ئىللىق مۇنبىرى-教育网

 پارول قايتۇرىۋېلىش
 تىزىملىتىش

QQ بىلەن كىرىش

بەك قولاي، باشلاڭ

جەمئىي مىكروبلوگ 873 تال  

مىكروبلوگ[ يېڭى | 24 سائەت | 7 كۈن | 30 كۈن ]

كۆرۈش: 487|ئىنكاس: 0

ئەڭ ئاخىرقى دەرستەييارلىق

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

73

تېما

109

يازما

1700

جۇغلانما

ئالاھىدە ئەزا

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

قىزغىنلىق
458 سەر
تۆھپە
377 سەر
تىللا
292 دانە
جەۋھەر
1 دانە
يانفۇن     "  ئەدەبى خاتىرە "   
: x$ f0 i  Y- o6 D8 k$ e+ t: V0 J
% `  \6 H8 H3 J0 ]% A0 Q/ Z4 s( N"مىللىتىم ئۈچۈن ھىچنىمە قىلىپ بىرەلمىدىم دەپ بىھۇدە ياش تۆكمە "
* `5 o/ S: P: n4 d: [1 b* Q" [3 }     -ئاپتور   
( f+ ~$ L+ c9 bتولۇق ئىككىنچى يىللىقتكى تىل ئەدەبىيات دەرىسدە ئارتۇقچلىقى بار ۋە شئېىرغا ئالاھىدە قىززىقىدىغان ئۇقۇغىچلارغا بىر سائەتلىك تىل-ئەدەبىيات دەرىسى ئۆتۆۋىلىش ئىلتىماسىم بىر ئايلىق تەھلىلدىن كىيىن  ئاخىرى تەستىقلاندى !) a0 ^; X$ X' s

. O( x! o; |( ~مەكتەپ  دەرىس تەرتىپنى بۇزماسلىق ئۈچۈن چۈشتىن كىينكى 4-سائەتكە  ئىككىنچى يىللىقتىكى سەككىز سىنىپتىنىڭ ھەربىرىدىن بەشتن ئۇقۇغۇچى كىلىشنى ئۇرۇنلاشتۇرغان بولسىمۇ، مەن سىنىپقا كىرگەندە  سىنىپ ئىچىدە ئۇقۇغۇچى ۋە ئۇقۇتقۇچى بولوپ جەمئى 100دەك ئادەم ئولتۇرغان ئىكەن .
4 W8 T  u' i) h. g3 Iمەن سىنىپقا كىرىشىم بىلەن  ھەممەيلەن دۈررىدە ئورنىدىن تۇرۇشتى ! مەن چۇڭقۇر بىر تەزىم بەجا كەلتۈرگەندىن كىيىن دېدىم :) m3 P0 t3 |1 g2 o8 B
-ئولتۇرايلى !!!( R% }" Z6 s# g1 S+ P
$ A+ `( w6 H1 |' U
شۇنداق دەپ تۇرۇشۇمغا  يەنە بىر نەچچە ئۇقۇغۇچى كىرىپ كەلدى ، مەن ئۇلارنى ئولتۇرۇشقا ئىشارەت قىلدىم ، ئەمما ئاللىقاچان ئۇرۇن قالمىغاچقا ئولار ئامالسىز ئۆرە تۇرۇشقا مەجبۇر بولدى ! -خوش ، دېدىم مەن تەمكىن ئاۋازدا ! ئاۋال بىز بىر تۇنىشىۋالايلى !! ئىسمىم مۇختەر ، بۇيىل دېدىم سەل توختىۋالغاندىن كىين:- قىرىق ياشقا كىردىم .
- v+ e5 J. p0 P4 Z7 t( d
4 }: |9 P% I7 T  N8 p% y1 M-سىنىپتا شۇئان قاتتىق كۈلكە كۆتۆرۆلدى ، چۈنكى مىنىڭ بۇ ھالىتىمگە بىر  قاراپلا  يىڭىدىن ئۇقۇتۇقۇچى سېپىگە كىرگەن ئالى مەكتەپ ئۇقۇغۇچىسى ئىكەنلىكىمنى پەرەز قىلماق تەس ئەمەس ئىدى!7 R) m! ]0 g  K3 K9 o
& g0 ^' o( a" a* P  ~+ I' N0 S
-راسىت !! ئادەم مانا سىلەردەك خۇشال كۈلۈپ بەرسىلا مەندىن قرىپ كەتسەڭلارمۇ جەزمەن مەندىن ياش تۇرسىلەر !!! 0 b4 P% S) D: _
يەنە كۈلكە كۈتۈرۈلدى .?
7 j5 ?  W, Y; |) F/ [5 f1 I0 c2 h( B7 q0 N
-ئەمدى سىلەر بىلەن تۇنۇشىۋالاي ! قېنى كىم ئاۋال ئۆزىنى تۇنۇشتۇردۇ!؟
4 `% V$ W5 F4 f6 ]3 C4 Z- D! W1 C) l1 \+ |) d
-مەن !دېدى بىرەيلەن ئاردىن -ئىسمىم مۇرات ، ئادىل بىلەن بىر سىنىپتا ئۇقۇيمەن !  
7 i! }/ k% N8 Y( Z( E+ C! pيەنە بىر كۈلكە كۆتۆرۆلدى !
2 Q0 A3 w. X# z3 A8 P/ W( ^0 Q8 o) M/ c6 x% g3 S9 n
-شۇنداقمۇ؟ ئادىل دىگەن كىمۇ ئۇ؟ دېدىم مەن كۆپچىلىككە سۇئال نەزىرىدە قاراپ .
; Y3 y7 l/ {8 [4 A& C& v6 p: x# m& }& B5 M( g+ w6 W
-مەن شۇ مۇئەللىم دېدى ئىشىك تۈۋىدە ئۆرە تۇرغانلادىن بىرى .& B. S0 I0 x- K7 {& T" P8 H$ v

2 |. p8 j( Q+ i2 v# s/ S-ئەمسىە دەپ بېقىڭلار ! ؟ئىككڭلاردىن كىم ئەڭ جىق كۈلىدۇ؟+ D# ^) G$ f! {& ^& X0 Z8 [

! [% L, x# w2 P& K: P5 n-ئادىل جىقراق كۈلىدۇ مۇئەللىم ! 3 }3 K! U% e6 ^1 W

2 ^; |7 C" p& ^) M  n. H" e-ياق دېدى ئىشىك تۈۋىدە تۇرغان ئادىل ئسىملىك ساۋقداش دەرھاللا :
5 F/ k. k( Z2 d9 ]6 G
) [. j$ b) ^( m6 Q9 l$ C-مۇرات جىقراق كۈلىدۇ .يىنىك كۈلكە كۆتۈرۈلدى./ n: o( `* }- m, N( R% c
$ r6 H4 l  a- }) _: \- `
-ئەمسە ئىككڭلار كۈلۈپ بېىقىڭلا ! مەن قاراپ تۇراي، قېنى كىىم جىق كۈلدۇ؟; W% P  V9 O3 I( ]  h
(يەنە بىر كۈلكە). G1 a' k; T8 ^7 a7 q7 `0 q
0 h; D  V/ M& u6 S/ B" ^
-مۇئەللىم ، بىز يار ساراڭ بولمىساق !نىمىشقا بىكاردىنلا  سىزگە قاراپ قانداق  كۈلىمىز !؟ مۇرات مەندىن سوراپ قالدى .
8 v  Y2 O" ^2 J  u  H( B
& K% Z$ L: K- }( h1 R# J& S% J$ e* [-ئەمسە دېدىم مەن -:ئىككىڭلا بىر بىرسىڭىلارگە قاراپ كۈلىڭلار قاتتىق كۈلكە كۆتۆرۆلدى
1 ^8 {; X" M6 f6 o6 s0 z  E! V. b1 T4 G( J
بۇ ئىككەيلەن راستىنلا بىر بىرىگە قاراپ كۈلۈشىكە باشلىدى . بۇنىڭغا قاراپ سىنىپتا يەنە بىر قاتتىق كۈلكە كۆتۆرۈلدى .7 l- k9 T% H4 ~9 u' K/ f8 r2 A+ |9 |

( q' u( Q  h# J( x) C+ H1 T-تۇنۇشىشمىز مۇشۇ يەرگىچە بولسۇن !ئەمدى دەرىسىمىزگە كىلەيلى !! بۇ سائەتتە شئېر ۋە قۇشاق توغرۇلۇق سۆزلىمەكچى، ئاراڭلاردا بۇ ئىككىسنىڭ پەرقىنى بىلىدىغانلا بارمۇ؟4 l7 b' Z) [" N+ D9 q+ B

  y$ ]9 g* _; H# L8 j7 r# vبىر نەچچەيلەن قول كۆتۆردى .مەن ئوتتۇرداراق ئولتۇرغان بىر ساۋاقداشنى ئىشارە قىلدىم.
) V4 n) x+ {& g
0 |! j  |' K- J$ z9 x4 H' m9 v' f' k-شېئر دىگنىمىز شائىر تەرپىدىن ئىجات قىلنىدۇ ، قۇشاق دىگنىمىز خەلىق تەرپىدىن ئىجات قىلنىدۇ .2 r1 r: G1 _$ q; e  d0 r

5 F. S" Y7 ~4 O1 G6 T-شئېرنى چۈشەنمەك تەس . بىراق قۇشاقىنى ئاسان ، ئۇنىڭ ئۈستىگە قۇشاقنىڭ تىلى ينىك . ئاسان ئەستە تۇتۇشقا بولىدۇ  دېدى. يەنە بىرەيلەن ئارقىدىنلا  ئۇلاپ جاۋاپ بېرىپ.
1 f: `5 ^( V1 b$ e; r4 V7 a! E2 ]/ K- ~
     -ئىككىڭلارنىڭ جاۋابى ناھايتى ياخشى بولدى ! توغرا ، قۇشاقنىڭ ئجاتچىسى خەلق !قۇشاق خەلىق ئېغىز ئەدەبىياتىمىزنىڭ مۇھىم بىر قىسىمى! تۈپكى پەرقى : قۇشاقتا خەلىقنىڭ مەلۇم دەۋرىدىكى دىل رايى ئەكىس ئەتكەن بولدۇ، ئۇنىڭدىن شۇ دەۋىردىكى خەلق تۇرمىشىغا ئائىت ئۇچۇرلاغا ئىرىشەلەيسىز ، ھەم مۇنۇ ساۋاقداش دىگەدەك ئۇنىڭ تىلى ئخچام ، چۈشەنمەك ئاسان . شئېر ، بۇ ژانىر زامان ماكان چەكلىمىسىگە ئۇچىرىمايدۇ ، ئەمما ئۇنىڭ تىلى بىر قەدەر جانلىق ھەم قۇشاققا قارىغاندا بىر قەدەر پەلسەپىۋى ئىدىيە يۇشۇرۇنغان بولىدۇ.ئۇنداقتا قېنى كىم خەلق قۇشاقلىرىدىن بىرنەچچىنى ئۇقۇپ باقىدۇ؟; @6 k( Y. O& ]6 n3 |* g' j

# N- h+ t; x, M6 ?. ~$ f' K- Dئۆستەڭنىڭ تىگى  تاشلىق ،4 R9 U  J: P" ^- M7 f1 k  I
. |4 W' f9 B/ z
كەتمەن سالساق ئۆتمەيدۇ ./ Y1 o3 D+ w2 p- v# b* _

; z& c( D/ C" E4 |9 b6 Hقامچا تۇتقان زالىملار ،  8 ^- O2 A2 b1 c: L+ a! y# _
بېشىمىزدىن كەتمەيدۇ.7 Q9 p" o) y0 v: E/ I& r- Q
0 m! t  @( y6 G2 l2 N
   بۇ قۇشاقنى ئۆستەڭ قۇشاقلرى دەپ قۇشۇمچە قىلدى بۇ  ئۇقۇغۇچى.- u3 ?7 i/ D/ L0 F. U( l+ D
) N3 i! M1 u8 B* Y) }% s
يەنە بىرساۋاقداش كەينىدىنلا:  
+ X( Z8 k: X/ B, H, @يامۇلنىڭ ياغاچلارى ،   4 f4 p" |! d. I$ ^( ^( p1 k. E
ئىگىز قارغاي چەنزە.  8 p% q4 a, J$ P# p- m8 q: G
يامۇلنى تېشىپ چىققان،   6 u9 Y8 y- l4 J
سادىر ئۆزى خوخەنزە .  6 p2 _4 e* k: B. k
( @( g; m! k. b& x" }
                         سادىر پالۋان قۇشاقلىرى .- Z  o; h0 @7 Y" K. z

# E% {7 E, P7 X. n; }$ w -ياخشى !! ناھايتى ياخشى!!    دەرىسخانا كەيپىياتى بارغانچە جانلىنىپ كىتىپ باراتىتى ، مەنمۇ ئۆزۆمنىڭ بارلىق قابىلىيتىمنى ئىشقا سېلىپ دەرىسنى ئىمكان بار ياخشى ئۆتمەكچى بولدۇم .
& }: F9 n9 B' {% ]" ^
4 b4 A$ h% k+ r0 j7 E. n( s3 ~- بۇ ئىككى ساۋاقدىشىمىز ناھايىتى ياخشى ، قىنى ، ئەمدى كىملەر شئېردىن بىرەر كۇپلىت  ئۇقۇپ باقىدۇ ؟" g. I7 x0 j! d' O( F  V4 m% h
' G3 K# B* `  O7 ?" [% ]
يەنە باياتىن باشتا قۇشاق ئۇقۇغان ساۋادىشمىز ئورنىدىن تۇرۇپ ئۇقۇپ كەتتى :  ! c# ?& L1 a, y7 @! f
+ i+ i; _" E: U) r
ئاز ئىدۇق مۈشكۈل سەپەرگە ئاتلىنىپ چىققاندا بىز ،7 V/ s# y( @9 V& N$ [' S# }+ E! G

, N( C! L! w* a. q9 o6 R/ @ئەمدى چوڭ كارۋان ئاتالدۇق ، قالدۇرۇپ چۆللەردە ئىز .2 c1 a; R% g& [, [. \, I2 {

4 n7 ]7 T9 M4 a  R6 I.....................................................................
6 r- B5 J7 O/ _* Y" g
( `& i* v  q" i1 E0 F- X& yئۆتكۈر ئەپەندىمنىڭ «ئىز » ناملىق شئېرىنى بۇرۇن نەچچە رەت ئۇقۇغان بولساممۇ ماڭا بۇنچلىك تەسىر قىلماپتىكەن ، بۇ ساۋاقداش ھەقىقەتەنمۇ ياخشى دىكلىماتسىيە قىلدى   ، تۈگۈگىگەن ھامان سىنىپتا گۈلدىراس ئالقىش سادالىرى ياڭرىدى .
" o% F5 Z$ l! O9 `# q2 _
3 v/ Q: [$ B2 W( m- M5 X! l. P, ?مەن دەرىسخانا ئىچىگە قايتا نەزەر تاشلىدىم ، بىر نەچچە خەنزۇ ئۇقۇتقۇچى ۋە قازاق ساۋاقداشتىن باشقا يۈزگە يىقىن ئادەم توپلانغان بۇ سىنىپ بۈگۈن ماڭا باشقىچە ئىللىق  تۇيۇلۇپ كەتتى .ئەمما مەخسۇس ئۇيغۇر تىل ئەدەبىياتىغا قىزقىدىغان بۇ بىر سىنىپ ئۇقۇغۇچى ئىچىدە پىكىر قاتناشتۇرۇۋاتقانلا  پەقەت ساناقلىىقلا ئادەم ئىدى ، بۇ تەرىپى مىنىڭ قەلبىمنى يەنىلا بەك ئازاپلايتتى .
! t/ w4 S. t+ S8 k3 k9 c9 K, S0 }8 `8 l
-كۆپچىلىك ، ئولتۇرغان ساۋاقداشلارنىڭ ئىچىدە قىنى كىم ئۆزى شئېر يزىپ باققان ؟
% p; F% {6 M2 [/ p( I  D3 J! g6 R
0 E5 b% q5 k3 D3 v" S0 rبىر پەس سۈكۈتتىن كىيىن بىر نەچچە  ئۇقۇغۇچى قول كۆتۆردى ، بۇنچە كۆپ ھەۋەسكارلارنىڭ ئىچىدە مۇشۇنچلىك ئادەم ..... ھەي !!  
6 ^0 K$ \" j9 `# Y
( t( m/ W* ?& g3 H( J-قىنى دېدىم مەن سەل كەينىدىنراق ئۇرۇن ئالغان بىر ساۋاقداشنى كۆرسىتىپ ؛-سىز يازغان شېئرلىرىڭىزدىن بىرنى ئۇقۇپ  بىقىڭ !. ?  [" h, G. m( m

% D8 N+ h* T6 _6 Nئۇ سەل جىددىيلەشكەندىن كىين  دىمغىنى بىر قىرىپ قۇيۇپ باشلىدى :   
6 g+ S: B! y9 r5 ?8 ~0 ]! s0 z2 ~; W6 b1 O" Y+ `; B5 l
سەكراتقا سۆز :
1 F& J9 ~8 R9 _' F  h7 Z: j4 A$ n" V% j! r
يۇپۇرماقلار لەرزان ئۈزەر كۈزنىڭ ئىزغىن شامىلدا ،
/ e* {+ t! H0 V; s& _# Y0 l& _5 g5 b0 V% D4 i
گۇيا باردەك يۇپۇرماقتا بىر سېھرى كۈچ خۇدا بەرگەن .   
) s" B5 r% a/ ]نۆۋەت كەلدى بۈگۈن ساڭا ،ئامانىتڭ  تاپشۇرارغا ،   $ Y* G) E: q! R* w
كولىنىدۇ قەبرە سەنچۈن  جان -جىگىرىڭ قەبرىستانغا  .! }) |- S& O9 T5 n) `9 `
8 s" m6 K5 v9 Z# `2 [( d+ }

" l$ R8 B# p: S$ @, w0 L9 o% a, Q% O( M/ v2 x! F0 x. K
قان يىغلايدۇ  ھالا جۈپتىڭ ، چىدالماستىن جۇدالىققا ،
* V3 K. V4 w# X- z) f$ T$ g) z+ p- K+ V1 I
كىلەلمەيسەن ئەمدى قايتا ، ئەمما ئوغلۇڭ تېلىگى شۇ .
1 c: O8 L0 x2 y" e: T, d1 Y- S
يۈرگەن بولساڭ ھاياتىڭدا بۇيسۇنغانچە ۋىجدانىڭغا ،9 u& U( d! O( A( w5 X1 R
2 R, |9 |9 ]& B$ s. T" Z
كۆرەر روھىڭ  ئەگەشكەننى جامائەتنىڭ  تاۋۇتىڭغا .
7 j2 G, K! M4 X2 E8 z& h6 Z8 [$ ]% M& x( y. e5 h# M
, m( I5 v) v+ F7 o: [
9 t8 v( b. e/ {( ~5 ?' B6 P
ئلىىم بىلەن تەربىيلىگەن بولساڭ ئەگەر سەن ئوغلۇڭنى،  
) P: h5 d7 C: t* |* bپات-پات يوقلاپ تۇرار سىنىڭ يىڭى ماكانىڭنى .8 G$ L1 d! |, B& D; L: x$ M
. n6 P/ r: B! ?, N& E% ]4 r
كەم قىلمىغاي ئاللاھ ئىگەم ئاخىرەتتە سەندىن جەننەت ،   
. W9 s: t  B2 o" ]تۆككەن بولساڭ بىر تامچە قان ئازادىغا مەھەللەڭنىڭ .   * ?6 ~. n2 x! H- T0 d7 I9 F

! t4 B# C4 h7 [1 J5 ^
4 I1 z6 D( I. B# ~8 c' M1 a' I/ H: q5 p7 g
يەنە بىر  قىتىملىق  ئالقىش سادا ياڭرىتىلدى ، گەرچە بۇ شئېردا نۇرغۇنلىغان نۇقسانلا كۆمۈلگەن بولسىمۇ ئارانلا ئالتە يىل ساپ ئانا تىلدا باشلانغۇچىنى پۈتتۈرۈپ يۈرگەن بىراۋنىڭ مۇنچلىك سەۋيىدە بىر نەرسە يىزىشىمۇ ئاسان ئەمەس ئىدى .  
7 r# O9 w9 j5 w-ئۇيغۇر تىلىمىز ھەقىقەتنمۇ پاساھەتلىك تىللارنىڭ بىرى ، سۆز بايلىقىمىز مول  ، يىنىك ، ئانا تىلىمىزدىن پەخىرلەنسەك تامامەن ھەقلىق بىز ، ياخشى .ناھايتى ياخشى ، قىنى ئولتۇرۇڭ ! 9 ?) U2 n2 D) G1 g
% I) `& Y6 }& K9 @! V
-قېنى ئەمسە دەرىسىمىزنىڭ داۋامىغا كىلەيلى ، دېدىم مەن گەرچە ھىچكىمدە بىر پارچە دەرىسلىك كىتاپ بولمىسمۇ. - شئېر مەزمۇنىنىڭ ئىخچاملىقى بىلەن ھىسيات ئىپادىلەشتىكى ئەڭ ياخشى قۇرال ،سىز ئۇنىڭدىن ئاپتۇرنىڭ قەلبىدە ،كۆز ئالدىدا ،ئۆتمىشىدە ، كەلگۈسىدە نىمىلەر بولغان، يالى بولىدىغانلىقىنى بىۋاستە بىلەلەيسىز.مەسىلەن ..... M3 B- a, H% K& L$ I0 ]# F

( l; b+ ?/ R$ [6 ^1 jشۇنداق دەپ تۇرۇشۇمغا بىر قىزچاق ئوڭ قۇلىنى ئىگىز كۆتۆرۆپ ماڭا سۇئال نەزىرىدە  تىكىلدى ، مەن ئىشارە بىلەن ئۇ قىزنىڭ سۇئالىنى ئوتتۇىغا قۇيۇشقا  ماقۇللۇق بىلدۈدۈم ،   8 x4 R$ K4 \8 r2 `% W
-موختەر مۇئەللىم ، سىز بىزگە ئۆزىڭىز ھازىر دەۋاتقاندەك ئوخشاش جانلىق شئېرلىرىڭىزنىدىن بىر-ئىككى كۇپلىيت ئۇقۇپ بەرسىڭز!  
9 O6 B2 k8 `9 `( F  D) x+ ?شۇئان  سىنىپتىكى ھەممەيلەن ؛-مۇئەللىم شۇنداق قىلىڭ . شۇنداق قىلىڭ دەپ چۇقان سېلىپ چاۋاك چېلىپ كەتتى . ئەمما مەن ئادەتتە ناھايتى ئاز ساندا قەلەم ئىلىپ بر نىىملەرنى يازىمەن .ئۆزۈمگە ئازراقلا يارىمىدىمۇ بولدى ، يىرتىپ تاشلىۋىتىمەن .بۇ ئىشتا ..." h, Y8 ^& @8 d! l
" n9 v2 r) g! a: H* y- h
-ھە دىدىم مەن بىر ئۇزۇن تىنىۋالغاندىن كىيىن ، مەن ئادەتتە تازا بىر نىمىلەرنى يىزىپ كەتمەيتتىم ، خالىسڭلار سىلەرگە باشقا شائىرلىرىمىزنىڭ شئېرلىرىدىن بىر نەچچە كوپلىيت ئۇقۇپ بىرەي قانداق ؟( H+ A. p0 I, D+ {- p* n

0 q* t. V0 x4 i& W) _-ياق ،بىز سىزنىڭكىنى ئاڭلايمىز، ئۇقۇپ بىرىڭ .-ئۇقۇپ بىرىڭە مۇئەللىم ،   
. V  ?* h( W: @, F4 Z) R+ vمەن راستىنلا خىجىل بولوپ قالدىم ، باشقىلارغا ئۇقۇپ بەرگۈدەك شئىېر يازالمدىممەن ؟باشقىلارنىڭكىنى قارىسىغالا ئۇقۇپ بەرسەم كىيىن چېنىپ قالسا تېخى سەت ؛ ھەي !!  ' t4 _4 q& M  j7 F
- راسىت دېدىم مەن ئاخىر بالىلارغا جىڭ گەپنى دىمەك بولوپ . مەن شئېر يېزىپ كەتمەيمەن ئادەتتە
" y5 M# ]& Q  E) o( D" ^, ?: c/ i6 @! z
-ئەمسە ھازىرلا بىرنى ئۇقۇپ بىرىڭە ، نەق مەيدان قىلىپچۇ !- \  E# B/ f* D& B4 I5 c/ g
; S( i* ~7 q6 t
-بۇ؟ بۇ... ، بۇ قانداق بۇلار !؟  - ھىچنىمە بولمايدۇ مۇئەللىم ، قىنى بىر ئۇقۇپ بىرىڭە ، ئاڭلاپ قالايلى !
! U3 X1 K, G! O7 t- }9 ^* r# p
قۇتۇلالمايدىغانلىقىمغا كۆزۆم يەتتى ، ئاخىر بىر كوپلىيت شئېر ئۈچۈن ئىلھام ئىزلەشكە باشلىدىم . كۆپچىلىكنىڭ كۆزلىرى ماڭىلا تىكىلگەن ئىدى.
. r& A6 `# K3 P! n5 W0 c6 E# C! a
يىراقتا بىز بەك يىراقتا ، ئانا يۇرتتىن   بەك   يىراق ،   * _6 Q" d% C6 d6 t) b& A4 u6 X1 _
قىينىلار دىللار ئازاپتا ، چۇللىغىغاچ ئاچچىق پىراق،
( Z$ Q! L4 _1 Y# M# L/ e; P/ H4 l' u
" h, c: r7 c/ p: `! [2 K1 w7 v2 b بىز چىدايمىز ھەممىگە ، گۈل  ئېچىلار  بىر  كۈنى ،  2 B$ Q7 T5 O2 S8 h
ئىلىمى بىرلە يۇرۇسا ،يانغاندا بىىز بوپ چىراق !0 j: @3 I1 `$ `. j
$ R/ I# [; v$ q% O
ئالقىش سادا سنىپنى يەنە بىر قىتىم لەرزىگە سالدى ، بالىلار توختىماستىن غۇلغىلا قىلىشىپ  ، مەن بايام ئۇقۇغاننى قايتىدىن ئۇقۇشۇپ مىنى ماختىشاتتى .( T$ A/ v- \# D2 x

5 ]5 K' D" ?( K$ Z-بولدى تىنىچلىنىڭلار ، ئەمدى دەرىسىمىزگە كىلەيلى !!   
7 e9 h$ R$ E) d' V- J0 ~3 ~-مۇئەللىم ، سىز نىمىشقا شائىر بولماي ئۇقۇتقۇچى بولدىڭىز ؟ مۇشۇنداق تۈزلام مۇنداق شئېر ئۇقۇپ  چىقالىغاندىكىن سىزدە چۇقۇم تالانىت بار !!1 C! O: u0 J/ L3 m$ [+ V2 N8 t: [
+ S3 ]" n3 g6 f7 t; i9 T' U
ئالىم ئىسىملىك بايىقى ساۋاقداش شۇنداق دەپ قالدى !  s* {, j9 p8 J- c! c
3 `6 E) r# R% B% z; N8 f, H
-ھاي ، ھاي ،بەكمۇ ئاشۇرۋەتكۈلۈك ئەمەس ، مەندەك سامان قۇساقلا ئەدەبىيات ساھەسىنى قالايمىقان قىلسا باشقا شائىرلار نىمىش قىلىدۇ ؟ مەن پەقەت ئۇقۇتقۇچى ، يەنە كىلىپ بىر تەنتەربىيە ئۇقۇتقۇچىسى خالاس/ m$ ~+ v, \; p& q

7 ]9 Z2 o- I9 Q, z3 s' `+ i-ھە؟؟؟؟نىمە ؟4 [2 g6 ?. J# Y, }& b( T. w
9 Z) N, U/ d" U) Y/ z
-قانداق گەپ بۇ ؟؟
9 B# o2 T* d, W5 |! H2 |! x% F# Z% a! O3 p" {' D: D
-مۇئەللىم ، بۇ راستما ؟ % h/ H* p$ i( M; [" d

9 Y% e1 ?. R1 D& E ھەممەيلەيمەن ئىشەنمەي ماڭا سۇئاللارنى ياغدۇرىۋەتتى ،
( j# D7 C. H  h/ U  l7 t1 s6 q: ]: M, J/ b3 \# ]5 I5 Q. Q
-بۇراسىت ، شىنجاڭدىكى ۋاقىتتا مەن بىر تەنتەربىيە ئۇقۇتقۇچىسى ئىدى. ئەمما مەكتەپ رەھبەرلىكى ۋە ئىچكىردىكى شىنجاڭ تولۇق سىنىپ ئىشخانىسدىكى مەسئۇللارھەم ئۆزۆمنىڭ تىرىشچانلىقى بىلەن بۇيەردە تۇرمۇش ئۇقۇتقۇچىسى بولوپ قالدىم . " H3 c6 {# f/ t
مەن سەل ھاياجانلىنىپ قالدىم ، شۇڭا دەرسىنى قۇيۇپ بىراقلا تەربىيگە چۈشۈپ كىتىپتىمەن ! 5 O  g2 w6 j1 k8 i9 Y

* j$ e1 K3 W+ Q1 n& w* {( Y) \- مەن بۇيەرگە كەلگىلى تامام بىر يىل بولوپتۇ ، مۇشۇ جەرياندا مەن سىرتقا چىقسام كوچىدىكى قۇرۇق مىۋە-چىۋە ساتىدىغان شىنجاڭنىڭ  جەنۇبىدىن كەلگەن كىشىلەر بىلەن ، ئاندىن سىلەر بىلەن ئانا تىلىمىدا پاراڭلىشىپتىمەن ، ئاندى قالسا سىلەرمۇ بىلىسىلەر ، ھەممىڭلار بۇيەرگە كىلشىتىن بۇرۇنلا ئۇيغۇرچىنى تاشلاپ خەنزۇچىغا ئاتلانغان سىلەر «شىنجاڭدىكى ئىچكىرى تۇلۇق تەييارلىق سىنىپىدا بالىلار باشلانغۇچ مەكتەپنى پۈتتۈرۈپ بولغىچە پۈتۈنلەي خەنزۇچە مائارىپ بىلەن تەربىيلىنىدۇ».   ! D* @! b# y( o0 ]' B
-  ئۇيغۇر تىلى بىلەن تەربىيلىنىش پۇرسىتى جەمئەتكە چىقساڭلا كىلدۇ يا كەلمەيدۇ ،  0 Q* W- V- J# H" E$ O; J9 f
-ھىلىمۇ ئىسىمدە ، تۇلۇقسىزدا  ئۇقۇۋاتقان چىغىمدا ، تىل -ئەدەبىيات دەرىسى بىز ئۈچۈن ئەڭ   ياخشى دەرىس ئىدى، نىمىشقا ؟  باشقا ئالاھىدە سەۋەبى يۇق ، بىزگە تىل ئەدەبىيا ئۆتىدىغان ئۇقۇتقۇچى بىر يۇۋاش ئايال خانىم ئىدى ، بىزگە قاتتىق گەپ قىلىپ  باققىنى بىلمەيمەن ،شۇڭا بىز ئەدەبىيات دەرىسىدە ئۇخلاپ ياكى باشقا پاراڭلار بىلەن ۋاقىت توشقۇزاتتۇق . ئارام دىگەن شۇ ئىدى.
8 \  {; b* |& y7 ~6 v# E$ s6 C. z) M! V5 O) z/ y7 q
شۇ چاغلاردا بىز ئۇيغۇر تۇرساق ئەدەبىيات دەرىسىنى ئۆتمىسىمۇ بىلىمىز ئۇنى دەپ ئۇيلاپتىكەنمىز ،  + \& [+ f+ E2 K6 h" Y7 z3 P2 p4 @
سىزلەرنىڭ بۈگۈن بۇيەرگە بۇنچە ئىشتىياق بىلەن يىغىلغىنىڭىزلەر مىنى بەكمۇ ھاياجانغا سالدى ، بىيجىڭدەك يىراق بۇ شەھەردە سىزلەرگە چالا بولمىسىمۇ بىر سائەتلىك ئۇيغۇرتىلىدا دەرىس ئۆتەلىگەنلىكىدىم چەكسىز پەخىرلىنىمەن ،مەن ئەتە يۇرتقا ماڭىمەن ، بىلىمەن ، بۇ مەن ئۇقۇتقۇچىلىق ھاياتىمدا ئۆتكەن تۇنجى ۋە ئاخىرقى ئانا تىل دەرىسى، ئەلۋەتتتە ئولتۇرغانلا ر ئارىسدىكى نۇرغۇنىڭلار ئەمدى ئانا تىل دەرىسى ئاڭلىيالماسلىقڭلار  مۇمكىن ، بەلكىم بۇمۇ سىلەرنىڭ ئانا تىلدا ئاڭلىغان ئەڭ ئاخىرقى دەرىس بولوپ قېلىشى مۇمكىن ،   ; F. k$ n# q3 O6 w+ C$ B6 R
قۇڭغۇراق چىلىنىدى، ۋاقىت توشتى .
* P0 ~  {7 R9 N" p/ s( V2 w+ j! G7 z5 P
كۆزۆم ئاللىقچان نەملەنگەن بولوپ پەستە ئولتۇرغانلانىڭ كۆپچىلكىمۇ يىغلاشقان ، يىغلىمغانلارمۇ ئاچچىق ئازاپ چەككەن ئادەملەردەك بىشىن تۆۋەن سىلىپ ئولتۇرغان .. T  M5 {9 z7 F% _: W" [; w& U  p+ a

4 Z* V5 `6 @8 f! c, |-خەيىر ساۋاقداشلا ، دەرىستىن چۈشۈڭلا ر!' q' v5 `* d# u+ T% c& D2 h

% b0 o% n2 t, E2 sخۇددى بىرنەرسەمنى يىتتۈرۈپ قۇيغاندەك  بىشىمى يەردىن كۆتۆرمەي دەرىسخاندىن چىقىپ كەتتىم ،ئەمدى ئىشكتىىن چىقىپ 10قەدەملەر مىڭىشىمغا كەينىدىن بىر توپ ئۇقۇغۇچى ۋارقىراپ  توۋلىدى :
- z, C/ y1 [7 u0 h( b1 `4 U; x
, l9 g( f' i; a/ \/ H% c; U-مۇئەللىىم ، ئامان بولۇڭ .( G: X, j; f# E0 y% H* I$ C; t
2 l  q* Z4 B  Q" _" [, e; _
باياتىن بىرى يۇشۇرۇپ كەلگەن كۆز ياشلرىم ئەمدىلىكتە  بىراقلا ئاشكارلىنىپ يىپى ئۈزۈلگەن مۇنچاقتەك  يۈزۈمنى بۇيلاپ يەرگە دومىلىدى .; `0 V% ?! `: j' \. z& k  g

$ |, L0 \) g) l+ x7 mمەن ئاستا ئوڭ قۇلۇمنى كۆتۆرۆپ ئۇلارغا خۇشلىش ئشارىسى  قىلدىم . ينىمىزدىن ئۆتىۋاتقان يەرلىك ئۇقۇغىچلار بىزگە قاراپ ھەيران بولىشاتتى ۋە قىزقىپ قاراپ تۇرۇشاتتى .
5 z. M4 \8 X# ?: L9 ]2 \( l1 B+ m6 c' g$ @
مەن سالام قىلىپ بولغاندىن كەينىمگە قاراپ مىڭىپ كەتتىىم .6 Q4 L4 E: B# B' {$ ^  {
: o8 O6 S7 T  q/ A
تۇيۇقسىز كەينىمدىن بىر نىدا كەلدى :
  d0 [0 Q% {; `9 P
0 |7 q9 k/ j: p/ O7 Z, D) B- مۇئەللىم ،. يۇرتقا سالام دەڭ ، بىزمۇ پات يىقنىدا قايتىپ بارىمىز !!!!   
  d0 S' {& u9 K; W0 H/ }1 y) S" `  ~
تۈگىدى   3 g  {9 D5 ]; Y, ~

) c- a6 T8 b5 c7 A! P
7 ?( ]5 Y" X0 I. n, B5 A/ yمەنبە:ئانا تۇپراق تورى   * H; I  k; n9 p1 [
http://bbs.anatuprak.com/read.php?tid=12790ئىزدە

 

                                                   كىرگۈزگۈچ ئايال بالا پەن ئىللىق

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

بۇ تېمىلارغىمۇ ئىنكاس يېزىلغان
  • ھېچكىم ئىنكاس يازمىغان ئوخشايدۇ ...
مۇناسىۋەتلىك باشقا تېمىلار
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى



بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان. 
免责声明:本论坛所有来帖仅代表网友个人观点,不代表宝剑网站立场。本站只提供交流平台
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
本站禁止色情,政治,反动等国家法律不允许的内容,注意自我保护,谨防上当受骗