- تىزىملاتقان
- 2014-3-9
- ئاخىرقى قېتىم
- 2016-7-28
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 2350
- نادىر
- 0
- يازما
- 97
ئۆسۈش
11.67%
|
asd يوللىغان ۋاقتى 2015-4-27 10:48
بەزى بىر تورداشلار ئىسلامدا ئەر ئاياللار باراۋەر دەپ ج ...
ياخشىمۇسىز تورداش، ئىسلامدا ھەقىقەتەن ئەر-ئاياللار باراۋەر، بۇ يەردىكى 4 خۇتۇن مەسىلىسى، يەنى ئىسلام دىنىدا ئاياللارنى بىقىش ئەرلەرگە يۈكلەنگەن ، يەنى ئاياللارنى جاپا تاتقۇزماي ئائىلدە بالىلىرىنىڭ ۋە ئىرىنىڭ ھالىدىن خەۋەر ئىلشنى ئۇلارنىڭ خىزمىتىنى قىلىشنى بەلگىلگەن ، خۇددى بۈگۈنكى ياپۇنىيەلىك ئاياللاردەك ، شۇ سەۋەپتىن ئەشۇ زامانلاردا ئۇرۇش ۋە باشقا سەۋەپلەردىن نۇرغۇنلىغان ئەرلەر ئۆلۈپ ئاياللار ۋە بالىلار ئىگە چاقسسىز قىلىپ تۇرمۇشى ھەقىقى بىر كاپالەتكە ئىگە بۇلمىغان ،شۇ سەۋەپتىن ئەشۇلارنىڭ تۇرمۇشىنى قامداش، ئىگە بۇلۇش ئۈچۈن ئەرلەرگە ئەشۇ ھۇقۇقنى بەرگەن ، بۇنىڭ مىسالى پەيغەمبەر ئەلەيھسسالاممۇ بىر نەچچە ئاياللىق بۇلغان ، پەقەت ئائىشە رەزىياللاھۇ ئەنھۇنى قىز ئالغان ، باشقىلانى ئۇنداق قىزئالمىغان، ھەتتا يشى چوڭ بۇلۇپ قالغان ئاياللارنىمۇ ئالغان مەقسەت نىمۇ پەقەت ئەشۇلارنىڭ ھالىدىن خەۋەر ئىلىش، بۇلمىسا پەيغەمبەر يەنە قىز ئالالايتى
بۇ نىڭدىن شۇنى كۆرىمىزكى كۆپ خۇتۇنلۇق ھەرگىزمۇ شەھۋەت ئۈچۈن ئەمەس، ئەمدى بۈگۈنكى كۈندە ئىسلام ئالىملىرى كۆپ خۇتۇنلۇققا بۇنىڭغا نىمە دەيدۇ بىلمىدىم ،.
مىراستا ئۆلگۈچىنىڭ ئىككى بالىسى بۇلۇپ، بىرسى قىز يەنە بىرسى ئۇغۇل بۇلسا ،ئۆلگۈچىنىڭ قەرىزلىرى تۆلىنىپ بۇلغاندىن كىيىن ،ئۇغۇل 2 ھەسسىنى قىز 1 ھەسسىنى ئالىدۇ، چۈنكى ،ئىسلام دىنىمىزدا ئائىلنى ئايالىنى بالىسىنى بىقىش ئەرنىڭ مەسئۇليىتى ، ئايال كىشى بۇ مەسئۇليەتتىن خالى ، يەنى ئايالنىڭ ئۆزنىڭ پۇلى باربۇلۇپ يەنى ئەىسلىدىنلا باي بۇلغان بۇلسىمۇ ئائىلنى بىقىش ئايالغا يۈكلەنمەيدۇ، ئەگەر ئۆزى خالاپ بالىسغا ياكى ئىرىگە بەرسە ،خىراجەت قىلسا ، ھەقىقەتەن ياخشى ئىشقىلغان بۇلىدۇ ھەم ساۋاپ بۇلىدۇ، بەرمىسە خراجەت قىلمىسا ئىسلام ئۇنى مەجبۇرلىمايدۇ ھەم ئەرمۇ ئۇ ئايالىنى مەجبۇرلىيالمايدۇ، ئەگەر ئەركىشى ئايالىنى بۈگۈنكى كۈندەك ماشىڭنى ئەكەل دەپ ئايالنىڭ رازىلىقىسىز پۇلىنى ئىشلىتىۋالسا ئۇ ئەر گۇناكار بۇلىدۇ ، بىر شەرت ئايال رازى بۇلشى كىرەك، مانا بۇئىسلامدىكى يەنەبىر ئاياللار
ھۇقۇقى، مەقسەتكە كەلسەك ، يۇقۇردا دىگەندەك ئاياللار نىڭ ئائىلنى بىقىش مەجبۇريىتى بۇلمىغانلىقتىن ئۇنىڭغا مىراستىن بىر ئۈلۈش بۇ پۇلىنى قانداق ئىشلىتىش ئۆزىنىڭ ھۇقۇقى، ئەرگە 2 ئۆلۈش بۇ پۇلنى قانداق قىلىدۇ شۇ پۇل بىلەن ئايالىنى باقىدۇ بالسىنى باقىدۇ ئاتا-ئانىسىنى باقىدۇ، ئەمما مىراس ئالىدىغان ئايال كىشى ئۇنداق ئەمەس، شۇنداق قارايدىغان بۇلساق ئايال 1 ئۈلۈش ئالسىمۇ ھىچقانداق مەجبۇريەت بۇلمىغانلىقتىن تىخى ئايالنىڭ ئالغان مىراسى كۆپرەك بۇلىشى مۇمكىن ،،، ئەمدى بۇگۈنگە كەلسەك ئەگەر ئايالىڭىز مۇئاشىنى ئىلىپ
ئائىلسگە ئىشلەتمەي ئۆزى خالىغانچە خەجلەپ باقسۇن ياكى ئۆزىنى باققان ئاتا-ئانىغا بەرسۇن ياكى سەدىقە ئھسان قىلسۇن سىز قانداق قىلسزكى بەلكىم چىرايىڭىز ئاچچىقتىن كۆكرۈپ كىتىشى مۇمكىن، ئەمما ئىسلام دىنى يەنىلا ئايالىڭىزنى ھۇقۇقىنى قۇغدايدۇ چۈنكى ئايالىڭىز شۇنداق قىلىشقا ھۇقۇقلۇق. خالىسا سىزگە بىرىدۇ ،خالىسا بالىسىغا ، خالىسا سەدىقە قىلىدۇ ، خالىسا ئۆزىنىڭ ئاتا-ئانىسىغا، بۇنىڭغا سىز ئارلىشالمايسىز ، خانىم قىزلارغا دەيدىغىنىم ئەگەر پۇللىرىڭىزنى ياكى مۇئاشىڭىزنى ئائىلڭىزگە، بالىڭىزغا ئىرىڭىزگە ئاللا رازىلىقى ئۈچۈن دەم خىراجەت قىلىسىڭىز سىزگە ھەسسىلەپ ئەجىر بار، پۇل ئىسلام بۇيريغان يۇلدىن تىپىلغان پۇل بۇلشى كىرەك.
بۇ يەردىكى ئىرى ئۈلۈپ كەتكەن ئايالنى بىر يىلغىچە ئۆيدىن چىقارماسلىق بەلكىم تۇرمۇشىغا كاپالەتلىك قىلىش مەسىلىسى ، ئايالىنىڭ ھامىلدارمۇ ئەمەسمۇ دىگەندەك بىرقاتار ئىشلار بۇلىشى مۇمكىن،،،. تەپسىر كۆرسەك بۇمۇ ئايان بۇلىدۇ. سىز دىگەن بۇئايەت ھۆكىمى ئەمەلدىن قالغان ئايەتمۇ ئىنىقلاپ باقساق بۇلىدۇ، چۈنكى قۇرئاندا ئۆزى ئەمەس جۇمۇ، ھۆكىمى ئەمەلىدىن قالغان ئايەتلەر خىلى بار، بۇ دىگەنلىك مەلۇم بىر ئايەت چۈشتى ئازۋاقىتتىن كىيىن ئاۋالقى ئايەتنى كۈچلەندۈردىغان يەنەبىر ئايەت چۈشكەن بۇلسا بىز ئىككىنجى قىتىم چۈشكەن ئايەتكە ئەمەل قىلىشقا بۇيريلغان شۇنىڭ بىلەم بىرىجى قىتىم چۈشكەن ئايەتنىڭ ھۆكىمى ئەمەلدىن قالغان بۇلىدۇ، بۇنداق ئايەتلەر كۆپ بۇلغانلىقى ئۈچۈن
بۇ يەرگە خالىغانچە كۆتۈرۈپ بۇ مۇنداقكەنغۇ دىسەل بۇلمايدۇ، شۇ تەپسىر ئۇقۇڭ تەپسىر ھەممىنى دەپ بىرىدۇ، تەپسىر بۇلمىسا قۇرئاننى چۈشىنىش بىزگە مۇمكىن ئەمەس ،پەقەت مۇشۇنداق يۈزەكى چۈشىنىمىز، بۇلمسا ئىسلام ئالىملىرى 1450 يىلنىڭ ياقى قۇرئاننىڭ تەپسرىنى يىزىپ يۈرمەس ئىدى
|
|