قولاي تىزىملىك
ئىزدەش
بېكەت تەۋسىيەسى:
ئىگىسى: eltugh-yarkant

چىن تۆمۈر باتۇرنىڭ قەبرىسى زادى قەيەردە؟

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

10

تېما

1

دوست

6888

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   37.76%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8179
يازما سانى: 312
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 798
تۆھپە : 1591
توردىكى ۋاقتى: 476
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-3
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-9 22:54:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
موڭغۇللار ياركەنتىلام ياشىغان ئەمەس ، ياركەنىت ئەسلىدە ئۇيغۇرلارنىڭ زىمىنى ، موڭغۇللار كۈچلۈك كىلىپ موڭغۇللار دەۋىر سۈرگەن ،  سەئىدىيەنىڭ موڭغۇل مۇسۇلمان قۇرغانلىقى راس ،
uyghuray

0

تېما

4

دوست

2310

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   10.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  30602
يازما سانى: 207
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 686
توردىكى ۋاقتى: 118
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-17
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-10 01:27:46 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
qaytquchi يوللىغان ۋاقتى  2016-2-9 15:46
چىن تۆمۈر باتۇرنىڭ سۇلتان ئۈۋەيسخان ئىكەنلىكىنى ھەممە ...

ئىسپاتلاڭە.

0

تېما

0

دوست

839

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   67.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  51070
يازما سانى: 65
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 258
توردىكى ۋاقتى: 46
سائەت
ئاخىرقى: 2016-7-20
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-10 03:12:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تىرىشچانلىقىڭىزغا ئاپرىن، ئەمما ئوتتۇرىغا قويغان ئاساسلىرىڭىزدا، قانداقتۇر بىر خىل ئاساسى ئاجىز بولغان پەرەز، ئاشۇ شۇمىدۇ دەيدىغان ئوخشىتىش خاھىشى خېلىلا ئېغىر، ھەم ئوخشاتقاندىمۇ قايىل قىلارلىق ئەمەس، ئۆزىڭىزنىڭ ئوخشىتىشىغا ئۆزىڭىزمۇ ئىشەنچ قىلالمايۋاتقاندەكلا……پەقەت پارچە پۇرات ئېقىن ۋە ئوخشاش سۆزلۈكلەر ئاساسىدا ئوخشىتىلغان ھەم پەرەز قىلىنغان، دېمەك پاكىت كەمچىل،يازما مەنبە ئەسلا يوق، تارىخشۇناسلىق تەتقىقاتىدا پاكىت ئاساسىدىكى ئىلمىي پەرەزلەرگە يول قويۇلىدۇ، ئەمما مەلۇم جاي، ئادەمنىڭ ئوخشاپ قالىدىغانلىقى، تىلشۇناسلىققا ياتىدىغان بەزى پەرقلىق مەسىلىلەرنىڭ بولغانلىقى قاتارلىقلارغا ئاساسلىنىپ ھۆكۈم چىقىرىش ياكى شۇنىڭغا تىرىشىش توغرا ئەمەس،
بۇ مەسىلىگە قارىتا مىنىڭ قارىشىم مۇنداق:مەنمۇ خېلىدىن بۇيان ئويلايتتىم چىن تۆمۈر باتۇر ھەققىدە،
خەلق داستانلىرى بولۇپمۇ قەھرىمانلىق ھەققىدىكى قىسسە رىۋايەتلەرنىڭ چوقۇمكى مەنبە ئاساسى بولىدۇ، (ۋاقىتنىڭ ئۆتۈشى بىلەن مەزمۇن جەھەتتىن ئۆزگىرىش ئۇ باشقا گەپ)شۇڭا چىن تۆمۈر باتۇر ئاتلىق بۇ رىۋايەتلىك شەخىسنىڭ ھايات ياشىغان ئادەم ئىكەنلىكى مىنىڭچە مۇمكىن، ئەمدى بۇنىڭ ياشىغان جايىغا كەلسەك، داستاندا ئۇچۇر بېرىلىشىچە ئۇ موڭغۇللارغا يېقىنراق بىر جايدا، يەنە كېلىپ ئوردا سارىيى مۇقىم سېلىقلىق بىر شاھزادە-ھۆكۈمرانغا يېقىن جايدا ياشىغان، يەكەن تەۋەلىكىدە تارىختىن مەلۇمكى ،  موڭغۇل شاھزادىلىرى مۇقىم ئولتۇراقلاشمىغان ھەتتاكى پۈتۈن جەنۇپ تەۋەسىدە موڭغۇل ھۆكۈمران مۇقىم ئولتۇراقلاشمىغان، يۇنۇسخان ئەۋلادلىرىنى كىشىلەر موڭغۇل دەپ ئاتىمىغان، يەنە كىلىپ داستاندا دېيىلگەن قالماق ئاتالغۇسىغا قارىغاندا بۇ موڭغۇل شاھزادىسى ناھايتىمۇ نەپرەتلىك بىرى بولسا كېرەك(داستاندىن ئۇچۇر ئىزدىگەندە چوڭ دائىرىدىكى ئوخشاشلىققىلا ئېسىلىۋالماي مۇشۇنداق ئىنچىكە نۇقتىغىمۇ دىققەت قىلىڭ )ئېنىقكى يۇنۇسخان ئەۋلادلىرى ئۇنداق تەسىر قالدۇرمىغان، ئۇنىڭدىن ئىلگىرىكى دەۋرلەردە بۇ جايغا قەدەم باسقان  موڭغۇل شاھزادىلىرى ياۋۇز بولسىمۇ ،يۇقىردا دېگەندەك ئۇنداق كاتتا ئايۋان قەسىرنى سېلىپ مۇقىم ئولتۇرمىغان، دېمەك بۇخىلدىكى موڭغۇل شاھزادىلىرى تەڭرىتېغىنىڭ شىمالىدا  كۆپرەك ئۇچرايدۇ……
تارىخى دەۋرگە نىسبەتەن مەختۇمسۇلا، تۆمۈر دېگەن ئىسىملار ،بولۇپمۇ مەختۇمسۇلا دېگەن ئىسىم جەنۇپ تەرەپلەردە كۆپ كۆرۈلۈپ كەتمەيدۇ، ئاڭلىماققىمۇ شىمالدىكى كۆچمەن چارۋىچىلاردىن قوبۇل قىلىنغان ئىسىمغا كۆپرەك ئوخشايدۇ……
جەنۇپ تەرەپتە ئوۋغا ئاساسەن بۈركۈت ئىشلىتىلەمدۇ ياكى قارچۇغىمۇ؟ قارچۇغا كۆپرەك، بۇ جەھەتتە شىمالدىكى كۆچمەنلەرنىڭ بۈركۈت ئىشلىتىپ ئوۋ قىلىش ئەھۋالى جەنۇپقا قارىغاندا بىر قەدەر ئومۇميۈزلۈك، چىن تۆمۈر باتۇرنىڭ بۈركۈتى مۇشۇ يەردە تۇرۇپ تۇرسۇن
مەختۇمسۇلانىڭ ئىككى ئوغلىنى ئۆركەشلەپ ئېقىۋاتقان دەرياغا تاشلايدۇ، سىزمۇ بىلىسىز  بىزنىڭ جەنۇپنىڭ دەريالىرى ئاقسۇ ئونسۇدىن باشقا جايدا جىق ئۆركەشلەپ كەتمەيدۇ، بەلكىم يەر شەكلى سەۋەپلىك بولۇشى مۇمكىن، ئاقسۇدا موڭغۇللار تۇرغان دېيىلگەندىمۇ ئونسۇدا چىن تۆمۈر باتۇر ھەققىدە بىرە ئېغىز گەپ تۈگۈل تاۋۇشمۇ مەۋجۇت ئەمەس…… ھەم ئۇ بىرتال چاچ يەكەندەك كۆجۈم مەھەللىلىك يۇرتتا بىرە چىتنىڭ قۇڭىغا ئىلىنىپ توختاپ قالمايدىغانلىقىغا ھېچقايسىمىز ھۆددە قىلالمايمىز، بۇ چاچنىڭ توسقۇنسىز ئېقىپ ئوردىغا كىرىشى ئۈچۈن ، چىن تۆمۈر باتۇرنىڭ ئۆيى بىلەن ئوردىنىڭ ئارلىقى چاچ ئىلىنىپ قالغۇدەك دەل دەرەخ، سۆگەت  سۇمبۇل بىر نەرسىلەر بولمىغان ئادەمسىز رايون بولۇشى كېرەك، مەسىلەن يايلاق دېگەندەك، مەلۇمكى يەكەندە بۇ خىل شارائىت يوق، چۈنكى تۇپراق مۇنبەت ئادەم كۆپ ، ئەزەل ئەزەلدىن شۇنداق ئاۋات بىر يۇرت……
مەختۇمسۇلا ئاكىسى بىلەن كۆرۈشكەندە كۆزى كۆرمەس بولۇپ قالغان ئاكىسىغا قوينىدىن بىرتال ئالمىنى چىقىرىپ سۈرتىدۇ، ئىلى رايونىنىڭ ئەزەلدىن ئالما يۇرتى دەپ نامى بار(گەرچە بىزنىڭ ئاقسۇدىمۇ ئالما بولغان تەقدىردىمۇ غۇلجىدەك داڭلىق ئەمەس)دېمەك بۇ ئالمىنى دېمەك موڭغۇللارنىڭ ئۆپچۆرىسىدىكى ئىلى تەۋەلىكىدىن ئالغان، يەكەندە بولغان بولسا چوق بادام ياڭاق قاتارلىق مىۋىلەرنى سۈرتكەن ياكى يېگۈزگەن بولاتتى
يەتتە باشلىق يالماۋۇز ،ئېنىقكى بۇنداق مەخلۇق بولغانلىقى ھەققىدە ھېچقانداق دەلىل ئىسپات ئاڭلاپ باقمىدۇق، بۇ پەقەت بىر سىمۋول خاراكتېرلىك ئوبراز، ئۇنداقتا نىمىنىڭ سىمۋولى؟ ئەلۋەتتە چىن تۆمۈر باتۇر ۋە شۇ ئەتراپتىكى خەلقنىڭ قان تەرىنى شورايدىغان ياۋۇز بىر كۈچنىڭ سىمۋولى، ئۇنداقتا بۇ ياۋۇز كۈچ قايسى؟ چوقۇمكى 13-ئەسىردىن باشلاپ 19-ئەسىرنىڭ بىر مەزگىلىگىچە شىمالى شىنجاڭ رايونىنى كونترول قىلىپ تۇرغان موڭغۇللار. ھەم چىن تۆمۈر باتۇردەك بىر پالۋاننىڭ سىڭلىسىنى ئەيمىنمەي تۇتقۇن قىلغانغا قارىغاندا شۇ جايدىكى ھوقۇقدار بىرى بولسا كېرەك، بۇنداق ھوقۇقدار موڭغۇل ئاقسۆڭەك دېگەن بۇ ۋاقىتتا تەڭرىتېغىنىڭ شىمالدا قۇم تۇپراق كۆپ، ئەمما جەنۇپتا ئەمەس،بۇداستاننىڭ ۋاقتىمۇ مىنىڭچە 13-ئەسىردىن ئاۋۋالقى ۋاقىتقا ئۆتۈپ كەتمەيدۇ، چۈنكى ئۇنىڭدىن بۇرۇن موڭغۇل ئاتلىق قەبىلە ئالتاي تېغىنىڭ بۇ تەرىپىنى ئۇقمايتتى، شۇڭا كەسكىن ھالدا 13-ئەسىردىن كىيىن شۇ رايوننىڭ قېنىنى شورىغان موڭغۇل ھۆكۈمدارلىرىنى يەتتە باشلىق يالماۋۇز شۇ دەپ ئېيتىشقا بولىدۇ……
خوش؟ ئۇنداقتا بۇ چىن تۆمۈر باتۇر كىم؟ ئۆزۈمنىڭ پەرىزىنى سۆزلەپ باقاي، چارۋىچىلىق ياكى تېرىقچىلىق قىلماي نوقۇل ئوۋچىلىق بىلەن بىر ئائىلىنى قامدايدىغان دەۋر ئۆتۈپ كەتكىلى بەكلا ئۇزاق بولدى، ئەڭ كىيىن بولغاندىمۇ 16- ئەسىردىن كىيىن بۇ خىل ئۇسۇلدا جان باقىدىغانلار ئاساسەن يوق، گەپنىڭ قىسقىسى بۇ پەرەزلەر بويىچە بولغاندا 13-ئەسىردىن 16-ئەسىرگىچە بولغان ئارلىقتا ئۆتكەن بۇ شەخىسنىڭ قايسىدۇر بىر تورداش ئېيتقاندەك سۇلتان ئۇۋەيسخان ئىكەنلىكىگە مەنمۇ بەزىدە ئىشىنىپ قالىمەن، بۇغۇ شەخسى پىكرىم……
خاتا كەتكەن يەر بولسا ئۆز ئارا تۈزىتەرمىز ئەمىسە يەنە

يازمىساممۇ بولا؟

0

تېما

0

دوست

725

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   45%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  45150
يازما سانى: 59
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 222
توردىكى ۋاقتى: 32
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-4
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-10 12:30:57 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
bowang يوللىغان ۋاقتى  2016-2-10 03:12
تىرىشچانلىقىڭىزغا ئاپرىن، ئەمما ئوتتۇرىغا قويغان ئاس ...

بىلىشىمچە داستاندا  يەنە: چىن تۆمۈر باتۇر  ياۋنى ئىزدەپ  چىقىپ ، خىلى كۆپ پادىچى ، پادىلارنى(تۆگە ، ئات ، كالا دىگەندەك ) كۆرگەنلىىمۇ سۆزلىنىدۇ .
دىمەككى، سىزنىڭ بايانلىرىڭىز، ۋە مىنىڭ ئىسىمدە قالغان ئاۋۇ بايانلارغا  ئاساسلانغاندىمۇ ، جەنۇب تا  بۇ مۇمكىنچىلىك يوق . شۇنىڭ ئۈچۈن چىن تۆمۈر باتۇرنىڭ قەبرىسىنىڭ  يۇرتىمىز يەكەندە بولىشى  بىزدىكى شىرىن چۈش خالاس .

بىز ئەلتۇغ ئەپەندىنىڭ يۇقارقى بايانلىرىنى ، چىن تۆمۈر باتۇر داستانىنى  بىر يەرگە ئەكىلىپ  ئولتۇرۇپ ، ئەستايدىل بىر ئوقۇپ چىقساقلا ، يەكەن ۋادىسىدىلا ئەمەس، جەنۇبىي شىنجاڭ رايۇنىدا ئەسلا  بۇ قەبرىنىڭ بولىشى ناتايىن دىگەن  گەپ .
ئەگەردە جەنۇبىي شىنجاڭدا بار دىيىلسە :  داستاندا  سانجۇ شاھلىقى دىگەن بىر گەپ بارغۇ دەيمەن  ، يەنى سانجۇ شاھلىقىنىڭ شاھزادىسى ئوزمۇخ  دېيىلىدۇ. ئۇنداق بولغاندا ، تىخىمۇ قىيىغا توختايدۇ بۇ ‹‹ تېپىشماق›› . چۈنكى خوتەن ۋىلايىتىنىڭ گۇما ناھىيسىدىغۇ دەيمەن ، خوتەن ۋىلايىتى دائىرىسدە  :سانجۇ  دەپ بىر يىزا بار . دىمەككى سانجۇ شاھلىقىنىڭ ئورنى  ئەنە شۇ يۇرتتا بولۇپ قالسىچۇ؟
بۇنىمۇ ئويلاش كېرەك.

يەنە بىرگەپ ، بۇ تىمىدا چىڭگىزخاننىڭ گىپى چىقىپ ، چاغاتاي ئەۋلادىلىرىنى ئاسسىمىلاتسىيلىنىپ كەتكەن دېيلدى.  بۇنى بەكرەك چۈشىنىشنى خالايدىغانلار بوزقىر مۇنبىرىدە چىڭگىزخان غا  ئائىت بىر تىما بار شۇ تىمىنى ئوقۇپ باققاي(شەخسىي تەۋسىيەم، مەندىن ئورۇنسىز رەنجىشمىگەيسىزلەر).
uyghuray

يازمىساممۇ بولا؟

0

تېما

0

دوست

725

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   45%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  45150
يازما سانى: 59
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 222
توردىكى ۋاقتى: 32
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-4
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-10 12:36:28 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
eltugh-yarkant يوللىغان ۋاقتى  2016-2-9 14:50
ئەلۋەتتە، بۇ يازمىنى سەل ئالدىراپ يېزىپ قالغان بولسام ...

ھەرنىم بولسا ، بۇ قىتىم قوشراپ دىگەن نامغا قالايمىقان  ئىزاھ بەرمەپسىز. ئاپرىن ، ھەم رەھمەت ئىيتىمەن سىزگە ئەپەندىم.

223

تېما

2

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   4.97%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33022
يازما سانى: 571
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 444
تۆھپە : 3658
توردىكى ۋاقتى: 497
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-5
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-10 13:38:14 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   jimsary تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2016-2-10 13:44  

«چىن تۆمۈر باتۇر»نىڭ قەبرىسى قەيەردە؟ مەنمۇ بىلگىنىمنى دەپ باقاي:
چىن تۆمۈر باتۇرنىڭ قەبرەسى، بايىنغولىن مۇڭغۇل ئاپتونۇم ئوبلاسىتىنىڭ خوتۇنسۇمۇل (خېجىڭ) ناھىيەسىگە قاراشلىق بايىنبولۇق (بايىنبۇلاق دەپمۇ ئاتالغان) رايوندىكى ئاراشاڭ يېزاسىدا. يەنى كىچىك يۇلتۇزنىڭ باشىدا، يەنى شەرقى ئۇچىدا ياكى بولمىسا، كۈنەس جىلغىسىغا بارىدىغان يول بىلەن يۇلتۇز ئويپاتىغا بارىدىغان يولنىڭ ئاچال باشىدا بولۇشى مۇمكىن.
مەن، 1980-يىلى، بايىنبولۇق رايونىدىكى يايلاقلارنى تەكشۈرگەن ۋاقتىمدا، بايىنبولۇق رايونىغا قاراشلىق بولغان ئاراشات يېزىلىق ھۆكۈمەتنىڭ مۇ ئاۋىن باشلىقى كېمپىل دىگەن مۇڭغۇل كىشى بىللە ئىدى. بىز، كىچىك يۇلتۇزغا كەلگەندە، ئاراشاڭ يېزىلىق ھۆكۈمەت تۇرغان جاينىڭ شەرقى تەرەپىدە تەخمىنەن 20 ئەتراپىدا تاش دۆۋىلىرى بارلىقىنى كۆرگەن. كېمپىلدىن بۇلارنى سوراسام، بۇ ئۇيغۇرلارنىڭ قەبرەسى دەپ جاۋاپ بەردى. قەبرەلەرنى ئارالاپ باقتىم. ئوتتۇرادىكى قەبرە ئەڭ چوڭ ئىكەن. ھەممە قەبرە، پۈتۈنلەي تاش بىلەنلا قىرلانغان ئىكەن. كىيىن، ئاراشات يېزىسىدىكى 68 ياشلىق گېلىن (مۇڭغۇل لامادىن موللاسى) بىلەن پاراڭلىشىپ قالدىم. ئۇ كىشى، چاروسىيە زىمىنىدىن شىنجاڭغا قايتىپ كەلگەن ئوباينىڭ ئەۋلاتلىرى بولۇدىكەن. ئۇيغۇرلارنىڭ قەبرىسى توغرۇلۇق سورىسام، بايىنبولۇقتا ئىككى يەردە بار، بىرى كىچىك يۇلتۇزدا، يەنە بىرى، بايىنبولۇقتا دەپ جاۋاپ بەرگەن. 1981-يىلى، بايىنبولۇقتىكى «شەرق شامىلى» فېرمىسىدا تۇرۇشلۇق 75 ياشلىق توختاخۇن ئىسىملىك بىركىشى بىلەن ئۇچرۇشۇپ قالدىم. بۇ كىشى بىلەن پاراڭلىشىش جەريانىدا، مەن چىن تۆمۈر باتۇرنىڭ ئەۋلادى بولۇمەن دىگەندەك گەپلەرنى قىلدى. بۇ كىشىنىڭ گەپلىرىگە قىزىقىپ، چىن تۆمۈر باتۇرنىڭ قەبرەسىنى بىلەمسىز دىسەم، كىچىك يۇلتۇزدا دەپ جاۋاپ بەردى. مەن، تارىخ بىلەن ھەپىلەشمىگەنلىكىم ئۈچۈن، بۇ گەپلەر، شۇ ئاڭلىغانىم بۇيىچە قالدى. 1997-يىلى، ئەقلىمگە كىلىپ، بۇلارنى بىر ئېنىقلاپ باقاي دەپ بايىنبولۇققا باردىم. ئاراشاڭدىن ئۆتكەندە قاراسام، 1980-يىلى كۆرگەن تاش قەبرەلەرنىڭ بىرىمۇ يوق، ئۇششاق تاش پارچىلىرى قاپتۇ. كېمپىلنى سۈرۈشتە قىلسام، ۋاپات بوپتۇ. گېلىن، توختاخۇنمۇ ۋاپات بولۇپ كىتىپتۇ. ئاراشاڭدىكى كىشىلەردىن، تاش قەبىرلەر نەگە كەتتى دىسەم، ساۋكۇلۇن ياساشقا ئىشلىتىپ بولدۇق دىيىشتى. (ساۋكۇلۇن-يايلاقلارنى قاشالىغان تاش قاشا). شۇنداق قىلىپ، بۇ ئىشلار توغرىسىدا، ئىزدەنىشلەر بولۇنماي جايىدا سىر پېتى قالدى.

0

تېما

1

دوست

3737

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   57.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  15408
يازما سانى: 121
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 28
تۆھپە : 1196
توردىكى ۋاقتى: 314
سائەت
ئاخىرقى: 2016-8-4
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-10 14:37:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم ( قوشراپ ) دىگەن سۆزنى قوش ئەرەب دىگەن مەندە  دەپ چۇشەنسەك بولامدۇ ؟

0

تېما

0

دوست

795

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   59%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  28623
يازما سانى: 33
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 254
توردىكى ۋاقتى: 47
سائەت
ئاخىرقى: 2016-7-29
يوللىغان ۋاقتى 2016-2-10 16:13:22 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
bowang يوللىغان ۋاقتى  2016-2-10 03:12
تىرىشچانلىقىڭىزغا ئاپرىن، ئەمما ئوتتۇرىغا قويغان ئاس ...

سىزنىڭ دېگەنلىرىڭىزنى مەن قوللايمەن، رىۋايەتىكى تىل ئىشلىتىش ۋە تۇرمۇش ئادەتلىرىدىن قارىغاندا بۇ ۋەقەدىكى شەخىسلەرنىڭ تۇرمۇش ئادىتى شىمالىي رايوندىكى ئۇيغۇر چارۋىچىلىرىنىڭ تۇرمۇش ئادىتىگە ئوخشاپ قالىدۇ. بولۇپمۇ تارانچىلارنىڭ خېلى ۋاقىتلارغىچە مۇشۇنداق تۇرمۇش شەكىلىدە ياشاپ كەلگىنى ئېنىق ھەمدە ئىسىم قويۇش ئادەتلىرىدىمۇ قېرىنداشلىرىنىڭ ئىسمىنىڭ بىر-بىرسىگە يېقىن كەلمەسلىكى تارانچىلاردا كۆپىرەك ئۇچرايدۇ. تىكەسمۇ ئىلى ئوبلاستىدىكى چارۋىچىلىقنى ئاساس قىلىدىغان، يايلاقلىرى كەڭ سۈيى ئەلۋەك زىمىن، مۇڭغۇلكۈرە ۋە تىكەس چىگىرلىنىدىغان يەردە مۇڭغۇللارغا ئائىت قەدىمىي قەبرىلەرمۇ كۆپ، تىكەستىكى ئۇيغۇرلارنىڭ كۆپرەكى مۇشۇ يەردە ئۇزاق زامانلاردىن بۇيان ياشاپ كېلىۋاتقان يەرلىك خەلق.
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )