| تولۇق ئوتتۇرا « خەتتاتلىق» دەرىس تەييارلىقى (16 ھەپتىلىك)
2008 - يىلى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ يىڭى دەرىس ئىسلاھاتى يولغا قويۇلۇپ ، گۈزەل سەنئەت دەرسى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ دەرىسلىرى ئارىسىدىن رەسمى ئورۇن ئالغان 3 يىلدىن بىرى قىسمەن مەكتەپلەردىكى گۈزەل سەنئەت ئوقۇتۇشى-«گۈزەل سەنئەتتىن بەھىر ئىلىش » كىتابىدىكى مەزمۇنلانى ئوقۇتقاندىن باشقا، ئەنئەنىۋى كونا ئوقۇتۇش ئۇسۇلى بويىچە « رەسساملىق ياكى رەسىم سىزىش » بىلەنلا چەكلىنىپ ، ئوقوغۇچىلارنىڭ قىزىقىشى ، ھەۋىسى ، تالىلىشىغا ئەھمىيەت بەرمەي، بەلگىلەنگەن ئوقۇش سائىتى ، ئوقۇش نومۇرى بىلەن ھىساپلاشماي ، ئوقوغۇچىلارغا بىرىدىغان ئوقۇش نومۇرىنى ماۋسۇم ، يىلغا بۆلۈپلا تەخسىم قىلىپ تاماملايدىغان ئەھۋال ئومۇمى يۈزلىك مەۋجۇت بولۇپ تۇرماقتا. تۆۋەندە ئۆزۈمنىڭ 3 يىلدىن بىرىقى يىڭى دەرىسلىك ئىسلاھاتىنىڭ تەلىۋى بويىچە تولۇق ئوتتۇرا گۈزەل سەنئەت دەرىسىدىكى « خەتتاتلىق » دەرىسنى ئوتۈش جەريانىدىكى تەجىربىلىرىمگە ئاساسەن ئىشلىگەن دەرىس تەييارلىقىمنى ( بىر ماۋسۇملۇق) كەسىپداشلىرىمنىڭ پايدىلىنىشىغا سۇنماقچى بۇ دەرىس تەييارلىقىنى لازىم قىلىدىغان كەسىپداشلار QQ نومۇرۇڭلارنى قالدۇرۇپ قويساڭلەر ئەۋەتىپ بىرىمەن .
تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ گۈزەل سەنئەت ئوقۇشلۇقىىدىكى تالالاپ ئوقۇشلۇق « خەتتاتلىق » دەرىسنى ئۆتۈش ھەققىدىكى ئاساس.
ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۆپ جەھەتتىكى تەرەققىيات ئېھتىياجىنى قاندۇرۇش ئۈچۈن، ئادەتتىكى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپلەرنىڭ گۈزەل سەنئەت دەرىس ئۆلچىمىدە تۆۋەندىكى بەش يۈرۈش مەزمۇن تەسىس قىلىنىپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆز ئالدىغا تاللىشىغا سۇنۇلغان:
1.يۈرۈش: گۈزەل سەنئەتتىن ھوزۇر ئېلىش 2.يۈرۈش: رەسساملىق، ھەيكالتىراشلىق 3.يۈرۈش: لايىھەلەش، ھۈنەر-سەنئەت 4.يۈرۈش : خەتتاتلىق، تامغا ئويۇش 5. يۈرۈش: زامانىۋى ۋاستە سەنئىتى قاتارلىق .
تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ « گۈزەل سەنئەت دەرىس ئۆلچىمى» دە،تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقوغۇچىلىرى 3 يىللىق ئوقۇش جەريانىدا ھەر بىر ئوقۇغۇچى 54 سائەتلىك گۈزەل سەنئەت دەرىسى ئوقۇشى زۆرۈر، بىر بۆلەكنى تاللاپ ،18 سائەتلىك دەرسنى ئوقۇسا بىر ئوقۇش نۇمۇرىغا ئېرىشىدۇ، يەنى ئوقۇغۇچىلار ئالدى بىلەن «گۈزەل سەنئەتتىن ھوزۇر ئېلىش» مەزمۇنىنى تاللاپ ئوقۇپ،1ئوقوش نومۇرىغا ئېرىشكەندىن كىيىن باشقا يۈرۈش مەزمۇنلاردىن خالىغان ئىككى بۆلەك مەزمۇننى تاللاپ ئوقۇپ، يەنە 2ئوقۇش نۇمۇرىغا ئېرىشىدۇ. مۇشۇنداقتا، بەلگىلەنگەن ئۈچ ئاساسى ئوقۇش نۇمۇرىغا ئېرىشىدۇ، دەپ كۆرسىتىلگەن . « شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايۇنى ئادەتتىكى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ يېڭى دەرىس ئىسلاھاتى گۈزەل سەنئەت ئوقۇتۇشىدىكى يىتەكچى پىكىرى » دە -«ئوقۇتقۇچى يىڭىلىق يارتىش روھى بىلەن ، مەكتەپ ۋە شۇجاينىڭ ئالاھىدىلىگگە ئاساسەن ئوقۇتۇش مەزمۇنىنى تاللىشى،ئۆزگەرتىشى ۋە قايتا ئىجات قىلىشى،ئوتتۇرا مەكتەپ دەرىسلىكىنىڭ ئالاھىدىلىكىگە ئاساسەن ئىجات قىلىش خاراكتىرىدە ئوقۇتۇشنى قانات يايدۇرۇشى،ئەتراپتىكى ماتىرياللارنى قىزىپ ئوقۇتۇشنى موللاشتۇرۇشى، شۇ جايدىكى تەبىئەت ۋە مەدەنىيەت بايلىقلىرىدىن جانلىق پايدىلىنىپ،ئۆزگىچە بولغان گۈزەل سەنئەت دەرسىنى شەكىللەندۈرىشى كىرەك. بۇنداق دەرىس شۇ مەكتەپ دەرىسنىڭ ئاساسىغا ئايلىنالايدۇ ۋە ئوقوغۇچىلارنى تېخىمۇ چوڭقۇر ھىس تۇيغۇغا ئىگە قىلىپ،گۈزەل سەنئەت ئوقۇتۇشىنىڭ ئۈنۈمىنى زور دەرجىدە يۇقۇرى كۆتۈرىدۇ.» دەپ كۆرسىتىلگەن.
« شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايۇنى ئادەتتىكى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ يېڭى دەرىس ئىسلاھاتى گۈزەل سەنئەت ئوقۇتۇشىدىكى يىتەكچى پىكىرى » ۋە تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ گۈزەل سەنئەت دەرىس ئۆلچىمىدىن ئىلىندى . ئېلى ياقۇپ 2012-1-23
|
|