يانفۇن
قانداق قىلغاندا ئوقۇغۇچىلارنى فىزىكا تەجرىبە دەرىسىگە قىزىقتۇرغىلى بولىدۇ
; q- d, r W1 ~نۇرمۇھەممەت رۇزىمۇھەممەت : _. ?9 V$ L8 I5 _# m" i
8 u$ |; R N& Y2 N i# {فىزىكا تەجرىبىنى ئاساس قىلىدىغان پەن بولۇپ،تەجرىبىلىك ئوقۇتۇش-فىزىكا ئوقۇتۇشىدا مۇھىم ئورۇندا تۇرىدىغان بىر تۈرلۈك ئوقۇتۇش ئەمەلىيەت پائالىيىتى بولۇپ،ئۇ ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىر پۈتۈن فىزىكىلىق قائىدە-قانۇنىيەتلەر ۋە مۇناسىۋەتلىك بىلىم نۇقتىلىرىنى ئۇزاققىچە ئەستە قالدۇرۇشنىڭ ئاساسى.شۇنداق بولغاچقا تەجرىبە دەرسىنىڭ ئۈنۈمىنى يۇقىرى كۈتۈرۈش ۋە ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەجرىبە دەرىسىگە قاتنىشىش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۈتۈرۈش ئىنتايىن مۇھىم.# h' s4 p4 o/ b5 W! r/ H+ D
ئۇنداقتا،قانداق قىلغاندا ئوقۇغۇچىلارنى فىزىكا تەجرىبە دەرىسىگە قىزىقتۇرغىلى بولىدۇ؟5 Q- U# @4 A+ H' G2 }
1.ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ فىزىكاتەجرىبىسىگە بولغان تۇنۇشىنى ھەقىقىي تۈردە ئۆستۈرۈش لازىم." X }- ~3 I+ z( w, K& V. d
مەكتەپلەردە تەجرىبىخانا باشقۇرۇشقا مەخسۇس لابىرانىتلارنى قۇيۇش كىرەك.بۇنداق قىلغاندا تەجرىبە دەرسىنىڭ بارلىق مەشخۇلاتىنىڭ توغرا،جانلىق ئېلىپ بېرىلىشىغا،ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەجرىبە ئىشلەش جەريانىدىكى قائىدە-پىرىنسىپلارنى تۇلۇق چۈشىنىشىگە،تۈرلۈك تەجرىبە-ھادىسىلەرنى ئەستايىدىل كۆزىتىشكە مەلۇم دەرىجىدە تۈرتكە بولغىلى بولىدۇ.شۇنىڭ بىلەن بىرگەفىزىكا ئوقۇتقۇچىسى دەرس ئۆتۈش جەريانىدا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىنى چىقىش قىلغان ئاساستا فىزىكا تەجرىبىسىنىڭ قىزىقارلىقلىقى،كېيىنكى تۇرمۇش ئەمەلىيىتىدە ئوينايدىغان رولى ۋە دەرس مەزمۇنلىرىنى مۇكەممەل ئەستە قالدۇرۇش ئۈچۈن كۆرسىتىدىغان تەسىرى ھەققىدە ئالدىن تەربىيە بېىرىشى،بىرقىتىملىق تەجرىبىنىڭ نىشانلىق ۋە تەرتىپلىك ھالدا تاماملىنىشى ئۈچۈن مۇكەممەل ئىدىيىۋى تەييارلىق كۈرۈشى لازىم.
u2 J4 O8 ~* r- r* q/ T: Y2.فىزىكا ئوقۇتقۇچىسى ئۆزىدە نەزەرىيە ۋە ئەمەلىيەت ئىقتىدارىنى تولۇق يىتىلدۈرگەن بولۇش،دەرسنىڭ جەلپكارلىقى ۋە ئۇمۇمىي كەيپىياتىنى ياخشىلاپ،ئوقۇغۈچىلارنى شۇ سائەتلىك تەجرىبە دەرىسىگە تەبىئى ھالدا قىزىقتۇرۇش ئۈچۈن ئوقۇتقۇچىدا كەسپى ماھارەت بولغاندىن تاشقىرى يەنە جەلىپ قىلارلىق ئۇقۇتۇش ئۇسۇلىنى ئويلاپ چىقىپ،شۇ ئاساستا ئۈزلۈكسىز يىڭىلىق يارىتالايدىغان ئوقۇتۇش نىشانىنى دەرس مەزمۇنى ياكى تەجرىبە مەقسىتىگە تەبىئى ھالدا باغلىيالايدىغان ئىقتىدارغا ئىگە بۇلۇش لازىم.
2 ]1 L z# \, M) ~: V- X: tيەنە شۇ نەرسە ئىنىق بۇلۇشى كىرەككى،ھەربىر قىتىملىق دەرستە دەرسنىڭ مۇھىم،قىيىن نوقتىلىرىنى شۇ تەجرىبە دەرسى ئارقىلىق ئەكىس ئەتتۈرۈشنى قەتئى ئەستىن چىقىرىپ قويماسلىق كىرەك.7 t; k4 n, l+ m. b. Z" J1 Z
3.ئوقۇغۇچىلار تەجرىبىسىگە زۈرۈر،كىرەكلىك بولغان سايمان،ئۈسكۈنىلەرنىڭ تۇلۇق بۇلۇشىغا،ھازىرقى ئۇقۇتۇش ئىسلاھاتىنىڭ تەلىپىگە ماس كىلىدىغان سايمانلارنىڭ ۋاقتى-ۋاقتىدا سەپلىنىشىگە ئەھمىيەت بېرىش لازىم.بۇنداق قىلغاندا تەجرىبە مەشغۇلاتىنىڭ جانلىق،سىستىمىلىق ئېلىپ بېرىلىشىغا كاپالەتلىك قىلغىلى،تەجرىبە ئەمەلىيىتىدىكى خاتالىق پەرقىنى ئازايتىپ،تەجرىبە دەرسىنىڭ ئۇڭۇشلۇق ئېلىپ بېرىلىشىغا كاپالەتلىك قىلغىلى،ئۇقۇغۇچىلارنىڭ تەجرىبە دەرىسىگە بولغان قىزغىنلىقىنى ئاشۇرغىلى بولىدۇ.
7 h: V. Y* O" {7 F, a4.ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئۆز قۇلى بىلەن تەجرىبە ئىشلەش پۇرسىتىنى ئىمكان بار كۆپەيتىپ بېرىش كىرەك.چۈنكى ئۇلار فىزىكا نەزىرىيىسىگە دائىر بىلىملەرنى ئۈگىنىش جەريانىدا بەلگىلىك فىزىكىلق تەپەككۇر ئىقتىدارىنى يىتىلدۈرگەن بولىدۇ.ساۋاقداشلار ئۆز ئارا بەسلىشىش،بىر-بىرىدىن ئېشىپ چۈشۈش تۇيغۇسى كۈچەيگەن بولىدۇ.تەجرىبىخانا بولسا ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەل ئاشۇنداق ئىقتىدارىنى نامايان قىلىدىغان سورۇنى بۇلۇپ،ئۇلار بىرىلگەن پۇرسەت ئىچىدە ھەم تېز ھەم توغرا بولغان تەجرىبە مەشغۇلاتىنى تاماملاش ئۈچۈن تىرىشچانلىق كۆرسىتىدۇ،شۇڭا ئوقۇغۇچىلارنى تەجرىبە دەرىسىگە ۋاقتىدا،تۇلۇق تەشكىللەپ دەرسنىڭ ئالدىن كۆزلەنگەن مەقسىتىگە تۇلۇق يىتىش ۋە دەرس ئۈنۈمىگە تۇلۇق كاپالەتلىك قىلىش لازىم.& w! S" \6 h2 ]
; g! ]( z8 i/ k" nئاپتور:قاراقاش ناھىيە زاۋا2-ئوتتۇرا مەكتەپتىن
كىرگۈزگۈچ
ئايال
بالا
پەن
ئىللىق |