1. دەرىس تەكلىمىكانغا نەزەر 1.› ساۋاقداشلار ئىككى ئوقۇغۇچى ھەمكارلىشىپ تېكىستنى ناھايىتى ئەستايىدىل ئوقۇپ تېكىست ئىچىدىن ئىستىلىستىكىلىق ۋاستە قوللىنىلغان جۇملە،ئوبرازلىق سۆزللەرنى تېپىپ ئۇلارنىڭ شۇ جۇملىللەردىكى رولىنى چۇشىنىۋېلىڭلار . ( چۇشەنچە ئايدىڭلاشتۇرۇلغاندىن كىيىن دەپتىرىگە چىرايلىق قىلىپ يىزىشقا ئىلھاملاندۇرلىدۇ .) 2.› بىرىلگەن جۇملە شەكلىگە ئاساسەن جۇملە تۇزۇشكە يېتەكلەش بىلەن ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلاردىن پايدىلىنىشنىڭ ئەھمىيىتى چۇشەندۇرلىدۇ . 1.ئۆزگىچە ــــ خۇتەندە سىلىنىۋاتقان قۇرۇلۇشلارنىڭ لايىلىنىش ئۆزگىچە . 2. گېرىسمەن ـــ قۇياش نۇرى تال باراڭلار ئاستىغا گىرىسمەن شولا چۇشۇرۇپ تۇراتتى . 3. ..يا...يا...يا... ـ تەكلىمىكاندا يا ئادىمىزات يا قۇشلار يا دەل-دەرەخدىن ئەسەرمۇ يوق ئىدى . 3.تېكىست ئىچىدىن تەكلىمىكان قۇملۇقىدا بوران چىقىشنىڭ ئالدىنقى شەپىسىنى تېپىپ چىقىشقا چىقىۋاتقان ۋە توختىغاندىن كېيىنكى ئەھۋالى يىزىلغان جۇملىلەرنى تېپىپ چىقىپ كوز قارشىنى ئوتتۇرغا قويۇشقا يېتەكلەپ ئىددىۋى تەربىيە بىرىلىدۇ . مۇستەھكەملەش:تېكىستتىن ئۆزىڭىزگە ئەڭ تەسىر قىلغان سۆز ھەم جۇملىلەرنى تېپىپ چۇشەندۇرەلەمسىز ؟ |