روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 996|ئىنكاس: 4
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

بۇ ئىشلارغا نىمە دىگۈلۈك

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
بۇ ئىشلارغا نېمە دىگۈلۈك .......
1 w7 m0 D2 n# g! n) Z) Zئەمەتجان روزى4 y' f8 B: w, F, H  ^. Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
، ۋەتەننىڭ كېلەچەك ئىزباسارلىرىنى تەربىيلەش يولىدا مىننەتسىز، تەماسىز جاپا چېكىۋاتقان بارلىغىنى بېغىشلاۋاتقان قەدىردان ئۇستازلار، قوللۇرۇڭلاردىن  گۈل ئۈنسۇن،ئالتۇن بويۇڭلار ئامان بولسۇن .تۆۋەندىكلەرنى ئوقۇپ ئازراق تەسەللى تاپساڭلار ئەجەپ ئەمەس.  5 f: a' B0 |0 m: Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پارتىيە مەركىزى كومېتىتى،گوۋۇيۈەن ئىزچىل تۈردە شىنجاڭنىڭ مائارىپ ئىشلىرىنى زور كۈچ بىلەن قوللاپ كەلدى. شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتۇنۇم رايۇنلۇق پارتكوم، خەلق ھۆكۈمىتى شىجاڭنىڭ مائارىپ ئىشلىرىغا توغرا يېتەكچىلىك قىلىپ ئاز سانلىق مىللەت زىيالىلىرىنى، پەن-تېخنىكا تايانچ خادىملىرىنى تەربىيلەشكە ئىزچىل ئەھمىيەت بەردى، نۇرغۇنلىغان ئاز سانلىق مىللەت زىيالىيلىرىنى چەتئەللەرگە ئوقۇشقا چىقىرىپ شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتۇنۇم رايۇنىنىڭ مائارىپ ئىشلىرىدا ئالەمشۇمۇل نەتىجىلەرنى ياراتتى. + d: i; |- @& ^) I, M) e1 {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
   مەن تۆۋەندە ئاساسىي قاتلاملاردىكى مەكتەپ ۋە مەكتەپ مۇدىرلىرى توغرىسىدا كۆرگەن –ئاڭلىغانلىرىمنى ،ئوتتۇرغا قويۇمەن كەڭ مائارىپچىلارنىڭ، ،ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بۇ ھەقتە ئويلىنىپ بېقىشىنى ئۈمۈد قىلىمەن . چۈنكى خىزمەتلەرنى ئاساسىي قاتلاملاردىكى مەكتەپلەر ئىشلەپ ئاندىن يۇقىرىغا چىقىرىدىغان بولغاچقا موشۇ ھەقتە توختىلىشنى توغرا تاپتىم.
- l" F- Y( _9 ?  E; P- P3 S7 ~         بىر قىسىم مەكتەپ مۇدىرلىرى نىمە ئىش قىلىۋاتىدۇ؟
9 E6 Q  Z: E$ B" E# A% @( n% J1 -خىزمەتكە ئىچىپ گاراڭ بولۇپ كەتكەن كاللىسى بىلەن كېلىدۇ .   كىيىم – كېچەكلىرى رەتسىز،ھەتتا ئىشتانلىرىنى تەتۈر كىيگەن . ئېغىزىدىن ھاراق پۇراپ تۇرغان ھالەتتە يىغىن ئاچىدۇ، ئالدىغا ئۇچرىغان ئوقۇغۇچىلارغا ۋارقىرايدۇ. ئاغزىدىن ھاراق پۇرىقى تېخى كەتمىگەن. مەكتەپ ئىچىدە ئوقۇتقۇچىلار تاماكا چەكسە بولمايدۇ.بىر قېتىم بايقىلىپ قالسا 100 يۇەن جەرىمانە،ھاراق ئىچىپ مەكتەپكە كىرسە ئۈچ كۈن سەۋەپسىز خىزمەت تاشلىغان ھىساپلىنىدۇ،دەپ قائىدە-تۈزۈملەرنى ئاغزى كۆپۈك بولغىچە سۆزلەيدۇ.ئەمما ئۆزلىرى دائىم ھاراق ئىچىپ مەكتەپكە كىرىپ ئوقۇغۇچىلار ئالدىدا يىقىلىپ يۇرىدۇ. 8 N; v8 ~& X9 B$ E" z7 wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2-بىر مەۋسۇم ئۆتۈپ كەتكىچە سىنپقا كىرىپ دەرس ئاڭلاپ باقمايدۇ. ئوقۇتقۇچىلار دەرسنى قانداق ئۆتۈۋاتىدۇ، دەرسنىڭ ئۆزلىشىشى قانداق دېگەنلەرنى ئىگەللىمەي كەچكىچە ئۆزىنىڭ ئىشى بىلەن ئالدىراش.- q3 ^+ \# K  v! P1 A. sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3-ئاچچىقى بەك يامان، چېچىلاڭغۇ، قېنى قىززىق. ئوقۇتقۇچىلار گىپى بولسا يۈرەكلىك دېيەلمەيدۇ ياكى گەپنىڭ ئۇچىنى چىقىرىپ بولغۇچە تىل-دەشنام ئىشىتىدۇ. 5 ?, D8 i! j  B& }0 f  yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4-قارىغۇلارچە، ئاساسسىزلا باشقىلارغا يان بېسىش ئەھۋاللىرى ئېغىر. ئەگەر مەكتەپ مۇدىرى يىغىندا بىر ئىشنى ئورۇنلاشتۇرسا ئۇنىڭ بەزىبىر ئامراق كىشىلىرى دەرھاللا بۇ ئىشنى بۇزۇۋېتىدۇ. ياكى مەكتەپ مۇدىرىنىڭ گەپلىرى بۇ ئامراق كىشىلىرىگە ئۆتمەيدۇ. مانا بۇ بەزىلەرنىڭ مەكتەپ مۇدىرىنى تۆگىمەس سورۇنلارغا باشلاپ قۇيرۇقىنى تۇتىۋالغانلىقى بولماي نېمە!!!& E2 x0 @, |1 ?( K( sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5-ئادەتتىكى مەسىلىلەردىمۇ پەقەتلا ئىپادە بىلدۈرمەيدۇ ياكى ئوتتۇرىغا چۈشۈپ ئىككى ئېغىر ھەق گەپ قىلىپ مەكتەپ ئىچىدىكى كىچىككىنە  زىددىئەتلەرنى ھەل قىلماي بېشىنى ئىچىگە تىقىۋالىدۇ ياكى مەسئۇلىيەتنى باشقىلارغا ئىتتىرىپ قويىدۇ. نەتىجىدە بەزى مەسىلىلەر بىخ ھالەتتىلا يوقىماي تېخىمۇ كۈچىيىپ كېتىدۇ.  n8 w8 R2 C, {. I6 G5 Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6-مەكتەپنىڭ مالىيە خادىملىرىغا ھەددىدىن زىيادە يان باسىدۇ. مالىيە خادىملىرى خالىغانچە مۇئاشىڭىزدىن تۇتىۋېرىدۇ. مۇئاش تارقىتىشتىن بۇرۇن ئېلان قىلغان مۇئاش جەدىۋىلىڭىزدىكى پۇلنىڭ سانى بىلەن كارتىڭىزغا چىققان پۇلنىڭ سانى ئوخشىمايدۇ. بۇ ئەھۋالنى سۈرۈشتۈرسىڭىز دەرھاللا ئۆكتىخور، ئەرزخۇر دېگەندەك لەقەملەرنى سىزگە ئاشۇ بالاخور، تەمەخورلار بىردەمدىلا سوۋغا قىلىدۇ-دە، يەنە دەشنام ئاڭلايسىز.
% c. `* J' w7 r5 |8 G7-رۇخسەت بېرىش مەسىلىسىگە كەلگەندە، ئوقۇتقۇچىلار كىسەل بولۇپ قالسا بولمايدۇ ، ئۇرۇق –تۇققان ،بالا-چاقىلىرى كىسەل بولۇپ قالسا رۇخسەت سورىسا ئىش ھەققى تۇتىلىدۇ ، ئائىلىسىدە ئۆلۈم بولسا ئالدى بىلەن ماكتەپكە چىقىپ رۇخسەت سوراش رەسمىيىتى بىجىرىش كېرەك .بولمىسا ئىش ھەققى تۇتۇلىدۇ.يىل ئاخىرىدا ئۈنۈم ئىش ھەققى بىرىلمەيدۇ.سىز تەتىل، ھېيىت-بايرام، شەنبە-يەكشەنبە ھەتتا كېچىلىرى ئىشلىسىڭىز ھېچنىمە يوق، ھەتتا مۇئاشىڭىزدىن تۇتىدۇ، مەكتەپنىڭ ئىشلىرىدىن قېچىپ يۈرگەنلەر سەككىز سائەتلىك تۈزۈم بىلەن ئىشلەيدۇ. ھېچكىم ئۇلارنىڭ مۇئاشىنى تۇتمايدۇ. ئارتۇق ئىشلىگەنگە ھەق بېرەلمىگەندىكىن رۇخسەت سورىسا  مۇئاش تۇتمىسا ياكى ئارتۇق ئىشلىگەن ۋاقىتقا توغرىلاپ رۇخسەت بېرىپ مۇئاشقا چېقىلمىسا بىر كىم ئۇلارنى بىر نېمەدېمەستى. گەپنىڭ توچكىسى ئىشلىگەنلەر بىلەن ئىشلىمىگەنلەر ئېنىق ئايرىلمىدى. ئۈنۋاننىڭ يوغىنىنى ئالغانلار ئەمەلىيەتتە خىزمەتنىڭ يەڭگىلىنى قىلدى.
2 ]+ ^: c) @# R! ?  i  K8-بەزى مەكتەپ مۇدىرلىرى ساپا مائارىپى، يېڭى دەرس ئىسلاھاتى، قوش تىللىق ئوقۇتۇش،پەن-تېخنىكىدا يېڭىلىق يارتىش قاتارلىقلارنى تولۇق چۈشەنمەي كۈچەپ ۋارقىراپ ئوقۇتقۇچىلارغا زور بېسىملارنى ئېلىپ كەلدى. ئەمەلىيەتتە ئۆزىنىڭ ئىسمىنى خەنزۇچە ئاران يازالايدىغان مۇدىرلار خەنزۇچە بىلمىسەڭ خىزمەتتىن تازلىنىسەن دەپ ئۆزىچە ئوقۇتقۇچىلارغا ھەيۋە قىلىپ كەلدى.
$ [, r, \3 E; {# X) tئۇنداقتا بۇ مەكتەپ مۇدىرلىرىمۇ خەنزۇچە بىلمەيدىغۇ، مەكتەپتىكى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ھەممىنى خىزمەتتىن بوشىتىپ، خەنزۇچە دەرس ئۆتەلەيدىغانلارنى يۆتكەپ ئىشلىتىپ ئۆزى تەرجىمان ئىشلىتىپ پادىشاھنىڭ سازەندىلىرىدەك بولىۋالماقچىمىدۇ. ئۇلارنىڭ بۇ مەكتەپ مۇدىرى دېگەن ھوقۇقى ئالەم بىنا بولغاندىن باشلاپلا ئۇلارغا تەقسىم قىلىنمىغان بولغىيتى.
" S- U( ^' {1 P  q; ]دۆلەتنىڭ ھېچقانداق قانۇن-نېزام، سىياسەت ۋە ھۆججەتلىرىدە8 e* j# X& z  qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتقۇچىلارنى خالىغانچە خىزمەتتىن توختات، خالىغانچە مۇئاشىنى تۇت، خالىغانچە ئۇر، ياكى باشقىلارنى كۇشكۇرتۇپ ئۇرغۇزۇۋەت، ئادەم توپلاشقان جايدا ياكى چوڭ يىغىندا ئىسمىنى ئاتاپ تىللا، ھاقارەتلە،بۈگۈندىن باشلاپ كۆزىمگە كۆرۈنمە، ئىشتىن توختاپ ئۆيۈڭگە كىرىپ كەت دىسەڭ بولىدۇ، ئۆچ ئال  دېگەن مەزمۇنلار يوقتىغۇ؟! دۆلىتىمىز ئوقۇتقۇچىلارنىڭ قانۇنىي ھوقۇق-مەنپەئەتىنى كاپالەتلەندۈرۈش، ئوقۇتقۇچىلارنى قۇغداش ئۈچۈن «جۇڭخۇا خەلق جۇمھۇريىتىنىڭ ئوقۇتقۇچىلار قانۇنى» نى تۈزۈپ يولغا قويغان ئىدى. - G7 K# V$ m% |) O/ dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مەكتەپ مۇدىرى بىلەن ياچىكا شۇجىسى ئۆز-ئارا كېلىشەلمەيدىغان، پۇت تېپىشىدىغان، ھەتتا ھوقۇق تالىشىپ زىددىئەتلىشىغان ئەھۋاللار بىر قەدەر ئېغىر.
" S  n- ~/ j7 E" i* j1-مەكتەپنىڭ شۇجىسى ئۆز خىزمىتى بىلەن بولماي، ھە دېسىلا مەكتەپ مۇدىرىنىڭ دائىرىسىگە ئارلىشىۋالىدۇ. مەكتەپ مۇدىرى سىزگە بىر ئىشنى تاپشۇرسا، شۇجىمۇ ئوخشاش ۋاقىتتا يەنە بىر ئىشنى سىزگە تاپشۇرۇپ مۇدىرنىڭ ئىشىنى پۇتلايدۇ./ l8 ?5 U( w- _. R! M( Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2-مەكتەپ مۇدىرى چوڭ يىغىندا بىر ئىشنى ئورۇنلاشتۇرسا، شۇجىمۇ
" c5 v+ h+ h* C+ m! yچوڭ يىغىندا باشقا بىر ئىشنى يەنى مۇدىرنىڭ بايا ئورۇنلاشتۇرغان ئىشىغا زېت كېلىدىغان، ئۇنىڭ ئەكسىچە بولغان يەنە بىر ئىشنى ئورۇنلاشتۇرىدۇ ياكى زېت گەپ قىلىپ قويىدۇ. نەتىجىدە باشقىلار بۇ ئىككى باشلىقنىڭ مۇناسىۋىتى ياخشى ئەمەسكەن دېگەن تۇيغۇغا كېلىدۇ-دە مەكتەپنىڭ ئىچىدە گوروھۋازلىق، خۇشامەتچىلىك ئەۋج ئالىدۇ، بارا-بارا زىددىئەت پەيدا بولۇپ ئوقۇتۇش تاشلىنىپ قالىدۇ. زىيان ئوقۇغۇچىلارغا، جەمئىيەتكە، دۆلەتكە بولىدۇ.
& R: [5 N: `" b  v. K' {% J8 H3-مەكتەپ مۇدىرىنىڭ يېنىغا رۇخسەت سوراپ كىرسىڭىز مەلۇم سەۋەپلەر تۈپەيلىدىن رۇخسەت بەرمىگەندە مەكتەپنىڭ شۇجىسى دەرھاللا سىزگە نەچچە كۈنلۈك، ھەتتا ھەپتىلىك رۇخسەت بېرىۋىتىدۇ-دە، شۇنىڭ بىلەن تەرتىپ بۇزۇلىدۇ، سىنپقا ئوقۇتقۇچى يېتىشمەيدۇ، دەرس كېيىن قالىدۇ. ئوقۇغۇچىلارنىڭ نەتىجىسى چۈشۈپ كەتسە يۇقىرىدىكىلەر مەكتەپ مۇدىرىنى تۇتىدۇ-دە، شۇجى تاماشا كۆرۈپ ئولتۇرۇۋېرىدۇ. مەكتەپ مۇدىرى ئوسال بولىدۇ.
; i. R2 t1 @# ]8 O4 a, W4-شۇجى مەن نازارەت قىلىمەن دەپ ھە دېسىلا ئۇششاق ئىشلارغىمۇ ئارلىشىۋالىدۇ. گوروھۋازلىق قىلىپ مەكتەپ مۇدىرىنى پۇتلايمەن دەپلا تۇرىدۇ. ئوقۇتۇشنىڭ، 2-دەرسخانا پائالىيەتلىرىنىڭ ئىشلىرى سەل ئالغا بېسىپ بولغۇچە شۇجىنىڭ خۇيى تۇتۇپ قالىدۇ-دە ئۇمۇ ئوقۇتقۇچىلارغا تازا بېسىم ئېلىپ كېلىدىغان بىر قانچە تۈزۈمنى تۈزۈپ چىقىپ ئوقۇتقۇچىلارنى دەرس تەييارلاش، دەرس ئۆتۈشكە ۋاقىت چىقىرالماسلىقتەك ھالەتكە كەلتۈرۈپ قويىدۇ. يەنە ئىككى ئارىلىقتا تەڭلىكتە قېلىۋاتقىنى يەنە شۇ بىچارە ئوقۇتقۇچىلار.
6 M6 x9 X& z1 A3 g4 p5-شۇجى بار ئامالى بىلەن مەكتەپ مۇدىرىنىڭ ئىش-ھەرىكەتلىرىنى كۆزەتمەكچى، ھەتتا مالىيە ھېساباتلىرىنى خالىغانچە تەكشۈرۈشنىڭ كويىدا يۈرىدۇ، مەخسۇس كۆز-قۇلاقلارنى قويىدۇ. ئازراقلا يىپ ئۇچىغا ئېرىشسە ھەممە ئادەمگە دەپ كېچىككىنە ئىشلارنى كۆپتۈرۈپ يۈرۈيدۇ.# ?! X' F" g0 [8 M# bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6-ئەسلىدە مەكتەپ مۇدىرى ئىمزالاشقا تېگىشلىك ھۆججەت ياكى ئىلتىماسلارغا شۇجى ئۆزىچە قول قويىۋېرىدۇ. شۇ قۇيرۇقى تۇتۇلۇپ قالغان ياكى ئاغزى ئېتىلىپ قالغان مۇدىر گەپ قىلالماي دەردىنى ئېچىگە يۈتۈپ ئولتۇرماقتىن باشقا ئامال يوق.
+ B: ^) c) }# V' T7-مەكتەپتىكى تۈرلۈك سىياسىي ئۆگىنىشلەر بىلەن كارى يوق. 6 X6 K; ?& C* ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كەچكىچە تۈزۈم تۈزۈپلا تۇرغان. ئۇ تۈزۈمگە ئۆزى باش بولۇپ رىئايە قىلمىغان.
; R' D8 @( k' ]( U: z8-مەكتەپتىكى ئوتتۇرا قاتلام كادىرلىرىنى خالىغانچە ئۆستۈرىمەن، قالدۇرىمەن، ۋەزىپىگە تەيىنلەيمەن دەپ ئاخىرىدا كىم قايانغا يىتىلىسە شۇ يانغا مېڭىپ خەقنىڭ ئالدىدا كۈلكىگە قالغان.* M  Z3 [. }0 G- t+ U3 |( bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۇلارنىڭ ھازىرقى ۋەزىپىسى ئاساسلىقى:; @" `* w9 C9 c' X/ U. nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
غەيۋەت قىلىش؛ ئوقۇتقۇچىلارنى مەكتەپ باشلىقلىرىغا چېقىشتۇرۇش؛ ئوقۇتقۇچىلارنى يوقلىما قىلىش؛ خالىغانچە ئىشقا بۇيرۇپ ئۆزىنىڭ دەرسىنى باشقا ئوقۇتقۇچىلارغا يۈكلەپ قۇيۇش؛ ئۈنۋاننىڭ يوغىنىنى ئېلىش؛ ئوقۇتقۇچىلارنىڭ تۈرلۈك پىلان-خاتىرلىرىنى تەھرىر، مۇھەررىرلەردەك تەكشۈرۈپ ئۆزىچە كۆرەڭلەپ باھا بېرىش؛ دەرس سائىتى ئاز بولۇش؛ سورۇنلاردا ئولتۇرۇشۇپ بېرىش ۋاقتى كۆپ بولۇش؛ زىدىيئەتلەرنى بېسىقتۇرماي ئەكسىچە ئۆتكۈرلەشتۈرۈۋېتىش؛ ئوقۇتقۇچىلارنى خالىغانچە ھاقارەت قىلىش؛ تۇخۇمدىن تۈك ئۈندۈرۈش؛ ئۆزىنىڭكىنىلا راست قىلىش؛ ئۆزىدىن باشقىلارنى كۆزگە ئىلماسلىق بىلەن ئاۋارە.
, j# L: {" n! Y/ v9 E/ c6 z
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى
  • تېخىچە نادىر تېما يازمىغان ئوخشايدۇ ...
مۇناسىۋەتلىك نادىر تېمىلار
ۋاقتى: 2014-2-25 23:46:20 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قەيەردىكى قانداق مەكتەپتە ئىشلەپ قالغانسىز؟

باھا سۆز

جەنۇبى شىنجاڭدا بۇندا ئىش كۆپقۇ ئادىلكا..بولاپمۇ بىزنىڭ يەكەننىڭ يىزېلىرىدا نورمال ئىش بۇلار  تەپسىلاتى ئىنكاس ۋاقتى: 2014-2-26 12:51
ۋاقتى: 2014-2-26 10:22:32 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
راس دەيسىز بىر قىسىم  مەكتەپلەردە بۇنداق ئىشلار بەك ئېغىر ، بۇلۇپمۇ جەنۇبى شىنجاڭ رايۇنلىرىدا
ADiL يوللىغان ۋاقتى  2014-2-25 23:46
9 E! g+ k. ~3 I8 wقەيەردىكى قانداق مەكتەپتە ئىشلەپ قالغانسىز؟

! @) N+ ~+ ^& r$ V0 Tجەنۇبى شىنجاڭدا بۇندا ئىش كۆپقۇ ئادىلكا..بولاپمۇ بىزنىڭ يەكەننىڭ يىزېلىرىدا نورمال ئىش بۇلار
ۋاقتى: 2014-2-26 14:06:45 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىزنىڭ خوتەندىمۇ..........

ئېنگىلىزچە كىرگۈزۈش ھالىتىگە ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl بىلەن K كۇنۇپكىسىنى بىرلەشتۈرۈپ بېسىڭ، يەنە بىر قېتىم مۇشۇنداق باسسىڭىز ئۇيغۇرچىغا ئالمىشىدۇ .

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

تاقاش

ئالاھىدە تەۋسىيەئالدىنقى /1 كېيىنكى

كەلگەن قەدىمىڭىزگە مەرھابا، سىز تېخى مۇنبەرگە ئەزالىق نامىڭىزدا كىرمەپسىز مۇنبەرگە كىرىڭ ياكى ئەزا بولۇڭ

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى ( 新ICP备10200892号 )

GMT+8, 2015-4-25 22:26

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش