| باشلانغۇچ مەكتىپىنىڭ 2015/2016-ئوقۇش يىلى 1-ئوقۇش مەۋسۇمى مەۋسۇملۇق ئىمتىھان سۇئالى 3-يىللىق تىل-ئەدەبىيات («قوش تىل»سىنىپلىرى ئۈچۈن) تولۇق نومۇر : 100نومۇر ئىمتىھان ۋاقتى : 80مىنۇت جەمئىي Ⅳ Ⅲ Ⅱ Ⅰ سۇئال تۈرى ئىرىشكەن نومۇر Ⅰ سۇئال : ئاساسى بىلىملەر . (جەمئىي 39 نومۇر) 1.تۈۋەندىكى سۆزلەرنىڭ ئىملاسىنى تۈزىتىڭ . (3نومۇر) ئاشكۆز سۆيگىسى پۇتلا ھىلىگە كىيىنىۋاغان پىچاخنى 2.تۈۋەندىكى سۆزلەرگە مەنىسنى يېزىپ بېقىڭ . (3نومۇر) چىچەن تاتلىق تائام تەشەككۈر ھەۋەس مەغرۇر 3.تۈۋەندىكى سۆزلەرگە سۆز بىرىكمىسى تۈزۈڭ . (3نومۇر) جەزمەن نورۇز توغرىسىغا سايراش ياۋاش بىمالال 4.تۈۋەندىكى سۆزلەرگە قارىمۇ-قارشى مەنىلىك سۆزلەرنى يېزىپ بېقىڭ . (3نومۇر) پارقىراق ياز سوغۇق ئىسسىق شېرىن ئېچىلىش 5.بوش ئورۇنغا مۇۋاپىق سۆز قويۇڭ . (3نومۇر)
6.تۈۋەندىكى سۆزلەردىن سۆز تۈرلىگۈچى قوشۇمچە ئۇلانغان سۆزلەر بىلەن سۆز ياسىغۇچى قوشۇمچە ئۇلانغان سۆزلەرنى ئايرىپ چىقىڭ . (6 نومۇر) ئەجدادلار مۇقامچى غەزەلنى كۈيخانا قويچى تېڭىقچى كۆكنىڭ ئېتىغا چاچلىق چىرايى كىشىلەر گۈللەر سۆز تۈرلىگۈچى قوشۇمچە ئۇلانغان سۆزلەر : سۆز ياسىغۇچـى قوشۇمچە ئۇلانغان سۆزلەر : 7.تىكىسىت مەزمۇنىغا ئاساسەن بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ .(6نومۇر) بۇ تاغدا ئادەمنى ھەيران قالدۇرىدىغان ئاجايىپ ، ، ، ، ، بار. 8.تۈۋەندىكى جۈملىلەر ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىنىڭ قايسى تۈرىگە كىرىدىغانلىقىنى ئايرىپ يېزىڭ . (4نومۇر) △پۈتۈن تەبىئەت قىشلىق چاپانلىرىنى سېلىپ ياپيېشىل تون كىيدى . ( ) △ئۇ گويا لاي ئادەمگىلا ئوخشاپ قالغانىدى . ( ) 9.توغرا-خاتالىقىغا ھۆكۈم قىلىڭ . (4نومۇر) (1)ئۇلۇغبەگ ، بۇ ھەپتە جۇت بولىدىغانلىقىنى بىلىۋالدى . ( ) (2)ئۇلۇغبەگە كۈندۈزى ئىلىم ئۈگەنسە، تۈندە تاتلىق ئۇيقۇسىنى ئۇخلايىتتى. ( ) (3)يۈسۈپ خاس ھاجىپ 1025-يىلى بالاساغۇندا تۇغۇلغان. ( ) (4)«قۇتادغۇبىلىگ»نىڭ ئاپتورى يۈسۈپ خاس ھاجىپ . ( ) 10.ئاستى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ ئورنىغا يەنە قانداق سۆزلەرنى قويۇشقا بولىدۇ ؟ (4نومۇر) △دوراپۇرۇشلارنىڭ«سەكسەن خالتا»سىدىكى قۇرۇپ قالغان ھېلىقى گۈللەرگە ئازراقمۇ ئوخشىمايتتى. ( ) △يەنە زەن سېلىپ قارىسام ، سۆسۈن رەڭدە ئېچىلغان قارا لەيلىلىرىمۇ بار ئىكەن . ( ) △ئۇرۇقتىن باشقا نەرسە يوققۇ ، - دېدىم ، ئوغلۇمنىڭ سۆزىگە سەل ئەجەپلىنىپ . ( ) △ئۇ يولدىن ئالما ئېلىۋالايلى بولامدۇ ؟ ساڭا بىر نەرسىنى كۆرسىتىپ قويىمەن ، - دېدىم ئوغلۇمغا مەغرۇر ھالدا . ( ) Ⅱ سۇئال : ئۇنۋېرسال سۇئاللار . (جەمئىي 25 نومۇر) 1.تۈۋەندىكى قوشۇمچىلارغا سۆز قوشۇپ يېڭى سۆز ياساڭ ھەم ياسالغان سۆزگە جۈملە تۈزۈڭ. (6نومۇر) چى : ( ) : چان : ( ) : دىن : ( ) : 2.تۈۋەندىكى سۆزلەرنىڭ سۆز تومۇرى بىلەن قوشۇمچىسىنى ئايرىپ يېزىڭ ؟ (2نومۇر) ئۈلگە : گۈللۈك : گۈل – لۈك چوڭراق: ساۋاقداش: ئانام: ئىشخانا: 3.تۈۋەندىكى جۈملىلەرنى يىغىنچاقلاپ يېزىڭ (2نومۇر) △سۆڭەڭ-سۆڭەكلەردىن ئۆتىدىغان سوغۇقنىڭ قىيناشلىرى كۆرۈنۈشتە ئاجىز كۆرۈنىدىغان قار لايلىسىنى باش ئەگدۈرەلمەيدىكەن . 4.تۈۋەندىكى سۆزلەرگە جۈملە تۈزۈڭ . (6نومۇر) پاھ...ھە ! : رەت-رېتى : ...لا ئەمەس... : 5.ئۆزىڭىز ئەڭ ياخشى كۆرىدىغان بىر ئويۇننىڭ ئويناش تەرتىپىنى يېزىپ بېقىڭ ؟ (2نومۇر) 6.ئاماننىساخان كىم ؟ ئۇ قاچان ؟ قەيەردە تۇغۇلغان ؟ (2نومۇر) 7.ئىككى گورۇپپىدىكى سۆزلەردىن ماس كىلىدىغانلىرىنى سىزىق ئارقىلىق تۇتاشتۇرۇڭ . (5نومۇر)
قاتتىق شارائىت پايدىلىق سېزىمى بەدەن توپا ئەينەك تېپىش كۈچەپ ئىستاكان
Ⅲ سۇئال : بىرىلگەن تەلەپلەرنى ئورۇنداش . (جەمئىي 16 نومۇر) (1) بېرىلگەن پارچىنى ئوقۇپ ، ئاستىدىكى تەلەپنى ئورۇنداڭ ؟ (8نومۇر) بالىلار ئارىسىدا قاتتىق كۈلكە كۆتۈرۈلدى . ئۇلار چۇرقىرىشىپ ، ئولتۇرغان بالىغا ئويۇننىڭ قائىدىسى بويىچە «خاقان»نىڭ ئەمرىنى ئورۇنداتقۇزماقچى بولدى . ئەسلى ئويۇن قائىدىسىدە بۇلۇقنى پۇت-قولىدىن تۇتۇپ ئېقىنغا تاشلاپ«سەگىتىش»كە توغرا كىلەتتى . بالىلار رىياسەتچىنىڭ سۆزىدىن خۇش بولۇشۇپ ، «ئوردىكام» ، «چىم»ئويىنىدا ئىشلەتكەن گۈرجەكلىرى بىلەن نەم قۇم-توپىنى قېزىپ ، ئېرىق ئېچىپ ، كۆلچەككە سۇ قۇيۇشقا باشلىدى . ① بۇ پارچە قايسى تېكىسىتتىن ئېلىنغان ؟ (1 نومۇر) ② جۈپ سۆزلەرنىڭ ئاستىغا سىزىڭ. (3 نومۇر) ③ بۇ پارچىنى ئوقۇپ نىمىنى ھېس قىلدىڭىز ؟ قىسقىچە يېزىڭ . (2 نومۇر) ④ ئاستى سىزىلغان سۆزگە بىر جۈملە تۈزۈڭ ؟ (2 نومۇر) (2) پارچىنى ئوقۇپ تەلەپلەرنى ئورۇنداڭ . (8نومۇر) مەن بالىلىق دەۋرىمنى مومانىڭ يېنىدا ئۆتكۈزگەنىدىم□ مومانىڭ مەھەللىسى ئاقتاش دىيىلەتتى□ مەھەللىنى شەرىقتىن غەرىبكە ئاققان دەريا ئايلىنىپ ئۆتەتتى□ مەھەللە تۆۋىنى بۈككىدە توقايلىق ئىدى□ يۇقىرىسىدا ئېگىز دۆڭلەر بولۇپ□ دۆڭلەر قارىغايلىق تاغلارغا تۇتىشىپ كېتەتتى□ △پارچىغا مۇۋاپىق تىنىش بەلگىلىرىنى قويۇڭ؟ (3 نومۇر) △پارچىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆزنىڭ ئورنىغا يەنە قايسى سۆزلەرنى قويۇشقا بولىدۇ ؟ (2نومۇر) (3) تۈۋەندىكى ماقال-تەمسىلنىڭ مەنىسىنى چۈشەندۈرۈپ بېقىڭ (3نومۇر) چۈمۈلىنىڭ پۇتىدىن ئۆگەنسەڭ ئۆگەنگىن ، قۇشقاچنىڭ تىلىدىن ئۆگەنمە . Ⅳ سۇئال : يېزىقچىلىق مەشىقى . (جەمئىي 20 نومۇر) △بىر پارچە كۈندىلىك خاتىرە يېزىڭ . تەلەپ : (1) ئۆزىڭىز كۈندىلىك تۇرمۇشتا ئۇچرىغان ئەھمىيەتلىك ئىشلاردىن بىرنى ئويلاپ ، مەزمۇنى ئېنىق ، چۈشىنىشلىك قىلىپ يېزىپ چىقىڭ . (2) خەت سۈپىتى ۋە ئىملاغا دىققەت قىلىڭ ، تىنىش بەلگىللىرىنى مۇۋاپىق ئىشلىتىڭ ، سۆز-جۈملىلەرنىڭ راۋان ، ئوي-پىكىر توغرا ، قايىل قىلارلىق ، چۈشىنىشلىك بولىشىغا ئەھمىيەت بىرىڭ .
|
|