كۆرۈش: 5202|ئىنكاس: 2

خاتا مائارىپ كۆز قارىشىنى خەت چېكىش شەكلىدىكى تەربىيەلەشنى توختات[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

Rank: 2

تىللا
114
تۆھپە
56
UID
22346
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-28 15:57:13|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

خاتا مائارىپ كۆز قارىشىنى خەت چېكىش شەكلىدىكى تەربىيەلەشنى توختاتمىغىچە تۈگەتكىلى بولمايدۇ



  شېنجىن شەھىرى لۇڭخۇا يېڭى رايونى مىنجى كوچىسى شاڭفېن باشلانغۇچ مەكتىپىدە ، مەلۇم بىر سىنىپتىكى ئوقۇغۇچىنىڭ يۈزىگە قىزىل ، كۆك رەڭلىك تامغا بېسىلغان . يۈزىگە كۆك رەڭلىك تامغا بېسىلغان بالىنىڭ ئېيتىشىچە ، ئۆزىنىڭ ئىپادىسى ياخشى بولمىغانلىقتىن ، يۈزىگە ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىسى كۆك رەڭلىك تامغا باسقان . مۇناسىۋەتلىك ئوقۇتقۇچىنىڭ ئېيتىشىچە، بۇ مەكتەپتىكى بىر تۈرلۈك ئىلغارلىقنى تالىشىپ ، ئەلالىقنى قولغا كەلتۈرۈش پائالىيىتىدىكى كونكىرېت يولغا قويۇش جەريانىدا، ياخشى ئويلانمايلا ، ئەسلىدە دەپتەرگە ئۇرىدىغان تامغىنى ئوقۇغۇچىنىڭ يۈزىگە بېسىپ سالغان . (مەزكۇر گېزىتنىڭ 19- كۈنىدىكى خەۋىرىدىن ئېلىندى)
    ئائىلە باشلىقىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان نۇرغۇن كىشىلەرنىڭ قارىشىچە ، «يۈزىگە تامغا بېسىش » قا بولغان بىرىنچى ئىنكاسى ـــ «بۇنىڭ قەدىمكى زاماندىكى جىنايەتچىلەرنىڭ يۈزىگە خەت چېكىشتىن نېمە پەرقى بولسۇن »، بۇ گەپ ناھايىتى توغرا ئېيتىلغان . قەدىمكى زاماندا بۇ خىل جازالاش ئۇسۇلى يۈزىگە خەت چېكىش جازاسى دەپمۇ ئاتىلىدۇ ، يەنى جىنايەتچىنىڭ يۈزىگە ياكى پىشانىسىگە خەت چېكىدۇ ياكى رەسىم سىزىپ قويۇپ ، ئاندىن كېيىن سىياھ سۈركەيدۇ . گەرچە شەكلىدە ئازراق پەرق بولسىمۇ ، بىراق ئىجرا قىلىش ئۈنۈمى جەھەتتىن ئېلىپ ئېيتقاندا ، «يۈزىگە تامغا بېسىش» ھەقىقەتەن يۈزىگە خەت چېكىپ جازالاش بىلەن ئوخشاشلا «مۇۋەپپەقىيەت» قازاندى ، يەنى مۇۋەپپەققىيەتلىك ھالدا، بىر بالىنىڭ ئىززەت- ھۆرمىتىنى يەرگە ئۇردى ، يۈزىگە كۆك رەڭلىك تامغا بېسىلغان بالىنىڭ دېيىشىچە ، نۇرغۇنلىغان بالىلار ئۇنى مازاق قىلىشقان ، بۇ ئىش ھەقىقەتەن ئۇنىڭ ئىززەت–ھۆرمىتگە زىيان يەتكۈزگەن .
    ئەمەلىيەتتە، بۇ تۈردىكى قەستەنلىك بىلەن بالىلارنى كەمسىتىش ۋە مازاق قىلىش مائارىپ ئۇسۇلىدا ئەزەلدىنلا توختاپ قالمىغان ، «ئىمتىھان نومۇرى بويىچە ئولتۇرۇش »، «ئەلا–ناچارلىق بويىچە سىنىپقا ئايرىش » تىن تارتىپ ، ئىلگىرىكى شەنشى ئۆلكىسى شىئەن شەھىرى ۋېيياڭ رايونى 1-تەجرىبە باشلانغۇچ مەكتەپتىكى ناچار ئوقۇغۇچىغا يېشىل گالىستۇك تاقاشقىچە، ھەممىسىلا «ساختا رىغبەتلەندۈرۈش» بايرىقى ئاستىدا تۇغۇلغان مائارىپ غەيرىي قىلمىشلىرىدىن ئىبارەت . «يۈزىگە تامغا بېسىش» بولسا بۇ خىل كەمسىتىش مائارىپى ، ھاقارەتلەش مائارىپىنىڭ تېخنىكا يېڭىلىنىشى ، پەقەتلا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىززەت –ھۆرمىتىنى يەرگە ئۇرۇشقا كىيگۈزۈلگەن يېڭى قالپاق خالاس . مۇنداقچە قىلىپ ئېيتقاندا ، مۇشۇنداق خاتا بولغان مائارىپ قارىشى ئۆزگەرتىلمەيدىكەن ، بىزنىڭ كۆز ئالدىمىزدە ئىزا–ئاھانەت ۋە رەھىمىسزلىك يەنە داۋاملىشىدۇ . يېشىل گالىستۇكنى قامچىلاش ئاۋازى تارقالماي تۇرۇپلا ، «يۈزىگە تامغا بېسىش » يەنە باشقىچە بىر خىل ئۇسۇلدا ئورۇنلىنىدۇ .
    تەكىتلەپ ئۆتۈشكە تېگىشلىك بولغىنى ، بۇ خىل خەت چېكىش ئۇسۇلىدىكى مائارىپ بۈگۈنكى كۈندىكى زامانىۋىلاشقان مائارىپ بىلەن زىت بولۇپلا قالماي ، يەنە دۆلىتىمىزنىڭ ئەنئەنىۋى مائارىپ ئىدىيەسدىن تارماقلىنىپ كەتكەن . ئەنئەنىۋى مائارىپتا سۆزلىنىدىغىنى بولسا «مەرىپەت ئالدىدا ھەممە باراۋەر»، ھازىرقى زامان مائارىپشۇناسى تاۋ شىڭجىمۇ مۇنداق دېگەن: « پەقەت تەربىيەلەشنى بىلمەيدىغان ئوقۇتقۇچى بار ، ياخشى ئۆگەنمەيدىغان ئوقۇغۇچى يوق » . بىراق، بۇ ئىدىيەنى ئەمەلىيلەشتۈرۈشتە ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ «ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەھۋالىغا قاراپ ئۆگىتىش » تىكى كەڭ قورساقلىق ۋە ماھارىتىدە ئېھتىياجلىق بولۇپلا قالماي ، مائارىپ باشقۇرغۇچىلارنىڭ ئىقتىدارى ۋە سەۋىيەسىگە بىر قەدەر يۇقىرى تەلەپ قويۇشقا توغرا كېلىدۇ . يەنى ، خاتا بولغان مائارىپ سىياسىي نەتىجە قارىشى بىلەن باشقۇرۇشتىكى ئاسانلىق ، بىرلىككە كەلگەن ، بىر تاياقتا ھەيدەلگەن مائارىپ ئەندىزىسىنى بارلىققا كەلتۈردى . بۇنىڭلىق بىلەن خاسلىق يوقىلىپ ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەبىئىي تالانتى ۋەيران قىلىنىپ ، بالىلارنىڭ ئەيمىنىش ھېسسىياتىدىن پايدىلىنىپ ، ئۇلارنىڭ ھەرىكىتى ۋە تەپەككۇر قىلىش ئۇسۇلىنى پەرىقسىز قىلىپ، چۈشەنگىلى بولىدىغان ئاچا يول شەكىللەندى .
    بۇنىڭدىن باشقا، شاڭفېن باشلانغۇچ مەكتىپىنىڭ مۇئاۋىن مۇدىرى لى چاڭيۈنىڭ بەرگەن چۈشەندۈرۈشى كىشىنى ئويغا سېلىپ قويىدۇ ــــ ــــ « مۇناسىۋەتلىك ئوقۇتقۇچىنىڭ مۇددىئاسى ياخشى ، بىراق قىلمىشى توغرا ئەمەس »، ئوقۇتقۇچىنىڭ بالىلارنى ئىلغار بولۇشنى قولغا كەلتۈرۈشتىكى مۇددىئاسى ، نېمىشقا ئائىلە باشلىقلىرىنىڭ قارىشىدىكى «بالىنىڭ ئىززەت–ھۆرمىتىنى يەرگە ئۇرۇش » تەك كەمسىتىش قىلمىشى بولۇپ قالىدۇ ؟ بىلىش كېرەككى ، ئىلھاملاندۇرۇش بىلەن كەمسىتىشنىڭ ئوتتۇرىسىدا پەقەت بىرلا قەدەم بار . ئادەتتىكى ئۆلچەمدىن ياخشى قىلىپ بەلگىلەنگەن ئۆلچەم بولسا ئىلھاملاندۇرۇش بولىدۇ ، ئادەتتىكى ئۆلچەمدىن تۆۋەن قىلىپ بېكىتىلگەن ناچار ئۆلچەم بولسا كەمسىتىش ھېسابلىنىدۇ .
    بىراق ، خەت چېكىش شەكلىدىكى مائارىپنى تۈپتىن تۈگىتىشنى ئويلاشقاندا ، مائارىپنى باشقۇرغۇچىلارغا نىسبەتەن ئېلىپ ئېيتقاندا ، ئەلۋەتتە ئومۇمىي ۋەزىيەتكە قوماندانلىق قىلالايدىغان ئىقتىدارغا ، ئىنتايىن ئىنچىكە بولغان تۈزۈم قۇرۇلمىسغا ئېھتىياجلىق ، ئوقۇتقۇچىلارغا نسىبەتەن بولسا پەقەت كۆپرەك مېھرىبانلىق يەتكۈزۈش ، رەھىم قىلىش ھېسسىياتى ۋە بالىلار ئۈچۈن ئويلىنىشتەك ئورۇن ئالماشتۇرۇپ ئويلىنىشقا ئېھتىياجلىق .
    تەرجىمە قىلغۇچى: ئالىمجان نەسىردىن

شىنجاڭ پۇتبول كوماندىسى

Rank: 6Rank: 6

تىللا
511
تۆھپە
274
UID
26439
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-28 23:46:09|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى ماقالىكەن،مۇناسىۋەتلىك ئورۇنلارنىڭ ئولۇنۇشىغا تىگىشلىككەن.


Rank: 1

تىللا
25
تۆھپە
8
UID
19836
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-2 10:34:24|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قوڭامدا ئىشتىنىم يوق ئىسمىم مارجان بۈۋى دەپ شۇ ھالىغا ئادەم تەربىيلەيمىش. مەقسىدى توغرا ئەمما ۋاستىسى خاتا بولۇپ قاپتىمىش. شۈنچىلىك ئىشنى ئاڭقىرالمىغان كىشىلەر قانداقمۇ ئوقۇتقۇچى بولۇپ يۈرۈيدىغاندۇ؟


كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش



Archiver|يانفۇن|中文论坛|تەڭرىتاغ مۇنبىرى( 新ICP备11000096号-2 )  

GMT+8, 2012-10-28 03:17, Processed in 0.074145 second(s), 25 queries.

Powered by Discuz! X2(NurQut Team)

© 2001-2011 Comsenz Inc.

چوققىغا قايتىش
نەشر ھوقۇقى شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايونلۇق خەلق ھۆكۈمىتى ئاخبارات ئىشخانىسىغا تەۋە
شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايونلۇق پارتكوم تەشۋىقات بۆلۈمى قۇردى
ئىشخانا تېلېفون نومۇرى : 8521981 - 0991