كۆرۈش: 438|ئىنكاس: 1

2015/2016-ئوقۇش يىلى 1-ئوقۇش مەۋسۇمى مەۋسۇملۇق ئىمتىھان سۇئالى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
باشلانغۇچ مەكتىپىنىڭ 2015/2016-ئوقۇش يىلى 1-ئوقۇش مەۋسۇمى مەۋسۇملۇق ئىمتىھان سۇئالى
3-يىللىق تىل-ئەدەبىيات
(«قوش تىل»سىنىپلىرى ئۈچۈن)
تولۇق نومۇر : 100نومۇر         ئىمتىھان ۋاقتى : 80مىنۇت
جەمئىي        Ⅳ        Ⅲ        Ⅱ        Ⅰ        سۇئال تۈرى
                                        ئىرىشكەن نومۇر
Ⅰ سۇئال : ئاساسى بىلىملەر . (جەمئىي 39 نومۇر)
1.تۈۋەندىكى سۆزلەرنىڭ ئىملاسىنى تۈزىتىڭ . (3نومۇر)
ئاشكۆز                          سۆيگىسى                                پۇتلا                  
ھىلىگە                         كىيىنىۋاغان                               پىچاخنى              
2.تۈۋەندىكى سۆزلەرگە مەنىسنى يېزىپ بېقىڭ . (3نومۇر)
چىچەن                              تاتلىق                           تائام                     
تەشەككۈر                           ھەۋەس                          مەغرۇر                    
3.تۈۋەندىكى سۆزلەرگە سۆز بىرىكمىسى تۈزۈڭ . (3نومۇر)
جەزمەن                             نورۇز                            توغرىسىغا                  
سايراش                            ياۋاش                           بىمالال                     
4.تۈۋەندىكى سۆزلەرگە قارىمۇ-قارشى مەنىلىك سۆزلەرنى يېزىپ بېقىڭ . (3نومۇر)
پارقىراق                             ياز                             سوغۇق                     
ئىسسىق                              شېرىن                         ئېچىلىش                  
5.بوش ئورۇنغا مۇۋاپىق سۆز قويۇڭ . (3نومۇر)
               

                     
6.تۈۋەندىكى سۆزلەردىن سۆز تۈرلىگۈچى قوشۇمچە ئۇلانغان سۆزلەر بىلەن سۆز ياسىغۇچى قوشۇمچە ئۇلانغان سۆزلەرنى ئايرىپ چىقىڭ . (6 نومۇر)
ئەجدادلار                مۇقامچى                غەزەلنى                كۈيخانا                قويچى                تېڭىقچى
                                                                               
كۆكنىڭ                ئېتىغا                چاچلىق                چىرايى                كىشىلەر                گۈللەر
سۆز تۈرلىگۈچى قوشۇمچە ئۇلانغان سۆزلەر :
                                                                                             
سۆز ياسىغۇچـى قوشۇمچە ئۇلانغان سۆزلەر :
                                                                                             
7.تىكىسىت مەزمۇنىغا ئاساسەن بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ .(6نومۇر)
بۇ تاغدا ئادەمنى ھەيران قالدۇرىدىغان ئاجايىپ                      ،                     ،
                  ،                   ،                    ،                    بار.
8.تۈۋەندىكى جۈملىلەر ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىنىڭ قايسى تۈرىگە كىرىدىغانلىقىنى ئايرىپ يېزىڭ . (4نومۇر)
△پۈتۈن تەبىئەت قىشلىق چاپانلىرىنى سېلىپ ياپيېشىل تون كىيدى . (                          )
△ئۇ گويا لاي ئادەمگىلا ئوخشاپ قالغانىدى .                      (                          )
9.توغرا-خاتالىقىغا ھۆكۈم قىلىڭ . (4نومۇر)
(1)ئۇلۇغبەگ ، بۇ ھەپتە جۇت بولىدىغانلىقىنى بىلىۋالدى .                            (        )
(2)ئۇلۇغبەگە كۈندۈزى ئىلىم ئۈگەنسە، تۈندە تاتلىق ئۇيقۇسىنى ئۇخلايىتتى.            (        )
(3)يۈسۈپ خاس ھاجىپ 1025-يىلى بالاساغۇندا تۇغۇلغان.                            (        )
(4)«قۇتادغۇبىلىگ»نىڭ ئاپتورى يۈسۈپ خاس ھاجىپ .                              (        )
10.ئاستى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ ئورنىغا يەنە قانداق سۆزلەرنى قويۇشقا بولىدۇ ؟  (4نومۇر)
△دوراپۇرۇشلارنىڭ«سەكسەن خالتا»سىدىكى قۇرۇپ قالغان ھېلىقى گۈللەرگە ئازراقمۇ ئوخشىمايتتى.
(                 )
△يەنە زەن سېلىپ قارىسام ، سۆسۈن رەڭدە ئېچىلغان قارا لەيلىلىرىمۇ بار ئىكەن .
(                 )
△ئۇرۇقتىن باشقا نەرسە يوققۇ ، - دېدىم ، ئوغلۇمنىڭ سۆزىگە سەل ئەجەپلىنىپ .
                                                             (                 )
△ئۇ يولدىن ئالما ئېلىۋالايلى بولامدۇ ؟ ساڭا بىر نەرسىنى كۆرسىتىپ قويىمەن ، - دېدىم ئوغلۇمغا مەغرۇر ھالدا .
(                 )
Ⅱ سۇئال : ئۇنۋېرسال سۇئاللار . (جەمئىي 25 نومۇر)
1.تۈۋەندىكى قوشۇمچىلارغا سۆز قوشۇپ يېڭى سۆز ياساڭ ھەم ياسالغان سۆزگە جۈملە تۈزۈڭ.  (6نومۇر)
چى :     (                ) :                                                                     
چان :    (                ) :                                                                     
دىن :    (                ) :                                                                     
2.تۈۋەندىكى سۆزلەرنىڭ سۆز تومۇرى بىلەن قوشۇمچىسىنى ئايرىپ يېزىڭ ؟ (2نومۇر)
ئۈلگە : گۈللۈك : گۈل – لۈك
چوڭراق:               ساۋاقداش:                ئانام:                    ئىشخانا:            
3.تۈۋەندىكى جۈملىلەرنى يىغىنچاقلاپ يېزىڭ (2نومۇر)
△سۆڭەڭ-سۆڭەكلەردىن ئۆتىدىغان سوغۇقنىڭ قىيناشلىرى كۆرۈنۈشتە ئاجىز كۆرۈنىدىغان قار لايلىسىنى باش ئەگدۈرەلمەيدىكەن .
                                                                                             

4.تۈۋەندىكى سۆزلەرگە جۈملە تۈزۈڭ . (6نومۇر)
پاھ...ھە ! :                                                                                 
رەت-رېتى  :                                                                                 
...لا ئەمەس... :                                                                              
5.ئۆزىڭىز ئەڭ ياخشى كۆرىدىغان بىر ئويۇننىڭ ئويناش تەرتىپىنى يېزىپ بېقىڭ ؟  (2نومۇر)
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
6.ئاماننىساخان كىم ؟ ئۇ قاچان ؟ قەيەردە تۇغۇلغان ؟ (2نومۇر)
                                                                                             
                                                                                             
7.ئىككى گورۇپپىدىكى سۆزلەردىن ماس كىلىدىغانلىرىنى سىزىق ئارقىلىق تۇتاشتۇرۇڭ . (5نومۇر)

قاتتىق                شارائىت
               
پايدىلىق                سېزىمى
               
بەدەن                توپا
               
ئەينەك                تېپىش
               
كۈچەپ                ئىستاكان

Ⅲ سۇئال : بىرىلگەن تەلەپلەرنى ئورۇنداش . (جەمئىي 16 نومۇر)
(1) بېرىلگەن پارچىنى ئوقۇپ ، ئاستىدىكى تەلەپنى ئورۇنداڭ ؟  (8نومۇر)
بالىلار ئارىسىدا قاتتىق كۈلكە كۆتۈرۈلدى . ئۇلار چۇرقىرىشىپ ، ئولتۇرغان بالىغا ئويۇننىڭ قائىدىسى بويىچە «خاقان»نىڭ ئەمرىنى ئورۇنداتقۇزماقچى بولدى . ئەسلى ئويۇن قائىدىسىدە بۇلۇقنى پۇت-قولىدىن تۇتۇپ ئېقىنغا تاشلاپ«سەگىتىش»كە توغرا كىلەتتى .
بالىلار رىياسەتچىنىڭ سۆزىدىن خۇش بولۇشۇپ ، «ئوردىكام» ، «چىم»ئويىنىدا ئىشلەتكەن گۈرجەكلىرى بىلەن نەم قۇم-توپىنى قېزىپ ، ئېرىق ئېچىپ ، كۆلچەككە سۇ قۇيۇشقا باشلىدى .
①        بۇ پارچە قايسى تېكىسىتتىن ئېلىنغان ؟ (1 نومۇر)
                                                                                             
②        جۈپ سۆزلەرنىڭ ئاستىغا سىزىڭ. (3 نومۇر)
                                                                                             
③        بۇ پارچىنى ئوقۇپ نىمىنى ھېس قىلدىڭىز ؟ قىسقىچە يېزىڭ . (2 نومۇر)
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
④        ئاستى سىزىلغان سۆزگە بىر جۈملە تۈزۈڭ ؟ (2 نومۇر)
                                                                                             
(2) پارچىنى ئوقۇپ تەلەپلەرنى ئورۇنداڭ . (8نومۇر)
مەن بالىلىق دەۋرىمنى مومانىڭ يېنىدا ئۆتكۈزگەنىدىم□ مومانىڭ مەھەللىسى ئاقتاش دىيىلەتتى□ مەھەللىنى شەرىقتىن غەرىبكە ئاققان دەريا ئايلىنىپ ئۆتەتتى□ مەھەللە تۆۋىنى بۈككىدە توقايلىق ئىدى□ يۇقىرىسىدا ئېگىز دۆڭلەر بولۇپ□ دۆڭلەر قارىغايلىق تاغلارغا تۇتىشىپ كېتەتتى□
△پارچىغا مۇۋاپىق تىنىش بەلگىلىرىنى قويۇڭ؟ (3 نومۇر)
△پارچىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆزنىڭ ئورنىغا يەنە قايسى سۆزلەرنى قويۇشقا بولىدۇ ؟ (2نومۇر)
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
(3) تۈۋەندىكى ماقال-تەمسىلنىڭ مەنىسىنى چۈشەندۈرۈپ بېقىڭ (3نومۇر)
چۈمۈلىنىڭ پۇتىدىن ئۆگەنسەڭ ئۆگەنگىن ، قۇشقاچنىڭ تىلىدىن ئۆگەنمە .
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
Ⅳ سۇئال : يېزىقچىلىق مەشىقى . (جەمئىي 20 نومۇر)
△بىر پارچە كۈندىلىك خاتىرە يېزىڭ .
تەلەپ : (1) ئۆزىڭىز كۈندىلىك تۇرمۇشتا ئۇچرىغان ئەھمىيەتلىك ئىشلاردىن بىرنى ئويلاپ ، مەزمۇنى ئېنىق ، چۈشىنىشلىك قىلىپ يېزىپ چىقىڭ .
        (2) خەت سۈپىتى ۋە ئىملاغا دىققەت قىلىڭ ، تىنىش بەلگىللىرىنى مۇۋاپىق ئىشلىتىڭ ، سۆز-جۈملىلەرنىڭ راۋان ، ئوي-پىكىر توغرا ، قايىل قىلارلىق ، چۈشىنىشلىك بولىشىغا ئەھمىيەت بىرىڭ .
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             
                                                                                             

baykax - بايقاش ئەسكەرتمىسى

ئالاھىدە ئاگاھلاندۇرۇش:

بايقاشتىكى ماتېرىياللارنى چۈشۈرۈپ ئىشلەتكىنىڭىز شۇ ماتېرىيالنىڭ سىزنىڭ بولۇپ قالغانلىقىنى بىلدۈرمەيدۇ. سىزنىڭ پەقەت پايدىلىنىش ھوقۇقىڭىز بولىدۇ. تور بىتىمىز تەمىنلىگەن ھەرقانداق بىر ماتىريالنى تور بىتىمىزنىڭ ماقۇللىقىنى ئالماي تۇرۇپ،ھەرقانداق بىر توربەت،بىلوگ،ياكى ھەقسىز تور دىسكىسى قاتارلىق ۋاستىلەردىن پايدلىنىپ شەخىسلەرنىڭ ئۆزئالدىغا تارقىتىشىغا يول قويۇلمايدۇ. ئەگەر مۇشۇنداق ئەھۋال بايقالسا مۇناسىپ قانۇنى جاۋاپكارلىقنى ئۆز ئۇستىڭىزگە ئالىسىز. باشقىلارنىڭ ئەمگىكىنى قەدىرلەڭ.

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

ۋاقتى: 2015-12-24 11:15:50|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياسولاپ يوللىغان بولسىڭىز
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ

ئىنكاس يوللاش

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولىمەن

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى


تېز ئىنكاسچوققىغا قايتىشسەھىپىگە قايتىش