭ نىمىشقا بۇنداق ئېرىيدىغانلىقىنى چۈشىنىدىغان يۇمشاق قەلىب يوق ، ئۇنىڭ باغرى قاتقان . بۇنداق كۆرۈنۈشنى ئازابى ساختا شائىر ھېس قىلالمايدۇ . …………………………………….. بۇ بىر نەرسىنى چۈشەندۈرىدۇ . نېمىنى ؟ ئادىل تۇنيازدەك بىر شائىر بولۇش ئۈچۈن سىزدە تىراگىدىيە ئىڭى ۋە ھەقىقى شائىرغا خاس قەلىب بولۇش كىرەك . مەسىلەن ، ئادىل تۇنيازنىڭ ‹‹ تۇرسۇن قۇربان ›› دېگەن شېئىرنى چۈشىنىش ئۈچۈن سىز تۇرسۇن قۇرباننىڭ كىم ئىكەنلىكىنى ، نېمىشقا ئاپتۇرنىڭ دىققىتىنى بۇنچىۋالا تارىتقانلىقىنى بىلىشىڭىز كىرەك . ئادىل تۇنيازنىڭ ‹‹ قاغىلىقتىكى نۆل كىلومىتېر ›› ‹‹ ئوسمىچى قىز ›› ، ‹‹ ئۇيغۇر بىنا چاققۇچى ›› قاتارلىق بىر قاتار مۇرەككەپ تارىخي ئىقىندىكى مىللى كەچۈرمىشلىرىنى تۇنجى بولۇپ قەلەمگە ئالغان شېئىرلىرى بايقى گىپىمىزنىڭ راسلىقىنى ئىپادىلەيدۇ . ئەگەر سىز نۆل كىلومېتىرغا مەسىتچىلىكتە ……… ئىستىكىڭىزنى قاندۇرۇش ئۈچۈن كىرگەن شائىر بولسىڭىز ، بىر بىنا چاققۇچىنى سىزگە توپا توزىتىۋەتكىنى ئۈچۈن تىللاۋاتقان شائىر بولسىڭىز ، سەنشىخاڭزىدا بىر ئوسمىچى قىزنى پۇتلىۋىتىپ ئەپۇ سوراش تۇرماق ، زەپىران چىرايىغىمۇ قارىماي كىتىۋاتقان شائىر بولسىڭىز ، بۇ نۇقتىنى ھەرگىز چۈشەنمەيسىز ………
9 j- t A( J; x! q$ N, q# G9 I. a& i+ E, `; q
ئۇنىڭدىن باشقا تۆۋەندىكى شېئىر ئادەمنى ئەقلى ئويغاق ئىنساننى ئويغا سالماي تۇرالمايدۇ
" I1 s1 \4 x) j- o6 j& s. q4 H
4 o { _/ i1 j- G) `( زۇلپىقار بارات ئۆز باش ھازىر ئامېرىكا ھاۋاي ئۇنىۋېرسىتېتى جەمئىيەتشۇناسلىق ئىنىستىتۇتىنىڭ دوكتۇر ئاسپىرانتى )6 Y7 _# J4 u( o) l
+ J& I. h& a* q, T- Z$ D
يۈرىكىمىز تونۇدى ، لېكىن بىز مەغرۇر, w% ~5 w) N5 \& |; R: T" W
5 E8 \/ C3 `2 S
4 Q7 J* F: C2 z% x+ n( Y
8 f0 a7 C7 _+ d. U8 a1 H0 {5 Xئاپتورى:زۇلپىقار بارات ئۆز باش9 Q! k, x+ q, @9 J
9 M. l3 d# I+ r/ c
توۋا دەپئۆزۈمنى قويدۇم يۈتتۈرۈپ،
' L, n: \4 U6 z. G* p! Qسەنمۇ ھەم جىمىدىڭ كۆڭلۈڭ تۇيغاندەك،, V" g' X9 ~8 n4 _" |& Z! F
. I9 h; z- v2 B. `- j2 X+ W0 S
ئېخ،لەۋلەر بىزۇۋان ،قالدۇق بىز تۇرۇپ،
% G& B! L$ o* G) L
0 Z5 {) [& b0 {2 wمىدرىماي بىر پەسكە مىخلاپ قويغاندەك .
% P# Y3 n3 O8 m. z) S) w
3 E9 E+ u+ \- U7 kشۇ دەقىقبۇرۇلدۇڭ شۇنچە بىتۇيۇق،7 `* ^" z2 M7 ] ` T
) ~9 q3 s7 D% G8 ~
مەغرۇرلۇق ئىلكىدە كەتتىڭ يىراقلاپ،
1 G) Y2 G( m( P- E9 Z, |
' @/ z6 R- R* a4 _* qئېھتىمال يۈرىكىڭ بەرگەندۇر بۇيرۇق ،
: B* J4 j) v G+ r. }6 W3 p1 ?: ^5 b5 S# v; z: q4 D' D
كەتكەندۇر سەن بىلەن شېرىن بىر ئازاب.
4 d3 |- w* ~1 w( P2 [& G/ d
$ w j: U3 |7 ]' H" E" pۋە لېكىنقاچتىڭسەن مېنى پەپىلەپ ،
$ l% r$ q$ Y6 q
* t$ @& m% u% d* Q; q& ]بىر تاتلىق خىيالغا قالدىم بۆلىنىپ.
3 j% N6 S' L. y
4 i9 M; k! O7 o0 B% h1 @+ Nيۈرەكنى قىينىدۇق مەغرۇرلۇقنى دەپ.
! i [6 c X7 w0 G7 X0 V& ]+ N6 a- I$ x2 ?& _
قالغانسەن سەنمۇ ھەم مەندەك پۇچۇلىنىپ.
# Y: q" x" S3 i1 D% Y- ~! @ ]; _* o3 L) V
2 H/ C; L O0 F
$ g8 ]2 O/ C8 {9 Sئويلىسام،تېپىشىپ،بولۇپيېشىل نۇر، “
" W: u( S+ O5 M z+ M$ X, G9 {1 E5 P3 { t
چۈشلەرنى كەزگەنكەن مۇھەببەت ئەسلى.
: ~3 W4 Z# U8 q+ u6 B. @- p3 l. m; s/ f. s% `2 q9 ]6 u: z0 r5 A
يۈرەكلەر تونۇدى،لېكىن بىز مەغرۇر ،; V8 O' @& V) I V" Q6 h9 P. F
4 _/ x" Y5 m9 p4 Qقېچىشتۇق كەلگەندە ۋىسالنىڭ پەسلى.
5 H; a, j8 A5 Z$ g7 }! R1 y
1 ^8 a( f$ W" ~; [: X0 P( C* \, Uباشقىدىن كۆڭلۈڭسۇ ئىچمەي بىر كۈنى،
- Q2 s6 [. \- k, g3 `+ }6 h9 {3 e: @- j; r0 ^4 X) G3 o" O6 [, a2 K6 u
نەدە دەپ قارىساڭ كەينىڭگە قىيا./ Y+ c8 |/ I1 L6 E3 e- m- {, e) a
# ?1 H+ z' q+ O) nئىسمىمدۇر زۇلپىقار ، ئىزلىسەڭ مېنى.
. [, _3 ]* L0 Y/ o0 D- z& g) x, u: G
+ e6 e3 J$ Z6 Sئالدىڭدا ئۈنەرمەن بولۇپ نۇر ، زىيا.0 M8 x7 G* i8 B7 U0 H2 v z
2 _6 ?1 r1 ?9 ~. T1 i$ I# W- tپايدىلانغان ماتىرىياللار : ئاقسۇ ئەدەبىياتى8 p& U5 N2 i' @. k1 [( l% H
# m4 t- I! B7 f. ~شىنجاڭ مەدەنىيتى ژۇرنىلى 2011- يىللىق 3 -سان# ` ]+ K1 E8 {. H
0 H5 F! z+ U* T) _2 e% E
قەلەمدە : ئىمىنجان ھىدايەت پاسىبانى
4 H: a8 d/ q0 S- m' B
+ o1 P' W. y# Z9 Rخوتەن ۋىلايىتى گۇما ناھىيە كىلياڭ يىزا يۇلغۇنجاي كەنتى
' p/ ]: x- \8 o9 m- u2 [$ p, B. H: v" ^. a% Y5 o6 m
2011 – يىل 7 – ئاينىڭ 2 – كۈنى
9 y" M I* h3 m5 d$ q
: S4 Z5 @2 A$ n A" e; eئەگەر ئاپتۇر تەرجىمالىدا خاتالىق بولۇپ قالسا ئەپۇ سورايمەن ھەم چ چ 1395898567 ئارقىلىق پىكىر تەكلىپ بىرىشنى سەمىمىيلىك بىلەن سورايمەن9 u0 O }- ?: P0 l% s: Z" U
9 q6 h1 t/ M; z% F7 o: @
مەنبە : ئاناتۇپراق تورى7 N" v! O# n$ `! B* Y2 Q
) G& l6 G( K: e1 n! K
كىرگۈزگۈچ
ئايال
بالا
پەن
ئىللىق |