| بۇ يازمىنى ئاخىرىدا زەپەر تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2014-11-30 23:36
‹‹ئىستېتىكا ۋە ئېستىېتىك تەربىيە ›› شۇنداقلا ئاڭلىماقتا بىزار سىرلىق بىلنىدۇ . نەزىريەۋىي مۇھاكىمىگە ئەسلىدىلا ماھىر بولمىغان بىر تۇلۇق كۇرۇس ۋە مەخسۇس كۇرۇسنى پۈتتۈرگەن ئۇقۇتقۇچى ئۈچۈن ‹‹ئىستېتىكا ۋە ئېستىېتىك تەربىيە ›› نەزىرىيەلىرىنى قانداق قىلغاندا ياخشى چۈشۈ نەلەيدۇ ھەم ئۈگۈنەلەيدۇ ؟ بۇ مەسىلە ئىشنىڭ بېشىدىلا بۇ مۇھاكىمىنى ئۇقۇۋاتقان كەسىپداشلارنى گاڭگىرتىپ قۇيىشى مۇمكىن بۇ جەھەتتە بۈگۈنكى كۈندە ئىستېتىكىلىق بىلەن كىشىلەر تۇرمۇشى ئوتتۇرسىدىكى باغلىنىشنىڭ بارغانسىرى چوڭقۇرلىشىشى ، قۇيۇقلىشىغا ئەگىشىپ ئىستېتىكا ۋە ئېستىېتىك تەربىيە مەسىلىللىرى بارغانسىرى مۈرەككەپلەشتى ھەم مۇھىم ئۇرۇنغا ئۆتتى . مەن ئويلايمەن تەلىم تەربىيە ( مائارىپ ) نوختىسىدىن ئالغاندا ئىېستىېتىكا بىلىملىرىنى ئىگەنلەش ھەم مۇناسىپ ئېستېتىك تەربىيە ئەمەلىيتى ئىختىدارىنى يىتىلدۈرۈش . نۆۋەتتىكى ئالىي مەكتەپ مائارىپىنىڭ مۇھىم بولغان نوختىسىغا ئايلاندى. شۇڭا بايقاش مائارىپ تورىدىكى ئۇقۇتقۇچىلار بۇ ئوتتۇرغا قۇيۇلغان مۇھاكىمە سۇئالى ئارقىلىق ئۆز - كۆزقارشىڭلارنى ئوتتۇرغا قۇيۇپ توغىرا بولسا توغىرا خاتا بولسا خاتا دەپ تەرتىپ بۇيىچە جاۋاب بىرشىڭلارنى ئۈمۈد قىلىمەن بايقاش تورىدىكى ئالىي مەكتەپلەردە تۇلۇق كۇرۇس ۋە مەخسۇس كۇرۇسنى پۈتتۈرۈپ خىزمەتكە چىققان ۋە چىقىش ئالدىدا تۇرۋاتقان بارلىق ئۇقۇتقۇچىلار قېنى پىكىر قاتناشتۈرۈپ بېقىڭلار
1-شەئىينىڭ گۈزەللىگى مەزمۇندىلا بۇلۇپ قالماي ، شەكلىدىمۇ بۇلىدۇ ( ) 2- شەكىل گۈزەللىكىنىڭ ئابسىتراكىتلىقى ئۇزۇن تارىخى جەيراندا شەكىللەنگەن ( ) 3-شەئىينىڭ شەكلى ئادەتتە ئىچكى شەكىل بىلەن تاشقى شەكىلدىن ئىبارەت ئىككى خىلغا ئايرىلىدۇ ( ) 4-شەكىل گۈزەللىكىنىڭ بەلگە خارەكتىرى سەنئەتتە رۇشەن ئىپادىلەنمەيدۇ ( ) 5- شەكىل گۈزەللىكى ئىنسانىيەتنىڭ ئۇزۇن مەزگىللىك بەلگە ئەمىلىيتى جەيرانىدا تەدىرجى شەكىللەنگەن ( ) 6- شەكىل گۈزەللىكىنىڭ پەيدا بۇلىشى ئىنسان بەلگە ئەمەلىيتى بىلەن زىچ باغلانغان ( ) 7-ئىسلام مەدەنىيتىنىڭ شەكىل گۈزەللىكى جەھەتتىكى بىر تاللىشى - گىئومىتىرىك شەكىل ( ) 8-كىلاسىك سەنئەت غەرىپكە نىسپىتەن ئېتقاندا قەدىمكى يۇناندىن xvlll ئەسىرگىچە ئارلىقتىكى سەنئەتنى كۆرسىتىدۇ .( ) 9- كىلاسىك سەنئەت تۇرمۇشنى قايتا گۈللەندۈرۈش چىنلىققا ئىنتىلىشتىن ئىبارەت ئىستىلىستىكىلىق پىرىنسىپنى ئاساس قىلىدۇ ( ) 10-شەكىل گۈزەللىكى سەنئەتتە ئانچە تۇلۇق ئىپادىلەنمەيدۇ ( ) 11- سەنئەت ئىنسانىيەتنىڭ بىر خىل بەلگە ئەمەلىيتى بۇلۇش سۈپىتى بىلەن ماددىۋىي ۋاستىلەر ياردىمى ئارقىلىق ئىنسانىيەتنىڭ ئېستىېتىك تەجىربىسىنى ئىپادىلەيدۇ () 12-سەنئەت مەيلى قانداق تۈر ئالايدىلىككە ئىگە بولمىسۇن ،ئوخشاشلا بەلگە يارتىش پائالىيتىدۇ ( ) 13- تەبىئى بەلگە بولسا تەبىئى شەئىينىڭ تاشقى شەكلى ئەمەس ( ) 14- ھەر خىل سەنئەت تۈرىنىڭ ھەممىسىلا ئىنسانىيەت ھىسسىياتى بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك بۇلۇپ ، ھەممىسى ئىنسانىيەت ھىسسىياتىنى ئىپادىلەشنىڭ بەلگە شەكىللىرى ھىسابلىنىدۇ .( ) 15- خەتتاتلىق -يېزىق سەنئىتى ، شۇڭا ئۇ خاسلىققا ئىگە ئەمەس ( ) 16-ھەيكەلتاراشلىقتىكى بوشلۇق ھەقىقىي ئۈچ ئۆلچەملىك بوشلۇق ئەمەس ( ) 17- شەكىل سەزگۈسىنىڭ سەزگۈرلۈك دەرىجىسى ھۇزۇرلىنىشنىڭ ئوخشىمىغان قاتلاملىرىنى بەلگىلەيدۇ ( ) 18- لىرىكىلىق - مۇزىكا بىلەن ئۇسۇلنىڭ گەۋدىلىك ئېستېتىك ئالاھىدىلىكىدۇر ( ) |
|