كۆرۈش: 16422|ئىنكاس: 9

خەلق تورى ئوبزورى: ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ‹‹تۆمۈر تاۋاق››ىنى چېقىپ تاشلا [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

Rank: 2

تىللا
114
تۆھپە
56
UID
22346
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-17 18:10:09|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

خەلق تورى ئوبزورى: ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ‹‹تۆمۈر تاۋاق››ىنى چېقىپ تاشلاشتا بازغان ئادىل بولامدۇ-يوق؟


لى لىيەن


    يېقىندا ، شاڭخەي ، بېيجىڭ قاتارلىق جايلاردىن خەۋەر تارقىلىشقا باشلىدى ، ئوتتۇرا ، باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرى سالاھىيىتىنىڭ ئۆمۈرۋايەتلىك بولۇش تۈزىمى بۇزۇپ تاشلىنىپ ، ئوقۇتقۇچىلار ھەر بەش يىلدا بىر قېتىم ئېتراپ قىلىنىپ رويخەتكە ئېلىنىدىكەن . سىناپ تەكشۈرۈشتە لاياقەتلىك بولالمىغانلار ئوقۇتقۇچىلىق ئىش ئورنىدىن چېكىندۈرۈلىدىكەن . بۇ ئوقۇتقۇچىلىق كەسپىنىڭ ئەمدى ‹‹تۆمۈر تاۋاق ›› بولماي ، دوختۇرلۇق ، بوغالتىرلىق قاتارلىق كەسىپلەرگە ئوخشاش قەرەللىك ھالدا ئېتراپ قىلىش تۈزۈمىنىڭ سىنىقىنى قوبۇل قىلىدىغانلىقىدىن دېرەك بېرىدۇ . بۇ ھەرىكەت قىزغىن مۇلاھىزە قوزغىدى . مائارىپنى باشقۇرۇش داۋامىدا قەرەللىك ھالدا ئېتراپ قىلىش مېخانىزىمىنى كىرگۈزۈش كەسىپلەرنى باشقۇرۇشنى ئىلمىيلەشتۈرۈش يۈزلىنىشىگە ئۇيغۇن بولۇپ ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئەھۋالىنى ئىگىلەپ ، ئوقۇتقۇچىلار قوشۇنىنى ھەرىكەت ھالىتىدە باشقۇرۇشقا ھەمدە ‹‹ ئىقتىدارلىقلار چىقىش ، ناچارلار چۈشۈش ›› تىن ئىبارەت رىقابەتلەشتۈرۈپ شاللاش مېخانىزىمى ئارقىلىق ، ئوقۇتقۇچىلار قوشۇنىنىڭ ساپاسىغا ئۆزلۈكسىز كاپالەتلىك قىلىش ۋە ئۆستۈرۈشكە پايدىلىق . بۇنىڭ دەسلەپكى ئارزۇسى ياخشى بولۇپ، ‹‹ئوقۇتقۇچىلىق سالاھىيىتى نىزامى ›› قاتارلىق تۈزۈم ئاساسلىرىمۇ بار . لېكىن بۇ مىليونلىغان ئوقۇتقۇچىلارنىڭ جانىجان مەنپەئەتىگە چېتىلىدىغان ئىسلاھات ھەرىكىتى بولۇپ ، چېتىلىش دائىرىسى كەڭ ، مائارىپ ئىشلىرىنىڭ ئۇزاق مەزگىللىك ئۇلۇغۋار پىلانىغا مۇناسىۋەتلىك ، شۇڭا مەيلى لايىھەلەش ياكى يولغا قويۇشتا بولسۇن ، بۇنى پۇختا ئىلگىرى سۈرۈپ، ئىلمىيلىقىغا ۋە ئادىللىقىغا ھەقىقىي كاپالەتلىك قىلىش كېرەك .
    قەرەللىك ھالدا ئېتراپ قىلىشنىڭ يادروسى — كەسپىي جەھەتتىن سىناپ تەكشۈرۈشتىن ئىبارەت بولۇپ ، بۇ ‹‹نېمىدىن سىناپ تەكشۈرۈش ›› ۋە ‹‹ قانداق سىناپ تەكشۈرۈش ›› تىن ئىبارەت قوش سوراققا دۇچ كېلىدۇ . سىناپ تەكشۈرۈش مەزمۇنىدىن قارىغاندا، بۇ ئوقۇتقۇچىلىق ئەخلاقى ، كەسپىي جەھەتتىن سىناپ تەكشۈرۈش ، شۇنداقلا ئوقۇتۇش خىزمىتى مىقدارىنى سىناپ تەكشۈرۈش قاتارلىقلارنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ ، بۇنىڭ ئىچىدە ئوقۇتقۇچىلىق ئەخلاقى مۇھىم ئورۇندا تۇرىدىغان بولۇپ ، سىناپ تەكشۈرۈش نەتىجىسى ‹‹ بىر ئاۋاز بىلەنلا ئىنكار قىلىنىدۇ ›› . سىناپ تەكشۈرۈش ئۇسۇلىدىن قارىغاندا ، ھازىر بەش يىلدا بىر قېتىم سىناپ تەكشۈرۈش ، بارلىق ئوقۇتقۇچىلارنى بۇ دائىرىگە كىرگۈزۈش قاتارلىق ماكرولۇق قائىدە بېكىتىلدى ، لېكىن كونكېرت يولغا قويۇش لايىھەسى تېخى ئوتتۇرىغا قويۇلمىدى .
    سىناپ تەكشۈرۈش مېخانىزىمىنىڭ ھاياتى كۈچى ۋە ئۈنۈمىنىڭ مەنبەسى ئادىللىق بولۇپ ، ئوقۇتقۇچىلارنى قەرەللىك سىناپ تەكشۈرۈشتە ، مەيلى سىناپ تەكشۈرۈش مەزمۇنى ياكى سىناپ تەكشۈرۈش ئۇسۇلىدا بولسۇن ، ئادىل رىقابەتلىشىش سەھنىسى بەرپا قىلىشقا توغرا كېلىدۇ . ئوقۇتقۇچىلىق ئەخلاقىنى سىناپ تەكشۈرۈش مۇھىم ۋەزىنلىك ئورۇندا تۇرىۋاتقان ئەھۋال ئاستىدا، ئوقۇتقۇچىلىق ئەخلاقىنى قانداق مىقدارلاشتۇرۇش كېرەك ؟ ئىلمىي ، مۇۋاپىق ئۆلچەمنى قانداق تۈزۈش كېرەك ؟ دېگەندەك ئادىللىق مەسىلىلىرىگە يۈزلىنىشكە مەجبۇر بولىمىز . پۈتكۈل ساھە بويىچە قەرەللىك سىناپ تەكشۈرۈش مېخانىزمى ئاستىدا، شەھەر-يېزا پەرقى رايونلار پەرقى ، كەسىپلەر پەرقى ، يەككە پەرق قاتارلىق نۇرغۇنلىغان مەۋجۇت بولىۋاتقان ، ھەتتا ئىنتايىن ئېنىق بولغان مەسىلىلەردىمۇ ھەربىر ئوقۇتقۇچىنى قانداق ئادىل سىناپ تەكشۈرۈش كېرەك ؟ ئوبيېكتىپ شارائىتنىڭ سىناپ تەكشۈرۈش نەتىجىسىگە كۆرسىتىدىغان پايدىسىز تەسىرىنى قانداق تۈگىتىش كېرەك ؟ دېگەنگە ئوخشاش مۇشۇنداق رېئاللىققا يۈزلىنىشكىمۇ مەجبۇر بولىمىز . قەرەللىك ئېتراپ قىلىش بىر كەسىپ بوسۇغىسىغا ئايلانغان يېڭى قائىدە ئاستىدا قانداق قىلىپ ئاشكارا ، ئېنىق بولۇش ، يۇشۇرۇن مەشغۇلات قىلىش ، ‹‹ دادىسىغا تايىنىپ ›› ئۆتكەلدىن ئۆتۈش ، رەھبەرلەرنىڭ دېگىنى ھېساب بولۇشنىڭ قانداق ئالدىنى ئېلىش كېرەك ؟ ھەقىقىي ماھارىتىنى قانداق تەكشۈرۈش، ‹‹دېسسىرتاتسىيەلەشتۈرۈش ››، ‹‹نەتىجىلەشتۈرۈش ›› تەك مەنپەئەت پاتقىقىغا پېتىپ قېلىپ ، ئوقۇتقۇچىلارغا ئاۋارىچىلىك تېپىپ بېرىش ۋە ئۇلارنىڭ يۈكىنى ئېغىرلاشتۇرىۋېتىشنىڭ قانداق ئالدىنى ئېلىش كېرەك ؟ دېگەنگە ئوخشاش قىيىن مەسىلىلەرنى ھەل قىلىشقا مەجبۇر بولىمىز .
    يېقىندا، ئاخبارات ۋاستىلىرىدا ئەر ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئوتتۇرا ، باشلانغۇچ مەكتەپلەردىن يۆتكىلىپ كېتىۋاتقانلىقىدەك رېئال ئەھۋال خەۋەر قىلىنىپ ، بۇنىڭغا كىرىم ، جەمئىيەتنىڭ تونۇش تۇيغۇسىنىڭ تۆۋەن بولۇشىنىڭ سەۋەب بولىۋاتقانلىقى ، قاتمال مائارىپ مۇھىتىنىڭ ئۇلارنىڭ يۆتكىلىپ كېتىشىنى تېزلىتىۋاتقانلىقى كۆرسىتىلدى . قەرەللىك ئېتراپ قىلىش ئوقۇتقۇچىلىق كەسپىنىڭ ‹‹تۆمۈر تاۋاق ›› ىنى چېقىۋەتتى . بۇ پەيدا قىلغان پىسخىك زەربە ئۆزلۈكىدىن مەلۇم . تېخىمۇ ئويلىنىشقا ئەرزىيدىغىنى شۇكى ، سىناپ تەكشۈرۈپ ئېتراپ قىلىشتا ئەگەر ‹‹بازغان ›› ئادىل بولمىسا ، مائارىپ مۇھىتىنى يەنىمۇ يامانلاشتۇرۇپ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئاكتىپلىقىغا زەربە بېرىپ ، كەسپنىڭ جەلپ قىلىش كۈچىنى تۆۋەنلىتىپ ، ئوقۇتقۇچىلارىڭ يۆتكىلىپ كېتىش ئەھۋالىنى كۆپەيتىپ ، مائارىپ ئىشلىرىغا زىيان يەتكۈزىدۇ . ئىسلاھاتتا مۇھىم ئۆتكەلگە ھۇجۇم قىلىش مەزگىلىدە ، ھەربىر ئىسلاھات تەدبىرىنى ئوتتۇرىغا قويۇش مۇرەككەپ مەنپەئەت ئەندىسىزىگە دۇچ كېلىدىغان بولۇپ ، مەنپەئەت مۇناسىۋىتىنى ياخشى تەڭشەشكە توغرا كېلىدۇ .
    پەقەت ئادىللىق ۋە ھەققانىيلىقتا چىڭ تۇرغاندىلا ، ئىجتىمائىي مۇناسىۋەتنى راۋانلاشتۇرۇپ ، مەنپەئەت ماجرالىرىنى ھەل قىلىپ ، كىشىلەرنىڭ ئىشەنچىسى ۋە قوللىشىنى قولغا كەلتۈرگىلى بولىدۇ . ئوقۇتقۇچىلىق سالاھىيىتىنى قەرەللىك ئېتراپ قىلىش تۈزۈمى دۆلىتىمىزدىكى بىر خىل يېڭى شەيئى بولۇپ ، دەرۋەقە ئۆزلۈكسىز ئىزدىنىشكە ۋە ئۇنى مۇكەممەللەشتۈرۈشكە توغرا كېلىدۇ . لېكىن باشلىنىشتىلا ئادىللىق ، ھەققانىيلىق پىرىنسىپىدا چىڭ تۇرۇپ ، ئاشكارا ، ئادىل ھەققانىي سىناپ تەكشۈرۈش سىستېمىسىنى ئەستايىدىل لايىھەلەپ ، ئېتراپ قىلىش تۈزۈمى تەرتىپىنىڭ ھەققانىيلىقىغا ، سىناپ تەكشۈرۈش نەتىجىسىنىڭ ئادىللىقى ۋە ئىشەنچىلىكلىكىگە ھەقىقىي كاپالەتلىك قىلىش كېرەك .
     بۇ نىشاننى ئىشخانىدا ئولتۇرۇپ ھۆججەت كۆرۈش ، دوكلات ئاڭلاش ، بېشىغا ئۇرۇش بىلەن ئىشقا ئاشۇرغىلى بولمايدۇ ، پۇختا ھەم ئىنچىكە تەكشۈرۈپ-تەتقىق قىلىپ ، خەلقنىڭ رايىنى ئىگىلەپ ، مىكروبىلوگدا باھالاش ، تور بېكىتىدە سۆز قالدۇرۇش ، خەت-چەك ، تېلېگرامما ئەۋەتىش ، سۆھبەتلىشىش قاتارلىق شەكىللەر ئارقىلىق ، كەڭ ئوقۇتقۇچى ، ئائىلە باشلىقلىرى ۋە جەمئىيەتتىكى ھەرقايسى ساھەلەرنىڭ ھەممىسىنى قاتناشتۇرۇپ ، ھەرقايسى تەرەپلەرنىڭ تەلەپلىرىنى ، ھەرخىل رېئال ئەھۋاللارنى كۆپرەك ئاڭلاپ ، سىياسەت-تەدبىرلەرنىڭ پايدىلىق-زىيانلىق تەرەپلىرىنى كۆپرەك تەڭپۇڭلاشتۇرۇشقا توغرا كېلىدۇ ، پەقەت شۇنداق قىلغاندىلا ئاندىن ئادىللىقنى ۋە ئۈنۈمنى گەۋدىلەندۈرىدىغان ، ئوقۇتقۇچىلارنى قەرەللىك ئېتراپ قىلىش تۈزىمىنى پەيدىنپەي تۇرغۇزغىلى بولىدۇ.
    تەرجىمە قىلغۇچى: مۇسا ئەخمەت

شىنجاڭ پۇتبول كوماندىسى

Rank: 6Rank: 6

ئىسىمى
ياسىنجان
تىللا
459
تۆھپە
236
UID
24291
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-17 23:22:43|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇمۇ بولىدىغان چارىكەنغۇ...ئوقۇتقۇچىلارنى مۇشۇنداق تەڭشىگىنى ياخشى بوپتۇ


Rank: 3Rank: 3

ئىسىمى
يۈسۈپجان
تىللا
266
تۆھپە
57
UID
27180
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-18 08:58:04|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەزىلەرنىڭ يىغلايدىغان  يەنە بەزىلەرنىڭ كۈلىدىغان كۈنلىرى كەپتۇ دە


Rank: 1

تىللا
50
تۆھپە
16
UID
3603
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-18 23:22:36|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشىلىقىغۇ ياخشىكەن ، لېكىن بەزىبىر ئادەملەرگە بولۇپ بېرىدىغان بوپتۇ - دە ! ( كىملەرگە بولۇپ بېرىدىغانلىقىنى دېمىسەممۇ بىلىسىلەر ) .


Rank: 6Rank: 6

ئىسىمى
ئەمەتجان زۇنۇن
تىللا
666
تۆھپە
149
UID
4528
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-18 23:26:21|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى تەدبىركەن . پارازىتنىڭ كۈنى ئۆلۈپتۇ .ھەقىقىي باغۋەنلەرنىڭ كۈنى تۇغۇلۇپتۇ.


Rank: 4

ئىسىمى
قۇربان غۇپۇر ئۇلباس
تىللا
309
تۆھپە
113
UID
2099
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-19 14:15:26|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ بەك بەلەن ئىش بوپتۇ.قارىسا ھەرخىل يول بىلەن ئالغان سالاھىيەت كىنىشىكىسىگە چۈشلۈق قۇساقتا ئوماچ يوق.قورۇق جاھاز بار ، لىكىن بىلىم چولتا.....


Rank: 6Rank: 6

ئىسىمى
ياسىنجان
تىللا
531
تۆھپە
280
UID
21172
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-20 21:54:21|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
     ئوقۇتقۇچىلارنى مۇشۇنداق تەڭشەش ئېلىپ بېرىلىش توغرىسىدا خېلى بۇرۇنلا پاراڭلار بولغان. لېكىن تولۇق ئەمەلىيلىشىپ بولالمىغان. يەنىلا تولۇق ئەمەلىيلىشىپ بولۇشى ناتايىن. پەقەت ھازىرقىدەك ھەقىقىي «ھەقىقىي ئوقۇتۇش» ۋەزىپىسىنى قايرىپ قويۇپ، «ساختا ئوقۇتۇش» (ھازىر مەكتەپلەردە ئوقۇتۇش قوشۇمچە، باشقا ئىشلار ئاساس) ئومۇملىشىپ كەتكەچكە، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كۆپ قىسىملىرى دېگۈدەك ئۆز ۋاقتىنى ئاشۇ باشقا ئىشلارغا سەرپ قىلىپ، ئوقۇتۇش تاشلىنىپ قېلىۋاتقان ۋەزىيەتتە ئەمەلىيلىشىپ بولالمايدۇ...
     بۇنداق ۋەزىيەتتە ئوقۇتقۇچىلىق قىلغان ئادەمنىڭ جېنىغا ئۇۋالمىكىن دەيمەن...


سۆيسە سۆيىمەن يەر بىلەن يەكسان بولسا،
سۆيمىسە سۆيمەيمەن دۇنياۋى سۇلتان بولسا.

Rank: 4

ئىسىمى
باتۇرجان مەمەت
تىللا
220
تۆھپە
140
UID
13718
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-22 00:24:44|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قالدى ئىشلارنى بۇ تەدبىر ھەقىقىي يولغا قويۇلغاندا ئاندىن بىلگىلى بولىدۇ،مېنىڭچە يەنىلا مۇناسىۋەت تورىغا تايىنىپ جان باقىدىغانلارنى تازىلاپ تۈگەتكىلى بولماسمىكىن.


Rank: 8Rank: 8

ئىسىمى
نۇرئېلىجان ھېدايەت
تىللا
1299
تۆھپە
877
UID
504

جانلىق ئەزاقىزغىن ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2012-9-23 23:43:13|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىشقىلىپ پايدىسى بار.


Rank: 4

ئىسىمى
ئاتېللا
تىللا
276
تۆھپە
174
UID
205
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-30 12:42:37|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
نىمىلا بولمىسۇن،  سىياسەتنى ئادىل ئىجرا قىلسا بولاتتى.


كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش



Archiver|يانفۇن|中文论坛|تەڭرىتاغ مۇنبىرى( 新ICP备11000096号-2 )  

GMT+8, 2012-10-28 03:18, Processed in 0.082146 second(s), 26 queries.

Powered by Discuz! X2(NurQut Team)

© 2001-2011 Comsenz Inc.

چوققىغا قايتىش
نەشر ھوقۇقى شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايونلۇق خەلق ھۆكۈمىتى ئاخبارات ئىشخانىسىغا تەۋە
شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايونلۇق پارتكوم تەشۋىقات بۆلۈمى قۇردى
ئىشخانا تېلېفون نومۇرى : 8521981 - 0991