مائارىپ
[لوپنۇر-يوقالغان كۆلتولۇقسىز 8-يىللىقلار ئۈچۈن ئەدەبىيات ]دەرسلىكىدىن تەييارلىق[/دەرس ئۆتكۈچى دەرس سائىتى دەرس خاراكتېرى تەييارلانغان ۋاقىت ئۆتۈلگەن ۋاقىت
2-سائەت تېكىست تەھلىلى
دەرس تېمىسى 11-دەرس. لوپنۇر-يوقالغان كۆل
ۋۇگاڭ
يېڭى
دەرسكە كىرىش 1. لوپنۇر كۆلى قەيەرگە جايلاشقان ؟
سۇئال قۇيۇلۇپ ، خەرىتىگە يىتەكلىندۇ ،ئېكراندىكى خەرىتىدىن لوپنۇر كۆلىنىڭ جايلاشقان ئورنى تاپتۇرۇلۇپ خۇلاسسە قىلىندۇ .
2.لوپنۇر كۆلى قانداق كۆل ؟
تىكىست مەزمۇنىغا بىرلەشتۈرۈلۈپ لوپنۇر كۆلىنىڭ قىسقىچە ئەھۋالىنى بايان قىلىش تەلەپ قىلىندۇ ؛
3. تۈۋەندىكى سېخىمىدىن لوپنۇر كۆلىنىڭ سۇ مەنبەلىرىنى كۆرسىتىپ بىرەلەمسىلەر ؟
ئىكراندىن لوپنۇر كۆلىنىڭ سىخىمىس كۆرسىتىلىپ ، لوپنۇر كۆلىگە مەنبە بولغان دەريالارنى كۆرسىتشكە ئورۇنلاشتۇرۇلۇپ خۇلاسسە قىلىندۇ.
ئوقۇتۇش نىشانى ئوقۇتۇش نىشانى مۇھىم قىيىن
بىلىم نىشانى:
1. لوپنۇر كۆلىنىڭ بۈگۈنى ۋە ئۆتمۇشى توغرىسدا چۈشەنچە ھاسىل قىلىش.
2.لوپنۇر كۆلىنىڭ يوقىلىش سەۋەبىنى بىلىش.
ئىقتىدار نىشانى:
‹لوپنۇر تىراگىدىيىسى›دىن چىقىپ ، ئەتراپىمىزغا ۋە ئۆزىمىزگە ‹دىئاگنوز› قۇيالايدىغان بۇلۇش.
ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى:
ئوقۇغۇچىلارغا مۇھىتنى قوغداشنىڭ مۇھىملىقىنى ھېس قىلدۇرۇش.
ئوقۇتۇش قۇراللىرى دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور قاتارلىقلار
ئوقۇتۇش
ئۇسۇلى
ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى سۇئال قۇيۇش ، قىسقا فىلىم كۆرسىتىش ، تەھلىل قىلغۇزۇش ، خۇلاسسىلەش، مۇھاكىمىگە يىتەكلەش ، رەسىم كۆرسىتىش، گۇرۇپپىلار ئارا مۇزاكىرە قىلىش.
ئوقۇتۇش
جەريانى 1. لوپنۇر كۆلى قەيەرگە جايلاشقان ؟
سۇئال قۇيۇلۇپ ، خەرىتىگە يىتەكلىندۇ ،ئېكراندىكى خەرىتىدىن لوپنۇر كۆلىنىڭ جايلاشقان ئورنى تاپتۇرۇلۇپ خۇلاسسە قىلىندۇ .
2.لوپنۇر كۆلى قانداق كۆل ؟
تىكىست مەزمۇنىغا بىرلەشتۈرۈلۈپ لوپنۇر كۆلىنىڭ قىسقىچە ئەھۋالىنى بايان قىلىش تەلەپ قىلىندۇ ؛
3. تۈۋەندىكى سېخىمىدىن لوپنۇر كۆلىنىڭ سۇ مەنبەلىرىنى كۆرسىتىپ بىرەلەمسىلەر ؟
ئىكراندىن لوپنۇر كۆلىنىڭ سىخىمىس كۆرسىتىلىپ ، لوپنۇر كۆلىگە مەنبە بولغان دەريالارنى كۆرسىتشكە ئورۇنلاشتۇرۇلۇپ خۇلاسسە قىلىندۇ.
نىشاننى ئەمىللەشتۈرۈش باسقۇچى
1.لوپنۇر كۆلىنىڭ بۈگۈنى ۋە ئۆتمۇشى توغرىسدا چۈشەنچە ھاسىل قىلىش؛
1 ) ساۋاقداشلار تىكىستتە لوپنۇر كۆلىنىڭ ئۆتمۈشتىكى ھالىتى تەسۋىرلەنگەن، ئەمدى سىز لوپنۇرنىڭ ئۆتمۈشى ئەكس ئەتتۈرۈلگەن تۈۋەندىكى فىلىمنى كۆرۈپ لوپنۇرنىڭ ئۆتمۈشى توغرىسىدا قانداق چۈشەنچىگە ئىگە بولغانلىقىڭلارنى سۆزلەپ بېقىڭلار .
2) ئۆتمۈستىكى لوپنۇر كۆلىنى قايسى سۆزلەر بىلەن ئىپادىلەش مۇمكىن؟
3) ( 2- قسقا فىلىم قۇيۇلدۇ ) سىلەر كۆرگەن لوپنۇر كۆلىنى قايسى سۆزلەر بىلەن تەسۋىرلەپ باقىسىلەر ؟ ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەھلىللىرى ئاساسىدا لوپنۇر كۆلىنىڭ بۈگۈنى ۋە ئۆتمۈشى توغرىسىدا قىسقىچە خۇلاسسە قىلىندۇ
2. لوپنۇر كۆلىنىڭ يوقىلىش سەۋەبىنى بىلىش ؛
1)سىۋېن ھېدىن لوپنۇر كۆلىگە قاچان كەلگەن ؟
2)تارىم دەرياسىنىڭ يۆلىنىشى قاچان ئۆزگەرتىلدى ؟
3) كۆنچى درياسىدىكى سۇ نىمە ئۈچۈن لوپنۇر كۆلىگە قۇيۇلمايدىغان بۇلۇپ قالدى ؟
4) لوپنۇر كۆلى قاچان پاك – پاكىزە قۇرۇپ كەتتى ؟
5) قۇرۇپ كېتىش سەۋەبىنى قايسى نوقتىلارغا يىغىنچاقلاشقا بولىدۇ؟
ئوقۇتۇش جەريانى 6 ) بۇ تىراگىدىيىنى كىملەر كەلتۈرۈپ چىقاردى ؟
7) سىز بۇنىڭدىن نىمىلەرنى ھېس قىلدىڭىز؟
ئوقۇغۇچىلارنىڭ سۇئاللىرى ئاساسىدا خۇلاسسە قىلىندۇ .
3.‹لوپنۇر تىراگىدىيىسى›دىن چىقىپ ، ئەتراپىمىزغا ۋە ئۆزىمىزگە ‹دىئاگنوز› قۇيالايدىغان بۇلۇش.
1). ناھىيىمىزدىمۇ سۇدىن نامۇۋاپىق پايدىلىنىشنىڭ ئىپادىلىرى ئېغىرمۇ؟
2) ناھىيىمىزدە سۇ قىس بولغان شارائىتتا بىز قانداق قىلىشىمىز كېرەك؟
3) مەكتەپتىكى قايسى مۇھىت مەسىىلىرى سىزنىڭ ئىچىڭىزنى پۇشۇرىدۇ ؟
4) بىز مەكتەپ مۇھىتىنى قوغداش ئۈچۈن قانداق قىلىشىمىز كېرەك؟
يۇقىرقى مەسىللەر ئاسەاسىدا خۇلاسسە قىلنغاندىن كىيىن دەرستىن قىسقىچە خۇلاسسە قىلىندۇ.
تاپشۇرۇق مەكتەپ رادىئو ئۇزىلىغا ‹ لوپنۇر كۆلىنى ئىزدەپ ...› تىمىسىدا بىر پارچە نەسىر يېزىپ بىرىڭ.
دوسكا لايىھەسى 11-دەرس. لوپنۇر-يوقالغان كۆل
ۋۇگاڭ
لوپنۇر كۆلىنىڭ بۈگۈنى ۋە ئۆتمۈشى:
لوپنۇر كۆلىنىڭ يوقىلىش سەۋەبى:
خۇلاسە:
دەرستىن كېيىنكى
ئانالىز
تەستىقلاش پىكىرى
كىرگۈزگۈچ
ئايال
بالا
پەن
ئىللىق |