بۇ يازمىنى ئاخىرىدا ئىلغار تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2013-6-24 20:41
ئاتچان مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇرتقۇچىسى ش.......ي نىڭ 2012/2013-ئوقۇش يىلى2-ماۋسۇملۇق شەخسى خىزمەت پىلانى مەن بۇ ئۇقۇش يىلى مەكتەپ مەمۇرىيىتىنىڭ ئۇرۇنلاشتۇرىشى بىلەن مەكتەپ ماڭا تەخسىم قىلغان بارلىق دەرىسىنى ئۈتۈش ۋەزىپىسىنى ئۆز ئۈستىمگە ئالغان بۇلۇپ ، مەن بۇ ۋەزىپەمنى ياخشى ئادا قىلىش ئۈچۈن تۈۋەندىكى خىزمەتلەرنى ياخشى ئىشلەيمەن. 1-يىتەكچى ئىددىيە ؛ مەن ماركىسسزىم، لېنىنىزىم ، ماۋزۇدۇڭ ئددىيىسى، دىڭ شياپىڭ نەزىرىيىسى، جاڭزىم قىلغاندىن باشقا يارىدەمچى سىنىپ مۇدۇرلىق خىزمىتىنى ياخشى ئشلەشكە تىرىشىمەن. ىننىڭ «ئۈچكە ۋەكىللىك قىلىش » مۇھىم ئددىيىسى، پارتىيىنڭ لۈشەن،فاڭجىن-سىياسەتلىرىنى ئەستايىدىل ئۈگۈنۈپ ۋە ئزچىللاشتۇرۇپ، ئۇنى ھەركىتىمىزنىڭ قىبىلنامىسى قىلىپ،4ئاساسى پىرىنسىپتى چىڭ تۇرۇپ،مائارىپ فاڭجىنىنى ئزچىللاشتۇرۇپ،دەۋىر بىلەى تەڭ ئىلگىرلەپ، جاسارەت بىلەن تىرىشىپ ئىشىلەپ،يېڭىلىق يارىتىپ،باش شۈجى خۇجىنتاۋ رەھبەرلىگىدىكى پارتىيە مەرگىزى كومتىتنىڭ ئەتراپىغا زىچ ئۇيۇشۇپ،ھەر قانداق خاراكتىردىكى مىللى بۆلگۈنچىلىك ۋە قانۇنسىز دىننى پائالىيەتلەرگە قارشى تۇرۇپ ،تۈرلۈك ئۈگۈنۈش ۋە پائالىيەتلەرگە تۇلۇق قاتنىشىشقا كاپالەتلىك قىلىمەن. 2-خىزمەتنىڭ مۇھىم نىشانلىرى: مەن پارتىيىنىڭ مائارىپ فاڭجىننى،ئوقۇتقۇچىلار كەسپى ئەخلاق ئۆلچىمىنى، ئوقۇتقۇچىلار قەسەمنامىسىنى ئەستايىدىل ئۈگۈنۈپ،ئاپتۇنۇم رايۇنىمىزۋە ۋىلايەت ، ناھىيە،ھەر دەرجىلىك مائارىپ تارماقلىرىنىڭ ئۇرۇنلاشتۇرشىغا يېقىندىن ماسلىشىپ، تۇرلۇك پىلانلارنى ئەستايىدىل ئۇرۇنداپ،ئۈزۈم ئۆتمەكچى بولغان دەرىسلىكنىڭ ئالاھىدىلىگى ۋە قاراتمىلىقىغا بولغان تۇنۇشىمنى ئوستۈرۈپ ،دەرىس تەييارلىقىنى پۇختاۋە ئەستايىدىل قىلىپ،ئوقۇغۇچىنى مەركەز قىلىش فاڭقىنىنى ئملىلەشتۈرۈپ، ئوقۇغۇچىلاردا بەلىگىلىك تارىخى قاراش تىكلەش، دەرىس تەييارلىقى قىلغاندا چۇقۇم ئۇقۇتۇش تەتقىقات گۇرۇپپىسىنىڭ كۆرساتمىسى بۇيۇنچە تەييارلىق قىلىمەن. دەرىسنىڭ قىيىن ۋە مۇھىم نوقتقسىنى ئېنىق ئايدۇڭلاشتۇرۇپ ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئىقدىدارىنى ئاشۇرمەن. 3- دەرىس ئۈتۈش جەھەتتە: دەرىس ئۈتۈش ئوقۇتۇشنىڭ مۇھىم ۋەم مەركىزى ھالقىسى .دەرىسخانا ئۇقۇتىشىدا ئۇقۇتقۇچى بىلەن ئۇقۇغۇچى بىرلىكتەرول ئوينايدۇ. ئوقۇتقۇچىنىڭ بىر ساەتلىك دەرىسنى مۇۋاپىقىيەتلىك ئۈتۈشى ياكى ئۈتەلمەسلىگى ،ئۇقۇغۇچىلارغا دەرىس ئۆزلشىش،ئۆزلەشمەسلىكىگە مۇناسىۋەتلىك بۇلىدۇ. شۇڭا ئۈزەمنىڭ كەسپى سەۋىيەمنى ئۆستۈرۈشتىن سىرىت،تەجرىبىلىك ئۇقۇتقۇچىلاردىن تەجىرىبە ئىگگەللەپ ،لاياقەتلىك ئوقۇتقۇچى بۇلۇشقا ،نۆۋەتتە تەكىتلىنىۋاتقان ساپا مائارىپىنىڭ تەلىپىگە ماسلىشىپ، ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئجادى پائالىيىتى ۋە مۇستەقىل پىكىر قىلىش قابىلىيىتىنى ئۆستۈرۈشكە تىرىشىمەن. 4-تاپشۇرۇق بىرىش ۋە تەكشۈرۈش جەھەتتە: تاپشۇرۇق شۇ بىر سائەتلىك دەرىسنى ئۆزلەشتۈرۈش ۋە تەكرارلاش ئېلىپ بېرىش، ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئەملى قابىلىيىتىنى سىناشتىكى مۇھىم ۋاستە. شۇڭا مەن ھەر ھەپتىدە بىرىلىدىغان تاپشۇرۇقنى ۋاقتىدا ئۇرۇنلاشتۇرۇپ،ۋاقتىدا تەكشۈرۈپ، تۈزۈتۈپ،ساختاپەزلىك، شەكىلۋازلىقتىن قەتئى ساقلىنمەن. 5- ئوقۇتۇش-تەتقىقات ئشلىرىغا قاتنىشىش جەھەتتە: ئۇقۇتقۇچىلاردا ھەر تەرەپلىمىلىك بىلىم بۇلۇش تەلەپ قىلىنىدۇ.شۇڭا ئالدى بىلىن كەسپى قۇرۇلمىنى مۇستەھكەملىشى زۈرۈر. بۇنۇڭ ئۈچۈن دەرىس ئۈتۈپ،كىتاپ ئۇقۇتۇشل كۇپايە قىلمايدۇ.چۇقۇم قەرەرلىك ھالدا ھەر خىل ماتىريالارنى كۈرۈپ تۇرىشى، ھەر ھەپتىدە مەكتەپ ئۇرۇنلاشتۇرغان ئۇقۇتۇش تەتقىقات پائالىيەتلىرىگە قاتنىشىپ، ئۆز ئارا مۇلاھىزە قىلىش ،تەھلىل قىلىش قاتارلىق ئۇسسۇللار ئارقىلىق ،ئۆز كەسپىنى مۇستەھكاملاش كىرەك.شۇڭا مەن بۇجەھەتتە ياخشى نەتىجىلەرنى قولغا كەلتۈرىمەن. 6- تۈرلۈك ئىجتىمائى پائالىيەتلەرگە قاتنىشىش جەھەتتە: مەكتىۋىمىزدە قەرەرلىك تۈردە ئېلىپ بېرلىۋاتقان تۈرلۈك ئجتمائى پائالىيە ۋە تۈرلۈك ئەمگەكلەرگە ئاكىتىپ قاتنىشىشتىن باشقا مەكتەپتە ۋە باشقا تۈرلۈك ئىشلاردا ئۇقۇغۇچىلارنى تۇلۇق سەپەرۋەرلىككە كەلتۈرۈپ ھەر جەھەتتىن ئەتراپلىق يىتىلگەن سوتسىيالىزىم ئىشلىرىنىڭ ياراملىق ئىش باسارلىرىدىن قىلىپ تەربىلەپ چىقىشقا تىرىشىمەن. 7- تەشكىل تۈزۈم جەھەتتە: مەكتەپ مەمۇرىيىتى ۋە يۇقۇرى دەرجىلىك ئۇرۇنلار ئۇرۇنلاشتۇرغان تۇرلۈك پىلان كۆرسەتكۈچلەرنى ۋاقتىدا ئەستايىدىل ئۇرۇنلاپ ،تەشكىل تۈزۈمگە ئاڭلىق بوي سۇنۇپ ،ئوقۇتقۇچىلار ھەركەت ئۆلچىمىنىڭ رۇھىغا ئەمەل قىلىپ ،ئوقۇتقۇچىلاردا بۇلۇشقا تىگىشلىك كەسپى ساپا،كەسپى ئەخلاقنى تىكلەپ،ئۈزۈمنىڭ تەشكىل تۈزۈم قارىشىمنى ئۆستۈرۈش بىلەن بىر ۋاقىتتا ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەشكىل تۈزۈم قارىشىنى كۇچايتىش ۋە ياخشىلاشقا تىرىشىمەن. 8- بىلىم ئاشۇرۇش ،مەدىنىيەت ئۈگۈنۈش جەھەتتە: مەكتەپلەر خىزمىتىنىڭ مۇھىم ھالقىسى بولغان ئوقۇتۇش خىزمىتىنى ياخشى تۇتۇش بىلەن بىر ۋاقىتتا ئۆز كەسپىمنى تېخىمۇ مۇستەھكەملەپ ۋە پىداگوگىكا ،پىسخولوگىيەگە ئائىت تۈرلۈك ماتىرياللارنى كۈرۈپ ئۇقۇتۇش مىتوتى ۋە ئۇقۇتۇش ئۆلچىمى بۇيۇنچە ئۇقۇتۇش ئېلىپ بېرىپ،ساپا مائارىپىنىڭ تەلىۋىگە لايىقلىشىپ دەرىس ئۈتۈشكە تىرىشىمەن. 9- ئككىنجى دەرىسخانا پائالىيىتى : ئۇقۇغۇچىلارغا نىسبەتەن ئېيتقاندا دەرىسخانىدىلا دەرىس ئۈگۈنۈش كۇپايە قىلمايدۇ.شۇڭا كۆپ قاتلاملىق ،كۆپ ۋاستىلىك ئۇقۇتۇش ئۇسسۇللىرىنى قوللىنىشقا توغرا كىلىدۇ.ئوقۇغۇچىلارغا دەرىسىنى ياخشى ئۈتۈش بىلەن بىر ۋاقىتتا دەرىستىن سىرىتقى كونسۇلتاسىيە ئۇرۇنلاشتۇرۇش لازىم.ئۇنۇڭدىن باشقا كومپىيوتىر تېخنىكا سەۋىيەمنى تېخىمۇ يۇقۇرى كۈتۈرۈپ ،كۆپ ۋاستىلىق ئۇقۇتۇشنى ئەمەلگە ئاشۇرۇپ، ئۇقۇغۇچىلارنىڭ دەرىسكە بولغان قىزىقىشىنى ۋە ئاكتىپچانلىقىنى ئۆستۈرۈشكە تىرىشىمەن. 10-يەتمەكچى بولغان نىشان ۋە ئۇرنلايدىغان كۆرسەتكۈچ: بۇ ئۇقۇتۇش ماۋسۇمىدا ماڭا تاپشۇرۇلغان ۋەزىپىنىڭ مۇھىملىقىنى تۇنۇپ يىتىپ ،ئالدىنقى مەۋسۇمدىكى يىتەرسىزلىكلەرنى تۈگۈتۈپ ،يۇقاردا ئوتتۇرغا قۇيۇلغان تۇرلۈك پىلان كۆرسەتكۈچلەرنى تۇلۇق ئۇرۇنداپ ، زامانىۋىلاشتۇرۇش قۇرۇلۇشى ئۈچۈن تۆھپە قۇشالايدىغان ياراملىق كىشىلەردىن قىلىپ چىقىش ،ئۇقۇتۇز خىزىمىتىدە ياخشى نەتىجىلەرنى قولغا كالتۈرۈش ئۈچۈن تىرىشىمەن.بۇ ئۇقۇش مەۋسۇمىدا ئوقۇغۇچىلارنىڭ نەتىجىسىنى ئالدىنقى ئوقۇش مەۋسۈمىدىكىدىن%5 دىن يۇقۇرى كۈترۈشكە تىرشىمەن. ئۇقۇتۇش پىلانى مەن ئۆز ئۇستىمگە ئالغان دەرىسلىك يېڭى دەرىسلىك ئسلاھاتىدىكى سىناق دەرىسلىك بۇلغاچقا كوپ ۋاستىلىق، كوپ قاتلاملىق ئۇقۇتۇش ۋاستىللىرىدىن پايدىلىنىپ،ئىمكان قەدەر دەرىسنى ئۇقۇغۇچىلارغا سىستىملىق ئەتراپلىق چۈشەندۈرۈپ ئىلگىركى ئەنئەنۋى شەكىلدىك قۇيۇپ قۇيۇش خاراكتىردىك ئۇقۇتۇشنى چۆرۇپ تاشلاپ ئۇقۇغۇچىلارنى ئۆزلىرى ئىزدىنىپ بىلىم ئىگەللەيدىغان ،بىرگە ماھىر ، كۆپ قادىر ئۇقۇغۇچىلاردىن قىلىپ تەربىلەش دەۋىرنىڭ بىزگە قويغان تەلىپى. شۇڭا مەن ئەدىبىيات دەرىسنى ئۈتۈشتە دەرىسلىكنىڭ ئالاھىدىلىگى بۇيۇنچە ئۇقۇغۇچىلارنى ئۆزلىرى مۇلاھىزە قىلىشقا ، كۆپلەپ سۇئال سۇراشقا،دەرىستىن سىرىتقى پائالىيەتلەرگەيىتەكلەيمەن. شۇ ئارقىلىق ئۈزۈم بىرۋاتقان پەننىڭ نەتىجىسىنى يۇقىرى كۈتۈرۈش ئۈچۈن دەرسكەقاتنىشىشنى99%گەئۆزلىشىشنى90%سۈپەتنى87كەيەتكۈزۈشكەتىرشىمەن. بىلىم ئاشۇرۇش پىلانى نۆۋەتتە پۈتۈن مەملىكەت مىقياسىدا يېڭى دەرىسلىك ئسلاھاتى يولغا قۇيىلىۋاتىدۇ.بۇ خىل مائارىپ تۈزۈلمىسىدىكى ئىسلاھات ھەر بىر مائارىپچىنى توختىماي ئالغا ئىنتنلىشكە ، يېڭىلىق يارتىشقا ، ئىزدىنىشكە ئۈندەيدۇ.شۇنداقلا بىلىم قۇرۇلمىسىنى مۇستەھكەملەشنى تەلەپ قىلىدۇ. مەن بۇئۈتىۋاتقان دەرىسى ئەملىيەتچانلىقى كۈچلۈك بولغان ، كۆپ ساھەگە چېتىلىدىغان بولغاچقا دەرىس ئۈتۈش جەريانىدا نۇقۇل ھالدا دەرىسلىككە ،دەرىسلىك كىتاپقا ئېسلىۋالماي دەرىستىن سىرىتقى پايدىلىنىش ماتىرياللىرىدىن مۇۋاپىق پايدىلىنىپ، دەرىستىن سىرىتقى كونسىلتاتسىيە ئۇرۇنلاشتۇرۇشقا ئەھمىيەت بىرىپ ، تۇرمۇشتىكى ھەر خىل قىزىقارلىق ھادىسلەرنى چۈشەندۈرۈپ ، ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ھەر خىل ئۇقۇملارنى توغرا ئىگەلىۋېلىشىغا ئەھمىيەت بىرىمەن. ئۇقۇتقۇچى بۇلۇش سۈپۈتۈم بىلەن مۇنىبەرنىڭ رۇلىدىن تۇلۇق پايدىلىنپ ، كەڭ دائىرىلىك بىلىمگە ئىگە بۇلۇش ئۈچۈن پىشقەدەم ئۇقۇتقۇچىلاردىن تەجىرىبە ئىگەللەپ ، قەرەرلىك تۈردە يۇقىرى دەرىجىلىك مەكتەپلەردىكى كەسىپداشلىرىمنىڭ دەرىسلىرىنى ئاڭلاپ ، ئۇلارنىڭ ئارتۇقچىلىقلىرىنى قۇبۇل قىلىپ ، ئۈزۈمنىڭ يىتەرسىزلىكلىرىمنى تۈزۈتۈشكە تىرىشىمەن.
ئاتچان مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ ئۇقۇتقۇچىسى – ش.......ي 2013 يىلى2- ئاينىڭ22-كۈنى |