روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 3212|ئىنكاس: 2
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

تولۇقسىز 1-يىللىق 1-مەۋسۈم تەقلىدىي ئىمتاھان سۇئالى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

8 O$ k6 n. ?( K; i- u- Uتولۇقسىز 1-يىللىقلار ئۈچۈن, S  ~' ~1 b; h7 O! b2 y+ dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2011-2012-ئوقۇش يىلى 1-مەۋسۈم تەقلىدىي ئىمتاھان سۇئاللىرى
9 t/ Q+ `3 E! Y. _2 P(تىل-ئەدەبىيات)9 C% y* @6 O' c7 s8 k4 mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىمتاھان ۋاقتى : 100 مىنۇت" H0 C5 l9 j7 Q! g) s9 y5 B' nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1.سۇئال: بوش ئورۇنلارنى تولدۇرۇڭ.   (  15 نومۇر  )
( g% G3 T; d8 ]- k6 _" k‹1› ئەدەبىيات (     ) سەنئىتى . ‹2›  ئەدەبىيات (            ) ، (             ) ، (             )قاتارلىق روللارغا ئىگە. ‹3› بىر مىللەتنىڭ ئەدەبىياتى ماھىيەتتە شۇ مىللەتنىڭ (              ) دۇر.‹4›ئەدەبىي ئەسەرلەرنى ئوقۇش بىر خىل (              ) جۇغلاش ،(              ) جۇغلاش ،(               ) جۇغلاش ،(            )جۇغلاش جەريانىدۇر.‹5› ئەدەبىي ئەسەرلەرنى ئەسلا ئوقۇمايدىغان ئادەم،ئۇ پەقەت «ئالىي ئەقىلغا ئىگە ياۋايى ئادەم»دىن ئىبارەت. ‹6›  "شېئىر ۋە شائىر" ناملىق نەسرىي شېئىردا شائىر شېئىرنى (                     ) ، (                        ) ، (                        ) غا ئوخشاتقان . ‹7› جانلاندۇرۇش ئىككى خىل بولىدۇ: بىرى،(                  )، يەنەبىرى،(                  ). ‹8› «بۇزغۇنچى» ناملىق ئەسەرنىڭ ژانېرى (            )،  ئاپتورى (                ) بولۇپ، ئەسەردە (                 ) ، (                      )، (               ) ، (               ) قاتارلىق پىرسۇناجلار تەسۋىرلەنگەن.
& E/ u3 E9 s" x! r1 J  v‹9› «موللاقچىلىقنى ئۈگىنىش» نىڭ ژانېرى (                      )، ئاپتورى (                   ). ئۇنىڭ ۋەكىللىك ئەسەرلىرىدىن (                 ) ، (                      )، (               ) ، (               ) قاتارلىقلار بار.‹10› مەشرەپ- ئۇيغۇر خەلقىنىڭ ناھايىتى .ئۇزاق تارىخقا ئىگە (                          ) ئۆرپ-ئادەتلىىنىڭ بىرىدۇر. ئۇ (                     ) خاراكتېرىدىكى، قويۇق سەنئەت تۈسىگە ئىگە (          0 q/ t, g3 Q/ W) ^1 k" qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
                       ) پائالىيەت.‹11› ئۇيغۇرلاردا كۆپ كۆرۈلىدىغان مەشرەپلەردىن (                )،(                 )،
* _4 @" P3 Q9 Y5 X(                  )،(                   ) قاتارلىقلار بار. بۇنىڭ ئىچىدە ئىلى رايونىدا ئوينىلىدىغىنى (                 ) مەشرىپى، جەنۇبىي شىنجاڭدا ئوينىلىدىغىنى (                 ) مەشرىپى. مەشرەپلەردە (                ) ۋە (                       )، (         ) ۋە (         ) زىچ بىرلەشكەن بولىدۇ.شۇڭا، مەشرەپ خەلقنىڭ (             ) ۋە (                   ) دەپ تەرىپلىنىدۇ.مەشرەپلەرنڭ تۈرى كۆپ، نامىمۇ ھەر خىل بولۇپ، (                 ) ، (                      )، (               ) ، (               ) قاتارلىق تۈرلىرى بار.
) R+ v" \; l0 E7 i(12)             زىلال سۇ ياشناتتى دىلنى›    تىزىلدى قۇرلارغا ئىلھام ئۈنچىسى.
2 R) k! f- {) \  o  B3 c0 zمەڭزىمنى سۆيگەندە يامغۇرلۇق شامال،      سەگىدى بىردىنلا كۆڭلۈم غۇنچىسى.
4 a$ `1 J6 D# c& hدىگەن شېئىردا (              )، (               )، (                )، (            )  قاتارلىق ئىستىلىستىكىلىق ۋاسىتىلەر قوللىنىلغان.7 B7 L7 x3 p/ A9 w3 i: s( [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(13) «سىزگە ئىشىك ئېچىلدى» دىگەن ماۋزۇدا ئىستىلىستىكىلىق ۋاسىتىلەردىن (              ) قوللىنىلغان. بۇ ئەسەرنىڭ ژانېرى (             )، ئاپتورى (                    ).(14) «تۇرمۇشتىن كېيىنكى بەزى ئىشلار خۇددى يامغۇردىن كېيىنكى ھەسەن-ھۈسەنگە ئوخشايدۇ.» دىگەن جۇملىدە (               ) ئوخشىتىش قوللىنىلغان بولۇپ، (                       ) ئوخشالغۇچىدۇر.9 }* k6 s* R0 o! r4 ^1 B" P; h9 Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(14) ئابدۇرېھىم ئۆتكۈر (        ) يىلى (              ) دە تۇغۇلغان، (        ) يىلى (               ) دە ۋاپات بولغان.
! m2 Z, U4 g, U- H1 P4 d9 K; `«       »،«                      »،«                     »،«                   » قاتارلىق ئەسەرلىرى بار.) ^/ N2 T! Z% }0 W, ]) ?7 Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(15) جانلاندۇرۇش (                  )، (                    ) تىن ئىبارەت ئىككى خىل بولىدۇ.0 q; n& M3 {( ]1 R: A/ y2 ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(16)  « بۇ چاغدا كۆكمۇ بىز بىلەن بىرگە مۇشائىرىدە بولاتتى، ئەتراپتىكى دېڭىزمۇ ئۆشىنى تۇتىۋالالماي مەۋجلىنىپ كېتەتتى.» دىگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆزلەردە تاۋۇشلارنىڭ (                   ) ھادىسىسى كۆرۈلگەن، جۈملىدە ئىستىلىستىكىلىق ۋاسىتىلەردىن (                    ) قوللىنىلغان. جۈملىدىكى «مۇ» ياردەمچى سۆزلەرنىڭ (                   ) تۈرىگە تەۋەدۇر. 8 Q- \7 {: S5 j( Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(17) ئەدەبىي ئەسەرلەرنى ئوقۇش بىرخىل (                   ) جۇغلاش، (                 ) جۇغلاش، (                   ) جۇغلاش، (                 ) جۇغلاش جەريانىدۇر. (18) «نورۇز» ئەسلىدە (             ) ئاتالغۇ بولۇپ، «نەۋ» ۋە «رۇز» دىن ئىبارەت ئىككى سۆزدىن تۈزۈلگەن بولۇپ، (                      ) دىگەن مەنىنى بىلدۈرىدۇ. (19) مۇنەۋۋەر ئەدەبىي ئەسەرلەرنى ئوقۇش ئارقىلىق 7 C3 R2 y6 i4 I8 v* w; C4 ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(                   ) چۈشىنىمىز، (                     ) چۈشىنىمىز،(                   ) چۈشىنىمىز، ۋە (                     ) چۈشىنىمىز. (20) «زېھنىڭىزنى» دىگەن سۆزدە تاۋۇشلارنىڭ (                  ) ھادىسىسى كۆرۈلگەن. (21) تاۋۇشلارنى (                  )تەتقىق قىلىدۇ، سۆزلەرنى (              ) تەتقىق قىلىدۇ .(21) «ئوت-چۆپلەر كىمخاپتەك يۇمشاق ئىدى» دىگەن جۈملىدە ئىستىلىستىكىلىق ۋاسىتىلەردىن (                     ) قوللىنىلغان.(22) ئوخشىتىش (                ) ،(                   ) ۋە
4 V! {4 h% y+ D5 p6 H) W* k" H(                     ) ئوخشىتىش دەپ ئۈچ تۈرگە بۆلۈنىدۇ.: g9 ?/ r# D/ R. c! fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(23) كۇتۇپخانا- كىتاپ                     جاي، شۇنداقلا                         ئورنىدۇر. (24) «كىتاب ئىنسانىيەت ئۆزقولى بىلەن بىنا قىلغان ھەقىقى ئەلئېھرامدۇر.» بۇنىڭدا ئوخشىتىشنىڭ                   ئوخشىتىش تۈرى قوللىنىلغان .(25) «نورۇز» بايرىمى ھەر يىلى. `* n+ c% S& m( rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
     -ئاينىڭ      -كۈنى  يەنى كۈن بىلەن تۈن تەڭلەشكەن                  نىڭ بىرىنچى كۈنى ئۆتكۈزۈلىدۇ.(26) ئۇيغۇر تىلىدىكى ياردەمچى سۆزلەر (               )،(                )،(                 ) دەپ ئۈچ تۈرگە بۆلۈنىدۇ. (27) «يەر يۈزىنى دەپتىرىمنىڭ ۋاراقلىرىدەك ئاپئاق قار قاپلىدى» دىگەن جۈملىدە ئىستىلىستىكىلىق ۋاسىتىلەردىن                      ،                        ،قول-% t4 d& {2 Y8 x0 Q2 V( |7 N4 Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
لىنىلغان بولۇپئۇنىڭدىكى ئوخشالغۇچى شەيئى                ،ئوخشىغۇچى شەيئى                     ،ئوخشىتىش قوشۇمچىسى      9 ?: i" p8 F1 ^+ ?( ]# dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دىن ئىبارەت.(28) «بۇلاق سۈيىنى ئىچسەڭ يۈرىكىڭ ياشىرىپ كېتىدۇ.» دىگەن جۈملىدىكى ئالدىنقى سۆزدە تاۋۇشلارنىڭ          . a7 z6 ~/ j( y4 s# }6 P; }1 l( tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
               ھادىسىسى، كېيىنكى سۆزدە                 ھادىسىسى كۆرۈلگەن. تىل تاۋۇشلىرىدىكى بۇخىل ئۆزگىرىشئۇيغۇر تىلىنىڭ تەركىبىي قىسمىدىكى                   نىڭ تەتقىقات دائىرىسىگە كىرىدۇ. (29) يىگىتۋېشى مەشرەپنىڭ                  تەشكىللىگۈچىسىدۇر.(30) «سىڭلىم چېچىنى ئۇششاق ئۆرۈپ مارجان دوپپا كىيىۋاپتۇ» دىگەن جۈملىدىكى «چېچىنى»، «كىيىۋاپتۇ»
" J7 f3 I9 ?- N( z9 J# _دىگەن سۆزلەردە تاۋۇشلارنىڭ               ھادىسىسى كۆرۈلگەن. «سىڭلىم» دىگەن سۆزدە تاۋۇشلارنىڭ                        ھادىسىسى8 ]& u5 R, {) h' W/ j  r0 Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كۆرۈلگەن.(31) «ئاي بۇلۇتلار ئارىسىدىن ماراشقا باشلىدى» دىگەن جۈملىدە ئىستىلىىستىكىلىق ۋاسىتىلەردىن ! S" @. T( E( q5 Z. nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قوللىنىلغان بولۇپ، تۈررىگە كىرىدۇ .(32) ھازىرقى زامان ئۇيغۇر تىلىدا        تاۋۇش،        فونېما           ھەرپ بار." ?; k5 K: U4 O" z' @* ]5 \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سوزۇق تاۋۇش،             ئۈزۈك تاۋۇش بار.(33) «تارىخ ئۈگىنىش كىشىنى زېرەكلەشتۈرىدۇ. شېئىر ئوقۇش كىشىنىڭ زېھنىنى ئاچىدۇ»
! F4 T1 W* l' Kدىگەن جۈملىدىكى تاۋۇشلارنىڭ ئاجىزلىشىش ھادىسىسى خۇسۇسىيىتى كۆرۈلگەن سۆز                       .(34) «ئۇر توقماق» - A/ R3 g) P0 o7 O. mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
                        ئەدەبىياتىغا تەۋە./ ~$ l/ m. F/ s: }6 M7 Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹35› ئۇيغۇر تىلى (                 ) ، (                      )، (               ) دىن ئىبارەت ئۈچ قىسىمدىن تەركىپ تاپىدۇ .
+ v1 s- Y4 h3 t! ~2 j* U8 e‹36›ئەدەبىي ئەسەرلەردىكى پىرسۇناژلار تەسۋىرى (      ) تەسۋىرى ، (                 ) تەسۋىرى ،(                      ) تەسۋىرى ،(               ) تەسۋىرى لىرىنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ .
% \, W; W1 s( M" b$ E" ^  H" D2.سۇئال:توغرا جاۋاپنى تاللاڭ ۋە ھۆكۈم قىلىڭ .      (  24 نومۇر  )( h' @6 b3 B5 m" \; }& q. lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1 ›  " بۇ بىر يىل ۋاقىتمۇ كۆزنى يۇمۇپ ئاچقىچە ئۆتۈپ كەتتى." دىگەن بۇ جۈملىدە قوللىنىلغان ئىستىلىستىكىلىق ۋاسىتە (    ) 8 `! L8 Q- H: ?) Dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . ئوخشىتىش .     B . مۇبالىغە .       C. جانلاندۇرۇش .        D.  سىمۋۇل ./ Q# m5 f; Z! P1 s, `; Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. «ئاشۇ ئىشىكلەرنى ئېچىپ كۆرۈش ئىستىكى يوق كىشىلەر روھىي جەھەتتىن نامرارت، ئىرادىسى زەئىپ كىشىلەردۇر» دىگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆز ھەققىدە ئېيتىلغانلاردىن خاتاسى:
8 _8 Q7 y. J, bA . «ئە» تاۋۇشى «ئى» تاۋۇشىغا ئاجىشلاشقان. B. بۇ سۆز جۈملىدە«ئارزۇ» مەنىسىدە قوللىنىلغان. C. بۇ سۆزنىڭ ئەسلى تومۇرى«ئىس»دىگەن سۆزدۇر. D. بۇ سۆز «خاھىش» دىگەن سۆز بىلەن مەنىداش سۆزدۇر.
$ m+ U) _" F) A( j! ]3. «ئۇر توقماق» ناملىق چۆچەكتىكى «توقماق» : A . ھۆكۈمران كۈچلەرنىڭ سىمۋولى سۈپىتىدە مەيدانغا چىققان.  B. ھەققانىيەتنى قوغدىغۇچى سۈپىتىدە مەيدانغا چىققان.   C .ئالدامچىلارنى جازالىغۇچى سۈپىتىدە مەيدانغا چىققان.   D.كەمبەغەللەرنىڭ يۆلەنچۈكى سۈپىتىدە مەيدانغا چىققان. 8 u  A- o' ^' F) g7 dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4. – بالا كىچىك، نادان بولغىنى ئۈچۈن شوخلۇق قىلىدۇ، ئاتنىڭ تېيىمۇ قىيغىتىدۇ، ئۆشكىنىڭ ئوغلىقىمۇ سەكرەيدۇ ئەمەسمۇ،...( h/ F; i9 @! S& V& A& r) Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ قېتىم بالىنى تىلىۋالاي...،- دىگەندەك بىرمۇنچە شىرىن سۆزلەر بىلەن دادامنى ئېرىتىپ، مېنى ئېلىپ قالدى.: O  o, z0 Q4 N' j+ o0 ~; Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . بۇ پارچىدا تىل تەسۋىرى بىلەن بايان قوللىنىلغان.      B.   پارچىدىكى «ئېرىتىش» دىگەن سۆز « ماقۇل كەلتۈرۈش» دىگەن مەنىدە قوللىنىلغان.           C . پارچىدا بالىلارنىڭ خاراكتېرىدىكى شوخلۇقنىڭ تەبىئىي ئەھۋال ئىكەنلىكى نەقىل ئارقىلىق دىيىلگەن.  D. پارچىدا دادا بىلەن بالا ئوتتۇرىسىدىكى ئۆتكۈر زىدىيەت دىئالپگ ئارقىلىق ئىپادىلەنگەن.
; _/ t* s2 M" x% A5. ئادەتتە مەشرەپنىڭ ئىنتىزام باشۇرغۇچىسى      ).% @" L+ z: Q& {& v) D% j" gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A .  پاششاپ .    B .  يىگىتۋېشى.    C.    قازىبەگ .   D.   ساقچى.
6 u! i! d' V, t- j* Z! _6. قاتنىشىش دائىرىسى پەقەت ئەرلەر بىلەنلا چەكلىنىدىغان مەشرەپ :
. T& d/ }3 |; ?; R/ R6 t1 f& b! V A .  دولان مەشرىپى .     B .   قېيىت مەشرىپى.      C.     كۆك مەشرىپى.     D.    ئوتتۇز ئوغۇل مەشرىپى.
; Q8 g# }% K, |. j; K7. « ئوتتۇز ئوغۇل مەشرىپى » دە كالا ياكى قوي دىگىنى :
" {7 @; V' B! U' \A. تۇخۇمنى كۆرسىتىدۇ.   B. ئالمىنى كۆرسىتىدۇ.    C. نەشپۈتنى كۆرسىتىدۇ.    D. تاۋۇزنى كۆرسىتىدۇ.3 L% J6 M& W# H, U  Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
8. تۆۋەندىكىلەردىن «ئى« سوزۇق تاۋۇشى بىلەن باشلانغان قوشۇمچە ئۇلانغاندىن كېيىن ، تەركىبىدىكى «ئا، ئە» تاۋۇشى «ئى») b% _- d$ d6 N( [2 `8 e# H5 D% r" qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تاۋۇشىغا ئاجىزلىشىدىغان سۆز :  A.  قارلىق.    B .  نىشانى.     C .تاشلاش.          D .ئويۇن.
* i/ p9 |" u2 J3 @" p9. «سىزگە ئىشىك ئېچىلدى» دىگەن تېكىستتىكى ئىشىك :
! o: u$ G+ F- G; x: k A . ھاياتلىق ئىشىكى    B . ئىلىم-پەن ئىشىكى   C . ئەدەبىيات ئىشىكى  D. كەلگۈسىنىڭ ئىشىكى
, Q  q0 q* x1 [1 b10. «موللاقچىلىقنى ئۈگىنىش » ناملىق ئەدەبىي پارچىدا ئاپتورنىڭ(     ) ھىسسىياتى ئىپادىلەنگەن .
9 K* E. l6 E6 t6 kA . دادىسىنىڭ ئۆز ئارزۇسىنى ئەمەلگە ئاشۇرۇشقا توسقۇنلۇق قىلغانلىقىغا بولغان نارازىلىق .; ?7 Q0 s  P4 W* F2 Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
B . كۆيۈمچان تاغىسىغا بولغان سېغىنىش، ھۆرمەت.   C .بالىلىقتىكى گۈزەل، غۇبارسىز چاغلىرىنى سېغىنىش .
% G- a1 _7 i/ Z, g# k7 {11. تۆۋەندە ئېيتىلغانلاردىن توغرىسى :  / G- n1 I1 t* R, _% Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
  A .« ھەقىقىي مەنىدىكى شائىر قاراڭغۇ كېچىنىڭ يورۇق تەرەپلىرىنى ۋە كۈندۈزدىكى زۇلمەتنى ھېس قىلالايدۇ» دىگەن جۈملىدە سېلىشتۇرۇش قوللىنىلغان.     B . «يىقىلىپ چۈشۈش تاسادىپىيلىق، ئورنىدىن دەس تۇرۇش يىگەىتلىك» دىگەن جۈملىدە جانلاندۇرۇش قوللىنىلغان.       C .«كىتابىي بىلىم قۇمغا سىپىلگەن سۇ، ئەمەلىي بىلىم مۇنبەت ئېتىزغا سىڭگەن سۇ» دىگەن جۈملىدە ئوخشىتىش، سۈپەتلەش ۋە سېلىشتۇرۇش ۋاسىتىسى قوللىنىلغان.
& Y& `& k* B! P8 i12. گرامماتىكا ئۆز ئىچىدىن مۇنداق ئىككى تۈرگە بۆلۈنىدۇ.  :, i* z4 t  b/ Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
   A . فونېتىكا، لېكسىكا       B .لېكسىكا ، مورفولوگىيە         C . فونېتىكا، سىنتاكسىس،       D .مورفولوگىيە، سىنتاكسىس# v- V5 ]: K* [( G6 h" ^  ]4 z& uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
13. «كۆزنى يۇمۇپ-ئاچقۇچە چوپ-چوڭلا يىگىت بولۇپ قاپتۇ» دىگەن جۈملىدە (      ) قوللىنىلغان .
' s* }4 U( I! G1 ~) j5 hA .ئوخشىتىش       B. سۈپەتلەش    C . سۈپەتلەش        D . مۇبالىغە 1 H# Q5 t* _2 kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
14. «موللاقچىلىقنى ئۈگىنىش» دىگەن تېكىستتە «مەن» نىڭ دەسلەپتە ئۈگەنمەكچى بولغىنى :% a5 s4 h& {3 r" h) e3 Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . چامباشچىلىق       B .دار ئويۇنى        C . سۇغا چۆمۈلۈش          D .موللاقچىلىق
' N0 I9 a) s: Z( n5 `15. «ئوقۇغۇچى» دىگەن سۆز (        ) تاۋۇشتىن تۈزۈلگەن .   A .تۆت   B . بەش   C . ئالتە       D .يەتتە
, A+ X* v. P: l5 @* @* x( T/ ]16.  «بۇنداق سۆزنى قىلىشقا قانداق جۈرئەت قىلدىڭ قايسى ئاتا ئنا پەرزەنتىنى خاتا يولغا باشلايدۇ دەپ سورىدىم ئۇنىڭدىن»غا مۇۋاپىق تىنىش بەلگىلەرنى تاللاڭ:  A .  ،   -   ؟    .    B .  ؟   -   ،   .   C .  -   ؟    ؟    .    D . ،  :    -     ؟   6 E  d! R2 y! j" Yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
17. سۈپەتلەش ۋە جانلاندۇرۇش قوللىنىلغان جۈملە :     A. سالقىن شامال يۈزلىرىمنى سۆيۈپ ئۆتتى.     B . ئۇماڭا قاراپ تېخىمۇ خۇرسىنىپ قويدى.   C. ۋاقىت ئۇچقاندەك ئۆتمەكتە.      D . نادانلىق ساقايماس كېسەل.
4 y# L. W; X0 ~+ F5 B% ]* M6 l18. «ئۇلار ئۆز ھەيۋىسىنى نامايان قىلدى» دىگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆز ھەققىدە خاتا ئېيتىلغىنى :/ d. l( C# ~4 \( ~; N% Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . بۇ سۆزنىڭ تومۇرى «ھەيۋە»، قوشۇمچىلىرى «سى»،«نى»   B . بۇ ياسالما سۆز   C. بۇ تۈرلەنگەن سۆز   D .بۇ سۆز تومۇرىغا قوشۇمچە ئۇلانغاندا «ئە» تاۋۇشى «ئى» تاۋۇشىغا ئاجىزلاشقان .
2 P4 C& i" h6 k7 K2 |3 M19. تۆۋەندىكىلەردىن توغرا گۇرۇپپىلانغىنى:  1› بۆرە ھەر يىلى 11-12- ئايلاردا جۈپلىشىدۇ . 2› ئىنسانلار بۆرە توپىدىن جەمىيەتشۇناسلىققا دائىر نۇرغۇن بىلىملەرنى ئۈگەنگەن.   3› بۆرىلەر ئورمان ۋە بۇغىلارنى قوغداشتا سەلبىي رول ئوينىغان    4› بۆرە گۆشخور
7 q) R& j. O: \2 › تۆۋەندىكىلەردىن ئىملا خاتالىقى كۆرۈلمىگىنى : 7 f% T, S; g. rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A .تۇققان ، پىرقىراش ، موللاخچى، B. ئۈنئالغۇ،كۇركىراش ،تاقلاپ ، C.ئاماقچى، ئۈجمە ، دوس .   * P% A. y1 Q1 L( B* s# z; }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3 › " ئۈرىكىدىن مېغىزى تاتلىق " دىگەن تەمسىلدە (         ) .5 x" F2 k" S# w6 J) Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . مۇبالىغە بار .     B . سۈپەتلەش بار .       C. جانلاندۇرۇش بار.        D.  سىمۋۇل بار.
2 C4 g4 L  N2 M& e4 › " مەجنۇنتاللار ئېرىقتىكى سۇغا سالام قىلىپ تۇراتتى " دىگەن جۈملىدە : (     ) .9 B* `7 K; J$ vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . جانلاندۇرۇش بار .     B .ئوخشىتىش بار .       C. سېلىشتۇرۇش بار.
& u2 X# a' ~6 j1 O2 A5 › ئۇ قورقۇپ كەتكەچكە ، مۆشۈكتەك كۆزىنى پارقىرىتىپ قاراپ تۇراتتى " دىگەن جۈملىدە : (          ) .# c. d# B; ^4 D3 [7 V* `( |; \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . مۇبالىغە بار .     B .ئوخشىتىش بار .       C. سېلىشتۇرۇش بار.
* X3 i6 D7 Y0 l% c) A$ D6 › كىشىلەر بىلەن سۆزلەشكەندە ئوبيېكىتقا ، سورۇنغا قاراش كېرەك . (                 )
. J, b) P( k8 F4 q9 p5 O% u7 › ياشاش ئۈچۈن ئەڭ مۇھىم بولغان نەرسە __ئىشەنچ . (           )   .
' [& ?/ t  R% ~8 › " قۇياش "نى ھەققانىيەتكە سىمۋول قىلىشقا بولىدۇ . (           ) / C  w* m$ [% L3 Z2 i* i$ aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3.سۇئال:تۆۋەندىكىلەرنى ئىشلەڭ .          (   12 نومۇر  )
+ r- H0 X" [  F4 R/ ~9 B7 g1 › ئاستى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ ئورنىغا يەنە قانداق سۆزلەرنى ئىشلىتىشكە بولىدۇ ؟9 @- w, q8 @4 h5 m  lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئاپام ماڭا :‹‹ئىشىكنى تاقاپ ئولتۇرۇڭ ›› دەپ جېكىپ (                    ) قويۇپ ، ئۆزى بازارغا چىقىپ كەتتى .9 r' g$ p" ]. F1 [; X. _بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2 › دىلشات                 ئىمتاھان سۇئالىنىڭ ئۆزى قىياس قىلغاندىن (                         ) مۇرەككەپلىكىنى ئويلاپ باقمىغانىدى .
5 S. R% F; x' j0 V2 o3 › ئۇلار بۇ ئىشقا تېزدىن تەرەدۇت (                         ) قىلدى ./ T& S  M! E3 g/ Z& |7 d/ E* D, Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4 › ئۇ بۇ ئىشقا تۇرۇپلا ئۆزىچە چالۋاقاپ (                  ) كەتتى .! X8 E5 l% Y% x& F1 Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5 › ئۇ دائىملا ئاقساقاللىق  (                  ) قىلىدۇ .
2 v* e% O9 |4 |  F4-سۇئال : كۆنۈكمە ئىشلەڭ                         ( 20 نومۇر )
- e) }0 S; v8 S% k‹1› كەچقۇرۇن ئاپىلىرى قايتىپ كېلىپ ھەيران قېلىشتى، ئەسئەت باراڭنىڭ ئاستىدا كۈلۈپ ياتاتتى. بىر چەتتە رادىئودىن ناخشا ياڭراپ تۇراتتى.   ـ بەللى... رادىئىونى تىلغا كىرگۈزۈپ سايرىتىۋېتىپسەنغۇ، ئوغلۇم! - دەپ كۈلۈپ كەتتى تاغىسى .0 r0 J7 {- f0 b# u4 fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1) بۇ پارچە كىمنىڭ، قايسى ئەسىرىدىن ئېلىنغان؟ ژانېرى نىمە؟+ F* d, z% G9 Y- T2 S; vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
, `" ]% P; I. z# Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
. ?1 M( ]! K8 e' _0 oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2) پارچىدىكى ئەسئەت قانداق ئوبراز؟ ئۇ راستىنلا «بۇزغۇنچى» مۇ؟- f8 v# L' b' k" Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

0 |1 f$ v' c# P6 O0 p+ \5 H5 q( |7 tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹2› تۆۋەندىكى سۆزلەرگە«-ش،-ىش، -ۇش، -ۈش» قوشۇمچىلىرىنىڭ مۇۋاپىق كېلىدىغانلىرىنى ئۇلاپ يېزىڭ.: ?8 t* K  h* l" sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1) تۈز-              2) كۆر-              3) تۇر-          4) سوز-            5) كەلتۈر-
+ H3 S4 @: W$ V- W* T, C7 c+ w6) سانا-              7) قارا-              8) ئاشۇر-         9) تەكشۈر- 0 A* L1 ^  G8 `, }  r) y: hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5-سۇئال :                   ( 29 نومۇر )
3 n- E& b) I! W2 p4 L« سەمىمىيەتسىزلىكنىڭ ئاقىۋىتى » دىگەن تېمىدا بىر پارچە بايان ماقالىسى يېزىڭ.
( v0 F7 [0 S- r9 r2 h& t9 Bتەلەپ) ‹1› باياننىڭ ئامىللىرى تولۇق بولسۇن.
* k, Z3 k" E2 J: R% J, B  A7 z        ‹2› مەزمۇن تەسىرلىك، باغلىنىشلىق بولسۇن.
" U2 p1 t' s; F) q% _& C* Y‹3›چىن ۋە ھەقىقى بولۇشنى ئاساس قىلىڭ.2 q9 I& F3 u1 t3 Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
         ‹4› ئىملا چىرايلىق ۋە توغرا بولسۇن .      ! K' y9 t4 X& T& Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

6 a' @( q- c: a( R/ b, p2 D4 F; y% Y) Q- x4 K" @3 z; W1 Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

0 ~1 U9 ]; g; W1 |1 [: X$ M3 f/ M* k; U3 O2 j* m0 {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
- q% U6 y, q6 u8 e4 |, [* B8 Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
+ U7 k: ~1 R. [+ d1 s' Aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

) w$ Z* H9 ~9 o* g# B5 _- R/ _
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى
  • تېخىچە نادىر تېما يازمىغان ئوخشايدۇ ...
مۇناسىۋەتلىك نادىر تېمىلار
ۋاقتى: 2014-9-29 01:19:34 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
رەھمەت، تىما ماۋزۇسىغا ئەدىبىيات دەپ يىزىپ قوشۇمچە ھۆججەتنىمۇ قوشۇپ يوللىۋەتكەن بولسىڭىز تىخىمۇ ياخشى ئىش بولاركەن.
 ئىگىسى| ۋاقتى: 2014-10-2 19:19:30 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تۇنجى قېتىم كىرىشىم بولغاچقا، كۆڭلۈمدە ئويلىغاننى دىققەتسىزلىكىمدىن قالدۇرۇپ قويۇپتىمەن. خىزمەتدشلارنىڭ ئەپۇ قىىشىنى سورايمەن.
8 k) ]9 y* T! J, E
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى

GMT+8, 2016-8-13 06:30

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش