turkiya aranqa kiyimliri lutun elan orni
«123»Pages: 1/3     Go
بۇ تېما 2465 قېتىم كۆرۈلدى
arkim
دەرىجىسى : دائىملىق ئەزا


UID نۇمۇرى : 255
نادىر تېما : 5
يازما سانى : 481
شۆھرەت: 2815 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 2930 سوم
تۆھپە: 1626 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1631 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 624(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-13
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 ئەڭ ئاخىرقى بوستانلىقتىكى ئەۋلادلار

باشقۇرۇش ئەسكەرىتمىسى :
بۇ يازما sebir تەرىپىدىن نادىرلاندى(2011-10-01)


ئەڭ ئاخىرقى بوستانلىقتىكى ئەۋلادلار






 

   بۇ يازمىنىڭ ماۋزۇسىنىڭ ئۆزىدىنلا بىر تىراگىدىيەنى كۆرۈۋالغىلى بولىدۇ. ئەسلىدە يازمامنىڭ ماۋزۇسىنى << قومۇل بوستانلىقىدىكى ئەۋلادلار>> دەپ ئالساممۇ توغرا بولاتتى. لېكىن، يەنىلا <<ئەڭ ئاخىرقى بوستانلىقتىكى ئەۋلادلار>> دەپ ئېلىشنى لايىق تاپتىم. چۈنكى قومۇل شەھەر ئىچى يېزىسىدا قەد كۆتۈرۈپ تۇرغان بىر خاسىيەتلىك مەرىپەت باغچىسى، سولماس بوستانلىق بولغان <<بوستان بالىلار باغچىسى>>ھەقىقەتەنمۇ بىزنىڭ ئەۋلادلىرىمىزنى تەربىيىلەپ كېلىۋاتقان ئەڭ ئاخىرقى گۈزەل بوستانلىق دەپ تەرىپلىنىشكە ئەرزىيدۇ.

   مۇناسىۋەتلىك كىشىلەرنىڭ دېيىشىچە، پۈتكۈل قومۇل ۋىلايىتىدە مائارىپ ئىدارىسىدىن تىزىمغا ئېلىنغان 100 گە يېقىن بالىلار يەسىلىسى، تەربىيىلەش ئورنى بار ئىكەن. ئۇنىڭ ئىچىدە مىللىي تىل-يېزىقنى ئاساس، خەنزۇچىنى مۇھىم، ئىنگىلىزچىنى قوشۇمچە ئۆگىتىش، تەربىيلەش نىزامى قىلىپ كېلىۋاتقان پەقەت ۋە پەقەت مەرىپەتپەرۋەر، ھۆرمەتلىك ئۇستاز رەھمەتلىك زەينەپ ئابدۇل خانىم تەرپىدىن ۋۇجۇتقا چىققان ئۇشبۇ <<بوستان بالىلار باغچىسى>>لا قالدى. بىر زامانلار دەۋىر سۈرگەن << ئەسىر يۇلتۇزى>> تەربىيىلەش مەركىزى باشقا ساھەلەردە تەرەققىيات پۇرسىتى ئىزلەپ كەتتى. ھازىر بىزنىڭ بىلىدىغىنىمىزدىن ھارماي تىرىشىپ ئىزدىنىۋاتقان << ئىقبال تەربىيلەش مەركىزى>>، << ئون ئىككى تاغ تىل تەربىيىلەش مەركىزى>> قاتارلىقلار قالدى...10 تۈمەندىن ئارتۇق ئۇيغۇر نوپۇسى بار بىر شەھەرگە بۇ 2-3 تال ئورۇن ئازلىق قىلامدۇ نىمە؟! مەن دائىم شۇنداق ئويلاپ قالىمەن...ئەگەر ئاشۇ << بوستان بالىلار باغچىسى >> بولمىغان بولسا، قانداق بولاتتى...قۇرۇلغىلى 20 يىلدىن ئاشقان  بۇ مەرىپەت بوستانلىقى ئۆز خەلقىنىڭ ئەۋلاد تەربىيەسى ئۈچۈن قانچىلىغان بەدەللەرنى تۆلىگەندۇ؟! ئۆزەم پائالىيەتچان كىشى بولغاچقىمۇ نۇرغۇن ساھادىكى كىشىلەر بىلەن تونۇشىمەن، ئەلۋەتتە، رەھمەتلىك زەينەپ ئابدۇل خانىم بىلەنمۇ تونۇشاتتىم، قايسى بىر يىلى ئۇ ماڭا، - بالام، مەن ئۆزەم بىر پىشقەدەم مائارىپچى بۇ يەسلىنى قۇرۇپ چىققۇچە ئاز بولمىغان جاپا-مۇشەقەتلەرنى تارتتىم. بىراق، مەن تارتقان مۇشەقەتلىرىم توغرىسىدا ھېچكىمگە ۋايساپ باققىنىم يوق! ئۈمىدىم، يەسلەم ئارقىلىق خەلقىمگە ئازراق بولسىمۇ پايدا مەنپەت يەتكۈزۈش...بۇندىن ئۆزگە يەنە نىمە ئارمانىم بولسۇن! دېگەن ئىدى. بىر ئۆمۈر ئۆز مىللىتىنىڭ مائارىپى ئۈچۈن شام-چىراقتەك يېنىپ تۈگەپ كەتكەن بۇ ئۇستازنى ھېلىھەم ئەسلەپ تۇرىمەن ۋە ئۇنىڭ بۈيۈك ئارمانىنى ئاخىرغىچە داۋاملاشتۇرۇپ كېلىۋاتقان پەرزەنىتلىرىگە ئالىي ئېھتىرام بىلدۈرىمەن.
  بىر مىللەتنىڭ ياكى  بىر يۇرتنىڭ تارىخىدا ئەنە ئاشۇنداق مەرىپەتسۆيەر شەخىسلەرنىڭ بولىشى ئاشۇ مىللەت ۋە ئاشۇ يۇرت كىشىلىرىنىڭ بەخىت-تەلىيىدۇر! << بوستان>> بالىلار باغچىسى قانچىلىغان سەبىيلەر ئۈچۈن تۇنجى بىلىم-مەرىپەت بۇلىقى بولدى؟! قانچىلىغان ئىز باسار ئەۋلادلار ئىلىم-ھېكمەت<<بوستان>>لىقىمىزدا تەربىيىلىنىپ قاتارغا قوشۇلدى...بەلكىم بۇ سانلارنى مەن ۋە سىز بىلىپ كېتەلمەسلىكىمىز مۇمكىن. بىراق، شۇنىسى ماڭا ئىنتايىن ئايدىڭ! << بوستان>>نىڭ ھارماس ئىزباسارلىرى ھەقىقەتەنمۇ قومۇل مائارىپى ئۈچۈن تۆپە قوشقان تۆھپىكارلارنىڭ قاتارىدا مەڭگۈ سانىلىشى كېرەك. بىزدە << ئوقۇغان ئوغۇل ئاتىدىن ئۇلۇغ>>دەيدىغان بىر دانالار سۆزى بار. ئۇنداقتا، بالىلىرىمىزنى تەربىيلىگەن ئۇستازلار ئاتىلىرىمىزدىن ئۇلۇغ ئورۇندا سانالسا ھەقلىقمۇ؟! ئەلۋەتتە ھەقلىق. بۈيۈك مۇتەپپەككۈر، تىلشوناس، پەيلاسوپ، ئالىم بوۋىمىز يۈسۈپ خاس ھاجىپنىڭ مۇنداق بىر جۈملە ھېكمىتىنى مەن بەك ياقتۇرىمەن:
جاھاندا ئىككى تۈرلۈك كىشى كىشى سانىلۇر،
 بىرى ئۆگەتكۈچى يەنە بىرى ئۆگەنگۈچىدۇر.

   بۇ ھېكمەتتىن نىمىنى چۈشەنگىلى بولىدۇ؟!بىلىمنىڭ ئۇلۇغىنى، كەلگۈسىنىڭ ئۇلىنى ۋە ئۆزىنىڭ كىملىكى ھەققىدىكى تۇنجى ساۋاتنى پەرزەنىتلىرىمىزنىڭ قەلبىگە دەل ئاشۇ سەبىي بالىلىرىمىزغا<< ئېلىپبە>> ئۆتكەن ئۇستازلار سالغان بولىدۇ. ئۆگەنمىگەن، ئۆگۈتەلمىگەن كىشى مەڭگۈ كىشى سانالمايدۇ، شۇڭا بىز ئۆگەتكۈچىلەرنى قوللايلى ۋە ھۆرمەتلەيلى! ئۆگەنچۈچىلەرگە كۆڭلىمىزدىكىدەك، كۆڭلىدىكىدەك تەربىيلىنىش، ئۆگىنىش مۇھىتى ھازىرلاپ بېرەيلى... ھازىرقى كۈنلەردە دەۋىرنىڭ تەرەققىياتىغا، دۆلەتنىڭ قانۇن-پەرمانلىرىغا ماسلاشقان ھالدا مائارىپلىرىمىز ئىسلاھ بولۇپ << قوش تىل مائارىپى>> يولغا قويۇلىۋاتىدۇ. ھەتتا يەسلىلەرمۇ << قوش تىل >> بولۇپ كەتتى. ئۇزۇن يىللىق كۈزىتىشىم ۋە بىر قىسىم تارىخى ساۋاقلارنىڭ يەكۈنىدىن شۇنى خۇلاسىلىدىمكى، ئۆز ئانا تىلىدا تىلى چىقمىغان، ئۆز ئانا تىلىدا تەپەككۈر قىلىشنى بىلمەيىدىغان پەرزەنىت ھەرگىزمۇ ياراملىق كىشى بولۇپ چىقالمايدۇ. بۇ تەرپىنى پۈتكۈل دۇنيادىكى ئىلىم ئەھلىلىرىنىڭ ئورتاق ئېتىراپ قىلىدىغانلىقىغا ئىشەنچىم كامىل. << بوستان>> دەل موشۇ نۇقتىنى تۇتقا قىلىپ ئۆزىنىڭ ئەۋلاد تەربىيلەش نىشانىغا، - ئانا تىلنى ئاساس، خەنزۇ تىلىنى مۇھىم، ئىنگىلىز تىلىنى قوشۇمچە قىلىش نىزامىنى بايراق قىلغان ئىدى. نەتىجىدە، بۇ يەردە تەبىيلەنگەن تەلەيلىك غۇنچىلارنىڭ ئانا تىلى ئىنتايىن راۋان چىقتى، خەنزۇچىدىنمۇ ئاساس سېلىۋالدى...نۇرغۇن ئاتا-ئانىلار ئۆز يۈرەك پارىلىرىنى << بوستان>> بەرگەنلىكىدىن سۆيۈندى.
  بۈگۈن يەنى 2011-يىلى9-ئاينىڭ30-كۈنى << بوستان >> بالىلار باغچىسىنىڭ ئىز باسارلىرىدىن بىر بولمىش دوستۇم تۇرسۇنجان مۇئەللىم ماڭا تېلېفۇن قىلىپ  چۈشتىن كېيىن ئۈرۈمچى ۋاقتى سائەت 2 دە، << بوستان>> بالىلار كۆركى پائالىيتى قىلىدىغانلىقىنى ئېيتتى. مەن دەل ۋاقتىدا ئۈلگۈرۈپ بۇ ئەھمىيەتلىك پائالىيەتكە ئىشتىراك قىلىدىم. پائالىيەت مەزمونى تولىمۇ ئەتىراپلىق ئورۇنلاشتۇرۇلۇپتۇ. بىر بىرىدىن ئوماق، پاكىزە بالىلار تەكلىپ بىلەن كەلگەن ئاتا-ئانا، بوۋا - مومىلىرىغا تۈرلۈك مەزموندىكى قىزىقارلىق ئويۇنلارنى قويۇپ بەردى، تېخى ئۇلارغا رەھمەت ئېيتىپ چاي تۇتتى. ئاخىرىدا ئاتا-ئانىلاردىن پىكىر ئالغاندا، ئاتا-ئانىلارمۇ ئىنتايىن پايدىلىق تەكلىپ- پىكىرلەرنى ئوتتۇرىغا قويۇپ ئۆتتى. دېمىسىمۇ، <<بوستان>> مانا مۇشۇنداق ئاشكارە بولىشى كېرەك. بۇ قېتىمقى پائالىيەتكە قاتنىشىپ مەنمۇ ئىنتايىن تەسىرلەندىم. بولۇپمۇ سەبىيلەرنىڭ خوشاللىق پاتماي قالغان نۇرلۇق كۆزلىرىگە قاراپ ئالەمچە شاتلاندىم. چۈنكى، بالىلىرىمىزنىڭ شاتلىقى بىزنىڭ شاتلىقىمىز، ئۇلارنىڭ قايغۇسى بىزنىڭ قايغۇمىزدۇر! بىلىم بار يەردە بەخىت بولىدۇكى، ھەرگىز قايغۇ-ھەسرەت بولمايدۇ! بالىلىرىمىزنى ياخشى تەربىيىلەش بىزنىڭ باش تارتىپ بولمايدىغان بۇرچىمىز! نادانلىق بىزدىن ئەبەدىيلىك يىراققا كەتسۇن...
 
  شۇ پائالىيەتتە، بىر دادا پىكىر سۇنۇپ:- بالىلار پائالىيەت ئۆيىگە گىلەم سېلىپ بېرەيلى، بۇ بىخەتەرلىك ئۈچۈن، دەرس ئۆتۈشكەبەك ئېسىلىۋالماي، ئويۇن بىلەن ئۆگىنىش ئۇسۇلىنى قوللانساقمىكىن، تاپشۇرۇق بېرىشنىڭ ھاجىتى يوق بالىلىرىمىز مۇشتۇمچىلىك تۇرۇپ بەك بېسىمدا قالمىسۇن، دەپ پىكىر بەردى.  بۇ دادىنىڭ گەپلىرىنى ئاڭلاپ، ئىلگىرى مەن بوستان ھەققىدە ئاڭلىغان بىر قىسىم گەپلەرنى ئەسلەپ قالدىم. ھەممىمىزگە ئايان << بوستان>> ھەققىدە پىتنىلەرمۇ تولا! ئاشۇ پىتنە تارقاتقانلار بىرەر بالىنى ئوڭشاپ تەربىيىلەپ كېتەلىشى ناتايىن. كىشىلەر دائىم، - بوستاننىڭ تامىقى ناچاركەن، تۈرى ئازكەن، دەپ ۋايسىغىنىنى ئاڭلايمەن. يەنە بەزىلەر ئۇ يەرنىڭ تازلىقى ناچاركەن، كۆلىمى كىچىككەن دەپ قۇسۇر ئىزلەيدۇ. يەنە  كىملەردۇر، بالىلارنى ياخشى تەربىيىلىمەيدىكەن، تاپشۇرقنى ئاز بېرىدىكەن...دەپ رەنجىيدۇ. بۇ گەپلەر تۇخۇمدىن تۈك ئۈندۈرگەنلىك بولماي نىمە؟! ھە! قېنى سىزدىن سوراپ باقاي، سىز بالىڭىزنى ئېكىس يەسلىگە بەردىڭىز؟ سىز ئۇلاردىن تاماقنى كىم قىلىدۇ؟ پىچىنىنى نەدىن ئەكەلدىڭ؟ ئۆرپ-ئادىتىمىزگە ئۇيغۇنمۇ؟ دەپ سوراپ باقتىڭىزمۇ؟! يەنە ، سىزدىنمۇ سوراپ باقاي، سىز بالىڭىزنى بەرگەن ئىگىرىك يەسلىسى شۇنداق ئازادە،چوڭمىكەن؟! ئۇلار بالىلىرىمىزنى ئالىي، ئوتتۇرا، ئادەتتىكى دەپ دەرىجىگە ئايرىپ، يانچۇقىڭىزنىڭ توملىقىغا قاراپ مۇئامىلە قىلمىدىمۇ؟! ئاشۇ يەسلىلەرگە تۈركۈملەپ تىزىملىتىۋاتقان ھەر مىللەت بالىلىرىنىڭ تۆلىگەن پۇللىرى ئەلۋەتتە، ئۇ يەسلىلەرنى يىلدا بىر نەچچە قېتىم بېزەشكە يىتىپ ئېشىپ قالىدۇ، بۇنى بىلمەمسىز؟! ياخشى ئۆگەتمەيدىكەن، تاپشۇرۇقنى ئاز بېرىدىكەنيەي دېگەن سىزدىن سوراي، سىز بالىڭىزنى بەرگەن يەسلىدە، بالىڭىزنىڭ مۈگىدەپ ئولتۇرغىنىنى كۆرمىدىڭىزمۇ؟! بالىڭىز ئۆيگە ئەكەلگەن تاپشۇرۇقلىرىنى بەزىدە تېخى سىزمۇ چۈشەندۈرۈپ بېرەلمىگەنسىز؟! بويى بىلەن تەڭ، ئۆزىدىنمۇ ئېغىر سومكىلىرىنى كۆتۈرۈپ باقتىڭىزمۇ؟! بالىڭىز بىلىپ قانچىلىك بولالىدى؟!...بالىڭىز سىز كىچىكىڭىزدە ئاڭلاپ چۈشىنىپ چوڭ بولغان چۆچەك ، قوشاقلارنى چۈشىنەلەمدۇ؟!...ئۆز مىللىتىنىڭ چۆچەكلىرىدىن خەۋەرسىز قالغان بالا نىمە دېگەن تەلەيسىز ھە! بولدىلا تولا ۋايساشنىڭ ئورنى يوق!  بىزگە ھازىرچە كىچىك ئەرزىمەس كۆرۈنىۋاتقان ھەقىقەتلەرنى كېيىن چۈشەنگىنىمىزدە پۇشايمانغا قاچا تاپالماي قالمايلى...
  ئاخىرىدا ئوقۇرمەنلەرگە ھەر بىر ئۇيغۇرنىڭ قۇلىقىغا يات بولۇپ كەتكەن مۇنۇ ھېكمەتلىك شوئارنى سوۋغا قىلماقچىمەن.  ئاڭلاڭ! بىر، ئىككى، ئۈچ ئىتتىپاقلىق كۈچ!
 << بوستان >> بالىلار باغچىسىدىكى بىر مۇئەللىمدىن سورىسام ھازىر بۇ يەردە ئوقۇۋاتقان بالىلار يۈزگە يېقىن ئىكەن. بىلىشىمچە بۇ بىر نەچچە يىلدىن بۇيان << بوستان>>غا كېلىدىغان سەبىيلەرنىڭ سانى يىل سېرى كۆپىيىۋېتىپتۇ. بۇ بىر ياخشى باشلىنىش. ھەر قېتىم دوستۇم تۇرسۇنجان بىلەن  بۇ ئەڭ ئاخىرقى گۈزەل بوستانلىق ھەققىدە سۆھبەتلەشكىنىمدە بىر خىل ھاياجان قەلبىمنى چۇلغۇيدۇ. ئۇنىڭ تەرەققىيات مۇساپىسىدىكى غەلبىلىرىنى ئاڭلىسام خوشال بولىمەن...ئۇ مەرىپەت ئوچىقى ھەققىدىكى پىتنىلەرنى ئاڭلىسام غەزەپلىنىمەن! بىر مەكتەپنىڭ كۆپىيىشى بىر تۈرمىنىڭ ئازايغانلىقىنىڭ بىشارىتى! بىر سىنىپنىڭ كۆپىيىشى بەلكىم بىر كامىرنىڭ ئازايغانلىقى بىلەن باراۋەر دېسەك ئارتۇقچە كەتمەس...
  خۇلاسە كالام:-ئەڭ ئاخىرقى بوستانلىقتىكى ئەۋلادلار  سىزنى كۈتمەكتە! ئەڭ ئاخىرقى بوستانلىقتىكى ئوت يۈرەك ئۇستازلار سىزلەرگە سالام يوللايدۇ... 







[ بۇ يازمىنىsebirدە2011-10-04 17:06قايتا تەھرىرلىدى ]
تېما تەستىقلىغۇچى : hawar
تەستىقلانغان ۋاقىت : 2011-10-01, 00:41
بۇ يازمىنىڭ يېقىنقى باھالىنىش ئەھۋالى :
  • مۇنبەرپۇلى:+10(sebir) ئەجرىڭىزگە ر ..
  • مىللەت سۈكۈت ئىچىدە گۇمران بولىدۇ!
    چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2011-10-01 00:03 |
    ilim
    دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


    UID نۇمۇرى : 35
    نادىر تېما : 3
    يازما سانى : 658
    شۆھرەت: 4312 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 4378 سوم
    تۆھپە: 2401 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 2443 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 996(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-13
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    ئاللاھ خالىسا مەن بالامنى بوستان تەربىلەش مەركىزىگە بىرىمەن .
    بولسا مۇلازىمەت سۈپىتىنى تېخىمۇ يوقىرى ئۆستۈرسە ....
    lutun
    چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-10-01 06:56 |
    sebir
    بىلگەنلەر بىلەن بىلمىگەنلەر تەڭ بولۇرمۇ؟
    دەرىجىسى : ئالىي باشقۇرغۇچى


    UID نۇمۇرى : 3266
    نادىر تېما : 2
    يازما سانى : 164
    شۆھرەت: 974 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 969 سوم
    تۆھپە: 562 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 572 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 374(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-09-15
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-12
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    بۇ ماقالىڭىزنى تەييارلارش ئۈچۈن كۆپ ئەجىر قىلىپسىز. ماقالىدە ئوتتۇرىغا قويۇلغان مەسىلىلەر ھەم ھەممەيلەن ئويلىنىشقا تېگىشلىك رېئال مەسىلىلەركەن. مىللىيەت خىرىسقا دۇچ كەلگەن بۈگۈنكى كۈندە بۇ خىلدىكى مائارىپ بۆشۈكلىرى ھەممەيلەننىڭ قوللاپ- قۇۋۋەتلىشىگە مۇھتاج، بۇ ھەم بىزنىڭ بۇرچىمىز. قومۇلغا يەنە بىر بېرىش پۇرسىتى كەلگەن بولسا بېرىپ كۆرۈپ كېلىدىكەنمەن بۇ جاينى.
    [ بۇ يازمىنىsebirدە2011-10-04 16:57قايتا تەھرىرلىدى ]
    گۈزەل قەلب گۈزەللىككە ھامىلىدار...
    چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-10-01 12:35 |
    al-tǜrk
    دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 3496
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 33
    شۆھرەت: 165 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 165 سوم
    تۆھپە: 99 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 99 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 25(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-10-01
    ئاخىرقى كىرگىنى:2011-11-24
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    نادىر تېما!

    بىر مەكتەپنىڭ كۆپىيىشى بىر تۈرمىنىڭ ئازايغانلىقىنىڭ بىشارىتى! بىر سىنىپنىڭ كۆپىيىشى بەلكىم بىر كامىرنىڭ ئازايغانلىقى بىلەن باراۋەر دېسەك ئارتۇقچە كەتمەس...
    ــــــ ئېسىل پىكر
    hawar
    چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-10-01 15:26 |
    dilnaz
    دەرىجىسى : ئادەتتىكى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 2771
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 251
    شۆھرەت: 1265 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 1294 سوم
    تۆھپە: 758 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 758 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 340(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-08-03
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-13
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    ئۆزەم بىر ئوقۇتقۇچى بولۇش سۇپىتىم بىلەن قوش تىللىق ئوقۇتۇشتا خەنزۇ تىلى سەۋىيەسىنىڭ مۇھىملىغىنى چوڭقۇر تونۇپ يەتكەچكە چوڭ ئوغلۇمنى خەنزۇ تىلى سەۋىيەسى ياخشى بولسۇن دېگەن پىكىردە كىچىكىدىن تارتىپلا خەنزۇ يەسلىلەردە تەربىيىلەشكە بېرىپ كەلگەن ئىدىم .مەكتەپ يېشىغا توشقاندىن كېيىنمۇ داۋانلىق تۇردە خەنزۇ مەكتەپكە ئوقۇشقا بەردىم .
    ھازىر ئوغلۇم چوڭ بولدى ،لېكىن مەن ئۇنىڭغا نۇرغۇن بىلىملەرنى ئۇيغۇر تىلىدا سۆزلەپ چۇشەندۇرەلمەي ھەسرەت چېكىمەن ، ئوغلۇمنىڭ بىر جۇملە سۆزنى ساپ ئۇيغۇر تىلىدا چۇشەندۇرەلمەيدىغان بولۇپ قالغانلىغىغا ئوكۇنىمەن .ئوتتۇرا مەكتەپكە چىققاندىن كېيىن ئۇيغۇر مەكتەپكە يوتكەپ قوياي دېسەم ئوغلۇم :ئاپا ،مەن ئۇيغۇرچىنى باشقا ئۇيغۇر بالىلارغا ئوخشاش سۆزلىيەلمىسەم، ئۇيغۇر يېزىقىنى باشقا ئۇيغۇر بالىلارغا ئوخشاش تېز ئوقۇيالمىسام،راۋان يازالمىسام ،دەرسنى قانداق چۇشىنىمەن ؟   دەپ تۇرىۋالدى .دېمىسىمۇ بىزنىڭ سىنىپتا ئوقۇۋاتقان خەنزۇ مەكتەپلەردىن ئوقۇشنىڭ ھوددىسىدىن ياخشى چىقالمىغان بالىلىرىنى ئويغۇر مەكتەپلەرگە يوتكەپ قويغان بالىلارنىڭ ھاماقەتتەك ئولتۇرىشى ، ئانا تىلىمنى تېز ئوگىنىپ ،باشقىلارغا يېتىشىۋالاي دېمەسلىكى، ئاتا-ئانىلارنىڭ مەكتەپ بىلەن ماسلاشماسلىغى قاتارلىق مەسىلىلەرنى كۆرۇپ ۋىژدانىم ئازاپلىنىپ يۇرگەچكە ،ئوغلۇمنى ئوتتۇرا مەكتەپكە چىققاندا يەنىلا خەنزۇ مەكتەپتە ئوقۇتۇشقا مەجبۇر بولدۇم. لېكىن يەنىلا ئويغۇر مەكتەپكە يوتكەش ئارزۇيۇمدىن ۋاز كەچمىدىم .ئۇيغۇر تىلىدىكى ساۋادىنى ياخشى چىقىرىپ، تېز يازالايدىغان ،ئوقۇيالايدىغان قىلغاندىن كېيىن چوقۇم ئۇيغۇر مەكتىۋىگە يوتكەپ قويىمەن . شۇ ۋەجىدىن كىچىك قىزىمنى يىراق بولسىمۇ شەھەرئىچى يېزىسىدىكى <<ئەڭ ئاخىرقى بوستانلىقتىكى ئەۋلادلار>> غا بەردىم . مەقسەت قىزىمنىڭ تىلىنى ئۇيغۇر تىلىدا چىقىرىش . قىزىم ھازىر شۇ يەسلىگە بېرىۋاتىدۇ . ئۇيغۇرچە ناخشىلارنى ئېيتسا، ئۇسۇل ئوينىسا خۇشال بولۇپ، قاراپ، چاۋاك چېلىپ ئولتۇرۇمىز .سۆزلىرىمۇ ناھايىتى جايىدا . ئويلاپ قالىمەن :ئوغلۇمنىمۇ شۇ يەسلىگە بەرگەن بولساق، بىرجۇملە سۆزنى ئىككى خىل تىلدا ئاخىرلاشتۇرۇپ يۇرمىگەن بولاتتى . قىزىمنى بوستانغا بېرىپ توغرا قىلدىم دەپ ئويلاپ خاتىرجەم بولۇپ قالىمەن . تەلىۋىم :بوستان يەسلىسىدىكى مەسئۇللارنىڭ داۋاملىق تىرىشچانلىق كۆرسۇتۇپ، ئوقۇتۇش سۇپىتىنى ئوستۇرۇپ ، ئويون ئارقىلىق بىلىم بېرىشنى ئەمەلگە ئاشۇرۇپ ، پەرزەنتلىرىمىزنىڭ بىلىم ئىشتىياقىنى تېخىمۇ يۇقۇرى كۆتۇرگەن بولسا. قىزىمنىڭ ئىپادىسىدىن مەن رازى ،ھەركۇنى قايتىپ كېلىپلا تاقشۇرۇق يازىمەن دەيدۇ . «ئەتە يەسلىگە بارمىسىلا ،مۇئەللىملەر ئەسكى، ئۆزلەنى ئۇرىدۇ، تىللايدۇ »دەپ قېيىشىپ چاخچاق قىلىپ قويساق «ياق، مۇئەللىملەر ياخشى ،مېنى ئۇرمايدۇ، تىللىمايدۇ، مەن ئەتە يەنە يەسلىگە بارىمەن »دەپ تۇرىۋالىدۇ . يەنە تېخى
    «بەكمۇ چىرايلىق دولەت بايرىقى ، شامال بولۇپ سويىمەن سېنى»،«ساماۋارىم بولسىدى، چايلىرى قايناپ تۇرسىدى ،بىر چىنە چاينى ئىچكىچە دوستلار ئويناپ تۇرسىدى »دېگەن ناخشىلارنى ئېيتىپ يۇرىيدۇ . يەنە ئىككى كۇندە بىر تاپشۇرۇق يازىدۇ . مېنىڭچە تاپشۇرۇقنى بەك ئاز ياكى بەك جىق بېرىشنىڭ ھەممىسى زىيانلىق .مەكتەپتىمۇ يېزىش مەشقىنى ئازراق ئېلىپ بېرىپ، شۇ ئاساستا ئازراق ئائىلە تاپشۇرۇقى بېرىپ تۇرۇشمۇ نورمال ھېساپلىنىدۇ . ئازراق مەشق قىلىپ قول كوندۇرۇپ تۇرغان ياخشى . يەنە شۇنىڭدەك قوشتىللىق يەسلى بولۇش سۇپىتى بىلەن ئانا تىل ئۆگىتىشنى چىڭ تۇتۇپ ،ئېلىپبەنى ئۆگىتىشتە ئۇلگە بولغان بولسا دەيدىغان ئارزۇيۇم بار .
    ھېلىمۇ ياخشى رايونىمىزدا مۇشۇنداق بىر ئۇيغۇر تىلىدىكى يەسلى بولۇپ قاپتۇ . بولمىسا قىزىممۇ ئاكىسىغا ئوخشاش بولۇپ قالار ئىدى. رەھمەتلىك زەينەپ ئابدۇل مۇئەللىم ،ياتقان يېرى جەننەت بولغاي!بىزگە قالدۇرغان قىممەتلىك مىراسىنى يولغا سېلىپ ، جانلاندۇرىۋاتقان پەرزەنتلىرىگە ئېھتىرام بىلدۇرىمەن . رەھمەت سىلەرگە ! بۇندىن كېيىنكى ئىشلىرىڭلار تېخمۇ ئۇتۇقلۇق بولسۇن !تېخىمۇ روناق تاپقايسىلەر !
    بۇ يازمىنىڭ يېقىنقى باھالىنىش ئەھۋالى :
  • مۇنبەرپۇلى:+9(sebir) ئەستايىدىل ئ ..
  • چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-10-01 17:21 |
    sarsan88
    دەرىجىسى : ئادەتتىكى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 1952
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 279
    شۆھرەت: 1410 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 1420 سوم
    تۆھپە: 843 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 843 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 107(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-05-23
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-13
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    بۇ بوستاننىڭ قىلغان ئىشىمۇ بەكلا ياخشى بوپتۇ :
    بولسا يەسلىدە تەربىيلەشكە بۇ ئورۇننىڭ شارائىتىمۇ يار بەرگەندىكىن سەل مىللى مەدەنىيەتنى قوشقان بولسا دەپ بىر مۇنچە تەكلىپلەرنى بېرىشنى ئويلاپ قالدىم :

    1. تونۇر مەدەنىيتى :
    ھازىرغۇ ئاساسەن ناننى بازادىن سېتىۋالىدىغان بوپ كەتتۇق ، كىچىك چاغلىرىمىزدا بىر مەھەلىدە بىر تونۇر بار ئىدى ،پۈتۈن مەھەلىدىكىلەر شۇ تونۇردا نان ياقاتتى ، نان ياققان كۈنى كىچىك بالىلار تونۇرنى ئەگىپ كېتەلمەيتتتۇق : نان يېقىۋاتقان ئاياللارمۇ بىزنىڭ مەقسىتىمىزنى چۈشەنگەندەك بىزگە بىڭگور (چوكا مۇز ) نان يېقىپ بېرەتتى كىچىك بىڭگور شەكلىدە ،شۇندامۇ يەيتتۇق ،
      تەلىۋىم بالىلارنى شۇ ئەتراپتىكى بىرەر تونۇردا مەخسوس 2-3 ئايالنى نان يېقىشقا ئورۇنلاشتۇرۇپ بالىلارغا كۆرسەتسە بەلكىم ئويلىمىغان ئۈنۈملەرگە يېتىپلار قالماي بالىلارغا زور خوشاللىق ئېلىپ كېلىدۇ :

    2.ئۆستەڭدە ئويناش .
    ھازىر ئۇ تەرەپلەردە ئۆستەڭ بارمۇ يوق بىلمەيمەن ، بولسا بالىلارنى كىچىك ئۆستەڭلەرگە ئېلىپ بېرىپ چۆمۈلدۈرسە ، بېلىق بار بولسا بېلىق تۇتۇش ئويۇنى ئۆتكۈزسە، بۇ سۇ ئۈزۈش كۆلچكىگە ئاپىرىپ سۇغا چۆمۈلدۈرگەندىن خېلى ياخشى :

    3.گاگار ، ئوشۇق ، تەپكۈچ .سابوزا ئويۇنلىرى :
    مۇشۇ ئامىرىكىلىقلارنىڭ كالتەك توپ تەنھەركىتى بىزنىڭ گاگاردىن كەلگەنمىدۇ دەپ قالىمەن ،بەلكىم سېۋىن ھېدىن بۇ تەرەپكە كەلگەندە كۆرۈپ قالغان بولىشى مۇمكىنغۇ ؟
      ئوشۇق ئوينىغان بالىنىڭ چەنلەش ماھارىتى ئاجايىپ بولىدۇ ،كېيىن ساقچى بوپ قالسا مەرگەن بولىشىدا گەپ يوق : تەپكۈچ ، سابوزا .رىزىنگە دىگەنلەرمۇ بوپ قويىدۇ :

    4.ساقچى- كانتو ئويۇنى  :
    تار كوچىسى جىقراق مەھەلىدىن مەلۇم دائىرىنى بەلگىلەپ بېرىپ ساقچى-كانتو ئويۇنى تەشكىللىسە ئاجايىپ ئېسىل : بالىلار راستىنلا جەڭ قلىۋاتقاندەك ھېسىياتتا ئوينايدۇ ، بۇنىڭغا يېتىدىغىنى يوق . ئېتىزلاردا بۇ ئويۇندىن چاڭ چىقىرىۋاتەتتۇق :

    5.مەسچىت تازىلاش :
    ئەتراپتىكى مەسچىتلەرنى جۈمە كۈنى بالىلارنى خوش-خوش قىلىپ تازىلىققا ئورۇنلاشتۇرسا بەكلا قىززىق بولىدۇ ، چېلەكتە سۇ توشىۋاتقان يېرىمىنى كىيىمگە تۆكۈپ ، ئۆزىدىن يوغان سۈپۈرگە كۆتۈرۈپ سۈپىرىۋاتقان قىزلار بەكلا ئوماق ، بۇ ئارقىلىق بالىلارغا نۇرغۇن نەرسىلەرنى ئۆگەتكىلى بولىدۇ :

    يەنە قوي بېقىش ، مەھەلىمۇ مەھەلە ئايلاندۇرۇش دىگەندەكلەرمۇ بولىدۇ ،ئەگەر بۇلارنى ئەمەلگە ئاشۇرغىلى بولسا قالتىس بوپ كېتەرمۇ تورداشلار :
    يەسلىدە چوقۇم يوقىرى بېكىتىپ بەرگەن مائارىپ تۈزۈلمىسىدە ئېلىپ مېڭىش تەلەپ قىلىنمايدىغاندۇ .
    يەسلىدىمۇ مائارىپ بار : لېكىن ئۇ  مائارىپ ئەركىن مائارىپ ، بالىلار ئۆزى تۈزەيدىغان مائارىپ :
    بۇ يازمىنىڭ يېقىنقى باھالىنىش ئەھۋالى :
  • مۇنبەرپۇلى:+10(sebir) ئەستايىدىل ئ ..
  • lutun
    چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-10-01 17:45 |
    uyghur
    دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 618
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 168
    شۆھرەت: 1003 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 1019 سوم
    تۆھپە: 588 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 599 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 287(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-02-13
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-14
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    تىلى ئۆلدى، دىلى ئۆلدى.  
    دىلى ئۆلدى، تەپەككۈر  ئۆلدى،
    تەپەككۈر ئۆلدى، ئېتىقاد ئۆلدى.
    ئېتىقاد ئۆلدى، غۇرۇر ئۆلدى.
    غۇرۇر ئۆلدى، مىللەت يوقالدى.
    sarkar
    چوققا [6 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-10-01 21:46 |
    oguzhan
    دەرىجىسى : دائىملىق ئەزا


    UID نۇمۇرى : 59
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 566
    شۆھرەت: 2915 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 2916 سوم
    تۆھپە: 1735 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 1735 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 1342(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-15
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

        
          تېمىغا   نىمە  دەپ  ئىنكاس  يېزىشنى  كۆپ  ئويلاندىم  ،  ئەمما  مۇۋاپىق  ھەم  ئۆزەممۇ  قايىل  بولغىدەك   ئىنكاس  يېزىشقا  كۆزۈم  يەتمىدى  ،  چۈنكى   بىزنىڭ  بۇ  يەردە   يەسلىلەرغۇ  خېلى  بولدى  ئۇيغۇر  تىلىدىكى  باشلانغۇچ  مەكتەپلەرمۇ  ئەمەلدىن  قالدۇرۇلدى  .  
               
    hawar
    چوققا [7 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-10-01 23:56 |
    alnur
    ئىنسانسەن، ئىنساندەك ياشىغىن مەغرۇر،بولسۇن ھەم ..

    دەرىجىسى : دائىملىق ئەزا


    UID نۇمۇرى : 62
    نادىر تېما : 2
    يازما سانى : 625
    شۆھرەت: 3383 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 3378 سوم
    تۆھپە: 1986 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 1995 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 279(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
    ئاخىرقى كىرگىنى:2012-01-13
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    بەزى ئوقۇتقۇچىلىرىمىز ئۆزى مەكتەپتە ئىشلەپ ھەممىنى بىلىپ تۇرىدىيۇ لېكىن بالىلىرىنى يەنىلا خەنزۇ مەكتەپلىرىدە ئوقۇتىدۇ، شۇنداقلارنى ئوقۇغۇچىلارنى تەربىيلەش جەھەتتە ئۆزىگە ئىشەنمەمدىكىن دەيمەن. مېنڭ ئىككىلا قىزىم يەسلىنى خەنزۇچىدا ئوقۇغان، ھازىر ھەر ئىككىسى قوش تىللىق سىنىپلاردا ئوقۇيدۇ، بەزىدە ئۆيدە خەنزۇچە پاراڭلىشىدۇ، بۇنداق چاغدا مەن ئۇيغۇرچە گەپ قىلىڭلار دەپ تۇرىمەن. مېنىڭچە پەرزەنتلىرىمىزنىڭ ئانا تىلىمىزنى ھەقىقى مەنىسى بىلەن ئىگىلەپ مېڭىشىدا مەكتەپلەردىكى ھازىرقى ئانا تىل ئوقۇتۇشى يېتەرلىك بولمايدۇ، شۇڭا ئائىلىلەردە ئۆز پەرزەنتىمىزگە ھەقىقى كۆڭۈل بۆلسەك بۇ جەھەتتە تەربىيىنى توغرا، ئۈنۈملۈك ئېلىپ بېرىشىمىز كېرەك. شۇنداق قىلغاندىلا بىز ئۆزىمىزگە، بالىلىرىمىزنىڭ كەلگۈسىگە، مىللىتىمىزگە يۈز كېلەلىگەن بولىمىز. چۈنكى بىز«ئۇيغۇر»، بىزنىڭ ئۆزىمىزگە يارىشا ئۆرۈپ- ئادىتىمىز، قائىدە- يوسۇنىمىز، ئەخلاق- پەزىلىتىمىز، مىللى غۇرۇرىمىز بار. بۇلارنى پەقەت ۋە پەقەت ئۆز ئانا تىلىمىزدىلا پەرزەنتلىرىمىزگە بىلدۈرەلەيمىز، ئۇلار مۇشۇ قائىدىلەرنى چۈشەنگەندىلا ئاندىن« ئۇيغۇر»غا ماس ئەخلاق- پەزىلەت بىلەن ئۆسۈپ يېتىلەلەيدۇ، ئۆزىنى، ئۆزگىنى، مىللىتىنى چۈشىنىدۇ.
    بەزىلەرنىڭ بالىلىرىمىز خەنزۇچىدا ئوقۇسا كېيىن خىزمەت تېپىشى ياخشى بولىدۇ دېگەنلىرىنى دائىم ئاڭلاپ تۇرىمەن، شۇنداقلارغا سىز تىلىڭىزنى ئۆزگەرتكەن بىلەن مىللىتىڭىزنى ئۆزگەرتەلمەيسىز، خىزمەت ئىزدىسىڭىزمۇ يەنىلا مىللىتى دېگەن كاتەكچىگە «ئۇيغۇر»دەپ يازىسىز، بۇنداق ئەھۋالدا خىزمەت تېپىشىڭىز يەنىلا تەس. ئەڭ ياخشىسى بالىڭىزغا ئادىمىيلىك تەربىيىسىنى كۈچەيتىپ ئېلىپ بېرىڭ...........دېگۈم كېلىدۇ، بىراق..........................
    ئاخىرىدا بوستان بالىلار باغچىسىنىڭ كەلگۈسىنىڭ تېخمۇ پارلاق بولۇپ قومۇل بوستانلىقىدىكى ھەقىقى ئىسمى-جىسمىغا لايىق باغچا بولۇپ چاقناپ تۇرۇشىنى ئۈمىد قىلىپ ئۇلارغا بەرىكەت تىلەيمەن.
    تۇرسۇنجان، غەيرەت قىلىڭ! مەرھۇمە ئانىڭىزنىڭ روھى سىزنى مەڭگۈ يۆلەيدۇ، خەلقىڭىز سىزگە مەدەت بېرىدۇ ھەم سىزنى قوللايدۇ!!!!!!!!!!!
    sarkar
    چوققا [8 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-10-02 01:00 |
    hanjar
    دەرىجىسى : ئادەتتىكى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 1327
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 261
    شۆھرەت: 1434 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 1495 سوم
    تۆھپە: 840 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 843 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 231(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-04-08
    ئاخىرقى كىرگىنى:2011-12-30
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    بوستان بالىلار باغچىسى ھەقىقەتەن بىز ئۇيغۇرلارنىڭ ئانا تىل باغچىسى. ئۆز تىلىنى سۆيمىگەنلاردىن ھەرگىز سۆيگۈ سورىماڭ .ئۆز ئانا تىلىنى سۆيمەسلىىك ئەڭ ئېغىر جىنايەت.
    چوققا [9 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-10-06 15:56 |
    sabdax
    دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


    UID نۇمۇرى : 3585
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 8
    شۆھرەت: 40 كىشىلىك
    مۇنبەرپۇلى: 40 سوم
    تۆھپە: 24 ھەسسىلىك
    ياخشى باھا: 24 نۇقتا
    توردىكى ۋاقتى : 3(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-10-06
    ئاخىرقى كىرگىنى:2011-10-16
    خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

     

    ياشا بوستان./read.php?tid=3740
    چوققا [10 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-10-07 00:20 |
    كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
    «123»Pages: 1/3     Go
    Bagdax bbs » قوغۇنلۇقتىكى پاراڭلار