| 2014-2015- ئوقۇش يىلى 2- مەۋسۈم لەڭگەر باشلانغۇچ مەكتەپ 3-يىللىق ئەخلاق ۋە جەمئىيەت مەۋسۈملۈك ئىمتىھان سۇئاللىرى 1- سۇئال: بوش ئورۇنلارنى تولدۇرۇڭ. 1) بىز ئۆسمۈرلەر ( ) ۋەكىللىك قىلغۇچىلارمىز، ( )،( ) ، ( ) بىزنىڭ ( ) ئۆسۈپ يېتىلىشىمىز ئۈچۈن نۇرغۇن ( ) نى قىلدى. ( ) نۇرىغا چۆمدۈردى. 2) بىزنىڭ ھەبىر كۈندىكى ۋاقتىمىز ( ) ئۆتىدۇ. 3) ئومۇمەن ( ) ياشقا كىرگەن بالىلار ( )، ( ) ئىرقىغا قارىماي ( ) كە كىرىپ بەلگىلەنگەن مۇددەت بويىچە مەجبۇرىيەت ( ) تەربىيىسى ئېلىشى لازىم. ئاتا- ئانىلار ياكى باقا ۋەسىيلەر ئوقۇش يېشىدىكى( ) نى ياكى ئۆزلىرى ( ) قىلغان ئوقۇش يېشىدىكى ( ) نى بەلگىلەنگەن مۇددەتتە ( ) كە كىرگۈزۈش لازىم . 4) بىزنىڭ ( ) ۋە ( ) بىر سىنىپ كوللىكتىپى ئىچىدە بولغانلىقتىن كۆپچىلىك ئەتتىگەندىن كەچكىچە بىللە بولۇپ، ( ) خۇشاللىقتىن تەڭ ( ) بولىمىز. 5) ھەممىمىز باشقىلار بىلەن ئۇچىراشقاندا ئۇلارغا قارىتا ئۇنداق ياكى مۇنداققاراشتا بولىمىز، ساۋاقداشلارغا مۇشۇنداق ئوخشىمىغان نۇقتىدىن قاراش سەۋەبىدىن چىقارغان ( ) مۇ ئوخشاش بولمايدۇ. ھەبىر ساۋاقداشنىڭ ئۆزىگە خاس ( ) بولىدۇ. 6) سىزنىڭ بىرەر خۇشاللىقىڭىز بولۇپ، ئۇنىڭدىن باشقىلار بىلەن تەڭ ( ) بولسىڭىز بى خۇشاللىق ( ) بولىدۇ. 7) ناۋادا سەندىمۇ بىر خىل ( ) بولۇپ، ئۆزارا ئالماشتۇرساق ھەرئىككىلىمىز ئىككى خىل ( ) گە ئىگە بولىمىز. 8) ھەر قېتىم مەكتەپكە ماڭغىمىزدا ئۆيىمىزدىكىلەر بىزنى يولدا ( ) قىلغىن دەپ ( ) تۇرىدۇ، كىشىلەرنىڭ ( ) گە كاپالەتلىك قىلىش ئۈچۈن دۆلەت ۋە جايلار مۇناسىپ ھالدا ( ) نى تۈزىگەن. 9) قاتناش قائىدىگە رىئايە قىلىشتا ( ) غا تايىنىشىمىز كېرەك. قاتناش قائىدىسى بولغانئىكەن كۆپچىلىك ئۇنىڭغا ( ) قىلىشىمىز لازىم. قگمئىيەتنىڭ ئالغا ئىلگىرلىشىگە ئەگىشىپ ، قاتناش ئىشلىرىمۇ ئۆزلۈكسىز( ) قىلماقتا، زامانىۋى قاتناش كىشىلەرگە ( ) يارتىپ بېرىش بىلەن بىللە يەنە بىزگە تېخىمۇ يۇققۇرى ( ) نى قويدى، شۇڭا بىزقاتناشتىكى قۇلايلىقلاردىن پايدىلىنىش بىلەن بىرگە يەنە زامانىۋى ( ) ۋە ھەرىكەت ( ) ئىگە بولىشىمىز لازىم. 10) خەرىتىنىڭ ئۈستى تەرىپى ( ) نى، ئاستى تەرىپى ( ) نى، ئوڭ تەرىپى ( ) نى، سول تەرىپى ( ) نى كۆرسىتىدۇ. 2- سۇئال: سۇئاللارغا جاۋاپ بېرىڭ. 1› ئاتا- ئانىمىز ۋە ئائىلىمىزدىكىلەر بىزگە قايسى تەرەپلەردىن غەمخورلىق قىلدى؟
2› ئاتا- ئانىمىزنىڭ ئەجىرىگە قانداق جاۋاپ قايتۇرىمىز؟
3› مەكتەپ بىزگە قانداق غەمخورلۇق ۋە مېھرىشەپقەتلەرنى ئاتا قىلدى؟
4› ئاتا- ئانىمىز بىلەن چۈشىنىش ھاسىل قىلىش ئۈچۈن قانداق قىلىشىمىز كېرەك؟
5› مەكتەپتە قايسى كىشىلەر بىزنىڭ ساغلام خۇشال- خورام ئۆسۈپ يېتىلىشىمىز ئۈچۈن قانداق خىزمەتلەرنى قىلىدۇ ؟
6› جەمئىيەت بىز ئۈچۈن نىمىلەرنى قىلىپ بەردى؟
7› بىز ئۆزارا بىر- بىرىمىزنى قانداق چۈشىنىمىز؟
8› كەڭ ئوقۇتقۇچى ۋە قاتناش ساقچىلىرى سىلەرگە قانداق غەمخورلۇقلارنى قىلدى؟
9› ھەربىر ئادەمنىڭ ئوخشىمايدىغان تەرەپلىرى كوللىكتىپقا نىمىلەرنى ئېلىپ كەلدى؟
10› كىشىلەر ئارىسىدىكى پەرىق بىزگە نىمىلەرنى ئاتا قىلدى؟
11› قانداق قىلغاندا توقۇنۇشنىڭ ئالدىنى ئالغىلى بولىدۇ ۋە ئۇنى ھەل قىلغىلى بولىدۇ؟
12› خۇشاللىق ۋە ئويلىغانلىرىمىزنى كۆپچىلىك بىلەن ئورتاقلىشىشنىڭ قانداق پايدىسى بار؟
13› بىزنىڭ كۈندىلىك تۇرمىشىمىزدا كىملەر بىز ئۈچۈن مۇلازىمەت قىلىدۇ؟
14› ناۋادا ئۇلار بولمىغان بولسا بىزنىڭ تۇرمۇشىمىز قانداق بولىدۇ؟
15› بىز ئۈچۈن مۇلازىمەت قىلىدىغان كىشىلەر قانداق خىزمەت قىلىدۇ؟
16› باشقىلار بىز ئۈچۈن مۇلازىمەت قىلغاندا ئۇلارغا قانداق رەھمەت ئېيتىشىمىز كېرەك؟
17› باشقىلار بىزگەھۆرمەت بىلدۈرگەن ۋە رەھمىتىنى ئىپادىلىگەندە ئۇلارغا پەقەت رەھمەت ئېيتىپ قويساقلا بولامدۇ؟
18› ناۋادا يولنى پەرىقلەندۈرەلمىسەك قانداق سۈرۈشتە قىلىمىز؟
19› تاشيولدا قايسى بىخەتەرلىك مەسىلىلىرىگە ئەھمىيەت بېرىشىمىز لازىم؟
20› تەكشىلىكتىكى خەرىتىلەر نىمىلەرگە ئىشلىتىلىدۇ؟
21› يول شەكلى خەرىتىسى قانداق سىزىلىدۇ؟
22› ئاپتۇبۇسقا ئولتۇرغاندا نىمىلەرگە دىققەت قىلىمىز؟
23› مەكتىپىمىز ۋە ئۆيىمىزنىڭ ئەتىراپىدا قايسى قاتناش قۇراللىرى بار؟
24› بىز ئۆزىمىز ۋە باشقىلارنىڭ بىخەتەرلىكىنى قوغداش ۋە قاتناش تەرتىپىنى قوغداش ئۈچۈن بىز ئوقۇغۇچىلار نىمىلەرنى قىلىشىمىز كېرەك؟
25› قانچە ياشتىكى بالىلارنىڭ ۋېلسىپىت مىنىپ تاشيولغا چىقىشىغا بولىدۇ؟
26› تۆت كوچا ئېغزىدىن كېسىپ ئۆتكەندە نىمىلەرگە دىققەت قىلىشىمىز لازىم؟
27› ئەنئەنىۋى بايراملىرىمىزدىن 5 نى ساناپ بېرىڭ؟
28› بىز بىلىدىغان مىللەتلەردىن 10 نى ساناپ بېرىڭ؟
29› ئائىلەمدىكىلەر بىر كۈدە نىمە ئىشلارنى قىلىپ بەردى؟
30› ئائىلەمدىكىلەرگە مەن نىمە ئىشلارنى قىلىپ بېرەلەيمەن؟
31› 8 شەرەپ 8 نومۇسنىڭ مەزمۇنىنى ئېيتىپ بېرىڭ؟
32› ھاياتنى قەدىرلەپ بىخەتەرلىككە دىققەت قىلىشتا نىمىلەرگە دىققەت قىلىشىمىز لازىم؟
|
|