| ئۈنۋىرىسال ئەمەلىيەت تەييارلىقى بولۇپ ، كدلېندارلىق پىلان ۋە ئالدىنقى تۆت سائەتلىك تەييالىق .....
ظوقذتذش سذرظەت پئلان جەدئؤئلئ教学进度计划表 ئۈنۋىرىسال 3-يىللىق 1-ماۋسۇم دەرس ساظئتئ 课时 ظوقذتذش مەزمذنئ教学内容 باشلئنئش-توختاش ؤاقتئ起至时间 ەەپتە 周次 2 1- بۆلەك مۇلازىمەت قىلىش ۋە ئادەتلىنىش ئاساسى تېما 1 باشقىلار بىلەن تونوشۇش شادلىقى 8- ئاينىڭ 31- كۈنىدىن 9- ئاينىڭ 4- كۈنگىچە 1 2 2- بۆلەك تۇرمۇش ۋە موھىت ئاساسى تېما 2 يېمەكلىك بىخەتەرلىكى 9- ئاينىڭ 7- كۈنىدىن 9- ئاينىڭ 11- كۈنگىچە 2 2 3- بۆلەك ئىنسانلار مەدەنىيىتى ۋە جەمئىيەت ئاساسى تېما 3 ئۆسۈپ يېتىلىش مۇساپىسى 9- ئاينىڭ 14- كۈنىدىن 9- ئاينىڭ 18- كۈنگىچە 3 2 قۇربان ھېيىت 9- ئاينىڭ 21- كۈنىدىن 9- ئاينىڭ 25- كۈنگىچە 4 2 دولەت بايرىمى 9- ئاينىڭ 28- كۈنىدىن 10- ئاينىڭ 2- كۈنگىچە 5 2 ئاساسى تېما 3 ئۆسۈپ يېتىلىش مۇساپىسى 4- بۆلەك تەبىئەت ۋە پەن-تېخنىكا ئاساسى تېما 4 ئىككى قولىمىزدىكى بىلىملەر 10- ئاينىڭ 5- كۈنىدىن 10- ئاينىڭ 9- كۈنگىچە 6 2 5-بۆلەك تەبىئەت ۋە پەن-تېخنىكا ئاساسى تېما 4 ئىككى قولىمىزدىكى بىلىملەر 10- ئاينىڭ 12- كۈنىدىن 10- ئاينىڭ 16- كۈنگىچە 7 2 ئاساسى تېما 5 سېھرىلىك يورۇقلۇق 10- ئاينىڭ 19- كۈنىدىن 10- ئاينىڭ 23- كۈنگىچە 8 2 ئەمگەك ۋە تېخنىكا 1- بۆلەك كىچىك ئاشپەز 1-پائالىيەت گۈرۈچ دۈملەش 10- ئاينىڭ 26- كۈنىدىن 10- ئاينىڭ 30- كۈنگىچە 9 2 كىچىك ئاشپەز 2-پائالىيەت شىنجاڭچە ئىچىملىكلەر 11- ئاينىڭ 2- كۈنىدىن 11- ئاينىڭ 6- كۈنگىچە 10 2 كىچىك ئاشپەز 3-پائالىيەت مەن مېۋە يېيىشكە ئامراق 11- ئاينىڭ 9- كۈنىدىن 11- ئاينىڭ 13- كۈنگىچە 11 2 2- بۆلەك ياساش 1-پائالىيەت ئىستىرو شەكىل ياساش 11- ئاينىڭ 16- كۈنىدىن 11- ئاينىڭ 20- كۈنگىچە 12 2 2-پائالىيەت پۆپۈك قورچاق 11- ئاينىڭ 23- كۈنىدىن 11- ئاينىڭ 27- كۈنگىچە 13 2 3- بۆلەك قول ئىشلىرى 1-پائالىيەت تۈگمە قاداش 11- ئاينىڭ 29- كۈنىدىن 12- ئاينىڭ 3- كۈنگىچە 14 2 2-پائالىيەت سوپۇن ياساش 12- ئاينىڭ 6- كۈنىدىن 12- ئاينىڭ 10- كۈنگىچە 15 2 تەكرار ۋە ئۈگنىش 12- ئاينىڭ 13- كۈنىدىن 12- ئاينىڭ 17- كۈنگىچە 16 2 تەكرار ۋە ئۈگنىش 12- ئاينىڭ 20- كۈنىدىن 12- ئاينىڭ 24- كۈنگىچە 17 2 تەكرار ۋە ئۈگنىش 12- ئاينىڭ 27- كۈنىدىن 1- ئاينىڭ 3- كۈنگىچە 18
دەرىس ۋاقتى : 2015 -يىلى - ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتقۇچى : ئەخمەتجان ئابدىغىنى دەرىس پەن تۈرى : شىنجاڭ ئونۋىرسال ئەمەلىيەت پائالىيىتى دەرىس ئۆتۈلىدىغان سىنىپ: 3- يىللىق سىنىپ دەرىس تىپى: ئادەتتىكى دەرىس سائىتى: 1- سائىتى دەرىس تېمىسى : بىرىنجى بۆلەك مۇلازىمەت قىلىش ۋە ئادەتلىنىش ئاساسى تېما 1 : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش شادلىقى دەرىس مەزمۇنى: 3~6 -بەتلەردىكى مەزمۇنلار ئوقۇتۇش نىشانى بىلىم – ماھارەت نىشانى : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش ۋە دوستلىشىشنىڭ موھىملىقىنى بىلىش جەريان ۋە ئۇسۇل :ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىلارنى يىتەكلەپ تېكىسىتنى ئوقۇش ۋە كۈزىتىش ھېسسىيات ، پوزىتسىيە ، قىممەت قاراش نىشانى : ئېجىتمائى مۇناسىۋەت ، ۋەتەنپەرۋەرلىك تەربىيىسى ، مىللەتلەر ئىتتىپاقىلىقى تەربىيىسى ، ئىلىم – پەن تەربىيىسى ماسلاشتۇرۇلىدۇ . مۇھىم نۇقتا : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش ۋە دوستلىشىشنىڭ موھىملىقىنى بىلىش قىيىن نوقتا : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش ۋە دوستلىشىشنىڭ موھىملىقىنى بىلىش ، ئېجىتمائى مۇناسىۋەتنىڭ پايدىسى ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئوقۇش ،سۆزلەش،كۈزۈتىش،چۈشىنىش ئىقتىدارىنى ئەمەليەتكە بىرلەشتۈرۈش. تۇرمۇش بىلىمىگە ئىگە قىلىش ئۇسۇلى قوللىنىدۇ ئۈگىنىش ئۇسۇلى : ھەمكارلىشىپ ئۈگىنىش ، مۇستەقىل ئۈگىنىش يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش : ساۋاقداشلار ، ھەممىڭلار بۇرۇنلا ئۆز ئارا تونۇشامتىڭلار ؟ قانداق تونۇشقان ؟ ئوقۇتۇش جەريانى ۋە ئۇسۇل: بىرىنجى بۆلەك مۇلازىمەت قىلىش ۋە ئادەتلىنىش ئاساسى تېما 1 : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش شادلىقى << تونۇشۇشنىڭ ئۆزى بىر خۇشاللىق ، ئىناق ئۆتۈش سىز ۋە ماڭا باغلىق >> . بىز ئوخشاش بىر ماكاندا ياشىدۇق ، ئۆز ئارا باردى – كەلدى قىلىش ئارقىلىق دوست بولدۇق ، بىز خۇشخۇي ، ئۈمىدۋار ، دوستانە ، ئاق كۆڭۈل ۋە سەمىمى بولساقلا ئۆز ئارا ئىناق ئۆتۈپ ، خۇشال – خۇرام ياشىيالايمىز . ئۆز ئارا ھۆرمەتلەشكەندە ، چۈشەنگەندە ياردەملەشكەندە ۋە ئىشەنگەندىلا دوستلۇقىمىزنى داۋاملاشتۇرالايمىز << بار پۈتۈن ئالەمدە بىزنىڭ چىن قەلبىداش دوستىمىز ، بۇ جاھاننىڭ ئەڭ چېتىمۇ ئەڭ يېقىن تام قوشنىمىز . >> دىمەك ، دوستلۇق مەڭگۈ قەدىرىلەشكە ئەرزىيدىغان مۇقەددەس ، گۈزەل تۇيغۇ . دوسكا لايھىسى : بىرىنجى بۆلەك مۇلازىمەت قىلىش ۋە ئادەتلىنىش ئاساسى تېما 1 : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش شادلىقى كۆرسەتمە : دەرسخاندىكى ئەسلىھەلەر ۋە كىتابتىكى كۆرسەتمە رەسىملەر تاپشۇرۇق ئورۇنلاشتۇرۇلۇشى : قانداق قىلغاندا ياخشى دوستلاردىن بولغىلى بولىدۇ ؟ كىيىنكى سائەتلىك دەرىسنى ئالدىن كۆرۈپ كېلىش تەستىق ئىمزا : دەرىستىن كىيىنكى ئويلىنىش:
دەرىس ۋاقتى : 2015 -يىلى - ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتقۇچى : ئەخمەتجان ئابدىغىنى دەرىس پەن تۈرى : شىنجاڭ ئونۋىرسال ئەمەلىيەت پائالىيىتى دەرىس ئۆتۈلىدىغان سىنىپ: 3- يىللىق سىنىپ دەرىس تىپى: ئادەتتىكى دەرىس سائىتى: 2- سائىتى دەرىس تېمىسى : بىرىنجى بۆلەك مۇلازىمەت قىلىش ۋە ئادەتلىنىش ئاساسى تېما 1 : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش شادلىقى دەرىس مەزمۇنى: 7~9 -بەتلەردىكى مەزمۇنلار ئوقۇتۇش نىشانى بىلىم – ماھارەت نىشانى : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش ۋە دوستلىشىشنىڭ موھىملىقىنى بىلىش جەريان ۋە ئۇسۇل :ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىلارنى يىتەكلەپ تېكىسىتنى ئوقۇش ۋە كۈزىتىش ھېسسىيات ، پوزىتسىيە ، قىممەت قاراش نىشانى : ئېجىتمائى مۇناسىۋەت ، ۋەتەنپەرۋەرلىك تەربىيىسى ، مىللەتلەر ئىتتىپاقىلىقى تەربىيىسى ، ئىلىم – پەن تەربىيىسى ماسلاشتۇرۇلىدۇ . مۇھىم نۇقتا : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش ۋە دوستلىشىشنىڭ موھىملىقىنى بىلىش ، دوستلۇقىنى قەدىرىلەش قىيىن نوقتا : دوستلۇقنى قەدىرىلەشنى بىلىش ، باشقىلار بىلەن تونۇشۇش ۋە دوستلىشىشنىڭ موھىملىقىنى بىلىش ، ئېجىتمائى مۇناسىۋەتنىڭ پايدىسى ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئوقۇش ،سۆزلەش،كۈزۈتىش،چۈشىنىش ئىقتىدارىنى ئەمەليەتكە بىرلەشتۈرۈش. تۇرمۇش بىلىمىگە ئىگە قىلىش ئۇسۇلى قوللىنىدۇ ئۈگىنىش ئۇسۇلى : ھەمكارلىشىپ ئۈگىنىش ، مۇستەقىل ئۈگىنىش يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش : ساۋاقداشلار ، ھەممىڭلار بۇرۇنلا ئۆز ئارا تونۇشامتىڭلار ؟ قانداق تونۇشقان ؟ ئوقۇتۇش جەريانى ۋە ئۇسۇل: بىرىنجى بۆلەك مۇلازىمەت قىلىش ۋە ئادەتلىنىش ئاساسى تېما 1 : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش شادلىقى << تونۇشۇشنىڭ ئۆزى بىر خۇشاللىق ، ئىناق ئۆتۈش سىز ۋە ماڭا باغلىق >> . بىز ئوخشاش بىر ماكاندا ياشىدۇق ، ئۆز ئارا باردى – كەلدى قىلىش ئارقىلىق دوست بولدۇق ، بىز خۇشخۇي ، ئۈمىدۋار ، دوستانە ، ئاق كۆڭۈل ۋە سەمىمى بولساقلا ئۆز ئارا ئىناق ئۆتۈپ ، خۇشال – خۇرام ياشىيالايمىز . ئۆز ئارا ھۆرمەتلەشكەندە ، چۈشەنگەندە ياردەملەشكەندە ۋە ئىشەنگەندىلا دوستلۇقىمىزنى داۋاملاشتۇرالايمىز << بار پۈتۈن ئالەمدە بىزنىڭ چىن قەلبىداش دوستىمىز ، بۇ جاھاننىڭ ئەڭ چېتىمۇ ئەڭ يېقىن تام قوشنىمىز . >> دىمەك ، دوستلۇق مەڭگۈ قەدىرىلەشكە ئەرزىيدىغان مۇقەددەس ، گۈزەل تۇيغۇ .
دوسكا لايھىسى : بىرىنجى بۆلەك مۇلازىمەت قىلىش ۋە ئادەتلىنىش ئاساسى تېما 1 : باشقىلار بىلەن تونۇشۇش شادلىقى كۆرسەتمە : دەرسخاندىكى ئەسلىھەلەر ۋە كىتابتىكى كۆرسەتمە رەسىملەر تاپشۇرۇق ئورۇنلاشتۇرۇلۇشى : نېمىشقا بەزى ساۋاقداشلارنىڭ دوستلىرى كۆپ ، بەزى ساۋاقداشلارنىڭ ئاز ؟ قانداق قىلىش كېرەك ؟ كىيىنكى سائەتلىك دەرىسنى ئالدىن كۆرۈپ كېلىش تەستىق ئىمزا : دەرىستىن كىيىنكى ئويلىنىش:
دەرىس ۋاقتى : 2015 -يىلى - ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتقۇچى : ئەخمەتجان ئابدىغىنى دەرىس پەن تۈرى : شىنجاڭ ئونۋىرسال ئەمەلىيەت پائالىيىتى دەرىس ئۆتۈلىدىغان سىنىپ: 3- يىللىق سىنىپ دەرىس تىپى: ئادەتتىكى دەرىس سائىتى: 1- سائىتى دەرىس تېمىسى : ئىككىنجى بۆلەك تۇرمۇش ۋە مۇھىت ئاساسى تېما 2 : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى دەرىس مەزمۇنى: 10~12 -بەتلەردىكى مەزمۇنلار ئوقۇتۇش نىشانى بىلىم – ماھارەت نىشانى : يېمەكلىك بىخەتەرلىكىگە دىققەت قىلىش ، ئەخلەت يېمەكلەرنى قەتئى يېمەسلىك جەريان ۋە ئۇسۇل :ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىلارنى يىتەكلەپ تېكىسىتنى ئوقۇش ۋە كۈزىتىش ھېسسىيات ، پوزىتسىيە ، قىممەت قاراش نىشانى : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى ، ئەخلەت يېمەكلەرنى قەتئى يېمەسلىك ، ۋەتەنپەرۋەرلىك تەربىيىسى ، مىللەتلەر ئىتتىپاقىلىقى تەربىيىسى ، ئىلىم – پەن تەربىيىسى ماسلاشتۇرۇلىدۇ . مۇھىم نۇقتا : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى ، ئەخلەت يېمەكلەرنى قەتئى يېمەسلىك قىيىن نوقتا : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى ، ئەخلەت يېمەكلەرنى قەتئى يېمەسلىك ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئوقۇش ،سۆزلەش،كۈزۈتىش،چۈشىنىش ئىقتىدارىنى ئەمەليەتكە بىرلەشتۈرۈش. تۇرمۇش بىلىمىگە ئىگە قىلىش ئۇسۇلى قوللىنىدۇ ئۈگىنىش ئۇسۇلى : ھەمكارلىشىپ ئۈگىنىش ، مۇستەقىل ئۈگىنىش يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش : ساۋاقداشلار ، قانداق يېمەكلەر ئەخلەت يېمەكلىك ھېسابلىنىدۇ؟ قايسىلىرىنى ئېستىمال قىلىپ باققانتىڭلار ؟ ئوقۇتۇش جەريانى ۋە ئۇسۇل: ئىككىنجى بۆلەك تۇرمۇش ۋە مۇھىت ئاساسى تېما 2 : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى خۇشپۇراق ، تەمى ئۆزگىچە ئۇششاق – چۈششەك يېمەكلىكلەرگە پۇراقلىق خۇرۇچ ، رەڭ پېگمىنىتى ، چىرىشتىن ساقلىغۇچى رىئاكتىپ ماددىلار ھەددىدىن زىيادە ئىشلىتىلگەن بولغاچقا ئادەمنىڭ جىگەر بۆرەك ... قاتارلىق موھىم ئەزالىرىنى ناھايىتى چوڭ زىيانغا ئۇچىرىتىدۇ . كۆپ مىقداردا ئېستىمال قىلغاندا راك كېسىلىنى پەيدا قىلىدۇ ، ئىشلەپچىقىرىش ئورنى ، ۋاقتى يېزىلمىغان كۆپتۈرۈلگەن ، تۇزغا چىلانغان ، مايدا پىشۇرۇلغان ، تەركىبىدە ساخارىن بار يېمەكلىكلەر ۋە ئېچىملىكلەردە پۇراقلىق خۇرۇچ ، رەڭ پېگمىنىتى ، چىرىشتىن ساقلىغۇچى رىئاكتىپ ماددىلارنىڭ مىقدارى ھەددىدىن زىيادە كۆپ بولىدۇ . شۇڭا بۇ يېمەكلىكلەر ئۆسمۈرلەرنىڭ ساغلاملىقىغا ئىنتايىن پايدىسىز .
دوسكا لايھىسى : ئىككىنجى بۆلەك تۇرمۇش ۋە مۇھىت ئاساسى تېما 2 : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى كۆرسەتمە : دەرسخاندىكى ئەسلىھەلەر ۋە كىتابتىكى كۆرسەتمە رەسىملەر تاپشۇرۇق ئورۇنلاشتۇرۇلۇشى : ئەخلەت يېمەكلىك دىگەن نېمە ؟قانداق زىيىنى بار ؟ كىيىنكى سائەتلىك دەرىسنى ئالدىن كۆرۈپ كېلىش تەستىق ئىمزا : دەرىستىن كىيىنكى ئويلىنىش:
دەرىس ۋاقتى : 2015 -يىلى - ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتقۇچى : ئەخمەتجان ئابدىغىنى دەرىس پەن تۈرى : شىنجاڭ ئونۋىرسال ئەمەلىيەت پائالىيىتى دەرىس ئۆتۈلىدىغان سىنىپ: 3- يىللىق سىنىپ دەرىس تىپى: ئادەتتىكى دەرىس سائىتى: 2- سائىتى دەرىس تېمىسى : ئىككىنجى بۆلەك تۇرمۇش ۋە مۇھىت ئاساسى تېما 2 : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى دەرىس مەزمۇنى: 13~16-بەتلەردىكى مەزمۇنلار ئوقۇتۇش نىشانى بىلىم – ماھارەت نىشانى : << ئۈچ يوق يېمەكلىك >> يېمەكلىك ، بىخەتەرلىكىگە دىققەت قىلىش ، ئەخلەت يېمەكلەرنى قەتئى يېمەسلىك قاتارلىق مەزمۇنلار جەريان ۋە ئۇسۇل :ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىلارنى يىتەكلەپ تېكىسىتنى ئوقۇش ۋە كۈزىتىش ھېسسىيات ، پوزىتسىيە ، قىممەت قاراش نىشانى : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى ، << ئۈچ يوق يېمەكلىك >> يېمەكلىك ، ئەخلەت يېمەكلەرنى قەتئى يېمەسلىك ، ۋەتەنپەرۋەرلىك تەربىيىسى ، مىللەتلەر ئىتتىپاقىلىقى تەربىيىسى ، ئىلىم – پەن تەربىيىسى ماسلاشتۇرۇلىدۇ . مۇھىم نۇقتا : << ئۈچ يوق يېمەكلىك >> يېمەكلىك، يېمەكلىك بىخەتەرلىكى ، ئەخلەت يېمەكلەرنى قەتئى يېمەسلىك قىيىن نوقتا : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى ، ئەخلەت يېمەكلەرنى قەتئى يېمەسلىك ،<< ئۈچ يوق يېمەكلىك >> يېمەكلىك ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ئوقۇش ،سۆزلەش،كۈزۈتىش،چۈشىنىش ئىقتىدارىنى ئەمەليەتكە بىرلەشتۈرۈش. تۇرمۇش بىلىمىگە ئىگە قىلىش ئۇسۇلى قوللىنىدۇ ئۈگىنىش ئۇسۇلى : ھەمكارلىشىپ ئۈگىنىش ، مۇستەقىل ئۈگىنىش يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش : ساۋاقداشلار ، قانداق يېمەكلەر ئەخلەت يېمەكلىك ھېسابلىنىدۇ؟ قايسىلىرىنى ئېستىمال قىلىپ باققانتىڭلار ؟ ئوقۇتۇش جەريانى ۋە ئۇسۇل: ئىككىنجى بۆلەك تۇرمۇش ۋە مۇھىت ئاساسى تېما 2 : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى خۇشپۇراق ، تەمى ئۆزگىچە ئۇششاق – چۈششەك يېمەكلىكلەرگە پۇراقلىق خۇرۇچ ، رەڭ پېگمىنىتى ، چىرىشتىن ساقلىغۇچى رىئاكتىپ ماددىلار ھەددىدىن زىيادە ئىشلىتىلگەن بولغاچقا ئادەمنىڭ جىگەر بۆرەك ... قاتارلىق موھىم ئەزالىرىنى ناھايىتى چوڭ زىيانغا ئۇچىرىتىدۇ . كۆپ مىقداردا ئېستىمال قىلغاندا راك كېسىلىنى پەيدا قىلىدۇ ، ئىشلەپچىقىرىش ئورنى ، ۋاقتى يېزىلمىغان كۆپتۈرۈلگەن ، تۇزغا چىلانغان ، مايدا پىشۇرۇلغان ، تەركىبىدە ساخارىن بار يېمەكلىكلەر ۋە ئېچىملىكلەردە پۇراقلىق خۇرۇچ ، رەڭ پېگمىنىتى ، چىرىشتىن ساقلىغۇچى رىئاكتىپ ماددىلارنىڭ مىقدارى ھەددىدىن زىيادە كۆپ بولىدۇ . شۇڭا بۇ يېمەكلىكلەر ئۆسمۈرلەرنىڭ ساغلاملىقىغا ئىنتايىن پايدىسىز . << ئۈچ يوق يېمەكلىك >> يېمەكلىك : سىرىتقى ئورالمىسىدا ئىشلەپچىقىرىش ۋاقتى ، مەھسۇلات سۇپتىنىڭ لاياقەتلىك گۇۋاھنامىسى ( ئىجازەتنامىسى ) ، ئىشلەپچىقارغان زاۋۇت نامى ، ئادېرىسى يوق بولغان يېمەكلىكلەرنى كۆرسىتىدۇ . دوسكا لايھىسى : ئىككىنجى بۆلەك تۇرمۇش ۋە مۇھىت ئاساسى تېما 2 : يېمەكلىك بىخەتەرلىكى كۆرسەتمە : دەرسخاندىكى ئەسلىھەلەر ۋە كىتابتىكى كۆرسەتمە رەسىملەر تاپشۇرۇق ئورۇنلاشتۇرۇلۇشى : << ئۈچ يوق يېمەكلىك >> يېمەكلىك دىگەن نېمە ؟ كىيىنكى سائەتلىك دەرىسنى ئالدىن كۆرۈپ كېلىش تەستىق ئىمزا : دەرىستىن كىيىنكى ئويلىنىش:
|
|