- تىزىملاتقان
- 2011-1-6
- ئاخىرقى قېتىم
- 2015-2-16
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 7362
- نادىر
- 1
- يازما
- 284
ئۆسۈش
  47.24%
|
بۇ مەزمۇن 38قەۋەتتىكى hasanowدە2012-04-24 02:02يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
بۇنى يەتتە سەككىز يىلنىڭ ئالدىدىلا ئىچكىرى ئۆلكىلەردىكى مەلۇم بىر زاۋۇت بازارغا سالغان مەھسۇلاتقۇ، ھەيران قالغۇچىلىكى يوق، چۈنكى مەنمۇ ئۆيگە ئورناتقىلى 5 يىلدىن ئاشتى. پەقەت ئۇنىڭ ماركىسىنىڭ «مەشئەل » بولۇپلا قالغان يېرى بار. مەن گەرچە ئۇ ئىسىتقۇنى ئۆز كۆزۈم بىلەن كۆرمىگەن بولساممۇ، ئىشىنىمەنكى خۇددى «ئابىدە» ئىچىملىكىگە ئوخشاش ئىشلەپ چىقارغان ئورۇن ئىچىكىرى ئۆلكىدىكى كارخانا، پەقەت ئۇنىڭ ماركىسىلا مەشئەل.
ئاۋال ئىچكىرىدىكى كارخانا بىلەن توختاملىشىدۇ. ئىشلەپچىقىرش ئىجازەتنامىسى شۇ كارخانىغا مەنسۇپ، ئۇ كارخانا شىنجاڭدا بازار تېپىش ئۈچۈن، ئۇنىڭغا مەشئەل ماركىسىنى كومپيۇتېدا ئۇرۇپ چىقىرپ چاپلاپ بېرىدۇ. بۇنىڭ ئۇچۇن باھا ئازراق ئۆرلەيدۇ. شىنجاڭغا ئېلىپ كىرگەندىن كېيىن، ئىشلەپ چىقارغان ئورۇننى (خۇددى ئابىدە ئىچىملىكىدەك) ئۇيغۇرچىغا تەرجىمە قىلمايدۇ، ھازىر ئابىدە ئىچىملىك زاۋۇتى خوتەندە قۇرۇلۇپتۇ بۇ بەلكىم بىر يىلنىڭ ئالدىدىكى ئىش بولىشى مۈمكىن، چۈنكى مەن بۇلتۇرلا خەنزۇچە چۈشەندۈرۈشىدە ئىشلەپ چىقارغان ئورۇننىڭ ئىچكىرىسىدىكى بىر ئۆلكە ئىكەنلىكىنى ئوقۇغان ئىدىم. مۇشۇ ئىنكاسنى يېزىۋېتىپ توڭلاتقۇدىن ئاشۇ ئىچىملىك بوتۇلكىسىنى ئېلىپ قارىسام، زاۋۇت ئادىرىسى خوتەندە ئىكەن. قارىغاندا تېخى يېقىندىلا قۇرۇلغان ئوخشايدۇ. خەنزۇچە سەۋىيەسى بار ئادەم بولسا ئىشلەپچىقارغان ئورۇننى خەنزۇچە خەتلىك چۈشەندۈرۈلىشىدىن بىلەلەيدۇ. بىراق كۆپ ساندىكى ئۇيغۇرلارنىڭ خەنزۇچە خەتنى ئوقۇماسلىقىدىن پايدىلىنىپ، ئۇنى ئۇيغۇرچە چۈشەندۈرۈشكە كىرگۈزمەيدۇ.
بوپتۇ ھالال ھارام دەپ يەيدىغان نەرسە ئەمەس. قانداقلا بولمىسۇن شنىجاڭدىكى باش ۋاكالەتچىسى ئۇيغۇر بولغانلىقى ئۈچۈن چوڭ مىللەتچىلىك قىلىپ باشقىلارنىڭكىنى سېتىۋالغىچە ئۆز كارخانىچىلىرىمىزنىڭكىنى سېتىۋېلىپ ئۇلارنىڭ سودىسىنى قوللاپ قويساق بولىدۇ.
قېرىندىشىم، سىز بۇ مەھسۇلاتنى باشقا بىرىگە ئوخشىتىۋاپسىز،ھېسيات كۆزىڭىز بىلەن مۇئامىلە قىلىۋاتىسىز،بۇ مەھسۇلاتنىڭ بارلىق ئىشلەپچىقىرىش سىناق جەريانى قومۇلدا ئېلىپ بېرىلغان،ماتىرياللارنى ئىچكىرىدىن ئەڭ ياخشىلىرىنى تالاپ مەخسۇس ئادەم چۈشۈپ قاراپ تۇرۇپ،تېخنىكا جەھەتتىن يېتەكچىلىك قىلىپ بۇيرىتىپ،ئۆلچەمگە تولۇق يەتكەندىن كېيىن ئېلىپ چىقىلىدۇ،(سىز بۇ مەھسۇلاتنى يىمەيدىغانسىز؟)سىز مەخسۇس فىلىمنى تولۇق كۆرمەيلا ئېلان رەسىمىگە قاراپ باھا بېرىپسىز،ئۈرۈمچى تېلۋېزىيە ئىستانىسى مەخسۇس فىلىمنى ئىشلىگەن،ئۇنىڭ پاتېنتىمۇ قومۇلدىكى شىركەت مەسئۇلىغا مەنسۇپ،ئۇيغۇرۇمغا مەنسۇپ،بىزنىڭ بەزى كىشىلىرىمىزدىكى كۆرەلمەسلىك ئىدىيسىمۇ قانداق بەزى قاراشلار ئىچى تارلىقنى نامايەن قىلىۋاتىدۇ،قېرىنداش قېرىنداشقا كەڭ قورساق بولۇشنى قاچانمۇ ئۆگىنەرمىز؟!ئۇيغۇرلار ئىشلىگەن مەھسۇلاتلاردىن لوپا ئەينەك بىلەن قۇسۇر ئىزدەيمىز،باشقىلىرىنى بولسا كۆزنى يۇمۇپ تۇرۇپلا يەيمىز،بۇ خۇددى<< قېتىقنى پۈۋلەپ ئىچىپ،توخۇنى يۇوڭدىماي يىگەندەك>>لا بىر ئىشقۇ؟!
بۇنىڭ باھاسىغا كەلسەك ئۇنىڭغا <<مەشئەل>> دېگەن ماركىنى كومپىيۇتېردا ئۇرۇپ قويۇش بىلەن ئۆسىدىغان ئۇنداق ئاددى ئىش يوق،سىز بەكمۇ ساددا تەپەككۈر بوشلۇقىدا ياشاۋېتىپسىز،بۇ مەھسۇلاتنىڭ بازار باھاسى ئۇنىڭ ئالاھىدىلىكىگە نىسبەتەن بەك ئەرزان،<<خەيئېر >>دېگەن داڭلىق ماركىلارنىڭ تۇڭدىن باشقا ھېچنىمىسى يوق،سۈينىمۇ ئىچكىلى بولمايدۇ،بازار باھاسى4800 يۈئەندىن 5800يۈئەنگىچە،بىر توننىلىق بىر تۇڭىنىڭ باھاسى 20000 يۈئەن،ئۇلارنى ھازىر سۇنىڭ پاكلىقىنى ئىلغىمايدىغان ئادەم ئىشلەتمىسە پاكىزلىقنى ئادەت قىلغانلار ھەرگىزمۇ ئىشلەتمەيدۇ.
ھەسەتخورلۇق، ئىچى تارلىق ئادەمگە يۈرەك كېسەلنى ھەمراھ قىلىش بىلەن بىرگە ئادەمنىڭ ئىززەت ھۆرمىتىنى مەڭگۈ يەر بىلەن يەكسان قىلىدۇ... |
|